Σελίδα 1 από 2
F-86D Ελληνική Φλόγα
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:12 pm
από Dell Gatto Grande
Μιας και Έλληνες αερομοντελιστές όλοι μας, είναι καλο να γνωρίζουμε μερικούς από τους δικούς μας ήρωες της Ελληνικής Αεροπορίας και μέσα από αυτούς να προσεγγίσουμε το αεροπλάνο τους.
Αναφέρομαι στο
Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ που έδρασε από το 1954 μέχρι και το 1967 κάνοντας μας περήφανους.
Μιας και δεν είμαι καλός στις παρουσιάσεις, δε θα μακρηγορήσω πολύ, με τυχόν ρίσκο να γίνω κουραστικός η άδικος.
Προσωπικά θέλω να πω ένα ευχαριστώ σε αυτούς τους ξεχωριστούς "τρελούς", όπως τους κατηγόρησαν κάποιοι κάποτε
για τη μεγάλη κληρονομιά που άφησαν στον καθένα μας.
Τα σέβη μου
Ακολουθούν πληροφορίες με πηγες:
wikipedia.org
aerobaticteams.net
nationalpride.wordpress.com
haf.gr
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:19 pm
από Dell Gatto Grande
Ιστορία
_Β_Ο
Το North American Aviation F-86D Sabre Dog ήταν το πρώτο αναχαιτιστικό παντός καιρού της Αεροπορίας, το πρώτο που έφερε ραντάρ επιδόσεων/κατευθυνόμενα βλήματα και το πρώτο που μπορούσε να συνεργαστεί αποτελεσματικά με επίγειους σταθμούς έγκαιρης προειδοποίησης για την εκτέλεση αναχαίτησης GCI.
Τα ελληνικά F-86D είχαν τροποποιηθεί για να μεταφέρουν κάτω από τις πτέρυγες, φορείς για 2 πυραύλους υπέρυθρης καθοδήγησης ΑΙΜ-9Β γνωστούς τότε με την αμερικάνικη υπηρεσιακή ονομασία GAR-8. Ο τυποποιημένος οπλισμός του αποτελούνταν από 24 μη κατευθυνόμενες ρουκέτες FFAR 2,75' σε κοιλιακό ανασυρόμενο φορέα._Β_Ο
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:23 pm
από Dell Gatto Grande
Στις
30 Μαΐου
1953 συστάθηκε η
110 Πτέρυγα Μάχης
στη
Λάρισα
, η οποία στελεχώθηκε με τέσσερα αεροσκάφη
F-84G Thunderjet
. Με τα εν λόγω μαχητικά, τα πρώτα αεριωθούμενα της ΕΠΑ, εξοπλίστηκε η
337 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού
.
Από αυτή τη μοίρα σχηματίστηκε το 1953 το πρώτο αεροβατικό σμήνος της Ελληνικής Αεροπορίας, γνωστό και ως acro-team.
Μάλιστα η συγκρότηση του σμήνους αρχικά ήταν
παράτυπη, καθώς ο τότε Μοίραρχος Επγος (Ι) Κ. Κόκκας συγκέντρωσε κάτω από μεγάλη
μυστικότητα τρεις ικανούς πιλότους της Μοίρας (Υπσγο Δαμάσκο Δημήτριο, Υπσγο Στυλιανάκη Ιωάννη και Ανθσγο Παπαδημητρόπουλο Εμμανουήλ) και τους εκπαίδευσε, όντας εντυπωσιασμένος από επίδειξη του Αμερικανικού αεροβατικού σμήνους
Sky Blazers.
Το δεύτερο αεροβατικό σμήνος της ΕΠΑ, το οποίο αποκτά πλέον το όνομα
"Ελληνική Φλόγα", δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του
1957
και εξοπλίστηκε με μαχητικά
F-86Ε Sabre
της
341 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας
. Η μοίρα υπαγόταν στην
113 Πτέρυγα Μάχης
, η οποία είχε δημιουργηθεί ένα χρόνο πριν, με την παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών αυτού του τύπου. Τα χρώματα του σμήνους ήταν κυανό, λευκό και πορτοκαλί.Το σμήνος έπαψε να υφίσταται τον Σεπτέμβριο του
1964
_Β_Ο
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:41 pm
από Dell Gatto Grande
Παραθέτω τον σύνδεσμο με το δοκίμιο γραμμένο
από τον Ανδρέα Φραγκοπανάγο,
τον αεροπόρο που για δέκα σχεδόν ολόκληρα χρόνια ήταν αρχικά βασικό στέλεχος και στη συνέχεια αρχηγός όλων σχεδόν των ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής μας Αεροπορίας:
_Β_Ο http://nationalpride.wordpress.com/2010/06/11/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CF%86%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B1/ _Β_Ο
Αξίζει τον χρόνο να το διαβάσετε..γιατί ότι ξεχνιέται πεθαίνει.
"Τον Ιούνιο του 1959 είχε αποφασιστεί από το ΓΕΑ το «ΑΚΡΟΤΙΜ» να λάβει μέρος στις αεροπορικές επιδείξεις του Μονάχου της Δυτ. Γερμανίας, στις οποίες θα συμμετείχαν και τα ακροβατικά σμήνη της Αμερικής, Αγγλίας, Ιταλίας και Ολλανδίας...
...............................................................
.............................................
......Επικρατεί απόλυτη σιγή. Και ξαφνικά, μια λαοθάλασσα από 350.000 Γερμανούς θεατές ξεσπά σε ασυγκράτητα χειροκροτήματα και ουρανομήκεις ζητωκραυγές.
Ο αρχηγός της Γερμανικής αεροπορίας θα δηλώσει αργότερα στους εκπροσώπους του διεθνούς τύπου:
«Στην πολύχρονη αεροπορική μου ζωή, έχω παρακολουθήσει εκατοντάδες επιδείξεων κι έχω γνωρίσει δεκάδες αεροπορικές ακροβατικές μονάδες. Σήμερα όμως για πρώτη φορά είδα ακροβατική ομάδα να μπαίνει στα σύννεφα με άλλο σχηματισμό και να βγαίνει με άλλο. Μπράβο στους Έλληνες αεροπόρους που σήμερα μας έδειξαν τι μπορεί να κάνει το θάρρος και η σωστή εκπαίδευση»."
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:53 pm
από Dell Gatto Grande
Σύνδεσμος με φωτογραφίες από την
"Ελληνική Φλόγα" μας:
http://aerobaticteams.net/Hellenic_Flame.html
_Β_Ο
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 1:56 pm
από Dell Gatto Grande
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 2:01 pm
από Dell Gatto Grande
Χαρακτηριστικά:
ΠΛΗΡΩΜΑ:1
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:General Electric J45-GE-17B or -33 TurboJet 2461kg ώσης και 3402kg με μετάκαυση
ΒΑΡΟΣ: Κενό: 6132 kg Απογείωσης:9060kg
ΕΚΠΕΤΑΣΜΑ:11,314m
ΜΗΚΟΣ:12,271m
ΥΨΟΣ:4,572m
Service ceiling:Over 45,000 feet
ΜΕΓ.ΤΑΧΥΤΗΤΑ:1114 kl/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ:1238 km
ΟΠΛΙΣΜΟΣ:Six .50-caliber machine guns, 16 five-inch HVAR rockets or 2,000 pound max. bomb load
Special features:
- Swept-back wing and tail
- Electrically operated flaps
- Hydraulically operated speed brakes
- Automatic wing leading-edge slats
Hydraulic-power-operated irreversible controls with artificial feel for the all-movable horizontal tail and ailerons
(Πηγές: http://www.boeing.com
http://www.haf.gr
)
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 2:28 pm
από King Kostas
Dell Gatto Grande έγραψε: ↑
Special features:
- Swept-back wing and tail
- Electrically operated flaps
- Hydraulically operated speed brakes
- Automatic wing leading-edge slats
Hydraulic-power-operated irreversible controls with artificial feel for the all-movable horizontal tail and ailerons
Και για να τα πούμε και λίγο πιο ωμά τα πράματα…….το αεροπλάνο για να πετάξει ακροβατικά ήθελε μεγάλα Αρχχχχχ…….διαααα….και πολύ μεράκι και τρέλα.
Από την φύση του και τα χαρακτηριστικά του (και μιλάμε για αεροσκάφος σχεδίασης 1951 με πολύ άσχημα stall χαρακτηριστικά όπως του Mig15 και όλων των τότε copy&paste αεροσκαφών σε γενικές γραμμές, και με πολύ δύσκολο recovery…..χαροπάλη) δεν θα το έλεγε κανείς ακροβατικό…ωστόσο αυτοί οι άνθρωποι κατάφεραν να κάνουν τα δύσκολα να φαίνονται εύκολά…:/)-:,):/)-..και αυτό από μόνο του, τους κάνει μοναδικούς…..
Ένα μπράβο σε αυτούς που μας έκαναν να αγαπήσουμε την αεροπορία και φυσικά ένα μεγάλο μπράβο και στο Γιώργο που φροντίζει πάντα να μας θυμίζει τέτοια πράματα.
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τρί Ιούλ 13, 2010 3:00 pm
από GREECEPILOT
Σαν φανατικός θαυμαστής όλων των ανθρώπων της Π.Α. έχω να πω μόνο ότι ίσως είναι το μοναδικό πράγμα για το οποίο νοιώθω τόσο περίφανος!!:/)-
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Τετ Ιούλ 14, 2010 9:40 pm
από Dell Gatto Grande
εδώ ο σύνδεσμος για το μοντέλο στην 1/5_Β_Ο
http://www.petame.gr/forum/viewtopic.php?t=5800
_P_P
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Ιούλ 15, 2010 12:40 pm
από Τρύφωνας
Μπράβο Γάτε!!
Ωραίο σκάφος. Ωραίο θέμα, μαζί με μπόλικη ιστορία απο πίσω!!!
Μια απο τις πιο όμορφες στιγμές της ελληνικής ΠΑ!!!
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 01, 2013 8:16 pm
από petros_87
Καλησπέρα!θελω να δω το video..τι να κανω;ηταν ο παππους μου ελεγκτης εναριας κυκλοφοριας κ θελω να του το δειξω...
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 01, 2013 8:31 pm
από sukhoi.su29
petros_87 έγραψε: ↑Καλησπέρα!θελω να δω το video..τι να κανω;ηταν ο παππους μου ελεγκτης εναριας κυκλοφοριας κ θελω να του το δειξω...
Τι εννοείς ?.....το link δουλεύει μια χαρά .
Αριστερό κλίκ στον σύνδεσμο και ......βλέπεις το βίντεο.
Απάντηση: F-86D ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΛΟΓΑ
Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:30 pm
από King Kostas
sukhoi.su29 έγραψε: ↑Τι εννοείς ?.....το link δουλεύει μια χαρά .
Αριστερό κλίκ στον σύνδεσμο και ......βλέπεις το βίντεο.
ο Gatto το έχει σε μοντέλο...και θέλουμε βίντεο από πτήση...
Απάντηση: F-86D Ελληνική Φλόγα
Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 01, 2013 9:49 pm
από sukhoi.su29
Α , κι εγώ θα ήθελα να το δώ ...._P_P