Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Απο την πρώτη ημέρα που γνώρισα τον αερομοντελισμό, αυτό που με ενθουσίασε περισσότερο, ήταν ο τομέας των κατασκευών.
Ειναι το δυσκολότερο κομμάτι του αερομοντελισμού, αλλά και το πιο ουσιώδες και συναρπαστικό.
Εχουνε γίνει εκατοντάδες συζητήσεις για αυτό το θέμα, και όλοι καταλήγουν οτι πραγματικά δεν αξίζει να μπλεχτεί κανείς με τις κατασκευές, γιατί το κοστος ενός έτοιμου αερομοντέλου, αγγίζει το κοστος μιας κατασκευής.
Ειναι έτσι όμως ? Ποσο τελικά κοστίζει ένα ίδιο αεροπλάνο σε μορφή κιτ, ΑRF, και κατασκευή από το μηδέν ? :confused:
Ειναι το δυσκολότερο κομμάτι του αερομοντελισμού, αλλά και το πιο ουσιώδες και συναρπαστικό.
Εχουνε γίνει εκατοντάδες συζητήσεις για αυτό το θέμα, και όλοι καταλήγουν οτι πραγματικά δεν αξίζει να μπλεχτεί κανείς με τις κατασκευές, γιατί το κοστος ενός έτοιμου αερομοντέλου, αγγίζει το κοστος μιας κατασκευής.
Ειναι έτσι όμως ? Ποσο τελικά κοστίζει ένα ίδιο αεροπλάνο σε μορφή κιτ, ΑRF, και κατασκευή από το μηδέν ? :confused:
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Νομίζω πως για κάποιον που θα χτίσει το πρώτο του αεροπλάνο,
θα στοιχίσει πιο ακριβά (ίσως διπλάσια από ένα έτοιμο). Όμως, όταν
έχεις σε στοκ σκέλη, ρόδες, ντίζες, σέρβο κλπ (ας είναι καλά οι πτώσεις...)
τότε το κόστος δεν είναι τραγικό.
Επίσης διαπιστώνω πως τα χτιστά που έχω κάνει,
έχουν καλύτερη σχέση βάρους-αντοχής από τα έτοιμα. Από αυτή την άποψη,
συμφέρει οικονομικά να φτιάξει κάποιος, γιατί έχει λιγότερες πιθανότητες
να το σπάσει! Ακόμη κι αν το σπάσει μπορεί να το επιδιορθώσει πολύ
πιο εύκολα από ένα έτοιμο, γιατί ξέρει κάθε τμήμα της κατασκευής.
Ακόμη, έχει πολύ ενδιαφέρον να παίζεις με διάφορες διαστάσεις του μοντέλου,
να αλλάζεις κλίσεις, πάχος, επιφάνειες, πηδάλια κλπ και να το μεταμορφώνεις
σε κάτι άλλο από αυτό που ήτανε!
Φυσικά απαιτεί ελεύθερο χρόνο και υπομονή, όμως η χαρά του
να βλέπεις έναν πάγκο εργασίας, από το τίποτα να αρχίζει να
γεμίζει με ξύλα, να γίνονται αεροπλάνο που
τελικά πετάει (και πιθανόν πετάει καλύτερα ένα έτοιμο)
είναι η καλύτερη αποζημίωση!
θα στοιχίσει πιο ακριβά (ίσως διπλάσια από ένα έτοιμο). Όμως, όταν
έχεις σε στοκ σκέλη, ρόδες, ντίζες, σέρβο κλπ (ας είναι καλά οι πτώσεις...)
τότε το κόστος δεν είναι τραγικό.
Επίσης διαπιστώνω πως τα χτιστά που έχω κάνει,
έχουν καλύτερη σχέση βάρους-αντοχής από τα έτοιμα. Από αυτή την άποψη,
συμφέρει οικονομικά να φτιάξει κάποιος, γιατί έχει λιγότερες πιθανότητες
να το σπάσει! Ακόμη κι αν το σπάσει μπορεί να το επιδιορθώσει πολύ
πιο εύκολα από ένα έτοιμο, γιατί ξέρει κάθε τμήμα της κατασκευής.
Ακόμη, έχει πολύ ενδιαφέρον να παίζεις με διάφορες διαστάσεις του μοντέλου,
να αλλάζεις κλίσεις, πάχος, επιφάνειες, πηδάλια κλπ και να το μεταμορφώνεις
σε κάτι άλλο από αυτό που ήτανε!
Φυσικά απαιτεί ελεύθερο χρόνο και υπομονή, όμως η χαρά του
να βλέπεις έναν πάγκο εργασίας, από το τίποτα να αρχίζει να
γεμίζει με ξύλα, να γίνονται αεροπλάνο που
τελικά πετάει (και πιθανόν πετάει καλύτερα ένα έτοιμο)
είναι η καλύτερη αποζημίωση!
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Δημήτρη πιστεύω ότι εχει να κάνει περισσότερο με το μεράκι του καθένα όπως επίσης και με τις γνώσεις του.
Η εταιρία σου προσφέρει έτοιμες λύσεις και σχετικά οικονομικότερες από όσο θα σου στοίχιζε να το φτιάξεις μόνος σου.
Το θέμα όμως είναι πιό π΄ριν από την απόφαση να ζυγίσεις μερικά πράγματα.
(τα παρακάτω που θα παραθέσω είναι προσωπική μου γνώμη και δεν είναι θέσφατα-προς αποφυγή παρεξηγήσεων!!!!!!)
1ο Οι έτοιμες κατασκευές ARF χωρίζονται σε κάλης μεσαίας και κακής πιότητας!
Για παράδειγμα η CMPro κατασκευάζει όμορφα μοντέλα τα οποία όμως υστερούν λίγο στην αντοχή! Χρησιμοποιεί αποκλειστικά μπάλσα με αποτέλεσμα τα μοντέλα σε μία κακή προσγείωση σχεδόν να κομματιάζονται.
Το τελευταίο το κανουν όλο και περισσότερες εταιρίες τουλάχιστον στα ξύλινα για να γλυτώσουν βάρος και να φτιάξουν μοντέλα ελαφρά που να βγάζουν καλύτερες επιδώσεις.
Εν παραδειγμα έχω από το δικιά μου εμπειρία σε μοντέλο CMPro. Το αγόρασα και με την πρώτη δοκιμή στην τροχοδρόμιση μετα από προσγείωση βρήκε σε λακούβα γύρισε και ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ διαλύθηκε όλο το μπροστινό. χίλια κομμάτια.
Το ίδιο λοιπόν fuselage το ξαναέφτιαξα από την αρχή μοντάρωντας ξανά τα κομμάτια ένα προς ένα και αφού έβγαλα πατρόν ξεκίνησα να το ξαναχτίζω όπως είπα από το 0!! αυτή τη φορά από το cockpit και μπροστά αντί να χρησιμοποιήσω μπάλσα όπως η εταιρία το έκανα με κόντρα πλακέ. Αποτέλεσμα; Ξαναπήγα στο ίδιο σημείο επανέλαβα το τεστ και απλά το αεροπλάνο σύρθηκε με τη μούρη και η φθορές ήταν μόνο στον κώνο της έλικας!!!
Φυσικά το μοντέλο βγήκε 100Gr βαρύτερο από της εταιρίας αλλά εγώ με την κατασκευή μου κατάφερα αυτό που η εταιρία δεν κατάφερε.
Ολα αυτά τα λέω για να τονίσω ένα πράγμα.
Αν θέλεις πιό ανθεκτική κατασκευή
Αν θέλεις ενα μοντέλο που δεν υπάρχει
Αν σου αρέσει η χαρά της δημιουργίας.......και για πολλούς άλλους λόγους.........τότε αξήζει πιστεύω να το φτιάξεις μόνος σου.
Η εταιρία σου προσφέρει έτοιμες λύσεις και σχετικά οικονομικότερες από όσο θα σου στοίχιζε να το φτιάξεις μόνος σου.
Το θέμα όμως είναι πιό π΄ριν από την απόφαση να ζυγίσεις μερικά πράγματα.
(τα παρακάτω που θα παραθέσω είναι προσωπική μου γνώμη και δεν είναι θέσφατα-προς αποφυγή παρεξηγήσεων!!!!!!)
1ο Οι έτοιμες κατασκευές ARF χωρίζονται σε κάλης μεσαίας και κακής πιότητας!
Για παράδειγμα η CMPro κατασκευάζει όμορφα μοντέλα τα οποία όμως υστερούν λίγο στην αντοχή! Χρησιμοποιεί αποκλειστικά μπάλσα με αποτέλεσμα τα μοντέλα σε μία κακή προσγείωση σχεδόν να κομματιάζονται.
Το τελευταίο το κανουν όλο και περισσότερες εταιρίες τουλάχιστον στα ξύλινα για να γλυτώσουν βάρος και να φτιάξουν μοντέλα ελαφρά που να βγάζουν καλύτερες επιδώσεις.
Εν παραδειγμα έχω από το δικιά μου εμπειρία σε μοντέλο CMPro. Το αγόρασα και με την πρώτη δοκιμή στην τροχοδρόμιση μετα από προσγείωση βρήκε σε λακούβα γύρισε και ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ διαλύθηκε όλο το μπροστινό. χίλια κομμάτια.
Το ίδιο λοιπόν fuselage το ξαναέφτιαξα από την αρχή μοντάρωντας ξανά τα κομμάτια ένα προς ένα και αφού έβγαλα πατρόν ξεκίνησα να το ξαναχτίζω όπως είπα από το 0!! αυτή τη φορά από το cockpit και μπροστά αντί να χρησιμοποιήσω μπάλσα όπως η εταιρία το έκανα με κόντρα πλακέ. Αποτέλεσμα; Ξαναπήγα στο ίδιο σημείο επανέλαβα το τεστ και απλά το αεροπλάνο σύρθηκε με τη μούρη και η φθορές ήταν μόνο στον κώνο της έλικας!!!
Φυσικά το μοντέλο βγήκε 100Gr βαρύτερο από της εταιρίας αλλά εγώ με την κατασκευή μου κατάφερα αυτό που η εταιρία δεν κατάφερε.
Ολα αυτά τα λέω για να τονίσω ένα πράγμα.
Αν θέλεις πιό ανθεκτική κατασκευή
Αν θέλεις ενα μοντέλο που δεν υπάρχει
Αν σου αρέσει η χαρά της δημιουργίας.......και για πολλούς άλλους λόγους.........τότε αξήζει πιστεύω να το φτιάξεις μόνος σου.
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Ωραία !!!!! Ελαβα πολύ κατατοπιστικές απαντήσεις . Ηταν κάτι που δεν το ήξερα. Θέμα αντοχής κτλ .
Οντως λοιπόν το κοστος ειναι μεγαλύτερο :confused:. Το είχα ξανά ακούσει και αυτό παλαιοτέρα, αλλά έκανα μια δοκιμή σε ένα- δυο μικρά ξύλινα λαστιχοκίνητα μοντέλα.
Το κιτ από το καθένα κόστισε από 10 έως 25, παράλληλα φτιάχτηκαν και αλλά 2 αγοράζοντας μόνο ξυλεία .
Το αποτέλεσμα . Τα χειροποίητα κόστισαν περίπου 2 το καθένα :eek:
Οποτε μένω ακόμα με απορίες :confused: Δηλαδή ένα αερομοντέλο που κοστίζει 1.000 εάν το φτιάξω από σχέδια, θα μου βγει ο κούκος αηδόνι ?:confused:
Οντως λοιπόν το κοστος ειναι μεγαλύτερο :confused:. Το είχα ξανά ακούσει και αυτό παλαιοτέρα, αλλά έκανα μια δοκιμή σε ένα- δυο μικρά ξύλινα λαστιχοκίνητα μοντέλα.
Το κιτ από το καθένα κόστισε από 10 έως 25, παράλληλα φτιάχτηκαν και αλλά 2 αγοράζοντας μόνο ξυλεία .
Το αποτέλεσμα . Τα χειροποίητα κόστισαν περίπου 2 το καθένα :eek:
Οποτε μένω ακόμα με απορίες :confused: Δηλαδή ένα αερομοντέλο που κοστίζει 1.000 εάν το φτιάξω από σχέδια, θα μου βγει ο κούκος αηδόνι ?:confused:
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Οπως είπε και ο Γιάννης η αγορά του εξοπλισμού γίνεται μία φορά!!!
Τώρα όσο αφορά το μοντέλο των 1000euro που αναφέρεις πιστεύω ότι σαν αεροπλάνο χωρίς τον εξοπλισμό του θα σου στοιχίσει ίσως λίγω παραπάνω. Δηλαδή υπολόγισε γύρω στα 150 euro. Σε αντοχή όμως σίγουρα θα έχει γίνει καλύτερο.
Αλήθεια πόσες φορές αγοράσαμε ένα αεροπλάνο και δεν μας αρεσαν τα σκέλη και η βάση στήριξής τους?
Πόσες φορές είδαμε ότι η βακτηρία δεν ήταν η προβλεπόμενη στο βάρος του μοντέλου και καλλα στηριγμένη και κάναμε "πατέντα"?
Πόσες φορές δεν ενισχύσαμε μερικά μέρη του κορμού που μας φάνηκαν αδύναμα!!
Αυτά τα έξοδα είναι τα παρπάνω που θα κάνεις αν το χτίσεις μόνος σου και που σπατάλησες όταν είδες ότι η έτοιμη κατασκευή έπασχε κάπου. Επιπλέον οι ..."πατέντες" θα είναι ενσωματωμένες στην κατασκευή και όχι επιπλέον με αμφίβολο αποτέλεσμα.
Τώρα όσο αφορά το μοντέλο των 1000euro που αναφέρεις πιστεύω ότι σαν αεροπλάνο χωρίς τον εξοπλισμό του θα σου στοιχίσει ίσως λίγω παραπάνω. Δηλαδή υπολόγισε γύρω στα 150 euro. Σε αντοχή όμως σίγουρα θα έχει γίνει καλύτερο.
Αλήθεια πόσες φορές αγοράσαμε ένα αεροπλάνο και δεν μας αρεσαν τα σκέλη και η βάση στήριξής τους?
Πόσες φορές είδαμε ότι η βακτηρία δεν ήταν η προβλεπόμενη στο βάρος του μοντέλου και καλλα στηριγμένη και κάναμε "πατέντα"?
Πόσες φορές δεν ενισχύσαμε μερικά μέρη του κορμού που μας φάνηκαν αδύναμα!!
Αυτά τα έξοδα είναι τα παρπάνω που θα κάνεις αν το χτίσεις μόνος σου και που σπατάλησες όταν είδες ότι η έτοιμη κατασκευή έπασχε κάπου. Επιπλέον οι ..."πατέντες" θα είναι ενσωματωμένες στην κατασκευή και όχι επιπλέον με αμφίβολο αποτέλεσμα.
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Οκ. Σέβομαι την άποψη σας, απλώς έχω ανησυχίες σαν μάστορας που είμαι στην πραγματικότητα.;)
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Να πω και εγώ την προσωπική μου γνώμη. Σήμερα με τον ελάχιστο χρόνο που μας μένει, οι περισσότεροι από εμάς διαλέγουν arf, προτιμώντας να αφιερώσουν περισσότερες ώρες σε πτήση παρά σε κατασκευή.
Πόσοι όμως από εμάς που διαλέγουμε τα arf, δεν θαυμάζουμε τις scale λεπτομέρειες ενός κιτ το οποίο για να γίνει απαιτεί ίσως και εργασία ενός χρόνου?
Νομίζω ότι λίγο πολύ όλοι θα έπρεπε να περνάνε από το στάδιο της κατασκευής. Μόνο έτσι ολοκληρώνεσαι σαν μοντελιστής. Όσον αφορά το κόστος σίγουρα είναι περισσότερο από ένα μοντέλλο που κατασκευάζεται στην Κίνα, στην Μαλαισία κ.λ.π. Αλλά αυτό τι σημασία έχει μπροστά στην ικανοποίηση της ολοκλήρωσης μιας κατασκευής? Στο κέρδος όλων των εμπειριών που αποκομίζει κανείς κατά την κατασκευή?
Βέβαια σήμερα η πραγματικότητα έρχεται να μας προσγειώσει. Οι κατασκευαστές κιτ είναι ελάχιστοι, οι scratch builders ακόμα πιο λίγοι, οι σχεδιαστές ελάχιστοι...
Εν κατακλείδι,η γνώμη μου είναι να δοκιμάσετε να κάνετε ένα κιτ. Τα laser cut, είναι πια πολύ πιο εύκολα από τα παλιά...Δεν θα χάσετε...
Γιώργος
Γιώργος
Πόσοι όμως από εμάς που διαλέγουμε τα arf, δεν θαυμάζουμε τις scale λεπτομέρειες ενός κιτ το οποίο για να γίνει απαιτεί ίσως και εργασία ενός χρόνου?
Νομίζω ότι λίγο πολύ όλοι θα έπρεπε να περνάνε από το στάδιο της κατασκευής. Μόνο έτσι ολοκληρώνεσαι σαν μοντελιστής. Όσον αφορά το κόστος σίγουρα είναι περισσότερο από ένα μοντέλλο που κατασκευάζεται στην Κίνα, στην Μαλαισία κ.λ.π. Αλλά αυτό τι σημασία έχει μπροστά στην ικανοποίηση της ολοκλήρωσης μιας κατασκευής? Στο κέρδος όλων των εμπειριών που αποκομίζει κανείς κατά την κατασκευή?
Βέβαια σήμερα η πραγματικότητα έρχεται να μας προσγειώσει. Οι κατασκευαστές κιτ είναι ελάχιστοι, οι scratch builders ακόμα πιο λίγοι, οι σχεδιαστές ελάχιστοι...
Εν κατακλείδι,η γνώμη μου είναι να δοκιμάσετε να κάνετε ένα κιτ. Τα laser cut, είναι πια πολύ πιο εύκολα από τα παλιά...Δεν θα χάσετε...
Γιώργος
Γιώργος
-
- Δημοσιεύσεις: 24
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 29, 2008 2:19 am
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Θα συμφωνήσω και εγώ ότι με την άποψη ότι αυτό που μετράει στο τέλος είναι η ικανοποίηση της υλοποίησης. Η προσωπική ευχαρίστηση που νοιώθει κάποιος. Άποψή μου, χωρίς να παρεξηγηθώ, αυτός που θέλει πραγματικά να ασχοληθεί με την κατασκευή, το τελευταίο που θα πρέπει να τον νοιάζει είναι αν το κόστος θα είναι χαμηλότερο ή υψηλότερο. Ο απαιτούμενος χρόνος είναι απαραίτητο στοιχείο. Αν καταφέρεις μάλιστα να το πετάξεις, είσαι αρχηγός…
Φιλικά,
Βασίλης
Φιλικά,
Βασίλης
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Βασίλη συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Αλλά αυτό που μου άρεσε πιο πολύ ήταν το τελευταίο που κλείνεις."Αποφασισαμε να πετάμε...."!!!
Να πω άλλο ένα καλό που διάβασα τώρα τελευτάια αν και off topic. "Flying is the second greatest thrill known to man. Landing is the first!""
Γιώργος
Αλλά αυτό που μου άρεσε πιο πολύ ήταν το τελευταίο που κλείνεις."Αποφασισαμε να πετάμε...."!!!
Να πω άλλο ένα καλό που διάβασα τώρα τελευτάια αν και off topic. "Flying is the second greatest thrill known to man. Landing is the first!""
Γιώργος
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Θα συμμετάσχω στην κουβέντα και εγώ σαν ένας μοντελιστής που κατασκευάζει και ψάχνεται συννεχώς. Έχω καλυφθεί απολύτως από τις απαντήσεις που δόθηκαν στο ερώτημα του θέματος από τους προλαλήσαντες. Δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η χαρά του μοντελιστή-κατασκευαστή είναι διπλή (τουλάχιστον). Η δική μου συμμετοχή στην κουβέντα θα αφορά τα υπόλοιπα ζητήματα της κατασκευής, δηλαδή το κόστος , την προσωπική εργασία και πως αυτή μπορεί να μεταφραστεί σε κόστος, την εξεύρεση υλικών και περιφερειακών εξαρτημάτων, τις τεχνικές, το γιατί είναι καλύτερο(ή χειρότερο) να κατασκευάζεις και το μέχρι που μπορεί να φτάσει ο κατασκευαστής στη λεπτομέρεια και εξέλιξη ενός μοντέλου.
Πάμε λοιπόν.
-ΚΟΣΤΟΣ
Για την κατασκευή ενός μικρού μοντέλου από σχέδιο ή κιτ (πχ. ένα εκπαισευτικό) το κόστος είναι περίπου το διπλάσιο. Δηλαδή ένα εκπαιδευτικό σαρανταράκι ARF κοστίζει γύρω στα €100-€120. Το κιτ θα σας κοστίσει €90, οι κόλλες €20, τα υλικά επικάλυψης €30 και τα υπόλοιπα περιφερειακά (ντίζες, ακρόντιζα, τροχοί κλπ) €30.(Δεν περιλαμβάνεται το κόστος εργαλείων που, πιστέψτε με, είναι μεγάλο) Τα πράγματα χειροτερεύουν αν η δουλειά γίνει από σχέδιο, καθώς τα ξύλα θα έχουν φύρα στο κόψιμο και είναι ούτως ή άλλως ακριβά.Καταλαβαίνετε τι γίνεται σε μεγάλα scale μοντέλα.
-ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Υπολογίστε σύμφωνα με τις αποδοχές σας και τις ώρες που εργάζεστε το κόστος εργασίας σας ανά ώρα. Πολλαπλασιάστε το με τον συντελεστή που εσείς θεωρείτε σωστό ώστε να εργαστείτε στον ελεύθερο χρόνο σας. Χρονομετρήστε την κατασκευή και πολλαπλασιάστε με το ποσό που προέκυψε από τα παραπάνω. Αν καταλάβατε, σας λέω ότι το εργατικό κόστος είναι τέτοιο που άν το συνυπολογίσετε στην κατασκευή θα χρωστούν το αεροπλάνο και τα εγγόνια σας.
-ΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΩΝ
Τα περισσότερα υλικά είναι εύκολο να τα βρεί κανείς αλλά είναι πολύ ακριβά. Πολλά εξαρτήματα πρέπει να τα παραγγείλεις από το εξωτερικό.
-ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Εδώ φίλοι μου είναι που θα πληρώσετε τα περισσότερα μέχρι να μάθετε και να καταλήξετε σε τεχνικές που σας δίνουν ικανοποιητικά και αξιόπιστα αποτελέσματα. Θα κάνετε λάθη και θα πετάξετε υλικά και εργασία ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ. Το να απευθυνθήτε σε εμπειρότερους θα σας βάλει σε ένα δρόμο σίγουρο. Όμως ακόμα και οι καλύτερες οδηγίες δεν μπορούν να σας περιγράψουν τη μαγική αίσθηση του βρεγμένου ντουκόχαρτου όταν είναι φρέσκο και κοφτερό ,στο κουρασμένο χέρι σας που τρίβει. Ούτε και την ταχύτητα που πρέπει να κινείτε τον αερογράφο όταν βάφετε. Και ένα σωρό άλλα πράγματα. Ρωτήστε, διαβάστε, ακούστε και προσπαθήστε. Λάντε λάθη και διορθώστε τα. Στην πορεία θα αναπτύξετε δικές σας τεχνικές που σας βολεύουν καλύτερα και σας δίνουν ικανοποιητικότερα αποτελέσματα.
-ΚΑΛΥΤΕΡΟ Ή ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ?
Πρέπει να ομολογήσω ότι τα δύο πρώτα αεροπλάνα που έφτιαξα δεν κατάφεραν να πετάξουν. Συννέχισα όμως με επιμονή και σήμερα πετούν αεροπλάνα 2,2μέτρων κατασκευασμένα από εμένα. Ίσως να μην είναι πιο όμορφα και πιο ελαφρά από τα έτοιμα που έχω αλλά τα αγαπάω περισσότερο και χαίρομαι να τα πετάω περισσότερο. Η κατασκευή που έχει γίνει μάλλιστα τους έχει δόσει αντοχές που ούτε στον ύπνο τους δεν βλέπουν τα ARF. Τέλος μπορείτε να φτιάξετε μοντέλα που ποτέ δεν θα βρείτε σε έτοιμα. Εν κατακλείδι: Άν θέλεις καλό αεροπλάνο πρέπει να το φτιάξεις.
-ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ?
Εδώ φίλοι μου τα όρια είναι ανύπαρκτα. Θα έχετε δει φωτογραφίες του Τρύφωνα από το παγκόσμιο. Τι να πει κανείς για μοντελιστές που αφιέρωσαν 18!!!!!!! χρόνια για την κατασκευή ενός μοντέλου. Ίσως κάποιοι να πουν ότι είναι υπερβολή και ότι δεν είναι πια τηλεκατευθυνόμενο αλλά στατικό. Εγώ πάλι θα σας ρωτήσω. Ποιός από εμάς δεν θα ήθελε να έχει κατασκευάσει κάτι τέτοιο?
Τα όρια εδώ φίλοι μου θα τα βάλετε εσείς. Δεν είναι απαραίτητο κάθε μοντέλο που κατασκευάζετε να κερδίζει αγώνε scale.Άλλωστε δεν νομίζω ότι αυτό είναι και το νόημα του hobby. Κατασκευάστε κάτι μέσα στις δυνατότητές σας και εξελιχθείτε μέσα από τι διαδικασία. Σίγουρα το επόμενο θα είναι καλύτερο.
Πάμε λοιπόν.
-ΚΟΣΤΟΣ
Για την κατασκευή ενός μικρού μοντέλου από σχέδιο ή κιτ (πχ. ένα εκπαισευτικό) το κόστος είναι περίπου το διπλάσιο. Δηλαδή ένα εκπαιδευτικό σαρανταράκι ARF κοστίζει γύρω στα €100-€120. Το κιτ θα σας κοστίσει €90, οι κόλλες €20, τα υλικά επικάλυψης €30 και τα υπόλοιπα περιφερειακά (ντίζες, ακρόντιζα, τροχοί κλπ) €30.(Δεν περιλαμβάνεται το κόστος εργαλείων που, πιστέψτε με, είναι μεγάλο) Τα πράγματα χειροτερεύουν αν η δουλειά γίνει από σχέδιο, καθώς τα ξύλα θα έχουν φύρα στο κόψιμο και είναι ούτως ή άλλως ακριβά.Καταλαβαίνετε τι γίνεται σε μεγάλα scale μοντέλα.
-ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Υπολογίστε σύμφωνα με τις αποδοχές σας και τις ώρες που εργάζεστε το κόστος εργασίας σας ανά ώρα. Πολλαπλασιάστε το με τον συντελεστή που εσείς θεωρείτε σωστό ώστε να εργαστείτε στον ελεύθερο χρόνο σας. Χρονομετρήστε την κατασκευή και πολλαπλασιάστε με το ποσό που προέκυψε από τα παραπάνω. Αν καταλάβατε, σας λέω ότι το εργατικό κόστος είναι τέτοιο που άν το συνυπολογίσετε στην κατασκευή θα χρωστούν το αεροπλάνο και τα εγγόνια σας.
-ΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΩΝ
Τα περισσότερα υλικά είναι εύκολο να τα βρεί κανείς αλλά είναι πολύ ακριβά. Πολλά εξαρτήματα πρέπει να τα παραγγείλεις από το εξωτερικό.
-ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Εδώ φίλοι μου είναι που θα πληρώσετε τα περισσότερα μέχρι να μάθετε και να καταλήξετε σε τεχνικές που σας δίνουν ικανοποιητικά και αξιόπιστα αποτελέσματα. Θα κάνετε λάθη και θα πετάξετε υλικά και εργασία ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ. Το να απευθυνθήτε σε εμπειρότερους θα σας βάλει σε ένα δρόμο σίγουρο. Όμως ακόμα και οι καλύτερες οδηγίες δεν μπορούν να σας περιγράψουν τη μαγική αίσθηση του βρεγμένου ντουκόχαρτου όταν είναι φρέσκο και κοφτερό ,στο κουρασμένο χέρι σας που τρίβει. Ούτε και την ταχύτητα που πρέπει να κινείτε τον αερογράφο όταν βάφετε. Και ένα σωρό άλλα πράγματα. Ρωτήστε, διαβάστε, ακούστε και προσπαθήστε. Λάντε λάθη και διορθώστε τα. Στην πορεία θα αναπτύξετε δικές σας τεχνικές που σας βολεύουν καλύτερα και σας δίνουν ικανοποιητικότερα αποτελέσματα.
-ΚΑΛΥΤΕΡΟ Ή ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ?
Πρέπει να ομολογήσω ότι τα δύο πρώτα αεροπλάνα που έφτιαξα δεν κατάφεραν να πετάξουν. Συννέχισα όμως με επιμονή και σήμερα πετούν αεροπλάνα 2,2μέτρων κατασκευασμένα από εμένα. Ίσως να μην είναι πιο όμορφα και πιο ελαφρά από τα έτοιμα που έχω αλλά τα αγαπάω περισσότερο και χαίρομαι να τα πετάω περισσότερο. Η κατασκευή που έχει γίνει μάλλιστα τους έχει δόσει αντοχές που ούτε στον ύπνο τους δεν βλέπουν τα ARF. Τέλος μπορείτε να φτιάξετε μοντέλα που ποτέ δεν θα βρείτε σε έτοιμα. Εν κατακλείδι: Άν θέλεις καλό αεροπλάνο πρέπει να το φτιάξεις.
-ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ?
Εδώ φίλοι μου τα όρια είναι ανύπαρκτα. Θα έχετε δει φωτογραφίες του Τρύφωνα από το παγκόσμιο. Τι να πει κανείς για μοντελιστές που αφιέρωσαν 18!!!!!!! χρόνια για την κατασκευή ενός μοντέλου. Ίσως κάποιοι να πουν ότι είναι υπερβολή και ότι δεν είναι πια τηλεκατευθυνόμενο αλλά στατικό. Εγώ πάλι θα σας ρωτήσω. Ποιός από εμάς δεν θα ήθελε να έχει κατασκευάσει κάτι τέτοιο?
Τα όρια εδώ φίλοι μου θα τα βάλετε εσείς. Δεν είναι απαραίτητο κάθε μοντέλο που κατασκευάζετε να κερδίζει αγώνε scale.Άλλωστε δεν νομίζω ότι αυτό είναι και το νόημα του hobby. Κατασκευάστε κάτι μέσα στις δυνατότητές σας και εξελιχθείτε μέσα από τι διαδικασία. Σίγουρα το επόμενο θα είναι καλύτερο.
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Η ιδιοκατασκευη (εμπνευση,σχεδιασμος,κατασκευη)ειναι δημιουργια και η πρωτοτυπη δημιουργια ειναι τεχνη,δεν θα ειναι υπερβολη λοιπον να χαρακτηριστει ετσι το μερος αυτο του αερομοντελισμου.Προσωπικα ο,τι εχω κατασκευασει δεν συγκρινεται λειτουργικα και αισθητικα με τα ετοιμα,ακομη απο το σχεδιο ξερω τι προσδοκω και το προσεγγιζω 99,9% στο τελος της κατασκευης,ξερω ποση κολλα εχω βαλει σε κρισημα σημεια και πως τα εχω ενισχυσει,ξερω που υπαρχει αστοχια(αν την αντιληφθω αργοτερα ),ξερω την κατασκευη απ'εξω κι ανακατωτα,και να σπασει ξερω πως θα το επισκευασω με το λιγοτερο κοστος(λειτουργικο και αισθητικο).Η αισθηση δε οτι αυτο που εχεις εμπνευστει και κασκευασει πεταει και μαλιστα πολυ καλυτερα απο το ετοιμο και οπως ακριβως θες εσυ ειναι υπεροχη,απεριγραπτη
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
Κάποτε ρώτησε ένας αερομοντελιστής, " που θα βρω φτηνή μπάλσα" !!!
Και η απάντηση που έλαβε ήταν ....... " στον Παναμά " :D
Σωστή ερώτηση, αλλά ακόμα πιο σωστή και η απάντηση.
Όντως το ξύλο μπάλσα είναι πανάκριβο. Και αυτό γιατί χρειάζεται να το αγοράσουμε επεξεργασμένο. Κομμένο πηχάκια, φύλλα, κτλ τα οποία είναι περασμένα από την πλάνη του μαραγκού, και στην συνέχεια γυαλοχαρταρισμένα.
Και δυστυχώς όλα τα αερομοντέλα, χρειάζεται να κατασκευαστούν από το ελαφρύ ξύλο μπάλσα.
Οπότε μια βόλτα στον Παναμά ίσως συμφέρει πιο πολύ τελικά !!!:D
Τα μεγάλα αερομοντέλα όμως, η άτρακτος τους είναι φτιαγμένος από κόντρα πλακέ, καλής ποιότητος, και η επικάλυψη τους γίνεται, η με πολυεστερικό αυτοκόλλητο ύφασμα, η με υαλούφασμα και εποξειδικές ρητίνες.
Τα λέω σωστά μέχρι εδώ βρε Παλληκάρια ?
Και η απάντηση που έλαβε ήταν ....... " στον Παναμά " :D
Σωστή ερώτηση, αλλά ακόμα πιο σωστή και η απάντηση.
Όντως το ξύλο μπάλσα είναι πανάκριβο. Και αυτό γιατί χρειάζεται να το αγοράσουμε επεξεργασμένο. Κομμένο πηχάκια, φύλλα, κτλ τα οποία είναι περασμένα από την πλάνη του μαραγκού, και στην συνέχεια γυαλοχαρταρισμένα.
Και δυστυχώς όλα τα αερομοντέλα, χρειάζεται να κατασκευαστούν από το ελαφρύ ξύλο μπάλσα.
Οπότε μια βόλτα στον Παναμά ίσως συμφέρει πιο πολύ τελικά !!!:D
Τα μεγάλα αερομοντέλα όμως, η άτρακτος τους είναι φτιαγμένος από κόντρα πλακέ, καλής ποιότητος, και η επικάλυψη τους γίνεται, η με πολυεστερικό αυτοκόλλητο ύφασμα, η με υαλούφασμα και εποξειδικές ρητίνες.
Τα λέω σωστά μέχρι εδώ βρε Παλληκάρια ?
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Δευ Σεπ 21, 2009 1:25 am
Απάντηση: Αξίζει να κατασκευάσω ενα αερομοντέλο απο το μηδέν
φιλε μου μαστορα δεν χριαζετε να φτιαχεις απολιτος τπτ με μπαλσα αν ειναι να κανεις μεγαλο αεροπλανο με μια σοστη σχεδιαση μπορεις να κανεις ενα αεροπλανο απο κοντρα πλακαζ πιο ελαφρη και απο μπαλσα
οσο αφορα το κοστος καμια σχεσει αν ενα ARTF κοστιση 800 ευρω τοτε θα σου βγει 100 με 150 ευρω ξερω τη σου λεω εμενα τα δηκα μου μου βγενουν 93 ευρω σε αεροπλανο 2,80 μετρον, το κοντρα πλακαζ θα σου κοστησει -18 ευρω= 75 αν βρεις κανενα εργοστασιο με πεδηκα καροτσακια εγω παντος βρεικα και περνω ροδες με αμορτησερ μαζι και η κατασκευει τους τεριαζει γαντη με τα αεροπλανα μου οχι απο τηχη αλα απο μελετη και ειναι καλιτερες απο της μοντελησμου και παρα πολυ πιο φθηνες εγω τα περνω 7 ευρω=68
τα υποληπα 68 ευρω πανε για μονοκοτ και ντιζες
τωρα ομος για να λεμε τιν αλιθα δε αξιζη αν θες να φτιαξεις μονο ενα γιατι πρεπη να αγορασεις πολα εργαλια αλλα αν σκοπευεις να φτιαξεις και δεφτερο μην το σκεφτεσε καθολου μα καθολου
ολη η μαγκια ειναι στο χρονο κατασκεβεις αν ενα αεροπλανο 2,80 θες 1 εωδομαδα να το φτιαξεις με καλουπια η 1 ευδομαδα θα γινει 6 με 12 ωρες
αναλογος εμπηριας και ολα τα κοματια θα γινοντε ολοιδια
το καλουπη πρεπει να ειναι εξηπνα σχεδιαζμενο τα κοματια που θα βγενουν απο αυτο πρενει να κουμπονουν το ενα με το αλο για να δεσουν και να μην χριαζεσε σφηχτηρες η καρφιτσες μεχρη να κολησουν
η ατρακτος πρεπει να ειναι ενα φιλο κοντρα πλακαζ που θα το βαζεις στο καλουπη και θα το κοβεις με το ρουτερ το οπιο θα ειναι με ρουλεμαν. δεξια αρηστερα επανο κατο πλεβρα τα οπια θα ειναι και αυτα κουμποτα δεν κολας βεργες και κοματια κοματακια τετραγονακια και χαζομαρες της ετεριες δεν τις νιαζει ποση ωρα θα ξοδεψει ο εργατης τους γιατη ολη στην κινα τα φτιαχνουν και ειναι πολυ φθηνα τα χερια το μονο που σκεφτοντε ειναι να μην ξοδευουν πολη υληκο στην δικια μας περηπτοση ειναι το αντιθετο
κα κοντρα πλακαζ να ειναι αγιουζ αφρηκανηκο ελαφρη μισο βαρος απο τα αλλα
ολα αυτα μονο με θεληση και αγαπη θα γεινουν
και μονο για δικα σου σχεδια της φαντασιας σου +(*)
αν παλη δεν τα καταφερνεις με τα χηροποιητα καλουπια μπωρεις να παραγκιλεις ενα CNC απο το EBAY με 3000 $ εαν παλη τα λεφτα σου φενονται πολα και εχεις γνοσης προγραματιζμου μπορεις να φτιαξεις ενα μεγαλο CNC μονο με 700$ κατη το οπιο το κανω εγω τωρα και μετα τα καλουπια ειναι αχρηστα ασε το CNC να σου κανει δουλια
http://www.youtube.com/watch?v=FGOi0hFLffI&feature=related
οσο αφορα το κοστος καμια σχεσει αν ενα ARTF κοστιση 800 ευρω τοτε θα σου βγει 100 με 150 ευρω ξερω τη σου λεω εμενα τα δηκα μου μου βγενουν 93 ευρω σε αεροπλανο 2,80 μετρον, το κοντρα πλακαζ θα σου κοστησει -18 ευρω= 75 αν βρεις κανενα εργοστασιο με πεδηκα καροτσακια εγω παντος βρεικα και περνω ροδες με αμορτησερ μαζι και η κατασκευει τους τεριαζει γαντη με τα αεροπλανα μου οχι απο τηχη αλα απο μελετη και ειναι καλιτερες απο της μοντελησμου και παρα πολυ πιο φθηνες εγω τα περνω 7 ευρω=68
τα υποληπα 68 ευρω πανε για μονοκοτ και ντιζες
τωρα ομος για να λεμε τιν αλιθα δε αξιζη αν θες να φτιαξεις μονο ενα γιατι πρεπη να αγορασεις πολα εργαλια αλλα αν σκοπευεις να φτιαξεις και δεφτερο μην το σκεφτεσε καθολου μα καθολου
ολη η μαγκια ειναι στο χρονο κατασκεβεις αν ενα αεροπλανο 2,80 θες 1 εωδομαδα να το φτιαξεις με καλουπια η 1 ευδομαδα θα γινει 6 με 12 ωρες
αναλογος εμπηριας και ολα τα κοματια θα γινοντε ολοιδια
το καλουπη πρεπει να ειναι εξηπνα σχεδιαζμενο τα κοματια που θα βγενουν απο αυτο πρενει να κουμπονουν το ενα με το αλο για να δεσουν και να μην χριαζεσε σφηχτηρες η καρφιτσες μεχρη να κολησουν
η ατρακτος πρεπει να ειναι ενα φιλο κοντρα πλακαζ που θα το βαζεις στο καλουπη και θα το κοβεις με το ρουτερ το οπιο θα ειναι με ρουλεμαν. δεξια αρηστερα επανο κατο πλεβρα τα οπια θα ειναι και αυτα κουμποτα δεν κολας βεργες και κοματια κοματακια τετραγονακια και χαζομαρες της ετεριες δεν τις νιαζει ποση ωρα θα ξοδεψει ο εργατης τους γιατη ολη στην κινα τα φτιαχνουν και ειναι πολυ φθηνα τα χερια το μονο που σκεφτοντε ειναι να μην ξοδευουν πολη υληκο στην δικια μας περηπτοση ειναι το αντιθετο
κα κοντρα πλακαζ να ειναι αγιουζ αφρηκανηκο ελαφρη μισο βαρος απο τα αλλα
ολα αυτα μονο με θεληση και αγαπη θα γεινουν
και μονο για δικα σου σχεδια της φαντασιας σου +(*)
αν παλη δεν τα καταφερνεις με τα χηροποιητα καλουπια μπωρεις να παραγκιλεις ενα CNC απο το EBAY με 3000 $ εαν παλη τα λεφτα σου φενονται πολα και εχεις γνοσης προγραματιζμου μπορεις να φτιαξεις ενα μεγαλο CNC μονο με 700$ κατη το οπιο το κανω εγω τωρα και μετα τα καλουπια ειναι αχρηστα ασε το CNC να σου κανει δουλια
http://www.youtube.com/watch?v=FGOi0hFLffI&feature=related
- Συνημμένα
-
- 20092009(008).jpg (93.21 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- 24092009(005).jpg (97.29 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- 24092009(003).jpg (101.04 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- 24092009.jpg (99.25 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές