Εστω ότι έχω επιλέξει ένα διμετρο scale Piper όπως τα παρακάτω:
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4000
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4030
Με ποια κριτήρια θα επέλεγε κανείς να το κάνει θερμικό ή ηλεκτρικό?
Για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό setup μπορεί να περιλαμβάνει (ενδεικτικό κόστος 180 ευρώ):
- Κινητήρα TURNIGY 50-55B 600kv
- Μπαταρία 4000mAh 4S1P 25-35C
- ESC TURNIGY SENTRY 60A
Ένα αντίστοιχο θερμικό setup μπορεί να έχει ένα τετράχρονο κινητήρα OSMAX 70 ή Saito 82 με ενδεικτικό κόστος 250 ευρώ.
Για το θερμικό βλέπω τα εξής πλεονεκτήματα (+) και μειονεκτήματα (-) :
+ ήχος
- έλλειψη καυσίμων
- κόστος καυσίμων
- κίνδυνος από σβήσιμο κατά την πτήση
- λάδια / βρωμιά κλπ
Αντίστοιχα για το ηλεκτρικό:
+ μειωμένος θόρυβος
+ ανεξαρτησία από καύσιμα
- ήχος
- κόστος για φορτιστές
- κίνδυνος εκρήξεων για lipo
- κόστος πολλαπλών μπαταριών
Μπορείτε να συμπληρώσετε τη λίστα;
Να ξεκαθαρίσουμε πως δεν μιλάμε για park-flyers αλλά για μεγαλύτερα μοντέλα μεγέθους 46, 60 ή και μεγαλύτερα.
Βαγγέλης