Mέτρηση στροφών σε δικινητήριο-Alarm στον πομπό όταν σβήσει το ένα μοτέρ.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιαν 02, 2012 10:16 am
Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους.
Ανοίγω το θέμα αυτό γιατί δεν ξέρω εάν έχει ξαναειπωθεί το ερώτημα αυτό εδώ.
Φτιάχνω ένα δικινητήριο warbird και επειδή το γνωστό πρόβλημα είναι τι θα γίνει όταν σβήσει το ένα μοτέρ, τα οποία θα είναι βεζίνα(rcg 26cc) σκέφτηκα να φτιάξω ένα σύστημα το οποίο θα με ειδοποιεί με alarm όταν κάποιο μοτέρ σβήσει.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτού του είδους τα αεροπλάνα, δικινητήρια και ιδιαίτερα warbirds είναι να ΠΑΡΕΙΣ ΧΑΜΠΑΡΙ οτι σου έσβησε το ένα μοτέρ. Βέβαια κάποιοι θα πούν οτι θα αρχίσει να σου <<τραβάει>> προς τη μια μεριά και οτι θα αλλάξει ο ήχος των μηχανών οπότε θα το καταλάβεις , εγώ όμως θέλω και μια επιπλέον επιβεβαίωση οτι κάτι δεν πάει καλά μέσω τηλεμετρίας στροφών. Για να εξηγηθώ αναλυτικότερα, εμένα δεν με ενδιαφέρει να μπορώ να βλέπω συνέχεια τις στροφές των κινητήρων κάτι το οποίο δεν είναι και πρακτικό γιατι εκείνη τη στιγμή πετάς, το μόνο που θέλω είναι να χτυπάει ένα alarm στον πομπό μου όταν σβήσει κάποιος απο τους δύο κινητήρες.
Με βάση το παραπάνω σκεπτικό αγόρασα το module τηλεμετρίας της frsky( την οθόνη) μαζί με τον αντίστοιχο δέκτη που το υποστηρίζει. Το πρόβλημα ωστόσο είναι το εξής : ο συγκεκριμένος δέκτης έχει δυο αναλογικές εισόδους και μια ψηφιακή είσοδο τηλεμετρίας. 'Εχω αγοράσει και τον οπτικό σένσορα στροφών της frsky τον οποίο όμως θα προτιμούσα να μη χρησιμοποιήσω αλλά να εκμεταλλευθώ το σύστημα ανάγνωσης των στροφών που έχουν πάνω τους οι ηλεκτρονικές. O εν λόγω δέκτης της frsky διαβάζει στροφές μέσου του αντίστοιχου οπτικού σένσορα( στροφόμετρο υπερύθρων )τον οποίο όμως θα πρέπει αφενός να βρεις τρόπο να τον στηρίξεις πάνω στο μοτέρ (το εύκολο) , αφετέρου δέ ,ΔΕΝ είναι ακριβείας γιατί οι ενδείξεις του εξαρτώνται απο την ένταση του φωτός, την γωνία πρόσπτωσης του φωτός όπως άλλωστε και στα συμβατικά μας στροφόμετρα όταν μετράμε τις στροφές του κινητήρα. Επιπλέον δέ, ο αισθητήρας αυτός συνδέεται ΜΟΝΟ στην ψηφιακή είσοδο τηλεμετρίας του δέκτη η οποία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ρυθμίσεις για alarm. Ρυθμίσεις για alarm έχουν ΜΟΝΟ οι δύο αναλογικές είσοδοι τάσης τις οποίες και θέλω να εκμεταλλευθώ. Οι είσοδοι αυτοί είναι για να μετράνε τάση μπαταρίας δέκτη ή οποιασδήποτε άλλης μπαταρίας πάνω στο αεροπλάνο, ενώ με το module μπορείς να ρυθμίσεις τα επίπεδα τάσης που θα χτυπήσουν τα alarm για αυτές της εισόδους.
Επί της ουσίας εγώ θα ήθελα να μου πεί κάποιος ηλεκτρονικός ή κάποιος άλλος που έχει ασχοληθεί με αυτά, ένα κυκλωματάκι το οποίο να το συνδέσω με ένα ύψιλον στον αισθητήρα στροφών που βρίσκεται πάνω στον άξονα της κάθε βενζίνας και το οποίο να ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ την ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΣΤΡΟΦΩΝ της κάθε έλικας σε ΤΑΣΗ (δηλαδή τάση ανάλογη της συχνότητας των στροφών ) ώστε αυτές τις δυο τάσεις να τις οδηγήσω στις αναλογικές εισόδους τηλεμετρίας του δέκτη. Θα προτιμούσα το κύκλωμα αυτό να έχει ΟΠΤΙΚΗ απομόνωση με το υπόλοιπο κύκλωμα της ηλεκτρονικής για ευνόητους λόγους!!! Εμένα με ενδιαφέρει η τάση που θα βγάζει το κύκλωμα αυτό όταν θα υπάρχει ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ στροφών, ώστε να ρυθμίσω ανάλογα και τα alarm.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!
Υ.Σ. Μεταξύ αναλογικών εισόδων δέκτη και του επιθυμητού κυκλώματος το οποίο και ψάχνω να βρω θα παρεμβληθεί ένα διαιρέτης τάσης της frsky o οποίος θα υποβιβάσει την τάση που θα βγάλει το κύκλωμα αυτό γιατί οι αναλογικές είσοδοι του δέκτη δέχονται τάση μέχρι 3,3 volts.
Ανοίγω το θέμα αυτό γιατί δεν ξέρω εάν έχει ξαναειπωθεί το ερώτημα αυτό εδώ.
Φτιάχνω ένα δικινητήριο warbird και επειδή το γνωστό πρόβλημα είναι τι θα γίνει όταν σβήσει το ένα μοτέρ, τα οποία θα είναι βεζίνα(rcg 26cc) σκέφτηκα να φτιάξω ένα σύστημα το οποίο θα με ειδοποιεί με alarm όταν κάποιο μοτέρ σβήσει.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτού του είδους τα αεροπλάνα, δικινητήρια και ιδιαίτερα warbirds είναι να ΠΑΡΕΙΣ ΧΑΜΠΑΡΙ οτι σου έσβησε το ένα μοτέρ. Βέβαια κάποιοι θα πούν οτι θα αρχίσει να σου <<τραβάει>> προς τη μια μεριά και οτι θα αλλάξει ο ήχος των μηχανών οπότε θα το καταλάβεις , εγώ όμως θέλω και μια επιπλέον επιβεβαίωση οτι κάτι δεν πάει καλά μέσω τηλεμετρίας στροφών. Για να εξηγηθώ αναλυτικότερα, εμένα δεν με ενδιαφέρει να μπορώ να βλέπω συνέχεια τις στροφές των κινητήρων κάτι το οποίο δεν είναι και πρακτικό γιατι εκείνη τη στιγμή πετάς, το μόνο που θέλω είναι να χτυπάει ένα alarm στον πομπό μου όταν σβήσει κάποιος απο τους δύο κινητήρες.
Με βάση το παραπάνω σκεπτικό αγόρασα το module τηλεμετρίας της frsky( την οθόνη) μαζί με τον αντίστοιχο δέκτη που το υποστηρίζει. Το πρόβλημα ωστόσο είναι το εξής : ο συγκεκριμένος δέκτης έχει δυο αναλογικές εισόδους και μια ψηφιακή είσοδο τηλεμετρίας. 'Εχω αγοράσει και τον οπτικό σένσορα στροφών της frsky τον οποίο όμως θα προτιμούσα να μη χρησιμοποιήσω αλλά να εκμεταλλευθώ το σύστημα ανάγνωσης των στροφών που έχουν πάνω τους οι ηλεκτρονικές. O εν λόγω δέκτης της frsky διαβάζει στροφές μέσου του αντίστοιχου οπτικού σένσορα( στροφόμετρο υπερύθρων )τον οποίο όμως θα πρέπει αφενός να βρεις τρόπο να τον στηρίξεις πάνω στο μοτέρ (το εύκολο) , αφετέρου δέ ,ΔΕΝ είναι ακριβείας γιατί οι ενδείξεις του εξαρτώνται απο την ένταση του φωτός, την γωνία πρόσπτωσης του φωτός όπως άλλωστε και στα συμβατικά μας στροφόμετρα όταν μετράμε τις στροφές του κινητήρα. Επιπλέον δέ, ο αισθητήρας αυτός συνδέεται ΜΟΝΟ στην ψηφιακή είσοδο τηλεμετρίας του δέκτη η οποία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ρυθμίσεις για alarm. Ρυθμίσεις για alarm έχουν ΜΟΝΟ οι δύο αναλογικές είσοδοι τάσης τις οποίες και θέλω να εκμεταλλευθώ. Οι είσοδοι αυτοί είναι για να μετράνε τάση μπαταρίας δέκτη ή οποιασδήποτε άλλης μπαταρίας πάνω στο αεροπλάνο, ενώ με το module μπορείς να ρυθμίσεις τα επίπεδα τάσης που θα χτυπήσουν τα alarm για αυτές της εισόδους.
Επί της ουσίας εγώ θα ήθελα να μου πεί κάποιος ηλεκτρονικός ή κάποιος άλλος που έχει ασχοληθεί με αυτά, ένα κυκλωματάκι το οποίο να το συνδέσω με ένα ύψιλον στον αισθητήρα στροφών που βρίσκεται πάνω στον άξονα της κάθε βενζίνας και το οποίο να ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ την ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΣΤΡΟΦΩΝ της κάθε έλικας σε ΤΑΣΗ (δηλαδή τάση ανάλογη της συχνότητας των στροφών ) ώστε αυτές τις δυο τάσεις να τις οδηγήσω στις αναλογικές εισόδους τηλεμετρίας του δέκτη. Θα προτιμούσα το κύκλωμα αυτό να έχει ΟΠΤΙΚΗ απομόνωση με το υπόλοιπο κύκλωμα της ηλεκτρονικής για ευνόητους λόγους!!! Εμένα με ενδιαφέρει η τάση που θα βγάζει το κύκλωμα αυτό όταν θα υπάρχει ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ στροφών, ώστε να ρυθμίσω ανάλογα και τα alarm.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!
Υ.Σ. Μεταξύ αναλογικών εισόδων δέκτη και του επιθυμητού κυκλώματος το οποίο και ψάχνω να βρω θα παρεμβληθεί ένα διαιρέτης τάσης της frsky o οποίος θα υποβιβάσει την τάση που θα βγάλει το κύκλωμα αυτό γιατί οι αναλογικές είσοδοι του δέκτη δέχονται τάση μέχρι 3,3 volts.