Li-Fe A123 Batteries
Li-Fe A123 Batteries
Παιδια γεια σας
Κοιταζωντας και διαβαζωντας εδω και κανα χρονο τωρα, εχω μηνει εντιπωσιασμενος απο τις πιο κατω μπαταριες.
Κανω την αρχη με το μανουαλ και τις λεπτομεριες για φορτιση, αποφορτιση, κλπ.
Ας συνγεντρωσουμε για αυτες οτι μπορουμε εδω σαν οδηγο για οποιον και προβλεπω να ειμαστε αρκετοι στο μελον που θα ΄δουλευουμε-ει΄αυτες τις καταπληκτοκες μπαταριες.
Φιλικα
Χρηστος Αραπης
http://www.rcmarket.org/ProductManuals/A123.pdf
Κοιταζωντας και διαβαζωντας εδω και κανα χρονο τωρα, εχω μηνει εντιπωσιασμενος απο τις πιο κατω μπαταριες.
Κανω την αρχη με το μανουαλ και τις λεπτομεριες για φορτιση, αποφορτιση, κλπ.
Ας συνγεντρωσουμε για αυτες οτι μπορουμε εδω σαν οδηγο για οποιον και προβλεπω να ειμαστε αρκετοι στο μελον που θα ΄δουλευουμε-ει΄αυτες τις καταπληκτοκες μπαταριες.
Φιλικα
Χρηστος Αραπης
http://www.rcmarket.org/ProductManuals/A123.pdf
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Μεχρι να φτασουμε στο μοντελοδρομιο ειμαστε ετοιμοι...
Proper Operation of A123Racing Hypersonic Developer Kit
Summary usage and care guidelines
Handling Precautions
• CAUTION - do not short circuit; these cells are capable very high discharge currents.
• DO NOT rotate the negative tab (cap) relative to the can, this can cause internal damage to
the cell.
• Note that the can is the positive terminal and the cap is the negative terminal (see diagram
at right).
Specification
Nominal voltage 3.3V
Nominal capacity 2.3Ah
Nominal dimensions 26mm ψ x 66.5mm ht.
Nominal cell weight 70g
Cell charging parameters: CC-CV (constant current – constant voltage)
Recommended charge current (0°C to 60°C ambient temp): 3A
Recommended charge voltage: 3.6V
Recommended float charge voltage: 3.45V
Recommended cut-off current for CV hold (indicating 100% SOC): 0.05A
Maximum continuous charge current (20°C to 60°C ambient): 10A
Maximum allowable charge voltage: 4.2V MAX
Fast charge time: 15 minutes
Cell discharging parameters (-30°C to +60°C ambient temperature)
Recommended discharge cut-off voltage: 2.0V
Maximum continuous discharge current: 60A
Cell temperature parameters (skin temperature)
Maximum recommended cell temperature: 70°C
Maximum allowable cell temperature: 85°C
Allowable storage temperature range: -50°C to +60°C
Recommended charge method: CC-CV
Recommended float charge method
If the voltage of the cell is to be held at the charge voltage (after reaching 100% state of charge) for prolonged periods of time,
the charge voltage should be lowered to the recommended float-charge voltage.
Recommended fast charge method
Charge the cell at the maximum continuous charge current untill the maximum recommended charge voltage is reached. Apply
a constant voltage hold at the maximum recommended cell voltage untill the total charge time reaches the fast charge time. The
cell will be charged to over 96% SOC. Fast charge should not be attempted outside the recommended temperature range and
should be stopped if the cell exceeds the maximum allowable cell temperature.
Recommended discharge method
For optimum life, the cell should not be continuously discharged faster than the maximum cell continuous discharge current or
allowed to self heat greater than the maximum recommended cell temperature. Operation above the max recommended cell
temperature will result in degraded cell performance and life. Discharge should be stopped when the cell reaches the maximum
allowable cell temperature. Operation above the maximum allowable cell temperature will result in physical damage to the cell.
At low temperatures the maximum available discharge current will decrease.
The cell can be discharged at greater than the maximum continuous discharge current in pulses, but the cell should not be allowed
to exceed the maximum allowable cell temperature. During pulse discharges the cell voltage can safely fall below 2V per cell.
Although it is safe to discharge the cell below the recommended discharge cut-off voltage, the cell should not be left at this level.
CAP
CAN
Before joining cells together please read the below instructions:
Cells are shipped at 50% state of charge (SOC). All cells that are being joined together within the same string must be at the
same SOC. If not, the string will be unbalanced and cell damage and/or reduced capacity may result. If the SOC of the cells are
not known, the best way to be sure a string is balanced is to individually charge each cell to 100% SOC before building them into
strings.
The cell should be charged at the recommended charge current until the normal charge voltage is reached. Apply a constant
voltage hold at the recommended charge voltage until the cut-off current for CV hold is reached (or 30 minutes, whichever
comes first). The cell will be charged to 100% SOC.
A123 Racing - 116 South St. Hopkinton, Ma 01748
The Racing Components Division of A123 Systems
A123 Racing - 116 South St. Hopkinton, Ma 01748
The Racing Components Division of A123 Systems
Recommended assembly method for combining cells into strings:
Series Strings:
Cells can be combined together in “series strings” to achieve higher operating voltages by connecting the positive terminal of one cell to the negative
terminal of the next cell. Strings of series cells should be connected together via the solder tabs welded to the cell. Removing the solder tab and soldering
directly to the cell will damage it.
Cells can be combined together in “parallel strings” to achieve higher operating capacities by connecting both the positive and negative terminals of
adjacent cells to each other. Strings of parallel cells should be connected together via the solder tabs welded to the cell. Removing the solder tab and
soldering directly to the cell will damage it.
Parallel Strings:
Attaching Balance Cable: (optional) Balancing Cables sold seperatley as accesories
2S Configuration:
3S Configuration:
Balance cables can be attached to your custom configuration when creating 2S (2 batteries in series) and 3S (3 batteries in series) configurations.
Please see the illustration below for attaching balance cables to a 2S or 3S pack.
Proper Operation of A123Racing Hypersonic Developer Kit
Pack Assembly and Warranty
+ _ + _
Balance Cable
Orange
Black
Red
+ _ + _ + _
Balance Cable
Orange
Black
White
Red
Safe handling and disposal guidelines
• For optimum life and performance, charge only on HypersonicTM Sonic ChargeTM battery charging system.
• Do not disassemble the battery pack or attempt to solder connections directly to the component cells.
• Keep out of reach of children.
• Do not incinerate, dispose of in fire, or heat above 71°C. Dispose of used batteries in the proper manner.
• Dispose or recycle batteries by wrapping in a plastic bag and placing in regular trash, or check with the
Re-chargeable Battery Recycling Corporation at http://www.rbrc.org
for a battery recycling drop-off location near you.
• HypersonicTM lithium-ion batteries can be charged up to 4.2V per cell without hazard. Once 4.2V per cell is exceeded gas pressure may build up
inside the cell and cause a one-time safety vent to open. Should this occur, the battery will be unusable and must be replaced. The damaged
battery should then be disposed of in the proper manner.
• HypersonicTM lithium-ion batteries are inherently safe and do not pose a fire hazard under improper charging conditions, but are capable of very
high discharge currents. Take precautions to avoid short circuits; considerable heating will occur through the shorting conductor.
Warranty Policy
• Warranty limited to original manufacturing defects, workmanship of finish and assembly only. Should defects covered by this warranty occur, the
product shall be repaired or replaced by A123 Racing.
• Warranty claims must be made in writing and received by A123 Racing within 30 days of purchase. Send claims to:
Hypersonic Lithium Ion Warranty Claims
c/o A123Systems
116 South Street
Hopkinton MA 01748
• Warranty will be void due to inappropriate use of this product, including but not limited to failure to follow usage guidelines, disassembly or tampering, or
unauthorized repair; determination of inappropriate usage will be made at the sole discretion of A123 Racing.
• For customer support or techincal questions please send email to CustomerSupport@A123Racing.com
PT_400111_00
Proper Operation of A123Racing Hypersonic Developer Kit
Summary usage and care guidelines
Handling Precautions
• CAUTION - do not short circuit; these cells are capable very high discharge currents.
• DO NOT rotate the negative tab (cap) relative to the can, this can cause internal damage to
the cell.
• Note that the can is the positive terminal and the cap is the negative terminal (see diagram
at right).
Specification
Nominal voltage 3.3V
Nominal capacity 2.3Ah
Nominal dimensions 26mm ψ x 66.5mm ht.
Nominal cell weight 70g
Cell charging parameters: CC-CV (constant current – constant voltage)
Recommended charge current (0°C to 60°C ambient temp): 3A
Recommended charge voltage: 3.6V
Recommended float charge voltage: 3.45V
Recommended cut-off current for CV hold (indicating 100% SOC): 0.05A
Maximum continuous charge current (20°C to 60°C ambient): 10A
Maximum allowable charge voltage: 4.2V MAX
Fast charge time: 15 minutes
Cell discharging parameters (-30°C to +60°C ambient temperature)
Recommended discharge cut-off voltage: 2.0V
Maximum continuous discharge current: 60A
Cell temperature parameters (skin temperature)
Maximum recommended cell temperature: 70°C
Maximum allowable cell temperature: 85°C
Allowable storage temperature range: -50°C to +60°C
Recommended charge method: CC-CV
Recommended float charge method
If the voltage of the cell is to be held at the charge voltage (after reaching 100% state of charge) for prolonged periods of time,
the charge voltage should be lowered to the recommended float-charge voltage.
Recommended fast charge method
Charge the cell at the maximum continuous charge current untill the maximum recommended charge voltage is reached. Apply
a constant voltage hold at the maximum recommended cell voltage untill the total charge time reaches the fast charge time. The
cell will be charged to over 96% SOC. Fast charge should not be attempted outside the recommended temperature range and
should be stopped if the cell exceeds the maximum allowable cell temperature.
Recommended discharge method
For optimum life, the cell should not be continuously discharged faster than the maximum cell continuous discharge current or
allowed to self heat greater than the maximum recommended cell temperature. Operation above the max recommended cell
temperature will result in degraded cell performance and life. Discharge should be stopped when the cell reaches the maximum
allowable cell temperature. Operation above the maximum allowable cell temperature will result in physical damage to the cell.
At low temperatures the maximum available discharge current will decrease.
The cell can be discharged at greater than the maximum continuous discharge current in pulses, but the cell should not be allowed
to exceed the maximum allowable cell temperature. During pulse discharges the cell voltage can safely fall below 2V per cell.
Although it is safe to discharge the cell below the recommended discharge cut-off voltage, the cell should not be left at this level.
CAP
CAN
Before joining cells together please read the below instructions:
Cells are shipped at 50% state of charge (SOC). All cells that are being joined together within the same string must be at the
same SOC. If not, the string will be unbalanced and cell damage and/or reduced capacity may result. If the SOC of the cells are
not known, the best way to be sure a string is balanced is to individually charge each cell to 100% SOC before building them into
strings.
The cell should be charged at the recommended charge current until the normal charge voltage is reached. Apply a constant
voltage hold at the recommended charge voltage until the cut-off current for CV hold is reached (or 30 minutes, whichever
comes first). The cell will be charged to 100% SOC.
A123 Racing - 116 South St. Hopkinton, Ma 01748
The Racing Components Division of A123 Systems
A123 Racing - 116 South St. Hopkinton, Ma 01748
The Racing Components Division of A123 Systems
Recommended assembly method for combining cells into strings:
Series Strings:
Cells can be combined together in “series strings” to achieve higher operating voltages by connecting the positive terminal of one cell to the negative
terminal of the next cell. Strings of series cells should be connected together via the solder tabs welded to the cell. Removing the solder tab and soldering
directly to the cell will damage it.
Cells can be combined together in “parallel strings” to achieve higher operating capacities by connecting both the positive and negative terminals of
adjacent cells to each other. Strings of parallel cells should be connected together via the solder tabs welded to the cell. Removing the solder tab and
soldering directly to the cell will damage it.
Parallel Strings:
Attaching Balance Cable: (optional) Balancing Cables sold seperatley as accesories
2S Configuration:
3S Configuration:
Balance cables can be attached to your custom configuration when creating 2S (2 batteries in series) and 3S (3 batteries in series) configurations.
Please see the illustration below for attaching balance cables to a 2S or 3S pack.
Proper Operation of A123Racing Hypersonic Developer Kit
Pack Assembly and Warranty
+ _ + _
Balance Cable
Orange
Black
Red
+ _ + _ + _
Balance Cable
Orange
Black
White
Red
Safe handling and disposal guidelines
• For optimum life and performance, charge only on HypersonicTM Sonic ChargeTM battery charging system.
• Do not disassemble the battery pack or attempt to solder connections directly to the component cells.
• Keep out of reach of children.
• Do not incinerate, dispose of in fire, or heat above 71°C. Dispose of used batteries in the proper manner.
• Dispose or recycle batteries by wrapping in a plastic bag and placing in regular trash, or check with the
Re-chargeable Battery Recycling Corporation at http://www.rbrc.org
for a battery recycling drop-off location near you.
• HypersonicTM lithium-ion batteries can be charged up to 4.2V per cell without hazard. Once 4.2V per cell is exceeded gas pressure may build up
inside the cell and cause a one-time safety vent to open. Should this occur, the battery will be unusable and must be replaced. The damaged
battery should then be disposed of in the proper manner.
• HypersonicTM lithium-ion batteries are inherently safe and do not pose a fire hazard under improper charging conditions, but are capable of very
high discharge currents. Take precautions to avoid short circuits; considerable heating will occur through the shorting conductor.
Warranty Policy
• Warranty limited to original manufacturing defects, workmanship of finish and assembly only. Should defects covered by this warranty occur, the
product shall be repaired or replaced by A123 Racing.
• Warranty claims must be made in writing and received by A123 Racing within 30 days of purchase. Send claims to:
Hypersonic Lithium Ion Warranty Claims
c/o A123Systems
116 South Street
Hopkinton MA 01748
• Warranty will be void due to inappropriate use of this product, including but not limited to failure to follow usage guidelines, disassembly or tampering, or
unauthorized repair; determination of inappropriate usage will be made at the sole discretion of A123 Racing.
• For customer support or techincal questions please send email to CustomerSupport@A123Racing.com
PT_400111_00
-
- Δημοσιεύσεις: 707
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Ηδη χρησιμοποιώ τέτοιες μπαταρίες δύο στοιχείων χωρητικότητας 2300 μιλιαμπερωρίων για τροφοδοσία δέκτη και σερβό στο Agusta. Πλεονέκτημα σε σχέση με τις λίπο? Αν τα σερβό δουλεύουν και σε εξάβολτο σύστημα δεν χρειάζεται regulator παρά μόνο ένα step down ανάμεσα στο γυροσκόπιο και στο δέκτη για την τροφοδοσία του γυροσκοπίου και του σερβό της ουράς ενώ με τις λίπο το regulator είναι απολύτως αναγκαίο. Αλλο πλεονέκτημα στην τροφοδοσία θερμικών μοντέλων είναι και η πολύ καλύτερη αντοχή των Α123 σε σχεση με τις λίπο σε κραδασμούς. Επίσης οι Α123 δεν έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο οι λίπο στη βαθειά εκφόρτιση και μπορούν να φορτιστούν στο πι και φι στο πεδίο.
Επίσης τριών στοιχείων Α123 μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία τηλεκατευθύνσεων. Πλεονεκτούν ως προς τις λίπο στο ότι δεν ρισκάρει κανείς την καταστροφή του πομπού από υπερβολική τάση γιατί η μέγιστη τάση τους είναι κοντά στη μέγιστη τάση που δίνει ένα πακάκι ΝΙΜΗ με ονομαστική τάση 9.6 βολτ. Το κυριότερο πλεονέκτημα όμως είναι ότι μπορεί κανείς να φτάσει στο σημείο που το καμπανάκι της τηλεκατεύθυνσης χτυπά ενώ με τη λίπο αν συμβεί αυτό είναι αργά για την μπαταρία και πιθανόν θέμα δευτερολέπτων το να σβήσει και η τηλεκατεύθυνση.
Βέβαια για τα ηλεκτρικά μοντέλα όσον αφορά την σχέση απόδοσης ενέργειας-βάρους οι καλές λίπο (όχι τα χώματα) υπερτερούν.
Τελευταία η Υπέριον έχει βγάλει έτοιμα δίσελα και τρίσελα πακάκια για δέκτες και πομπούς αντίστοιχα με πλακέ στοιχεία σαν κι αυτά των λίπο και σε διάφορες χωρητικότητες. Μερικά από αυτά τα πακάκια τα βρίσκει κανείς στο κατάστημα hobbyworld στη Γλυφάδα. Αν πάλι στην τηλεκατεύθυνσή του δεν χωράνε πλακέ πακάκια τριών στοιχείων επειδή η μπαταριοθήκη είναι για οκτώ ΑΑ στοιχεία το ένα δίπλα στο άλλο μπορεί κανείς να προμηθευτεί από το ίδιο κατάστημα 6 στοιχεία 1100 μιλιαμπερωρίων που έχουν το μέγεθος ΑΑ και να σχηματίσει ένα πακάκι 3S2P με χωρητικότητα 2200 που είναι υπεραρκετό αν σκεφτεί κανείς ότι οι Α123 γεμίζουν πολύ γρήγορα και δεν έχουν μνήμες και άλλα συναφή όπως οι καδμίου. Στο ίδιο κατάστημα μπορεί κανείς να βρει κοννέκτορες balancer που χρειάζονται στις Α123 όπως ακριβώς στις λίπο καθώς και συνδετήρες για τη σύνδεση των στοιχείων.
Φυσικά χρειάζεται και ο κατάλληλος φορτιστής που να διαθέτει πρόγραμμα για Α123. Η συνδεσμολογία φόρτισης είναι ίδια με αυτή των λίπο αλλά τα επίπεδα τάσης διαφέρουν.
Φιλικά Κώστας.
Επίσης τριών στοιχείων Α123 μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία τηλεκατευθύνσεων. Πλεονεκτούν ως προς τις λίπο στο ότι δεν ρισκάρει κανείς την καταστροφή του πομπού από υπερβολική τάση γιατί η μέγιστη τάση τους είναι κοντά στη μέγιστη τάση που δίνει ένα πακάκι ΝΙΜΗ με ονομαστική τάση 9.6 βολτ. Το κυριότερο πλεονέκτημα όμως είναι ότι μπορεί κανείς να φτάσει στο σημείο που το καμπανάκι της τηλεκατεύθυνσης χτυπά ενώ με τη λίπο αν συμβεί αυτό είναι αργά για την μπαταρία και πιθανόν θέμα δευτερολέπτων το να σβήσει και η τηλεκατεύθυνση.
Βέβαια για τα ηλεκτρικά μοντέλα όσον αφορά την σχέση απόδοσης ενέργειας-βάρους οι καλές λίπο (όχι τα χώματα) υπερτερούν.
Τελευταία η Υπέριον έχει βγάλει έτοιμα δίσελα και τρίσελα πακάκια για δέκτες και πομπούς αντίστοιχα με πλακέ στοιχεία σαν κι αυτά των λίπο και σε διάφορες χωρητικότητες. Μερικά από αυτά τα πακάκια τα βρίσκει κανείς στο κατάστημα hobbyworld στη Γλυφάδα. Αν πάλι στην τηλεκατεύθυνσή του δεν χωράνε πλακέ πακάκια τριών στοιχείων επειδή η μπαταριοθήκη είναι για οκτώ ΑΑ στοιχεία το ένα δίπλα στο άλλο μπορεί κανείς να προμηθευτεί από το ίδιο κατάστημα 6 στοιχεία 1100 μιλιαμπερωρίων που έχουν το μέγεθος ΑΑ και να σχηματίσει ένα πακάκι 3S2P με χωρητικότητα 2200 που είναι υπεραρκετό αν σκεφτεί κανείς ότι οι Α123 γεμίζουν πολύ γρήγορα και δεν έχουν μνήμες και άλλα συναφή όπως οι καδμίου. Στο ίδιο κατάστημα μπορεί κανείς να βρει κοννέκτορες balancer που χρειάζονται στις Α123 όπως ακριβώς στις λίπο καθώς και συνδετήρες για τη σύνδεση των στοιχείων.
Φυσικά χρειάζεται και ο κατάλληλος φορτιστής που να διαθέτει πρόγραμμα για Α123. Η συνδεσμολογία φόρτισης είναι ίδια με αυτή των λίπο αλλά τα επίπεδα τάσης διαφέρουν.
Φιλικά Κώστας.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Για σχέση τιμής - απόδοσης τι λέτε......... γιατί τις είδα λίγο ακριβές?
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
και με το σκεπτικό οτι θέλει και άλλο φορτιστή...................
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
sos.o.ka έγραψε: ↑Για σχέση τιμής - απόδοσης τι λέτε......... γιατί τις είδα λίγο ακριβές?
Παρέχουν υπερπολλαπλάσιο αριθμό κύκλων φόρτισης-εκφόρτισης, διατηρώντας ακέραιη την απόδοσή τους, συγκριτικά πάντα με τις LiPo.
Αν αναλογιστείς και την αποφυγή των γνωστών κινδύνων που εγκυμονούν οι τελευταίες... μόλις έκανες απόσβεση!
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Χρήστο καλημέρα, ωραίο θέμα!
Δεν είμαι ειδικός, αλλά έχω διαβάσει ότι δεν κάνει να τις κολλάς με κολλητήρι. Χρειάζονται οπωσδήποτε ηλεκτροπόντα για να μην έχουν πρόβλημα. Βέβαια το ότι το προτείνει η Hyperion με προβληματίζει. Το μόνο αρνητικό που έχω δει σε αυτές τις μπαταρίες είναι ο αυξημένος τους όγκος.
Φιλικά….Κ
Δεν είμαι ειδικός, αλλά έχω διαβάσει ότι δεν κάνει να τις κολλάς με κολλητήρι. Χρειάζονται οπωσδήποτε ηλεκτροπόντα για να μην έχουν πρόβλημα. Βέβαια το ότι το προτείνει η Hyperion με προβληματίζει. Το μόνο αρνητικό που έχω δει σε αυτές τις μπαταρίες είναι ο αυξημένος τους όγκος.
Φιλικά….Κ
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Γεια σου κι εσενα Κωστα
Δεν φαινετε να εχουν προβλημα με το κολλητηρι και στα εξω φορουμ που διαβαζω rcu, Fly Giants,..., το ιδιο υποστιριζουν αρκει να εισε προσεκτικος και με οχι πρατεταμεννη επαφη κατα την διαρκεια της συγκολησης.
Για το μεγεθος τωρα δεν ειναι και πολυ μεγαλητερες, ασε δε που μπορεις να τις κολησεις τη μια πισω απο την αλλη και ετσι να μπορεσεις να τις τοποθετησεις ευκολοτερα.
Δεν φαινετε να εχουν προβλημα με το κολλητηρι και στα εξω φορουμ που διαβαζω rcu, Fly Giants,..., το ιδιο υποστιριζουν αρκει να εισε προσεκτικος και με οχι πρατεταμεννη επαφη κατα την διαρκεια της συγκολησης.
Για το μεγεθος τωρα δεν ειναι και πολυ μεγαλητερες, ασε δε που μπορεις να τις κολησεις τη μια πισω απο την αλλη και ετσι να μπορεσεις να τις τοποθετησεις ευκολοτερα.
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Γιαααα να δουμε λοιπον τιιι ειναι αυτη η Νανο...._Β_Ο
- Συνημμένα
-
- Nano 5.jpg (73.34 KiB) Προβλήθηκε 126 φορές
-
- Nano 4.jpg (68.59 KiB) Προβλήθηκε 126 φορές
-
- Nano 3.jpg (74.83 KiB) Προβλήθηκε 126 φορές
-
- Nano 2.jpg (96.47 KiB) Προβλήθηκε 126 φορές
-
- Nano 1.jpg (79.98 KiB) Προβλήθηκε 126 φορές
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
+(*)H γνωση για να εχει αξια πρεπει να μοιραζετε...+(*)
Χρηστος
The A123 Setup Guide.. diagrams, setup, charger and pack connector configurations explained! Check this out before you place your order! just click this text to go!
Χρηστος
The A123 Setup Guide.. diagrams, setup, charger and pack connector configurations explained! Check this out before you place your order! just click this text to go!
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
_Β_Ο...καιιιι το καλιτεροτερο κοιταξτε, να δειτε...
:LLLLL..., θα σας λυθουν οοοολες οι αποριες...^hola^
http://www.hangtimes.com/a123_batteries_for_giants_faq.html
:LLLLL..., θα σας λυθουν οοοολες οι αποριες...^hola^
http://www.hangtimes.com/a123_batteries_for_giants_faq.html
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
sos.o.ka έγραψε: ↑και με το σκεπτικό οτι θέλει και άλλο φορτιστή...................
..., οοοοχι απαραιτητα, για ριξε μια ματια Αντωνη εδω http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/hp/lba10/LBA10-A123-Manual-ENG.pdf
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
sos.o.ka έγραψε: ↑Για σχέση τιμής - απόδοσης τι λέτε......... γιατί τις είδα λίγο ακριβές?
Αντωνηηηηηηη, ειναι για 1000 γεμισματααααα, οποτε κανεις αποσβεση, οεοοοοο...!:>)