Πληροφορίες για το TCAS
Πληροφορίες για το TCAS
Το τκας χτυπαγε?Σεποια αποσταση αρχιζει και χτυπαει?
Απάντηση: Screenshots
nitro 35% έγραψε: ↑Το τκας χτυπαγε?Σεποια αποσταση αρχιζει και χτυπαει?
Μάλλον μιλάς για το TCAS (Τίκας).
Ένα πολύ καλό άρθρο θα βρείς σε αυτό το link
.
Όπως θα διαπιστώσεις διαβάζοντας το άρθρο, το σύστημα
Traffic Collision and Avoidance System, επεξεργάζεται απόσταση, χρόνο μεταξύ των επαφών κλπ.
Ίσως αξίζει να διαχωριστεί αυτό το topic για το TCAS σε ένα νέο... ?
Απάντηση: Screenshots
chatos έγραψε: ↑Μάλλον μιλάς για το TCAS (Τίκας).
Ένα πολύ καλό άρθρο θα βρείς σε αυτό το link
.
Όπως θα διαπιστώσεις διαβάζοντας το άρθρο, το σύστημα
Traffic Collision and Avoidance System, επεξεργάζεται απόσταση, χρόνο μεταξύ των επαφών κλπ.
Ίσως αξίζει να διαχωριστεί αυτό το topic για το TCAS σε ένα νέο... ?
THANKS CAPTAIN@P@
Απάντηση: Πληροφορίες για το TCAS
Το TCAS βασίζει την λειτουργία του σε προηγμένης τεχνολογίας ATC συστήματα (Κάτι σαν το IFF που χρησιμοποιούν τα πολεμικά αεροσκάφη!)
Για όσους δεν ξέρουν το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα εκτός από το χαρακτηριστικό που εκπέμπει να εκπέμψει και σειρά άλλων πληροφοριών.
Σε αεροσκάφη που έχουν αυτόν το εξοπλισμό λοιπόν στην ψηφιακή "λέξη" η οποία εκπέμπεται εκτός από το χαρακτηριστικό όπως είπαμε εκπέμπεται και η πληροφορία της ταχύτητας και του υψομέτρου. Αυτές οι πληροφορίες έχουν την δυνατότητα να απεικονιστούν σε οθόνη υπό την μορφή στόχων και με επιλογή κλίμακας και απόστασης να δει ο χειριστής τι υπάρχει γύρω του.
Ανάλογα με τον χρωματισμό των στόχων στην οθόνη ο χειριστής έχει την ευκολία να δει ποιος στόχος είναι κοντά, ποιος στόχος πετάει στο ίδιο επίπεδο με αυτόν ακόμα και ποιος στόχος είναι σε πορεία σύγκρουσης. Στην περίπτωση που το σύστημα υπολογίσει ότι στόχος είναι στο ίδιο επίπεδο και σύμφωνα με την ταχύτητα του βαδίζει προς επικίνδυνη κατάσταση τότε (αν δεν κάνω λάθος γιατί πάνε και 8 χρόνια που τα εκπαιδεύτηκα) σε απόσταση των 12 μιλίων ακούγεται το γνωστό "pull up", "pull up". Αντίστοιχα στην πληροφορία η οπόια εκπέμπεται όπως είπαμε φεύγει και η αντίστοιχη εντολή που κωδικοποιείται για να την λάβει το αεροπλάνο με πορία κοινή προς την σύγκρουση και αντίστοιχα καταλαβάινει ότι το δικό μας έδωσε εντολή pull up Και αυτό αντίστροφα δίνει εντολή "descent".
Το συγκεκριμένο σύστημα έγινε αναγκαίο σύμφωνα με τους καινούργιους κανονισμούς του ICAO διότι τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται και άλλο ένα σύστημα που συνήθως εγκαθίσταται μαζί με το TCAS και είναι το RVSM. Σε διάφορες εκδόσεις του υπάρχει σαν διαφορετικό LRU ή σαν ένα ενιαίο πακέτο. Αυτό όλο το πακέτο εξυπηρετεί τους νέου κανονισμούς τόσο της FAΑ όσο και του ICAO που εκμεταλλεύεται με διαφορετικό τρόπο εδώ και 8 χρόνια τον εναέριο χώρο.
Για όσους δεν ξέρουν ίσως το RVSM είναι το reduced Vertical Separation Minimum το οποίο με την χρήση του επιτρέπει τον διαχωρισμό στην πτήση του ενός από το άλλο αεροπλάνο με διαχωρισμό επιπέδων πτήσσης όχι 2000ft όπως ήταν παλιότερα αλλά αν δεν κάνω λάθος στα 1000. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την χρήση αυτών των συστημάτων προκειμένου να αντιμετωπισθούν κίνδυνοι που εγκυμονούν από πτήσεις με μειωμένο διαχωρισμό αφενός και αφετέρου λόγω της αυξημένης κίνησης την καλύτερη διαχείρηση του εναερίου χώρου.
Για όσους δεν ξέρουν το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα εκτός από το χαρακτηριστικό που εκπέμπει να εκπέμψει και σειρά άλλων πληροφοριών.
Σε αεροσκάφη που έχουν αυτόν το εξοπλισμό λοιπόν στην ψηφιακή "λέξη" η οποία εκπέμπεται εκτός από το χαρακτηριστικό όπως είπαμε εκπέμπεται και η πληροφορία της ταχύτητας και του υψομέτρου. Αυτές οι πληροφορίες έχουν την δυνατότητα να απεικονιστούν σε οθόνη υπό την μορφή στόχων και με επιλογή κλίμακας και απόστασης να δει ο χειριστής τι υπάρχει γύρω του.
Ανάλογα με τον χρωματισμό των στόχων στην οθόνη ο χειριστής έχει την ευκολία να δει ποιος στόχος είναι κοντά, ποιος στόχος πετάει στο ίδιο επίπεδο με αυτόν ακόμα και ποιος στόχος είναι σε πορεία σύγκρουσης. Στην περίπτωση που το σύστημα υπολογίσει ότι στόχος είναι στο ίδιο επίπεδο και σύμφωνα με την ταχύτητα του βαδίζει προς επικίνδυνη κατάσταση τότε (αν δεν κάνω λάθος γιατί πάνε και 8 χρόνια που τα εκπαιδεύτηκα) σε απόσταση των 12 μιλίων ακούγεται το γνωστό "pull up", "pull up". Αντίστοιχα στην πληροφορία η οπόια εκπέμπεται όπως είπαμε φεύγει και η αντίστοιχη εντολή που κωδικοποιείται για να την λάβει το αεροπλάνο με πορία κοινή προς την σύγκρουση και αντίστοιχα καταλαβάινει ότι το δικό μας έδωσε εντολή pull up Και αυτό αντίστροφα δίνει εντολή "descent".
Το συγκεκριμένο σύστημα έγινε αναγκαίο σύμφωνα με τους καινούργιους κανονισμούς του ICAO διότι τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται και άλλο ένα σύστημα που συνήθως εγκαθίσταται μαζί με το TCAS και είναι το RVSM. Σε διάφορες εκδόσεις του υπάρχει σαν διαφορετικό LRU ή σαν ένα ενιαίο πακέτο. Αυτό όλο το πακέτο εξυπηρετεί τους νέου κανονισμούς τόσο της FAΑ όσο και του ICAO που εκμεταλλεύεται με διαφορετικό τρόπο εδώ και 8 χρόνια τον εναέριο χώρο.
Για όσους δεν ξέρουν ίσως το RVSM είναι το reduced Vertical Separation Minimum το οποίο με την χρήση του επιτρέπει τον διαχωρισμό στην πτήση του ενός από το άλλο αεροπλάνο με διαχωρισμό επιπέδων πτήσσης όχι 2000ft όπως ήταν παλιότερα αλλά αν δεν κάνω λάθος στα 1000. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την χρήση αυτών των συστημάτων προκειμένου να αντιμετωπισθούν κίνδυνοι που εγκυμονούν από πτήσεις με μειωμένο διαχωρισμό αφενός και αφετέρου λόγω της αυξημένης κίνησης την καλύτερη διαχείρηση του εναερίου χώρου.
Απάντηση: Πληροφορίες για το TCAS
Παιδια ο pappy ειναι φιλος μου,βεβαιως, βεβαιως.(2f)
Απάντηση: Πληροφορίες για το TCAS
Φίλε Pappy πολύ καλή η ενημέρωση περί του TCAS καί όχι δέν κάνεις λάθος,το RVSM έχει καθοριστεί στα 1000ft (305m).