F6F Hellcat CMPro
F6F Hellcat CMPro
Αγαπητοί φίλοι μοντελιστές και μή - πλήν όμως εραστές της πτήσης και του αεροπλάνου...... :-* :-* :-*
Ένα απο τα αγαπημένα μου θέματα για κατασκευή και πτήση - ανέκαθεν ήταν το Grumman F6F Hellcat. Αν και είναι λίγο γνωστό σε εμάς εδώ στην Ευρώπη, λόγω του ότι ο τύπος αυτός έδρασε στο Πολεμικό θέατρο του ειρηνικού στον Β΄Π.Π. ήταν όμως ο τύπος του αεροσκάφους που στα κρίσιμα χρόνια του πολέμου άλλαξε την υπεροπλία της Αυτοκρατορικής Ιαπωνίας και ευεργέτησε τον αμερικανικό στόλο μέχρι και το τέλος των εχθροπραξιών στον Ειρηνικό. Είναι θαυμαστό να σημειωθεί ότι πρίν την είσοδο του Hellcat στο θέατρο των επιχειρήσεων του ειρηνικού στην αρχή του πολέμου η αναλογία της επιβιωσιμότητας των αμερικανικών μαχητικών ήταν 3 πρός 1 εις βάρος των αμερικανών. Μετά την είσοδό του στον πόλεμο η αναλογία άλλαξε σε 24 πρός 1 εις βάρος των Ιαπώνων. Αυτό είναι ένα αξεπέραστο ρεκόρ μέχρι σήμερα, και βασίζεται στην εκπληκτική αντοχή και στην επίσης εκπληκτική πτήση του τύπου αυτού. Είχε πάρει το προσωνύμιο "The Zero Killer".
:)>)>)
Ένα απο τα αγαπημένα μου θέματα για κατασκευή και πτήση - ανέκαθεν ήταν το Grumman F6F Hellcat. Αν και είναι λίγο γνωστό σε εμάς εδώ στην Ευρώπη, λόγω του ότι ο τύπος αυτός έδρασε στο Πολεμικό θέατρο του ειρηνικού στον Β΄Π.Π. ήταν όμως ο τύπος του αεροσκάφους που στα κρίσιμα χρόνια του πολέμου άλλαξε την υπεροπλία της Αυτοκρατορικής Ιαπωνίας και ευεργέτησε τον αμερικανικό στόλο μέχρι και το τέλος των εχθροπραξιών στον Ειρηνικό. Είναι θαυμαστό να σημειωθεί ότι πρίν την είσοδο του Hellcat στο θέατρο των επιχειρήσεων του ειρηνικού στην αρχή του πολέμου η αναλογία της επιβιωσιμότητας των αμερικανικών μαχητικών ήταν 3 πρός 1 εις βάρος των αμερικανών. Μετά την είσοδό του στον πόλεμο η αναλογία άλλαξε σε 24 πρός 1 εις βάρος των Ιαπώνων. Αυτό είναι ένα αξεπέραστο ρεκόρ μέχρι σήμερα, και βασίζεται στην εκπληκτική αντοχή και στην επίσης εκπληκτική πτήση του τύπου αυτού. Είχε πάρει το προσωνύμιο "The Zero Killer".
:)>)>)
- Συνημμένα
-
- h9.JPG (39.41 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
έχοντας λοιπόν τις σκέψεις αυτές κατα νού
αποφάσισα να αγοράσω και να απολαύσω ένα 120άρι μοντέλο της εταιρείας CMPro που αναπαριστά αυτό το "θρυλικό" μαχητικό...
Η πρώτη εντύπωση του ARF είναι πολύ καλή. Είναι ένα σπόρτ scale μοντέλο με αρκετές μεταβολές όσων αφορά το λούκ των φτερών. (Ο κατασκευαστής έχει δώσει λίγη επιφάνεια παραπάνω σε σχέση με το πραγματικό). Το χρώμα επίσης έχει υποστεί μεταβολή μιας και η αεροπορία του Ναυτικού των ΗΠΑ εκείνη την περίοδο έιχε το 2 color paint scheme (light blue+ grey), έπειτα το 3 color paint scheme (Dark blue, Intermediate blue + White) και στο τέλος του πολέμου το Glossy Dark insignia blue.
Η εταιρεία CMPro προφανώς για λόγους λειτουργικούς συνέθεσε το Glossy Dark insignia blue με grey (πιθανόν για να το βλέπει ο χειριστής πιο εύκολα στον ουρανό... :-\)
αποφάσισα να αγοράσω και να απολαύσω ένα 120άρι μοντέλο της εταιρείας CMPro που αναπαριστά αυτό το "θρυλικό" μαχητικό...
Η πρώτη εντύπωση του ARF είναι πολύ καλή. Είναι ένα σπόρτ scale μοντέλο με αρκετές μεταβολές όσων αφορά το λούκ των φτερών. (Ο κατασκευαστής έχει δώσει λίγη επιφάνεια παραπάνω σε σχέση με το πραγματικό). Το χρώμα επίσης έχει υποστεί μεταβολή μιας και η αεροπορία του Ναυτικού των ΗΠΑ εκείνη την περίοδο έιχε το 2 color paint scheme (light blue+ grey), έπειτα το 3 color paint scheme (Dark blue, Intermediate blue + White) και στο τέλος του πολέμου το Glossy Dark insignia blue.
Η εταιρεία CMPro προφανώς για λόγους λειτουργικούς συνέθεσε το Glossy Dark insignia blue με grey (πιθανόν για να το βλέπει ο χειριστής πιο εύκολα στον ουρανό... :-\)
- Συνημμένα
-
- h4.JPG (33.8 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- h5.JPG (201.75 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Το αποτέλεσμα για έναν "εραστή" της πτήσης που έχει "κουραστεί" να πετάει αεροπλανάκια -"κουτιά" τετραγωνισμένα - σίγουρα είναι πολύ καλό. Για έναν απαιτητικό scaleίστα όμως είναι άκρως απογοητευτικό και επιβάλλει μαλιστα την βαφή του αεροπλάνου για να βελτιωθεί τουλάχιστον το φινίρισμα στο βέλτιστο ώς προς την πιστή αναπαράσταση του πραγματικού.
- Συνημμένα
-
- h7.JPG (53.2 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- h3.JPG (215.34 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- h2.JPG (32.22 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Το μοντέλο φέρει πολυεστερική άτρακτο και ξύλινο φτερό επενδεδυμένο απο ύφασμα και βαμμένο, δεν έχει Retracts, αλλά έχει όλα τα απαραίτητα υλικά εκτός απο κόλλες κινητήρα και ηλεκτρονικά. Εγώ επέλεξα να του "φορέσω" την SAITO 120 FS που μου δίνει και την δυνατότητα να γυρίσει 3φυλλη προπέλλα 14Χ8 και 15Χ6 χωρίς να υπάρχει πρόβλημα και να έχει ένα πιο scale look με ελάχιστο weathering χρησιμοποιόντας μαρκαδόρο και τονίζοντας τα πάνελ....
- Συνημμένα
-
- (12).jpg (37.85 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- (05).jpg (38.74 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
:)>)>) όσων αφορά την τελευταία φωτό οφείλω να ευχαριστήσω θερμά τον φίλο και συμοντελιστή Βασίλη Κατηνιώτη για την πολύ ωραία φωτό του μοντέλου μου που τράβηξε και που μου έδωσε.....
- Συνημμένα
-
- 20080127%2017.jpg (41.98 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- (42).jpg (38.19 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Τα retracts που αρχικά επέλεξα ήταν τα Robart Rotating 90 deg. Air retracts με τα αντίστοιχα Robostruts. Δυστυχώς όμως απεδείχθεισαν προβληματικά διότι απευθύνονται σε μικρότερα μοντέλα με λιγότερο βάρος. Ευτυχώς την λύση την βρήκα προμηθευόμενος τα καινούργια Rotating retracts 90deg. της εταιρείας Eurokit. Αξίζει να σημειωθεί οτι αυτή η εταιρεία ενώ χρησιμοποιεί τον αέρα για να κλείσει τα σκέλη η επαναφορά τους στην ανοιχτή τους θέση γίνεται αυτομάτως με ελατήριο. Αυτό βεβαίως σημαίνει οτι εαν υπάρχει διαροή στο σύστημα αέρα τότε το μοντέλο δεν υποχρεώνεται να κάνει crash landing με τα σκέλη "μέσα" μιας και ήδη το ελατήριο τα έχει λοκάρει στην θέση προσγείωσης. ^-^ ^-^ ^-^
- Συνημμένα
-
- P1030148a.jpg (63.75 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- P1030147a.jpg (93.02 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Το αεροπλάνο βγαίνει περί τα 6-7 κιλά. Η πτήση του είναι πολύ σταθερή (ίσως να είναι και το σταθερότερο warbird στην κατηγορία του) Τα low passes του είναι σκέτη απόλαυση :>>>
Βγάζει με ευκολία και υπακοή όλα τα κλασικά σπόρ ακροβατικά όπως: Imelman, stall turn, Roll, Loop, spin, snaproll, inverted snaproll, split S, tophat, κτλ.
Βγάζει με ευκολία και υπακοή όλα τα κλασικά σπόρ ακροβατικά όπως: Imelman, stall turn, Roll, Loop, spin, snaproll, inverted snaproll, split S, tophat, κτλ.
- Συνημμένα
-
- hellcat.JPG (40.17 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Hey CKMD,
Και εγώ το ήθελα πολύ και αφού πέταξα το πρώτο (το οποίο σημειωτέων πετάει ακόμα) πήρα και δεύτερο και τρίτο.....(για να κάνω και τα 3 paintschemes.... (O)#)
Κατά την διάρκεια της κατασκευής όμως πρέπει να ενισχυθεί το firewall εσωτερικά με υαλούφασμα και έποξυ 30 λεπτών. Αυτό για να αντέξει περισσότερο στούς κραδασμούς του κινητήρα καθώς και να ενισχυθούν τα φτερά στις φωλιές αλλά και στα σημεία που θα βάλετε τα retracts.
Καλές πτήσεις σε όλους και όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή ή την πτήση του μοντέλου να μην διστάσει να ποστάρει! Επίσης όταν ζυγίζετε το μοντέλο θα το ζυγίζετε με τα σκέλη κλειστά και όχι ανοιχτα. Επίσης το ζύγισμα είναι στο 20% του φτερού (περίπου στο 1/4 της αεροτομής)
Τρύφωνας
Και εγώ το ήθελα πολύ και αφού πέταξα το πρώτο (το οποίο σημειωτέων πετάει ακόμα) πήρα και δεύτερο και τρίτο.....(για να κάνω και τα 3 paintschemes.... (O)#)
Κατά την διάρκεια της κατασκευής όμως πρέπει να ενισχυθεί το firewall εσωτερικά με υαλούφασμα και έποξυ 30 λεπτών. Αυτό για να αντέξει περισσότερο στούς κραδασμούς του κινητήρα καθώς και να ενισχυθούν τα φτερά στις φωλιές αλλά και στα σημεία που θα βάλετε τα retracts.
Καλές πτήσεις σε όλους και όποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή ή την πτήση του μοντέλου να μην διστάσει να ποστάρει! Επίσης όταν ζυγίζετε το μοντέλο θα το ζυγίζετε με τα σκέλη κλειστά και όχι ανοιχτα. Επίσης το ζύγισμα είναι στο 20% του φτερού (περίπου στο 1/4 της αεροτομής)
Τρύφωνας
Απ: F6F Hellcat CMPro
Και μερικές ακόμα φωτό για να δείτε το outline......
- Συνημμένα
-
- 03.jpg (73.59 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- 02.jpg (69.48 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- 01.jpg (62.25 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Σημερα παρελαβα και το δικο μου!!! :>>>
- Συνημμένα
-
- hc3.JPG (45.69 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc2.JPG (37.26 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc1.JPG (44.81 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Εβαλα διπλα και το Hurricane για τις πρωτες συστασεις αλλα και για τη συγκριση μεγεθους
- Συνημμένα
-
- hc7.JPG (32.93 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc6.JPG (33.99 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc5.JPG (43.68 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc4.JPG (40.46 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
Retracts εφερα απο Αμερικη εκεινα τις Century Jet μαζι με το ολοκληρωμενο συστημα (φιαλη και βαλβιδα 4-Way για ηπιο κλεισιμο των μπρατσων)
- Συνημμένα
-
- hc9.JPG (31.46 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
-
- hc8.JPG (36.01 KiB) Προβλήθηκε 60 φορές
Απ: F6F Hellcat CMPro
καλές προσγειώσεις Defender <++> <++> <++>
Απ: F6F Hellcat CMPro
Ευχαριστω πολυ αμιγκο Λυκουργε... Η αληθεια ειναι πως λογω του οτι ειμαι αρχαριος στο χωρο των α/π μου προκαλεσε ενα δεος το συγκεκριμενο α/π παρολο που ειναι ARF... Θα το παλεψω ομως με υπομονη κι ελπιζω στο τελος να τα καταφερω...
Ισως θα επρεπε να ανοιξω ενα καινουριο θεμα για να μη χαλασω αυτο του Τρυφωνα οπου και να επισυναπτω και καποιες φωτος απ την προοδο της συναρμολογησης... Αν το κρινουν σκοπιμο οι Διαχειριστες ας μεταφερουν τα τελευταια posts...
Ευχαριστω
Παναγιωτης
Ισως θα επρεπε να ανοιξω ενα καινουριο θεμα για να μη χαλασω αυτο του Τρυφωνα οπου και να επισυναπτω και καποιες φωτος απ την προοδο της συναρμολογησης... Αν το κρινουν σκοπιμο οι Διαχειριστες ας μεταφερουν τα τελευταια posts...
Ευχαριστω
Παναγιωτης