Μπαταρίες Lipo & τα μυστικά τους - Γλωσσάρι
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 29, 2008 5:11 pm
Ξεκινάω από την ονομασία τους:
...όπου είναι τα αρχικά του Lithium Polymer .
Το πρόβλημα που είχαν πάντα τα ηλεκτρικά μοντέλα πάσης φύσεως ήταν, ότι:
ή δε θα είχες δύναμη ή από τις πολλές μπαταρίες θα ήσουν υπερβολικά βαρύς για να πετάξεις. Λυπηρό γιατί στη αρχή εντυπωσιάζεσαι με τα ηλεκτρικά μοντέλα και με την καθαρότητά τους, εφόσον δε χρειάζεται να αγωνιστείς πολύ προκειμένου να απομακρύνεις θόρυβο, λαδιά κλπ. Α! μη ξεχάσω και το χρόνο προετοιμασίας, που προϋποθέτουν τα θερμικά.
Η Σωτηρία μας ονομάζεται: LIPO . LIPO = Περισσότερη διάρκεια πτήσης, γρήγορα φόρτιση κ.α.
Οι Lipo έχουν τα εξής βασικά χαρακτηριστικά είναι πολύ ελαφριές σε σχέση με τις γνωστές μας μπαταρίες (Nicd Nimh) επίσης έχουν δυνατότητα να δώσουν παρά πολύ ρεύμα σε σχέση με τη χωρητικότητα τους C , πράγμα που μας επιτρέπει να μπορούμε να βάλουμε μεγαλύτερα - ισχυρότερα μοτέρ χωρίς να ανεβάσουμε το βάρος του μοντέλου καθώς με τα ίδια γραμμάρια μπαταρίας έχουμε σαφέστατα περισσότερη χωρητικότητα αλλά και δυνατότητα εκφόρτισης .
Στην Πράξη
C= Χωρητικότητα μπαταρίας, πόσα Mha είναι δηλαδή
Τα νούμερα που έχει επάνω της μια Lipo 4s2p.
Το πρώτο νούμερο αφορά στα στοιχεία που έχει συνδεδεμένα στη σειρά και το δεύτερο πόσες από τα παραπάνω έχει παράλληλα
.
Πιο απλά ...για κάθε στοιχείο που έχουμε στη σειρά πολλαπλασιάζουμε με το 3.7 (τάση στοιχείου Lipo) για να υπολογίσουμε ση συνολική τάση της μπαταρίας.
Μια 2s λοιπόν είναι 2Χ3,7volts άρα στο σύνολο της = 7.4 V
Μια 5s = 18.5 V Κοκ.
Το δεύτερο νούμερο τώρα, αν έχουμε μια 5s2p 3000 Mha έχουμε 18,5 V και 6000 Mha καθώς πολλαπλασιάζουμε τη χωρητικότητα με το νούμερο στην δεύτερη στήλη για να βρούμε την συνολική χωρητικότητα.
Όταν λεμε μπαταρία 20c -30 C τι σημαίνει ; Ότι μπορούμε να έχουμε εκφόρτιση από 20 φορές το C έως και 30 φορές το C .
Το πρώτο νούμερο είναι το ρεύμα που μπορεί να «δώσει» διαρκώς ...και το δεύτερο στιγμιαία .
Φόρτιση Lipo
Γενικός κανόνας είναι ότι φορτίζουμε MAX με 1 C και με Balancer ώστε να εξισορροπήσουν τα στοιχεία κατά το τέλος της φόρτισης. Βασικό είναι να ελέγξουμε ότι έχουμε δηλώσει το σωστό τύπο μπαταρίας στο φορτιστή και επιβλέπουμε την μπαταρία όταν φορτίζει καθώς δεν είναι σπάνιο φαινόμενο ...οι εκρήξεις!
Από κοντά λοιπόν και πάντα επιφυλακτικά. (οι ταλαιπωρημένες lipo φουσκώνουν, άρα και με το μάτι αντιλαμβανόμαστε ότι δε μπορούμε να τις εμπιστευτούμε πολύ, τόσο στη φόρτιση αλλά και στην πτήση)
Φροντίδα
ΔΕΝ πρέπει να πέσει κάτω από 3 V ανά στοιχείο η τάση της μπαταρίας γιατί θα καταστραφεί. ʼρα λοιπον, δεν την εξαντλούμε στην πτήση ποτέ!
Δεν επιλέγουμε τη μπαταρία που θα χρειαζόμαστε οριακά, αλλά λίγο μεγαλύτερη (αν χρειαζόμαστε 20 C θα πάρουμε μια 30 C ή έστω 25c αλλιώς θα αγοράσουμε ποιο σύντομα νέα lipo
Επισης τωρα τελευταια εχουν αρχιση να βγενουν Lipo που υπόσχονται ότι μπορείς να της φορτίσεις και με 2 C αλλά αυτές είναι πολύ ακριβές για την ώρα
...όπου είναι τα αρχικά του Lithium Polymer .
Το πρόβλημα που είχαν πάντα τα ηλεκτρικά μοντέλα πάσης φύσεως ήταν, ότι:
ή δε θα είχες δύναμη ή από τις πολλές μπαταρίες θα ήσουν υπερβολικά βαρύς για να πετάξεις. Λυπηρό γιατί στη αρχή εντυπωσιάζεσαι με τα ηλεκτρικά μοντέλα και με την καθαρότητά τους, εφόσον δε χρειάζεται να αγωνιστείς πολύ προκειμένου να απομακρύνεις θόρυβο, λαδιά κλπ. Α! μη ξεχάσω και το χρόνο προετοιμασίας, που προϋποθέτουν τα θερμικά.
Η Σωτηρία μας ονομάζεται: LIPO . LIPO = Περισσότερη διάρκεια πτήσης, γρήγορα φόρτιση κ.α.
Οι Lipo έχουν τα εξής βασικά χαρακτηριστικά είναι πολύ ελαφριές σε σχέση με τις γνωστές μας μπαταρίες (Nicd Nimh) επίσης έχουν δυνατότητα να δώσουν παρά πολύ ρεύμα σε σχέση με τη χωρητικότητα τους C , πράγμα που μας επιτρέπει να μπορούμε να βάλουμε μεγαλύτερα - ισχυρότερα μοτέρ χωρίς να ανεβάσουμε το βάρος του μοντέλου καθώς με τα ίδια γραμμάρια μπαταρίας έχουμε σαφέστατα περισσότερη χωρητικότητα αλλά και δυνατότητα εκφόρτισης .
Στην Πράξη
C= Χωρητικότητα μπαταρίας, πόσα Mha είναι δηλαδή
Τα νούμερα που έχει επάνω της μια Lipo 4s2p.
Το πρώτο νούμερο αφορά στα στοιχεία που έχει συνδεδεμένα στη σειρά και το δεύτερο πόσες από τα παραπάνω έχει παράλληλα
.
Πιο απλά ...για κάθε στοιχείο που έχουμε στη σειρά πολλαπλασιάζουμε με το 3.7 (τάση στοιχείου Lipo) για να υπολογίσουμε ση συνολική τάση της μπαταρίας.
Μια 2s λοιπόν είναι 2Χ3,7volts άρα στο σύνολο της = 7.4 V
Μια 5s = 18.5 V Κοκ.
Το δεύτερο νούμερο τώρα, αν έχουμε μια 5s2p 3000 Mha έχουμε 18,5 V και 6000 Mha καθώς πολλαπλασιάζουμε τη χωρητικότητα με το νούμερο στην δεύτερη στήλη για να βρούμε την συνολική χωρητικότητα.
Όταν λεμε μπαταρία 20c -30 C τι σημαίνει ; Ότι μπορούμε να έχουμε εκφόρτιση από 20 φορές το C έως και 30 φορές το C .
Το πρώτο νούμερο είναι το ρεύμα που μπορεί να «δώσει» διαρκώς ...και το δεύτερο στιγμιαία .
Φόρτιση Lipo
Γενικός κανόνας είναι ότι φορτίζουμε MAX με 1 C και με Balancer ώστε να εξισορροπήσουν τα στοιχεία κατά το τέλος της φόρτισης. Βασικό είναι να ελέγξουμε ότι έχουμε δηλώσει το σωστό τύπο μπαταρίας στο φορτιστή και επιβλέπουμε την μπαταρία όταν φορτίζει καθώς δεν είναι σπάνιο φαινόμενο ...οι εκρήξεις!
Από κοντά λοιπόν και πάντα επιφυλακτικά. (οι ταλαιπωρημένες lipo φουσκώνουν, άρα και με το μάτι αντιλαμβανόμαστε ότι δε μπορούμε να τις εμπιστευτούμε πολύ, τόσο στη φόρτιση αλλά και στην πτήση)
Φροντίδα
ΔΕΝ πρέπει να πέσει κάτω από 3 V ανά στοιχείο η τάση της μπαταρίας γιατί θα καταστραφεί. ʼρα λοιπον, δεν την εξαντλούμε στην πτήση ποτέ!
Δεν επιλέγουμε τη μπαταρία που θα χρειαζόμαστε οριακά, αλλά λίγο μεγαλύτερη (αν χρειαζόμαστε 20 C θα πάρουμε μια 30 C ή έστω 25c αλλιώς θα αγοράσουμε ποιο σύντομα νέα lipo
Επισης τωρα τελευταια εχουν αρχιση να βγενουν Lipo που υπόσχονται ότι μπορείς να της φορτίσεις και με 2 C αλλά αυτές είναι πολύ ακριβές για την ώρα