...,καιαιαιαι μερικες ακομη συμβουλες απο τον ΦΙΛΟ και πολυ αγαπητο και 'Γνωστη', Τρυφωνα.
Τρυφωνα να'σε παντα καλα
Ένα σωστά σεταρισμένο αεροπλάνο πρέπει να έχει το στατικό Κέντρο Βάρους (ΚΒ) στο σωστό σημείο. Το αεροπλάνο που έχει ο καθένας μας στα χέρια του θα πρέπει να έχει στις οδηγίες χρήσης του το ακριβές σημείο του στατικού ΚΒ.
Στην περίπτωση που δεν το έχει τότε να γνωρίζετε τα εξής:
Σε ένα αεροπλάνο με ίσιο φτερό (Straight wing) το ΚΒ βρίσκεται μεταξύ του 1/4 και 1/3 της χορδής πίσω από το χείλος προσβολής.
Αν η πτέρυγα είναι οπισθοκλεινής (Swept) τότε το ΚΒ μεταφέρεται ακόμα πιο πίσω.
Τώρα εάν θέλετε να τσεκάρετε το ΚΒ μόνοι σας, θα πρέπει να "δέσετε" το αεροπλάνο σαν να είναι έτοιμο για πτήση.
ΠΡΟΣΟΧΗ : Στην περίπτωση που το τεπόζιτο καυσίμου είναι πίσω απο το 1/3 της χορδής της αεροτομής από το χείλος προσβολής ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να το ζυγίσετε ΜΕ καύσιμα....
Μετά για να τσεκάρετε το ΚΒ στηρίζετε το φτερό χρησιμοποιόντας τις άκρες των δακτύλων σας ακριβώς δίπλα από τις άκρες της ατράκτου- στο σημείο εφαρμογής του με το φτερό...
Αν το αεροπλάνο γέρνει πρός τα πίσω, και ενώ έχετε τοποθετήσει τα δάχτυλά σας στο 1/4 - 1/3 της αεροτομής τότε είσθε μάλλον πισόβαροι....
Σε αυτή την περίπτωση μετακινείτε τις μπαταρίες και το δέκτη όσο πιο μπροστά γίνεται, και ξαναζυγίζετε με τον ίδιο τρόπο που σας ανέφερα παραπάνω...
Εαν έχουν Retracts τότε τα ζυγίζουμε άδεια και με τα retracts ανοιχτά.
Η μόνη περίπτωση που τα ζυγίζουμε με κλειστά τα retracts είναι εαν είναι Rotating ή όταν στο κλείσιμο τους ένα μεγάλο μέρος του βάρους τους μετατοπίζεται προς τα πίσω...(Μόνο σε αυτή την περίπτωση..)
Τα υψηλοπτέρυγα τα κρατάμε κανονικά για να βρούμε το ΚΒ, ενώ τα χαμηλοπτέρυγα ανάποδα!
Ελπίζω να είναι πιο κατανοητό τώρα.
Είμαι στην διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω επεξήγηση.
ΜΦΧ
Τρύφωνας
Φωτό απο σάϊτ που εξηγεί σχηματικά το ΚΒ του εκλεκτού JEF RASKIN.
Μικρογραφίες συνημμένων
http://www.petame.gr/forumv/attachment.php?attachmentid=7909&stc=1&thumb=1&d=1215641203