Μιά πρόταση για το σβήσιμο της βενζινομηχανής από την τηλεκατεύθυνση

Απάντηση
dim tzanis
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 13, 2008 1:30 pm

Μιά πρόταση για το σβήσιμο της βενζινομηχανής από την τηλεκατεύθυνση

Δημοσίευση από dim tzanis »

KILL SWITCH PETROL ENGINE

Η ασχολία μου με τα ηλεκτρονικά εδώ και τριανταπέντε χρόνια,
μου έχει δώσει την ευχέρεια του σχεδιασμού βοηθημάτων επάνω
στο αερομοντέλο την οποία και εκμεταλλεύομαι αρκετά, βέβαια
από τεχνικής άποψης και μόνο.

Οι μέθοδοι σβησίματος ενός κινητήρα βενζίνης από την
τηλεκατεύθυνση είναι δύο ο μηχανικός, ζεύγος servo-microswitch,
και ο ηλεκτρονικός. Ο έλεγχος του choke με servo δεν ενδείκνεται
για σβήσιμο διότι κινδυνεύει να καταστραφεί η βαλβίδα reed της
εισαγωγής και μπουκώνει τον κινητήρα.

Εδώ θα ασχοληθούμε με ένα ηλεκτρονικό τρόπο, και για
κινητήρα με ηλεκτρονική ανάφλεξη, όπως είναι ο δικός μου
ο DA50R τον οποίον και ελέγχει υποδειγματικά.

Το ίδιο ισχύει και με όλους τους παρόμοιους με αυτόν κινητήρες.

Ο έλεγχος της ανάφλεξης γίνεται με την διακοπή του ρεύματος
της μπαταρίας του κινητήρα με ένα ηλεκτρονικό διακόπτη,
τον οποίο ελέγχει ο αερομοντελιστής μέσω της τηλεκατεύθυνσης
με δύο μεθόδους που θα εξηγήσουμε πιο κάτω.

Κατά την διάρκεια της σχεδίασης του κυκλώματος ελήφθησαν
οι κάτωθι εξής παράμετροι.

1) Η ακρίβεια του σημείου μεταγωγής ( κατώφλι ), να μην μετακινείται,
από αλλαγή θερμοκρασίας, τάσης, ή άλλους παράγοντες.

2) Η τυχόν στιγμιαία απώλεια αλληλουχίας των παλμών του δέκτη,
από παρεμβολή ή κάτι άλλο να μην σβήσει αμέσως τον κινητήρα.

3) Σε περίπτωση σοβαρής βλάβης του δέκτη ή απώλεια της
τάσης τροφοδοσίας του, να σβήνει τελικά ο κινητήρας για να
έχουμε την μικρότερη δυνατή ζημία στην επικείμενη
πτώση του αερομοντέλου.

4) Σαφής γαλβανική απομόνωση, όπως και της ηλεκτρομαγνητικής
ακτινοβολίας από την ανάφλεξη του κινητήρα προς τον δέκτη, ώστε
αυτός να μην επηρεάζεται από παρασιτικές ραδιοσυχνότητες που
παράγει εν αφθονία η ηλεκτρονική ανάφλεξη του κινητήρα.

5) Η κατασκευή του κυκλώματος να γίνει με φθηνά υλικά του
εμπορίου, και όχι με εξειδικευμένα και δυσεύρετα.

Όσοι έχουν ασχοληθεί με ηλεκτρονικές αναφλέξεις αυτοκινήτων
σίγουρα θα ξέρουν αυτές της εκφόρτισης πυκνωτή.
Η ίδια μέθοδος ισχύει γενικά και στην ανάφλεξη ηλεκτρονικού
τύπου σε όλες τις αεροπορικές μηχανές του είδους αυτού.

Η μπαταρία του κινητήρα τροφοδοτεί έναν αντιστροφέα (inverter),
και μέσω ενός thyristror (τύπος ημιαγωγού) ο αισθητήρας (proximity),
εκφορτίζει τον φορτισμένο από τον αντιστροφέα πυκνωτή
στον πολλαπλασιαστή (πηνίο rukmoff) επιτυγχάνοντας έναν
ισχυρό σπινθήρα στο μπουζί.

Διακόπτοντας τέλος το ρεύμα της μπαταρίας του κινητήρα,
ο κινητήρας σβήνει αμέσως.

Το κύκλωμα είναι απλό, και λειτουργεί καλά και σίγουρα.

Επάνω στο πλακετάκι ευρίσκεται ο επιλογέας πολικότητας και το
trimmer ρύθμισης του σημείου μεταγωγής (κατώφλι).

Όταν δε διακόπτουμε την λειτουργία του δέκτη, διακόπτεται αυτομάτως
και η παροχή ρεύματος στην ανάφλεξη από την μπαταρία του κινητήρα,
για όσες ώρες θέλουμε και χωρίς κανένα ίχνος παρασιτικής
αυτοεκφόρτισης από το κύκλωμα.

Ο διακόπτης ανάφλεξης βέβαια είναι υποχρεωτικός, για την γενική διακοπή τροφοδοσίας κατά την διάρκεια αποθήκευσης του αερομοντέλου,
αλλά και για την λειτουργία της φόρτισης της μπαταρίας του κινητήρα,
μέσω του τρίτου καλωδίου του διακόπτου.

Η ακρίβεια της μεταγωγής δεν έχει πολύ σημασία, αν χρησιμοποιούμε
εφεδρικό κανάλι που ελέγχουμε με κάποιον από τους διακόπτες της
τηλεκατεύθυνσης.

Αν όμως το τοποθετήσουμε στο κανάλι του γκαζιού (throttle CH3)
τότε η ακρίβεια είναι απαραίτητη διότι μπορούμε να σβήνουμε
τον κινητήρα με το trimm λίγο πιο κάτω από το ρελαντί.

Το ίδιο ισχύει και με τον διακόπτη cutoff.

Η κατασκευή δεν έχει καμία απολύτως δυσκολία και η ρύθμιση είναι εύκολη.



Τυχόν αντίθετες απόψεις είναι σεβαστές.

Δημήτρης Τζανής



RESISTORS

R1=1K
R2=100R
R3=100K
R4=100K
R5=100K
R6=3M3
R7=680R
R8=680R
R9=47K
R10=47K
R11=47K
R12=47K
R13=47K
R14=47K
R15=15K
R16=2M2


CAPACITORS

C1=10uF 50vdc ALU
C2=10uF 50vdc ALU
C3=0.1uF 63v
C4=0.1uF 63v
C5=10uF 50vdc ALU
C6=0.2uF 63v
C7=2n2 63v
C8=22n 63v
C9=10n 63v


TRANZISTORS

T1=BC337
T2=BC327

MOSFET

Q1=IRFP4010
Q2=BS170
Q3=BS170

I.C.

IC1=7555
IC2=LM431
OPTO

U1=EL817

CHOKES

CH1=10mH
CH2=10mH

DIODES

D1=1N4148
D2=1N4148
Συνημμένα
pcb comp layer k.sw.jpg
pcb comp layer k.sw.jpg (47.14 KiB) Προβλήθηκε 23 φορές
pcb comp.k.sw.jpg
pcb comp.k.sw.jpg (47.62 KiB) Προβλήθηκε 23 φορές
pcb copper k.sw.jpg
pcb copper k.sw.jpg (54.45 KiB) Προβλήθηκε 23 φορές
pcb plan k.sw.jpg
pcb plan k.sw.jpg (54.1 KiB) Προβλήθηκε 23 φορές
theory plan k.sw.jpg
theory plan k.sw.jpg (85.92 KiB) Προβλήθηκε 23 φορές
tanfoglio
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 01, 2008 8:03 am

Απάντηση: ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΒΗΣΙΜΟ ΤΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΜΗΧΑΝΗΣ ΑΠ΄ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

Δημοσίευση από tanfoglio »

Δημήτρη, το μόνο σχόλιο που είμαι σε θέση να κάνω είναι ότι θα 'ηθελα να έχω κάποιες γνώσεις για να κάνω αυτό που μας δείχνεις, αλλά δυστυχώς είναι παντελώς άγνωστο κεφάλαιο για μένα...

Πάντως θα ήθελα κάτι τέτοιο να δοκιμάσω...Υπάρχει δυνατότητα κατασκευής του προς διάθεση??? Ρωτώ χωρίς παρεξήγηση...

Γιώργος
dim tzanis
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 13, 2008 1:30 pm

Απάντηση: Μιά πρόταση για το σβήσιμο της βενζινομηχανής από την τηλεκατεύθυνση

Δημοσίευση από dim tzanis »

Αγαπητέ tanfoglio καλημέρα.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, Θέλω πολύ να
βοηθήσω όλους τους συγχομπίστες μου, αλλά για να υλοποιηθεί αυτή η κατασκευή πρέπει να κατέχεις βασικά ηλεκτρονικά.
Από μέρους μου θα κάνω ότι μπορώ.
Για έναν που ξέρει από αυτά η κατασκευούλα είναι παιχνιδάκι.

dim tzanis
tanfoglio
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 01, 2008 8:03 am

Απάντηση: Μιά πρόταση για το σβήσιμο της βενζινομηχανής από την τηλεκατεύθυνση

Δημοσίευση από tanfoglio »

Φίλε Δημήτρη, δυστυχώς δεν κατέχω το θέμα, και να πω ότι θα καθήσω και θα ασχοληθώ για να μάθω, είναι σαν να λέω ψέματα στον ίδιο μου τον εαυτό! Εδώ αυτά που έχω δεν τα προλαβαίνω...

Τι να κάνουμε...Για μας υπάρχουν τα "αγοραστά" και έτοιμα...

Γιώργος
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τηλεκατεύθυνση - Πομπός - Δέκτης - Servo - accessories & Flight Simulators”