Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από vhal »

Ας προσπαθήσω να γίνω πιο αναλυτικός:

Εστω ότι έχω επιλέξει ένα διμετρο scale Piper όπως τα παρακάτω:
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4000

http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4030


Με ποια κριτήρια θα επέλεγε κανείς να το κάνει θερμικό ή ηλεκτρικό?

Για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό setup μπορεί να περιλαμβάνει (ενδεικτικό κόστος 180 ευρώ):

  • Κινητήρα TURNIGY 50-55B 600kv
  • Μπαταρία 4000mAh 4S1P 25-35C
  • ESC TURNIGY SENTRY 60A


Ένα αντίστοιχο θερμικό setup μπορεί να έχει ένα τετράχρονο κινητήρα OSMAX 70 ή Saito 82 με ενδεικτικό κόστος 250 ευρώ.

Για το θερμικό βλέπω τα εξής πλεονεκτήματα (+) και μειονεκτήματα (-) :
+ ήχος
- έλλειψη καυσίμων
- κόστος καυσίμων
- κίνδυνος από σβήσιμο κατά την πτήση
- λάδια / βρωμιά κλπ

Αντίστοιχα για το ηλεκτρικό:
+ μειωμένος θόρυβος
+ ανεξαρτησία από καύσιμα
- ήχος
- κόστος για φορτιστές
- κίνδυνος εκρήξεων για lipo
- κόστος πολλαπλών μπαταριών

Μπορείτε να συμπληρώσετε τη λίστα;

Να ξεκαθαρίσουμε πως δεν μιλάμε για park-flyers αλλά για μεγαλύτερα μοντέλα μεγέθους 46, 60 ή και μεγαλύτερα.

Βαγγέλης




manos41
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2008 2:06 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από manos41 »

Αλλο ενα - στα μεγαλα ηλεκτρικα ο τοπος φορτισης μιας 3000Mha π.χ. {}>@.?<
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από vhal »

έγραψε:
Αλλο ενα - στα μεγαλα ηλεκτρικα ο τοπος φορτισης μιας 3000Mha π.χ. {}>@.?<


Μήπως μπορείς να το αναλύσεις λίγο περισσότερ; Τι ακριβώς εννοείς;
manos41
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2008 2:06 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από manos41 »

έγραψε:
Μήπως μπορείς να το αναλύσεις λίγο περισσότερ; Τι ακριβώς εννοείς;


βεβαιως! θελω να πω οτι δεν ειναι ευκολη η φορτιση των μπαταριων απο το αυτοκινητο οταν εισαι στο χωρο που πετας γιατι θα καταστραφει η μπαταρια του αυτοκινητου στο τελος :-\
πρεπει να εχεις 3-4 μπαταριες {}>@.?<
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από CARAPIS »

@P@ ^hola^ @P@

Bαγγο καλησπερα σε εσενα και σε οοοολους μας !
Θα αρχισω με κατι που σκεφτηκα για να κλεισω ''..., περι ορεξεως κολοκυθοπιτα !'' και για να μην παρεξηγηθω, εξηγω.
Με τα πιο πανω ενοω πως οι παραμετροι του να διαλεξει-αποφασισει καποιος τιιιιι ΄στησιμο΄θα κανει σε καποιο μοντελο του εξαρτατε απο αρκετους παραγοντες ή αιτιες¨& διευκρινιζω, πχ
1)Τι πετουσε εως τωρα και τι εξοπλισμο εδαφους ειχε ή εχει
2)Τι θελει να κανει μετο μοντελο που στηνει. Να πεταει indoor ή στην πισω αυλη του ή εξω και σε ανοιχτο χωρο χωρις να τον ενδιαφερει αν φυσαει λιγο παραπανω
3)Θελει να δει τις ανοχες-αντοχες διαφορετικων υλικων
4)Του αρεσει ηηηηηη λαδιλα
5)Του αρεσει ή οχι ο θορυβος
.
.
.
κλπ
ελπιζω τωρα να εγινα κατανοητος.
Ευχαριστω οοοολους σας για την συμετοχη σας σε αυτο το ΥΠΕΡΟΧΟ ΧΟΜΠΙ-ΑΣΧΟΛΕΙΑ !!!

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΜΕΙΣ ΠΕΤΑΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ !!!

@P@ ^hola^ @P@



bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 712
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από bladeskiller »

Εγώ νομίζω ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει περισσότερο σε φελιζολένια και ορισμένα μπάλσινα ,που δεν ξεπερνούν όμως συνολικά το βάρος των 800 γραμμαρίων. Η ηλεκτροκίνηση βέβαια είναι το μέλλον αλλά για την ώρα τα μεγάλα ηλεκτρικά τα βρίσκω ασύμφορα. Εδώ κάτι φελιζολένια που έχω και μου έχουν φάει το καταπέτασμα σε μπαταρίες. Σκεφτείτε τώρα να είχα κανένα δίμετρο ηλεκτρικό.
Οι μπαταρίες λιθίου βελτίωσαν αλματωδώς τις επιδόσεις και τους χρόνους πτήσης των ηλεκτρικών μοντέλων αλλά οι χρόνοι πτήσης εξακολουθούν να είναι μικροί ,αν και έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ σε σχέση με τις ΝΙΜΗ, ο χρόνος φόρτισης εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλος σε σχέση με το χρόνο πτήσης αν θέλουμε να διατηρήσουμε για καιρό την μπαταρία μας και η τιμή τους είναι ακριβή αν αναλογιστεί κανείς ότι η διάρκεια ζωής τους είναι μάλλον περιορισμένη και περιορίζεται ακόμη περισσότερο από μια βιαστική φόρτιση ή μια τυχαία υπερένταση και γενικά καταστρέφονται για ψύλλου πήδημα.
Τα μειονεκτήματα αυτά είναι φανερά ακόμη και στα φελιζολένια. Πόσο μάλλον στα μεγαλύτερα. Συμπερασματικά, τα ηλεκτρικά έχουν εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια αλλά έχουν δρόμο ακόμη μέχρι να γίνουν συμφέροντα σε σχέση με τα θερμικά. Τουλάχιστον για μοντέλα μεγάλης κλίμακας.
Στον αερομοντελισμό βέβαια ,αυτό που μετράει πάνω απόλα είναι η ευχαρίστηση και όχι ότι συμφέρει περισσότερο. Επόμένως όπως τη βρίσκει ο καθένας. Εγώ τη βρίσκω και με τα δύο ,ανάλογα με τη φάση.


Φιλικά Κώστας.
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από mrkaza »

Πιστέυω ότι το ιδανικό ηλεκτρικό ειναι σε μέγεθος 25αριου αεροπλάνου.

Με τα εξής setup ανάλογα τα γούστα

Setup 1 Λιγο βαρύ αλλα θα πετάει αρκετά
Moter GY AerodriveXp SK Series 35-42 1000Kv Underproped 10/7 apc Thin E
ESC 45-60 A πού να δέχετε LiFePo4 (A123)
BAttery 4s A123 Systems 26650A

Setup 2 Δέν θα πετάει τόση ώρα αλλα είναι πιο ελαφρύ και καλλίτερο για ακροβατικά
TGY AerodriveXp SK Series 35-42 1250Kv με 9/6 apc thin E ισως και 10/5 οταν με το καλό δοκιμάσω θα σας πώ :D
ESC 60 A πού να δέχετε LiFePo4 (A123)
BAttery 3s A123 Systems 26650A

Setup 3 (δοκιμασμενο αυτό του piper του πατέρα)
TR 35-48-A 1100kv Brushless Outrunner με apc 11/5.5 ή 11/7
Turnigy 60 A
3s Ziph lipo 3300 30s

Το τελευταίο είναι υπερβολικό setup ειδικά στην μπαταρία αλλα ο πατέρας ήθελε ΔΥΝΑΜΗ και να πετάει ΩΡΑ.

τα 2 πρώτα θα δοκιμαστούν μόλις βρώ ESC που να δέχεται ΕΠΙΣΗΜΑ Α123 .

Τα υπέρ αυτών:

1) 15 λεπτά φόρτιση
2) δέν κάνουν μπάμ =B=
3) Δέ χαλάνε αν τις κατεβάσεις κάτω απο τα 3 V
4) 1000+ κυκλους αντί 200+ των lipo (στα ονειρα τους οι 200+)

Τα κατά:
1) πετάς λιγότερο από μία lipo ιδιου βάρους
2) ακριβό κοστος απόκτησής τους
3) Ακριβός φορτιστής για να φορτίσουμε πράγματι στα 15 min .
4) Δεν έχω βρεί ετοιμο pack κάπου, πρέπει να της κολλήσεις μόνος σου :(

Ο λογος που λέω ότι ιδανική κατήγορια ειναι τα 25αρια αφορά στο γεγονός ότι η A123 βγαίνουν σε 2300 mha ή 1100 mha με τις 1100 να ειναι πολύ βαριες :( και τα 25αρια πετάνε με 3slipo 2500-3300 mha που ειναι κοντά σε βάρος και με ένα pack 3s A123 2300 mha για την ακρίβεια

3s Α123 2300 mha 9.9 V (210 gr + καλωδια βυσματα κτλ κτλ ) 3s lipo 2500 25c 11.1 V 229 gr
4s A123 2300 mha 13.2 V (280 gr + καλωδια βυσματα κτλ κτλ ) 3s lipo 3300 20c 11.1 V 272 gr
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από vhal »

Εκτός από το κόστος απόκτησης, υπάρχει και το κόστος χρήσης που μάλλον το παραβλέπουμε.
Ας επιχειρήσω μια σύγκριση κόστους χρήσης ηλεκτρικού με θερμικό αεροπλάνο:

Υποθέτω πως θέλω να πετάω ένα μοντέλο 2 φορές ανά ώρα (πτήση 15 λεπτά, ξεκούραση 15 λεπτά).

Ηλεκτρικό
Εστω ότι ο χρόνος φόρτισης μιας μπαταρίας lipo είναι 1 ώρα, άρα χρειάζομαι 2 μπαταρίες με τις οποίες μπορώ να κάνω στη διάρκεια της ζωής τους 400 πτήσεις. Με κόστος 100 ευρώ (για μια καλή μπαταρία 4000 mAh) έχω 0,50 ευρώ ανά πτήση και συνολικό κόστος χρήσης για τις 400 πτήσεις 200 ευρώ.

Θερμικό
Υποθέτοντας ότι βγάζω 10 πτησεις στο γαλόνι (15 ευρώ) και αλλάζω και μπουζί σε κάθε γαλόνι (5 ευρώ), κάθε πτήση θερμικού μου στοιχίζει 2 ευρώ και οι 400 πτήσεις 800 ευρώ.

Μήπως αυτό είναι ένα καλό κίνητρο για μετάβαση σε ηλεκτρικά?

Βαγγέλης

ΥΓ: Αυτό το piper pawnee πραγματικά με έχει "εξιτάρει". Η όλη κουβέντα παραπάνω ξεκινάει από το review του rcuniverse
στο οποίο ο τύπος χρησιμοποιεί ηλεκτρικό setup.
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 712
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από bladeskiller »

Καλησπέρα σε όλους.

Δηλαδή Βαγγέλη να υποθέσω ότι κάθε μπαταρία σου κρατάει 200 πτήσεις και οι δύο βγάζουν σύνολο 400? :-\ Δεν μας λες και σε μας τους ταπεινούς φελιζολάδες, που τις βρίσκεις αυτές τις μπαταρίες μήπως και σώσουμε την τσέπη μας? :( Γιατί όσες μπαταρίες έχω πάρει ως τώρα και τις έχω ακριβοπληρώσει (70 ευρώ μια αλάιν 2000 μιλιαμπερώρια για παράδειγμα) ανάθεμα κι αν έχουν βγάλει 35 πτήσεις πριν γίνουν μπαλόνια >:( . Και δεν μιλάμε για βάρβαρη μεταχείριση.

Φιλικά Κώστας.
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από mrkaza »

Εγώ φίλε μου της Align της θεωρό χειρότερες και απο της ποιο κινεζικες ακομα και 5 c κινεζα που να μην γάφει καν επάνω μαρκα καλλιτερα απο 20 c σκουποεταιρειας .
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από ankon »

Χαιρετω τα Παληκαρια
Για μενα τα μοντελα ηταν ,ειναι ,και θα ειναι ΘΕΡΜΙΚΑ !!!! Μου αρεσει η λαδιλα ,το καυσιμο ,Glow η Βενζινη ,ο ηχος ,ο θορυβος πολλες φορες. Τι να κανω αυτα μου αρεσουν και οσα ηλεκτρικα δοκιμασα ατυχησαν ! Μπορει να ειμαι πισω απο την εποχη αλλα ενα αεροπλανο θελει ζουμι για να πεταξει...Juice Και παλι Juice.
Αλλα δεν κραταω κακια σε κανεναν ,οποιος θελει ηλεκτρικο να το κανει !!!
Με φιλικους χαιρετισμους
Αγγελος
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από vhal »

έγραψε:
...
Δηλαδή Βαγγέλη να υποθέσω ότι κάθε μπαταρία σου κρατάει 200 πτήσεις και οι δύο βγάζουν σύνολο 400? :-\ Δεν μας λες και σε μας τους ταπεινούς φελιζολάδες, που τις βρίσκεις αυτές τις μπαταρίες μήπως και σώσουμε την τσέπη μας?
...



Κώστα μου εγώ όπως είπα είμαι νέοπας!
Ο Mrkaza το έγραψε παραπάνω και το χρησιμοποίησα! Αυτός ξέρει!

Β.
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από mrkaza »

έγραψε:
Κώστα μου εγώ όπως είπα είμαι νέοπας!
Ο Mrkaza το έγραψε παραπάνω και το χρησιμοποίησα! Αυτός ξέρει!

Β.


παρακαλω διάβασε το σχόλιο που έβαλα δίπλα αλλα 80-120 της βγάζουν ολες οι καλές κινεζικές για της 200 ισως μία polyquest Tunder power .

πάντος lipo νωρίτερα μου έχει χαλάση οταν την ζωρισα και μόνο (μίζα μια 2s 1700 20c ) και επαθα υδραβλικό κλειδωμα στον hyper και επέμενα :D
sfyris
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 7:07 pm

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από sfyris »

Παιδιά να πω και κάτι ακόμα; αρκετά σημαντικό. Θερμικός για.....τη διάδοση του χόμπι. Ποτέ δεν ήρθε τόσος κόσμος κοντά όπου πετούσα ηλεκτρικό όσος όταν πετούσα με θερμικό (πού να μεταβώ και στα τζετ ;;). Α! και κάτι ακόμα. Ο θόρυβος με βοήθησε και μένα αρκετές φορές να βρω μοντελιστές εκεί που νόμιζα ότι δεν υπάρχουν :P Και κάτι ακόμα τελευταίο. Όταν θέλω να βάλω κάτι βαρύ να μεταφέρει το μοντέλο, με θερμικό το καταφέρνω πιο εύκολα.
manos41
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Τρί Μάιος 06, 2008 2:06 am

Απ: Θερμικό ή Ηλεκτρικό; Ιδού η απορία ...

Δημοσίευση από manos41 »

επιμενω μεγαλες μπαταριες δε μπορουμε να φορτισουμε εκει που πεταμε Ro:o/
Απάντηση

Επιστροφή στο “Scale Αεροπλάνα”