Raptor 90 3D - Thunder Tiger
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Όταν πριν λίγο καιρό πούλησα το Raptor 50 για την αγορά του T-Rex 600N ...θεώρησα ότι "αδίκησα" ένα μοντέλο που κανένα παράπονο δεν είχα από αυτό.
Τώρα, μερικούς μήνες μετά, ένας νέος μεγαλύτερος Raptor "τιμωρεί" το T-Rex 600.
Η ανταλλαγή του T-Rex 600N με το νέο Raptor 90 3D μεταξύ εμού και του Λυκούργου (κατάστημα Hobbytrip
) είναι προκλητική και ενδιαφέρουσα.
Ενδιαφέρουσα γιατί θα γνωρίσουμε βήμα - βήμα το νέο Raptor 90 3D της Thunder Tiger.
- Συνημμένα
-
- R4.jpg (58.68 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R3.jpg (48.45 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R2.jpg (56.56 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R1.jpg (65.29 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Απ: Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Για την ώρα, λίγα πράγματα γνωρίζω και εγώ σχετικά με τον R90 3D. Περισσότερα θα δούμε μαζί δένοντας το Kit και στήνοντάς το.
Δανείζομαι όμως για αρχή μερικές απόψεις από το θέμα: Ποια η διαφορα Raptor 90SE με Raptor 903D?
και συνοψίζοντας τες, μεταφέρω τις πλέον ουσιώδεις.
Βασικές διαφορές με τον κλασσικό Raptor 90SE λοιπόν:
Βασικές και μεγάλες διαφορές, δεν υπάρχουν.
Η Thunder Tiger υποστηρίζει ότι με τις επεμβάσεις της μείωσε λίγο το βάρος και έστησε το "ανανεωμένο" 90άρι της ώστε να ευκολύνει το χειριστή που αρέσκεται περισσότερο σε 3d πτήσεις.
Η αντικατάσταση των carbon frames όμως, με αλουμινένια, δε νομίζω ότι αποσκοπούν εκεί, εφόσον η διαφορά μεταξύ τους σε γραμμάρια μπορεί να μη φανεί καν στη ζυγαριά μας!
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα metal grips τα οποία αντικαταστάθηκαν με πλαστικά. Εδώ, μπορώ να συμφωνήσω και με την άποψη του Rotorhead που μου επισήμανε ότι όλα σχεδόν τα 3d σήμερα κυκλοφορούν με πλαστικά holders για τις λεπίδες και όχι μεταλλικά. Αυτό πράγματι, ίσως να μην είναι τυχαίο.
Η άποψή μου πάντως ...είναι ότι ο υψηλός ανταγωνισμός -κυρίως το τελευταίο έτος- είναι αυτός που ανάγκασε τη Thunder Tiger να προχωρήσει στην ανακοίνωση του νέου της μοντέλου με ανανεωμένη τιμή, εφόσον του έκανε και μερικές εκπτώσεις σε υλικά, όπως αυτά που προαναφέρθησαν
Στην ουσία όμως, έπρεπε να ανταγωνιστεί αξιόλογα ελικόπτερα ίδιου μεγέθους που κυκλοφορούν σε αρκετά χαμηλότερες τιμές από τον "αρχηγό" Raptor 90 SE και με τη νέα τιμή του 90 3D τα κατάφερε.
Ο Raptor 90 3D είναι το μοντέλο που καλείται να ανταγωνιστεί μεγαθήρια. Το γεγονός αυτό για άλλους ίσως φαντάζει απίθανο έως και ακατόρθωτο, για άλλους πάλι όχι. Σημασία έχει ότι η αποδεδειγμένη ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί η Thunder Tiger στα μελετημένα kit της, είναι αυτή που εδώ και χρόνια μέσω των Raptor "καθίζει" την εταιρεία σε έναν από τους λίγους "θρόνους" του μοντελισμού.
Φωτογραφίες: 1η Το πλαστικό holder της λεπίδας 2η το νέο αλουμινένιο frame
- Συνημμένα
-
- R9.jpg (52.15 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R7.jpg (48.71 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Για τις αλλαγές, αντικαταστάσεις ή και προσθαφαιρέσεις υλικών
που προέβη η Thunder Tiger
...μας μιλάει σε άλλο ένα χρήσιμο μήνυμά του ο Γιώργος Μάρρος:
"Έχουν αφαιρεθεί τα Metal Frame Stiffeners (οι δύο μεταλικές πλάκες που αγκαλιάζουν τα Carbon Frames στο SE). Επίσης η Carbon Μπούμα έχει αντικατασταθεί με Μπούμα απο αλουμίνιο. Ακόμη έχουν αλλάξει στην κεφαλή το Seesaw (απο 53mm στο SE σε 63mm στο 3D) παρέχοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να ρυθμίσει τη θέση των mixing arms για 3D ή για πιό ήπια πτήση. Τέλος τα mixing arms και τα washout arms είναι από πλαστικό ...δίνοντας έτσι τη δυνατότητα του ''αδύναμου κρίκου'' στο στροφείο για εκτόνωση της δύναμης από μια ενδεχόμενη πτώση! Όλες οι παραπάνω αλλαγές έγιναν για ένα πιό φτηνό Raptor 90 με πολλά στοιχεία Raptor 90 SE! Επίσης τα ανταλλακτικά του Raptor 90 3D είναι πιό φτηνά γιατί έχεις να κάνεις με αλουμίνο και πλαστικό στα τμήματα που ''φευγουν'' πιό εύκολα σε μία πτώση! Ξέχασα δε να αναφέρω ό,τι το Raptor 90 3D εφαρμόζει μία διαφορετική φιλοσοφία στα Rotorhead Dumpers ,που καθιστούν πιό σκληρή την κεφαλή κατα τη διάρκεια της πτήσης μειώνοντας δραματικά έως και τελείως τον κίνδυνο Boom strike! Το βάρος είναι περίπου το ίδιο και στα δύο ελικόπτερα!"
Το συγκεκριμένο μοντέλο, θα στηθεί "ήπια", επεμβαίνοντας όσο γίνεται για να "μαλακώσει" η συμπεριφορά του και αυτό ξέρω ότι θα λυπήσει πολλούς χειριστές 3d. Θα χρησιμοποιήσουμε τη δυνατότητα ρύθμισης που μας δίνουν τα mixing arms, θα εγκαταστήσουμε σχετικά ήπιες λεπίδες που θα έχουν επιτρεπτή για το μοντέλο και το βάρος του ευκαμψία και τέλος βαρύτερα paddles από αυτά που συνοδεύουν το kit (αντικατάσταση των μπλε paddles με μαύρα των 40γραμμαρίων).
Το "κακό" αυτό θα το κάνουμε γιατί το μοντέλο προορίζεται για full Scale αμέσως αφού ρυθμιστεί και δοκιμαστούν οι συμπεριφορές τόσο του ίδιου, όσο και του κινητήρα του.
Το fuselage που θα "φορέσει" θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το MD500 Army της Thunder Tiger
(Σχετικό video μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ
)
- Συνημμένα
-
- R11.jpg (54.9 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R10.jpg (49.05 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Συνηθίζουμε να ξεκινάμε το δέσιμο των ελικοπτέρων από την πρώτη σελίδα του manual.
Προσωπικά ξεκινώ πάντα από τον κινητήρα, κάνοντας παράλληλα και έναν έλεγχο για γρέζια.
Ο κινητήρας που θα σηκώσει τον Raptor 90 3d είναι ο γνωστός OS 91SZ-H
Φυσικά υπάρχουν πολλές και καλύτερες επιλογές, όπως η αγορά ενός YS για παράδειγμα. (Αλλάζουν όμως και τα κόστη).
Πριν στηρίξουμε τη φάνα πάνω του, κάνουμε έναν έλεγχο σε όλες τις βίδες της κεφαλής.
Αυτό γιατί, σπανιώς μεν, τυγχάνει να μην είναι καλά σφιγμένες με αποτέλεσμα να χάνουμε πίεση και να το διαπιστώνουμε όταν πλέον είναι τοποθετημένη πάνω στο μοντέλο μας.
(Στις βίδες της μηχανής ποτέ δε χρησιμοποιούμε locktite)
Στη συνέχεια, ξεβιδώνουμε το back plate (πίσω μέρος του κινητήρα) για έναν έλεγχο στο μέσα μέρος. Δίνουμε προσοχή μέχρι το μέσα μέρος του κινητήρα και αν βρούμε κάποιο γρέζι το αφαιρούμε προσεκτικά. Πριν τον έλεγχο αυτό, δεν περιστρέφουμε τον άξονα για παν ενδεχόμενο (πράγμα που κάνουμε όλοι ασυναίσθητα).
Από το ανοιγμένο μέρος του κινητήρα με προσοχή περνάμε μέσα στον κινητήρα τη λαβή μιας οδοντόβουρτσας και "φρενάρουμε" με αυτή το έμβολο και το πιστόνι ώστε να μην κινείται.
Αυτό θα μας βοηθήσει προκειμένου να βιδώσουμε και να σφίξουμε τη φάνα πάνω στο στρόφαλο, δίχως ο τελευταίος να περιστρέφεται.
Προσοχή. Καλό σφίξιμο και χρήση locktite στο παξιμάδι της φάνας, γιατί είναι συχνό το φαινόμενο της χαλάρωσης του. Αν συμβεί αυτό αργότερα, θα πρέπει να "κατεβάσουμε" τον κινητήρα από το μοντέλο!
(Χρησιμοποιήστε μια πετσέτα για να μπορέσετε να πιάσετε καλύτερα τη φάνα κατά το βίδωμα και σφίξιμό της).
1ηεικόνα το πάνω μέρος του κινητήρα με τις βίδες που ελέγχθηκαν
2η & 3η εικόνα, φωτογραφικό "ενθύμιο" για να θυμάμαι πως ήταν ο κύλινδρος πριν μαυρίσουν όλα!
4η εικόνα ...η οδοντόβουρτσα.
5η εικόνα η μηχανή μας έτοιμη με βιδωμένη τη φάνα πάνω της και εγκατεστημένο το καρμπυρατέρ (το οποίο έχει τρεις βελόνες. Χαμηλής, μεσαίας, υψηλής).
- Συνημμένα
-
- R17.jpg (54.3 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R16.jpg (48.04 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R14.jpg (53.12 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R13.jpg (53.98 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R12.jpg (67.43 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Στα πρώτα βήματα το manual μας καθοδηγεί για το δέσιμο του Upper Frame και του Pinion Gear
Καμιά δυσκολία σε αυτό το σημείο. Οι οδηγίες είναι κατατοπιστικότατες και οι επεξηγηματικές φωτογραφίες της Thunder Tiger αποτρέπουν κάθε λάθος 1η φωτογραφία
Η"καμπάνα" με το liner όπου θα "πατήσει" μέσα της αργότερα ο συμπλέκτης. Αφήνουμε τα πάντα ως έχουν (stock) δίχως την παραμικρή αντικατάσταση. όλα τα υλικά είναι δοκιμασμένα επιτυχώς εδώ και χρόνια Φωτογραφίες 3η & 4η
Ίσως να δώσετε λίγη προσοχή ...στο καλό (αλλά οχι υπερβολικό) βίδωμα των δύο μικρών βιδών του Starter Coupling αφού πρώτα βεβαιωθείτε ότι δεν έχει τζόγο.
Επειδή το σημείο αυτό το ζορίζουμε αρκετά, με τη χρήση του starter, καλό είναι να το προσέξουμε. Θυμηθείτε να χρησιμοποιήσετε locktite! 4η φωτογραφία
- Συνημμένα
-
- R@!.jpg (54.03 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R20.jpg (48.53 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R19.jpg (40.75 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R18.jpg (46.78 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Προχωρώντας, στα αμέσως επόμενα βήματα ...είναι το δέσιμο των δύο αλουμινένιων frames μεταξύ τους.
Να πω την αλήθεια μου, καθόλου δε με ενοχλεί το αλουμίνιο. Το βρίσκω αρκετά στιβαρό και έτοιμο για "πόλεμο".
Η εφαρμογή με τον πλαστικό αεραγωγό είναι άφογη και ειδικά μελετημένη για τον κινητήρα μας (OS 91).
Με ένα μικρό πλαστικό πρόσθετο πάντως, η Τhunder Tiger φροντίζει ώστε να γίνει άψογη και η φύξη οποιουδήποτε άλλου κινητήρα επιλέξετε να εγκαταστήσετε στο ελικόπτερό σας (1η 2η & 3η φωτογραφία)
Η αμέσως επόμενη κίνησή μας, αφορά στο δέσιμο της μονάδας Tail Drive
Και εδώ τα βήματα θα είναι γρήγορα. το μόνο που ελέγχουμε είναι μήπως υπάρχει κάποιος μικρός τζόγος στον άξονα με τα γρανάζια, όπου θα πρέπει να προσθέσετε μια πολύ λεπτή ροδέλα που παρέχεται προληπτικά (δείτε ένδειξη στην 4η φωτογραφία).
- Συνημμένα
-
- R26.jpg (52.69 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R25.jpg (56.66 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R24.jpg (78.58 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R23.jpg (74.31 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Ακολουθεί το Main Frame όπου θα πρέπει να δέσουμε πλέον καλά, αφού πρώτα τοποθετηθούν οι ξεχωριστές μονάδες που μονταρίστηκαν προηγουμένως.
Αυτές είναι το Upper Frame με το Alevator Control Arm, είναι η μονάδα Tail Drive όπως επίσης και το Fuel Tank με τα στηρίγματά του.
Φωτογραφίες 1η, 2η, 3η, και 4η)
Από το κεντρικό Frame απουσίαζε μια βίδα άλεν, που όμως υπήρχε στα εργαλεία μου. Θυμάμαι, από τα πέντε ελικόπτερα που έχω δέσει μέχρι τώρα, αυτό μου είχε συμβεί και στο T-Rex450Se της align.
Στη σελίδα 16 βήμα 1-5 ίσως προβληματιστείτε λίγο με την τοποθέτηση των Aileron Level. Αυτό γιατί σε αυτό μόνο το σημείο, οδηγίες δεν υπάρχουν, οπότε θα βασιστείτε στο "καλό σας μάτι" και στην προσοχή που θα πρέπει να επιδείξει στη φωτογραφία.
Η χρήση της locktite στη στήριξη των Aileron Lever είναι απαραίτητη, όπως απαραίτητη είναι σε όλες τις μεταλλικές βίδες που βιδώνουν σε μέταλλο. Γενικώς πάντως οι βίδες που διαπερνούν ρουλεμάν θέλουν προσοχή.
Προσοχή επίσης στις μικρές ροδέλες που παρέχονται και που πρέπει να τοποθετηθούν έτσι ώστε η βίδα όταν σφίξει, να μην εφάπτεται με το ρουλεμάν.
Αυτό δυστυχώς δεν το έχει φροντίσει η Thunder Tiger και για την περίπτωση του Elevator Lever οπότε καλό θα είναι να προσθέσετε εσείς δύο πολύ λεπτές ροδέλες με εσωτερική διάμετρο τα 3mm (φωτογραφία 5η)
- Συνημμένα
-
- R32.jpg (46.47 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R31.jpg (57.12 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R30.jpg (59.25 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R28.jpg (43.19 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R27.jpg (56.8 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Ησυναρμολόγηση της μονάδας Wash Out δεν είναι δύσκολη.
Μετά απο ένα δυό μονταρίσματα ελικοπτέρων, για τέτοιου είδους μονάδες δε χρειάζεται καν η ματιά μας στο Manual, δεδομένου ότι όλα τα μοντέλα έχουν στα ίδια συστήματα την ίδια ακριβώς αρχή λειτουργίας.
Η μόνη προσοχή που χρειάζεται είναι ίσως στα κινούμενα μέρη. Συγκεκριμένα θα πρέπει να ελέγξουμε αν ο πύρος που διαπερνά το Wash Out link και που ασφαλίζεται στη μιά του άκρη με την πολύ μικρή ασφάλεια, επιτρέπει το Wash Out Link να κινείται ελεύθερα. Στην περίπτωσή μου, επειδή ήταν αρκετά σφικτός, τον χτύπησα ελαφρώς και ενώ τον ασφάλισα, έδειχνε να "μαγκώνει" δυσκολεύοντας την κίνηση. Διορθώθηκε με ελαφρύ χτύπημα απο την άλλη του πλευρά και ενώ είχε ήδη τοποθετηθεί η μικρή ασφάλεια. Ίσως μια μικρή σταγόνα πολύ ψιλού λαδιού να το κάνει τέλειο
Για τέτοιου είδους λιπάνσεις, αλλά και της κίνησης όλου του Wash Out πάνω στον κεντρικό άξονα -mail shaft- χρησιμοποιώ απειροελάχιστο λάδι όπλων.
Προσοχή: Πολύ λίγο λάδι γιατί αλλιώς το λάδι θα κρατά τη σκόνη προκαλώντας άλλα προβλήματα και σημαντικές φθορές σε άξονα, wash out αλλά και swash plate!
- Συνημμένα
-
- R33.jpg (50.24 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
To Mai Gear αφού μονταριστεί, θα χρειαστεί οπωσδήποτε γρασάρισμα προτού τοποθετηθεί πάνω στον κεντρικό άξονα (main shaft)
Ο κεντρικός άξονας (main shaft) έχει δυό τρύπες στα άκρα του και μία στη μέση. Οι δύο ακριανές τρύπες ΔΕΝ έχουν την ίδια απόσταση από τα άκρα και δε διακρίνεται πολύ εύκολα με το μάτι. Κάτι που παρατήρησα λοιπον, είναι ότι το manual δεν αναφέρει ποιό άκρο του άξονα είναι η πάνω και ποιό η κάτω του πλευρά (εκτός αν μου διέφυγε, πράγμα διόλου απίθανο)
Με τη βοήθεια ενός παχύμετρου (για μεγαλύτερη ευκολία), ανακαλύψτε ποιά τρύπα έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από το άκρο και τότε βρήκατε το κάτω μέρος του άξονα.
Σε εκείνο το άκρο:(εκείνη την τρύπα), θα βιδωθεί η διαπερατή βίδα του Main Gear - Autorotation (φωτογραφία 1η)
Η μεσαία τρύπα του άξονα πάλι, εξυπηρετεί αλλού. Σε αυτή θα βιδώσουμε το δαχτυλίδι Lock Ring. Το Lock Ring συγκρατεί τον άξονα και δεν του επιτρέπει καμία κίνηση πάνω-κάτω. Θυμηθείτε τη χρήση lock tite γιατί είναι απαραίτητη.
(φωτογραφία 2)
Αν μετρήσουμε και φτιάξουμε τα Link rods που περίσσεψαν από τα σακουλάκια που έχουμε μπροστά μας και εφόσον έχουμε εγκαταστήσει όλα τα προηγούμενα, η τελική μας εικόνα είναι αυτή της τρίτης φωτογραφίας.
- Συνημμένα
-
- R36.jpg (51.19 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R35.jpg (50.92 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R34.jpg (54.98 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Το επόμενο βήμα, -για πολλούς το "δύσκολο"-, είναι το δέσιμο της κεφαλής Rotor Head (Γιώργο δεν αναφέρομαι σε εσένα ;;) ).
Προσωπικά θεωρώ ότι είναι και το πιό "προκλητικό τμήμα" έχοντας ως σκέψη ότι εδώ λάθη δε συγχωρούνται (όχι οτι συγχωρούνται αλλού).
Ξεκινώντας από το Seesaw, καταπιανόμαστε αρχικά με τα Flybar Control Frames τα οποία μας δίνουν τη δυνατότητα δυό διαφορετικών ρυθμίσεων.
Προς απογοήτευση των 3d φίλων, η ρύθμιση που τους έκανα είναι η ηπιότερη, χρησιμοποιώντας την εξωτερική τρύπα στήριξης του Longer Stabilizer Arm και όχι την εσωτερική για σκληρό 3d. Φωτογραφία 1η
(άλλωστε όπως έχω προαναφέρει, το συγκεκριμένο μοντέλο προορίζεται για scale).
Προχωρώντας στα Mixing Lever ομοίως επιλέγω τη δυνατότητα: Mild 3d flight και όχι την extreme 3d flight για τους ίδιους λόγους φωτογραφία 2η
Τέλος θα πρέπει να στηριχτούν όλα πάνω στο Seesaw το οποίο επίσης παρέχει δικαίωμα επιλογής.
Για το βίδωμα των Mixing Lever καλό θα ήταν να μη στάξουμε locktite πάνω στη βίδα γιατί κινδυνεύουν τα ρουλεμαν που είναι κοντά. Είναι προτιμότερο να "βρέξουμε" με την κόλλα το πάσο που θα δεχτεί τη βίδα πάνω στο Seesaw φωτογραφία 3η
- Συνημμένα
-
- R39.jpg (51.36 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R38.jpg (44.96 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R37.jpg (40.75 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Απ: Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Επόμενο στάδιο είναι το Metal Main Rotor Hub.
Πάνω του θα στηριχθεί το Seesaw που ήδη μοντάραμε στο προηγούμενο βήμα, αλλά και τα δύο grips (holders λεπίδων). φωτογραφία 1η
Βεβαίως, πριν γίνουν αυτά, θα πρέπει να εγκαταστήσουμε τα ρουλεμάν μέσα στα Ηolders και να δώσουμε προσοχή στην τοποθέτηση των γνωστών και απόλυτα χρήσιμων Thrust Bearings.
Τα Τhrust Bearings έρχονται συσκευασμένα "στεγνά" και πρέπει οπωσδήποτε να τα "ποτίσουμε" με μπόλικο γράσο.
Η αντικατάστασή τους είναι σχετικά δύσκολη, εφόσον θα χρειαστεί να λύσουμε όλο το πάνω μέρος της κεφαλής ...σαν να ξεκινάμε απο την αρχή! Για αυτό φροντίζουμε από τώρα (άλλωστε και το κόστος τους είναι υψηλό).
Για την περίπτωση αυτή, προσωπικά χρησιμοποίησα ένα σκουρόχρωμο ειδικό γράσο για αυτά τα ρουλεμάν, κατά τα λεγόμενα της Thunder Tiger.
Η εγκατάσταση των Thrust bearings θέλει λίγη προσοχή, ως προς το μεγαλύτερο άνοιγμα της μιας πλευράς που έχουν, η οποία θα πρέπει να είναι κοντύτερα προς τον κεντρικό άξονα του ελικοπτέρου φωτογραφία 2η
Οσο αφορά τα inner & outer Dumpers τώρα, κρατάω αυτά που παρέχονται στο kit, γνωρίζοντας ότι είναι λιγάκι σκληρά για "σκληρές" πτήσεις και ορέξεις.
Επέλεξα να μην τα αντικαταστήσω με μαλακότερα, παρόλο που στην αρχή αυτό δε μου είναι καθόλου χρήσιμο. Θα είναι όμως χρήσιμο αργότερα, εφόσον ο Raptor90 "φορέσει" πάνω του το βαρύ fuselage οπότε αλλάζουν και όλες οι σχέσεις βάρους - ευκαμψίας.
Είναι γεγονός ότι με σκληρότερα dumpers, μειώνεις τις πιθανότητες ενός "απεχθούς" boomstrike!
Tα Dumpers λιπαίνονται επίσης. Αυτό συνηθίζω να κάνω και θα συνεχίσω να το κάνω, γιατί διαπίστωσα και στα πέντε ελικόπτερα που έχω στήσει ...ότι το γράσο βοήθησε σημαντικά στην αποτροπή "καψίματός" τους.
Το γράσο τα διατηρεί και τα συντηρεί σε άριστη κατάσταση φωτογραφία 3η
Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε: στην περίπτωση που βάλετε γράσο στα dumpers είναι να "φράξετε" με ένα μικρό χαρτί τα άκρα του Spindle (Δηλαδή τα πάσα που θα βιδώσουν οι βίδες του Spindle) γιατί σπρώχνοντας το Spindle από τη μιά άκρη του Hub προς την άλλη, κινδυνεύει να "ποτίσει" με γράσο το σπείρωμα και άρα να μην ενεργήσει η lockktite που θα τοποθετήσουμε αργότερα.
Όταν θα γίνουν όλα αυτά, θα έχουν τη μορφή της τελευταίας φωτογραφίας.
- Συνημμένα
-
- R43.jpg (52.58 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R41.jpg (49.63 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R42.jpg (51.32 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R40.jpg (51.58 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Με αργά λίγα και μικρά βήματα, (αλλά σίγουρα), προχώρησα σήμερα στο δέσιμο της ουράς.
Λοιπόν στο σημείο αυτό πάντα βρίσκω το μπελά μου. Εκ πρώτης όψεως, κοιτώντας το manual, θεωρώ ότι είναι εύκολο (που είναι), αλλά εγώ τα βρίσκω λίγο μπαστούνια.
Με δυσκολεύει κυρίως το σημείο με τις μικρές ασφάλειες. Είναι εκείνες που πρέπει να τοποθετηθούν πάνω στα Tail Pitch Control links (ναι, εκείνο το σημείο με τα πυράκια λέω)..
Προφανώς, δε συναντώ μονάχα εγώ δυσκολία, ή εν πάση περιπτώσει δεν είμαι μονάχα εγώ που θα καταστρέψει ή χάσει μια από τις μικρές ασφάλειες ...και αυτός είναι ο λόγος που η Thunder Tiger δε δίνει μόνο τις απαραίτητες 4, αλλά 6 απο αυτές φωτογραφία 1η
Γενικά πάντως, το Tail Rotor παρόλο που δε μπορείς να το χαρακτηρίσεις "πολυσύνθετο τμήμα", απαιτεί αρκετό χρόνο σε σχέση με άλλα. Θέλει προσοχή και χρήση Locktite για απόλυτη σιγουριά της στήριξης του SUS Tail Rotor Hub με τον άξονα της ουράς (Tail Shaft) φωτογραφία 2η
Το Tail Case ήταν ίσως το ευκολότερο τμήμα της μονάδας. Στο T-Rex 600N θυμάμαι ήταν μονταρισμένο, έτσι η μνήμη μου με πάει στο αμέσως προηγούμενο που ήταν ο Raptor 50 Titan. Στην περίπτωση εκείνη είχαμε τον ιμάντα για την ουρά και το δέσιμο της ήταν αρκετά δυσκολότερο, αφού έπρεπε να βιδώσει κανείς το case, κρατώντας με τρία χέρια και μπόλικα δάχτυλα τον ιμάντα στους οδηγούς, το case αλλά και το κατσαβίδι για να βιδώνει!
Εδώ τα πράγματα είναι ...."εξωφρενικά" εύκολα. Δυό γρανάζια όλα και όλα με 4 ρουλεμάν και ένα πυράκι που ασφαλίζεται με μια μικρή βίδα άλεν! Η χαρά ...της ουράς! φωτογραφία 3η
Για να ολοκληρωθεί το τμήμα αυτό, θα πρέπει τέλος να τοποθετήσουμε τον άξονα μέσα στη μπούμα, αφού πρώτα διαιρέσουμε το μήκος του στα τρία και κολλήσουμε τα δύο ρουλεμάν που θα εφάπτονται με το εσωτερικό της μπούμας. Διαδικασία εύκολη και γρήγορη. Προσοχή θέλει μονάχα μη σας στάξει περισσότερη κόλλα από αυτή που χρειάζεστε, γιατί κινδυνεύετε να καταστρέψετε τα ρουλεμάν.
Στο επόμενο βήμα, η τελική τοποθέτηση της κεφαλής πάνω στο Swash Plate, η εγκατάσταση της μηχανής με τη βάση της, η τοποθέτηση των Landing Skids και η εγκατάσταση της μπούμας με την ουρά πάνω στο υπόλοιπο ελικόπτερο.
- Συνημμένα
-
- R47.jpg (47 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R48.jpg (39.73 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R44.jpg (46.84 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Απ: Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Στη μπούμα, ο κατασκευαστής ζητάει τη χρήση σιλικόνης γύρω από την πλαστική θήκη των δύο ρουλεμάν που εφάπτονται με αυτή φωτογραφία 1η
ʼλλη μια φορά έτυχε να δέσω ελικόπτερο με μετάδοση στα tail blades μέσω άξονα, αλλά κάτι τέτοιο δεν είδα.
Συγκεκριμένα, στο T-Rex nitro600 θυμάμαι ότι η θήκη του ενός ρουλεμάν που εφάπτετο πάνω στη μπούμα, ήταν απο σκληρό λάστιχο (ή πλαστικό) και σε εκείνη την περίπτωση ήταν απαραίτητη η χρήση λαδιού προκειμένου να "γλυστρίσει" ο άξονας μέσα της.
Η εγκατάσταση της μονταρισμένης από τα προηγούμενα βήματα κεφαλής είναι εύκολη.
Με τα linkages πρέπει να δείξετε λίγη προσοχή, δεδομένου ότι πέραν των δικών μου λαθών, βρήκα και μια δυό τιμές στο manual που είναι λανθασμένες. Βέβαια, κατά την ώρα των ρυθμίσεων θα τα βρείτε μπροστά σας αυτά και θα διορθωθούν (συγκεκριμένα μάλιστα, η τιμή της ντίζας του Collective Pitch είναι διορθωμένη από την Thunder Tiger πάνω στο manual της με ένα αυτοκολλητάκι!).
- Συνημμένα
-
- R50.jpg (64.1 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- R49.jpg (38.48 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Στις ρυθμίσεις της κεφαλής, ο "μαέστρος" και αγαπημένος φίλος pani (παναγιώτης) έδωσε ένα μικρό ρεσιτάλ.
Αρχικά διόρθωσε όποιες παρατυπίες μου βρήκε μπροστά του και τέλος αποτελείωσε το ελικόπτερο σε σημείο τέτοιο ...που όταν εχθές το δοκίμασα στο Μαραθώνα απλώς βάλαμε μπροστά τον κινητήρα με το Δαμοράκη ...και αυτό έφυγε!
(και όλα αυτά με "κόστος" μια Pizza, δυό καφέδες και δυο τυρόπιτες μόνο).
Οι μοίρες που "πήραμε" από την κεφαλή του Raptor 90 3D, ήταν στο σύνολό τους 24
Εεξάτμιση το Κit δε διαθέτει.
Εμείς τοποθετήσαμε μια Zimerman 90 που μου έστειλε -και δώρισε- ο Νίκος Κυρμπέσης
(Νίκο σε ευχαριστώ πολύ).
Η συγκεκριμένη εξάτμιση έχει εντυπωσιακά χαμηλό θόρυβο!
Όταν μετά τις πρώτες ρυθμίσεις πάντως, τοποθετήθηκε το Canopy πάνω στο ελικόπτερο, ο θόρυβος της μηχανής αυξήθηκε κατά πολύ γιατί αφενός μεν λειτούργησε ως ηχείο, αφετέρου υπήρξαν μικροσυντονισμοί που όμως ακούγονταν αρκετά.
Για τη χρήση της Zimerman πάντως θα πρέπει να κόψετε ένα μικρό τμήμα του canopy γιατί αλλιώς δε χωράει
(είναι απαραίτητο ένα κενό επιπλέον γιατί οι θερμοκρασίες είναι αρκετά ψηλές εκεί).
Για φλάτζα εξάτμισης χρησιμοποιήσαμε εποξική κόλλα που παρέχει άριστη εφαρμογή και όταν χρειαστεί αποκολλάται και καθαρίζεται εύκολα πάνω από το στόμιο φωτογραφία 1η
- Συνημμένα
-
- R51.jpg (51.8 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Raptor 90 3D - Thunder Tiger
Μιά παρατήρηση που αφορά το αρχικό μέρος της κατασκευής και που όμως διαπιστώθηκε τώρα, είναι η εξής:
Με το τέλος της κατασκευής, περίσσεψαν δύο βίδες Μ3χ6 οι οποίες με προβλημάτισαν πολύ.
Με προβλημάτισαν γιατί δεν κατάφερα μέχρι και την ώρα της δοκιμαστικής πτήσης να εντοπίσω που τοποθετούνται. Ξεσκόνισα κυριολεκτικά το manual ...αλλά δε βρήκα λέξη για αυτές τις βίδες. Το ελικόπτερο πέταξε στη δοκιμαστική του πτήση, τηρώντας βεβαίως κάθε διαδικασία ασφάλειας που πρέπει να έχει κανείς ειδικά στις πρώτες πτήσεις, όμως ενώ τα μάτια μου ήταν στο μοντέλο, το μυαλό μου ήταν στις δυό βίδες.
Σήμερα και μετά από αρκετό ψάξιμο ...εντόπισα ότι οι βίδες αυτές τοποθετούνται πάνω στο Metal Lower BRG Block φωτογραφία και χρησιμεύουν ώστε να κρατούν το ρουλεμάν. Αφαιρώντας τες δε, μπορούμε να αντικαθιστούμε το ρουλεμάν όποτε χρειάζεται αλλαγή (αυτό στην περίπτωση του R90 SE).
Η φωτογραφία που ακολουθεί, δεν είναι παρμένη από το manual του Raptor 90 3D αλλά από αυτό του παλιότερου Raptor 90 SE, άρα η εικόνα αυτή δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως οι βίδες!
Το Metal Lower BRG Block του R90 3d είναι fix και δεν επιδέχεται μεμονωμένης αντικατάστασης του ρουλεμάν, αλλά ολόκληρου του block.
- Συνημμένα
-
- R52.jpg (51.99 KiB) Προβλήθηκε 75 φορές