Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας.
Σήμερα θα σας πω για μια πρόσφατη εμπειρία που είχα όταν επισκέφτηκα μια έκθεση "outdoor activities" στην Παιανία.
Όλα υπέροχα και πολλά διάφορα τράβηξαν την προσοχή μου, αλλά κανένα όσο ένα υπέροχο γεράκι ολοζώντανο με σάρκα και οστά, ήρεμο και επιβλητικό σας άκακος γίγαντας να με κοιτάει στα μάτια λες και ήμουν θέαμα καθημερινό και δεν ήξερα ποιός έπρεπε να είναι πιο σαστισμένος εγώ η αυτό.
Τέτοιο πράγμα δεν είχα ξαναδεί και με πήρε μερικά δευτερόλεπτα για να συνειδητοποιήσω τι έβλεπα και άλλη μια ώρα για να χορτάσω την ομορφιά αυτού του υπέροχου πιλότου των ουρανών.
Όταν συνήλθα και άρχισα να το ψάχνω κατάλαβα από φυλλάδια που υπήρχαν δίπλα στο γεράκι ότι το πουλί αυτό είχε γεννηθεί μεγαλώσει και εκπαιδευτεί σε εκτροφείο αρπακτικών πτηνών στην Δράμα και σας παραθέτω την ιστοσελίδα του εν λόγω εκτροφείου για να ενημερωθείτε περισσότερο όσοι το επιθυμείτε.
http://www.arpaktika.gr
Και φαντασιωμένος από την εκπληκτική αυτή εμπειρία μου και λόγω της αγάπης για το παραπέντε δεν ήταν δυνατόν να μην σκεφτώ το αυτονόητο. Πως θα ήταν να πετάγαμε μαζί εγώ κι αυτό στον ουρανό και να με καθοδηγεί και να μου δείχνει που είναι τα θερμικά. Σκέψη τρελή? Όχι τόσο...
Σας αφήνω καλοί μου φίλοι πιλότοι των αιθέρων και του μυαλού να πετάξετε και εσείς μαζί του πέρα από τα όρια και να χτυπήσετε την πόρτα του παραδείσου.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής
http://www.youtube.com/watch?v=4skjj19Mkdw
Σήμερα θα σας πω για μια πρόσφατη εμπειρία που είχα όταν επισκέφτηκα μια έκθεση "outdoor activities" στην Παιανία.
Όλα υπέροχα και πολλά διάφορα τράβηξαν την προσοχή μου, αλλά κανένα όσο ένα υπέροχο γεράκι ολοζώντανο με σάρκα και οστά, ήρεμο και επιβλητικό σας άκακος γίγαντας να με κοιτάει στα μάτια λες και ήμουν θέαμα καθημερινό και δεν ήξερα ποιός έπρεπε να είναι πιο σαστισμένος εγώ η αυτό.
Τέτοιο πράγμα δεν είχα ξαναδεί και με πήρε μερικά δευτερόλεπτα για να συνειδητοποιήσω τι έβλεπα και άλλη μια ώρα για να χορτάσω την ομορφιά αυτού του υπέροχου πιλότου των ουρανών.
Όταν συνήλθα και άρχισα να το ψάχνω κατάλαβα από φυλλάδια που υπήρχαν δίπλα στο γεράκι ότι το πουλί αυτό είχε γεννηθεί μεγαλώσει και εκπαιδευτεί σε εκτροφείο αρπακτικών πτηνών στην Δράμα και σας παραθέτω την ιστοσελίδα του εν λόγω εκτροφείου για να ενημερωθείτε περισσότερο όσοι το επιθυμείτε.
http://www.arpaktika.gr
Και φαντασιωμένος από την εκπληκτική αυτή εμπειρία μου και λόγω της αγάπης για το παραπέντε δεν ήταν δυνατόν να μην σκεφτώ το αυτονόητο. Πως θα ήταν να πετάγαμε μαζί εγώ κι αυτό στον ουρανό και να με καθοδηγεί και να μου δείχνει που είναι τα θερμικά. Σκέψη τρελή? Όχι τόσο...
Σας αφήνω καλοί μου φίλοι πιλότοι των αιθέρων και του μυαλού να πετάξετε και εσείς μαζί του πέρα από τα όρια και να χτυπήσετε την πόρτα του παραδείσου.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής
http://www.youtube.com/watch?v=4skjj19Mkdw
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα σας.
Σήμερα θα σας μιλήσω λίγο και για την επικίνδυνη πλευρά του αθλήματος.
Δυστυχώς υπάρχει και αυτή και όπως σε όλα τα πράγματα στην ζωή ουδέν καλό αμιγές κακού και καλό είναι να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ενήμεροι και προσεκτικοί.
Το αλεξίπτωτο πλαγίας είναι ένα υπέροχο άθλημα αλλά δεν παύει να είναι ένα άθλημα καιρού εξαρτώμενο και δυστυχώς η φύση δεν αστειεύεται. Και τιμωρεί συνήθως αυτούς που θα την πάρουν αψήφιστα.
Εδώ θα πρέπει να κάνω παρένθεση και να πω ότι ο δάσκαλος που θα διαλέξετε να σας μάθει να πετάτε ας είναι λίγο υπερβολικός με την ασφάλεια σας δεν είναι κακό. Κακό είναι να είναι ακριβώς το αντίθετο και να βάζει την ζωή σας σε κίνδυνο. Βασικό αυτό να το έχετε στο μυαλό σας.
Πολλά λοιπόν τα στραβά που μπορούν να σας συμβούν και στο έδαφος και εν ώρα πτήσης. Τα εν ώρα πτήσης και καθώς είμαστε όλοι φτερό στον άνεμο στην τελική όταν πετάμε με ένα πανί, μπορεί να σας σκοτώσουν.
Δεν θέλω να τρομάξω απλά επιλέγω να είμαι ίσως και εγώ λίγο υπερβολικός όχι στο θέμα σίγουρα όχι αλλά ίσως στην έμφαση που χρησιμοποιώ και ο μόνος λόγος είναι ότι έτσι με μάθανε και καλά κάνανε. Προσοχή λοιπόν.
Ένα πράγμα λοιπόν που μπορεί να μας συμβεί εν ώρα πτήσης είναι το κλείσιμο του αλεξιπτώτου και όπως λεει και η λέξη κλείσιμο σημαίνει κλείσιμο απλά και μονολεκτικά. Κλείνει η πτέρυγα και χάνει την πτητική της ικανότητα γιατί αδειάζει από αέρα και χάνει το αεροδυναμικό της σχήμα. Έτσι απλά και το αποτέλεσμα αφού η πτέρυγα δεν πετά δεν πετάμε ούτε εμείς και ότι δεν πετά και είναι στον αέρα έχει την τάση και με την βοήθεια της βαρύτητας να κατευθυνθεί με ταχύτητα ίση με την μάζα του επί την επιτάχυνση της βαρύτητας εις το τετράγωνο προς το έδαφος.
Και γιατί να κλείσει η πτέρυγα θα με ρωτήσετε? Η πτέρυγα κατ αρχήν είναι ένα πανί το οποίο έχει την τάση να συμπεριφέρεται ως πανί δηλαδή να ζαρώνει να διπλώνει και να παίρνει ότι σχήμα θέλει. Ο μόνος λόγος γιατί εν πτήση έχει το σχήμα πτέρυγας είναι επειδή ο αέρας μπαίνει από το χείλος προσβολής μέσα στις κυψέλες και φουσκώνει την πτέρυγα και της δίνει το πτητικό της σχήμα και ιδιότητα. Ο αέρας για να μπει μέσα στην πτέρυγα θα πρέπει να έρχεται με κάποια σχετική ταχύτητα προς το χείλος προσβολής της πτέρυγας. Και γι αυτό απογειωνόμαστε κόντρα στον αέρα και όχι με ούριο άνεμο. Οτιδήποτε λοιπόν συμβεί κατά την πτήση (αναταράξεις, απότομες μανούβρες δυνατά ανοδικά σε συνδυασμό με δυνατά καθοδικά, στολάρισμα της πτέρυγας από κακό χειρισμό - πολλά φρένα κτλ) το οποίο θα αναιρέσει αυτή την ισορροπία θα έχει σαν αποτέλεσμα να ξεφουσκώσει το πανί και ο ενθουσιασμός μας για το άθλημα.
Και αν δεν δουλέψει και το εφεδρικό γιατί δεν είναι απαραίτητο ότι θα δουλέψει και αυτό (μπορεί να μπερδευτεί με το κυρίως πανί όπως θα δείτε στο βιντεάκι που ακολουθεί) υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να χτυπήσουμε άσχημα.
Ρίξτε μια ματιά για του λόγου το αληθές στο παρακάτω βιντεάκι. Ο καιρός δεν είναι ο καλύτερος δυνατός για πτήση όπως θα δείτε και μόνοι σας. Το πανί κλείνει και ο πιλότος μπαίνει σε περιδίνηση (spin) Τραβάει εφεδρικό και αυτό μπερδεύεται μέσα στο κυρίως πανί. Αυτό που τον έσωσε ήταν τα δέντρα και η μικρή ταχύτητα πρόσκρουσης λόγω έστω και των διπλωμένων πανιών -κυρίως και εφεδρικού) που έσερνε κατά την πτώση πίσω του
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλης.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwVsNjKSt0w&feature=related
Σήμερα θα σας μιλήσω λίγο και για την επικίνδυνη πλευρά του αθλήματος.
Δυστυχώς υπάρχει και αυτή και όπως σε όλα τα πράγματα στην ζωή ουδέν καλό αμιγές κακού και καλό είναι να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ενήμεροι και προσεκτικοί.
Το αλεξίπτωτο πλαγίας είναι ένα υπέροχο άθλημα αλλά δεν παύει να είναι ένα άθλημα καιρού εξαρτώμενο και δυστυχώς η φύση δεν αστειεύεται. Και τιμωρεί συνήθως αυτούς που θα την πάρουν αψήφιστα.
Εδώ θα πρέπει να κάνω παρένθεση και να πω ότι ο δάσκαλος που θα διαλέξετε να σας μάθει να πετάτε ας είναι λίγο υπερβολικός με την ασφάλεια σας δεν είναι κακό. Κακό είναι να είναι ακριβώς το αντίθετο και να βάζει την ζωή σας σε κίνδυνο. Βασικό αυτό να το έχετε στο μυαλό σας.
Πολλά λοιπόν τα στραβά που μπορούν να σας συμβούν και στο έδαφος και εν ώρα πτήσης. Τα εν ώρα πτήσης και καθώς είμαστε όλοι φτερό στον άνεμο στην τελική όταν πετάμε με ένα πανί, μπορεί να σας σκοτώσουν.
Δεν θέλω να τρομάξω απλά επιλέγω να είμαι ίσως και εγώ λίγο υπερβολικός όχι στο θέμα σίγουρα όχι αλλά ίσως στην έμφαση που χρησιμοποιώ και ο μόνος λόγος είναι ότι έτσι με μάθανε και καλά κάνανε. Προσοχή λοιπόν.
Ένα πράγμα λοιπόν που μπορεί να μας συμβεί εν ώρα πτήσης είναι το κλείσιμο του αλεξιπτώτου και όπως λεει και η λέξη κλείσιμο σημαίνει κλείσιμο απλά και μονολεκτικά. Κλείνει η πτέρυγα και χάνει την πτητική της ικανότητα γιατί αδειάζει από αέρα και χάνει το αεροδυναμικό της σχήμα. Έτσι απλά και το αποτέλεσμα αφού η πτέρυγα δεν πετά δεν πετάμε ούτε εμείς και ότι δεν πετά και είναι στον αέρα έχει την τάση και με την βοήθεια της βαρύτητας να κατευθυνθεί με ταχύτητα ίση με την μάζα του επί την επιτάχυνση της βαρύτητας εις το τετράγωνο προς το έδαφος.
Και γιατί να κλείσει η πτέρυγα θα με ρωτήσετε? Η πτέρυγα κατ αρχήν είναι ένα πανί το οποίο έχει την τάση να συμπεριφέρεται ως πανί δηλαδή να ζαρώνει να διπλώνει και να παίρνει ότι σχήμα θέλει. Ο μόνος λόγος γιατί εν πτήση έχει το σχήμα πτέρυγας είναι επειδή ο αέρας μπαίνει από το χείλος προσβολής μέσα στις κυψέλες και φουσκώνει την πτέρυγα και της δίνει το πτητικό της σχήμα και ιδιότητα. Ο αέρας για να μπει μέσα στην πτέρυγα θα πρέπει να έρχεται με κάποια σχετική ταχύτητα προς το χείλος προσβολής της πτέρυγας. Και γι αυτό απογειωνόμαστε κόντρα στον αέρα και όχι με ούριο άνεμο. Οτιδήποτε λοιπόν συμβεί κατά την πτήση (αναταράξεις, απότομες μανούβρες δυνατά ανοδικά σε συνδυασμό με δυνατά καθοδικά, στολάρισμα της πτέρυγας από κακό χειρισμό - πολλά φρένα κτλ) το οποίο θα αναιρέσει αυτή την ισορροπία θα έχει σαν αποτέλεσμα να ξεφουσκώσει το πανί και ο ενθουσιασμός μας για το άθλημα.
Και αν δεν δουλέψει και το εφεδρικό γιατί δεν είναι απαραίτητο ότι θα δουλέψει και αυτό (μπορεί να μπερδευτεί με το κυρίως πανί όπως θα δείτε στο βιντεάκι που ακολουθεί) υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να χτυπήσουμε άσχημα.
Ρίξτε μια ματιά για του λόγου το αληθές στο παρακάτω βιντεάκι. Ο καιρός δεν είναι ο καλύτερος δυνατός για πτήση όπως θα δείτε και μόνοι σας. Το πανί κλείνει και ο πιλότος μπαίνει σε περιδίνηση (spin) Τραβάει εφεδρικό και αυτό μπερδεύεται μέσα στο κυρίως πανί. Αυτό που τον έσωσε ήταν τα δέντρα και η μικρή ταχύτητα πρόσκρουσης λόγω έστω και των διπλωμένων πανιών -κυρίως και εφεδρικού) που έσερνε κατά την πτώση πίσω του
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Χρήστος Καραλης.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwVsNjKSt0w&feature=related
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
γιατρε αυτο το μπιπερ που ακουγετε τι ειναι?
-
- Δημοσιεύσεις: 144
- Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 11:59 pm
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
χαλαρός ο τύπος πάντως βγάζει και τα κλαδάκια από τις αρτάνες !(!)!
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
To beeper που ακούγεται είναι ο ήχος που κάνει το vario το μηχανάκι που μετράει βαρομετρική πίεση άρα και άνοδο και κάθοδο όπως έχω γράψει σε προηγούμενο αρθράκι σχετικά με τα όργανα πτήσης.
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Ωραίο κοντρόλ Χρήστο. Μπράβο! @P@
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα και χρόνια πολλά σε όλους.
Οι γιορτές πέρασαν και η χαλάρωση τέλος. ʼλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο εκμεταλλευτήκαμε αυτές τις ημέρες για προσωπική ανάπαυση και ανασυγκρότηση.
Ελπίζω όλοι να περάσατε υπέροχα και να γυρίσατε από oπoυ και αν πήγατε γεμάτοι με ενέργεια και παραγωγική ανησυχία.
Σήμερα μετά από αρκετό καιρό ανέβηκα στον Κιθαιρώνα και πέρασα το σαββατοκύριακο πετώντας με το παραπέντε μου και έχω μια καινούργια εμπειρία να μοιραστώ μαζί σας.
Όσο καιρό πετάω τώρα ακούσω τους παλιότερους να μιλάνε για το "ξύλο" που τρωει κανείς στον αέρα όταν έχει "καιρό" αλλά ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχα την ευκαιρία να το αισθανθώ στο πετσί μου και να κατανοήσω τι σήμαινε. Όταν ακούς για κάτι που είναι πράσινο στρογγυλό και κρέμεται από ένα δένδρο και ονομάζεται μήλο δεν μπορείς να κατανοήσεις τι είναι το μήλο μέχρι να το γευτείς.
Έτσι και εγώ λοιπόν άκουγα όλον αυτό τον καιρό για το "ξύλο" που μπορεί κανείς να φαει στον αέρα όταν έχει αναταράξεις και άκουγα τον δάσκαλο μου και τους παλιότερους από εμένα πιλότους να με παροτρύνουν να μην πετάξω ακόμα γιατί θα φαω "ξύλο" και τους άκουγα και παραπονιόμουνα και πέταγα πάντοτε απόγευμα όταν οι συνθήκες ήταν πιο ήπιες αλλά σήμερα είπα έως εδώ και μη παρέκει. Δεν με νοιάζει τι λενε εγώ είμαι έτοιμος και θα πετάξω να αισθανθώ και εγώ παλιός και να ξεφύγω από την κατάρα του νεοσύλλεκτου.
Και όπως καταλάβατε έφαγα το ξύλο της αρκούδας.
Και δεν ήταν μόνο αυτό αλλά έπεσα σε μέρα ιδιαίτερα δύσκολη που ακόμα και οι παλιοί αναγκάστηκαν πολλοί από αυτούς να κατέβουν γιατί το "ξύλο" ήταν ιδιαίτερα τσουχτερό.
Μετά είχα μια συζήτηση με τον εκπαιδευτή μου τον Διονύση τον Βλασόπουλο ο οποίος μου είπε κάτι όμορφο που θα ήθελα να το μεταφέρω και εδώ μέσα με την άδεια του.
Τον καιρό μου λεει να τον σκέφτεσαι σαν μια κατσαρόλα με νερό πάνω σε ένα μάτι κουζίνας. Στην αρχή όταν αρχίζει και ζεσταίνεται το μάτι το νερό σιγά σιγά ζεσταίνεται και αρχίζει και αχνίζει και βλέπεις μια ελαφριά κινητικότητα και μέσα στο νερό και από πάνω του.
Αργότερα όταν το νερό ζεσταθεί πολύ και αρχίζει να βράζει επέρχεται μεγάλη κινητικότητα και μέσα στο νερό και από πάνω από την κατσαρόλα με κοχλασμό πιτσιλιές και πυκνούς υδρατμούς που ανεβαίνουν προς τα πάνω με ορμή.
Όταν κλείσεις το μάτι και αρχίζει η θερμοκρασία και πέφτει τότε το νερό και οι υδρατμοί αρχίζουν και καταλαγιάζουν και επέρχεται πάλι μια ηρεμία.
Έτσι είναι και η ατμόσφαιρα με τον αέρα και τον ήλιο να παίζουν τους ρόλους του νερού και του ηλεκτρικού ματιού της κουζίνας.
Οι καλύτερες συνθήκες για να πετάξει κανείς χωρίς να φαει "ξύλο" είναι νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα. Όταν το νερό της κατσαρόλας έχει απορροφήσει αρκετή ενέργεια ώστε να υπάρχει κινητικότητα αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να επέρχεται βράση και «ξύλο».
Αυτά για σήμερα καλοί μου φίλοι. Είμαι σίγουρος ότι το πιάσατε το νόημα έστω και μεταφορικά του τι σημαίνει να τρως ξύλο εν πτήση. Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να βοηθήσει και στον αερομοντελισμό το παράδειγμα με την κατσαρόλα όσο απλοϊκό και αν ακούγεται.
Σας εύχομαι καλή επάνοδο στις καθημερινές σας δραστηριότητες.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
Οι γιορτές πέρασαν και η χαλάρωση τέλος. ʼλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο εκμεταλλευτήκαμε αυτές τις ημέρες για προσωπική ανάπαυση και ανασυγκρότηση.
Ελπίζω όλοι να περάσατε υπέροχα και να γυρίσατε από oπoυ και αν πήγατε γεμάτοι με ενέργεια και παραγωγική ανησυχία.
Σήμερα μετά από αρκετό καιρό ανέβηκα στον Κιθαιρώνα και πέρασα το σαββατοκύριακο πετώντας με το παραπέντε μου και έχω μια καινούργια εμπειρία να μοιραστώ μαζί σας.
Όσο καιρό πετάω τώρα ακούσω τους παλιότερους να μιλάνε για το "ξύλο" που τρωει κανείς στον αέρα όταν έχει "καιρό" αλλά ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχα την ευκαιρία να το αισθανθώ στο πετσί μου και να κατανοήσω τι σήμαινε. Όταν ακούς για κάτι που είναι πράσινο στρογγυλό και κρέμεται από ένα δένδρο και ονομάζεται μήλο δεν μπορείς να κατανοήσεις τι είναι το μήλο μέχρι να το γευτείς.
Έτσι και εγώ λοιπόν άκουγα όλον αυτό τον καιρό για το "ξύλο" που μπορεί κανείς να φαει στον αέρα όταν έχει αναταράξεις και άκουγα τον δάσκαλο μου και τους παλιότερους από εμένα πιλότους να με παροτρύνουν να μην πετάξω ακόμα γιατί θα φαω "ξύλο" και τους άκουγα και παραπονιόμουνα και πέταγα πάντοτε απόγευμα όταν οι συνθήκες ήταν πιο ήπιες αλλά σήμερα είπα έως εδώ και μη παρέκει. Δεν με νοιάζει τι λενε εγώ είμαι έτοιμος και θα πετάξω να αισθανθώ και εγώ παλιός και να ξεφύγω από την κατάρα του νεοσύλλεκτου.
Και όπως καταλάβατε έφαγα το ξύλο της αρκούδας.
Και δεν ήταν μόνο αυτό αλλά έπεσα σε μέρα ιδιαίτερα δύσκολη που ακόμα και οι παλιοί αναγκάστηκαν πολλοί από αυτούς να κατέβουν γιατί το "ξύλο" ήταν ιδιαίτερα τσουχτερό.
Μετά είχα μια συζήτηση με τον εκπαιδευτή μου τον Διονύση τον Βλασόπουλο ο οποίος μου είπε κάτι όμορφο που θα ήθελα να το μεταφέρω και εδώ μέσα με την άδεια του.
Τον καιρό μου λεει να τον σκέφτεσαι σαν μια κατσαρόλα με νερό πάνω σε ένα μάτι κουζίνας. Στην αρχή όταν αρχίζει και ζεσταίνεται το μάτι το νερό σιγά σιγά ζεσταίνεται και αρχίζει και αχνίζει και βλέπεις μια ελαφριά κινητικότητα και μέσα στο νερό και από πάνω του.
Αργότερα όταν το νερό ζεσταθεί πολύ και αρχίζει να βράζει επέρχεται μεγάλη κινητικότητα και μέσα στο νερό και από πάνω από την κατσαρόλα με κοχλασμό πιτσιλιές και πυκνούς υδρατμούς που ανεβαίνουν προς τα πάνω με ορμή.
Όταν κλείσεις το μάτι και αρχίζει η θερμοκρασία και πέφτει τότε το νερό και οι υδρατμοί αρχίζουν και καταλαγιάζουν και επέρχεται πάλι μια ηρεμία.
Έτσι είναι και η ατμόσφαιρα με τον αέρα και τον ήλιο να παίζουν τους ρόλους του νερού και του ηλεκτρικού ματιού της κουζίνας.
Οι καλύτερες συνθήκες για να πετάξει κανείς χωρίς να φαει "ξύλο" είναι νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα. Όταν το νερό της κατσαρόλας έχει απορροφήσει αρκετή ενέργεια ώστε να υπάρχει κινητικότητα αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να επέρχεται βράση και «ξύλο».
Αυτά για σήμερα καλοί μου φίλοι. Είμαι σίγουρος ότι το πιάσατε το νόημα έστω και μεταφορικά του τι σημαίνει να τρως ξύλο εν πτήση. Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να βοηθήσει και στον αερομοντελισμό το παράδειγμα με την κατσαρόλα όσο απλοϊκό και αν ακούγεται.
Σας εύχομαι καλή επάνοδο στις καθημερινές σας δραστηριότητες.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Αγαπητοί φίλοι λίγα λόγια σήμερα για τα big ears.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να χάσουμε εύκολα και απότομα ύψος όταν βρεθούμε κάποια στιγμή εν ώρα πτήσης στη δυσάρεστη θέση να μας ρουφάει ένα τεράστιο μαύρο σύννεφο καταιγίδας προς την μεριά του. (Συμβαίνει πιστέψτε με...)
Κατ' αρχήν και όπως λενε οι σοφοί "guru" του αθλήματος καλό θα είναι να μην βρεθεί κανείς στην συγκεκριμένη θέση να χρειαστεί να πάρει τέτοιου είδους πρωτοβουλία δηλαδή «σκέψου και μετά πετά» αλλά τέλος πάντων αν συμβεί να βρεθούμε σε ανάλογη θέση τα big ears είναι ένας τρόπος για να χάσουμε ύψος η τουλάχιστον να σταματήσουμε να παίρνουμε άλλο.
Τα big ears όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί είναι μια τεχνική που δικαίως έχει πάρει το όνομα της καθώς η πτέρυγα κατεβαίνει από την μια και την άλλη μεριά και φαίνεται σαν να έχει μεγάλα αυτιά καθώς ο πιλότος εν ώρα πτήσης τραβάει, ειδικούς για την περίπτωση αυτή, ιμάντες που βρίσκονται δίπλα στους ιμάντες Α.
Έτσι λοιπόν η πτέρυγα αλλάζει σχήμα ανατομία και αεροδυναμική, μειώνεται σημαντικά η άνωση και η πτητική της ικανότητα και ο πιλότος χάνει ύψος.
Υπάρχει βέβαια και ένα πρόβλημα στην προκειμένη τεχνική.
Καθώς η πτέρυγα ξεφουσκώνει στα άκρα της και καθώς η ταχύτητα stall αλλάζει αρκεί μια μικρή υπερβολή από την μεριά του πιλότου στο μέγεθος των αυτιών (huge ears...), η μια απότομη αλλαγή στην ταχύτητα η την κατεύθυνση του άνεμου, για να ξεφουσκώσει και η υπόλοιπη πτέρυγα, και ο πιλότος να χάσει πραγματικά και γρήγορα ύψος και... χρώμα.
Σε μια τέτοια περίπτωση και αν σας έχει μείνει αίμα στον εγκέφαλο για να σκεφτείτε πριν πράξετε, σκεφτείτε το εξής: "Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς...."
Ειλικρινά αν σας συμβεί κάτι ανάλογο και επειδή μιλώ εκ πείρας και έχω γευθεί το συγκεκριμένο μήλο και έχω άποψη, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μην κάνετε τίποτε για λίγο, μαζέψτε τα χέρια στο στήθος κρατώντας τα φρένα και περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα να δείτε αν θα ξανανοίξει από μόνη της η πτέρυγα καθώς ο αέρας κατά την πτώση ξαναμπαίνει μέσα στις κυψέλες και την φουσκώνει (wishful thought...)
Αν είστε πάνω από τα 100 μέτρα από το έδαφος όταν αυτό συμβεί και δείτε ότι η πτέρυγα δεν ανοίγει τραβήξτε το εφεδρικό.
Αν είστε κάτω από τα 100 μέτρα από το έδαφος όταν αυτό συμβεί και δείτε ότι η πτέρυγα δεν ανοίγει τραβήξτε από....30
Ελπίζω να μην σας τρομάζω αλλά προσπαθώ να είμαι συγκρατημένα γλαφυρός σε θέματα ασφάλειας γιατί το παραπέντε έχει τους κινδύνους του και καλό είναι να τους αναφέρουμε έστω και με μια δόση υπερβολής μερικές φορές δεν πειράζει.
Έτσι με μάθανε και μένα οι καλοί μου δάσκαλοι και φίλοι και καλά κάνανε και έτσι και εγώ με την σειρά μου μεταφέρω τις λίγες γνώσεις και εμπειρίες μου από το άθλημα σε εσάς.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
http://www.youtube.com/watch?v=RUq1X8H8TV0
http://www.youtube.com/watch?v=PNqxfeI0A7o&feature=related
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να χάσουμε εύκολα και απότομα ύψος όταν βρεθούμε κάποια στιγμή εν ώρα πτήσης στη δυσάρεστη θέση να μας ρουφάει ένα τεράστιο μαύρο σύννεφο καταιγίδας προς την μεριά του. (Συμβαίνει πιστέψτε με...)
Κατ' αρχήν και όπως λενε οι σοφοί "guru" του αθλήματος καλό θα είναι να μην βρεθεί κανείς στην συγκεκριμένη θέση να χρειαστεί να πάρει τέτοιου είδους πρωτοβουλία δηλαδή «σκέψου και μετά πετά» αλλά τέλος πάντων αν συμβεί να βρεθούμε σε ανάλογη θέση τα big ears είναι ένας τρόπος για να χάσουμε ύψος η τουλάχιστον να σταματήσουμε να παίρνουμε άλλο.
Τα big ears όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί είναι μια τεχνική που δικαίως έχει πάρει το όνομα της καθώς η πτέρυγα κατεβαίνει από την μια και την άλλη μεριά και φαίνεται σαν να έχει μεγάλα αυτιά καθώς ο πιλότος εν ώρα πτήσης τραβάει, ειδικούς για την περίπτωση αυτή, ιμάντες που βρίσκονται δίπλα στους ιμάντες Α.
Έτσι λοιπόν η πτέρυγα αλλάζει σχήμα ανατομία και αεροδυναμική, μειώνεται σημαντικά η άνωση και η πτητική της ικανότητα και ο πιλότος χάνει ύψος.
Υπάρχει βέβαια και ένα πρόβλημα στην προκειμένη τεχνική.
Καθώς η πτέρυγα ξεφουσκώνει στα άκρα της και καθώς η ταχύτητα stall αλλάζει αρκεί μια μικρή υπερβολή από την μεριά του πιλότου στο μέγεθος των αυτιών (huge ears...), η μια απότομη αλλαγή στην ταχύτητα η την κατεύθυνση του άνεμου, για να ξεφουσκώσει και η υπόλοιπη πτέρυγα, και ο πιλότος να χάσει πραγματικά και γρήγορα ύψος και... χρώμα.
Σε μια τέτοια περίπτωση και αν σας έχει μείνει αίμα στον εγκέφαλο για να σκεφτείτε πριν πράξετε, σκεφτείτε το εξής: "Πάτερ ημών ο εν τοις ουρανοίς...."
Ειλικρινά αν σας συμβεί κάτι ανάλογο και επειδή μιλώ εκ πείρας και έχω γευθεί το συγκεκριμένο μήλο και έχω άποψη, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να μην κάνετε τίποτε για λίγο, μαζέψτε τα χέρια στο στήθος κρατώντας τα φρένα και περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα να δείτε αν θα ξανανοίξει από μόνη της η πτέρυγα καθώς ο αέρας κατά την πτώση ξαναμπαίνει μέσα στις κυψέλες και την φουσκώνει (wishful thought...)
Αν είστε πάνω από τα 100 μέτρα από το έδαφος όταν αυτό συμβεί και δείτε ότι η πτέρυγα δεν ανοίγει τραβήξτε το εφεδρικό.
Αν είστε κάτω από τα 100 μέτρα από το έδαφος όταν αυτό συμβεί και δείτε ότι η πτέρυγα δεν ανοίγει τραβήξτε από....30
Ελπίζω να μην σας τρομάζω αλλά προσπαθώ να είμαι συγκρατημένα γλαφυρός σε θέματα ασφάλειας γιατί το παραπέντε έχει τους κινδύνους του και καλό είναι να τους αναφέρουμε έστω και με μια δόση υπερβολής μερικές φορές δεν πειράζει.
Έτσι με μάθανε και μένα οι καλοί μου δάσκαλοι και φίλοι και καλά κάνανε και έτσι και εγώ με την σειρά μου μεταφέρω τις λίγες γνώσεις και εμπειρίες μου από το άθλημα σε εσάς.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
http://www.youtube.com/watch?v=RUq1X8H8TV0
http://www.youtube.com/watch?v=PNqxfeI0A7o&feature=related
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Καλησπέρα φίλοι μου.
Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε έλαβε χώρα η πρώτη κατά σειράν, και σε τρεις το σύνολο, συνάντηση των πιλότων αλεξιπτώτου πλαγιάς από όλη την Ελλάδα (και όχι μόνο), στα πλαίσια του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αλεξίπτωτου Πλαγιάς (του 17ου κατά σειράν για την ακρίβεια) που θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις (η επόμενη τον Ιούνιο στην Δράμα) και θα αναδείξει τους κορυφαίους πιλότους και μέλη της Εθνικής ομάδας της χώρας μας. (Πιλότοι κατηγορίας Α η αλλιώς πιλότοι Π η αλλιώς ΠΙΛΟΤΡΟΝΙΑ)
Εμείς της κατηγορίας Β η αλλιώς πιλότοι Λ η αλλιώς ΛΑΓΟΙ ήμασταν εκεί και δώσαμε δυναμικά το παρών (ως το μέλλον της Ελλάδος στο συγκεκριμένο άθλημα - ο Θεός να βάλει το χέρι του... και περάσαμε φίνα (το βασικότερο γυρίσαμε in one piece!!)
Το μέρος υπέροχο ο κόσμος φανταστικός και οι αναμνήσεις μας ανεξίτηλες. Για αυτούς που δεν ήταν εκεί παραθέτω φωτογραφίες και βιντεακια από την συνάντηση.
Απολαύστε τα.
Και εις αλλά με υγεία
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε έλαβε χώρα η πρώτη κατά σειράν, και σε τρεις το σύνολο, συνάντηση των πιλότων αλεξιπτώτου πλαγιάς από όλη την Ελλάδα (και όχι μόνο), στα πλαίσια του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αλεξίπτωτου Πλαγιάς (του 17ου κατά σειράν για την ακρίβεια) που θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις (η επόμενη τον Ιούνιο στην Δράμα) και θα αναδείξει τους κορυφαίους πιλότους και μέλη της Εθνικής ομάδας της χώρας μας. (Πιλότοι κατηγορίας Α η αλλιώς πιλότοι Π η αλλιώς ΠΙΛΟΤΡΟΝΙΑ)
Εμείς της κατηγορίας Β η αλλιώς πιλότοι Λ η αλλιώς ΛΑΓΟΙ ήμασταν εκεί και δώσαμε δυναμικά το παρών (ως το μέλλον της Ελλάδος στο συγκεκριμένο άθλημα - ο Θεός να βάλει το χέρι του... και περάσαμε φίνα (το βασικότερο γυρίσαμε in one piece!!)
Το μέρος υπέροχο ο κόσμος φανταστικός και οι αναμνήσεις μας ανεξίτηλες. Για αυτούς που δεν ήταν εκεί παραθέτω φωτογραφίες και βιντεακια από την συνάντηση.
Απολαύστε τα.
Και εις αλλά με υγεία
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Χρήστος Καραλής.
- Συνημμένα
-
- k2.jpg (104.3 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k.jpg (95.61 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k1.jpg (55.66 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Η οργανωτική επιτροπή ήταν απλά άψογη! Πολύ δουλειά από όλα τα παιδιά. Μπράβο σε όλους! <++>
- Συνημμένα
-
- k6.jpg (99.31 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k5.jpg (106.71 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k3.jpg (86.75 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k4.jpg (81.84 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Η απογείωση ήταν πανέμορφη όπως αλλωστε και όλο το βουνό. (Ερύμανθος).
Please μην κάξουμε άλλα δάση.. :o)
Please μην κάξουμε άλλα δάση.. :o)
- Συνημμένα
-
- k11.jpg (105.17 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k10.jpg (90.95 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k9.jpg (106.86 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k8.jpg (87.82 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k7.jpg (87.44 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Στο παραπέντε "πετάς τις συνθήκες". Όταν οι συνθήκες δεν είναι οι κατάλληλες περιμένεις μέχρι να γίνουνε κατάλληλες. Αυτό λέγεται parawaitting. Και αυτό κάναμε στην αρχή.. +ZzZz+
- Συνημμένα
-
- k21.jpg (76.15 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k22.jpg (105.66 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k23.jpg (100.62 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k24.jpg (106.66 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k25.jpg (106.67 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Και περιμέναμε.... !@/-=}{{
- Συνημμένα
-
- k15.jpg (113.17 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k17.jpg (94.65 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k18.jpg (113.59 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k19.jpg (113.12 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k20.jpg (113.36 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
Απ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς.
Και περιμέναμε.. >:(
- Συνημμένα
-
- k29.jpg (97.55 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k28.jpg (110.41 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k27.jpg (97.62 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k9.jpg (106.86 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές
-
- k14.jpg (89.89 KiB) Προβλήθηκε 101 φορές