Li-Fe A123 Batteries
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3406
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Ναί...χμμμ...γκούχχ...
- Συνημμένα
-
- DLA igniton.JPG (56.66 KiB) Προβλήθηκε 105 φορές
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
sukhoi.su29 έγραψε: ↑Ναί...χμμμ...γκούχχ...
Με αυτην την ηλεκτρονικη για λογους ασφαλειας καλυτερα να εχεις επανω μια καλα φορτισμενη Lipo 2 κελιων (η σελιων :))
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3406
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
orck έγραψε: ↑Με αυτην την ηλεκτρονικη για λογους ασφαλειας καλυτερα να εχεις επανω μια καλα φορτισμενη Lipo 2 κελιων (η σελιων :))
Είπαμε όχι LiPo.
Εκτός αν εννοείς LiFe.
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Ειναι οφελος σου να δωσεις την μεγιστη επιτρεπτη ταση στην ηλεκτρονικη σου για ασφαλεια κατα την εκφορτιση.
Αναφερει οτι η ταση λειτουργιας ειναι 7,2-8,4V
Πιστευω οτι στην συγκεκριμενη περιπτωση οτι ειναι καλυτερη μια LiPo επειδη εχει υψηλοτερη ταση.
Σκεψου οτι φορτιζεις μια LiPo, εχεις μια ταση 8,4V πας και πετας, οσο η μπαταρια εκφορτιζεται μειωνεται η ταση της. Aς πουμε οτι ξεχασες να την φορτισεις το επομενο ΣΚ, θα εξακολουθεις να εισαι εντος των οριων του κατασκευαστη και θα πεταξεις χωρις να σου σβησει.
Το ιδιο παραδειγμα με μπαταρια LiFePo, η ταση απο τον φορτιστη θα ειναι 7,2V. Ηδη απο την πρωτη στιγμη εισαι στο κατω οριο. Εαν το ζορισεις ακομη και την πρωτη ημερα, ποσο μαλλον εαν ξεχασεις να φορτισεις για το επομενο ΣΚ, θα πεσει η ταση κατω απο τα 7,2V και θα σταματησει η ηλεκτρονικη εχοντας ενα αεροπλανο με σβηστο κινητηρα στον αερα.
Για να λεμε την αληθεια εαν οι κατασκευαστες ξυπνησουν και καθιερωσουν ΚΑΘΟΛΙΚΑ τα HV servo δεν βλεπω τον λογο υπαρξης των LiFePo. Η ολη ιστορια γινεται για τα σερβο. Οι δεκτες το εχουν ξεπερασει το προβλημα, ακομη και οι φτηνοι κινεζικοι (FrSky).
Αναφερει οτι η ταση λειτουργιας ειναι 7,2-8,4V
Πιστευω οτι στην συγκεκριμενη περιπτωση οτι ειναι καλυτερη μια LiPo επειδη εχει υψηλοτερη ταση.
Σκεψου οτι φορτιζεις μια LiPo, εχεις μια ταση 8,4V πας και πετας, οσο η μπαταρια εκφορτιζεται μειωνεται η ταση της. Aς πουμε οτι ξεχασες να την φορτισεις το επομενο ΣΚ, θα εξακολουθεις να εισαι εντος των οριων του κατασκευαστη και θα πεταξεις χωρις να σου σβησει.
Το ιδιο παραδειγμα με μπαταρια LiFePo, η ταση απο τον φορτιστη θα ειναι 7,2V. Ηδη απο την πρωτη στιγμη εισαι στο κατω οριο. Εαν το ζορισεις ακομη και την πρωτη ημερα, ποσο μαλλον εαν ξεχασεις να φορτισεις για το επομενο ΣΚ, θα πεσει η ταση κατω απο τα 7,2V και θα σταματησει η ηλεκτρονικη εχοντας ενα αεροπλανο με σβηστο κινητηρα στον αερα.
Για να λεμε την αληθεια εαν οι κατασκευαστες ξυπνησουν και καθιερωσουν ΚΑΘΟΛΙΚΑ τα HV servo δεν βλεπω τον λογο υπαρξης των LiFePo. Η ολη ιστορια γινεται για τα σερβο. Οι δεκτες το εχουν ξεπερασει το προβλημα, ακομη και οι φτηνοι κινεζικοι (FrSky).
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3406
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Μέχρι στιγμής οι συγκεκριμένες μπαταρίες με έχουν άφήσει ικανοποιημένο .Ας αναφέρουμε διάφορα τεχνικά για την γνώση.
Την δίνω την μέγιστη τάση και μάλιστα και παραπάνω απο τα 8.4 V που αναφέρεις .
Οπως ξέρουμε άλλο η nominal τάση και άλλο η πραγματική.
Και επίσης το ΠΡΩΤΕΥΟΝ μέγεθος για εμένα για την κατάσταση λειτουργίας στο μοντελλοδρόμιο πρίν να σηκωθεί στον αέρα είναι η χωρητικότητα , για αυτό και πάνω απ ' όλα υπάρχει πάντα δίπλα ,το εργαλείο με κεφαλαία γράμματα , ένα ποιοτικό capacity checker - (π.χ. Hyperion EOS SENTRY2 Battery Checker
) για να δούμε αν η μπαταρία βαστάει ή ψοφάει.
Καλό να έχουμε εικόνα της τάσης και να βλέπουμε ότι είμαστε εντός ορίων αλλά η τάση απο μόνη της δεν λέει τίποτα ,κι αν είμαστε και στην ημέρα της ατυχίας μας μπορεί να μας ξεγελάσει άσχημα.
Ξεκινάμε λοιπόν.
To εξάσελλο sanyo enelloop μπήκε μετά απο πολύ περίσκεψη και μελέτη ακριβώς για την μέγιστη ασφάλεια που αναφέρεις.
Ονομαστική τάση 7,2 V.
Πάμε λοιπόν ενδεικτικά .
στα 8 Volts (επαναλαμβάνω ότι στην ουσία δεν μου καίγεται καρφί για την τάση όσο βρίσκεται σε λογικά πλαίσια αλλά η χωρητικότητα) και capacity
92% .
(Αυτά.., άσχετα απο το άν για την μέγιστη εξασφάλιση θα αποφασίσω να "τονώσω" ή να κάνω έναν ή δυο κύκλους για να ξαναπετάξω )
Αντίστοιχα είναι τα μεγέθη του πακέτου που τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά .
Ολα αυτά για τις πτήσεις της βενζίνας που όπως είπαμε "ρουφάει" τα μιλιαμπέρ με όρεξη.
Αν αναφερθούμε στα σαρανταπενταράκια μοντέλα , τότε οι eneloop τηρούν στον υπερθετικό βαθμό τις προδιαγραφές τους και μέχρι στιγμής η μέση χωρητικότητα 4 μήνες μετά την τελευταία πτήση ( στα πεντάσελα που χρησιμοποιώ ) είναι 88%.
Για να συνοψίζω .
Ο,τι μπαταρίες και να βάλουμε , αν δεν μετρήσουμε και ξαναμετρήσουμε
και πρίν την πτήση και μετά την πτήση και στο σπίτι και πρίν φύγουμε για
το μοντελοδρόμιο κι αν δεν προσέξουμε τις ιδιαιτερότητες του κάθε είδους
και δεν κάνουμε φορτίσεις ή εκφορτίσεις ή κύκλους με τον τρόπο που πρέπει και όταν πρέπει .....και Ουράνιο 232 να βάλουμε στα μοντέλα αυτά θα πάνε ...........:-&&
Την δίνω την μέγιστη τάση και μάλιστα και παραπάνω απο τα 8.4 V που αναφέρεις .
Οπως ξέρουμε άλλο η nominal τάση και άλλο η πραγματική.
Και επίσης το ΠΡΩΤΕΥΟΝ μέγεθος για εμένα για την κατάσταση λειτουργίας στο μοντελλοδρόμιο πρίν να σηκωθεί στον αέρα είναι η χωρητικότητα , για αυτό και πάνω απ ' όλα υπάρχει πάντα δίπλα ,το εργαλείο με κεφαλαία γράμματα , ένα ποιοτικό capacity checker - (π.χ. Hyperion EOS SENTRY2 Battery Checker
) για να δούμε αν η μπαταρία βαστάει ή ψοφάει.
Καλό να έχουμε εικόνα της τάσης και να βλέπουμε ότι είμαστε εντός ορίων αλλά η τάση απο μόνη της δεν λέει τίποτα ,κι αν είμαστε και στην ημέρα της ατυχίας μας μπορεί να μας ξεγελάσει άσχημα.
Ξεκινάμε λοιπόν.
To εξάσελλο sanyo enelloop μπήκε μετά απο πολύ περίσκεψη και μελέτη ακριβώς για την μέγιστη ασφάλεια που αναφέρεις.
Ονομαστική τάση 7,2 V.
Πάμε λοιπόν ενδεικτικά .
- Vmax με το τέλος της φόρτισης 8.4-8.6 Volts.
- Χωρητικότητα 99%.
- Με πτήση τριάντα λεπτών , τάση 8,3 Volt -capacity 96%
- Δεύτερη πτήση τριάντα λεπτών , 8,1 Volt -capacity 94%
στα 8 Volts (επαναλαμβάνω ότι στην ουσία δεν μου καίγεται καρφί για την τάση όσο βρίσκεται σε λογικά πλαίσια αλλά η χωρητικότητα) και capacity
92% .
(Αυτά.., άσχετα απο το άν για την μέγιστη εξασφάλιση θα αποφασίσω να "τονώσω" ή να κάνω έναν ή δυο κύκλους για να ξαναπετάξω )
Αντίστοιχα είναι τα μεγέθη του πακέτου που τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά .
Ολα αυτά για τις πτήσεις της βενζίνας που όπως είπαμε "ρουφάει" τα μιλιαμπέρ με όρεξη.
Αν αναφερθούμε στα σαρανταπενταράκια μοντέλα , τότε οι eneloop τηρούν στον υπερθετικό βαθμό τις προδιαγραφές τους και μέχρι στιγμής η μέση χωρητικότητα 4 μήνες μετά την τελευταία πτήση ( στα πεντάσελα που χρησιμοποιώ ) είναι 88%.
Για να συνοψίζω .
- Δεν βάζω Lipo ....(δεν ξαναγράφω γιατί) .
- Είμαι ικανοποιημένος με την επιλογή στις συγκεκριμένες μπαταρίες τις οποίες την τελευταία τριετία τις φοράω πλέον σε όλα τα μοντέλα.
- Το πιο παλιό πακετάκι περίπου τριετίας έχει αρχίσει να "κουνάει μαντήλι" ----------{ σε μοντέλο-νίτρο σαρανταράκι φορτώνει μέχρι το 75% και αδειάζει "σχετικά με τα πιο καινούργια" πιο γρήγορα. Δηλαδή σε ένα μέσο μοντελιστικό Σάββατο με τρείς δεκάλεπτες πτησούλες (το μοντέλο είναι Cessna και όχι ακροβατικό ) η χωρητικότητα του την τελευταία φορά έπεσε κάτω απο 50% . (Του τέστιν ...το πακετάκι αυτό θα πάει στον "φωτεινό παντογνώστη" αλλά ποτέ ξανά σε μοντέλο) }------------------οπότε όπως έγραψα απο την πρώτη στιγμή θέλω τις απόψεις σας για LIFE απο την δική σας εμπειρία και χρήση για να έχω και την στατιστική γνώση για την αγορά του πρώτου πακέτου.
Ο,τι μπαταρίες και να βάλουμε , αν δεν μετρήσουμε και ξαναμετρήσουμε
και πρίν την πτήση και μετά την πτήση και στο σπίτι και πρίν φύγουμε για
το μοντελοδρόμιο κι αν δεν προσέξουμε τις ιδιαιτερότητες του κάθε είδους
και δεν κάνουμε φορτίσεις ή εκφορτίσεις ή κύκλους με τον τρόπο που πρέπει και όταν πρέπει .....και Ουράνιο 232 να βάλουμε στα μοντέλα αυτά θα πάνε ...........:-&&
-
- Δημοσιεύσεις: 707
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Οι μπαταρίες LiFePO είναι αλήθεια ότι θα σε σώσουν ,ωστόσο χρειάζονται προσοχή σε ένα σημείο.
Η καμπύλη εκφόρτισης ,όσον αφορά την τάση τους ,είναι σχεδόν εντελώς επίπεδη ,και ενώ ξεκινά από τα 6.8 βολτς για δίσελο πακάκι ,γρήγορα πέφτει στα 6.5-6.6 και διατηρείται εκεί μέχρι να αδειάσει σχεδόν τελείως οπότε πέφτει πολύ απότομα ,ειδικά αν η κατανάλωση είναι αυξημενη. Ακόμη λοιπόν κι αν ένας τσακαδώρος γράφει πάνω του ότι είναι και για τέτοιες μπαταρίες ,ΜΗΝ τον εμπιστεύεσαι γιατί όλοι οι τεσκαδώροι βασίζονται στην τάση ,και σε τέτοιες μπαταρίες η τάση δεν μπορεί να σου δείξει αν είναι για παράδειγμα στο 80% ή στο 20%. Ακόμη και στις λίπο ή ΝΙΜΗ οι επί τοις εκατό ενδείξεις των τσεκαδώρων είναι στο πολύ περίπου ,ειδικά όταν μεταβάλεται η θερμοκρασία. Στις LiFePO, πάντως, ένας τσεκαδώρος δεν θα σου χρησιμεύσει σε τίποτα για να διαπιστώσεις την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Το πιο σωστό σε αυτές τις περιπτώσεις, για να ξέρεις πότε χρειάζεσαι φόρτιση ,είναι το εξής. Κάνεις μια-δυο πτήσεις με το αεροπλάνο έχοντας πλήρως φορτισμένη μπαταρία, κρατώντας τους χρόνους πτήσης, και κατόπιν τη βάζεις στο φορτιστή και μετρας πόσα μιλιαμπερώρια θα πάρει για να ξαναγεμίσει. Εχοντας λοιπόν τα μιλιαμπερώρια που καταναλώθηκαν και το χρόνο στον οποίο καταναλώθηκαν ,έχεις αμέσως μια αρκετά καλή ένδειξη της κατανάλωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο. Φροντίζεις έτσι να φορτίζεις όταν πλησιάζεις το 50% της χωρητικότητας, για να έχεις περιθώρια ασφαλείας, και σε περίπτωση αμφιβολίας φορτίζεις χωρίς δεύτερη σκέψη μια και η φόρτιση αυτών των μπαταριών είναι πολύ σύντομη, συγκριτικά με τις ΝΙΜΗ.
Ενδεικτικά σου δίνω μερικές καταναλώσεις ,για να ξέρεις περίπου τι να περιμένεις.
Το σουκόι της περασμένης εκδήλωσης στο Καστρο ,με μπαταρία 3000 για δέκτη και 1600 για ανάφλεξη. Εξι δεκάκιλα αναλογικά σερβό και ένα 5κιλο για το γκάζι.Μετά από συνολικό χρόνο πτήσης 20 λεπτών τράβηξε 320 μιλιαμπερώρια. Αρα μέση κατανάλωση 960 μιλιαμπέρ ,συνεπώς θέλει 960 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα πτήσης για την μπαταρία του δέκτη. Η μπαταρία της ηλεκτρονικής ,για μηχανή OS33 GT ,τράβηξε στον ίδιο χρόνο 110 μιλιαμπερώρια άρα μέση κατανάλωση 330 μιλιαμπέρ ,συνεπώς απαιτεί 330 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα.
Αλλο παράδειγμα. Τζετ με την μπαταρία του δέκτη χωρητικότητας 4600 μιλιαμπερώρια, που τροφοδοτεί 6 δεκάκιλα ψηφιακά σερβό futaba high voltage, ένα πεντάκιλο αναλογικό και τρία ηλεκτρικά retracts, κατανάλωσε 250 μιλιαμπερώρια για συνολικό χρόνο δέκα λεπτά. Αρα μέση κατανάλωση 1.5 αμπέρ, συνεπώς απαιτεί 1500 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα.
Αλλο ένα παράδειγμα. 60άρι στούκας με επτά πεντάκιλα αναλογικά σερβό (3010) έδειξε μέση κατανάλωση 450 μιλαμπέρ άρα 450 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα πτήσης.
Αυτα για να έχεις έναν μπούσουλα. Πιστευω πάντως ότι ,μια μπαταρία με χωρητικότητα 2000 μιλιαμπερώρια ,είναι ότι πρεπει για την περίπτωση σου.
Η καμπύλη εκφόρτισης ,όσον αφορά την τάση τους ,είναι σχεδόν εντελώς επίπεδη ,και ενώ ξεκινά από τα 6.8 βολτς για δίσελο πακάκι ,γρήγορα πέφτει στα 6.5-6.6 και διατηρείται εκεί μέχρι να αδειάσει σχεδόν τελείως οπότε πέφτει πολύ απότομα ,ειδικά αν η κατανάλωση είναι αυξημενη. Ακόμη λοιπόν κι αν ένας τσακαδώρος γράφει πάνω του ότι είναι και για τέτοιες μπαταρίες ,ΜΗΝ τον εμπιστεύεσαι γιατί όλοι οι τεσκαδώροι βασίζονται στην τάση ,και σε τέτοιες μπαταρίες η τάση δεν μπορεί να σου δείξει αν είναι για παράδειγμα στο 80% ή στο 20%. Ακόμη και στις λίπο ή ΝΙΜΗ οι επί τοις εκατό ενδείξεις των τσεκαδώρων είναι στο πολύ περίπου ,ειδικά όταν μεταβάλεται η θερμοκρασία. Στις LiFePO, πάντως, ένας τσεκαδώρος δεν θα σου χρησιμεύσει σε τίποτα για να διαπιστώσεις την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Το πιο σωστό σε αυτές τις περιπτώσεις, για να ξέρεις πότε χρειάζεσαι φόρτιση ,είναι το εξής. Κάνεις μια-δυο πτήσεις με το αεροπλάνο έχοντας πλήρως φορτισμένη μπαταρία, κρατώντας τους χρόνους πτήσης, και κατόπιν τη βάζεις στο φορτιστή και μετρας πόσα μιλιαμπερώρια θα πάρει για να ξαναγεμίσει. Εχοντας λοιπόν τα μιλιαμπερώρια που καταναλώθηκαν και το χρόνο στον οποίο καταναλώθηκαν ,έχεις αμέσως μια αρκετά καλή ένδειξη της κατανάλωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο. Φροντίζεις έτσι να φορτίζεις όταν πλησιάζεις το 50% της χωρητικότητας, για να έχεις περιθώρια ασφαλείας, και σε περίπτωση αμφιβολίας φορτίζεις χωρίς δεύτερη σκέψη μια και η φόρτιση αυτών των μπαταριών είναι πολύ σύντομη, συγκριτικά με τις ΝΙΜΗ.
Ενδεικτικά σου δίνω μερικές καταναλώσεις ,για να ξέρεις περίπου τι να περιμένεις.
Το σουκόι της περασμένης εκδήλωσης στο Καστρο ,με μπαταρία 3000 για δέκτη και 1600 για ανάφλεξη. Εξι δεκάκιλα αναλογικά σερβό και ένα 5κιλο για το γκάζι.Μετά από συνολικό χρόνο πτήσης 20 λεπτών τράβηξε 320 μιλιαμπερώρια. Αρα μέση κατανάλωση 960 μιλιαμπέρ ,συνεπώς θέλει 960 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα πτήσης για την μπαταρία του δέκτη. Η μπαταρία της ηλεκτρονικής ,για μηχανή OS33 GT ,τράβηξε στον ίδιο χρόνο 110 μιλιαμπερώρια άρα μέση κατανάλωση 330 μιλιαμπέρ ,συνεπώς απαιτεί 330 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα.
Αλλο παράδειγμα. Τζετ με την μπαταρία του δέκτη χωρητικότητας 4600 μιλιαμπερώρια, που τροφοδοτεί 6 δεκάκιλα ψηφιακά σερβό futaba high voltage, ένα πεντάκιλο αναλογικό και τρία ηλεκτρικά retracts, κατανάλωσε 250 μιλιαμπερώρια για συνολικό χρόνο δέκα λεπτά. Αρα μέση κατανάλωση 1.5 αμπέρ, συνεπώς απαιτεί 1500 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα.
Αλλο ένα παράδειγμα. 60άρι στούκας με επτά πεντάκιλα αναλογικά σερβό (3010) έδειξε μέση κατανάλωση 450 μιλαμπέρ άρα 450 μιλιαμπερώρια για κάθε ώρα πτήσης.
Αυτα για να έχεις έναν μπούσουλα. Πιστευω πάντως ότι ,μια μπαταρία με χωρητικότητα 2000 μιλιαμπερώρια ,είναι ότι πρεπει για την περίπτωση σου.
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
Πάντα αναλυτικός ο Κώστας......!!!!!!
- sukhoi.su29
- Δημοσιεύσεις: 3406
- Εγγραφή: Τετ Δεκ 22, 2010 8:51 am
- Τοποθεσία: Μαραθώνας
Απάντηση: Li-Fe A123 Batteries
bladeskiller έγραψε: ↑ ............... για να ξέρεις πότε χρειάζεσαι φόρτιση ,είναι το εξής. Κάνεις μια-δυο πτήσεις με το αεροπλάνο έχοντας πλήρως φορτισμένη μπαταρία, κρατώντας τους χρόνους πτήσης, και κατόπιν τη βάζεις στο φορτιστή και μετρας πόσα μιλιαμπερώρια θα πάρει για να ξαναγεμίσει. Εχοντας λοιπόν τα μιλιαμπερώρια που καταναλώθηκαν και το χρόνο στον οποίο καταναλώθηκαν ,έχεις αμέσως μια αρκετά καλή ένδειξη της κατανάλωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο ...... QUOTE)
Κατάλαβα Κώστα .Πολύ έξυπνο και πρακτικό.
Και νομίζω ο σωστότερος και ο πιο ασφαλής τρόπος.
(Σκέψου ότι μέχρι και πριν κάνα δυάρι χρόνια δούλευα με παλαιούς αναλογικούς φορτιστές που με υπηρέτησαν πιστά πολλά χρόνια ,αλλά δεν είχα εικόνα για τις ποσότητες των μιλιαμπερώριων που "ξεφόρτωνα" κι αυτές που "φόρτωνα".
Νομίζω ότι με τη LiFe , το νέας τεχνολογίας φορτιστάκι θα "πιάσει" τόπο.)