Σελίδα 2 από 23
Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 27, 2010 6:44 pm
από Red
Πολυ ομορφη και προτοτυπη δουλεια και scale !!!!!!
+ 1000
Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 27, 2010 6:47 pm
από Κωστής
Ίσως να είναι χαζή η ερώτηση. Τα ελατήρια είναι λειτουργικά ή απλά το επιβάλει το scale look του α/φους.
Είτε είναι, λειτουργικά βέβαια, είτε όχι απλά σας εκφράζω τα συγχαρητήρια μου.
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Δευ Σεπ 27, 2010 7:20 pm
από ankon
Κωστής έγραψε: ↑Ίσως να είναι χαζή η ερώτηση. Τα ελατήρια είναι λειτουργικά ή απλά το επιβάλει το scale look του α/φους.
Είτε είναι, λειτουργικά βέβαια, είτε όχι απλά σας εκφράζω τα συγχαρητήρια μου.
Κώστα τα ελατήρια είναι λειτουργικά και απαραίτητα γιατί διαφορετικά δεν θα υπήρχε ανάρτηση.
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 28, 2010 10:22 am
από CMark
ankon έγραψε: ↑Ήρθε ο Σεπτέμβριος και η ώρα για την κατασκευή του καινούργιου μοντέλου μου.
Ψάχνοντας για σχέδια από τον Ιούνιο κατέληξα μετά από πολλά με την βοήθεια του φίλου μου Κώστα Μιχαηλίδη στο συγκεκριμένο μοντέλο
το Gloster Gladiator.
To μοντέλο είναι αρκετά μεγάλο και όπως υπολογίζω θα πάρει αρκετό καιρό για να ολοκληρωθεί. Οι διαστάσεις του είναι 2,50 μέτρα εκπετασμα και μήκος ατράκτου 2,15 μ.
Άρχισα να ψάχνω για σχέδια, αυτά όμως που βρήκα ήταν μικρά, του Pepino στα 2 μέτρα και του Brian Taylor στο 1,45 μ.
Διαβάζοντας στα site της Aμερικής (Rc scale builder) το σχέδιο του Pepino είχε προβλήματα και έτσι αποφάσισα να μεγεθύνω το σχέδιο του Brian Taylor.
Φτιάχνοντας όμως ένα σχέδιο από μεγέθυνση αντιμετωπίζει κανείς διάφορα προβλήματα όπως διαφορές ξυλείας και μεταβλητών. Τα έχω όμως αντιμετωπίσει αυτά και σε προηγούμενες κατασκευές. Τελικά αποφάσισα να χρησιμοποιήσω και τα δύο σχέδια διότι το σχέδιο του Pepino είναι scale 100% και έχει πολλές λεπτομέρειες ενώ το μοντέλο θα κτισθεί από το σχέδιο του Taylor.
Η μηχανή που θα το ανεβάσει είναι μια DLE 110 c.c. βενζίνα. Το μοντέλο έχει 4 ailerons, 4 flaps και το σύνολο των servo που θα χρειασθεί είναι 12 τεμάχια.
Θα σκεφτώ στην πορεία αν θα χρειασθεί power box. Τα φτερά θα είναι διαιρούμενα ενώ τα σχέδια τα δίνουν μονοκόματα, οπότε εκεί θα χρειασθεί να γίνει νέα σχεδίαση όπως επίσης και νέα σχεδίαση για διαιρούμενο stabilizer και elevator. Επίσης σκέφτομαι να βάλω αμορτισερ στα σκέλη οπότε και εκεί θα γίνει σχεδιάση εξʼ αρχής. Δηλαδή τα σχέδια είναι για την βασική άτρακτο και μετά όλα θα ξανασχεδιασθούν. Υπολογίζω το βάρος του μοντέλου να βγεί από 16-18 kg αν και οι κατασκευές μου πάνε προς το βαρύ αλλά δεν θα το παρακάνω.
Έπεται συνέχεια
(Είναι η τρίτη φορά που βάζω αυτό το μήνυμα,ελπίζω να μην τα ξανασβήσεις ....... )
Άγγελε,
Το θέμα που διάλεξες δεν είναι απλά ωραίο, είναι φανταστικό! Σκεφτόμουν να το κατασκευάσω στην ¼ κλίμακα πριν από περίπου 9 χρόνια, αλλά τελικά κατέληξα στο Bristol Bulldog (ίδιας περίπου εποχής και φιλοσοφίας). Εγώ αν θυμάμαι καλά έχω πάρει τα σχέδια κάποιου Briand και τα μεγέθυνα από εκπέτασμα 1.8 μέτρα στα 2.55 μέτρα (κλίμακα ¼) χωρίς κανένα πρόβλημα (σου παραθέτω και 2 φωτό για να το δεις). Από ότι βλέπω και η κατασκευή μοιάζει πολύ. (σημ. έχω φτιάξει δύο μοντέλα από σχέδια του Pepino – το Supermarine S-6B και το Phantom F-4. Και τα δύο είχαν πολύ μεγάλα προβλήματα – ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ – για σχέδια που πληρώνεις και από πάνω. Να φανταστείς στο S-6B ξανασχεδίασα πτέρυγα και ουρά!) Επίσης, στο Bulldog, που έχει βγει γύρω στα 15 κιλά, τις 3 πρώτες πτήσεις τις έκανα με US 41cc (πήγαινε, αλλά οριακά) και μετά του έβαλα μια ZDZ 80cc με την οποία είναι πύραυλος – απογειώνομαι με ¾ και πετάω με μισό γκάζι! Οπότε φαντάσου τι θα κάνει η 110 cc στο δικό σου… Καταλήγοντας, και για να σου πω τον λόγο που σου στέλνω το μήνυμα, σου εύχομαι καλή κατασκευή, να την απολαύσεις και αν χρειαστείς οποιαδήποτε πληροφορία (μιας και όπως σου είπα τα αεροπλάνα είναι παραπλήσια) μη διστάσεις να με ρωτήσεις. Φιλικά Κώστας Μαρκόπουλος.
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 28, 2010 10:37 am
από CMark
CMark έγραψε: ↑Άγγελε,
Το θέμα που διάλεξες δεν είναι απλά ωραίο, είναι φανταστικό! Σκεφτόμουν να το κατασκευάσω στην ¼ κλίμακα πριν από περίπου 9 χρόνια, αλλά τελικά κατέληξα στο Bristol Bulldog (ίδιας περίπου εποχής και φιλοσοφίας). Εγώ αν θυμάμαι καλά έχω πάρει τα σχέδια κάποιου Briand και τα μεγέθυνα από εκπέτασμα 1.8 μέτρα στα 2.55 μέτρα (κλίμακα ¼) χωρίς κανένα πρόβλημα (σου παραθέτω και 2 φωτό για να το δεις). Από ότι βλέπω και η κατασκευή μοιάζει πολύ. (σημ. έχω φτιάξει δύο μοντέλα από σχέδια του Pepino – το Supermarine S-6B και το Phantom F-4. Και τα δύο είχαν πολύ μεγάλα προβλήματα – ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ – για σχέδια που πληρώνεις και από πάνω. Να φανταστείς στο S-6B ξανασχεδίασα πτέρυγα και ουρά!) Επίσης, στο Bulldog, που έχει βγει γύρω στα 15 κιλά, τις 3 πρώτες πτήσεις τις έκανα με US 41cc (πήγαινε, αλλά οριακά) και μετά του έβαλα μια ZDZ 80cc με την οποία είναι πύραυλος – απογειώνομαι με ¾ και πετάω με μισό γκάζι! Οπότε φαντάσου τι θα κάνει η 110 cc στο δικό σου… Καταλήγοντας, και για να σου πω τον λόγο που σου στέλνω το μήνυμα, σου εύχομαι καλή κατασκευή, να την απολαύσεις και αν χρειαστείς οποιαδήποτε πληροφορία (μιας και όπως σου είπα τα αεροπλάνα είναι παραπλήσια) μη διστάσεις να με ρωτήσεις. Φιλικά Κώστας Μαρκόπουλος.
oups...!
Αυτά που φαίνονται κινέζικα είναι 1 προς 4 κλίμακα και 3 τέταρτα (γκάζι)
Κώστας.
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 28, 2010 11:23 am
από ankon
Ευχαριστώ πολύ Κώστα
Κάποια στιγμή θα τα συζητήσουμε τηλεφωνικά η και απο κοντά.
Το μοντέλο σου είναι καταπληκτικό.
Άγγελος Κοντοσκίδης
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 28, 2010 8:32 pm
από Skywalker
Πάρα πολύ καλή δουλειά, συγχαρητήρια! Περιμένω και άλλες φωτογραφίες καθώς προχωράει η κατασκευή! Οι άξονες είναι απλά όλα τα λεφτά!
Απάντηση: Gloster Gladiator - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Τρί Οκτ 05, 2010 3:38 pm
από ankon
Μετά την κατασκευή του πίσω τροχού που τελειωμένος φαίνεται στην πρώτη φωτογραφία ασχολήθηκα με την σχεδίαση του stabilizer.
Αυτό είναι διαιρούμενο ,λόγω μεγέθους ,εχει δε εκπέτασμα 90 cm. Το tube ειναι αλουμίνιο 6061 σκληρό 12 χιλ. και το πίσω tube ειναι carbon 6 χιλ.Η τοποθέτηση των βάσεων ειναι μια δύσκολη δουλειά και απαιτεί ενα incidence meter για την μέτρηση των γωνιών.Η τελική τοποθέτηση θα γίνει αρκετά αργότερα αφού κατασκευασθεί και η εξωτερική άτρακτος.
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 17, 2010 8:49 am
από ankon
Ολη αυτην την εβδομαδα σχεδιασα ενα συστημα ρυθμισεως της γωνιας incidence του stabilizer.Αυτο θα μου επιτρεπει την λεπτομερη ρυθμιση ανα λογα με την πτηση που θελω να κανω (normal η ακροβατικη).Ο αξονας περιστροφης ειναι το εμπροσθιο tube και η ρυθμιση γινεται αλλαζοντας την γωνια του πισω μερους 1,5 μοιρα πανω και κατω αντιστοιχα με την βοηθεια μιας βιδας Εγινε η αρχη της κατασκευης και η συνεχεια ειναι να προσαρμοστει το elevator.
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 17, 2010 10:06 am
από Δημήτρης Άρτα
Τι είναι η γωνία incidence του stabilizer και πώς αυτή επηρρεάζει την πτήση ενός αεροπλάνου?Αν θα είναι δηλ. ακροβατική ή normal η πτήση του?
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 17, 2010 8:44 pm
από King Kostas
Δημήτρη το θέμα που ρωτά είναι πολύ τεχνικό και θέλει πολύ πάρλα. Εδώ θα βρεις τα βασικά
http://balsabusters.warp0.com/INCIDENCE.html περί incidence.
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Οκτ 17, 2010 9:36 pm
από KM
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 30, 2010 12:00 am
από ankon
Για την συνεχεια της κατασκευης του Gloster χρειαζεται να φτιαχτουν οι καμπανες.Ετσι λεγεται η κατασκευη που κρατα και στηριζει την ανω πτερυγα.Χρησιμοποιηθηκε ατσαλι 5 χιλ. και για τα αλλα στηριγματα (τα Χ)ατσαλι 3 χιλ.Η βαση που κρατα την πτερυγα ειναι απο αλουμινιο 5038 4χιλ. Αφου μετρηθηκαν ολα σωστα κοπηκαν και κολληθηκαν με ασημοκολληση.Η στηριξη στην ατρακτο εγινε με στηριγματα Ω και μια βιδα περαστη 4 χιλ. Το προβλημα με τις καμπανες ειναι οτι πρεπει να ειναι ομοιες και να τοποθετηθουν ακριβως και στις μοιρες που απαιτει ο κατασκευαστης .Για αυτο τον λογο πρεπει να γινει μια βαθμονομημενη σκαλωσια (Jig) απο ξυλο (χονδρα δοκαρια μπαλσας).Μετα απο πολυ κοπο και αγωνα το αποτελεσμα ειναι σωστο και προχωραμε.....με την κατασκευη των σκελων προσγειωσης.
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 30, 2010 12:58 pm
από ankon
Αυτη ειναι η βαση του stabilizer με τον ρυθμιστη στο πραγματικο Gloster.
Απάντηση: Gloster Gladiator SS-37 - Κατασκευή scratch 2.50 m
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Οκτ 30, 2010 8:18 pm
από 3Blade
Aγγελε η ασημοκολληση δεν πιανει με το αλουμινιο σωστα? εκτος απο τις ατσαλοντιζες ..