Απίστευτη προσγείωση

tanfoglio
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 01, 2008 8:03 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από tanfoglio »

Δύο πραγματάκια δεν μου έκατσαν καλά κατευθείαν και χωρίς να το δω προσεχτικά! Πρώτον, ο ήχος του κινητήρα...Δεν μου ΄κάνει με τίποτα για full size. Δεύτερο, το γεγονός ότι ο πιλότος άνοιξε κατευθείαν την καλύπτρα μόλις ήρθε σε full stop! Σκεφτείτε, να πρέπει να χάνετε το ένα φτερό στην πτήση, να πρέπει να προσγειωθείτε, να πετάτε σε knife edge, να γυρνάτε και να προσγειώνεστε με ακρίβεια...Αν τα κάνατε όλα αυτά, θα είχατε το κουράγιο να βγείτε κατευθείαν από το αεροπλάνο μόλις σταματούσε??? Μπορείτε να σκεφτείτε τους σφιγμούς σας?

Για να το φέρω λίγο στα καθημερινά δεδομένα , αν με αυτοκίνητο γλυτώνατε τελευταία στιγμή μια σύγκρουση μετά από πολύ προσπάθεια θα σταματούσατε και θα βγαίνατε κατευθείαν έξω? Δεν γίνεται έτσι...

Γιώργος
tanfoglio
Δημοσιεύσεις: 255
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 01, 2008 8:03 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από tanfoglio »

Πάντως τα δύο video που είδα με τα rc με εντυπωσίασν πολύ! Μπράβο στους πιλότους. Εκπληκτικό!

Γιώργος
cougar
Δημοσιεύσεις: 21
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 08, 2008 9:28 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από cougar »

Scrat έγραψε: http://truthorfiction.com/rumors/r/racing-pilot-lost-wing.htm


Δεν νομίζω ότι αυτά γίνονται 2 φορές..

Συγχαρητήρια στον πιλότο..

ΥΓ: Αν δεν είναι στο σωστό πίνακα αυτό το θέμα παρακαλώ όπως η διαχείριση το μετακινήσει..

Και το κείμενο που το συνοδεύει..

Είναι Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΙΛΟΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ!!!


Το βίντεο πιστεύω πως είναι αυθεντικό. Τουλάχιστον απ' όσα μπορώ να παρατηρήσω, αυτό διαπιστώνω.

Ο πιλότος, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αποφάσισε ότι Ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να σωθεί είναι να έρθει με knife-edge πάνω από τον διάδρομο και να ... 'ξεδιπλώσει' για να προσγειωθεί!!!

Για όσους δεν είναι 'του επαγγέλματος' να πούμε ότι στην εκτέλεση της μανούβρας "Knife edge", δεν απαιτείται αεροδυναμική στήριξη του αεροσκάφους από τις κυρίως πτέρυγες.

Το αεροσκάφος έλκεται από τον κινητήρα και στηρίζεται από μέρος της ατράκτου. Ελέγχεται δε από τα ουραία πηδάλια ως προς την άνοδο-κάθοδο και τη διεύθυνση (δεξιά-αριστερά).

Αεροδυναμικά συνεπώς, λειτουργούν σ' αυτή τη φάση, το πηδάλιο Ανόδου-Καθόδου (Elevator) που λειτουργεί εδώ σαν ποδοστήριο η πηδάλιο διεύθυνσης (Rudder) και το ποδοστήριο που εκτελεί χρέη, στη μανούβρα αυτή, πηδαλίου Ανόδου-Καθόδου (Elevator). Κι αυτό γίνεται γιατί απλά το αεροσκάφος βρίσκεται υπό γωνία 90 μοιρών σε σχέση με τον ορίζοντα.

Τα πηδάλια κλίσεως (aileron) χρησιμεύουν μόνο για να κρατάμε τις πτέρυγες σε κάθετη προς το οριζόντιο επίπεδο θέση κι αυτό γιατί επενεργούν διαφορετικές πιέσεις (θα . πάμε μακριά αν εξηγήσουμε αεροδυναμικά το φαινόμενο) στις επιφάνειές τους και εκτροπές λόγω ροπής του κινητήρα.

Παρατηρήστε λοιπόν, κάνοντας pause, το αεροσκάφος και τα πηδάλιά του όταν βρίσκεται πάνω από τον διάδρομο. Ο χειριστής, κρατάει την κεφαλή του αεροσκάφους ψηλά επενεργώντας στο πηδάλιο διεύθυνσης (rudder) 'πατώντας' αριστερά. Αυτό έχει σαν συνέπεια το πηδάλιο διεύθυνσης να έχει την τάση να κατεβάσει την ουρά του αεροσκάφους προς τα κάτω και κατά συνέπεια να ανέβει η κεφαλή του ώστε να πετάει οριζόντια χωρίς να βυθίζει.

Την ώρα που αποφασίζει να προσγειωθεί βάζει, ακαριαία, χέρι-πόδι δεξιά (δηλαδή aileron και rudder) και το αεροσκάφος, στιγμιαία, οριζοντιώνει και προσγειώνεται ταυτόχρονα!!!

ΑΜΕΣΗ ΚΡΙΣΗ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ, ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ!!!

Στη περίπτωσή του ... παραιτήθηκε, αμαχητί, ο Χάρος!



Cpt. Andreas D. Karotsieris
CEO-Accountable Manager

"K2 SmartJets"

:LLLLL:LLLLL
Αγαπητέ Καπτ. Ανδρέα (όπως υπογράφης!!)
Εγώ είμαι μάγειρος στο επάγγελμα αλλά πολυ νέος στο HOBBY του αερομοντελισμού.
Πλήν όμως απο την πρώτη ματιά παρατήρησα οτι είναι ενα ΚΑΚΗΣ ποιότητος μονταζ !Αλήθεια σε γέλασε?????????
Δεν το πιστεύω!!!!!!!!
Καλες Πτησεις
Νίκος
pappy
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 3:54 pm

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από pappy »

Το video της προσγείωσης είναι τόσο αληθινό....όσο και το παρακάτω :

http://www.youtube.com/watch?v=efIUfoc-tco
aristofanis
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 25, 2008 12:19 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από aristofanis »

Αντώνης Παπαδόπουλος έγραψε: Καλημέρα,


Οσο αν κάποια πράγματα γίνονται για δεύτερη φορά, ίσως μερικοί θυμούνται ένα συμβάν με jumbo της Ολυμπιακής όπου έχασε στην απογείωση από φωτιά ένα κινητήρα και στην συνέχεια έχασε και άλλους δύο.

Το αεροπλάνο προσγειώθηκε τελικά ξανά στο Ελληνικό κάνοντας μία πτήση κυριολεκτικά πάνω από τις σκεπές των σπιτιών.

Οσες φορές όμως προσπαθήσαν στο simulator της Boeing να κάνουν αναπαράσταση του συμβάντος, ουδέποτε τα κατάφεραν. Και μιλάμε για τους test pilots.

Είναι να μην σου τύχει.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Δεν είναι να μη σου τύχει...
Είναι να σου τύχει να έχεις κυβερνήτη τον ΦΙΚΑΡΔΟ ωστε μετά από τέτοιο περιστατικό να καταφέρεις να κατεβάσεις το αεροσκάφος σε ... ενα κομμάτι και οχι σε μορφή κιτ.

Για την ακρίβεια το περιστατικό δεν εγινε έτσι ακριβώς δηλαδή δεν είχαμε απώλεια τριών κινητήρων αλλά δύο - ένας στην απογείωση και εναν κατά την σύντομη πτήση πανω από Αθήνα -Πειραιά -Κερατσίνι - Σαλαμίνα και πάλι Ελληνικό Αυτόπτες μάρτυρες (ελεγχόμενοι για την ακρίβειά τους - δίνουν όμως μια ιδέα της διέλευσης) είχαν πεί οτι πέρασε σε ύψος μικρότερα της καμινάδας του εργοστασίου της ΔΕΗ στο Κερατσίνι. Το συμβάν έλαβε χώρα στις 12/8/1978 το μεσημέρι όταν 747-200 πτήση 411 της ΟΑ αναχωρούσε πλήρες φορτίου από Ελληνικό καλοκαίρι καταμεσήμερο (οι γνωρίζοντες καταλαβαίνουν - πυκνότητα ατμόσφαιρας κλπ)


"Η απογείωση ξεκίνησε με "νερά ανοιχτά" (σύστημα εγχυσης νερού στο χώρο καυσης προκειμένου να μειωθεί η θερμοκρασία του μίγματος και να αυξηθεί η αναλογία οξυγόνου - τελικά επιπλέον ισχύς)
Κατα την απογειωση πραγματι ο μηχανικος ειχε ανοιχτα τα νερα. Βλεποντας ο κυβερνητης οτι ο διαδρομος τελειωνει και δεν εχει πιασει τη V1 φωναζει απο ενστικτωδη αναζητηση ισχυος:"νερα". Οποτε ο μηχανικος αφου ειχε ηδη ανοιχτα τα νερα ερμηνευσε την εντολη του κυβερνητη ως εντολη να κλεισει τα νερα κι αυτο εκανε...Αποτελεσματα: Το αεροπλανο απογειωθηκε στο τελος του διαδρομου με βαθμο ανοδου ουτε 200 ποδια το λεπτο, ανεβηκε στα 400 ποδια και πεταξε στην ευθεια του διαδρομου μεχρι σχεδον τον Κηφισσο οπου αφου ειχε χασει λιγο βαρος , μπορεσε να κανει μια πολυ ρηχη στροφη και να βγει στη θαλασσα στη Δραπετσωνα οπου αρχισε την απορριψη καυσιμων. Κατεστραφη πρωτα ο κινητηρας Νο2 (στην απογειωση,στη V1) και μετα ο Νο3 στην ανοδο.


Με εντολή κυβερνήτη ΔΕΝ ανεβαίνουν τα σκέλη παρόλο το ελάχιστο positve rate of climb και κατά παράβαση των οperation manuals.Εκρινε σαφώς ότι η απώλεια ταχύτητος από τις τεραστιες επιφάνειες που καλύπτουν τους τροχούς θα αυξανε την οπισθελκουσα και κατ επέκταση θα μείωνε τηνούτως ή αλλως οριακή του ταχύτητα. ΣΟΦΟΣ
Πετά κυριολεκτικά "ξύνοντας κεραίες" με συνεχή προειδοποίηση STALL στο πιλοτήριο και μένει στον αέρα χάρις στο ground effect του καυτού μεσημεριού του αθηναικού τσιμεντοκρατούμενου terrain.Περνά σε RWY heading πάνω απο το γήπεδο του Πανιωνίου και υπολογίζει σύμφωνα με τα λεγόμενά του ξεγράφοντας πλήρωμα και επιβάτες να συντριβεί στο όρος αιγάλεω για να μην προκαλέσει θύματα στο έδαφος.
Και τότε ω του θαύματος παίρνει απο τον μηχανικό λίγη ισχύ και αυξάνει λίγο την IAS ώστε να τολμήσει αριστερή στροφή τραβώντας λίγο το χειριστήριο και να μην στολλάρει .
Βγαίνει στην θάλασσα κάνει dumping και παίρνει λιγο ύψος. Τότε μόνο μαζεύει τα σκέλη και κάνει go around.
Οσες φορές και να το έβαλε η BOEING στο simulator το αεροσκάφος συνετρίβη.
Πραγματι απο τις μελετες των performance graphs αλλα και απο εφαρμογη των παραμετρων σε simulator το αερ/νο σωθηκε εκ Θειας Παρεμβασεως κοινως ειχε αγιο...Φικάρδο."

Αν ζει να ναι καλά - αν οχι εκει πανω που θαναι να συνεχίσει να πετά με το τρόπο που μόνο αυτός ήξερε...(και όσοι σωθήκαν -και στο αεροσκάφος και στο εδαφος- και είναι πολλοί αυτοί -ας τον θυμούνται που και που...)

Επειδή το περιστατικό ήταν πολύ ενδιαφέρον (και μοναδικό) χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες και από αλλα forums

(και το video της προσγείωσης του ακροβατικού εννοείται οτι είναι μουφα)

εξιστόρηση πραγματικού περιστατικού με one wing landing θα βρείτε εδώ

http://www.youtube.com/watch?v=LveSc8Lp0ZE


κρατώ βέβαια μια επιφύλαξη
Αντώνης Παπαδόπουλος
Δημοσιεύσεις: 64
Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από Αντώνης Παπαδόπουλος »

Καλημέρα aristofanis,

Το γεγονός το ανέφερα μόνο για να γίνουν αντιληπτές οι ιδιαίτερες ικανότητες του κυβερνήτη και η ψυχραιμία την κρίσιμη στιγμή.

Εχει τύχει να ακούσω τις πληροφορίες από άλλους πιλότους της Ολυμπιακής και από ότι θυμάμαι, ανέφεραν για φωτιά στον ένα κινητήρα και το μοναδικό ίσως λάθος που ακολούθησε σε εκείνη την πτήση.

Συνήθως η διαδικασίες, από όσα έχω ακούσει, λένε ότι αν πιάσει φωτιά ένας κινητήρας στην φάση της απογείωσης, τον αφήνεις να καίγεται και πριν εφαρμόσεις πυρόσβεση κάνεις όλες τις άλλες ενέργειες και αφού σταθεροποιήσεις το αεροπλάνο και ξέρεις τι γίνεται τότε κάνεις και πυρόσβεση.

Από τις διηγήσεις που έχω ακούσει φαίνεται έγινε πυρόσβεση σε λάθος κινητήρα με αποτέλεσμα να χαθεί και ένας καλός. Και στην συνέχεια λόγω υπερβολικού φορτίου να πάρει φωτιά και ένας τρίτος.

Οτι και να έγινε πάντως το αποτέλεσμα είναι ότι ο συγκεκριμένος κυβερνήτης έκανε κάτι παραπάνω από ήταν δυνατόν να γίνει εκείνη την στιγμή και έτσι σώθηκαν τόσοι άνθρωποι.

Αν θυμάμαι και καλά στις εφημερίδες τις εποχής υπήρχε και φωτογραφία πάνω από το εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Δραπετσώνα.

Οσο αφορά το video που έχεις link, με κάνει επιφυλακτικό γιατί σε τέτοια κρίσημη στιγμή πως είναι δυνατόν να εστιάζει η κάμερα που υπήρχε στο αεροσκάφος, στο χέρι του πιλότου που προσπαθεί να ενεργοποιήσει το κάθισμα?

Επίσης πιστεύω ότι οι διαδικασίες λένε να χρησιμοποιήσεις το κάθισμα αμέσως.

Οπως και εσύ, κρατώ μία επιφύλαξη για το αληθές.

Για το συμβάν της ΟΑ θα ξαναρωτήσω.

Αντώνης Παπαδόπουλος
aristofanis
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 25, 2008 12:19 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από aristofanis »

Φίλε Αντώνη
Το συγκεκριμένο περιστατικό μου είχε κεντρίσει πολύ το ενδιαφέρον και εχω προσπαθήσει να το ψάξω αλλά οι πληροφορίες που συγκέντρωσα ήταν μόνο αυτές που έστειλα. Εννοείται οτι θα εκτιμούσα καθε επιπλέον πληροφορία που θα είχες εσύ ή άλλοι φίλοι στο forum για ενα πραγματικό και μοναδικό περιστατικό σαν και αυτό της 411.

Για τη φωτία κατά την τροχοδρόμηση μαλλον έτσι πρέπει να έγινε αλλά πιστεύω οτι δεν χάθηκε και δεύτερος στη φαση της απογείωσης. Μαλλον σηκώθηκε με 3 χωρίς "νερά" (αρα και μειωμένη ισχύ) και στη πορεία έχασε και τον δευτερο.

Σχετικά με το video που παραθέτω να κανω μια διευκρίνηση οτι είναι αναπαράσταση του περιστατικού σε ντοκιμαντερ του History chanel και οχι λήψεις κατά την διαρκεια του περιστατικού. Φαντάζομαι οτι ενα κανάλι σαν to Ηistory δεν θα επαιζε τη φήμη του για ενα αναληθές περιστατικό το οποίο μαλιστα θα έχει καταγραφεί και στο τύπο της εποχής.

Συμφωνώ οτι οι διαδικασίες (και η λογική) λένε να κάνεις άμεσα eject αλλά όπως και να το κανουμε αυτοί οι "τύποι" κουβαλανε λίγο παραπάνω τρέλα από εμάς τους υπόλοιπους...

Επανερχόμενος στο προηγούμενο θέμα , καθε παραπάνω πληροφορία για το περιστατικό της 411 που θα μπορούσες να μαζέψεις εσύ αλλά και καθε άλλος φίλος θα με ενδιέφερε πολύ.
Τhx

Αριστοφάνης
aristofanis
Δημοσιεύσεις: 7
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 25, 2008 12:19 am

Απάντηση: Απίστευτη προσγείωση

Δημοσίευση από aristofanis »

Παραθέτω κάτι ακόμα για το συμβάν που διαβασα στο βιβλίο "Ενα κομμάτι ουρανού" που γράφτηκε από τον Χρήστο Φακινό Κυβερνήτη Ο.Α. στα 747 ως το 1991 αρα ολες οι πληροφορίες τσεκαρισμένες (καρατσεκαρισμένες θα ελεγα)
Το αεροσκάφος είχε ως Κ1 τον Σ. Μιγάδη και ως Κ2 τον επίσης κυβερνήτη Κ.Φικάρδο ο οποίος πετούσε στη συκγεκριμένη πτήση ώς εξεταστής του Κ1. Βέβαια μετά το engine failure στον Νο 3 που εκδηλώθηκε μετά το rotate ανέλαβε ο Φικάρδος. Επίσης στο βιβλίο δεν αναφέρεται ΄πουθενά βλάβη σε αλλον κινητήρα και μάλλον έτσι πρέπει να είναι οπότε mea culpa και αυτό που έγραψα και εγώ για βλάβη στον δευτερο κινητήρα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Video - Φωτογραφίες & Ευτράπελα”