Γεια σε ολους.
Διαβαστε ενα συμβαν με ενα φιλο, οπου γινεται κατι τρελο.
Εχει ενα Cp Belt με αναβαθμισεις κτλ. Εχει πανω εναν PCM δεκτη Futaba. Πεταγε μια χαρα το ελικοπτερακι μέχρι που κανει ενα λαθος και το πεταει στο μπαλκονι του εχοντας ξεχασει πως επειδη ειχε αλλαξει το Pich. Ισως να χρειαζοταν προσοχη παραπανω.Τραβαει το ελικοπτερο αποτομη ανοδο, χτυπαει πλαι στον τοιχο με τα blades, και το εκλεισε το μοτερ με το που ακουμπησε στον τοιχο. Μετα δοκιμαζει ξανα το μοτερ αν δουλευει και δε δουλευε.
Ομως εκανε ολες τις υπολοιπες κινησεις κανονικα. Βαζει ενα servo στο καναλι 3, δουλευει. Βαζουμε το δικο μου esc και μοτερ, δε δουλευει. Παιρνουμε εναν δεκτη που εχουμε για δοκιμες. Βαζουμε πανω το δικο του esc και μοτερ, δουλευε κανονικα το μοτερ του. Βαζουμε το δικο μου στον ιδιο δεκτη, δουλευε κανονικα.
Μετα βαζουμε παλι στο δεκτη Futaba σε αλλο καναλι το γκαζι να δουμε μηπως εχει προβλημα το καναλι, παλι δε δουλευε. Βαζουμε ξανα και το δικο μου και δε δουλευε. Τι εχει συμβει; Ο δεκτης ειναι παρελθον, κατι καηκε μεσα;
Δουλευει κανονικα ολα τα servo και με λιγο ζορι. Αλλα οχι esc με μοτερ.
Συγνωμη για το μεγαλο ποστ αλλα σηκωσα τα χερια ψηλα. Δε μας εχει ξανασυμβει κατι τετοιο!!
Ένα "τρελό" με Belt Cp
-
- Δημοσιεύσεις: 722
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ενα τρελο με Belt Cp
Οι έξοδοι signal outputs του δέκτη, δίνουν περιοδικά παλμούς με διάρκεια 1-2 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στην περίπτωση ενός ρυθμιστή ταχύτητας, η θέση ηρεμίας αντιστοιχεί σε παλμό του ενός χιλιοστού. Αν, κατά την εκκίνηση, ο ρυθμιστής ταχύτητας δεν ανιχνεύσει παλμό 1 χιλιοστού αλλά μεγαλύτερο, "υποθέτει" ότι κάποιος ξέχασε το γκάζι ανοικτό και για λόγους ασφαλείας δεν δίνει τάση στο μοτέρ,μέχρι που να έρθει το στικ του γκαζιού στη θέση,που το κανάλι δίνει παλμό 1 χιλιοστού.
Στα κανάλια 1,2,4,5 είναι λογικό να μην δουλεύει γιατί στην εκκίνηση και με τα στικ των aileron, elevator , rudder στη μέση ,ο παλμός είναι περίπου 1.5 χιλιοστά, που σε ρυθμιστή ταχύτητας αντιστοιχεί κανονικά στο μισό γκάζι οπότε ο μηχανισμός ασφαλείας του ρυθμιστή δεν επιτρέπει εκκίνηση. Αλλά και το κανάλι 5 του gyro πιθανότατα δεν είναι στο 1 χιλιοστό. Επίσης και το κανάλι 6 του βήματος ούτε κι αυτό είναι συνήθως στο 1 χιλιοστό, με το στικ του γκαζιού στην κατώτατη θέση ανάλογα και με τη ρύθμιση της καμπύλης βήματος.
Τώρα γιατί δεν δουλεύει στο κανάλι 3. Πιθανόν να πρόκειται για βλάβη του δέκτη αλλά κοίτα πρώτα μήπως το κανάλι και το τριμ του δεν είναι στην κατώτατη θέση ή είναι ανεστραμμένο.
Φιλικά Κώστας.
Στα κανάλια 1,2,4,5 είναι λογικό να μην δουλεύει γιατί στην εκκίνηση και με τα στικ των aileron, elevator , rudder στη μέση ,ο παλμός είναι περίπου 1.5 χιλιοστά, που σε ρυθμιστή ταχύτητας αντιστοιχεί κανονικά στο μισό γκάζι οπότε ο μηχανισμός ασφαλείας του ρυθμιστή δεν επιτρέπει εκκίνηση. Αλλά και το κανάλι 5 του gyro πιθανότατα δεν είναι στο 1 χιλιοστό. Επίσης και το κανάλι 6 του βήματος ούτε κι αυτό είναι συνήθως στο 1 χιλιοστό, με το στικ του γκαζιού στην κατώτατη θέση ανάλογα και με τη ρύθμιση της καμπύλης βήματος.
Τώρα γιατί δεν δουλεύει στο κανάλι 3. Πιθανόν να πρόκειται για βλάβη του δέκτη αλλά κοίτα πρώτα μήπως το κανάλι και το τριμ του δεν είναι στην κατώτατη θέση ή είναι ανεστραμμένο.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ένα "τρελό" με Belt Cp
Το ειχε οπως ηταν πριν που το πεταγε.Δεν αλλαξε κατι.Παντως το δοκιμασαμε και αναποδα.Αλλα παλι δεν δουλευει.Δεν κανει ουτε αυτα τα μπιπ που κανουν τα ηλεκτρικα οταν συνδεεις την μπαταρια.Τωρα δηλαδη μπορει να εχουν χαθει αυτοι οι παλμοι λογο του μπαμ στον τοιχο?
Αυτος ο δεκτης τωρα μπορει να χρησιμοποιηθει σε αεροπλανο η θα το χασει?
Αυτος ο δεκτης τωρα μπορει να χρησιμοποιηθει σε αεροπλανο η θα το χασει?
-
- Δημοσιεύσεις: 722
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Ένα "τρελό" με Belt Cp
Οι παλμοί δεν χάθηκαν αφού τα σερβό δουλεύουν αλλά μπορεί, με τον κραδασμό της στούκας ,κάτι να μισοξεκόλλησε μέσα και να μην φτάνουν τις μικρές διάρκειες .
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο δέκτης ,απότι φαίνεται, δεν έχει "σώας τας φρένας" και καλύτερα να μην τον χρησιμοποιήσεις γιατί μπορεί σε ανύποπτη στιγμή να χειροτερέψει το πρόβλημα και ούτε τα σερβό να δουλεύουν κανονικά. Και σύμφωνα με εκείνον τον τρισκατάρατο Μέρφυ, αυτό θα γίνει πάνω στην πιο ακατάλληλη στιγμή.
Φιλικά Κώστας.
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο δέκτης ,απότι φαίνεται, δεν έχει "σώας τας φρένας" και καλύτερα να μην τον χρησιμοποιήσεις γιατί μπορεί σε ανύποπτη στιγμή να χειροτερέψει το πρόβλημα και ούτε τα σερβό να δουλεύουν κανονικά. Και σύμφωνα με εκείνον τον τρισκατάρατο Μέρφυ, αυτό θα γίνει πάνω στην πιο ακατάλληλη στιγμή.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Ένα "τρελό" με Belt Cp
Αν η μοιρα καποιου μοντελου ειναι να σπασει μια μερα γινεται και στο εδαφος.Αρα δηλαδη του λεω να τον βαλει στο ραφι για δοκιμες.