Καλησπέρα,
εδώ και καιρό παίζω FMS για αεροπλάνο αλλά και για ελικόπτερο. Έχω κατεβάσει ένα patch με το T-rex 450 και τουλάχιστον στο FMS κάνω καλές πορίες loops και rools. Nose in αν και τα καταφέρνω, θέλω λίγο ακόμα για να πω ότι είμαι οκ. Με τα αεροπλάνα αντίστοιχα αισθάνομαι αρκετά άνετα.....
Το θέμα είναι ότι έχω διαβάσει αρκετά για sims και ότι οι καλοί είναι το G4, Reflex, phoenix, κλπ... και ότι το FMS είναι απλά για την προπόνηση των δακτύλων !!! Πόσο αλήθεια είναι αυτό ;
FMS πόσο κακός είναι ;
Απ: FMS πόσο κακός είναι ;
Η αλήθεια είναι ότι το FMS διατίθεται δωρεάν ενώ τα καλά simulators κοστίζουν EUR200-300. Και μόνο από αυτό καταλαβαίνεις ότι σίγουρα υπάρχει σημαντικότατη διαφορά ποιότητος μεταξύ τους.
Όμως χωρίς να θεωρώ τα simulators άχρηστα , δεν πιστεύω ότι είναι τρόπος για να μάθεις να πετάς. Υπάρχει τεράστια διαφορά από την πραγματικότητα. Πρώτα από όλα τα μοντελα του simulator είναι όλα τριμαρισμένα άριστα από το πρόγραμμα. Ακόμη και σε τροχοδρόμηση απογείωσης δεν παρατηρείς εκτροπή. Δεύτερον η οθόνη του υπολογιστή είναι δισδιάστατη και όσο και άν έχουν προχωρήσει τα προγράμματα οδήγησης τριών διαστάσεων, δεν μπορούν να προσεγγίσουν την πραγματική αίσθηση της στερεοσκοπικής όρασης στο χώρο του ανθρωπίνου ματιού.
Εκείνο στο οποίο τα simulators βοηθούν σημαντικά είναι στο να βοηθήσουν τον αρχάριο μοντελιστή να αυτοματοποιήσει τις κινήσεις του και να ξεχωρίσει το πότε πρέπει να κουνήσει το stick δεξιά ή αριστερά ανάλογα με την κατεύθυνση του μοντέλου. Αυτό πάντως είναι πολύ σημαντικό γιατί μαθαίνεις να κατευθύνεις το μοντέλο γρήγορα και χωρίς απώλειες. Κατά τα λοιπά δεν νομίζω ότι ο υπολογιστής μπορεί να σε προετοιμάσει αξιόπιστα για ένα καινούριο μοντέλο. Μόνο στον αέρα θα μάθεις πως αυτό πραγματικά συμπεριφέρεται. Η εμπειρία -ώρες πτήσης- είναι εκείνο που θα σε βοηθήσει να πετάξεις με επιτυχία ένα καινούριο μοντέλο. Ο υπολογιστής απλά θα σε προετοιμάσει ώστε να έχεις λιγότερα απρόοπτα.
Όμως χωρίς να θεωρώ τα simulators άχρηστα , δεν πιστεύω ότι είναι τρόπος για να μάθεις να πετάς. Υπάρχει τεράστια διαφορά από την πραγματικότητα. Πρώτα από όλα τα μοντελα του simulator είναι όλα τριμαρισμένα άριστα από το πρόγραμμα. Ακόμη και σε τροχοδρόμηση απογείωσης δεν παρατηρείς εκτροπή. Δεύτερον η οθόνη του υπολογιστή είναι δισδιάστατη και όσο και άν έχουν προχωρήσει τα προγράμματα οδήγησης τριών διαστάσεων, δεν μπορούν να προσεγγίσουν την πραγματική αίσθηση της στερεοσκοπικής όρασης στο χώρο του ανθρωπίνου ματιού.
Εκείνο στο οποίο τα simulators βοηθούν σημαντικά είναι στο να βοηθήσουν τον αρχάριο μοντελιστή να αυτοματοποιήσει τις κινήσεις του και να ξεχωρίσει το πότε πρέπει να κουνήσει το stick δεξιά ή αριστερά ανάλογα με την κατεύθυνση του μοντέλου. Αυτό πάντως είναι πολύ σημαντικό γιατί μαθαίνεις να κατευθύνεις το μοντέλο γρήγορα και χωρίς απώλειες. Κατά τα λοιπά δεν νομίζω ότι ο υπολογιστής μπορεί να σε προετοιμάσει αξιόπιστα για ένα καινούριο μοντέλο. Μόνο στον αέρα θα μάθεις πως αυτό πραγματικά συμπεριφέρεται. Η εμπειρία -ώρες πτήσης- είναι εκείνο που θα σε βοηθήσει να πετάξεις με επιτυχία ένα καινούριο μοντέλο. Ο υπολογιστής απλά θα σε προετοιμάσει ώστε να έχεις λιγότερα απρόοπτα.
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Απ: FMS πόσο κακός είναι ;
Όλα όσα αναφέρει ο Παντελής, όπως ακριβώς τα διατυπώνει, θεωρώ ότι είναι η πληρέστερη απάντηση στο ερώτημά σου.
Ο FMS απο πλευράς τιμής, δεν είναι "κακός" ...όσο "κακοί" μπορούν να γίνουν οι άλλοι simulators μέσα απο τις πολύ περισσότερες δυνατότητες ρυθμίσεων που διαθέτουν.
Τα βασικότερα μειονεκτήματα πάντως όλων ανεξαιρέτως τωνεξομοιωτών είναι η έλλειψη αίσθησης του πραγματικού χώρου (όλων των διαστάσεων).
Συγκεκριμένα: για τον έλεγχο του ε/π (nose in κλπ), τα sims είναι η ιδανικότερη λύση εξάσκησης.
Ασκήσεις όπως loop roll κλπ, αυτή την ώρα που είσαι στο ξεκίνημα δε θα σε βοηθήσουν. Αντιθέτως υπάρχει κίνδυνος να σε αποθρασύνουν πράγμα που πρέπει να αποφύγεις!
Αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι τώρα και που μπορεί να στο προσφέρει ακόμη και ο FMS (αν δεν υπάρχει δυνατότητα για κάτι καλύτερο) είναι οι ασκήσεις ακριβείας - απόλυτου ελέγχου του ελικοπτέρου σου.
Προτεινόμενη άσκηση, μετά το hover: (κοιτώντας την ουρά), είναι το hover στα αριστερά και δεξιά σου όπως επίσης και το hover έχοντας το ελικόπτερο κάθετα μπροστά σου (και στις δυό του πλευρές. Μια από τις δυό θα σου φανεί δυσκολότερη και σε αυτή θα πρέπει να επιμείνεις πολύ περισσότερο. Αυτό είναι καθαρά εγκεφαλικό. Αν είσαι δεξιόχειρας, λογικά θα σε δυσκολέψει η δεξιά πλευρά και στροφή).
Ακολουθούν: ασκήσεις με οκτάρια και nose in. Αμέσως μετά άσκηση hover nose in.
Όταν τα καταφέρεις αυτά τόσο στο sim όσο και real, τότε ασκείσαι στα επιπλέον που προσπαθείς τώρα, δοκιμάζοντας τη συμπεριφορά του μοντέλου σου και στις αρνητικές μοίρες.
Καλή επιτυχία.