JU-87B Stuka

Απάντηση
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από ankon »

Εντάξει ....ας μην τον απογοητεύουμε,μια χαρά το πάει ! Άλλωστε στις περιοχές που το ρετσίνι είναι ανύπαρκτο κολλά μια χαρά.
Μια μικρή αναφορά για τις ιδιότητες ξυλείας

2. Ευρωπαϊκά ξύλα:
Σουηδικό Πεύκο Κόκκινο - Redwood-Pine (Pinus Sulvestris).

Το δένδρο φύεται στη Β. Ευρώπη και ειδικότερα στη Σουηδία, Φινλανδία, Ρωσία, Βαλτικές χώρες κλπ. Οι ορεινοί όγκοι της Νορβηγίας και στα βόρεια της Φινλανδίας, Σουηδίας και Ρωσίας προφυλάσσουν τις πεδιάδες όπου φύεται στο "Σουηδικό" Πεύκο, από τους παγωμένους βόρειους ανέμους. Η μεγάλη γεωγραφική διασπορά του δένδρου αντανακλάται στην ποικιλία χαρακτηριστικών του ξύλου, ιδιαίτερα στο ρυθμό ανάπτυξης του (δακτύλιοι - πάχος), την υφή του ξύλου και τον αριθμό και μέγεθος των ρόζων. Η μέση πυκνότητά του είναι 0,48 (486 κιλά/μ³). Είναι συνήθως ισόβενο εκτός από την περιοχή των ρόζων. Ξηραίνεται γρήγορα, χωρίς να φυραίνει. Έχει μεσαία "κίνηση". Η αντοχή δύναμη του ξύλου εξαρτάται από την παρουσία ρόζων και άλλων φυσικών ελαττωμάτων τα οποία συνυπολογίζονται στην ταξινόμηση του ξύλου για οικοδομικές εφαρμογές. Οι μηχανικές ιδιότητες και τα όρια αντοχών περιλαμβάνονται στην Τεχνική Βιβλιογραφία των Σκανδιναβικών Χωρών όπου αποτελεί μαζί με το έλατο βασικό οικοδομικό υλικό, καθώς και στο British Standard.

Η καρδιά παρουσιάζει σχετική αντίσταση στον εμβαπτισμό με συντηρητικά. Το πεύκο και το έλατο ταξινομούνται σε 6 κατηγορίες ανάλογα με τον αριθμό και το μέγεθος των ρόζων τους. Οι πρώτες 4 δεν ξεχωρίζονται σε ιδιαίτερες κατηγορίες, λέγονται αδιάλεκτες και πωλούνται μαζί. Οι κατηγορίες 5 και 6 είναι κατώτερες. Η κατηγορία 6 σπανίως εισάγεται στην Ελλάδα. Επεξεργάζεται γενικά με ευκολία με εργαλεία χεριού μηχανικά, πάντα όμως καλοακονισμένα. Καρφώνεται εύκολα και με την εξαίρεση ορισμένων ρετινιασμένων κομματιών, κολλιέται και βερνικώνεται επίσης εύκολα, δίνοντας ωραίο φινίρισμα. Όντας σχετικά φτηνό, ευκολοδούλευτο και διαθέσιμο σε μεγάλη ποικιλία διατομών και μεγεθών, το πεύκο αποτελεί το βασικό ξύλο (κατ΄αρχήν στη Βόρεια Ευρώπη) για την ξυλουργική, την επιπλοποιία, κατασκευή σκελετών, κιβωτίων και γενικότερης χρήσης. Επίσης για ορθοστάτες (στύλους) καλωδιακών δικτύων. Πολτοποιείται για παραγωγή χαρτιού.

Έλατο ή λευκή ξυλεία - Whitewood & Spruce (Picea Abies)

Φύεται σε μεγάλες εκτάσεις στη βόρεια Ευρώπη κυρίως στις Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία, Φινλανδία και στις γειτονικές περιοχές, Βαλτικές χώρες, Ρωσία κλπ αλλά και στις Βαλκανικές, Γιουγκοσλαβία, Ρουμανία και λιγότερο στη Βουλγαρία. Υλοτομείται και εξάγεται από τις βασικές χώρες παραγωγής κατά τον ίδιο τρόπο όπως και το σουηδικό πεύκο.

Έχει σχεδόν λευκό χρώμα, χωρίς εμφανή διαφορά από το σομφό στην καρδιά. Έχει μικρότερη πυκνότητα από το πεύκο περίπου 0,42 (425κιλά/μ³) και οι ρόζοι του είναι ακανόνιστα διασκορπισμένοι. Ξηραίνεται γρήγορα και καλά και έχει μικρή "κίνηση" κάτω από διαφορετικές συνθήκες υγρασίας. Θεωρείται πιο σταθερό από το πεύκο. Όσον αφορά στις μηχανικές ιδιότητες είναι ελαφρά κατώτερο από το πεύκο αλλά από στατική άποψη κατατάσσεται στην ίδια κατηγορία με το πεύκο τουλάχιστον από το British Standard. Έχει μικρότερη αντίσταση στο σάπισμα από το πεύκο και επιπλέον είναι δυσκολότερο στο εμποτιστεί με συντηρητικά ακόμα και υπό πίεση. Δουλεύεται εύκολα και με ακονισμένα εργαλεία χεριού και μηχανικά, δίνει ωραίο φινίρισμα. Οι χοντροί ξεροί ρόζοι μπορεί να στομώσουν τα εργαλεία. Κολλιέται εύκολα και βάφεται και βερνικώνεται καλά. Χρησιμοποιείται στις ίδιες εφαρμογές όπως και το πεύκο. Πολλές φορές τα 2 ξύλα μοιάζουν τόσο πολύ που ξεχωρίζουν μόνο από το χρώμα των ρόζων τους. Ο ρόζος του πεύκου είναι κόκκινος, ενώ οι ρόζοι του έλατου είναι καφέ. Επειδή έχει μικρότερη αντίσταση στο σάπισμα και αντιδρά στον εμποτισμό με συντηρητικά δεν θεωρείται ιδανικό για εξωτερική χρήση. Λόγω της λευκής καθαρής εμφάνισης του και της έλλειψης οσμών, συχνά προτιμάται από το πεύκο για εσωτερικές ξυλουργικές εργασίες, καθώς και κιβώτια και κουτιά αμπαλάζ αλλά και τελάρα τροφίμων. Τα πλαϊνά κιγκλιδώματα στις σκάλες κατασκευάζονται συνήθως από έλατο. Τέλος είναι το βασικό ξύλο για την παραγωγή χαρτοπολτού στην Ευρώπη.

3. Αμερικάνικα ξύλα

Πιτσπαϊν - Pitch Pine (Pinus Palustris)

Φύεται στις Δυτικές ΗΠΑ. Μολονότι στη διεθνή αγορά έχει και άλλα εμπορικά ονόματα, στη χώρα μας η εμπορική του ονομασία είναι μόνο "πιτς πάϊν". Έχει χρώμα πορτοκαλί έως κόκκινο καφέ και είναι ρητινώδες. Ημέση πυκνότητά του είναι 0,67 (660 - 690 κιλά/μ³).

Το "πιτς πάϊν" είναι γενικά δυνατότερο και βαρύτερο από τα υπόλοιπα εν χρήσει μαλακά ξύλα. Ξηραίνεται αρκετά αργά και έχει την τάση να σκίζεται. Φυραίνει πολύ, αλλά σαν ξύλο είναι γνωστό για την σταθερότητά του, όταν έχει ξηρανθεί με σωστή διαδικασία. Σε ότι αφορά στις μηχανικές του ιδιότητες, κατατάσσεται στην ίδια κατηγορία με το "όρεγκον πάϊν" και το άγριο πεύκο.

Δουλεύεται αρκετά δύσκολα και το ξηραμένο σωστά ξύλο δίνει λεία επιφάνεια αν και το ρετσίνι ενίοτε δημιουργεί προβλήματα. Καρφώνεται και βιδώνεται καλά, κολλιέται αρκετά καλά και δίνει ικανοποιητικά αποτελέσματα με βερνίκια στο τελικό του φινίρισμα.

Το "πιτς πάϊν" χρησιμοποιείται κατεξοχήν στις οικοδομικές κατασκευές στις Δυτικές ΗΠΑ. Οι καλλιεργούμενες ποικιλίες χρησιμοποιούνται για χαρτοπολτό. Από το ρετσίνι του κατασκευάζονται μεγάλες ποσότητες νεφτιού. Στη χώρα μας χρησιμοποιείται σαν οικοδομική ξυλεία (κουφώματα) στην επιπλοποιία, στη ναυπηγική και για ελαφρά πατώματα, σαν επένδυση ρομποτέ για τοίχους και ταβάνια και σαν διακοσμητικός καπλαμάς, με την ονομασία "καρολάϊν πάϊν".

Η ανάλυση είναι απο κείμενα του Κ. Τσίπηρα
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Τελικά είναι έλατο.Το πεύκο όντως έχει περισσότερη περιεκτικότητα σε ρετσίνη από το έλατο αλλά κόψαμε και πλανάραμε κομμάτια ελάτου(Ελληνικό ?!?!?) που δεν έχουν εμφανή σημάδια ρετσινιού (ο ξυλουργός ήξερε τι το ήθελα και δεν κόψαμε ξυλεία με ρετσίνη).Η διαφορά φαίνεται στα νερά του ξύλου.Το έλατο έχει πιό πυκνά νερά σε σχέση με το πεύκο που έχει πιό αραιά νερά....(Τάδε έφη ξυλουργός )
w1ndsurfer
Δημοσιεύσεις: 428
Εγγραφή: Τετ Φεβ 09, 2011 8:00 am

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από w1ndsurfer »

Ευχαριστούμε για τις χρήσιμες πληροφορίες

Όντως το έλατο (spruce) θεωρείται το καλύτερο για δοκάρια σε φτερά, άτρακτο κλπ. Μέχρι σήμερα όσο έψαξα δεν είχα βρει σε μοντελιστικά καταστήματα, δεν είχα σκεφτεί να ρωτήσω ξυλουργό

Ankon, από που το προμηθεύεσαι;
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από ankon »

Καλημέρα
Έλατο προμηθεύομαι απο το Practiker ,η ποικιλία του σε μεγέθη είναι μεγάλη ,απλά ψάχνω τα κομμάτια χωρίς ρόζους.Κόβεται εύκολα στην κορδέλα και τον δίσκο του εργαστηρίου μου στις διαστάσεις που θέλω . Στα δύο τελευταία μοντέλα χρησιμοποίησα το Silver Lime .....ένα φοβερό ξύλο ,σκληρό λευκό και πανάλαφρο που κατασκευάζουν προπέλες για light αεροπλάνα σε ένα Ελληνικό εργαστήριο.Αγορά απο εισαγωγέα ξυλείας στο Θησείο.Γενικά με τα ξύλα το ψάχνω λόγω των κατασκευών που κάνω.
panioul
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2014 12:04 am

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από panioul »

Δημήτρη καλησπέρα και από μένα! Συγχαρητήρια για την κατασκευή και για την λεπτομερή παρουσίαση μέχρι τώρα!! Για τη μηχανή θα συμφωνήσω με το Δημήτρη και φυσικά είναι και η δικιά μου επιλογή στο project του fockewulf. Η DLE55 RA θα σε γλυτώσει από κοψίματα στο cowl όπως επίσης και από πρόσθετα έξοδα για να αγοράσεις άλλη εξάτμιση που να μπαίνει μέσα στο cowl.
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Mαθαίνω απο σας παιδια....!
Εκεί τείνω και εγώ,DLE 55 RA.
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Κατά την γνώμη μου , το thread έχει αποκτήσει διπλή αξία , εξ ' αιτίας των συγκεντρωμένων και κατηγοριοποιημένων πληροφοριών περί ξυλείας που έχουν παρατεθεί...δεν θυμάμαι να έχω δεί σε κάποιο άλλο , αν και έχω ακόμα αρκετά thread για φρεσκάρισμα........
Μπράβο πάντως και στους τρείς σας ,Δημήτρη ,Άγγελε και Νίκο για την "ξυλο-τεχνική" συζήτηση , είναι χρησιμότατη.
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=763

Βρέθηκε μετά απο επισταμένο "σκάλισμα" ένα ακόμη αδελφό "νήμα" (του 2008...) για την "Αερομοντελλιστική_Ξυλεία" ,αρκετά εμπεριστατωμένο μπορώ να πώ...ας το βάλουμε εδω δίπλα , ..... μια καλή επανάληψη για όλους και οδηγός για τους "σκρατσόβιους" .
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Και προχωράμε στην κατασκευή της ντίζας του elevator!
Μιας και υπήρχε ήδη ο σωλήνας κάρμπον εσωτερικής διαμέτρου 2.8mm αποφάσισα η κίνηση του elevator να γίνεται με περαστή ντίζα, μιας και οι άλλες λύσεις αγοράς υλικών από εξωτερικό ή ακόμα και από Ελλάδα ήταν οικονομικά ασύμφορες....!
Οπότε ακρόντιζα 2.5mm υπήρχαν ....αλλά ντίζα 2.5mm και μάλιστα με μήκος 75cm δεν υπήρχε!!
Αφού γύρισα την Άρτα και τα Γιάννενα δεν έβρισκα πουθενά, παρά μόνο 3mm και μόνο κατόπιν παραγγελίας....!!
Τότε να 'σου μπροστά μου ....η απλώστρα για τα ρούχα!
Και στο κατάλληλο πάχος και βαμένη!Οπότε μια νύχτα χωρίς φεγγάρι το dremel πήρε φωτιά....!!
Έγιναν βόλτες με 2.5mm φιλιέρα και έτοιμη η ντίζα!
Συνημμένα
stukas 109 (5).JPG
stukas 109 (5).JPG (153.49 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
stukas 109 (4).JPG
stukas 109 (4).JPG (164.26 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
stukas 109 (3).JPG
stukas 109 (3).JPG (169.41 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Μια εικόνα πώς θα είναι η σύνδεση με το οριζόντιο σταθερό!
Συνημμένα
stukas 109 (2).JPG
stukas 109 (2).JPG (156.64 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
stukas 109 (1).JPG
stukas 109 (1).JPG (174.43 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από ankon »

Επειδή το μοντελο είναι μεγάλο ,είναι καλύτερα τα ακρόντιζα να είναι ball linked της κλίμακας του 1/4.
Στον συνδετικό άξονα των δυο elevator θα πρέπει να κάνεις μια μικρή πατούρα για να πιάνει σωστά η βίδα τον άξονα .Δεν μπορώ να το δω στην φωτό . Σε αυτό το σημείο το φτιάχνω όλο μεταλλικό το Horn με δύο σκουλικόβιδες στήριξης....φυσικά είναι η δική μου άποψη επειδή το elevator ειναι το σημαντικότερο πτερύγιο .
Άβαταρ μέλους
sukhoi.su29
Δημοσιεύσεις: 3471
Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
Τοποθεσία: Μαραθώνας

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από sukhoi.su29 »

Συμφωνώ με τον Άγγελο , Δημήτρη και επικροτώ.
Το σπείρωμα στο πλαστικό horn είναι ανασφαλές και η σκουλικόβιδα μπορεί να αποφασίσει να κάνει "χαλάρωση"
Συγχαρητήρια εκ βαθέων για την δουλειά , και για να την χαρείς και να μην έχεις καμμιά κασκαρίκα στo elevator ,να το βάλεις μεταλλικό όπως λέει ο Μαέστρος.
Και πάλι μπράβο σε παρακολουθούμε ανελλειπώς.
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Άγγελε στον συνδετικό άξονα των δυο elevator θα κάνω εγκοπές-πατούρα για την βίδα και κόλλημα μετά,αφού τοποθετηθεί οριστικά το οριζόντιο σταθερό για να πάρω και τα μέτρα!
Heavy Duty Ball Links μπήκαν στο rudder, αλλά από δοκιμές που έκανα για το elevator το Ball Link προκαλεί ροπή στρέψης κατά τον οριζόντιο άξονα και δεν έχω την κίνηση που θέλω ,μάλλον γιατί πιάνει μόνο από την μία πλευρά,οπότε παράτησα αυτόν τον τρόπο!
Όσο για το χόρν και γώ μεταλλικό ήθελα να το κάνω αλλά καλύτερα να μην πώ τι μου ζητούσαν έξω για μια απλή ηλεκτροκόλληση και ένα τροχισμένο μεταλλάκι....!Φυσικά όλη η κατασκευή θα γίνει με περαστή βίδα και παξιμάδι ασφαλείας-ροδέλες(ακρόντιζο-πλαστικό χόρν)!!
Το πλαστικό σύστημα -χόρν έχει στο εσωτερικό του wheel collar τεραστίων διαστάσεων!
Έκανα μια απλή δοκιμή και σηκώνει άνετα 15Kgr βάρος περίπου!!Φυσικά η νεκροψία θα δείξει......!
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Από άλλη κατασκευή του συγκεκριμένου σημείου και μοντέλου!Μάλλον εγώ είμαι λίγο καλύτερα....!!
Συνημμένα
2006-04-20_042752_comm.jpg
2006-04-20_042752_comm.jpg (40.56 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
2006-04-19_031620_commande_profondeur.jpg
2006-04-19_031620_commande_profondeur.jpg (24.35 KiB) Προβλήθηκε 79 φορές
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: JU-87B Stuka

Δημοσίευση από ankon »

Δημήτρη βάζε φωτο με αυτά που φτιάχνεις ,σε παρακολουθώ ανελλειπώς!! Αν πάρει το μάτι μου καμμιά στραβή θα στο πω . Μην ξεχνάς οτι το μοντέλο δεν είναι μόνο στα κιλά του βάρους του ...είναι και η ταχύτητα που τα αλλάζει όλα.Μπορείς να φτάσεις σε extreme κίνηση elevator τα 25 - 30 κιλά .Φτιάχνε αργά και με μελέτη και ετσι μπορείς να κάνεις τις βελτιώσεις που χρειάζονται ,έστω και σε ένα σχέδιο του Ziroli !!! Ουδείς αλάνθαστος !!
Επιμένω στα μεταλλικά ....τουλάχιστον δώσε στοιχεία να κάτσω μισή ώρα να στο φτιάξω.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Scale Αεροπλάνα”