Χαιρετώ την παρέα του πετάμε!
Εδώ και ένα χρόνο παρακολουθώ σαν μανιακός τα αερομοντελιστικά φόρουμ και θα ήθελα να επαινέσω την προσπαθειά σας για το νέο και καθαρό αυτό φόρουμ.
Είμαι ιδιοκτήτης ενώς Μίνι τιτάνα που ώς τώρα διακοσμούσε το γραφείο μου.
Μαζέυοντας όση εμπειρία είχα από το λάμα αλλά και τους εξομοιωτές πτήσεις αποφάσισα επιτέλους ότι είναι η ώρα κάνω τα πρώτα μου δειλά βήματα.
Μάλλον, όμως, τα βρήκα σκούρα με τις ρυθμίσεις της ουράς.
θα προσπαθήσω να δώσω μία εικόνα-ελπιζοντας να με καταλάβει κανέις...(ευχόμενος για αυτό)
Το swash το έχω ρυθμίσει σύμφωνα με το εγχειρίδιο και δουλεύει καλά,
οι ντίζες είναι ρυθμισμένες στο χιλιοστό-η τηλεκατευθύνση (FF9 super) είναι ΟΚ όσον αφορά καμπύλες γκαζιού και pitch και το ελικόπτερο λίγο πρίν την μέση του γκαζιού αφήνει το έδαφος και αρχίζει να αιωρείτε.
Μόλις όμως αφήσει το έδαφός η ουρά αρχίζει τα "παλαβά της" (gy 401 και Futaba 9257)
το direction δουλεύει κανονικά, η ρύθμιση είναι στο digital servo on
και στην τηλεκατευθυνση οι ρυθμίσεις gyro είναι
ACTIVE
AVC 35% (το δοκιμάζω έως και 100% χωρίς να βλέπω τεράστια διαφορά)
Το πρόβλημα κυρίως πρόβλημα τώρα...
το ελικόπτερο γυρνά την ουρά του ανεξέλεκτα και αψυχολόγητα...
επίσεις ενώ του δίνω την εντολή να γυρίσει την ουρά του πρός τα αριστερά δείχνει να μήν ακούει την αριστερή κίνηση, ενώ αντίθετα την δεξιά την εκτελέι ακαριαία και απότομα.
το servo επίσεις δειχνει ότι κατά την δεξία κίνηση της ουράς δυσκολέυεται (ενώ στην ουσία την είναι αυτή που εκτελεί)
ενώ όταν εκτελέι την αριστερή κίνηση το σέρβο δείχνει να την ξεπετά αλλά το τίταν ακούει σπάνια την αριστερή στροφή.
επίσεις φαίνεται ότι κατά την αριστερή κίνηση του ελικοπτέρου η διαδρομή δεν τερματίζεται παρόλο το 100% end point, ενώ κατά την δεξιά με 45% end point βαράει τέρματα.
τα τρίμς στο κέντρο και η ντίζα κάθετη πρός τον άξονα του ελικοπτέρου.
θέλει κάποια επιπλέον ρύθμιση που εγώ με την απειρία μου δεν την βλέπω ή έχω κανένα πρόβλημα με το σέρβο και το γυροσκόπιο?
Ευχαριστώ προκαταβολικά!
Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
κατα πως τα λες υπαρχει προβλημα μηχανικης ρυθμισης. Αν απενεργοποιησεις το heading hold πως συμπεριφερετε το ελικοτερο;
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
κλείνοντας το κατά την αιώρηση του γυρνά την μούρη του σύμφωνα με την φορά τού έλικα (δεξία η μούρη)
κρατώντας αντίθετα το στίκ έχει την τάση να το ισιώσει αλλά πολύ αργά το γυρνάει πρός την αντίθετη κατεύθυνση.
η ντίζα είναι τοποθετημένη στη μέσα μέσα τρύπα του σερβο χόρν μ αποτέλεσμα να μήν κάνει μεγάλη κίνηση και η ουρά.
στο σπρώξιμο της ντίζας τερματίζει η διαδρομή της ουράς με 35% σημείο τέλους ενώ στο τράβηγμα της ντίζας με 100% αφήνει τρία χιλιοστά διαδρομής, οπότε δεν έχω την επιθυμητεί γωνια στο πίσω ελικάκι για να το γυρίσει από την άλλη.
υπαρχει κάποια άλλη ρύθμιση από την τηλεκατυθηνση που μπορώ να κοιτάξω?
με προβληματίζει ιδιαίτερα που ενώ είναι κάθετο το σέρβο χόρν με τα στίκ κεντραρισμένα η κινήσεις δείχνουν δισανάλογες ακόμα και με την αλλαγή αυτή στο 100% και 35% στα σημεία τερματισμού.
κρατώντας αντίθετα το στίκ έχει την τάση να το ισιώσει αλλά πολύ αργά το γυρνάει πρός την αντίθετη κατεύθυνση.
η ντίζα είναι τοποθετημένη στη μέσα μέσα τρύπα του σερβο χόρν μ αποτέλεσμα να μήν κάνει μεγάλη κίνηση και η ουρά.
στο σπρώξιμο της ντίζας τερματίζει η διαδρομή της ουράς με 35% σημείο τέλους ενώ στο τράβηγμα της ντίζας με 100% αφήνει τρία χιλιοστά διαδρομής, οπότε δεν έχω την επιθυμητεί γωνια στο πίσω ελικάκι για να το γυρίσει από την άλλη.
υπαρχει κάποια άλλη ρύθμιση από την τηλεκατυθηνση που μπορώ να κοιτάξω?
με προβληματίζει ιδιαίτερα που ενώ είναι κάθετο το σέρβο χόρν με τα στίκ κεντραρισμένα η κινήσεις δείχνουν δισανάλογες ακόμα και με την αλλαγή αυτή στο 100% και 35% στα σημεία τερματισμού.
-
- Δημοσιεύσεις: 208
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 9:27 pm
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
Φιλε d-esign. Βγαλε την ντιζα της ουρας και ελεγξε οτι το συστημα δουλευει χωρις να εχεις την αισθηση κολλαει καπου.
Αν κολλαει καπου σημαινει οτι εχεις σφιξει κατι πολυ.Βρες το μεχρι να δουλευει "βουτυρο"
Μετα βαλε και παλι την ντιζα και στο σερβο χωρις trim, subtrim προσπαθησε να βρεις μηχανικα
το χορνακι να ειναι 90 μοιρες. Το 9257 σου δινει στρογγυλο και σταυρο, σε καποιο απο αυτα γυρνωντας το
σιγουρα θα ερθει χωρις subtrim.Χρησιμοποιησε τρυπα οσο πιο κοντα στην βιδα γιατι ετσι εχεις μεγαλυτερη
αναλυση και στα μικρα ε/π δουλευει το γυροσκοπιο καλλιτερα.
Μετα φερε το σερβο και ντιζα σε θεση τετοια ωστε να ειναι ακριβως στο κεντρο επανω στον αξονα το "δαχτυλιδι".
Ξεκινα με limit 120 και δες μεχρι που χτυπαει αριστερα και δεξια (προσοχη να ειναι το ιδιο) και ρυθμισε το limit
αναλογα ετσι ωστε να τερματιζει και απο την μια και απο την αλλη χωρις ομως να ζοριζει το σερβο.
Αφου βεβαιωθεις για τα παραπανω τοτε σηκωνεις το ε/π σε μηχανικο (χωρις heading hold) και τριμαρεις.
Με την FF9 ειναι περιπου 14 κλικ δεξια.
Αφου βεβαιωθεις οτι στο μηχανικο η ουρα κραταει σχετικα σε αιωρηση τοτε κατεβαινεις και εκει που εχεις ορισει
τον διακοπτη να ενεργοποιεις και να απενεργοποιεις heading hold , τον ανοιγοκλεινεις τουλαχιστο 3 φορες μεσα
σε 1 δευτερολεπτο. Δηλαδη ανοιγοκλεινεις τον διακοπτη γρηγορα.Αυτο το κανεις για να διαβασει το γυροσκοπιο
το σημειο neutral.
Κλεινεις το ε/π, το ξαναβαζεις και μετα βρισκεις σε ολα τα πτητικα modes την ευαισθησια.
Ενας απλος τροπος να το κανεις ειναι, βαζεις π.χ. 60 και βλεπεις αν τρεμει η ουρα (wag) .
Βρισκεις που τρεμει και κατεβαζεις ενα ενα μεχρι να μην το κανει.Ετσι βρισκεις το max gain
Επειδη κατα καιρους ακουω πολλα για το 401 οτι ειναι καλλιτερο να βρεις την ντιζα μηχανικα ειναι πολυ μεγαλο
λαθος!!! και ο λογος απλος.Το 401 δεν εχει ξεχωριστο limit αριστερα και δεξια σε επιλογη.Και ομως εχει!!!
Αν το εκανες μηχανικα απο την μια θα χτυπουσε και απο την αλλη δεν θα εφτανε γιατι θα ηταν για παραδειγμα
100 απο τη μια και 100 απο την αλλη..
Με το τριμαρισμα εφοσον πριν ειχες βρει το λιμιτ θα δεις οτι η ουρα θα ειναι πιο κοντα στην μπουμα αλλα
και απο την μια και απο την αλλη θα τερματιζει χωρις να βρισκει..Δηλαδη θα ειναι π.χ απο την μια 80 και απο την αλλη
120.
Αν ακολουθησεις αυτα που εγραψα κατα 99% δεν θα εχεις κανενα προβλημα στην ουρα σου και με το σερβο
που επελεξες ειναι ο καλλιτερος συνδυασμος για 401.
Ελπιζω να βρεις λυση
Αν κολλαει καπου σημαινει οτι εχεις σφιξει κατι πολυ.Βρες το μεχρι να δουλευει "βουτυρο"
Μετα βαλε και παλι την ντιζα και στο σερβο χωρις trim, subtrim προσπαθησε να βρεις μηχανικα
το χορνακι να ειναι 90 μοιρες. Το 9257 σου δινει στρογγυλο και σταυρο, σε καποιο απο αυτα γυρνωντας το
σιγουρα θα ερθει χωρις subtrim.Χρησιμοποιησε τρυπα οσο πιο κοντα στην βιδα γιατι ετσι εχεις μεγαλυτερη
αναλυση και στα μικρα ε/π δουλευει το γυροσκοπιο καλλιτερα.
Μετα φερε το σερβο και ντιζα σε θεση τετοια ωστε να ειναι ακριβως στο κεντρο επανω στον αξονα το "δαχτυλιδι".
Ξεκινα με limit 120 και δες μεχρι που χτυπαει αριστερα και δεξια (προσοχη να ειναι το ιδιο) και ρυθμισε το limit
αναλογα ετσι ωστε να τερματιζει και απο την μια και απο την αλλη χωρις ομως να ζοριζει το σερβο.
Αφου βεβαιωθεις για τα παραπανω τοτε σηκωνεις το ε/π σε μηχανικο (χωρις heading hold) και τριμαρεις.
Με την FF9 ειναι περιπου 14 κλικ δεξια.
Αφου βεβαιωθεις οτι στο μηχανικο η ουρα κραταει σχετικα σε αιωρηση τοτε κατεβαινεις και εκει που εχεις ορισει
τον διακοπτη να ενεργοποιεις και να απενεργοποιεις heading hold , τον ανοιγοκλεινεις τουλαχιστο 3 φορες μεσα
σε 1 δευτερολεπτο. Δηλαδη ανοιγοκλεινεις τον διακοπτη γρηγορα.Αυτο το κανεις για να διαβασει το γυροσκοπιο
το σημειο neutral.
Κλεινεις το ε/π, το ξαναβαζεις και μετα βρισκεις σε ολα τα πτητικα modes την ευαισθησια.
Ενας απλος τροπος να το κανεις ειναι, βαζεις π.χ. 60 και βλεπεις αν τρεμει η ουρα (wag) .
Βρισκεις που τρεμει και κατεβαζεις ενα ενα μεχρι να μην το κανει.Ετσι βρισκεις το max gain
Επειδη κατα καιρους ακουω πολλα για το 401 οτι ειναι καλλιτερο να βρεις την ντιζα μηχανικα ειναι πολυ μεγαλο
λαθος!!! και ο λογος απλος.Το 401 δεν εχει ξεχωριστο limit αριστερα και δεξια σε επιλογη.Και ομως εχει!!!
Αν το εκανες μηχανικα απο την μια θα χτυπουσε και απο την αλλη δεν θα εφτανε γιατι θα ηταν για παραδειγμα
100 απο τη μια και 100 απο την αλλη..
Με το τριμαρισμα εφοσον πριν ειχες βρει το λιμιτ θα δεις οτι η ουρα θα ειναι πιο κοντα στην μπουμα αλλα
και απο την μια και απο την αλλη θα τερματιζει χωρις να βρισκει..Δηλαδη θα ειναι π.χ απο την μια 80 και απο την αλλη
120.
Αν ακολουθησεις αυτα που εγραψα κατα 99% δεν θα εχεις κανενα προβλημα στην ουρα σου και με το σερβο
που επελεξες ειναι ο καλλιτερος συνδυασμος για 401.
Ελπιζω να βρεις λυση
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
Ευχαριστώ Παιδιά θα δοκιμάσω και ελπίζω να τα καταφέρω!
σε άλλη περίπτωση θα προσπαθήσω να σας βρώ και από κοντά!
σε άλλη περίπτωση θα προσπαθήσω να σας βρώ και από κοντά!
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
αν κανεις οτι σου ειπε ο mickynoise και δεν εχεις αποτελεσμα τοτε δοκιμασε να κανεις το gyro reverce.
η πιθανοτητα ειναι το 1% που αφησε ο mickynoise...αλλα ποτε δεν ξερεις...
try it...
η πιθανοτητα ειναι το 1% που αφησε ο mickynoise...αλλα ποτε δεν ξερεις...
try it...
Απ: Mini Titan Thunder Tiger και ρυθμίσεις
Παιδία ευχαριστώ,
το γυροσκόπιο το έφτιαξα σύμφωνα με αυτά που διάβασα απ'ο το Μίκυ μόνο που το End point είναι 50% και 50%.
Δέν γίνεται να γίνει 100% και 100% με τίποτα, λόγω της θέσης του servo.(έιναι πολύ ψηλά)
πρέπει με κάποιο τρόπο να ανέβει πιο κοντά στη μπούμα και ίσως να ανοίξω τρύπα ακόμα πιο κοντα στο κέντρο του σέρβο.
το γυροσκόπιο το έφτιαξα σύμφωνα με αυτά που διάβασα απ'ο το Μίκυ μόνο που το End point είναι 50% και 50%.
Δέν γίνεται να γίνει 100% και 100% με τίποτα, λόγω της θέσης του servo.(έιναι πολύ ψηλά)
πρέπει με κάποιο τρόπο να ανέβει πιο κοντά στη μπούμα και ίσως να ανοίξω τρύπα ακόμα πιο κοντα στο κέντρο του σέρβο.