Ρύθμιση κινητηρα
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
πολυ καλο. ευχαριστω!
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Dimitris08 έγραψε: ↑μετα απο πειραματισμο σε κινητηρα αυτοκινητου πιστευω οτι εχω κατανοησει λιγο παραπανω το πως ρυθμιζουμε ενα κινητηρα. Δυσκολευομαι λιγο με το να διακρινω ποτε ο κινητηρας μπουκωνει και ποτε ζοριζεται. Και φυσικα χρειαζομαι καποιον που ξερει να μου πει αν το εχω φτιαξει σωστα.
Όπως είπα και πιο πάνω, αν δεν καταλαβαίνεις αν πρόκειται για μπούκωμα ή στέρηση, ξεκίνα ανοίγοντας και κρίνει αν πάει καλύτερα ή όχι.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Yanko ευχαριστω για την υπομονη σου :)
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
................._Β_Ο.........σωστοοοος !!!
-
- Δημοσιεύσεις: 721
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Οταν λέει κάποιος "μην πειράζεις τις βελόνες" ,δεν το λέει απαρραίτητα επειδή δεν ξέρει να ρυθμίζει. Για παράδειγμα ,αν ένας κινητήρας λειτουργεί με το ίδιο καύσιμο, ίδιο μπουζί και ίδια προπέλα, μπορεί να χρειαστεί μικρορυθμίσεις στη μεγάλη βελόνα από χειμώνα σε καλοκαίρι. Η μικρή αν είναι ρυθμισμένη σωστά από πριν ,κανονικά δεν πρέπει να χρειαστεί πείραγμα. Μιλάμε όμως για μικρές αλλαγές στη ρύθμιση.
Αν ,όμως, ένας κινητήρας, που δούλευε σωστά, χρειαστεί ξαφνικά δραστικές αλλαγές στις ρυθμίσεις στα καλά καθούμενα ειδικά στη μικρή βελόνα τότε, δεν είναι καθόλου σωστό να στραφούμε αμέσως στις βελονες. Πρέπει να ελένξουμε πρώτα αν η ροή του καυσίμου είναι κανονική. Βουλωμένα ή τρύπια σωληνάκια, βουλωμένο φίλτρο, βουλωμένο καρμπυρατέρ, ελαττωματικός βοσκος, χαλαρωμένο backplate κλπ. είναι αιτίες ,που μπορούν να οδηγήσουν σε αστάθεια τις ρυθμίσεις και που ,αν δεν θεραπευθούν, όσο κι αν παιδεύεται κανείς με τις βελόνες ,η μηχανή ποτέ δεν πρόκειται να δουλέψει σωστά.
Για παράδειγμα, σε μια μηχανή που έχει μισοτρύπιο σωληνάκι καυσίμου ,θα καταφέρει πιθανώς κάποιος να την κάνει να δουλεύει ,αν ανοίξει αρκετά τη βελόνα. Ομως, στην πραγματικότητα,εχει βάλει τα σκουπιδια κάτω από το χαλί και δεν θα αργήσει να βρει το μάστορά του.
Φιλικά Κώστας.
Αν ,όμως, ένας κινητήρας, που δούλευε σωστά, χρειαστεί ξαφνικά δραστικές αλλαγές στις ρυθμίσεις στα καλά καθούμενα ειδικά στη μικρή βελόνα τότε, δεν είναι καθόλου σωστό να στραφούμε αμέσως στις βελονες. Πρέπει να ελένξουμε πρώτα αν η ροή του καυσίμου είναι κανονική. Βουλωμένα ή τρύπια σωληνάκια, βουλωμένο φίλτρο, βουλωμένο καρμπυρατέρ, ελαττωματικός βοσκος, χαλαρωμένο backplate κλπ. είναι αιτίες ,που μπορούν να οδηγήσουν σε αστάθεια τις ρυθμίσεις και που ,αν δεν θεραπευθούν, όσο κι αν παιδεύεται κανείς με τις βελόνες ,η μηχανή ποτέ δεν πρόκειται να δουλέψει σωστά.
Για παράδειγμα, σε μια μηχανή που έχει μισοτρύπιο σωληνάκι καυσίμου ,θα καταφέρει πιθανώς κάποιος να την κάνει να δουλεύει ,αν ανοίξει αρκετά τη βελόνα. Ομως, στην πραγματικότητα,εχει βάλει τα σκουπιδια κάτω από το χαλί και δεν θα αργήσει να βρει το μάστορά του.
Φιλικά Κώστας.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Ποτε κρινετε σωστο οτι χρειαζεται ξανα ρυθμιση ο κινητηρας αναλογα με τη θερμοκρασια του περιβαλλοντος, δηλαδη με ποση διαφορα στη θερμοκρασια;
Ο κινητηρας μου ρυθμιστηκε την προηγουμενη βδομαδα με περιπου 19~20 βαθμους, ενω τωρα απο οτι βλεπω σε μετεωρολογικα Sites η θερμοκρασια αυτο το σ/κ θα ειναι γυρω στους 12~14. Χρειαζεται ξανα ρυθμιση;
Ο κινητηρας μου ρυθμιστηκε την προηγουμενη βδομαδα με περιπου 19~20 βαθμους, ενω τωρα απο οτι βλεπω σε μετεωρολογικα Sites η θερμοκρασια αυτο το σ/κ θα ειναι γυρω στους 12~14. Χρειαζεται ξανα ρυθμιση;
-
- Δημοσιεύσεις: 721
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Δεν θα χρειαστεί τίποτα ,αν είναι ρυθμισμένος σωστά. Αν βέβαια από τους 10-15 πάμε στους 30-40 του καλοκαιριού ,μπορεί εκεί να χρειαστεί μερικά κλικ ρύθμιση. Εξαρτάται και από τον κινητήρα βέβαια.
Πρακτικά τώρα. Κάθε φορά, που ξεκινάμε τις πτήσεις της ημέρας, αφού βάλουμε μπρος και ζεσταθεί η μηχανή φουλάρουμε και στη συνέχεια στρέφουμε τη μύτη του αεροπλάνου προς τα πάνω. Αν η μηχανή τείνει να επιταχύνει ελαφρά ,δεν χρειάζεται τίποτα. Αν κρατάει τις ίδιες στροφές ή τείνει να επιβραδύνει ,ανοίγουμε δυο τρία κλικ και επαναλαμβάνουμε τη δοκιμή. Αν χρειάζεται όμως δραστική αλλαγή ,είπαμε. Υποψιαζόμαστε άλλα πράγματα μετά. Εκτός αν είναι κανένας κινητήρας κρουτσολέοντας, που μπάζει αέρα από εκατό μεριές και δεν τον πιάνεις πουθενά.
Φιλικά Κώστας.
Πρακτικά τώρα. Κάθε φορά, που ξεκινάμε τις πτήσεις της ημέρας, αφού βάλουμε μπρος και ζεσταθεί η μηχανή φουλάρουμε και στη συνέχεια στρέφουμε τη μύτη του αεροπλάνου προς τα πάνω. Αν η μηχανή τείνει να επιταχύνει ελαφρά ,δεν χρειάζεται τίποτα. Αν κρατάει τις ίδιες στροφές ή τείνει να επιβραδύνει ,ανοίγουμε δυο τρία κλικ και επαναλαμβάνουμε τη δοκιμή. Αν χρειάζεται όμως δραστική αλλαγή ,είπαμε. Υποψιαζόμαστε άλλα πράγματα μετά. Εκτός αν είναι κανένας κινητήρας κρουτσολέοντας, που μπάζει αέρα από εκατό μεριές και δεν τον πιάνεις πουθενά.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Dimitris08 έγραψε: ↑Ποτε κρινετε σωστο οτι χρειαζεται ξανα ρυθμιση ο κινητηρας αναλογα με τη θερμοκρασια του περιβαλλοντος, δηλαδη με ποση διαφορα στη θερμοκρασια;
Ο κινητηρας μου ρυθμιστηκε την προηγουμενη βδομαδα με περιπου 19~20 βαθμους, ενω τωρα απο οτι βλεπω σε μετεωρολογικα Sites η θερμοκρασια αυτο το σ/κ θα ειναι γυρω στους 12~14. Χρειαζεται ξανα ρυθμιση;
Εννοείται ότι δεν κάθεσαι να ρυθμίσεις παρακολουθώντας το δελτίο καιρού.
Αλλά ρυθμίζεις όταν κρίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά και το μοτέρ θέλει ρύθμιση.
Δλδ καλό είναι να παρακολουθούμε πρώτα αν υπάρχουν συμπτώματα στο έδαφος και αν υπάρχουν να πάμε για θεραπεία. Αν διαπιστώσουμε τα συμπτώματα στον αέρα, ίσως χρειαστεί να κάνουμε μια αναγκαστική προσγείωση.
Όταν όμως κάτι πάει καλά, δεν υπάρχει λόγος να το πειράζουμε.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Μάλιστα κατάλαβα. Άρα δεν υπάρχει λόγος να πειραζω τον Κινητηρα αν δεν παρουσιάζει πρόβλημα. Και αν υπάρχει πρόβλημα το διαπιστώνω στην αρχή, πριν ακόμα πεταξω όταν δοκιμαζω με τέρμα γκαζι τον κινητήρα με τη μύτη προς τα πάνω και προς τα κάτω σωστά;
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Σωστά.
Πριν την πτήση κάνε αυτό το τεστ με την μύτη πάνω-κάτω.
Επίσης αφού ζεσταθεί άσε καμιά 10αριά δευτερόλεπτα το μοτέρ στο ρελαντί και μετά δώσε τέρμα γκάζι. Αν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά και δεν κομπιάζει ή σβήνει είσαι οκ.
Πριν την πτήση κάνε αυτό το τεστ με την μύτη πάνω-κάτω.
Επίσης αφού ζεσταθεί άσε καμιά 10αριά δευτερόλεπτα το μοτέρ στο ρελαντί και μετά δώσε τέρμα γκάζι. Αν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά και δεν κομπιάζει ή σβήνει είσαι οκ.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
yankos έγραψε: ↑
Ζεστός καιρός = λίγο οξυγόνο άρα λιγότερη καύση άρα ο κινητήρας μπουκώνει και θέλει λίγο κλείσιμο.
Κρύος καιρός = περισσότερο οξυγόνο άρα ο κινητήρας στεγνώνει και θέλει λίγο άνοιγμα.
Αυτο ειναι αληθεια οτι με προβληματιζει λιγο. Οταν εχουμε λιγοτερη καυση δε χρειαζεται ανοιγμα ο κινητηρας ωστε να ερθει στο επιθυμητο επιπεδο;
Και οταν υπαρχει περισσοτερο οξυγονο γινεται περισσοτερη καυση αρα θελει κλεισιμο;
Το σκεφτομαι λαθος;
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Ναι λίγο το μπέρδεψες.
Περισσότερο οξυγόνο: καίγεται όλο το καύσιμο κατά την καύση, ο κινητήρας μένει στεγνός και ανεβάζει θερμοκρασία. Άρα ανοίγω.
Λιγότερο οξυγόνο: καίγεται μέρος του καυσίμου κατά την καύση, με το καύσιμο που περισσεύει ο κινητήρας μπουκώνει. Άρα κλείνω.
Ανάλογα με τις συνθήκες οι κινητήρες αλλάζουν απόδοση.
Π.χ. το καλοκαίρι τα μοτέρ έχουν λιγότερη δύναμη ενώ το χειμώνα περισσότερη.
Επίσης σε υψόμετρο τα μοτέρ δεν αποδίδουν ενώ στην επιφάνεια της θάλασσας αποδίδουν περισσότερο.
Άρα με δεδομένες τις συνθήκες προσπαθώ να πετύχω το καλύτερο αποτέλεσμα.
(Όταν λέω ανοίγω ή κλείνω, εννοώ καύσιμο, μήπως εσύ εννοείς αέρα;)
Περισσότερο οξυγόνο: καίγεται όλο το καύσιμο κατά την καύση, ο κινητήρας μένει στεγνός και ανεβάζει θερμοκρασία. Άρα ανοίγω.
Λιγότερο οξυγόνο: καίγεται μέρος του καυσίμου κατά την καύση, με το καύσιμο που περισσεύει ο κινητήρας μπουκώνει. Άρα κλείνω.
Ανάλογα με τις συνθήκες οι κινητήρες αλλάζουν απόδοση.
Π.χ. το καλοκαίρι τα μοτέρ έχουν λιγότερη δύναμη ενώ το χειμώνα περισσότερη.
Επίσης σε υψόμετρο τα μοτέρ δεν αποδίδουν ενώ στην επιφάνεια της θάλασσας αποδίδουν περισσότερο.
Άρα με δεδομένες τις συνθήκες προσπαθώ να πετύχω το καλύτερο αποτέλεσμα.
(Όταν λέω ανοίγω ή κλείνω, εννοώ καύσιμο, μήπως εσύ εννοείς αέρα;)
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Να εξηγήσω κάτι που ίσως δεν γνωρίζει ο φίλος μας………..
Το καύσιμο με το λαδάκι του λειτουργεί ταυτόχρονα και σαν ψυκτικό
Δηλαδή με περισσότερο καύσιμο πέφτει η θερμοκρασία ......γι αυτό σου λέει ο yankos οτι αν μείνει στεγνός ανεβάζει θερμοκρασία
Το καύσιμο με το λαδάκι του λειτουργεί ταυτόχρονα και σαν ψυκτικό
Δηλαδή με περισσότερο καύσιμο πέφτει η θερμοκρασία ......γι αυτό σου λέει ο yankos οτι αν μείνει στεγνός ανεβάζει θερμοκρασία
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Τωρα μαλιστα, ξεκολλησα!
Yanko και γω εννοουσα ανοιγμα καυσιμου.
Αντωνη αυτο το εχω διαπιστωσει ηδη :)
Yanko και γω εννοουσα ανοιγμα καυσιμου.
Αντωνη αυτο το εχω διαπιστωσει ηδη :)
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
σαν γενικος κανονας ισχυει σε χαμηλο υψομετρο το μειγμα γινεται πιο πλουσιο και σε μεγαλο υψομετρο γινεται πιο φτωχο. Οσο για το χειμωνα -καλοκαιρι οσο πιο χαμηλή θερμοκρασία τόσο περισσότερο μείγμα μπορουμε να κάψουμε.