Σελίδα 1 από 6

"Εξωτικά υλικά επικάλυψης μοντέλων" (ανακατασκευή με fliteskin)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 7:58 pm
από w1ndsurfer
ESM Warbirds, οι περισσότεροι scale μοντελιστές έχουμε από ένα τουλάχιστον. Καλή σχέση ποιότητας / τιμής με σχετικά καλές scale γραμμές σε μεγέθη από 1,80 μέχρι 2,50 εκπέτασμα, γενικά καλά camouflage και με αρκετά scale αξεσουάρ όπως retracts, spinners, εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου κλπ.

Είναι σχετικά καλοφτιαγμένα για ARF, με μια εξαίρεση: τις βάσεις των retracts!

Βρέθηκε στα χέρια μου ένα ESM F8F Bearcat το οποίο έχει σπασμένο φτερό από προσγείωση όπου η βάση των retracts υποχώρησε και σκίστηκε το δεξί φτερό.

Σε αυτό το θέμα θα προσπαθήσω να κάνω δομικές μετατροπές-ενισχύσεις με το ελάχιστο δυνατόν βάρος ώστε το μοντέλο να ξαναπετάξει και να έχει αξιόπιστες προσγειώσεις (τουλάχιστον σε ότι αφορά την αντοχή του φτερού!)

Προφανώς θέλω τις απόψεις όσων έχουν ασχοληθεί με το θέμα, με παραδείγματα και φωτό αν υπάρχουν.

http://flickr.com/gp/109944463@N07/5k12PQ


http://flickr.com/gp/109944463@N07/6hf8UW

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 9:03 pm
από w1ndsurfer
Το συγκεκριμένο καταδιωκτικό έχει μακριά σκέλη ώστε να προσγειώνεται σε αεροπλανοφόρα χωρίς κίνδυνο για την 4 μέτρων προπέλα. Τα σκέλη ήταν αρθρωτά ώστε η βάση στήριξης να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην άτρακτο όπου το φτερό είναι ενισχυμένο.

Στο ESM μοντέλο έχουν διατηρήσει τα μακριά σκέλη μήκους 24 εκ., αλλά φυσικά δεν υπάρχουν αρθρωτά retracts, και έτσι το σημείο στηριξης είναι σχεδόν στην μέση του φτερού.

Εικόνα

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 9:23 pm
από w1ndsurfer
Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι τα μακριά σκέλη κάνουν μοχλό και οι τάσεις μεταφέρονται στην βάση των retracts, η οποία είναι δύο φύλλα κοντρα πλακέ θαλάσσης τα οποία θυληκώνουν στα γειτονικά ribs του φτερού.

Χωρίς ενίσχυση αυτό το "κατασκεύασμα" είναι ένα ατύχημα που είναι θέμα χρόνου που και πότε θα συμβεί.

Στο συγκεκριμένο μοντέλο που δουλεύω εκτός από το σχεδιαστικό πρόβλημα της βάσης, και όλη η υπόλοιπη ξυλεία στο φτερό είναι για κλάματα

Δείτε στην φωτό την δοκό με τον ρόζο! Φυσικό είναι να σχιστεί η δοκός με την παραμικρή πίεση.

Και οι νομείς είναι από ένα άγνωστης προέλευσης ξύλο πάχους 1 χιλ (!) το οποίο φυσικά σκίζεται παράλληλα με τα νερά.

Άλλες λεπτομέρειες: στο μπροστινό μέρος του φτερού υπάρχει ένα κόντρα πλακέ ενίσχυσης το οποίο για κάποιο ανεξήγητο λόγο σταματάει 10 πόντους πριν την βάση των retract

http://flickr.com/gp/109944463@N07/B13Zr5

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 9:37 pm
από w1ndsurfer
Και άλλες φωτό:

http://flickr.com/gp/109944463@N07/8Wyp38

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 9:42 pm
από w1ndsurfer
Το πλάνο λοιπόν είναι να φύγει η βάση από κόντρα πλακέ και να μπούν ράγες από κερασιά 12 χιλ οι οποίες να μοιράζουν τις τάσεις σε 4 αντί 2 ribs. Τα υπάρχοντα ribs θα ντουμπλαριστούν με κόντρα πλακέ αεροπορικό.

Θα φτιαχτεί ένα νέο ψευδο-rib ανάμεσα στα R9 και R10, το βάφτισα R9.5

http://flickr.com/gp/109944463@N07/MiwAU5


http://flickr.com/gp/109944463@N07/8uwKJG


http://flickr.com/gp/109944463@N07/q7t521

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 9:52 pm
από w1ndsurfer
Η σπασμένη δοκός θα ντουμπλαριστεί με πηχάκι κάρμπον, και θα μπουν shear webs ανάμεσα στις δοκούς όπου λείπουν.

Γενικά προσπαθώ να φανταστώ τις τάσεις στρέβλωσης που θα δέχεται το φτερό από τα σκέλη, και να μοιράσω αυτές τις τάσεις σε πολλά δομικά στοιχεία και μεγάλη έκταση, ώστε να μην υπάρχει ένα ασθενές σημείο το οποίο θα σπάσει.

Τα σχόλια σας ευπρόσδεκετα

Χρόνια Πολλά
Νίκος

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Τετ Δεκ 25, 2013 11:30 pm
από ankon
Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά.
Μεγάλο πρόβλημα τέτοιου είδους κατασκευές. Αίσχος ξυλεία και κόλλα, που ο χαλβάς κολλάει καλύτερα . Στο συγκεκριμένο και απο οτι είδα στο φωτογραφικο υλικό που ανέβασες ,εκτος απο 6αρι αεροπορικό Plywood για τις βάσεις των retracts σίγουρα η χρήση υαλόπανου η carbon πανιού είναι απαραίτητη. Για τα shear web μην ξεχάσεις να βάλεις τα νερά κάθετα.Η δική μου γνώμη είναι να ξαναφτιάξεις την βάση με 6αρι αεροπορικό και να την σταθεροποιήσεις απο κάτω στις γωνίες με 4 τριγωνικά δοκαράκια hardwood και υαλόπανο σε όλο το τετράγωνο που πιάνει το retract.Όπου μπορείς βάλε shear webs και απο τις δύο πλευρές των κεντρικών δοκαριων ,ιδιαίτερα στη περιοχή των σκελών.Αν το δώ απο κοντά ισως να μπορέσω να βοηθήσω καλύτερα.

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 26, 2013 6:51 am
από w1ndsurfer
Άγγελε καλημέρα και Χρόνια Πολλά

Αρχικά αυτό είχα σκεφθεί και εγώ, μετά όμως συνειδητοποίησα ότι όπως ήταν πριν (είχε τριγωνικά πηχάκια κάτω από την βάση των retract) το αδύνατο σημείο ήταν στα γειτονικά σημεία και όχι στα ribs 9 - 10 που στηρίζουν τα retracts.

Γι'αυτό σκέφτομαι να επεκτείνω την βάση με ράγες που θα στηρίζονται σε 4 αντί 2 ribs και έτσι να μοιράσω τις τάσεις σε μεγαλύτερη έκταση.

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Δεκ 26, 2013 9:14 am
από nasa
...καλημέρα κ' Χρόνια Πολλά...

...είτε είναι 'μακριά' είτε 'κοντά' τα σκέλη πάντα θα γίνονται μοχλός κ' θα δημιουργούνται ροπές δύναμης τέτοιες ώστε να υπάρχει πρόβλημα στις προσγειώσεις, ιδίως τις 'βαρειές'....
(πάντα έλεγα πως όλοι μα όλοι ακόμα και οι καλύτεροι πιλότοι δικαιούνται που κ' που μια κάποια 'βαρειά' προσγείωση..!@/-=}{{)

...σε όλα αυτά τα ARF μοντέλα όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κατάλληλης ξυλείας εξ' αρχής, πρέπει να ενισχύονται τα πάντα ...όμως απο τις φωτό που έχεις ανεβάσει δεν φαίνεται να έχουν γίνει καν κάποιες υποτυπώδεις ενισχύσεις μέσα κ' κάτω απο τις φωλιές των retracts ... (τα τριγωνικά πηχάκια δεν επαρκούν)...
...η συνήθης πρακτική είναι να ενισχύονται οι περιοχές κάτω απο τις βάσεις με υαλόπανο κ' epoxy και να μπαίνουν τάκοι με 'epoxol' σε όλο το εύρος των φωλεών ...συν να ενισχύονται με υαλόπανο κ' epoxy όλα τα σημεία γύρω-γύρω ...επιπρόσθετα δε, ενδείκνυται κ' η χρήση ρευστής epoxy (π.χ. τύπου 'L' Neotex) με σύριγγα όπου θα διοχετευθεί (μέσα απο τρυπούλες) δεξιά κ' αριστερά απο την κάθε φωλιά ώστε να 'ποτισει' όσο δυνατόν περισσότερο τα κρυμμένα πηχάκια κ' ribs...
...είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά τα ξέρετε ... δεν τα ήξερε όμως ο φίλος που πήγε να πετάξει ένα τέτοιο μοντέλο...?
...καλή υπομονή...και καλή συνέχεια στην επιδιόρθωση αυτού του όμορφου μοντέλου...

ΜΦΧ,
Νίκος

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 12:19 pm
από w1ndsurfer
Δυστυχώς αρκετός κόσμος τα φτιάχνει ARF, γι'αυτό και έβαλα αυτό τον τίτλο στο thread!

Από την έρευνα που έκανα είδα ότι τα μεγάλα χτιστά (Top Flite, Ziroli) όντως έχουν δοκάρια για βάση retracts, οπότε θα το φτιάξω με τον ίδιο τρόπο

http://www.rcuniverse.com/forum/kit-building-121/10888440-top-flite-f8f-2-bearcat-red-box-build-3.html#post10921632


http://www.rcuniverse.com/forum/rc-warbirds-warplanes-200/3555806-ziroli-bearcat-build-start-finish-4.html#post3618972


Σημείωση: για τους μερακλήδες υπάρχουν και αρθρωτά σκέλη όπως στο full scale:

Εικόνα

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 12:24 pm
από w1ndsurfer
Τα 2 δοκάρια από κερασιά είναι αρκετά μακριά ώστε να πατήσουν σε 3 υπάρχοντα ribs και 2 ψευδο-ribs που πρόσθεσα εγώ.

Εικόναhttp://farm8.staticflickr.com/7297/11580202103_ca90cb9038.jpg

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 12:28 pm
από w1ndsurfer

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 1:41 pm
από Chris Calmato 40 Trainer
Καλημερα! Στηριξε το οσο καλυτερα μπορεις ακομα και με κοντρα πλακε απο χειλος προσβολης και πισω ενωσε το και κανε το ενα σαντουιτς ας πουμε!!! Μην επαναπαυθεις μοναχα στα πηχακια!!!

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 3:07 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Το θέμα με τα σκέλη θέλει λίγο σκέψη
Υπάρχει η "σχολή" που τα κάνει μπετόν αρμέ και πρώτα θα φύγει το φτερό και ύστερα το σκέλος με αποτέλεσμα εκτεταμένες ζημιές
Κάποιοι άλλοι προτιμούν να ξεμπαζώσει η βάση παρά να χαλάσει το σκέλος η να πάθει ζημιά το φτερό
Αυτή η δεύτερη σκέψη είναι καλή αλλά προϋποθέτει ποιοτικό διάδρομο και καλό χειριστή
Εγώ πιστεύω ότι η μέση είναι η ποιο σίγουρη οδός αρκεί να μη αποσπώνται εύκολα δομικά τμήματα του φτερού

Απάντηση: Η Αχίλλειος Πτέρνα των ESM Warbirds

Δημοσιεύτηκε: Παρ Δεκ 27, 2013 5:30 pm
από Mogolos
Και υπάρχει και η σχολή που απλά προσγειώνει σωστά τα αεροπλάνα