Παρακαλώ να μου δώσετε τα φώτα σας, οι ασχολούμενοι με τα ηλεκτρικά.:p
Έχω απλές ερωτήσεις, και ζητώ απαντήσεις για αρχάριους. w1) Πως επιλέγουμε τι μοτέρ θα βάλουμε στο αερομοντέλο μας ?
2) Πόσα είδη (μέγεθος) ηλεκτρικών μοτέρ, υπάρχουν για τα αερομοντέλα, και πως κατηγοριοποιούνται ?
3) Γιατί ο σχεδιαστής του αερομοντέλου που φτιάχνω λέει ότι : Εαν το αερομοντέλο το φτιάξετε με aileron θέλει brushless μοτερ, ενώ εάν το στήσουμε χωρίς aileron αρκεί ένα απλό 400αρι.
4) Υπάρχει 400αρι απλό και 400αρι brushless ?
Επιλογή ηλεκτρικού μοτέρ
Απάντηση: Επιλογή ηλεκτρικού μοτέρ
1 επιλεγουμε αναλογα με το βαρος του αεροπλανου
2 πολλα ειδη
3 το λεει γιατι χρειαζεται περισοτερη δυναμη
4 οχι
2 πολλα ειδη
3 το λεει γιατι χρειαζεται περισοτερη δυναμη
4 οχι
Απάντηση: Επιλογή ηλεκτρικού μοτέρ
mastoras έγραψε: ↑Παρακαλώ να μου δώσετε τα φώτα σας, οι ασχολούμενοι με τα ηλεκτρικά.:p
Έχω απλές ερωτήσεις, και ζητώ απαντήσεις για αρχάριους. w1) Πως επιλέγουμε τι μοτέρ θα βάλουμε στο αερομοντέλο μας ?
2) Πόσα είδη (μέγεθος) ηλεκτρικών μοτέρ, υπάρχουν για τα αερομοντέλα, και πως κατηγοριοποιούνται ?
3) Γιατί ο σχεδιαστής του αερομοντέλου που φτιάχνω λέει ότι : Εαν το αερομοντέλο το φτιάξετε με aileron θέλει brushless μοτερ, ενώ εάν το στήσουμε χωρίς aileron αρκεί ένα απλό 400αρι.
4) Υπάρχει 400αρι απλό και 400αρι brushless ?
Συνήθως ο κατασκευαστής προτείνει ένα Α η Β ευρέως γνωστό μοτέρ για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τη δύναμη που χρειάζεται το συγκεκριμένο μοντέλο σε σχέση με το βάρος του μοτέρ που χρειάζεται για να ζυγίσει το μοντέλο χωρίς πατέντες και μεγάλες μετακομίσεις στη θέση της μπαταρίας.
Έτσι όταν σου προτείνει ενα speed 400 σκέφτεσαι το αντίστοιχο του σε brush less που έχει το ίδιο βάρος και έχει την ίδια περίπου διάμετρο. Αυτό βέβαια θα κάνει το μοντέλο σου πύραυλο γιατί θα έχει 4πλασια σχεδόν δύναμη.
π.χ. ένα μοτερ 75 γραμμ.βαρους απλο εχει τραβηγμα 350 γραμμ. του ιδιου βαρους σε brushless ξεπερνα ευκολα το ενα κιλο σε τραβηγμα.
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Επιλογή ηλεκτρικού μοτέρ
Απόλυτη συμφωνία με panelpni.
Η επιλογή του ηλεκτροκινητήρα είναι αμέσως εξαρτώμενη από το βάρος του μοντέλου αλλά και του ίδιου του κινητήρα.
Συνήθως, τα απλά 400 moteurs (κάρβουνο) που συνοδεύουν τα kit, είναι βαρύτερα των τριφασικών (γνωστών ως brushless).
Επειδή, όπως σωστά αναφέρει ο Παναγιώτης, η ισχύς ενός τριφασικού είναι πολύ μεγαλύτερη, ενώ το βάρος μικρότερο, μπορεί να χρειαστεί προσθήκη βάρους για την αποφυγή ενός πισόβαρου μοντέλου.
Ουσιαστικά, η κατηγοριοποιήση έγκειται μεταξύ των απλών και τριφασικών moteurs
Τα απλά moteur μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερη τάση, αποδίδοντας τα μέγιστα. Αυτό βέβαια, ενδέχεται να καταστρέψει το moteur πολύ συντομότερα από όσο θα άντεχε με την ιδανική τάση τροφοδοσίας του.
Επειδή το κόστος τους όμως είναι πολύ μικρό, για κάποιον που θέλει να πειραματιστεί, αξίζει μια δοκιμή.
Προσωπικά, τροφοδοτώ τέτοιου είδους ηλεκτροκινητήρες με μπαταρίες li-poly τριών στοιχείων (11,1volts) και ουδέποτε κάποιος από αυτούς "παρέδωσε πνεύμα" έως και σήμερα. Αντιθέτως, σε μερικές δοκιμές μου, η ισχύς ήταν τόσο ικανοποιητική, χωρίς να απαιτηθεί η αντικατάστασή του με ένα τριφασικό
Υ.Γ. βασική προϋπόθεση το speed control να υποστηρίζει li-poly μπαταρίες.
Η επιλογή του ηλεκτροκινητήρα είναι αμέσως εξαρτώμενη από το βάρος του μοντέλου αλλά και του ίδιου του κινητήρα.
Συνήθως, τα απλά 400 moteurs (κάρβουνο) που συνοδεύουν τα kit, είναι βαρύτερα των τριφασικών (γνωστών ως brushless).
Επειδή, όπως σωστά αναφέρει ο Παναγιώτης, η ισχύς ενός τριφασικού είναι πολύ μεγαλύτερη, ενώ το βάρος μικρότερο, μπορεί να χρειαστεί προσθήκη βάρους για την αποφυγή ενός πισόβαρου μοντέλου.
Ουσιαστικά, η κατηγοριοποιήση έγκειται μεταξύ των απλών και τριφασικών moteurs
Τα απλά moteur μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερη τάση, αποδίδοντας τα μέγιστα. Αυτό βέβαια, ενδέχεται να καταστρέψει το moteur πολύ συντομότερα από όσο θα άντεχε με την ιδανική τάση τροφοδοσίας του.
Επειδή το κόστος τους όμως είναι πολύ μικρό, για κάποιον που θέλει να πειραματιστεί, αξίζει μια δοκιμή.
Προσωπικά, τροφοδοτώ τέτοιου είδους ηλεκτροκινητήρες με μπαταρίες li-poly τριών στοιχείων (11,1volts) και ουδέποτε κάποιος από αυτούς "παρέδωσε πνεύμα" έως και σήμερα. Αντιθέτως, σε μερικές δοκιμές μου, η ισχύς ήταν τόσο ικανοποιητική, χωρίς να απαιτηθεί η αντικατάστασή του με ένα τριφασικό
Υ.Γ. βασική προϋπόθεση το speed control να υποστηρίζει li-poly μπαταρίες.