Σελίδα 1 από 5

Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 10:43 am
από Dimitris08
Μήπως θα μπορούσατε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές για τη ρύθμιση του κινητήρα η κάποιο λινκ για να διαβάσω μόνος μου;

Πως ρυθμιζουμε ένα κινητήρα; Με βάση τις στροφές, τον ήχο, τη θερμοκρασία; Πως ξέρουμε ότι ένας κινητήρας είναι σωστα ρυθμισμενος;

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 10:50 am
από ankon
Καλημέρα
Αν τα Αγγλικά σου είναι οκ ,θα βρείς πληροφορίες εδώ.

http://www.rc-model-airplanes.com/articles-and-tutorials/24-rc-airplane-parts/29-glow-engine-tuning


και εδώ περισσότερες

http://arvadamodelers.com/documents/events/2010/Glow%20Engine%20Tuning%20Clinic_v2.pdf

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 11:01 am
από Mogolos
Tα μοτέρ από το εργοστάσιο είναι ρυθμισμένα ώστε να πάρουν αμέσως μπροστά.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν την μικρορύθμιση που χρειάζονται.
1. Στρώνουμε το μοτέρ. Φροντίζουμε να γίνεται το στρώσιμο σε χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος (το καλοκαίρι είναι απαγορευτικό) και ανοίγουμε όσο μπορούμε την μεγάλη βελόνα. Με λίγα λόγια να δουλεύει πολύ πλούσια το μοτέρ και να βγάζει άκαυστο καύσιμο και λαδί από την εξάτμιση. Ανάλογα με το μοτέρ καίμε ορισμένα ντεπόζιτα. Στα 4-5 κατά μέσο ορό είναι οκ.
2. Είμαστε έτοιμοι να ρυθμίσουμε για πτήση. Αρχίζουμε και κλείνουμε την μεγάλη (την μικρή δεν την πειράζουμε ΚΑΘΟΛΟΥ. Όπως την έχει ο κατασκευαστής) και το μοτέρ αρχίζει να σφυρίζει. ΔΕΝ το σφυρίζουμε εντελώς. το έχουμε λίγο πλούσιο μιας και το μοτέρ ακόμα δεν είναι 100% στρωμένο.
3. Κάνουμε αρκετές ώρες πτήσης με αυτές τις ρυθμίσεις. Σιγά σιγά το μοτέρ θα "ανοίγει" και θα σου δείχνει από μόνο του ότι θέλει ρύθμιση
4. Πλέον αρχίζεις τις μικρορυθμισεις. Πολλές φορές κλείνεις λίγο την μικρή, και σίγουρα και την μεγάλη.
5. Τέλος φτάνεις στο σημείο να σταθεροποιήσεις την μικρή και να παίζεις με την μεγάλη ανάλογα με τις συνθήκες. Ζέστη - κρύο.
Αποκτάς και την εμπειρία σιγά σιγά. Στις αρχές πάντα κάποιος άλλος θα στο φτιάχνει.

ΣΥΜΕΙΩΣΗ: Πλούσιο μίγμα και 80-90% απόδοση = μακροζωία του κινητήρα

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 1:47 pm
από Dimitris08
Σας ευχαριστώ. Θα τα διαβάσω και θα επανέλθω με τυχόν απορίες.

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 4:36 pm
από yankos
Μιας και από χθες έγραψα αυτό το κείμενο για να σου απαντήσω, ας το παραθέσω αν και έχουν δώσει ήδη απαντήσεις κάποιοι φίλοι.

Δεν είναι διαφορετικός ο τρόπος ρύθμισης κάθε κινητήρα, αλλά μπορεί και κάθε κινητήρας να έχει τα χούγια του. Η γενική φιλοσοφία πάντως είναι η ίδια.
Καταρχήν ποια είναι τα ζητούμενα από μια καλή ρύθμιση;

1. Να παίρνει μπρος ο κινητήρας.
2. Να κρατάει ρελαντί σταθερό και τέτοιο που να μην προχωράει το μοντέλο.
3. Να έχει ομαλή μετάβαση από ρελαντί σε τέρμα γκάζι.
4. Να δίνει ικανοποιητικές στροφές στο τέρμα γκάζι.
5. Να μη σβήνει.
6. Να μην ανεβάζει θερμοκρασία.

Πώς θα τα πετύχεις όλ' αυτά σε ένα glow κινητήρα;
Υπάρχουν δύο βελόνες που μπορείς ρυθμίσεις.
Η χαμηλή, που είναι μια μικρή βιδούλα στο πλάι του καρμπ και η ψηλή βελόνα που είναι μεγαλύτερη.
Η χαμηλή επηρεάζει περισσότερο τη λειτουργία στις χαμηλές στροφές και η ψηλή βελόνα επηρεάζει περισσότερο τη λειτουργία στις ψηλές στροφές.
Αυτές οι δύο βελόνες πρέπει να ρυθμιστούν σωστά ώστε να δουλεύει καλά ο κινητήρας σε όλο το φάσμα των στροφών. Η ρύθμιση έχει να κάνει και με τις ατμοσφαιρικές συνθήκες. Ζεστός καιρός = λίγο οξυγόνο άρα λιγότερη καύση άρα ο κινητήρας μπουκώνει και θέλει λίγο κλείσιμο.
Κρύος καιρός = περισσότερο οξυγόνο άρα ο κινητήρας στεγνώνει και θέλει λίγο άνοιγμα.
Το ίδιο και με το υψόμετρο, μεγάλο υψόμετρο λίγο οξυγόνο και το αντίθετο.

Υπάρχουν διάφορες απόψεις για το πώς θα φτάσουμε στην επιθυμητή ρύθμιση.
Η δική μου άποψη είναι πρακτική, απλή και απευθύνεται στον αρχάριο.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν κινητήρα που μπορεί να εκκινήσει αλλά δεν κρατάει ρελαντί ή σβήνει ή κομπιάζει να δώσει τα γκάζια του.
Καταρχήν πριν ξεκινήσω να πειράζω τις βελόνες πρέπει να θυμάμαι σε ποια θέση ήτανε, να μπορώ δλδ να επιστρέψω στην προηγούμενη ρύθμιση.
Αν δεν καταλαβαίνω περί τίνος πρόκειται, δλδ για μπούκωμα ή στέρηση τότε καλό είναι να ξεκινήσω ανοίγοντας ώστε να μην στεγνώσω κατά λάθος τον κινητήρα. 1/8 της στροφής ας πούμε. Εδώ πρέπει να μπορώ να κρίνω αν η μεταβολή αυτή είναι προς το καλύτερο ή το χειρότερο. Αν κρίνω ότι πάει καλύτερα ανοίγω λίγο ακόμη. Αν κρίνω ότι πάει χειρότερα κλείνω λίγο.
Αν κλείνοντας πάει καλύτερα κλείνω λίγο ακόμη. Δλδ βλέποντας και κάνοντας.
Ειδικά για την ψηλή βελόνα, δίνω τέρμα γκάζι και ανοίγω μέχρι να βρω τις μέγιστες στροφές, τότε ανοίγω άλλα 3-4 κλικ.
Αν ανοίγοντας πέφτουν οι στροφές, τότε κλείνω μέχρι να βρω τις μέγιστες στροφές, μετά ανοίγω πάλι 3-4 κλικ.
Παράλληλα πρέπει να ελέγχω τη θερμοκρασία του κινητήρα με το χέρι.
Δεν πρέπει να είναι πολύ καυτός, πρέπει να μπορώ να τον πιάσω έστω και για λίγο. Με αυτόν τον τυφλοσούρτη μπορείς να ρυθμίσεις κάθε κινητήρα και να τον προστατέψεις από στέγνωμα και υπερθέρμανση.
Όσο περισσότερο ασχοληθείς με τη ρύθμιση τόσο πιο καλά και γρήγορα θα ρυθμίζεις στο μέλλον.

Επίσης, κάθε φορά που αλλάζουμε καύσιμο ή ποσοστό νίτρο ή λαδιού θέλει να ρυθμίσουμε. Κάθε φορά που αλλάζουμε έλικα με μεγαλύτερη ή μικρότερη θέλει να ρυθμίσουμε. Αν ανεβάζει θερμοκρασία ανοίγουμε. Ο κινητήρας που λιπαίνεται σωστά συνήθως αφήνει μια άσπρη κάπνα στον ουρανό. Για να πετύχεις μια καλή ρύθμιση πρέπει να έχεις σωστό ντεπόζιτο, στο σωστό ύψος, καλό μπουζί και καλό καύσιμο. Αν κάτι απ' αυτά δεν πάει καλά τζάμπα ρυθμίζεις.

Το κλειδί είναι να μπορείς να κρίνεις την κάθε μεταβολή, αν είναι προς το καλύτερο ή το χειρότερο.

Καλές ρυθμίσεις :))

Υ.Γ. και μην ακούς αυτούς που θα σου πουν μην πειράζεις τις βελόνες κλπ αυτοί δεν ξέρουν να ρυθμίζουν :p

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 6:05 pm
από engexpert
πολύ καλά τα είπαν οι προλαλήσαντες, απλά να προσθέσω ότι

πριν πετάξεις να κάψεις κανα δυο ντεπόζιτα.

1) ότι ρύθμιση και να κάνεις, πριν την απογείωση το αφήνεις για ενα λεπτο στο ρελαντι να δεις πως δουλευει μονο του. Αν σβησει κανεις παλι τις ρυθμισεις σου.

2) Ρυθμιζεις τη βελόνα (μίγματος) σε φουλ και μεση γκάζι.

3) Για να δώσεις κάυσιμο γυρνάς αριστερόστροφα(αντίθετα με τους δείκτες)
και για να μειώσεις δεξιόστροφα(όπως οι δείκτες του ρολογιου)

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 6:12 pm
από ankon
Ρε συ Γιάννη αν έγραφα τέτοιο κατεβατό ....ακόμα θα έγραφα.Χαρά στο κουράγιο σου ! Μπράβο.

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 6:43 pm
από Dimitris08
Φιλε yanko ευχαριστω παρα πολυ για τον κόπο σου.

Τώρα ο κινητήρας μου ειναι σωστα ρυθμισμενος χαρη στη βοήθεια που ειχα την πρώτη μέρα. Διατηρεί το ρελαντί και αφήνει την καπνα που λες στον ουρανό.

Αν αλλάξει κάτι απο αυτα τότε πρέπει να επέμβω σωστα, δεδομένου οτι δεν αλλάζω ουτε καύσιμο ουτε ελικα. Και για να ξεκινήσω τη ρύθμιση κρατάω τον κινητήρα στο ρελαντί, βλέποντας αν σβήσει πειραζοντας την ψηλη βελόνα η χαμηλή; Αν εχω καταλάβει σωστα: χαμηλή βελόνα > ρελαντι, ψηλη > τέρμα γκάζι.

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 6:52 pm
από Αντώνης Κριτζάς
Διάβασε προσεκτικά αυτά που έγραψαν οι συμοντελιστές παραπάνω γιατί τώρα που θα κρυώσει περισσότερο ο καιρός ίσως χρειαστεί μια ψιλορύθμιση όπως και αργότερα που θα ζεστάνει Οι ρυθμίσεις μπορεί να αλλάξουν αν πετάξεις σε άλλο χώρο που έχει υψομετρική διαφορά (και 100 μέτρα θα φανεί)
Ο κινητήρας που έχεις πρέπει να μην είναι πολύ σφυριγμένος αλλά λίγο μπουκωμένος στο έδαφος Αυτό γιατί μόλις σηκωθείς αυτή η μικρή υψομετρική διαφορά τον επηρεάζει

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 7:50 pm
από Dimitris08
Όλα αυτα που προτείνατε μπορω να τα δοκιμάσω για εξάσκηση και πειραματισμο σε κινητήρα τ/κ αυτοκινήτου σωστά;

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 09, 2011 11:00 pm
από yankos
ankon έγραψε: Ρε συ Γιάννη αν έγραφα τέτοιο κατεβατό ....ακόμα θα έγραφα.Χαρά στο κουράγιο σου ! Μπράβο.


Α μη νομίζεις κι εγώ μια ώρα το έγραφα #**

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 10, 2011 7:23 am
από w1ndsurfer
Πάρε ένα στροφόμετρο

Και αν είσαι μερακλής πάρε και ένα θερμόμετρο υπερυθρων

Και το σημαντικότερο: κράτα σημειώσεις ! Θα δεις πόσο χρήσιμες είναι όταν τις χρειαστείς

(Το συνημμένο είναι αρχείο Word .docx, το μετονόμασα σε .doc γιατί δεν το δεχόταν το forum, κατέβασε το και άλλαξε το σε .docx για να ανοίξει στο Word)

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 10, 2011 9:12 am
από dgiatr
Θα συμφωνήσω με τα παιδιά στα προηγούμενα και θα ήθελα να προσθέσω κάποια πραγματάκια που δεν ξέρω εάν έχουν προαναφερθεί:
1. ΠΑΝΤΑ μα ΠΑΝΤΑ ρυθμίσεις σε glow κινητήρα κάνουμε με ΜΙΣΟ ντεπόζιτο καυσίμου μέσα (ούτε γεμάτο ούτε σχεδόν άδειο) ώστε να πετύχουμε το μέσο όρο της συμπεριφοράς του κινητήρα γιατί όταν είναι γεμάτο το ντεπόζιτο το μοτέρ έχει την τάση να είναι μπουκωμένο και αντίστοιχα όταν το ντεπόζιτο είναι σχεδόν άδειο ο κινητήρας έχει την τάση να είναι στεγνός.
2. Πάντα να χρησιμοποιείς στροφόμετρο στη ρύθμιση και μην ακούς τους <<εξυπνάκηδες>> που θα σου πούν <<καλά χρειάζεσαι στροφόμετρο για να ρυθμίσεις ένα μοτέρ; δεν το ακούς με το αυτί;>>. Φαντάζομαι θα έχει αναφερθεί οτι θα πρέπει να είσαι περίπου 100-200 rpm κάτω απο το σημείο όπου σφυρίζει το μοτέρ, ανάλογα και τον καιρό.
3. Ο,τι ρύθμιση και να κάνεις εαν δεν έχεις εξασφαλίσει καλό εξαερισμό στο μοτέρ σου είναι χαμένος κόπος. Μη λυπάσαι να <<σφάξεις>> το cowl, ιδιαίτερα απο κάτω που έτσι κι αλλιώς δεν πολυφαίνεται. Εχει αναφερθεί και αλλού το θέμα αυτό.

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 10, 2011 9:50 pm
από Dimitris08
μετα απο πειραματισμο σε κινητηρα αυτοκινητου πιστευω οτι εχω κατανοησει λιγο παραπανω το πως ρυθμιζουμε ενα κινητηρα. Δυσκολευομαι λιγο με το να διακρινω ποτε ο κινητηρας μπουκωνει και ποτε ζοριζεται. Και φυσικα χρειαζομαι καποιον που ξερει να μου πει αν το εχω φτιαξει σωστα.

Απάντηση: Ρύθμιση κινητηρα

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Νοέμ 10, 2011 9:57 pm
από nasa
...καλά, δες κ' θα καταλάβεις πολλά εδώ : http://www.hooked-on-rc-airplanes.com/nitro-engine-tuning-tips.html#VisitorPages
(βλ. αρχή σελίδας link)..... _Β_Ο