"Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
Δημήτρη με αυτή την μέθοδο της τοποθέτησης επάνω στο υπάρχων πέτσωμα μήπως τελικά έχεις πολύ περισσότερο βάρος από το σκέτο γκλασάρισμα???
(μη υπολογιζόμενης της δυσκολίας που έχει η διαδικασία του γκλασαρίσματος )
(μη υπολογιζόμενης της δυσκολίας που έχει η διαδικασία του γκλασαρίσματος )
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
................................................
- Συνημμένα
-
- DSC01885.JPG (202.22 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01883.JPG (196.73 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01881.JPG (190.7 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
...............................................................
- Συνημμένα
-
- DSC01888.JPG (186.26 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01887.JPG (173.83 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01886.JPG (188.66 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
.............................................................Αντώνη θα σου απαντήσω αύριο:?Z
- Συνημμένα
-
- DSC01894.JPG (184.93 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01893.JPG (188.29 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- DSC01890.JPG (190.31 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
Pantelis papageorgiou έγραψε: ↑Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα την τεχνική με το flightskin. Θα ήθελα όμως να κάνω μια παρέμβαση, σκεπτόμενος ως μηχανικός. Από πλευράς δομικής αντοχής το flightskin δεν προσφέρει απόλύτως τίποτε γιατί κολιέται πάνω στις αεροτομές οι οποίες είναι από μπάλσα (οι περισσότερες). Έτσι λοιπόν η αντοχή που θα έχει το σύνολο του φτερού σε καμπτική καταπόνηση (η οποία είναι η κύρια λειτουγική καταπόνηση που δέχεται) θα είναι ίση με τη διατμητική αντοχή της κόλας που χρησιμοποιήθηκε για να κοληθεί το flightskin στις αεροτομές ή, ακόμη χειρότερα, τη διατμητική αντοχή των μπάλσινων αεροτομών. Αντιθέτως το "γλασάρισμα", επειδή εφαρμόζεται εξωτερικά της επικάλυψης και αγκαλιάζει το φτερό, προσθέτει δομική αντοχή σε κάμψη λόγω μονολιθικότητας της τελικής κατασκευής.
Παντελή καλημέρα,
Προβληματίστηκα και εγώ με αυτό το θέμα γιατί σε αντίθεση με τον Δημήτρη ξήλωσα το πέτσωμα και εφάρμοσα το Fliteskin απ'ευθείας στον σκελετό του φτερού.
Γι'αυτό τον λόγο πρόσθεσα 3 δευτερεύουσες δοκούς, για να υπάρχουν περισσότερα σημεία κόλλησης σκελετού-Fliteskin. Δες φωτό παρακάτω, τα 2 δοκαράκια μπροστά από την κύρια δοκό και το 1 πίσω είναι τα πρόσθετα.
Επίσης το Fliteskin το τρίβω με 80αρι γυαλόχαρτο ώστε να δέσει καλά με την κόλλα πολυουρεθάνης.
Σε 1-2 εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Bearcat (θα πετάξει πρώτα και μετά θα γίνουν τα panel lines και τα βαψίματα), και επειδή είναι γρήγορο μοντέλο η αντοχή του φτερού θα δείξει στην πράξη!
http://flickr.com/gp/109944463@N07/288uYf
http://flickr.com/gp/109944463@N07/cq5k1k
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
dgiatr έγραψε: ↑Παιδιά καλησπέρα,
Παντελή θέμα αντοχής ειδικά σε αεροπλάνα του ESM ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ RETRACTS δεν υπάρχει. Επιπλέον όσο αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση σχετικά με το δικό μου μοντέλο, εγω δεν έχω αφαιρέσει το πέτσωμα αλλά μόνο το oracover και επομένως το fliteskin έχει τοποθετηθεί πάνω στην επιφάνεια του φτερού όπως ακριβώς γίνεται και με το γλασάρισμα. Αρα σε αυτή την περίπτωση δεν μπορώ να φανταστώ πόσο καλύτερο είναι το γλασάρισμα απο θέμα δομικής αντοχής σε σχέση με το fliteskin. Βέβαια η τεχνική του fliteskin δεν είναι πανάκεια διότι το βασικό της (και ίσως το μοναδικό για εμένα) μειονέκτημα είναι οτι δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε επιφάνειες με μεγάλη καμπυλότητα. Η μόνη λύση για να αντιμετωπίσεις αυτό το μειονέκτημα είναι να κάνεις πραγματικά panels με κομμάτια απο fliteskin σε σημεία με μεγάλη καμπυλότητα (όπως έκανα και εγώ στο χείλος προσβολής του FW 190 ) αντιγράφοντας βέβαια το πραγματικό αεροπλάνο. Κάτι τέτοιο δεν είναι δύσκολο γιατί το fliteskin είναι διάφανο και επομένως μπορείς να αντιγράψεις απο πάνω το περίγραμμα που πρέπει να κοπεί ένα panel για να ταιριάξει με το διπλανό του. Ακόμα σε δύσκολα σημεία με μεγάλη καμπυλότητα μπορείς να συνδυάσεις τις δυο τεχνικές του γλασαρίσματος και του fliteskin.
Συμφωνώ σε όλα τα παραπάνω. Να σημειώσω όμως ότι με την τεχνική που ακολουθείς (χωρίς να ξηλώσεις το planking του φτερού) απλώς προσθέτεις νεκρά βάρη στο φτερό σου, σ.σ. fliteskin, κόλλα + σουρφασέρ, βάψιμο κλπ. Δεν έχω κάποια ένσταση σε κάτι από όλα αυτά, εκφράζω όμως τον προβληματισμό μου αν αξίζει τον κόπο τόση δουλειά και αύξηση βάρους σε ένα ARF μοντέλο που ο προορισμός του είναι η ανέμελη "Κυριακάτικη" διασκέδαση.
Με φιλικούς χαιρετισμούς.
Παντελής
ΥΓ
Συγχαρητήρια για το μέχρι στιγμής παραγόμενο αποτέλεσμα. Θα προσθέσεις την ανάλογη λεπτομέρεια και στην άτρακτο;
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
Παιδιά καλημέρα (πως να μην είναι καλή αφού είναι Παρασκευή και ο καιρός ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ βελτιώνεται......!@/-=}{{)
Λοιπόν, το να κρατήσω το πέτσωμα θεώρησα οτι θα μου προσφέρει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά. Αυτό το μοντέλο με σωστό ζύγισμα αλλά και με τις απαραίτητες πάντα ενισχύσεις στα φτερά, στη σέλα της ατράκτου και στα firewall και χωρίς την τεχνική του fliteskin δε νομίζω να έβγαινε κάτω απο 11 με 12 κιλά. Επομένως θεώρησα οτι δε θα υπήρχε ιδιαίτερο όφελος στο να κερδίσω μερικά γραμμάρια ξηλώνοντας το πέτσωμα ενώ αντίθετα θα κέρδιζα σε δομική αντοχή αλλά και σε απλότητα στην κατασκευή. Όπως λέει και ο Νίκος ο οποίος ξήλωσε το πέτσωμα, χρειάστηκε να βάλει επιπλέον δοκαράκια μέσα στο φτερό για να μην βουλιάζει το fliteskin σε κάποια σημεία, επομένως επιπλέον βάρος. Για κάποιον που θέλει οπωσδήποτε να ξηλώσει το πέτσωμα μια καλή λύση είναι να βάλει 0,3 mm το οποίο είναι πολύ σκληρό και δε βουλιάζει. Βέβαια εξαρτάται απο τη σχεδίαση του φτερού και το πόσα σημεία έχει με μεγάλη καμπυλότητα αλλά και την πυκνότητα των νομέων.
Για το συγκεκριμένο μοντέλο το FW 190 d9 και όχι το A8 ακριβώς επειδή έχει μακρύ cowl ζυγίζει εύκολα χωρίς πολύ επιλέον βάρος, υπάρχει επομένως η άνεση να μην αφαιρέσεις πέτσωμα και να βάλεις 0,3 mm fliteskin αντί για 0,2 mm. Εάν για παράδειγμα έπρεπε να φτιάξω το A8 τότε ασφαλώς και θα ήμουν πιο προσεκτικός όσο αφορά την αύξηση του βάρους.
Λοιπόν, το να κρατήσω το πέτσωμα θεώρησα οτι θα μου προσφέρει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά. Αυτό το μοντέλο με σωστό ζύγισμα αλλά και με τις απαραίτητες πάντα ενισχύσεις στα φτερά, στη σέλα της ατράκτου και στα firewall και χωρίς την τεχνική του fliteskin δε νομίζω να έβγαινε κάτω απο 11 με 12 κιλά. Επομένως θεώρησα οτι δε θα υπήρχε ιδιαίτερο όφελος στο να κερδίσω μερικά γραμμάρια ξηλώνοντας το πέτσωμα ενώ αντίθετα θα κέρδιζα σε δομική αντοχή αλλά και σε απλότητα στην κατασκευή. Όπως λέει και ο Νίκος ο οποίος ξήλωσε το πέτσωμα, χρειάστηκε να βάλει επιπλέον δοκαράκια μέσα στο φτερό για να μην βουλιάζει το fliteskin σε κάποια σημεία, επομένως επιπλέον βάρος. Για κάποιον που θέλει οπωσδήποτε να ξηλώσει το πέτσωμα μια καλή λύση είναι να βάλει 0,3 mm το οποίο είναι πολύ σκληρό και δε βουλιάζει. Βέβαια εξαρτάται απο τη σχεδίαση του φτερού και το πόσα σημεία έχει με μεγάλη καμπυλότητα αλλά και την πυκνότητα των νομέων.
Για το συγκεκριμένο μοντέλο το FW 190 d9 και όχι το A8 ακριβώς επειδή έχει μακρύ cowl ζυγίζει εύκολα χωρίς πολύ επιλέον βάρος, υπάρχει επομένως η άνεση να μην αφαιρέσεις πέτσωμα και να βάλεις 0,3 mm fliteskin αντί για 0,2 mm. Εάν για παράδειγμα έπρεπε να φτιάξω το A8 τότε ασφαλώς και θα ήμουν πιο προσεκτικός όσο αφορά την αύξηση του βάρους.
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
Επιπλέον επειδή θέλω να κάνω το μοντέλο όσο πιο scale γίνεται έχω σκοπό να βάλω όσο το δυνατόν μεγαλύτερης διαμέτρου έλικα. Αυτό σημαίνει οτι θέλεις μεγάλου κυβισμού μοτέρ (δεν μιλάμε για ηλεκτρικό >:() ώστε να έχεις μεγάλη έλικα αλλά και επαρκές βήμα για να μη "σέρνεται" (δεν θέλω να μπλέξω με μειωτήρες). Το πρόβλημα με τις έλικες μεγάλης διαμέτρου είναι οτι δημιουργούν μεγάλο αερόρευμα, το οποίο γενικά είναι επιθυμητό στην πτήση αλλά στην προσγείωση θέλει προσοχή γιατί με το παραμικρό σου "φουσκώνει" το μοντέλο, επομένως σε αυτή την περίπτωση το επιπλέον βάρος βοηθάει στη σωστή προσγείωση. Ένα πραγματικά scale μοντέλο δεν πρέπει να είναι και πολύ ελαφρύ για να συμπεριφέρεται και scale πτητικά.
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
Pantelis papageorgiou έγραψε: ↑
ΥΓ
Συγχαρητήρια για το μέχρι στιγμής παραγόμενο αποτέλεσμα. Θα προσθέσεις την ανάλογη λεπτομέρεια και στην άτρακτο;
Παντελή ΑΣΦΑΛΩΣ και θα κάνω scale λεπτομέρειες και στην άτρακτο ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ!!!!! :>>>
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3434
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
dgiatr έγραψε: ↑ ...........ώστε να έχεις μεγάλη έλικα αλλά και επαρκές βήμα για να μη "σέρνεται" (δεν θέλω να μπλέξω με μειωτήρες). Το πρόβλημα με τις έλικες μεγάλης .................
Αυτό το thread έχει βγεί διαμάντι , χαίρομαι να διαβάζω._Β_Ο
Δημήτρη , για κάνε ένα εξπλικέ σε παρακαλώ σ' αυτό με το μειωτήρα...#**
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
φίλε sukhoi δεν αναφέρω κάτι καινούργιο εδώ..απλά υπάρχουν κινητήρες όπως zenoah g62 που μπορούν να φορέσουν μειωτήρα και να γυρίσουν μεγαλύτερης διαμέτρου έλικες για scale εμφάνιση. Αλλα γενικά σε τέτοιου είδους κατασκευές υπάρχει αυξημένη η πιθανότητα αστοχίας.sukhoi.su29 έγραψε: ↑Αυτό το thread έχει βγεί διαμάντι , χαίρομαι να διαβάζω._Β_Ο
Δημήτρη , για κάνε ένα εξπλικέ σε παρακαλώ σ' αυτό με το μειωτήρα...#**
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds (ανακατασκευή με fliteskin)
dgiatr έγραψε: ↑Παντελή ΑΣΦΑΛΩΣ και θα κάνω scale λεπτομέρειες και στην άτρακτο ΕΚΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ!!!!! :>>>
Άτρακτος:
Ένα 2ο μειονέκτημα - Αχίλλειος Πτέρνα; - των ESM Warbirds είναι ότι λείπει δομική αντοχή σε κρίσιμα σημεία της ατράκτου.
Π.χ. στο Bearcat το εμπρός άνω μέρος της ατράκτου (ανάμεσα στο cowl & το πιλοτήριο) είναι πολύ λεπτό fiberglass χωρίς καμμία εσωτερική ενίσχυση.
Το συγκεκριμένο μέρος του α/π καταπονείται διότι είναι το σημείο που ακουμπάει το μοντέλο όταν το τοποθετούμε σε βάση ανάποδα για να κάνουμε κάποια συντήρηση, να ενώσουμε τα σέρβο πριν και μετά κάθε πτήση κλπ.
Από την προηγούμενη χρήση λοιπόν το fiberglass είχε κάνει μικρο-ρωγμές (κρακελάρισμα). Ενισχύθηκε εσωτερικά με Fliteskin 0.3 χιλ (το κίτρινο φύλο που φαίνεται κάτω από την βάση των σερβο στην φωτο), και έγινε πλέον άκαμπτο!
http://flickr.com/gp/109944463@N07/R0155M
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: "Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)
Έφτιαξα ένα πραγματικό firewall από φύλο αλουμινίου, για 2 λόγους:
- Προστασία του fiberglass από την θερμοκρασία του κινητήρα επειδή είναι front carb και ο κύλινδρος είναι κοντά στο firewall
- Χρήσιμο βάρος αντί για μολύβια τα οποία αποφεύγω όσο γίνεται
Φτιάχτηκε και ξύλινο πρεβάζι για την ηλεκτρονική και την μπαταρία της
http://flickr.com/gp/109944463@N07/p2waad
- Προστασία του fiberglass από την θερμοκρασία του κινητήρα επειδή είναι front carb και ο κύλινδρος είναι κοντά στο firewall
- Χρήσιμο βάρος αντί για μολύβια τα οποία αποφεύγω όσο γίνεται
Φτιάχτηκε και ξύλινο πρεβάζι για την ηλεκτρονική και την μπαταρία της
http://flickr.com/gp/109944463@N07/p2waad
-
- Δημοσιεύσεις: 428
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am
Απάντηση: "Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)
Τις προηγούμενες ημέρες κάναμε παρθενική καθώς και δοκιμές κόπωσης στο έδαφος ^%^
Bearcat pulls 50cc Spitfire
Bearcat pulls 50cc Spitfire