Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

KM
Δημοσιεύσεις: 1167
Εγγραφή: Τρί Μάιος 13, 2008 7:22 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από KM »

To φορτιστή αυτοκινήτου τον χρησιμοποιούμε στο πεδίο πτήσης. Δηλαδή είμαστε και εμείς εκεί και η μπαταρία είναι έξω από αυτό μαζί με εμάς. Αυτό που δεν πρέπει να κάνεις είναι να αφήνεις μόνο του το αυτοκίνητο και παράλληλα να έχεις αφήσει να φορτίζει η μπαταρία. Αυτό δεν πρέπει να γίνεται ποτέ!

Ο Αντώνης το λέει ξεκάθαρα: όχι μέσα, ακόμη και αν είσαι εκεί!
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από King Kostas »

Επίσης, καλό είναι να αποφεύγουμε την φύσα του αναπτήρα.

Προσωπικά, ανοίγω το καπό του αυτοκινήτου, και παίρνω ρεύμα κατευθείαν από τους πόλους.

Tips:

1. Φτιάξτε προεκτάσεις των καλωδίων ώστε να μην αναγκάζεστε να φορτίζεται πάνω από το μοτέρ του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον 3 μέτρα…..έτσι ώστε αν γίνει το παφ…απλά να γελάσετε. Αν κάτι πάρει φωτιά δεν θα προλάβετε ούτε να κλάσετε.
2. Αν πετάτε και ταυτόχρονα φορτίζεται, ας έχεις κάποιος το νου του στην φόρτιση.
3. Ας έχουμε και τον πυροσβεστήρα του αυτοκινήτου κάπου πρόχειρα….ποτέ δε ξέρεις.
4. Πάντα ο φορτιστής και η μπαταρία να βρίσκονται σε σκιερό μέρος, ιδικά κατά την διάρκεια της φόρτισης.
5. Η φόρτιση στο πεδίο πάντα να γίνεται με την LiPo μέσα σε LiPo Saver σακούλα. Για το καλό μας αλλά και των φίλων γύρο μας.
6. Βάζουμε που και που και το αμάξι μπροστά, αν θέλουμε να πάμε πίσω στο σπίτι μας.

Αν κάποιος δεν ακολουθεί τα παραπάνω και είναι παρκαρισμένος δίπλα μας απλά παίρνουμε το αμάξι και πάμε λίγο πιο πέρα……το hobby μας γίνεται ευρέος γνωστό και πλέον ο κάθε καραμήτρος έχει και από ένα μοντέλο……συνήθως υπάρχει και σχετική έπαρση αν πεις και καμιά κουβέντα, οπότε προκειμένου να αρχίσεις τα μπινελίκια, απλά τραβάς το αμάξι σου πιο πέρα ή φεύγεις από το πεδίο.

Άντε και καλά να είμαστε.
kostro
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Τρί Μάιος 31, 2011 9:41 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από kostro »

Κώστα με αυτά που ακούω, η πιο σωστή λύση είναι μόλις μάθω λίγο να χειρίζομαι το αεροπλάνο, να αγοράσω άλλες 2 μπαταρίες των 2200mh, χωρίς να μπλέκω με φορτίσεις αυτοκινήτων κτλ, και να πετάω αρκετή ώρα.


Νίκος
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

οι εκρήξεις δεν είναι συχνό φαινόμενο ούτε γίνονται στα καλά καθούμενα Γίνονται όταν έχουμε κακής ποιότητας μπαταρία η φορτιστή Ταλαιπωρημένη μπαταρία κτυπημένη η υπερβολικά ζεστή Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις αυξάνεται ο κίνδυνος και όταν έρθει η έκρηξη θα είναι απροειδοποίητη Γι αυτό όλα τα παραπάνω να τα πάρεις σοβαρά υπ όψη Εγώ χρησιμοποιώ μια μπαταρία αυτοκινήτου και φορτίζω μακριά από το αυτοκίνητο μου
Δεν θα ήθελα κάτι τέτοιο κοντά στο αυτοκίνητο μου η στο μοντέλο μου
http://www.youtube.com/watch?v=6vYn2lbBh0Q&feature=related
kostro
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Τρί Μάιος 31, 2011 9:41 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από kostro »

Αντώνη πόσες φορές μπορείς να φορτίσεις με την μπαταρία του αυτοκινήτου την ίδια μέρα? Έχεις έξτρα μπαταρία για αυτό που την φορτίζεισ ξεχωριστά ή χρησιμοποιείς του αυτοκινήτου σου και την φορτίζεις επιτόπου με αναμένη τη μηχανή?

Νίκος
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από King Kostas »

kostro έγραψε: Κώστα με αυτά που ακούω, η πιο σωστή λύση είναι μόλις μάθω λίγο να χειρίζομαι το αεροπλάνο, να αγοράσω άλλες 2 μπαταρίες των 2200mh, χωρίς να μπλέκω με φορτίσεις αυτοκινήτων κτλ, και να πετάω αρκετή ώρα.


Νίκος


Νίκο μου+(*), όλα τα παραπάνω τα γράφω όχι για να αποτρέψω κάποιον να ασχοληθεί με τις LiPo αλλά απλά να έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι έχει να κάνει με μπαταρία που δουλεύει με κάποιους κανόνες που καλό είναι να τους σεβόμαστε. Αυτό που λέει και ο Αντώνης.

Το λοιπόν, το επόμενο σου βήμα θα πρέπει να είναι όχι η αγορά 20 μπαταριών αλλά ενός καλού φορτιστή με τον οποίο θα φορτίζεις και στο σπίτι αλλά και στο πεδίο μέσο της μπαταρίας του αυτοκινήτου σου.

Αυτό που θα προσέχεις πάντα είναι να αγοράζεις μπαταρίες οι οποίες να δουλεύουν χωρίς να ζορίζονται κατά την αποφόρτιση τους. Κοινός να έχεις πάντα στο νου σου το “C” της.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχεις φτιάξει ένα μοντέλο στα 1000gr συνολικής μάζας και αποφασίζεις να το πετάξεις με ένα σύνολο που βγάζει περίπου 110 Watt και τραβά ρεύμα από 16Α μέχρι 25Α max. Χοντρικά λοιπόν και με βάση τον τύπο Watt=Amps x Volts, οπότε για τα πιάσουμε τα 110Watt σε ένα μέσο ρεύμα των 18Α θα πρέπει να έχουμε μια τάση Χ=W/A=110/16=6.875V…..οπότε μια LiPo των 2S, δηλαδή στα 7.4V είναι ότι χρειαζόμαστε για να μη βαρύνουμε και το μοντέλο. Το αμέσως επόμενο πράγμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι πόσα mAh θα έχει η μπαταρία. Ας πούμε λοιπόν ότι διαλέγουμε μια μπαταρία με λίγο πολύ κοινά στοιχεία στην αγορά στα 2S1P/2200mAh/20C που σε βάρος βγαίνουν στα 90-110gr.
Στη πράξη τώρα, αυτή η LiPo έχει τα εξής στοιχεία:

1. 2200mAh πρακτικά αυτό μας λέει ότι αυτή η μπαταρία μπορεί να δίνει κατά προσέγγιση 2200mA επί μια ώρα (σε ιδανικές συνθήκες…εσύ πάντα σε όλα αυτά θα αφαιρείς ένα 18-20%) ή
i. 2.2.Α επί 60min
ii. 4.4A επί 30min
iii. 8.8Α επί 15min
iv. 17.6A επί 7.5min….οπότε πετάμε αρκετή ώρα.
2. Τώρα πρέπει να δούμε αν η μπαταρία μπορεί να μας δώσει αυτά τα 18-20Α χωρίς να κουραστεί. Αυτή την πληροφορία μας την δίνει μόνο η σταθερά C της μπαταρίας μας. Αν λοιπόν πολλαπλασιάσουμε τα mA της LiPo μας με την C τη, παρατηρούμε ότι αυτή η μπαταρία μπορεί να δώσει 2.2Α x 20C = 44A, οπότε, ακόμα και τα max Amber του setup μας να τραβήξουμε, δηλαδή 25Α η μπαταρία ούτε καν θα ζεσταθεί.

Γενικά λοιπόν αν έχεις ένα setup που θέλει 25Α καλό είναι να διαλέγεις μπαταρίες που να μπορούν να δώσουν τουλάχιστον 30-32Α, αυτή η μπαταρία αν φροντίσεις να μην πέσει η τάση στο κάθε κελί κάτω από 3.55V, δεν της κάνεις ηλιοθεραπεία, δεν την κοπανάς κάτω και την φορτίζεις πάντα με balancer θα βγάλει άνετα από 80 έως 120 φορτίσεις χωρίς κανένα πρόβλημα και με ελάχιστο φούσκωμα.

Αν έχεις σκοπό να παραμείνεις στα ηλεκτρικά μοντέλα, ρίξε λεφτά σε:

1. Watt-meter
2. Volt checker
3. Καλό φορτιστή με τροφοδοτικό.











Ωραια αναλυση Κωστα ! Μπραβο σου !!

Αγγελος
kostro
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Τρί Μάιος 31, 2011 9:41 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από kostro »

Κώστα ήσουν κατατοπιστικότατος...σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

Νίκος
gxaid
Δημοσιεύσεις: 501
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 27, 2008 4:26 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από gxaid »

King Kostas έγραψε:

Αν έχεις σκοπό να παραμείνεις στα ηλεκτρικά μοντέλα, ρίξε λεφτά σε:

1. Watt-meter
2. Volt checker
3. Καλό φορτιστή με τροφοδοτικό... και balancer :D




.......................@P@
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από orck »

King Kostas έγραψε:
Γενικά λοιπόν αν έχεις ένα setup που θέλει 25Α καλό είναι να διαλέγεις μπαταρίες που να μπορούν να δώσουν τουλάχιστον 30-32Α, αυτή η μπαταρία αν φροντίσεις να μην πέσει η τάση στο κάθε κελί κάτω από 3.55V, δεν της κάνεις ηλιοθεραπεία, δεν την κοπανάς κάτω και την φορτίζεις πάντα με balancer θα βγάλει άνετα από 80 έως 120 φορτίσεις χωρίς κανένα πρόβλημα και με ελάχιστο φούσκωμα.


3,55V στο κελι προτεινεις; Εχω ακουσει για 3,2V και για 3,0V.
Τελικα δεν ξερω ποιο ειναι το σωστο. Μηπως ειναι η συντηρητικη, μεση τιμη και ακραια χρηση αντιστοιχα;
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από King Kostas »

orck έγραψε: 3,55V στο κελι προτεινεις; Εχω ακουσει για 3,2V και για 3,0V.
Τελικα δεν ξερω ποιο ειναι το σωστο. Μηπως ειναι η συντηρητικη, μεση τιμη και ακραια χρηση αντιστοιχα;


Κοίτα, θα ακούσεις πολλά σχετικά με τις LiPo.

Αν ακολουθήσεις αυτό που έγραψα δεν θα έχεις ποτέ πρόβλημα, ακόμα και αν επιλέξεις "οικονομικότερες" μπαταρίες.

Στα 3.2V είσαι πολύ κοντά στο κατώτατο όριο, και αν δε έχεις πρόθεση να ξαναφορτίσεις άμεσα για να πετάξεις υπάρχει περίπτωση να πέσει πολύ πιο κάτω η τάση της. Μη ξεχνάμε ότι η τάση που πρέπει να έχει κάθε κελί όταν θέλουμε να αποθηκεύσουμε μια LiPo για καιρό, δεν πρέπει να είναι κάτω από 3.55V
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

........Δηλαδή "φύλαξε τα ρούχα σου......."
kostro
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Τρί Μάιος 31, 2011 9:41 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από kostro »

Καλησπέρα σε όλους,

μήπως γνωρίζει κανείς τι φορτιστή και τι μπάλανσερ πρέπει να πάρω για να το συνδέσω με το "parallel charging board" (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14856
).
Δηλαδή δεν γνωρίζω τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχουν για lipo 2200 11v μπαταρίες 30c.
Ευχαριστώ.


NK
ubhae
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: Δευ Μάιος 16, 2011 1:56 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από ubhae »

Εχω αυτην http://www.helipal.com/hyper-lithium-11-1v-2200mah-20c-high-power-li-po-battery.html

11.1V 2200mah 20C 3cells για να δω αν καταλαβα καλα:

ο φορτιστης μου φορτιζει στο 1c.
Πρεπει λοιπον στον balance / φορτιστη μου μετα τη φορτιση να μου την ισσοροπησει στα 11.1 /3 = 3.7V πριν ξεκινησω να πεταω για αυτα τα 5-6 λεπτα τα οποια αντεχει η συγκεκριμενη μπαταρια σωστα?

Εμενα μετα τη φορτιση λεει οτι εχει 4.25v σε καθε cell, δηλαδη 4.25Χ3=12,75v (λιγο υπερβολικο δεν ειναι αυτο για 11.1 battery??) . οποτε κλεινω το charging και αφηνω σκετο το balancer το οποιο σε 2 ωρες ριχνει το καθε cell απο 4.25 στα 3.7v ανα cell ετσι ωστε να πιασω το επιθυμητο 11.1v συνολικα.
Για μακρα αποθήκευση της μπαταριας εχει ρυθμιση για 3.3v ανα cell, ειναι σωστο αυτο? λιγο οριακο μου μοιαζει για αποθήκευση 1-2 μηνες.

Κανω κοτσανα?
Ποσο πρεπει να εχει το καθε cell πριν βγω εξω να πεταξω? 3.7v?

Ποσο πρεπει να εχει το καθε cell μετα απο το discharge? 3.3v?

Μετα την πληρη φορτιση το 4.25v ανα cell που βλεπω ειναι λαθος?
Ο φορτιστης μου ειναι ο μαμισιος και εχω ξεχωριστο balancer/discharger.

Εγω παντως οπως και να εχει φορτιζω σε ταψι και με ειδικη lipo bag.
Θα ηθελα ομως να καταλαβω τι παιζει με τα volt ανα cell και να μην παπαγαλιζω απλα ρυθμισεις.
Help μην κανω καμμια κοτσανα γιατι σκοπευω να παρω και πιο ποιοτικες μπαταριες
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Να φορτίζεις πάντα με balancer Ο φορτιστής θα σταματίσει μόλις δεί 4,20V σε κάθε κελί
Εγώ κατεβάζω το μοντέλο περίπου με 3,6V -3,7V σε κάθε κελί και μετά απο λίγο φορτίζω πάλι
Μετά την πτήση δεν φορτίζω (είμαι περίπου 3,7V) αλλά την αφήνω έτσι μέχρι την επόμενη φορά που θα πάω για πτήση οπότε ξαναφορτίζω
ΑνδρεαςΛ
Δημοσιεύσεις: 696
Εγγραφή: Δευ Αύγ 16, 2010 10:44 am

Απάντηση: Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι

Δημοσίευση από ΑνδρεαςΛ »

Έχω προσέξει ότι μία LIPO μου έχει ένα στοιχείο με τρυπούλα, μάλλον μετά από ατύχημα.

Πρέπει να την παραμερίσω.

1. Αποφορτίζω τελείως.
2. Αλατόνερο? η κάτι άλλο
3. Που την πετάω για να είμαι οικολογικά σωστός....?
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φορτιστές - Μπαταρίες - Φόρτιση & Αποφόρτιση”