Ρύθμιση κινητηρα
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
παιδια θα χρειαστω και παλι ττις συμβουλες σας. Ο κινητηρας σε τερμα γκαζι στην αρχη δινει κανονικα στροφες για καποια δλ και επειτα κομπιαζει, πεφτουν οι στροφες και σβηνει. Αυτο μπορει να οφειλεται στα EPA που εχω βαλει η χρειαζεται καποια ρυθμιση;
Επισης στο ρελαντι τεινει να κινει το μοντελο, ελαχιστα. ΜΙα προταση που ειχα ηταν να βαλω μικροτερο ελικα (τωρα εχω 10-6).
Τελος αναφερω πως ο κινητηρας ειναι ολοκαινουργιος. Σημερα εκανε την πρωτη του πτηση. Μηπως ολα αυτα οφειλονται στο οτι ειναι ακομα "φρεσκος";
Επισης στο ρελαντι τεινει να κινει το μοντελο, ελαχιστα. ΜΙα προταση που ειχα ηταν να βαλω μικροτερο ελικα (τωρα εχω 10-6).
Τελος αναφερω πως ο κινητηρας ειναι ολοκαινουργιος. Σημερα εκανε την πρωτη του πτηση. Μηπως ολα αυτα οφειλονται στο οτι ειναι ακομα "φρεσκος";
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Σε ποιον κινητήρα αναφέρεσαι?
όσο για το κόμπιασμα, έχεις πολύ κλειστή τη μεγάλη βελόνα! Ειδικά, εφόσον λες πως ο κινητήρας είναι καινούριος, του κάνεις κακό ανεβάζοντάς του θερμοκρασία χωρίς λίπανση! Η πιο ασφαλή λύση είναι να δεις τις μέγιστες στροφές (αν είναι 2χρονος το κάνεις με το αυτί) έχοντας τέρμα γκάζι και κλείνοντας την μεγάλη βελόνα με μικρές και όχι άγαρμπες κινήσεις. Αφού λοιπόν δεις τις μέγιστες στροφές, τότε κατέβα 200-400 στροφές. Αφού όμως είναι καινούριο το μοτέρ καλό είναι να το δουλεύεις για λίγα ντεπόζιτα με πλούσιο μίγμα να βγαίνει αρκετός καπνός!
Όσο για το ρελαντί, ίσως να είναι η ρύθμιση. Δοκίμασες να το κατεβάσεις από το τριμ. Αφού είναι το μοτέρ καινούριο σίγα-σιγά, μετά από κάθε πτήση δοκίμαζε να κλείνεις τη μικρή βελόνα 5 λεπτά τη φορά!
Οι ρυθμίσεις σου το ιδανικό είναι να γίνονται με μισό ντεπόζιτο και αφού είσαι ικανοποιημένος να σηκώνεις το μοντέλο με τη μούρη στον ουρανό και να δοκιμάζεις, ρελαντί, ψηλές στροφές αν στεγνώνει/κομπιάζει και μεταβολή από ρελαντί σε φουλ γκάζι!
όσο για το κόμπιασμα, έχεις πολύ κλειστή τη μεγάλη βελόνα! Ειδικά, εφόσον λες πως ο κινητήρας είναι καινούριος, του κάνεις κακό ανεβάζοντάς του θερμοκρασία χωρίς λίπανση! Η πιο ασφαλή λύση είναι να δεις τις μέγιστες στροφές (αν είναι 2χρονος το κάνεις με το αυτί) έχοντας τέρμα γκάζι και κλείνοντας την μεγάλη βελόνα με μικρές και όχι άγαρμπες κινήσεις. Αφού λοιπόν δεις τις μέγιστες στροφές, τότε κατέβα 200-400 στροφές. Αφού όμως είναι καινούριο το μοτέρ καλό είναι να το δουλεύεις για λίγα ντεπόζιτα με πλούσιο μίγμα να βγαίνει αρκετός καπνός!
Όσο για το ρελαντί, ίσως να είναι η ρύθμιση. Δοκίμασες να το κατεβάσεις από το τριμ. Αφού είναι το μοτέρ καινούριο σίγα-σιγά, μετά από κάθε πτήση δοκίμαζε να κλείνεις τη μικρή βελόνα 5 λεπτά τη φορά!
Οι ρυθμίσεις σου το ιδανικό είναι να γίνονται με μισό ντεπόζιτο και αφού είσαι ικανοποιημένος να σηκώνεις το μοντέλο με τη μούρη στον ουρανό και να δοκιμάζεις, ρελαντί, ψηλές στροφές αν στεγνώνει/κομπιάζει και μεταβολή από ρελαντί σε φουλ γκάζι!
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
στον Thunder tiger .46 pro αναφερομαι.
οσο για το "κομπιαζει" ισως ηταν η λαθος λεξη. Κρατα το υπολοιπο απο αυτη την προταση. Οσο για τη θερμοκρασια, αυτη ειναι γυρω στους 70 βαθμους.
οσο για το "κομπιαζει" ισως ηταν η λαθος λεξη. Κρατα το υπολοιπο απο αυτη την προταση. Οσο για τη θερμοκρασια, αυτη ειναι γυρω στους 70 βαθμους.
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Η προπέλα είναι σχετικά μικρή! Δοκίμασε 11χ6 και θα έχεις καλύτερο ρελαντί! Αν σε φουλ γκάζι μετά από λίγα δευτ. πέφτουν οι στροφές, τότε είναι πολύ κλειστή η μεγάλη βελόνα, όπως έγραψα πιο πάνω!!
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
ευχαριστω αντωνη, θα δοκιμασω να την ανοιξω λιγο. :)>)>)
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Άνοιξέ την και μείνε με τέρμα γκάζι για τουλάχιστον 30 δευτ. Αν δεν κομπιάσει τότε δε στεγνώνει από καύσιμο!
Δοκίμασε και ενημέρωσέ μας.
Δοκίμασε και ενημέρωσέ μας.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Εγινε! Δοκιμαζω και ενημερωνω!
Δε φταινε τιποτα epa κλπ ετσι;
Δε φταινε τιποτα epa κλπ ετσι;
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Θα πρέπει να είναι ρυθμισμένα έτσι ώστε με το στικ πάνω να ανοίγει τελείως το βαρελάκι και με στικ και τριμ κάτω να κλείνει τελείως το βαρελάκι στο καρμπυρατέρ.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Με τριμ τέρμα κάτω να κλείνει τελείως, δηλαδη να σβήνει ο κινητήρας;
Ειναι καλο αυτο;
Ειναι καλο αυτο;
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Dimitris08 έγραψε: ↑Με τριμ τέρμα κάτω να κλείνει τελείως, δηλαδη να σβήνει ο κινητήρας;
Ειναι καλο αυτο;
..., σωστααα...._Β_Ο
-
- Δημοσιεύσεις: 721
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Μια που πιάσαμε και το θέμα της ρύθμισης του γκαζιού ,αυτή θα πρέπει να γίνει σωστά όπως και στα πηδάλια για να έχει η μηχανή σωστή απόκριση. Οι περισσότεροι ,ρυθμίζουν το γκάζι τους όπως όπως και μετά παραπονιούνται ότι η απόκριση δεν είναι ομαλή ή ότι έχει κενό ή ότι τα δίνει όλα απότομα μέχρι τη μέση και μετά αλλάζει ελάχιστα ή ότι το ραλαντί δεν ρυθμίζει με ακρίβεια και άλλα πολλά.
Λοιπόν, ο σωστός τρόπος είναι ο εξής και δεν είναι καθόλου χαμένος χρόνος. Βάζουμε στο στικ του γκαζιού στο μισό της διαδρομής του. Βιδώνουμε το χορν στο σερβό έτσι ώστε η ντίζα του γκαζιού να είναι όσο γίνεται κάθετη στο χορν και στη σωστή τρύπα ,που να εξασφαλίζει ότι η απόσταση της τρύπας που μπαίνει η ντίζα από το κέντρο του σερβό , είναι λίγο μεγαλύτερη από το μήκος του μοχλού του γκαζιού στο καρμπυρατέρ. Πάμε τώρα στη μεριά του καρμπυρατέρ. Εκεί θα κοιτάξεις να είναι ο μοχλός του γκαζιού κάθετος στη ντίζα όταν το βαρελάκι είναι ανοιχτό κατά το μισό περίπου. Αν δεν έρχεται ,θα λασκάρεις το παξιμάδι, που κρατά ο μοχλό και θα τον φέρεις εκεί που πρέπει. Μην ξεχάσεις μετά να σφίξεις σωστά το παξιμάδι γιατί,αν λασκάρει με τους κραδασμούς ,χάνεις τον έλεγχο του γκαζιού.
Πάμε τώρα στη ρύθμιση των ΕΡΑ. Απλά πράγματα. Πρώτα βάζεις το τριμ του γκαζιού στην κάτω κάτω θέση. Από κει που είναι το στικ στη μέση ,αρχίζεις να δίνεις σιγά σιγά περισσότερο γκάζι μέχρι να ανοίξει τελείως το βαρελάκι. Αν το βαρελάκι τερματίζει πριν φτάσει το στικ στο τέρμα μειώνεις ΕΡΑ ώστε με το στικ στο τέρμα το βαρελάκι μόλις να ανοίγει τελείως. Πας κατόπιν το στικ πιο κάτω από τη μέση και σιγά σιγά όλο και πιο κάτω μέχρι να κλείσει το βαρελάκι τελείως. Αν κλείνει πριν φτάσει το στικ κάτω, μειώνεις ΕΡΑ μέχρι ,που με το στικ κάτω κάτω, το βαρελάκι ίσα που να κλείνει. Με αυτή τη ρύθμιση ,θα δεις ότι μόλις μετά βάλεις το τριμ του γκαζιού κάπου στη μέση ,το βαρελάκι θα ανοίγει ελάχιστα όσο περίπου χρειάζεται για το ραλαντί. Το μόνο που μένει μετά είναι να ρυθμίσεις και το διακόπτη του throttle cut αν υπάρχει (γύρω στο 10% θα χρειαστεί) για να σβήνεις τον κινητήρα σου χωρίς να χαλάς τη ρύθμιση του ραλαντί κάθε φορά. Κάνε τη ρύθμιση με αυτόν τον τρόπο και θα με θυμηθείς ,και οσον αφορά την ακριβή ρύθμιση του ραλαντί και όταν κάποια στιγμή θα κάνεις προσγείωση κρεμασμένος από το μοτέρ όπου φαίνεται ξεκάθαρα η αξία του να έχεις ένα σωστά ρυθμισμένο γκάζι.
Πάμε τώρα και στον καθεαυτό κινητήρα. Αν ο κινητήρας σου πνίγεται και σβήνει μετά από μερικά δευτερόλεπτα στο φουλ αυτό σημαίνει γκαραντί φτωχή τροφοδοσία. Αν απο σωληνάκια, φίλτρο κλπ είσαι ενάξει ,άνοιξε κι άλλο τη βελόνα. Μικρή προπέλα δεν χρειάζεται να βάλεις. Αυτό το μηχανάκι δουλεύει πολύ καλά με 11Χ6 και κρατάει και σωστό ραλαντί. Εκείνο που θα πρέπει να προσέξεις είναι ότι, η μικρή του βαλόνα έχει πολύ ευαίσθητη ρύθμιση και δεν χρειάζεται παρά 5 με 10 το πολύ λεπτά ρολογιού κλείσιμο σε σχέση με την εργοστασιακή ρύθμιση για να έχεις ένα σωστό ραλαντί και ένα καλό tick over. Και να έχεις υπόψη σου ότι το ραλαντί το ρυθμίζεις με ζεστή μηχανή και μισό τεπόζιτο.
Αν τώρα η μηχανή εκεί που είναι σωστή αρχίζει ξαφνικά τα κρατήματα σαν να είναι φτωχιά και μετά επανέρχεται ή δεις ότι χρειάζονται μεγάλες αλλαγές στη βελόνα από πτήση σε πτήση έχε υπόψη και την εξής ιδιορυθμία με αυτόν τον κινητήρα ο οποίος δουλεύει άψογα αλλά έχει μια "Αχίλλειο πτέρνα". Το σωληνάκι τροφοδοσίας του καρμπυρατέρ καταλήγει σε ένα εξάρτημα σαν δακτυλίδι ,το οποίο συγκρατείται από το παξιμάδι της έδρας της βελόνας. τόσο το δακτυλίδι όσο και η έδρα έχουν από μια τρυπούλα για να περνά το καύσιμο από το σωληνάκι του καυσίμου στη βελόνα. Εδώ είναι τώρα το θέμα. Το δακτυλίδι εσωτερικά είναι "πρόσωπο". Δεν έχει δηλαδή κάποιο περιφερειακό βαθούλωμα ή εγκοπή ώστε να εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη ροή του καυσίμου από το σωληνάκι στη βελόνα ,άσχετα από τη θέση που έχουν οι τρυπούλες. Απλά ,το μικρό διάκενο που έχουν τα δύο εξατρήματα (βύσμα καυσίμου και έδρα) λόγω μιας μικρής διαφοράς στη διάμετρο εξασφαλίζει τη ροή. Ομως ,αυτό το μικρό διάκενο, εύκολα φράσει έστω και με υποψία από ξένο σώμα ,χώρια που με τους κραδαμούς η τις μεταβολές της θερμοκρασίας μικραίνει πολλές φορές προς τη μεριά της τρυπούλας με αποτέλεσμα πολύ ασταθή ρύθμιση. Το είχα αυτό το θεματάκι σε έναν ΤΤ46 Pro ,μέχρι που λάσκαρα την έδρα και την ξαναβίδωσα παρέα με το δακτυλίδι με τρόπο όμως που οι δύο τρυπούλες να είναι στην ίδια ευθεία και το πρόβλημα πήγε περίπατο.
Φιλικά Κώστας.
Λοιπόν, ο σωστός τρόπος είναι ο εξής και δεν είναι καθόλου χαμένος χρόνος. Βάζουμε στο στικ του γκαζιού στο μισό της διαδρομής του. Βιδώνουμε το χορν στο σερβό έτσι ώστε η ντίζα του γκαζιού να είναι όσο γίνεται κάθετη στο χορν και στη σωστή τρύπα ,που να εξασφαλίζει ότι η απόσταση της τρύπας που μπαίνει η ντίζα από το κέντρο του σερβό , είναι λίγο μεγαλύτερη από το μήκος του μοχλού του γκαζιού στο καρμπυρατέρ. Πάμε τώρα στη μεριά του καρμπυρατέρ. Εκεί θα κοιτάξεις να είναι ο μοχλός του γκαζιού κάθετος στη ντίζα όταν το βαρελάκι είναι ανοιχτό κατά το μισό περίπου. Αν δεν έρχεται ,θα λασκάρεις το παξιμάδι, που κρατά ο μοχλό και θα τον φέρεις εκεί που πρέπει. Μην ξεχάσεις μετά να σφίξεις σωστά το παξιμάδι γιατί,αν λασκάρει με τους κραδασμούς ,χάνεις τον έλεγχο του γκαζιού.
Πάμε τώρα στη ρύθμιση των ΕΡΑ. Απλά πράγματα. Πρώτα βάζεις το τριμ του γκαζιού στην κάτω κάτω θέση. Από κει που είναι το στικ στη μέση ,αρχίζεις να δίνεις σιγά σιγά περισσότερο γκάζι μέχρι να ανοίξει τελείως το βαρελάκι. Αν το βαρελάκι τερματίζει πριν φτάσει το στικ στο τέρμα μειώνεις ΕΡΑ ώστε με το στικ στο τέρμα το βαρελάκι μόλις να ανοίγει τελείως. Πας κατόπιν το στικ πιο κάτω από τη μέση και σιγά σιγά όλο και πιο κάτω μέχρι να κλείσει το βαρελάκι τελείως. Αν κλείνει πριν φτάσει το στικ κάτω, μειώνεις ΕΡΑ μέχρι ,που με το στικ κάτω κάτω, το βαρελάκι ίσα που να κλείνει. Με αυτή τη ρύθμιση ,θα δεις ότι μόλις μετά βάλεις το τριμ του γκαζιού κάπου στη μέση ,το βαρελάκι θα ανοίγει ελάχιστα όσο περίπου χρειάζεται για το ραλαντί. Το μόνο που μένει μετά είναι να ρυθμίσεις και το διακόπτη του throttle cut αν υπάρχει (γύρω στο 10% θα χρειαστεί) για να σβήνεις τον κινητήρα σου χωρίς να χαλάς τη ρύθμιση του ραλαντί κάθε φορά. Κάνε τη ρύθμιση με αυτόν τον τρόπο και θα με θυμηθείς ,και οσον αφορά την ακριβή ρύθμιση του ραλαντί και όταν κάποια στιγμή θα κάνεις προσγείωση κρεμασμένος από το μοτέρ όπου φαίνεται ξεκάθαρα η αξία του να έχεις ένα σωστά ρυθμισμένο γκάζι.
Πάμε τώρα και στον καθεαυτό κινητήρα. Αν ο κινητήρας σου πνίγεται και σβήνει μετά από μερικά δευτερόλεπτα στο φουλ αυτό σημαίνει γκαραντί φτωχή τροφοδοσία. Αν απο σωληνάκια, φίλτρο κλπ είσαι ενάξει ,άνοιξε κι άλλο τη βελόνα. Μικρή προπέλα δεν χρειάζεται να βάλεις. Αυτό το μηχανάκι δουλεύει πολύ καλά με 11Χ6 και κρατάει και σωστό ραλαντί. Εκείνο που θα πρέπει να προσέξεις είναι ότι, η μικρή του βαλόνα έχει πολύ ευαίσθητη ρύθμιση και δεν χρειάζεται παρά 5 με 10 το πολύ λεπτά ρολογιού κλείσιμο σε σχέση με την εργοστασιακή ρύθμιση για να έχεις ένα σωστό ραλαντί και ένα καλό tick over. Και να έχεις υπόψη σου ότι το ραλαντί το ρυθμίζεις με ζεστή μηχανή και μισό τεπόζιτο.
Αν τώρα η μηχανή εκεί που είναι σωστή αρχίζει ξαφνικά τα κρατήματα σαν να είναι φτωχιά και μετά επανέρχεται ή δεις ότι χρειάζονται μεγάλες αλλαγές στη βελόνα από πτήση σε πτήση έχε υπόψη και την εξής ιδιορυθμία με αυτόν τον κινητήρα ο οποίος δουλεύει άψογα αλλά έχει μια "Αχίλλειο πτέρνα". Το σωληνάκι τροφοδοσίας του καρμπυρατέρ καταλήγει σε ένα εξάρτημα σαν δακτυλίδι ,το οποίο συγκρατείται από το παξιμάδι της έδρας της βελόνας. τόσο το δακτυλίδι όσο και η έδρα έχουν από μια τρυπούλα για να περνά το καύσιμο από το σωληνάκι του καυσίμου στη βελόνα. Εδώ είναι τώρα το θέμα. Το δακτυλίδι εσωτερικά είναι "πρόσωπο". Δεν έχει δηλαδή κάποιο περιφερειακό βαθούλωμα ή εγκοπή ώστε να εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη ροή του καυσίμου από το σωληνάκι στη βελόνα ,άσχετα από τη θέση που έχουν οι τρυπούλες. Απλά ,το μικρό διάκενο που έχουν τα δύο εξατρήματα (βύσμα καυσίμου και έδρα) λόγω μιας μικρής διαφοράς στη διάμετρο εξασφαλίζει τη ροή. Ομως ,αυτό το μικρό διάκενο, εύκολα φράσει έστω και με υποψία από ξένο σώμα ,χώρια που με τους κραδαμούς η τις μεταβολές της θερμοκρασίας μικραίνει πολλές φορές προς τη μεριά της τρυπούλας με αποτέλεσμα πολύ ασταθή ρύθμιση. Το είχα αυτό το θεματάκι σε έναν ΤΤ46 Pro ,μέχρι που λάσκαρα την έδρα και την ξαναβίδωσα παρέα με το δακτυλίδι με τρόπο όμως που οι δύο τρυπούλες να είναι στην ίδια ευθεία και το πρόβλημα πήγε περίπατο.
Φιλικά Κώστας.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Ευχαριστω παρα πολυ όλους σας.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Σχεδον με έπιασε πονοκέφαλος με τον κινητήρα! Το ρώτησα και πιο πάνω αλλα συμβαίνει ακόμη. Ακολουθώ τα βήματα που μου προτείνατε πιο πάνω παρ'ολα αυτα συνεχίζει. Μηπως φταίει η μικρή βελόνα;
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Έχεις ανοίξει δλδ την ψηλή και το πρόβλημα συνεχίζει; Πόσο άνοιξες;
Είναι πιο έντονο από πριν;
Αν δεν βλέπεις αποτέλεσμα ή είναι χειρότερα, τότε δοκίμασε να κλείσεις λίγο.
Η λογική με την ψηλή είναι απλή, να βρεις το πικ των στροφών γυρίζοντας τη βελόνα αργά και μετά να ανοίξεις 3-4 κλικ. Βρήκες το πικ των στροφών και
άνοιξες 3-4 κλικ;
Το πικ των στροφών το βρίσκω με στροφόμετρο ή με το αυτί.
Είναι πιο έντονο από πριν;
Αν δεν βλέπεις αποτέλεσμα ή είναι χειρότερα, τότε δοκίμασε να κλείσεις λίγο.
Η λογική με την ψηλή είναι απλή, να βρεις το πικ των στροφών γυρίζοντας τη βελόνα αργά και μετά να ανοίξεις 3-4 κλικ. Βρήκες το πικ των στροφών και
άνοιξες 3-4 κλικ;
Το πικ των στροφών το βρίσκω με στροφόμετρο ή με το αυτί.
-
- Δημοσιεύσεις: 115
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 12, 2011 9:03 pm
Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα
Το θέμα ειναι το εξής: οτι με τέρμα γκάζι δίνει στην αρχη στροφές το μοτέρ, μετα όμως οταν ανοίξω λίγο πέφτουν ενώ αν κλείσω παλι το ιδιο!