Σελίδα 2 από 3
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 28, 2008 1:43 pm
από mrkaza
έγραψε:
επιμενω μεγαλες μπαταριες δε μπορουμε να φορτισουμε εκει που πεταμε Ro:o/
Αν και πάντα μπορείς όσο φορτίζεις να έχεις αναμμένο το αυτοκίνητο στο ρελαντί καιει ελάχιστα .
Επίσης οι καλοί φορτιστές μπορούν να προγραμματιστούν να σταματάνε την φόρτιση όταν πέφτει η τάση κάτω απο κάποια V οπότε δεν καταβαίνει η τάση αρκετά ώστε να χαλάσει η μπαταρία .
Επίσης μπορείς με ελάχιστα χρήματα να αγοράσεις μία ΦΘΗΝΗ μπαταρία αυτοκίνητου με 20-35 EUR και να χαλάει αυτή αντί την καλή που έχει στο αυτοκίνητο του.
Αν πάλι κάποιος δεν θέλει να ταλαιπωρεί το αμάξι του με λίγο ψάξιμο στο Net
Site1 site2
Είναι αθόρυβη (έτσι λένε δεν την έχω δοκιμάσει) καταναλώνει 0,8 Λίτρα ανα ώρα (πιστεύω όταν δεν την ζορίζεις καιει λιγότερο) .
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 28, 2008 2:52 pm
από mrkaza
Ένας ρυθμιστής φόρτισής
http://elektronik.gr/eshop/index.php?main_page=product_info&products_id=4836
Ένα Panel
http://www.eshops.gr/solar-systems/index.php?act=viewProd&productId=271
μία 12V μπαταρία λίγος χώρος δίπλα στον ηλιακό σας θερμοσίφωνα καλά ντε χώρος για άλλο ένα ηλιακό θερμοσίφωνα :P και με 500-1000 EUR φορτίζετε τσάμπα :D .
Το θέμα δέν το έχω ψάξει ακόμα όσο θα ήθελα ή μάλλον πάει καιρός απο όταν το είχα ψάξει (για ένα pc 24h/365days). Αν τελικά το δοκιμάσω θα σας ενημερώσω.
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 28, 2008 2:59 pm
από sharkovios
Καλησπέρα,
Δέν νομίζω οτι μπορείς να καταστρέψεις την μπαταρία του αυτοκινήτου σου, μιά και οι μικρότερες είναι περίπου 35Ah και περίπου 7C.
Με λίγα μαθηματικά πιστεύω οτι θα αχρηστευθεί μετα απο 15 φορτίσεις 2200 3S μπαταριών.
Αντώνης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Ιουν 28, 2008 3:36 pm
από mrkaza
Αν δέν είναι μολύβδου (αμφιβάλλω αν φορτίζει κανείς απο παπί) και δέν κάνω λάθος δεν εχει πρόβλημα στο deep discharge οπότε δεν χαλάει . Θα το ψάξω και θα επανέλθω οι καλές δέν έχουν σιγουρα οι Optima Deep Cycle Battery πχ. πάνε μέχρι τα 10,4 V χωρίς να πάθουν βλάβη, την στιγμή που ένας καλός φορτιστής ρυθμίζετε να σταματά την φόρτιση στα 11V+ .
Βέβαια το οτι θα χρειασθείς καλώδια για να βάλεις μπροστά ειναι αλήθεια .
Εγώ προσωπικά φορτίζω 2-3 μπαταρίες απο το αυτοκίνητο + αλλες 2-3 απο μια μολύβδου 24 Αh
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 5:42 pm
από sotiris
Καλησπερα σε ολους .
Βλεπω οτι ολοι εχουν αποψη σε ενα θεμα που ομως κανενας ,( και διορθωστε με αν κανω λαθος C!C!) δεν εχει προσωπικη πειρα η εμπειρια απο πρωτο χερι .
Τι εννοω:
Τα γουστα ειναι γουστα οπως λεει και ο Αγγελος θελει θερμικα απο αποψη και επιλογη απολυτα σεβαστο φιλε και scalelista μου ^-^.
Ξερετε μηπως κανενα που να εχει εμπειρια απο μεγαλα ηλεκτρικα της ταξεως των 2 μετρων εκπετασμα και 4-5 κιλων βαρους . Απο J-3 Piper ως και warbirds?
Απο τους φιλους που πολυ ωραια εξεφρασαν γνωμη οτι π.χ.
-δεν φορτιζονται μπαταριες μεγαλες στο αυτοκινητο η
- οτι τα ηλεκτρικα ειναι μονο για depron
- ακομη οτι χρειαζεται μια περιουσια για να εξοπλισεις ενα αεροπλανο
-ακομη οτι η LiPo ισοδυναμουν με εκρηκτικους μηχανισμους
- πως η εξελιξη ειναι ακομη πισω και πεταμε με NiMH
-οτι η μπαταρια και ο φορτιστης ειναι αναλωσιμα
-και τελος οτι οχρονος πτησης ειναι της ταξεως των 5-6 λεπτων;
Γενικα διακρινω μια φοβια ως προς κατι καινουριο που μου θυμιζει την φοβια που ειχε ο κοσμος οταν βγηκαν οι υπολογιστες η η τηλεοραση τα κινητα κ.λ.π. :./>,<
Πλακα εχει :( μια και στο εξωτερικο υπαρχει ηδη νομοθεσια για την σταδιακη καταργηση του νιτρο και οι εταιριες πρεπει να ειναι πολυ χαζες ετσι ωστε να επενδυουν σε R&D (research & development) τεραστια ποσα και να συμπεριλαμβανουν σε ολα τα νεα δημοφιλη κιτ τους αναμονες και για τους δυο τυπους κινησης.
Θα ηθελα λοιπον να ξερω απλα εχει κανεις απο σας φιλοι μου ενα μεγαλο ηλεκτρικο ; Το εχει δουλεψει η ξερει καποιον που να εχει .
Γιατι απλα τυγχανει να εχω 25 αμοιγως ηλεκτρικα αεροπλανα απο 3καναλα depron εως και 2μετρα 7 απο τα οποια ειναι απο 1,7 μ εως και 2μ εκπετασμα μεταξυ αυτων warbirds δικινητηρια και το j-3 Hangar 9 που ειναι και το ζητημα μας και ισως αν θελατε να σας εδινα καποια στοιχεια χωρις πολλους αριθμους και διαγραμματα να σας κουραζουν απο πρωτο χερι.
Τελος δεν θα ηθελα να ειναι η αποψη μου παρεξιγησιμη αλλα να σταθει σαν ενα εργαλειο για οποιον φιλο θελει την γνωση μου και τις εμπειριες μου πανω στην ηλεκτρικη πτηση .
Το χομπυ μας ειναι τελειο και οταν ειμαι στο μοντελοδρομιο παντα απολαμβανω το καλο και ασφαλες πεταγμα και θαυμαζω τις κατασκευες του καθε ενα μας απο οτι τυπο κινησης και αν προερχεται γιατι αλοιμονο εαν και εδω ειχαμε την πιεση του να μας λενε οι αλλοι τι να κανουμε .... @P@
Ευχαριστω για το χρονο σας ΜΦΧ Σωτηρης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 6:02 pm
από sotiris
έγραψε:
επιμενω μεγαλες μπαταριες δε μπορουμε να φορτισουμε εκει που πεταμε Ro:o/
Φιλε μου καλε μην επιμενεις σε κατι που δεν εχεις αμεση αποψη ;;)δινεις λαθος πληροφοριες σε καποιον που εχει αναγκη απο εμπεριστατωμενη γνωση.
Πεταω ολη μερα στο Hobby box με 2 μπαταριες 4 και 5 (και 4350 mAh χωρητικοτητα ) στοιχεια και φορτιζω εδω και 2 χρονια πληθος διαφορετικων μπαταριων στο αυτοκινητο μου χωρις να εχω αλλαξει μπαταρια (Bosch 75 Α) σε ενα RX4 Scenic .
Λιγη προσοχη και μεθοδικοτητα χρειαζεται οπως για παραδειγμα η χρηση του καυσιμου και η συντηρηση του κινητηρα ....
That simple......
Στη διαθεση σου αν θες ποιο πολλες πληροφοριες ΜΦΧ Σωτηρης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 6:57 pm
από sotiris
έγραψε:
Ας προσπαθήσω να γίνω πιο αναλυτικός:
Εστω ότι έχω επιλέξει ένα διμετρο scale Piper όπως τα παρακάτω:
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4000
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4030
Με ποια κριτήρια θα επέλεγε κανείς να το κάνει θερμικό ή ηλεκτρικό?
Για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό setup μπορεί να περιλαμβάνει (ενδεικτικό κόστος 180 ευρώ):
- Κινητήρα TURNIGY 50-55B 600kv
- Μπαταρία 4000mAh 4S1P 25-35C
- ESC TURNIGY SENTRY 60A
Ένα αντίστοιχο θερμικό setup μπορεί να έχει ένα τετράχρονο κινητήρα OSMAX 70 ή Saito 82 με ενδεικτικό κόστος 250 ευρώ.
Για το θερμικό βλέπω τα εξής πλεονεκτήματα (+) και μειονεκτήματα (-) :
+ ήχος
- έλλειψη καυσίμων
- κόστος καυσίμων
- κίνδυνος από σβήσιμο κατά την πτήση
- λάδια / βρωμιά κλπ
Αντίστοιχα για το ηλεκτρικό:
+ μειωμένος θόρυβος
+ ανεξαρτησία από καύσιμα
- ήχος
- κόστος για φορτιστές
- κίνδυνος εκρήξεων για lipo
- κόστος πολλαπλών μπαταριών
Μπορείτε να συμπληρώσετε τη λίστα;
Να ξεκαθαρίσουμε πως δεν μιλάμε για park-flyers αλλά για μεγαλύτερα μοντέλα μεγέθους 46, 60 ή και μεγαλύτερα.
Βαγγέλης
πολυ καλησπερα σας again
Θα αλλαζα μονο το esc σε 80 amp οχι οτι και το 60 δε σε καλυπτει.
κατα τα αλλα εχω ενα σχεδον ιδιο στησιμο και στο δικο μου piper με το e-flite 46 preinstaled και castle 80amp esc . Επισης ειναι καλη ιδεα να βαλεις ξεχωριστη μπαταρια για τον δεκτη οπως σε ενα παραδοσιακο θερμικο. Χρονος scale πτησης οπως θα εκανε το πραγματικο και οχι 3d τσιρκο σε ενα scale 28 λεπτα με το χρονομετρο της τ/σης.
Τωρα ετοιμαζω και ανεμοπτερο για τραβηγμα!!!!
Μετρημενη ωση με 13χ8 master airscrew η 14x8 apc 3,4 κιλα!!!! Καλο ε;;;
Κατα τα αλλα ειναι ενα μεγαλο Park flyer ;D
Στο αμεσο μελλον ερχονται
Fokker DVII 1,67m & 4 Kgr.
Piper Pawnee 2,3m & 3,7Kgr.
Under construction Corsair F4u 1,65m & 4.2kgr.(with retracts)
Στα μελλοντικα σχεδια: B-25 Mitchel 2,20m & 7 Kgr.
ολα ηλεκτρικα φυσικα
Καθαρα γρηγορα αξιοπιστα (ιδιως για δικινητηρια) χωρις να τσεκουρωνεις τα cowl με πολυ απλα setups και οικονομικα (παρολη τη ραδιο αρβυλλα).
Απο προσωπικη αποψη γνωριζω παρα πολυ καλλους και αριστους μοντελιστες που θα προτιμουσαν σε καποια εξειδικευμενα setups την ηλεκτροποιηση παροτι ειναι ταγμενοι στα θερμικα .....Κυριως για λογους αξιοπιστιας και επιτυξης scale βαψιματος και look χωρις ναβρωμιζεται το συμπαν καθε φορα...
ΜφΧ Σωτηρης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 7:10 pm
από dim sofos
Γειά χαρά,
Θα συμφωνίσω με το φίλο μας sotiris και επίσης θέλω να αναφέρω
και τη δική μου επαφή με ηλεκτρικό 1.70μ πτέρυγα.
Το μοντέλο δέν είναι scale αλλά F3A-3D SYNERGY.
Το ίδιο μοντέλο το είχα και σε θερμικό με 91FX.
Μετρώντας στην πορεία το βάρος του μοντέλου,την στατική ώση
με 15χ6 προπέλα στο 91fx,και στη συνέχεια με ηλεκτρικό AXI 4130/16 και SPIN 55 JETI με 16χ4w,είδα καθαρά πώς με το ηλεκτρικό
έχω πεισσότερη διάρκεια πτήσης και χωρίς μετατοπισμό στο CG απο
τη συνεχόμενη ροή του καυσίμου στον κινητήρα.Ελαφρύτερο μοντέλο με διαφορά 210γρ.Χρόνος πτήσης με δύο μπαταρίες 14.8v 4000mah 20C =>12 λεπτά.Σε κατάσταση αιώρησης καταναλώνει μόλις
36amp και peak 68amp για 30 sec.
Στο διαταύτα,κάποιος που θέλει να ασχοληθεί με ηλεκτροκινητήρες είναι αναγκαία η αγορά καλού εξοπλισμού με όλα τα παρελκόμενα για την καταγραφή και ρύθμιση του esc!.
Παραθέτω και φωτός
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 7:35 pm
από vhal
Σαν νέοπας λοιπόν, ας εκμεταλλευτώ την ευκαιρία της ταυτόχρονης παρουσίας dimsofos και sotiris και ας ρωτήσω τι διαφορά έχουν τα παρακάτω setup για το Hangar-9 Piper Pawnee?
(Συμφωνώ με την υιοθέτηση ξεχωριστής μπαταρίας για δέκτη / σερβο)
E-Flite Power46BL Outrunner
Thunderpower 14.8V 3850 mAh
CastleCreations Phoenix 60
με κόστος περί τα 300EUR
ή :
Axi AXI 4120/14
Thunderpower 14.8V 3850 mAh (TP-3850-s)
JETI 70A opto
με κόστος επίσης περί τα 300EUR
και:
TURNIGY 50-55B 600kv (TR50-55B-600)
ZIPPY-H 4000mAh 4S1P 25-35C
TURNIGY SENTRY 60A (TR_S60A)
με κόστος περί τα 150EUR
Ισχύει το ότι πληρώνεις παίρνεις (για χρήση σε scale Piper θυμίζω και όχι αιώρηση 3D ...)?
Πού υπάρχουν διαφορές?
Βαγγέλης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 7:43 pm
από sotiris
Φιλε dim sofos
Τα στοιχεια σου λενε πολλα :,) . Ο καλος εξοπλισμος ειναι μια επενδυση που πρεπει να την κανουμε ετσι και αλλιως . καποτε ασχολουμουν και με θερμικα (για λιγο) και επενδυσα σε λιγοτερο ποιοτικα πραγματα και εξοπλισμο (εν γνωση μου ) και το πληρωσα . Την πατησα και με κινεζικη μπαταρια δευτερης και τριτης διαλογης και εκει το πληρωσα !!!!! Ειναι σημαντικο να επιλεγουμε με κριτηριο οχι μονο την τιμη τον εξοπλισμο μας.....
Μια ελατωματικη μπαταρια η ενα esc κακης ποιοτητας θα μας βαλει σε μπελαδες το ιδιο οπως και το ακαταλληλο καυσιμο και ενα κακης ποιοτητας glow κινητηρακι.
Ειναι επισης σημαντικο οπως εχει επανηλλημενα αναφερθει να εποπτευουμε την φορτιση των μπαταριων οπως θα κανμε με το καυσιμο των κινητηρων. Δεν νομιζω οτι ειναι καλη ιδεα να αφηνεις εκτος προσοχης τη μεθανολη η να καπνιζεις (οπως εχω δει πολυ κοσμο) κατα τη διαρκεια της τροφοδοσιας . Δεν ειναι ακλη ιδεα να παραφορτιζεις και την μπαταρια του μπουζι η να κουβαλας σε φτηνα δοχεια και προχειρα ολοκληρα γαλωνια καυσιμου χυμε μεσα στο αυτοκινητο οπως και να παραταμε τις μπαταριες στον ηλιο ............. καποια στιγμη κατι θα γινει οπως προσφατα ανκαλυψε ο φιλος μας με την καυαστροφη του απο μπαταρια Lipo.
Αλλα τελικα τι ειχε γινει αληθεια η φωρτιση εφταιγε η μπαταρια ηταν ελλατωματικη ?
Οπως ολοι γνωριζουμε υπαρχει μια αλληλουχια γεγονοτων που οδηγει στη καταστροφη........
Λιγη προσοχη τιποτα αλλο :)>)>)
ΜΦΧ Σωτηρης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 7:55 pm
από dim sofos
Φίλε μου Βαγγέλη
Προσωπικά θα προτιμούσα το AXI 4120/14 με jeti spin 44 για
δύο λόγους.Λιγότερη κατανάλωση σε amp περισσότερη ευελιξία
με διάφορες προπέλες,ακόμα και προπέλες για glow κινητήρες.θα
τοποθετούσα 14χ6 15χ5 παρά 13χ8.
Θέλουν διάμμετρο για να δώσουν τη ροπή τους εκεί που θέλεις.
Σωτήρη,θέλω να δώ τα ηλεκτρικά σου μοντέλα και απο κοντά.. (2f)
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 8:25 pm
από sotiris
με χαρα στειλε π.μ. για τηλεφωνα
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 8:45 pm
από sotiris
έγραψε:
Σαν νέοπας λοιπόν, ας εκμεταλλευτώ την ευκαιρία της ταυτόχρονης παρουσίας dimsofos και sotiris και ας ρωτήσω τι διαφορά έχουν τα παρακάτω setup για το Hangar-9 Piper Pawnee?
(Συμφωνώ με την υιοθέτηση ξεχωριστής μπαταρίας για δέκτη / σερβο)
E-Flite Power46BL Outrunner
Thunderpower 14.8V 3850 mAh
CastleCreations Phoenix 60
με κόστος περί τα 300EUR
ή :
Axi AXI 4120/14
Thunderpower 14.8V 3850 mAh (TP-3850-s)
JETI 70A opto
με κόστος επίσης περί τα 300EUR
και:
TURNIGY 50-55B 600kv (TR50-55B-600)
ZIPPY-H 4000mAh 4S1P 25-35C
TURNIGY SENTRY 60A (TR_S60A)
με κόστος περί τα 150EUR
Ισχύει το ότι πληρώνεις παίρνεις (για χρήση σε scale Piper θυμίζω και όχι αιώρηση 3D ...)?
Πού υπάρχουν διαφορές?
Βαγγέλης
Χμμ
Εγω απο την αλλη εχω το πρωτο στησιμο που εχεις προτεινει αλλα με 80 esc .Ας μην ξεχναμε οτι ζουμε σε μια θερμη χωρα και αν ειναι δυνατο ειναι καλο να βοηθαμε τα εξαρτηματα με πιο μεγαλες αξιες και τιμες (π.χ. 80amp αντι 60amp) .
Αν το εστεινα σημερα επειδη δοκιμασα τα turnigy στο συγκεκριμενο α/π θα εβαζα και την πιο οικονομικη λυση χωρις προβλημα. Δεν ειναι μαχητικο η ακροβατικο να το δουλευεις 4/4 το γκαζι . Με κανονικο καιρο πεταει στο 1/4 !!!
Θα εκπλαγεις τι πλαναρισμα κανει και ποσο πολυ πετας με κλειστο τελειως γκαζι!!!!!!
Να αναφερω οτι με τα ηλεκτρικα η τροχοδρομηση και οι απογειωσεις-προσγειωσεις ειναι μια απολαυση και "χτιζεις " χερια μια και οι δυο αυτες φασεις της πτησης ειναι οι πιο κρισιμες .
ΜΦΧ Σωτηρης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 10:08 pm
από vhal
... και από μπαταρίες τι λέτε? LiPo ή Α123 που επιτρέπουν και ταχύτερη φόρτιση?
Βαγγέλης
Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 03, 2008 11:09 pm
από dim sofos
ίτσ άπ του γιού μάι φρέντ. :-\