Canadair CL-415 HK

Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

τώρα μας μπερδέψατε ......

Δεν το έχω ψάξει αλλά μάλλον θα έκανα τα καλώδια του μοτέρ κοντά και όχι της τροφοδοσίας γιατί υπολόγιζα ότι οι απώλειες από το esc προς το μοτέρ είναι σημαντικότερες Στην συγκεκριμένη περίπτωση του υδροπλάνου τα esc θα είναι και σε ποιο στεγανό σημείο από την αλμύρα
Δεν ξέρω όμως γιατί ο DjBac (Αντώνης) έχει την αντίθετη άποψη Μήπως ξέρει κάτι παραπάνω Δεν νομίζω ότι το έγραψε στην τύχη
pappy
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 3:54 pm

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από pappy »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε: τώρα μας μπερδέψατε ......

Δεν το έχω ψάξει αλλά μάλλον θα έκανα τα καλώδια του μοτέρ κοντά και όχι της τροφοδοσίας γιατί υπολόγιζα ότι οι απώλειες από το esc προς το μοτέρ είναι σημαντικότερες Στην συγκεκριμένη περίπτωση του υδροπλάνου τα esc θα είναι και σε ποιο στεγανό σημείο από την αλμύρα
Δεν ξέρω όμως γιατί ο DjBac (Αντώνης) έχει την αντίθετη άποψη Μήπως ξέρει κάτι παραπάνω Δεν νομίζω ότι το έγραψε στην τύχη


Δεν επιμένω γιατί θα χαλάσουμε το όμορφο θέμα:
ενδεικτικά.......:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_7113494/mpage_2/key_/tm.htm
raptor30
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 05, 2008 9:15 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από raptor30 »

Φίλοι μου,

Ευχαριστώ και πάλι για το ενδιαφέρον που δείχνετε και τις απόψεις που καταθέτετε

Η αλήθεια έιναι ότι ποτέ δεν το είχα σκεφτεί έτσι (απόλυες λόγο μήκους καλωδίων) για τον τρόπο που πρέπει να γίνουν οι συνδέσεις moter-esc-battery και είναι μια νέα οπτική του θέματος και πολύ ενδιαφέρον.

Ο λόγος που επέλεξα να βάλω τα speed controls μέσα στην άτρακτο είναι για να είναι πιο στεγανά και προφυλαγμένα από το νερό (όπως αναφέρει και ο φίλος Αντώνης παραπάνω) και ότι δεν υπήρχε αρκετός χώρος (εκτός βέβαια με πατέντα) να τοποθετηθούν πίσω από τα moter-ακια.

Τα καλώδια που έχω βάλει είναι τα ίδια με αυτά που έχουν τα moter (18AWG της Τurnigy) και περί τα 30cm...

Παρακάτω είναι και μερικές φωτογραφίες με τους connector-ες στα speed controllers και τα servos πάνω στα φτερά...


Εικόνα

και ντυμένα με μονοτική ταινία, η ίδια δουλειά έχει γίνει και από μεριάς speed controller

Εικόνα


To servo για το rudder έτοιμο και αυτό και κεντραρισμένο,

Εικόνα


Καθώς και για το elevator...

Εικόνα


Υ.Γ. Η ντίζα του elevator τώρα που το ξαναβλέπω ίσως είναι λάθος τοποθετημένη και μάλλον θα χρειαστεί να τη βάλω από την πάνω μεριά ώστε να είναι οριζόντια και να μην έχει αυτή την κλίση... _Β_Ο
nickboul
Δημοσιεύσεις: 256
Εγγραφή: Δευ Μαρ 21, 2011 10:22 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από nickboul »

DjBac έγραψε: Όσον αφορά τα καλώδια ESC/Battery προτιμότερο είναι να είναι μακρυά του μοτέρ αντί της μπαταρίας, μια χαρά είναι δηλαδή!


Ακριβώς αυτό είχα διαβάσει σε ένα manual ενός mystery esc.
raptor30
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 05, 2008 9:15 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από raptor30 »

Με ανακουφίζει ιδιαίτερα φιλε gorillas που το ακούω αυτό γιατί στο στάδιο που βρήσκεται η κατασκεύη είναι λίγο δύσκολο να γίνει η αλλαγή και να τοποθετηθούν τα speed control πίσω από τα moter...


Άρα συνεχίζουμε ακάθεκτοι... :D
raptor30
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 05, 2008 9:15 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από raptor30 »

Ηρθε και το τελεταιο πακέτο απο τον Κινέζο με τα καλώδια που θα χρησιμοποιήσω για την προέκταση από τα speed controls στη μπαταρία αλλά και με τις τρίφυλλες προπέλες 9χ5 που θα δώσουν πιστεύω μια πιο όμορφη εμφάνιση στο μοντέλο...

Και με την ευκαιρία αυτή ήρθε στο προσκήνιο ένας προβληματισμός που είχα από την αρχή της κατασκευής αλλά είχα αφήσει στην άκρη...
τι γίνεται με τα δικινητήρια αεροπλανάκια όσον αφορα τις προπέλες ?

Πρέπει να είναι αντίροπες ?
Αν είναι αντίροπες τα μοτέρ πρέπει να λειτουργούν αντίθετα το ένα από το άλλο ?

Κάπως έτσι το έχω στο μυαλό μου (αυτό μου φαίνεται το πιο λογικό) αλλά δεν ξέρω αν είναι σωστό ή κάνω κάποιο λάθος...
matgav
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 7:56 pm

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από matgav »

Στα δικηνητηρια οι έλικες πρέπει να είναι αντίροπες ώστε να αλληλοεξουδετερώνεται οι ρόπες που δημιουργούν. Χρειάζεσαι λοιπόν μια δεξιόστροφή και μια αριστερόστροφη έλικα και αντίστοιχη φορά περιστροφής των μοτέρ.Στα αμφίβια η δεξιόστροφη έλικα, (κοιτώντας από πισω),μπαίνει στο αριστερό φτερό και η αριστερόστροφη στο δεξί, (έλικες συγκλίνουσες άνω), ώστε αν βρεί κάποια έλικα στο νερό, το σπρέι που θα πετάξει να είναι προς τα ακροπτερύγια και όχι προς την άτρακτο.
Αυτό έχω κάνει και στο δικό μου HK CL-415.
raptor30
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 05, 2008 9:15 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από raptor30 »

Επανέρχομαι και πάλι...

Το αεροπλανάκι (αφού έγιναν κάποιες εργασίες το ΣΚ που μας πέρασε) είναι σχεδόν έτοιμο όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες :)


Εικόνα


Εικόνα


Εικόνα


Όπως βλέπετε τελικά χρησιμοποίησα τις προπέλες τις δίφυλλες που είχε μέσα στο ΚΙΤ μιας και οι GWS οι τρίφυλλες που παράγγειλα μετά δεν ήταν ζυγισμένες και προκαλούσαν κραδασμούς στα μοτέρ μετά από τα 2/4 του γκαζιού... Απομένει η επίστρωση της γάστρας και η μόνωση των καλωδίων και τον servos από το νερό !!! :)
raptor30
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 05, 2008 9:15 am

Απάντηση: Canadair CL-415 HK

Δημοσίευση από raptor30 »

Για την γάστρα θα ακολουθήσω τα μονοπάτια του φίλου matgav (να με συγχωρέσουν οι υπόλοιποι) και θα την στρώσω με epoxy αραιωμένη με οινόπνευμα,

καθώς και

στα μοτεράκια σκέφτομαι να βάλω κάποιο είδος σίτας για την προστασία τους από τα νερά αλλά δεν ξέρω αν αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την υπερθέρμανση τους ..._Β_Ο
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρικά Αεροπλάνα”