Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
-
- Δημοσιεύσεις: 588
- Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 8:37 pm
Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Για δειτε φιλοι συνμοντελλιστες μεσα απο την περιηγηση μου στο γνωστο youtube ενα αεραθλητικο σπορ το οποιο προφανως εξελισσεται,μαλλον ειναι σε σταδιο''σπαργανων'',παραμενει ομως εντυπωσιακο ετσι δεν ειναι? @P@
http://www.youtube.com/watch?v=-I5OpvXbhbE
http://www.youtube.com/watch?v=-I5OpvXbhbE
Απ: ΓΥΡΟΠΤΕΡΑ!ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ Η ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ?
Σα χαλασμένη πεταλούδα είναι σε χρώματα Αθηναϊκού taxi
Απ: ΓΥΡΟΠΤΕΡΑ!ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ Η ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ?
Εντυπωσιακο... Θελει αρκετη τολμη να μπαινεις μεσα και να κανεις τις δοκιμες σε τετοιο υψος...
-
- Δημοσιεύσεις: 127
- Εγγραφή: Δευ Απρ 14, 2008 5:12 pm
Απ: ΓΥΡΟΠΤΕΡΑ!ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ Η ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ?
Αντε γεία!!!
Τι φοβερά μηχανήματα είναι τούτα;;;
Αντώνης
Τι φοβερά μηχανήματα είναι τούτα;;;
Αντώνης
Απάντηση: ΓΥΡΟΠΤΕΡΑ!ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ Η ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ?
Ωπα !!!!! *SAR* Τι έχουμε εδώ ?
Ποιος ξέρει πως πετάει αυτό το μηχάνημα ?
Το μοναδικό αυτόγυρο που έχω δει "ζωντανά" ήταν αερομοντέλο σε μορφή αεροπλάνου, φτιαγμένο από τα μαγικά χέρια του Παναγιώτη Σοφού.
Αλλά αυτό το υπερελαφρό που είδαμε στο βίντεο, είναι πραγματικά καταπληκτικό. Σίγουρα θα πωλείται σαν κιτ στην αμερική.
Τώρα κατά πόσο ασφαλές είναι........θα το ερευνήσουμε.
Ποιος ξέρει πως πετάει αυτό το μηχάνημα ?
Το μοναδικό αυτόγυρο που έχω δει "ζωντανά" ήταν αερομοντέλο σε μορφή αεροπλάνου, φτιαγμένο από τα μαγικά χέρια του Παναγιώτη Σοφού.
Αλλά αυτό το υπερελαφρό που είδαμε στο βίντεο, είναι πραγματικά καταπληκτικό. Σίγουρα θα πωλείται σαν κιτ στην αμερική.
Τώρα κατά πόσο ασφαλές είναι........θα το ερευνήσουμε.
- Συνημμένα
-
- DSCN0593.jpg (98.99 KiB) Προβλήθηκε 206 φορές
Απάντηση: ΓΥΡΟΠΤΕΡΑ!ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ Η ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ?
http://www.youtube.com/watch?v=GAoK9zM8FFQ
http://www.gyrotec.de/
2500 μόνο !!! ^%^
Διόρθωση: Η τιμή είναι λάθος (προφανώς) Η σωστή είναι 40000 ευρώ
Βάλε τώρα και άδειες, διπλώματα, κλπ κλπ w
http://www.gyrotec.de/
2500 μόνο !!! ^%^
Διόρθωση: Η τιμή είναι λάθος (προφανώς) Η σωστή είναι 40000 ευρώ
Βάλε τώρα και άδειες, διπλώματα, κλπ κλπ w
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 3:41 pm
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Καλημέρα,
Υπάρχουν τουλάχιστον 4 αυτόγυρα και στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο που είναι στο video ανήκει στην κατηγορία των υπερελαφρών.
ΤΟ αυτόγυρο δεν είναι ούτε ελικόπτερο ούτε αεροπλάνο. Αν θα προσέξετε η γωνία που έχει το στροφείο είναι πάρα πολύ μεγάλη. "κουρδίζει" από την ταχύτητα που αποκτά το σκάφος, αρα πολύ δύσκολα κάνει hovering και για πολύ ώρα.
Τα σύγχρονα αυτόγυρα όπως αυτό, έχουν μηχανισμό για να δώσει την αρχική κίνηση στο στροφείο και να μην χρειαστεί να τρέξει πολύ ώστε να πάρει ταχύτητα το στροφείο.
Μεγάλοι "καλλιτέχνες" στα αυτόγυρα είναι οι Ρώσοι, οι οποίοι δεν περιορίζονται μόνο στα υπερελαφρά.
Σε αερομοντέλο το πρώτο αυτόγυρο που είχα δεί, ήταν αυτό που είχε κατασκευάσει ο φίλος Κώστας Μπουροβίλης από σχέδια του RCM και με μηχανή COX. Πέταξε γύρω στο 1977-1978 στο Σχοινιά.
Εκείνο είχε 2 στροφεία με 3 ρότορες το καθένα, και θυμάμαι είχαμε φάει αρκετό χρόνο στο εργαστήριο για το ζύγισμα τους.
Ωραίες εποχές........
Αντώνης Παπαδόπουλος
Υπάρχουν τουλάχιστον 4 αυτόγυρα και στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο που είναι στο video ανήκει στην κατηγορία των υπερελαφρών.
ΤΟ αυτόγυρο δεν είναι ούτε ελικόπτερο ούτε αεροπλάνο. Αν θα προσέξετε η γωνία που έχει το στροφείο είναι πάρα πολύ μεγάλη. "κουρδίζει" από την ταχύτητα που αποκτά το σκάφος, αρα πολύ δύσκολα κάνει hovering και για πολύ ώρα.
Τα σύγχρονα αυτόγυρα όπως αυτό, έχουν μηχανισμό για να δώσει την αρχική κίνηση στο στροφείο και να μην χρειαστεί να τρέξει πολύ ώστε να πάρει ταχύτητα το στροφείο.
Μεγάλοι "καλλιτέχνες" στα αυτόγυρα είναι οι Ρώσοι, οι οποίοι δεν περιορίζονται μόνο στα υπερελαφρά.
Σε αερομοντέλο το πρώτο αυτόγυρο που είχα δεί, ήταν αυτό που είχε κατασκευάσει ο φίλος Κώστας Μπουροβίλης από σχέδια του RCM και με μηχανή COX. Πέταξε γύρω στο 1977-1978 στο Σχοινιά.
Εκείνο είχε 2 στροφεία με 3 ρότορες το καθένα, και θυμάμαι είχαμε φάει αρκετό χρόνο στο εργαστήριο για το ζύγισμα τους.
Ωραίες εποχές........
Αντώνης Παπαδόπουλος
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Απ`οσο θυμαμαι ενας απο τους πρωτοπορους στα αυτογυρα ειναι κι ο Ντινος ο Αυγερινος ο οποιος το ειχε μετατρεψει απο μονοθεσιο σε διθεσιο κι ειχε και καναδυο αναγκαστικες(αναιμακτες ευτυχως).Η τεχνολογια εχει προχωρησει παρα πολυ.Τσεκαρετε παρακατω να δειτε τι εχουν φτιαξει:
http://www.cartercopters.com/
http://www.youtube.com/watch?v=HkJFFulGWQ0
http://www.cartercopters.com/
http://www.youtube.com/watch?v=HkJFFulGWQ0
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Βαγγέλη εάν κάνει μόνο 2.500 _Β_Ο τα Χριστούγεννα θα το κάνω δώρο στον εαυτό μου !!!
Για rc ελικόπτερα έχω δώσει συνολικά τα τετραπλάσια.......και δεν μπορώ να χαρώ το χόμπι μου.
2.500 ........
Για rc ελικόπτερα έχω δώσει συνολικά τα τετραπλάσια.......και δεν μπορώ να χαρώ το χόμπι μου.
2.500 ........
- Συνημμένα
-
- DMHWO.jpg (96.71 KiB) Προβλήθηκε 206 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 64
- Εγγραφή: Δευ Σεπ 21, 2009 1:25 am
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
$no$ μου θημηζει θανατο :-\ μακριαααααα
σαν τα αεροπλανα δεν εχει @P@
σαν τα αεροπλανα δεν εχει @P@
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
μήπως μπορείτε να μου πείτε ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτής της χαροπαλεύοντας (κατά την άποψη μου) πτητικής μηχανής που μόνο σαν πειραματική δείχνει
Σε αυτό το μέγεθος υπάρχει και αεροπλάνο (μιας και στο βιντεακι είδα και φτερά σπαστά) και ελικόπτερό σίγουρα ακριβότερο αλλά ασφαλέστερο .Δεν είμαστε δα και κασκαντέρ , άλλο να απολαμβάνεις τους αιθέρες και άλλο να χαροπαλεύεις.
Σε αυτό το μέγεθος υπάρχει και αεροπλάνο (μιας και στο βιντεακι είδα και φτερά σπαστά) και ελικόπτερό σίγουρα ακριβότερο αλλά ασφαλέστερο .Δεν είμαστε δα και κασκαντέρ , άλλο να απολαμβάνεις τους αιθέρες και άλλο να χαροπαλεύεις.
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Νομίζω ότι αδικείτε κατάφωρα το αυτόγυρο με αυτούς τους χαρακτηρισμούς.
Διαβάστε κατ'αρχήν εδώ
και επανέρχομαι αργότερα μόλις ευκαιρήσω για περισσότερα.
Βαγγέλης
Διαβάστε κατ'αρχήν εδώ
και επανέρχομαι αργότερα μόλις ευκαιρήσω για περισσότερα.
Βαγγέλης
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Γειά σου Βαγγελη
σε καμία περίπτωση δεν θέλω να το αδικήσω απλά εξέφρασα απορία .........μιας και αυτό μου δείχνει σαν μία εμπορική προσπάθεια που στηρίζετε σε αναβίωση ιδεών τότε που ακόμη οι πρωτοπόροι πειραματιζότανε (φοβερή σκέψη για την εποχή της η οποία οδήγησε στο ελικόπτερο)
Σήμερα μοιάζει περισσοτερο σαν το ελικόπτερο του φτωχού
Τωρα τί θα γινει θα μου κάνεις κανένα μάθημα ανεμόπτερου το ΣΚ ?
σε καμία περίπτωση δεν θέλω να το αδικήσω απλά εξέφρασα απορία .........μιας και αυτό μου δείχνει σαν μία εμπορική προσπάθεια που στηρίζετε σε αναβίωση ιδεών τότε που ακόμη οι πρωτοπόροι πειραματιζότανε (φοβερή σκέψη για την εποχή της η οποία οδήγησε στο ελικόπτερο)
Σήμερα μοιάζει περισσοτερο σαν το ελικόπτερο του φτωχού
Τωρα τί θα γινει θα μου κάνεις κανένα μάθημα ανεμόπτερου το ΣΚ ?
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Το αυτόγυρο, ή γυροπλάνο, ή γυρόπτερο είναι μια πτητική μηχανή με περιστρεφόμενο στροφείο.
Επινοήθηκε από τον Ισπανό Juan de la Cierva το 1923, ενώ πήρε τη σημερινή του μορφή από τον Igor Bensen.
Tο πρώτο αυτόγυρο του Cierva (Πηγή: Wikipedia)
Το αυτόγυρο του Bensen (Πηγή: Wikipedia)
Το στροφείο δεν περιστρέφεται με τη βοήθεια κινητήρα, αλλά με την αυτοπεριστροφή (όπως ακριβώς και ο ανεμόμυλος) καθώς το ρεύμα αέρα περνά από κάτω προς τα πάνω από το επίπεδο περιτροφής του. Με την αυτοπεριστροφή δημιουργέίται άντωση (ανυψωτική δύναμη - Lift) που είναι απαραίτητη για την πτήση. H προωστική δύναμη (ώση - thrust) δημιουργείται από περιστρεφόμενο με κινητήρα έλικα, με παρόμοιο τρόπο όπως στα ελικοφόρα αεροπλάνα (μόνο που συνήθως ο έλικας χρησιμοποιείται για να "σπρώχνει" το σκάφος από πισω - pusher).
Αν και υπάρχει οπτική ομοιότητα με το ελικόπτερο, ο "δίσκος" του στροφείο του αυτόγυρου πρέπει να βρίσκεται μέσα σε ροή αέρα, προκειμένου να αυτοπεριστρέφεται.
Στο ελικόπτερο η ανυψωτική δύναμη παράγεται από την εξαναγκασμένη κίνηση του στροφείου μέσα στον αέρα, που πιέζει τον αέρα προς τα κάτω. Στο αυτόγυρο, η κάθε πτερύγιο του έλικα παράγει ανυψωτική δύναμη με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η πτέρυγα του ανεμόπτερου, μεταβάλοντας τη γωνία με την οποία "διαπερνά" ο αέρας το δίσκο περιστροφής του στροφείου, από κάτω προς τα πάνω και πίσω. Ο δίσκος περιστροφής έχει κλίση προς τα πίσω, και έτσι εκτός από την άντωση, προκαλείται και η αυτοπεριστροφή του. Η συχνότητα της περιστροφής αρχικά αυξάνεται μέχρι η δύναμη ώσης (thrust) του κινητήρα να εξισσοροποηθεί από την οπισθέλκουσα (drag) και το σκάφος να κινείται με σταθερή ταχύτητα.
Πίνακας οργάνων αυτόγυρου (Πηγή: http://www.microlight.in
)
Αντί για πηδάλιο ύψους/βάθους (pitch) "γέρνουμε" το στροφείο προς τα πίσω ή μπροστά, ενώ αντίστοιχα η κλίση του σκάφους (roll) επιτυγχάνεται με αντίστοιχη κλίση του στροφείου δεξιά ή αριστερά (εδώ παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγάλη ομοιότητα με το ελικόπτερο).
Επειδή το στροφείο δεν περιστρέφεται από τον κινητήρα δεν υπάρχει ανάγκη ύπαρξης ουραίου στροφείου. Ετσι ο έλεγχος διεύθυνσης (yaw) γίνεται με πηδάλιο διεύθυνσης (rudder) όπως στα αεροπλάνα.
Ετσι, το αυτόγυρο έχει τρία κύρια χειριστήρια ελέγχου:
- χειριστήριο στροφειού (cyclic control) για έλεγχο roll και pitch
- ποδωστήρια για το rudder
- έλεγχος στροφών (γκάζι) κινητήρα (throttle)
Υπάρχουν και δευτερεύοντα χειριστήρια:
- Συμπλέκτης (δίνει μια αρχική ταχύτητα περιστροφής στο στροφείο πριν την απογείωση)
- Ελεγχος βήματος στροφείου (σε σπάνιες σχεδιάσεις όπου απαιτείται δυνατότητα κάθετης απογείωσης)
Να σημειωθεί ότι για την προσγείωση του αυτόγυρου δεν χρειάζεται διάδρομος - γίνεται με παρόμοιο τρόπο όπως και με το ελικόπτερο που κάνει autorotation.
Διαφορές - Πλεονεκτήματα
Ασφάλεια
Το μεγαλύτερο προσόν του αυτόγυρου είναι ότι δεν μπορεί να περιέλθει σε κατάσταση απώλειας στήριξης (stall) όπως το αεροπλάνο. Αν η μηχανή σβήσει, το αυτοπεριστρεφόμενο στροφείο δρα σαν αλεξίπτωτο, και μάλιστα πιο αποδοτικό. Επειδή μάλιστα το στροφείο - έτσι κι αλλιώς - δεν εξαρτάται από τον κινητήρα, το αυτόγυρο προσγειώνεται υπό απόλυτο έλεγχο, σαν ανεμόπτερο, σε πολύ μικρότερο χώρο (όσος απαιτείται από το περιστρεφόμενο στροφείο - δεν απαιτείται δηλαδή διάδρομος προσγείωσης)
References
http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrocopter
http://www.microlight.in/index_files/faq_gyro.html
Επινοήθηκε από τον Ισπανό Juan de la Cierva το 1923, ενώ πήρε τη σημερινή του μορφή από τον Igor Bensen.
Tο πρώτο αυτόγυρο του Cierva (Πηγή: Wikipedia)
Το αυτόγυρο του Bensen (Πηγή: Wikipedia)
Το στροφείο δεν περιστρέφεται με τη βοήθεια κινητήρα, αλλά με την αυτοπεριστροφή (όπως ακριβώς και ο ανεμόμυλος) καθώς το ρεύμα αέρα περνά από κάτω προς τα πάνω από το επίπεδο περιτροφής του. Με την αυτοπεριστροφή δημιουργέίται άντωση (ανυψωτική δύναμη - Lift) που είναι απαραίτητη για την πτήση. H προωστική δύναμη (ώση - thrust) δημιουργείται από περιστρεφόμενο με κινητήρα έλικα, με παρόμοιο τρόπο όπως στα ελικοφόρα αεροπλάνα (μόνο που συνήθως ο έλικας χρησιμοποιείται για να "σπρώχνει" το σκάφος από πισω - pusher).
Αν και υπάρχει οπτική ομοιότητα με το ελικόπτερο, ο "δίσκος" του στροφείο του αυτόγυρου πρέπει να βρίσκεται μέσα σε ροή αέρα, προκειμένου να αυτοπεριστρέφεται.
Στο ελικόπτερο η ανυψωτική δύναμη παράγεται από την εξαναγκασμένη κίνηση του στροφείου μέσα στον αέρα, που πιέζει τον αέρα προς τα κάτω. Στο αυτόγυρο, η κάθε πτερύγιο του έλικα παράγει ανυψωτική δύναμη με τον ίδιο τρόπο που το κάνει και η πτέρυγα του ανεμόπτερου, μεταβάλοντας τη γωνία με την οποία "διαπερνά" ο αέρας το δίσκο περιστροφής του στροφείου, από κάτω προς τα πάνω και πίσω. Ο δίσκος περιστροφής έχει κλίση προς τα πίσω, και έτσι εκτός από την άντωση, προκαλείται και η αυτοπεριστροφή του. Η συχνότητα της περιστροφής αρχικά αυξάνεται μέχρι η δύναμη ώσης (thrust) του κινητήρα να εξισσοροποηθεί από την οπισθέλκουσα (drag) και το σκάφος να κινείται με σταθερή ταχύτητα.
Πίνακας οργάνων αυτόγυρου (Πηγή: http://www.microlight.in
)
Αντί για πηδάλιο ύψους/βάθους (pitch) "γέρνουμε" το στροφείο προς τα πίσω ή μπροστά, ενώ αντίστοιχα η κλίση του σκάφους (roll) επιτυγχάνεται με αντίστοιχη κλίση του στροφείου δεξιά ή αριστερά (εδώ παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγάλη ομοιότητα με το ελικόπτερο).
Επειδή το στροφείο δεν περιστρέφεται από τον κινητήρα δεν υπάρχει ανάγκη ύπαρξης ουραίου στροφείου. Ετσι ο έλεγχος διεύθυνσης (yaw) γίνεται με πηδάλιο διεύθυνσης (rudder) όπως στα αεροπλάνα.
Ετσι, το αυτόγυρο έχει τρία κύρια χειριστήρια ελέγχου:
- χειριστήριο στροφειού (cyclic control) για έλεγχο roll και pitch
- ποδωστήρια για το rudder
- έλεγχος στροφών (γκάζι) κινητήρα (throttle)
Υπάρχουν και δευτερεύοντα χειριστήρια:
- Συμπλέκτης (δίνει μια αρχική ταχύτητα περιστροφής στο στροφείο πριν την απογείωση)
- Ελεγχος βήματος στροφείου (σε σπάνιες σχεδιάσεις όπου απαιτείται δυνατότητα κάθετης απογείωσης)
Να σημειωθεί ότι για την προσγείωση του αυτόγυρου δεν χρειάζεται διάδρομος - γίνεται με παρόμοιο τρόπο όπως και με το ελικόπτερο που κάνει autorotation.
Διαφορές - Πλεονεκτήματα
- Το αυτόγυρο μπορεί να πετάει πολύ πιο αργά σε σχέση με το αεροπλάνο και δεν παθαίνει απώλεια στήριξης (stall). Επίσης μπορεί να πετάει γρηγορότερα από ένα ελικόπτερο, αν και δεν μπορεί να αιωρείται (hover).
- Όπως είπαμε, επειδή το στροφείο αυτοπεριστρέφεται (όπως ο ανεμόμυλος) δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης ουραίου στροφείου για εξισορρόπηση της ροπής, έτσι είναι πολύ απλούστερο στην κατασκευή του (και άρα πιο αξιόπιστο και ευκολοσυντήρητο).
- Γενικά είναι μια πολύ σταθερή πτητική πλατφόρμα σε αντίθεση με το ελικόπτερο που επειδή πιέζει τον αέρα προς τα κάτω είναι πιο ασταθές και πιο πολύπλοκο στην κατασκευή.
- Δεν απαιτείται διάδρομος αποπροσγείωσης (τυπικά απογειώνεται σε 20 μέτρα και απογειώνεται σε λιγότερο από 5 μέτρα διαδρόμου)
- Δεν απαιτείται κάτι περισσότερο από μια θέση parking αυτοκινήτου για τη φύλαξη του (οι έλικες "διπλώνουν" με τον ίδιο τρόπο που τις διπλώνουμε και στα τηλεκατευθυνόμενα ελικόπτερα)
Ασφάλεια
Το μεγαλύτερο προσόν του αυτόγυρου είναι ότι δεν μπορεί να περιέλθει σε κατάσταση απώλειας στήριξης (stall) όπως το αεροπλάνο. Αν η μηχανή σβήσει, το αυτοπεριστρεφόμενο στροφείο δρα σαν αλεξίπτωτο, και μάλιστα πιο αποδοτικό. Επειδή μάλιστα το στροφείο - έτσι κι αλλιώς - δεν εξαρτάται από τον κινητήρα, το αυτόγυρο προσγειώνεται υπό απόλυτο έλεγχο, σαν ανεμόπτερο, σε πολύ μικρότερο χώρο (όσος απαιτείται από το περιστρεφόμενο στροφείο - δεν απαιτείται δηλαδή διάδρομος προσγείωσης)
References
http://en.wikipedia.org/wiki/Gyrocopter
http://www.microlight.in/index_files/faq_gyro.html
Απάντηση: Γυρόπτερα; Αεροπλάνα; ή Ελικόπτερα;
Tι όμορφα πράγματα διαβάζω φίλε :p:p
Οσο για την τιμή, για ρίξε ξανά μια ματιά, αληθεύει ? Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο κινητήρας, έλικες, κτλ. Μπορούν να το στείλουν στην Ελλάδα σε πακέτο ?
Το έχω πάρει κιόλας, εάν είναι έτσι :p:p
Οσο για την τιμή, για ρίξε ξανά μια ματιά, αληθεύει ? Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο κινητήρας, έλικες, κτλ. Μπορούν να το στείλουν στην Ελλάδα σε πακέτο ?
Το έχω πάρει κιόλας, εάν είναι έτσι :p:p