Αποφάσισα να κάνω και μια δεύτερη προσπάθεια για τις εξατμίσεις.Ο χαλκός μου φαινόταν βαρύς και με έβαλε σε σκέψεις.Σχεδίασα λοιπόν ενα stub απο αλουμίνιο μασσίφ χωρίς κόλληση με μια θηλυκή υποδοχή να ταιριάζει σε ένα ανοξείδωτο σπιράλ των 25 mm.Η κατασκευή έγινε στόν τόρνο και την φρέζα.Το υλικό αυτό είναι ενα σπιράλ που χρησιμοποιείται σε συνδέσεις φυσικού αερίου και είναι απο καλής ποιότητος μέταλλο ,που αντέχει σε πίεση και σε καταπονήσεις.Το βρίσκει κανείς στα καταστήματα υλικών φυσικού αερίου.Πήρα λοιπόν τα υλικά και κάθησα σημερα για την κατασκευή.Βγήκε πολύ καλό και πολύ ελαφρύτερο.Αυτήν την κατασκευή την ευχαριστήθηκα ,μου έλυσε τα χέρια και για άλλες δουλειές σε θέματα εξατμήσεων.Η συγκόληση των δύο υλικών (αλουμίνιο και σπιράλ) θα γίνει με μια ειδική σιλικόνη που αντέχει μέχρι 1.200 βαθμούς Κελσίου.Είναι μια σιλικόνη που χρησιμοποιείται στίς καμινάδες τζακιού. Μερικές φωτο για να πάρετε μια ιδέα.Σήμερα έφτιαξα την μια και αύριο έχει σειρά η δεύτερη!
Δύο και κάτι οι ερωτήσεις
Α θα αντέξει η σιλικόνη όλη αυτή την δόνηση από την βενζίνα? (σίγουρα έχει θερμική αντοχή Έχει όμως και μηχανική?)
Β το σπιράλ επηρεάζει την έξοδο των καυσαερίων μια και δεν είναι λείο?
Αντώνη
Σπιράλ τέτοιου είδους χρησιμοποιείται από όλους τους κατασκευαστές εξατμήσεων στήν Γερμανία και στις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο σπιράλ επειδή είναι ανοξείδωτο κάποιου πάχους έχει πολύ καλή μηχανική αντοχή ,αν και η δικύλινδρη απο οτι παρατήρησα στο στρώσιμο,δεν έχει τόσους κραδασμούς όσο οι μονοκύλινδρες . Η σιλικόνη που βάζω έχει ελαστικότητα ,για αυτόν τον λόγο την βάζω,θα μειώνει τον όποιο κραδασμό περνά.Για αυτον τον λόγο δεν έκανα ασημοκόλληση εκεί. Αλλωστε μηχανική αντοχή αποκτα μπαίνοντας το σπιράλ 2,5 εκατ.μέσα στο stub .Στο τέλος κάθε εξάτμησης θα μπει σινεμπλόκ. Τώρα για το λείο στο εσωτερικό του σωλήνα,από όσο ξέρω και έχω διαβάσει το σπιράλ γεμιζει με αέρα (καυσαέριο) και συμπεριφέρεται σαν μια λεία σωλήνα .Η κούρμπα που κάνει για το σπιράλ είναι σαν (Ω) οπότε δεν θα κρατα το καυσαέριο μέσα.Πιστεύω οτι θα δουλέψει καλά .Αν τώρα γίνει καμμια στραβή ...το σχεδιαστήριο να ναι καλά ...και πάμε για άλλα!!!
Το αεροπλάνο αυτό μπορεί να πάρει οποiαδήποτε εξάτμηση ανα πάσα στιγμη ,χωρίς να χαλάσει το cowl,η το μπροστινό μέρος της ατράκτου,για αυτο και δεν φοβάμαι να βάλω κάτι και να το αλλάξω αν δεν δουλεύει!!!
Αυτό που λέει ο Κώστας έχει μία λογική αν και από ότι είδα από τις φωτογραφίες υπάρχει πατούρα εσωτερικά του stub που σημαίνει ότι δεν θα δυσκολεύει, είτε το καυσαέριο, είτε το καύσιμο να βγει ελεύθερα. Τώρα για την κόλληση, με ασημοκόλληση, ξέχασε το. Δεν κολλάει το αλουμίνιο με το ανοξείδωτο. Η κόλλα (σιλικόνη) αυτή που θα βάλεις, μπορεί να αντέχει στην θερμοκρασία, θα αντέχει και στο καύσιμο; Αυτό πιστεύω ότι εννοούσε ο Αντώνης.
Ο Archery το πρόσεξε καλύτερα ....ναι υπάρχει πατούρα στο εσωτερικό του κυλίνδρου.Κανονικά όπως λεει ο Κώστας 'επρεπε να γινει αλλά θα μου στένευε πολύ η εξαγωγή για αυτο απεφασισα να κάνω την πατούρα και το εξωτερικο καλλυμα ώστε να μην υπαρχει εμποδιο και να κρατα και την σιλικονη καλυτερα......Η σιλικόνη σε αυτό το σημείο δεν εχει επαφή με το καύσιμο λόγω της πατούρας και προστατεύεται.Για να πω την αλήθεια δεν ξερω ακόμα την αντοχή της στην βενζίνη,αλλα θα το ψάξω. Τωρα για την κόλληση Archery, υπαρχει υλικό ( βεργα κόλλησης )που κολλα ατσαλι με αλουμίνιο χρησιμοποιοντας εναν ειδικο βόρακα. Το έχω στο εργαστήριο, αλλα στο σημειο εκεινο υπαρχει μεγαλη θερμοκρασια και ειναι επιφοβο. Ολη η διαδικασία είναι πειραματική,αν δεν δουλέψει σωστά θα αλλάξει.Σε τελευταια ανάλυση αυτή είναι και η μαγεία της κατασκευής scratch ενος μοντέλου.
Άγγελε καλησπέρα....η "σιλικόνη" που αναφέρεις πιο πάνω δεν έχει τις ιδιότητες της σιλικόνης όσο αφορά την ελαστικότητα,στην πραγματικότητα πρόκειται για μαγγανέζα.....μόλις θερμανθεί πετρώνει και είμαι βέβαιος ότι μόλις πετρώσει θα διαλυθεί (θα θρυμματιστεί) από το βιμπραρισμα....γνώμη μου είναι να κανεις εξωτερικό σπείρωμα στο stub και να ζητήσεις από εκεί που αγόρασες το σπιραλ να σου δώσουνε ρακόρ για το σπιραλ _P_P
Πολύ καλη η ιδέα σου Λυκουργε!!Το σπιραλ εχει ρακόρ απο την μάνα του.Θα το δοκιμάσω και αν όντως γίνει ετσι όπως λες ,θα το αλλάξω.Το μόνο προβλημα είναι οτι θα αυξηθεί το βάρος με τα δύο εξτρα ρακόρ.Να σαι καλά,ευχαριστώ!
Λυκούργε ...δεν ξέρω απο τι αποτελείται αυτή η σιλικόνη.Έκανα κάποιες δοκιμές και αυτό το πράμα δεν πετρώνει ,όπως είπες .Ίσως είναι κάποιο άλλο ύλικο.Θα συνεχίσω τις δοκιμές και για αρκετό χρόνο και μετά θα βγάλω απόφαση.
Σήμερα τέλειωσα και την δεύτερη εξάτμηση και προχωρώ για να τελειώνω το cowl.Φωτό θα βάλω αργότερα,για να υπάρχει και άλλη δουλειά που κάνω σε αυτό!
Βρήκα στην αγορά μια σιλικόνη που αντέχει στη υψηλή θερμοκρασία και δεν επιρρεάζεται απο την βενζίνη η το πετρέλαιο ,η οξέα .Αυτήν θα χρησιμοποιήσω μια και η χρήση της είναι για εργασίες σε κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Για την καλύτερη μηχανική υποστήριξη ετοίμασα δύο κολλάρα ,που πιάνουν το stub με το σπιράλ,απο αλουμίνιο.Η όλη κατασκευή ειναι αρκετα ελαφρύτερη απο το προηγούμενο σχέδιο με τον χαλκό. Μερικές φωτό για να πάρετε μιά ιδέα.Τωρα θα βγεί η μηχανή απο το αεροπλάνο για να γίνουν αρκετές δοκιμές σε λειτουργεία στήν βάση στρωσίματος.
Γιώργο κάτι τέτοιο βρηκα και εγώ !! Φαινεται καλό προιόν .Παρ'ολα αυτά είμαι ανοιχτός σε νέες ιδέες .Αν κάποιος έχει τίποτα καλύτερο να προτείνει δεν θα διστάσω να χρησιμοποιήσω την ιδέα του.Άλλωστε για αυτό γράφουμε εδώ μέσα ...ανταλλαγή ...και ιδεών!