Σελίδα 1 από 1

Συντήρηση Ελικοπτέρων - Προτάσεις

Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 04, 2008 1:50 pm
από Γιάννης Ζαφείρης
Μετά την πτήση:

Καθάρισμα του μοντέλου επιμελώς. Τα συνήθη υλικά που χρησιμοποιούνται για το καθάρισμα είναι υγρό για τζάμια και οινόπνευμα. Θεωρώ ότι το δεύτερο είναι αποτελεσματικότερο, αλλά και πολύ ακριβότερο :(

Εφόσον το καθάρισμα του μοντέλου τελειώσει, ξεκινάμε ελέγχοντας εξονυχιστικά τα πλέον βασικά σημεία του ελικοπτέρου: Ντίζες, Pushrods, horns, Servo, ρουλεμάν, γρανάξια, ιμάντα ή άξονα, βίδες (ειδικά της κεφαλής ΟΛΕΣ), blades (να μην είναι πολύ σφικτές, αλλά να μην «παιζουν»).

Αν παρατηρήσουμε χαλαρωμένο pushrod το αντικαθιστούμε αμέσως (το manual πάντα κοντά).

Τις βίδες τις ελέγχουμε τακτικά, μία προς μία! Όπου βίδα η οποία βιδώνει σε μεταλλική επιφάνεια, επιβάλεται χρήση locktite. Η κόλα αυτή, «κρατά» τη βίδα ακούνητη, αλλά παράλληλα μας επιτρέπει να την ξεβιδώσουμε οποτεδήποτε το θελήσουμε.

Αν βίδα με locktite μας δείξει χαλαρωμένη μετά από ελαφρύ στρέψιμο του εργαλείου μας, τότε την αφαιρούμε, την καθαρίζουμε με οινοπνεύμα, τοποθετούμε πάνω της locktite ξανά και τη βιδώνουμε ασφαλώς.

Locktite ΔΕ χρησιμοποιούμε σε βίδες που βιδώνουν σε πλαστικό υλικό, γιατί μάλλον θα κάνουμε ζημιά. Ακόμη πάντως και οι ασφαλισμένες βίδες με locktite χρίζουν συχνών ελέγχων, γιατί ενδέχεται να χαλαρώσουν λόγω των κραδασμών που έχει το ελικόπτερο. Πέραν των κραδασμών, το ελικόπτερο έχει και αρκετές δεκάδες βίδες! Α!, μην ξεχάσω! Όταν λέμε «σφίξιμο», εννούμε σφίξιμο και όχι κόψιμο βίδας! Δε χρειάζονται «καργάρισμα» οι βίδες.
Πολλές φορές καταστρέφουμε τμήματα, επειδή φοβόμαστε ότι μπορεί να λασκάρουν. Όλοι την έχουμε πατήσει, προσοχή λοιπον.

Τα Servo συνηθως ακουγονται, αν έχουν καταστραφεί. Αυτό που ελέγχουμε όμως ως συνηθισμένη αβλεψιά ή λάθος ή απώλεια, είναι η μικρή κεντρική βίδα που συγκρατεί το horn πάνω του.

Τα γρανάζια λιπαίνονται με τα λιπαντικά που προετείνει ο κατασκευαστής.
Προσοχή εδώ, πολλοί χρησιμοποιούν διάφορα άλλα, που μπορεί μεν να κάνουν μερικώς τη δουλέιά τους, όμως δεν είναι τα ιδανικότερα. Ίσως π.χ. είναι περισσότερο ρευστά από ότι χρειάζεται, με αποτέλεσμα μετά από πτήση να φύγει όλο, να μείνει χωρίς λίπανση το μέρος με αποτέλσμα είτε να καταστραφεί για αυτό, είτε το περυχημένο γύρω γράσο-λάδι να «συγκρατεί» τις σκόνες πάνω. Η σκόνη ξέρουμε καλά ότι αποτέλει έναν από τους βασικότερους λόγους καταστροφής του μοντέλου μας.
Όποιος αγαπά το ελικόπτερό του, ποτέ μα ποτέ δεν πετάει σε χώμα. Καταστρέφονται όλα! Ότι κινείται ή περιστρέφεται, καταστρέφεται! Λυπηθείτε το!
Αν δεν υπάρχει χώρος, ...είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση ενός pad μεγάλων διαστάσεων, δεδομένου ότι η περιστροφή των blades ανασηκώνει σε μεγάλη έκταση χώματα και σκόνες.

Ιμάντας. Να είναι σφιγμένος, έτσι ώστε αν τον πιέσουμε με το δάχτυλο οι «ανοχές» να είναι πολύ λίγες. Πολλές φορές χαλαρώνει, θέλει σχετικά συχνό έλεγχο, ειδικά στις πρώτες πτήσεις του μοντέλου μας.

Παξιμάδια: έλεγχος για locktite παντού. Αν τα παξιμάδια είναι «ασφαλείας», αυτά θα πρέπει να αντικατασταθούν στις περιπτώσεις που τα έχουμε βιδώσει και ξεβιδώσει 2-3 φορές! Το πλαστικό υλικό στο εσωτερικό των παξιμαδιών ασφαλείας, με το βίδωμα και το ξεβίδωμα, αρχίζει να «χαλαρώνει», ειδικά όταν στη γύρω περιοχή ενώσο ξεβιδώνουμε και βιδώνουμε, υπάρχουν λάδια από καύσιμο (που υπάρχουν).
Αλλάγή λοιπόν επειγόντως, γιατί χάνουν το κυριότερο τους χαρακτηριστικό. Παύουν να είναι ασφαλείας!
Σημείωση: Είναι σημαντικό να τα προσέχουμε τα συγκεκριμένα, γιατί χρησιμοποιούνται σε νευραλγικά τμήματα, όπως τη στήριξη των blades πάνω στα grips, στο hub της κεφαλής και αλλού.

Τα ρουλεμάν, συνήθως ακούγονται όταν χαλάσουν. Ο θόρυβος που κάνουν είναι χαρακτηριστικός. Ας πούμε ότι προειδοποιούν στις περισσότερες των περιπτώσεων. Πάντα όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις. Φροντίζουμε να έχουν λίπανση και να μη σκονίζονται. Είπαμε, αυτή είναι η κυριότερη καταστροφή. Το ίδιο ισχύει και για τα ρουλεμαν της μηχανής. Ακούγονται επίσης.
Ο mrkaza έχει γράψει το άρθρο "Αλλαγή ρουλεμάν δίχρονου κινητήρα"
που σας οδηγεί από το Α ως το Ω για την αντικατάστασή τους.

Προσοχή! Τα χώματα, οι σκόνες και τα σωματίδια γενικότερα στα ρουλεμάν, μπορούν να προκαλέσουν παρεμβολές και διάφορα χασίματα. Έχουν καταγραφεί φαινόμενα όπου η Ραδιοσυχνότητα που δημιουργείται από τις τριβές με τα μέταλλα σε συνδυασμό με τις υπερ-υψηλές ταχύτητες, να γίνονται αιτία στο χάσιμο ενός μοντέλου. Ακόμη και προληπτικά λοιπόν, ...ακόμη και αν δεν τα ακούσουμε, μετά από έναν αριθμό πτήσεων αντικαταστήστε τα όλα!
(Συνήθως στις 100 - 150 πτήσεις)

Τα Thrust Bearings είναι τα ακριβότερα ρουλεμάν του ελικοπτέρου μας wΈχουμε φροντίσει από την εγκατάσταση τους να τα λιπάνουμε σωστά, γιατί πέραν του υψηλού τους κόστους, σε σχέση με όλα τα άλλα, είναι και πολύ πιο δύσκολο να ασχοληθούμε μαζί τους, εφόσον θα πρέπει να ξηλώσουμε blades, grips κ.α.
Μετά από αρκετές πτήσεις πάντως, τα επανελέγχουμε καθαρίζοντας καλά με αέρα το πρηγούμενο γράσο, και τοποθετώντας τα με καινούριο.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε γράσο θελήσουμε, αρκεί να είναι παχύρευστο για να μη «φυγει» εύκολα λόγω της φυγοκέντρου.




Συμπληρώστε οι επόμενοι τα απαραίτητα, ή διορθώστε λάθη που εντοπίσατε.

Απάντηση: Συντήρηση Ελικοπτέρων - Προτάσεις

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Φεβ 26, 2009 1:32 pm
από kotsak
Ένα πολύ ωραίο θέμα που δεν εχει συνέχεια δυστυχώς για το πως συντηρούμε το ελικόπτερο μας
Ειχα λοιπόν δει στο σεφ

Απάντηση: Συντήρηση Ελικοπτέρων - Προτάσεις

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 11, 2009 2:43 am
από chrismet
Χαλάει η μηχανή με το οινόπνευμα; Δεν νομίζω. Νομίζω σου είπε ότι θα χαλάσουν τα σωληνάκια, ότι θα ξεραθούν, οπότε είναι εύκολο μετά να σπάσουν, να κοπούν κλπ.