"Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
"Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)
ESM Warbirds, οι περισσότεροι scale μοντελιστές έχουμε από ένα τουλάχιστον. Καλή σχέση ποιότητας / τιμής με σχετικά καλές scale γραμμές σε μεγέθη από 1,80 μέχρι 2,50 εκπέτασμα, γενικά καλά camouflage και με αρκετά scale αξεσουάρ όπως retracts, spinners, εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου κλπ.
Είναι σχετικά καλοφτιαγμένα για ARF, με μια εξαίρεση: τις βάσεις των retracts!
Βρέθηκε στα χέρια μου ένα ESM F8F Bearcat το οποίο έχει σπασμένο φτερό από προσγείωση όπου η βάση των retracts υποχώρησε και σκίστηκε το δεξί φτερό.
Σε αυτό το θέμα θα προσπαθήσω να κάνω δομικές μετατροπές-ενισχύσεις με το ελάχιστο δυνατόν βάρος ώστε το μοντέλο να ξαναπετάξει και να έχει αξιόπιστες προσγειώσεις (τουλάχιστον σε ότι αφορά την αντοχή του φτερού!)
Προφανώς θέλω τις απόψεις όσων έχουν ασχοληθεί με το θέμα, με παραδείγματα και φωτό αν υπάρχουν.
http://flickr.com/gp/109944463@N07/5k12PQ
http://flickr.com/gp/109944463@N07/6hf8UW
Είναι σχετικά καλοφτιαγμένα για ARF, με μια εξαίρεση: τις βάσεις των retracts!
Βρέθηκε στα χέρια μου ένα ESM F8F Bearcat το οποίο έχει σπασμένο φτερό από προσγείωση όπου η βάση των retracts υποχώρησε και σκίστηκε το δεξί φτερό.
Σε αυτό το θέμα θα προσπαθήσω να κάνω δομικές μετατροπές-ενισχύσεις με το ελάχιστο δυνατόν βάρος ώστε το μοντέλο να ξαναπετάξει και να έχει αξιόπιστες προσγειώσεις (τουλάχιστον σε ότι αφορά την αντοχή του φτερού!)
Προφανώς θέλω τις απόψεις όσων έχουν ασχοληθεί με το θέμα, με παραδείγματα και φωτό αν υπάρχουν.
http://flickr.com/gp/109944463@N07/5k12PQ
http://flickr.com/gp/109944463@N07/6hf8UW
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Το συγκεκριμένο καταδιωκτικό έχει μακριά σκέλη ώστε να προσγειώνεται σε αεροπλανοφόρα χωρίς κίνδυνο για την 4 μέτρων προπέλα. Τα σκέλη ήταν αρθρωτά ώστε η βάση στήριξης να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην άτρακτο όπου το φτερό είναι ενισχυμένο.
Στο ESM μοντέλο έχουν διατηρήσει τα μακριά σκέλη μήκους 24 εκ., αλλά φυσικά δεν υπάρχουν αρθρωτά retracts, και έτσι το σημείο στηριξης είναι σχεδόν στην μέση του φτερού.
Στο ESM μοντέλο έχουν διατηρήσει τα μακριά σκέλη μήκους 24 εκ., αλλά φυσικά δεν υπάρχουν αρθρωτά retracts, και έτσι το σημείο στηριξης είναι σχεδόν στην μέση του φτερού.
- Συνημμένα
-
- Landing gear 01.jpg (63.11 KiB) Προβλήθηκε 224 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι τα μακριά σκέλη κάνουν μοχλό και οι τάσεις μεταφέρονται στην βάση των retracts, η οποία είναι δύο φύλλα κοντρα πλακέ θαλάσσης τα οποία θυληκώνουν στα γειτονικά ribs του φτερού.
Χωρίς ενίσχυση αυτό το "κατασκεύασμα" είναι ένα ατύχημα που είναι θέμα χρόνου που και πότε θα συμβεί.
Στο συγκεκριμένο μοντέλο που δουλεύω εκτός από το σχεδιαστικό πρόβλημα της βάσης, και όλη η υπόλοιπη ξυλεία στο φτερό είναι για κλάματα
Δείτε στην φωτό την δοκό με τον ρόζο! Φυσικό είναι να σχιστεί η δοκός με την παραμικρή πίεση.
Και οι νομείς είναι από ένα άγνωστης προέλευσης ξύλο πάχους 1 χιλ (!) το οποίο φυσικά σκίζεται παράλληλα με τα νερά.
Άλλες λεπτομέρειες: στο μπροστινό μέρος του φτερού υπάρχει ένα κόντρα πλακέ ενίσχυσης το οποίο για κάποιο ανεξήγητο λόγο σταματάει 10 πόντους πριν την βάση των retract
http://flickr.com/gp/109944463@N07/B13Zr5
Χωρίς ενίσχυση αυτό το "κατασκεύασμα" είναι ένα ατύχημα που είναι θέμα χρόνου που και πότε θα συμβεί.
Στο συγκεκριμένο μοντέλο που δουλεύω εκτός από το σχεδιαστικό πρόβλημα της βάσης, και όλη η υπόλοιπη ξυλεία στο φτερό είναι για κλάματα
Δείτε στην φωτό την δοκό με τον ρόζο! Φυσικό είναι να σχιστεί η δοκός με την παραμικρή πίεση.
Και οι νομείς είναι από ένα άγνωστης προέλευσης ξύλο πάχους 1 χιλ (!) το οποίο φυσικά σκίζεται παράλληλα με τα νερά.
Άλλες λεπτομέρειες: στο μπροστινό μέρος του φτερού υπάρχει ένα κόντρα πλακέ ενίσχυσης το οποίο για κάποιο ανεξήγητο λόγο σταματάει 10 πόντους πριν την βάση των retract
http://flickr.com/gp/109944463@N07/B13Zr5
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Το πλάνο λοιπόν είναι να φύγει η βάση από κόντρα πλακέ και να μπούν ράγες από κερασιά 12 χιλ οι οποίες να μοιράζουν τις τάσεις σε 4 αντί 2 ribs. Τα υπάρχοντα ribs θα ντουμπλαριστούν με κόντρα πλακέ αεροπορικό.
Θα φτιαχτεί ένα νέο ψευδο-rib ανάμεσα στα R9 και R10, το βάφτισα R9.5
http://flickr.com/gp/109944463@N07/MiwAU5
http://flickr.com/gp/109944463@N07/8uwKJG
http://flickr.com/gp/109944463@N07/q7t521
Θα φτιαχτεί ένα νέο ψευδο-rib ανάμεσα στα R9 και R10, το βάφτισα R9.5
http://flickr.com/gp/109944463@N07/MiwAU5
http://flickr.com/gp/109944463@N07/8uwKJG
http://flickr.com/gp/109944463@N07/q7t521
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Η σπασμένη δοκός θα ντουμπλαριστεί με πηχάκι κάρμπον, και θα μπουν shear webs ανάμεσα στις δοκούς όπου λείπουν.
Γενικά προσπαθώ να φανταστώ τις τάσεις στρέβλωσης που θα δέχεται το φτερό από τα σκέλη, και να μοιράσω αυτές τις τάσεις σε πολλά δομικά στοιχεία και μεγάλη έκταση, ώστε να μην υπάρχει ένα ασθενές σημείο το οποίο θα σπάσει.
Τα σχόλια σας ευπρόσδεκετα
Χρόνια Πολλά
Νίκος
Γενικά προσπαθώ να φανταστώ τις τάσεις στρέβλωσης που θα δέχεται το φτερό από τα σκέλη, και να μοιράσω αυτές τις τάσεις σε πολλά δομικά στοιχεία και μεγάλη έκταση, ώστε να μην υπάρχει ένα ασθενές σημείο το οποίο θα σπάσει.
Τα σχόλια σας ευπρόσδεκετα
Χρόνια Πολλά
Νίκος
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά.
Μεγάλο πρόβλημα τέτοιου είδους κατασκευές. Αίσχος ξυλεία και κόλλα, που ο χαλβάς κολλάει καλύτερα . Στο συγκεκριμένο και απο οτι είδα στο φωτογραφικο υλικό που ανέβασες ,εκτος απο 6αρι αεροπορικό Plywood για τις βάσεις των retracts σίγουρα η χρήση υαλόπανου η carbon πανιού είναι απαραίτητη. Για τα shear web μην ξεχάσεις να βάλεις τα νερά κάθετα.Η δική μου γνώμη είναι να ξαναφτιάξεις την βάση με 6αρι αεροπορικό και να την σταθεροποιήσεις απο κάτω στις γωνίες με 4 τριγωνικά δοκαράκια hardwood και υαλόπανο σε όλο το τετράγωνο που πιάνει το retract.Όπου μπορείς βάλε shear webs και απο τις δύο πλευρές των κεντρικών δοκαριων ,ιδιαίτερα στη περιοχή των σκελών.Αν το δώ απο κοντά ισως να μπορέσω να βοηθήσω καλύτερα.
Μεγάλο πρόβλημα τέτοιου είδους κατασκευές. Αίσχος ξυλεία και κόλλα, που ο χαλβάς κολλάει καλύτερα . Στο συγκεκριμένο και απο οτι είδα στο φωτογραφικο υλικό που ανέβασες ,εκτος απο 6αρι αεροπορικό Plywood για τις βάσεις των retracts σίγουρα η χρήση υαλόπανου η carbon πανιού είναι απαραίτητη. Για τα shear web μην ξεχάσεις να βάλεις τα νερά κάθετα.Η δική μου γνώμη είναι να ξαναφτιάξεις την βάση με 6αρι αεροπορικό και να την σταθεροποιήσεις απο κάτω στις γωνίες με 4 τριγωνικά δοκαράκια hardwood και υαλόπανο σε όλο το τετράγωνο που πιάνει το retract.Όπου μπορείς βάλε shear webs και απο τις δύο πλευρές των κεντρικών δοκαριων ,ιδιαίτερα στη περιοχή των σκελών.Αν το δώ απο κοντά ισως να μπορέσω να βοηθήσω καλύτερα.
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Άγγελε καλημέρα και Χρόνια Πολλά
Αρχικά αυτό είχα σκεφθεί και εγώ, μετά όμως συνειδητοποίησα ότι όπως ήταν πριν (είχε τριγωνικά πηχάκια κάτω από την βάση των retract) το αδύνατο σημείο ήταν στα γειτονικά σημεία και όχι στα ribs 9 - 10 που στηρίζουν τα retracts.
Γι'αυτό σκέφτομαι να επεκτείνω την βάση με ράγες που θα στηρίζονται σε 4 αντί 2 ribs και έτσι να μοιράσω τις τάσεις σε μεγαλύτερη έκταση.
Αρχικά αυτό είχα σκεφθεί και εγώ, μετά όμως συνειδητοποίησα ότι όπως ήταν πριν (είχε τριγωνικά πηχάκια κάτω από την βάση των retract) το αδύνατο σημείο ήταν στα γειτονικά σημεία και όχι στα ribs 9 - 10 που στηρίζουν τα retracts.
Γι'αυτό σκέφτομαι να επεκτείνω την βάση με ράγες που θα στηρίζονται σε 4 αντί 2 ribs και έτσι να μοιράσω τις τάσεις σε μεγαλύτερη έκταση.
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
...καλημέρα κ' Χρόνια Πολλά...
...είτε είναι 'μακριά' είτε 'κοντά' τα σκέλη πάντα θα γίνονται μοχλός κ' θα δημιουργούνται ροπές δύναμης τέτοιες ώστε να υπάρχει πρόβλημα στις προσγειώσεις, ιδίως τις 'βαρειές'....
(πάντα έλεγα πως όλοι μα όλοι ακόμα και οι καλύτεροι πιλότοι δικαιούνται που κ' που μια κάποια 'βαρειά' προσγείωση..!@/-=}{{)
...σε όλα αυτά τα ARF μοντέλα όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κατάλληλης ξυλείας εξ' αρχής, πρέπει να ενισχύονται τα πάντα ...όμως απο τις φωτό που έχεις ανεβάσει δεν φαίνεται να έχουν γίνει καν κάποιες υποτυπώδεις ενισχύσεις μέσα κ' κάτω απο τις φωλιές των retracts ... (τα τριγωνικά πηχάκια δεν επαρκούν)...
...η συνήθης πρακτική είναι να ενισχύονται οι περιοχές κάτω απο τις βάσεις με υαλόπανο κ' epoxy και να μπαίνουν τάκοι με 'epoxol' σε όλο το εύρος των φωλεών ...συν να ενισχύονται με υαλόπανο κ' epoxy όλα τα σημεία γύρω-γύρω ...επιπρόσθετα δε, ενδείκνυται κ' η χρήση ρευστής epoxy (π.χ. τύπου 'L' Neotex) με σύριγγα όπου θα διοχετευθεί (μέσα απο τρυπούλες) δεξιά κ' αριστερά απο την κάθε φωλιά ώστε να 'ποτισει' όσο δυνατόν περισσότερο τα κρυμμένα πηχάκια κ' ribs...
...είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά τα ξέρετε ... δεν τα ήξερε όμως ο φίλος που πήγε να πετάξει ένα τέτοιο μοντέλο...?
...καλή υπομονή...και καλή συνέχεια στην επιδιόρθωση αυτού του όμορφου μοντέλου...
ΜΦΧ,
Νίκος
...είτε είναι 'μακριά' είτε 'κοντά' τα σκέλη πάντα θα γίνονται μοχλός κ' θα δημιουργούνται ροπές δύναμης τέτοιες ώστε να υπάρχει πρόβλημα στις προσγειώσεις, ιδίως τις 'βαρειές'....
(πάντα έλεγα πως όλοι μα όλοι ακόμα και οι καλύτεροι πιλότοι δικαιούνται που κ' που μια κάποια 'βαρειά' προσγείωση..!@/-=}{{)
...σε όλα αυτά τα ARF μοντέλα όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κατάλληλης ξυλείας εξ' αρχής, πρέπει να ενισχύονται τα πάντα ...όμως απο τις φωτό που έχεις ανεβάσει δεν φαίνεται να έχουν γίνει καν κάποιες υποτυπώδεις ενισχύσεις μέσα κ' κάτω απο τις φωλιές των retracts ... (τα τριγωνικά πηχάκια δεν επαρκούν)...
...η συνήθης πρακτική είναι να ενισχύονται οι περιοχές κάτω απο τις βάσεις με υαλόπανο κ' epoxy και να μπαίνουν τάκοι με 'epoxol' σε όλο το εύρος των φωλεών ...συν να ενισχύονται με υαλόπανο κ' epoxy όλα τα σημεία γύρω-γύρω ...επιπρόσθετα δε, ενδείκνυται κ' η χρήση ρευστής epoxy (π.χ. τύπου 'L' Neotex) με σύριγγα όπου θα διοχετευθεί (μέσα απο τρυπούλες) δεξιά κ' αριστερά απο την κάθε φωλιά ώστε να 'ποτισει' όσο δυνατόν περισσότερο τα κρυμμένα πηχάκια κ' ribs...
...είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά τα ξέρετε ... δεν τα ήξερε όμως ο φίλος που πήγε να πετάξει ένα τέτοιο μοντέλο...?
...καλή υπομονή...και καλή συνέχεια στην επιδιόρθωση αυτού του όμορφου μοντέλου...
ΜΦΧ,
Νίκος
η ταν, η, τα πετάν...
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Δυστυχώς αρκετός κόσμος τα φτιάχνει ARF, γι'αυτό και έβαλα αυτό τον τίτλο στο thread!
Από την έρευνα που έκανα είδα ότι τα μεγάλα χτιστά (Top Flite, Ziroli) όντως έχουν δοκάρια για βάση retracts, οπότε θα το φτιάξω με τον ίδιο τρόπο
http://www.rcuniverse.com/forum/kit-building-121/10888440-top-flite-f8f-2-bearcat-red-box-build-3.html#post10921632
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-warbirds-warplanes-200/3555806-ziroli-bearcat-build-start-finish-4.html#post3618972
Σημείωση: για τους μερακλήδες υπάρχουν και αρθρωτά σκέλη όπως στο full scale:
Από την έρευνα που έκανα είδα ότι τα μεγάλα χτιστά (Top Flite, Ziroli) όντως έχουν δοκάρια για βάση retracts, οπότε θα το φτιάξω με τον ίδιο τρόπο
http://www.rcuniverse.com/forum/kit-building-121/10888440-top-flite-f8f-2-bearcat-red-box-build-3.html#post10921632
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-warbirds-warplanes-200/3555806-ziroli-bearcat-build-start-finish-4.html#post3618972
Σημείωση: για τους μερακλήδες υπάρχουν και αρθρωτά σκέλη όπως στο full scale:
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Τα 2 δοκάρια από κερασιά είναι αρκετά μακριά ώστε να πατήσουν σε 3 υπάρχοντα ribs και 2 ψευδο-ribs που πρόσθεσα εγώ.
http://farm8.staticflickr.com/7297/11580202103_ca90cb9038.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7297/11580202103_ca90cb9038.jpg
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
-
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Πέμ Απρ 28, 2011 1:22 pm
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Καλημερα! Στηριξε το οσο καλυτερα μπορεις ακομα και με κοντρα πλακε απο χειλος προσβολης και πισω ενωσε το και κανε το ενα σαντουιτς ας πουμε!!! Μην επαναπαυθεις μοναχα στα πηχακια!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Το θέμα με τα σκέλη θέλει λίγο σκέψη
Υπάρχει η "σχολή" που τα κάνει μπετόν αρμέ και πρώτα θα φύγει το φτερό και ύστερα το σκέλος με αποτέλεσμα εκτεταμένες ζημιές
Κάποιοι άλλοι προτιμούν να ξεμπαζώσει η βάση παρά να χαλάσει το σκέλος η να πάθει ζημιά το φτερό
Αυτή η δεύτερη σκέψη είναι καλή αλλά προϋποθέτει ποιοτικό διάδρομο και καλό χειριστή
Εγώ πιστεύω ότι η μέση είναι η ποιο σίγουρη οδός αρκεί να μη αποσπώνται εύκολα δομικά τμήματα του φτερού
Υπάρχει η "σχολή" που τα κάνει μπετόν αρμέ και πρώτα θα φύγει το φτερό και ύστερα το σκέλος με αποτέλεσμα εκτεταμένες ζημιές
Κάποιοι άλλοι προτιμούν να ξεμπαζώσει η βάση παρά να χαλάσει το σκέλος η να πάθει ζημιά το φτερό
Αυτή η δεύτερη σκέψη είναι καλή αλλά προϋποθέτει ποιοτικό διάδρομο και καλό χειριστή
Εγώ πιστεύω ότι η μέση είναι η ποιο σίγουρη οδός αρκεί να μη αποσπώνται εύκολα δομικά τμήματα του φτερού
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds
Και υπάρχει και η σχολή που απλά προσγειώνει σωστά τα αεροπλάνα