Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδοσίας...

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1719
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδοσίας...

Δημοσίευση από CARAPIS »

Γεια σας παιδια

Ξεκινωντας να φτιαξω ενα Giant μοντελο και φτανοντας η στιγμη να τοποθετηθει, να στρωθει και να λειτουργησει σωστα ο βενζινοκινητηρας, βρεθηκαμε αντιμετωποι με το θεμα: "πως θα αντιμετωπισουμε τους στροβιλισμους που δημιουργουνται απο την ακανονιστη ροη του αερα μεσα σε ενα Cowl"; και ιδιαιτερα στα στρογγυλα τυπου Υακ, Sukoi,...

Θα σας "επικολλησω" κανα δυο σκεψεις, ετσι για να αρχισει η συζητηση, αλλα και να αντιληφθειτε τις σκεψεις που με εκαναν να ξεκινησω αυτο το θεμα...


Carapis
..., τοποθετηθηκε επισης ενα κιτακι εξισορροπησης της ατμοσφαιρικης πιεσης λογο της αλλαγης της πιεσης που προκαλειται απο την αλλαγη της ροης του αερα (Venturi), ωστε ο κινητητρας να μην εχει διαφορα στο δουλεμα και ετσι οι ρυθμισεις που γινονται στο εδαφος να ειναι και να παραμενουν οι ιδιες και στον αερα κατα την πτηση και να αποφευγουμε την υπερθερμανση του.
Εκλεισα με καλαϊ την μικρη τρυπουλα που ειχε πανω του το καπακι του καρμπυρατερ και ανοιχτηκε με τρυπανακι μια αλλη στην οποια εγινε πασο και βιδωθηκε-σφραγιστηκε (με κοκκινη φλαντζοκολλα) ενα νιπλ απο το οποιο φευγει ενα σωληνακι και καταληγει στο εσωτερικο του α/φ οπου η πιεση του αερα ειναι πιο σταθερη.

Vhal
....,Χρήστο νομίζω πως η εξισορρόπηση της πίεσης δε γίνεται για την αλλαγή της πίεσης που προκαλείται λόγω διαφοράς ύψους, αλλά για την αλλαγή πίεσης που προκαλείται λόγω της ροής του αέρα γύρω από τον κινητήρα (φαινόμενο Venturi).
Μέσα στην άτρακτο τα πράγματα είναι σαφώς πιο "'ήρεμα" και μέσα στο κουτάκι ακόμα πιο ήρεμα, με συνέπεια πιο σταθερή λειτουργία του συστήματος τροφοδοσίας.

Carapis
..., ..., σωστοοος και εγινε η διορθωση.
Παντως και εκει σηκωνει συζητηση. Διαβαζω εξω στα διαφορα φορα και οι αποψεις διαφερουν, μερικοι μαλιστα λενε για σωληνακι εξω απο την ατρακτο (Pitot tube). Mενει να το δουμε κι αυτο...

Rnio
..., ο σωλήνας Pitot μετράει ταχύτητα ρευστών μετρώντας την ολική και στατική
πίεση σου δίνει δυναμική = ταχύτητα.
Πώς κρατάει τις ίδιες ρυθμίσεις στο έδαφος και στον αέρα αφού η πυκνότητα του αέρα είναι διαφορετική;

Carapis
..., ειναι το πρωτο μου Giant και η πρωτη μου βενζινη και προσπασθω να το παω σιγα και ψαχνοντας ωστε να γινουν τα λιγοτερα εως καθολου αστοχιες-λαθη γινεται.
Για να κραταει οσο πιο σταθερη 'η οσο πιο μικρες της διαφορες γινεται την πιεση του αερα, αρα κατι σαν συστημα Pitot απο οτι καταλαβαινω, για ριξε μια ματια στην πιο κατω παραπομπη...

http://www.flyinggiants.com/forums/s...ad.php?t=36023



Rnio
..., απο ότι κατάλαβα δανείζεται το ένα μέρος του σωλήνα pitot αυτό τις ολικής πίεσης που ο αέρας είναι σταθερός ''ήρεμος'' έτσι η εισαγωγή του αέρα στο καρμπιρατέρ γίνεται χωρίς στροβιλισμούς και έχουμε σταθερή ροή.

Όσο αφορά στο μίγμα, δεν είναι σταθερό στο έδαφος και στον αέρα
γιατί έχει να κάνει με την πυκνότητα. Εμείς ρυθμίζουμε την αναλογία
αέρα/καυσίμου που στοιχειομετρικά είναι λ=14.7/1 δηλ. 14.7 kg αέρα χρειάζονται για να καεί 1 kg καυσίμου.Όταν γίνει κάτω απο 14.7 έχουμε φτωχό μείγμα και πάνω απο 14.7 πλούσιο όσο αφορά στο καύσιμο.
Όσο αλλάζει η πυκνότητα αλλάζει και αυτός ο λόγος. Απο αυτής τις άποψης μίλησα πριν.

Πάντως μπράβο σου που ψάχνεσαι να βλέπουμε και καινούριες ιδέες.

Μοgolos
..., βρε παιδιά θα μας τρελάνετε;
Για πέστε μου μια υψομετρική διαφορά της ταξεωε των 200 μετρων (που σιγα μην το στειλει κανεις τοσο ψηλά) πόσο διαφορά εχει στο βαρόμετρο? Ποια η διαφορά πίεσης και πυκνότητας του αερα; 0,0001%?

Για σοβαρευθείτε λιγο, δεν εκτοξεύουμε και πύραυλο!!!


Vhal
..., Το κυρίαρχο πρόβλημα είναι οι στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδοσίας και που αλλάζουν συνέχεια την πίεση που "αισθάνεται" το καρμπυρατέρ σαν ατμοσφαιρική.
._Β_Ο
KM
Δημοσιεύσεις: 1167
Εγγραφή: Τρί Μάιος 13, 2008 7:22 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από KM »

Χρήστο καλησπέρα,

Αντιμετωπίζεις κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα με τον DLA ή απλά όλα αυτά είναι σε θεωρητικό επίπεδο; Πάντως να σε ενημερώσω ότι έχω DA50 στο YAK της GREAT PLANES χωρίς κανένα πρόβλημα όπως επίσης και τον DL50 στο EXTRA της CARF που και εκεί όλα δουλεύουν σωστά. Η δική μου συμβουλή είναι να αφήσεις το μοτεράκι ως έχει και να το ευχαριστηθείς γιατί είναι πολύ καλό για τα χρήματα που κοστίζει και χωρίς προλήματα.

Φιλικά...Κ
ankon
Δημοσιεύσεις: 1574
Εγγραφή: Τετ Απρ 02, 2008 12:59 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από ankon »

Ρε Χρησταρα αστα οπως ειναι ....τι τα σκαλιζεις !!!!! Βεβαια αυτο που λες το κανω και εγω ...σωληνακι και μεσα στην ατρακτο...αλλα δεν εχω δει και τις τεραστιες διαφορες.

Φιλικα
Αγγελος
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

μπορεί να φανεί χαζό.........μα ένα σφουγγαράκι - φιλτρο απο μοτέρ αυτοκινήτου rc δεν θα έκανε δουλειά?
pani
Δημοσιεύσεις: 249
Εγγραφή: Τρί Απρ 01, 2008 8:40 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από pani »

Κι εγω στα οσα τελος παντων 50αρια ειχα, ποτε δεν ειχα τετοιες ανησυχιες. Λενε οτι τα στρογγυλα cowl εχουν τετοια προβληματα, εγω δεν ειχα ποτε με DA και DL. Τα 50αρια μοτερ εχοντας το καρμπυρατερ πισω δεν ειναι τοσο ευαισθητα οσο τα boxer των οποιων κρεμεται μεσα στο αερορευμα.
Rnio
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: Σάβ Απρ 04, 2009 3:03 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Rnio »

Καλησπέρα!

Όσο αφορά σε αυτό που αναφερει ο φίλος Mogolos, δε θα έχει διαφορά σε τόσο μικρά
ύψη και τόσο μικρές μηχανές.

Σχετικα με αυτό που έκανε ο φίλος CARAPIS, δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά θεωρητικά είναι σωστό.

Για κάποιους μπορεί να φαίνονται ανούσια ολα αυτα, για κάποιους άλλους παλι που θέλουν να καταλάβουν το ''γιατί'' και να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους, νομιζω είναι πολύ καλό να έχουμε τέτοιες κουβέντες. Αλλωστε το χόμπι μας κατακλύζεται
απο τέτοιες έννοιες.
Corsair
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 7:49 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Corsair »

εάν μου επιτρέπεται,
δεν έχω ασχοληθεί με βενζινομηχανές, σε μεγάλα αερ/λα
όμως η αρχή, παραμένει ίδια.
Όσο πιο απλά, τόσο πιο καλά.
Ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Όσο πιο επώνυμος και καταξιωμένος, ( ο κατασκευαστής) τόσο μεγαλύτερη η αξιοπιστία, και δοκιμασμένες θέσεις για την εφαρμογή και λειτουργία του κινητήρα.
Η ροή αέρος στο εμπρός τμήμα του αεροσκάφους πάντα είναι πιο ανώμαλη,(γιατί έχουμε την είσοδο αεροδυναμικού σχήματος σε ελεύθερο στρώμα αέρος και εξαναγκασμό της ροής γύρω απο αυτό ) είδικά όταν εκτελούνται ακροβατικοί ελιγμοι, εξωμαλείνεται όμως σε στρωτή ροή απο το αεροδυναμικό σχήμα της ατράκτου.
Δεν είναι σημαντικές οι αλλαγές στην πιέση, ώστε να μήν μπορεί να λειτουργήσει το καρμπυρατέρ του κινητήρα στις διαφορετικές ταχύτητες και γωνίες προσβολής.
Σκεφτήτε όταν κάνουμε stall turn τι σόκ παθαίνει το α/φος απο τις απότομες και σφοδρές αλλαγές ( ροής,ταχύτητας,πίεσης, δυνάμεις αδράνειας,επιτάγχύνσεως, θέσης α/φους) και..... ευτυχώς οι κινητήρες συνεχίζουν να λειτουργούν.
Οι κακοριθμισμένοι ασφαλώς, θα σβήσουν.
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από vhal »

Ομως, Δημήτρη, δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα το σβήσιμο του κινητήρα.
Φαντάζομαι ότι γι' αυτούς που κανουν ακροβατικά ακριβείας (pattern) έχει ιδιαίτερη σημασία και η ομαλή λειτουργία του κινητήρα σε όλες τις φάσεις της πτήσης.

Και για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να παρθούν μέτρα σαν και αυτά που συζητάει ο Χρήστος.

Βαγγέλης
Corsair
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: Τρί Δεκ 22, 2009 7:49 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Corsair »

φίλε Βαγγέλη,
το μοναδικό πρόβλημα, στην πτήση ενός μοντέλου δεν είναι μόνο το σβήσιμο του κινητήρα.
Είναι όμως βασικό για ένα αερομοντέλο, που δεν είναι ανεμόπτερο, και ειδικότερα για ένα μεγάλων διαστάσεων βάρους και κινητήρα.

Δεν χρειάζεται να κάνεις ακροβατικά, ώστε ο κινητήρας να λειτουργή σε όλη την φάση της πτήσης (εκκίνηση, τροχοδρόμηση, απογείωση, πτήση, προσγείωση, τροχοδρόμηση, σβήσιμο κινητήρος.)

Για μένα, είναι απαραίτητο.

Ότι αερομοντέλο με κινητήρα, πετάω.

Δεν νομίζω οτι εδώ,σήμερα ειναι ανάγκη να μιλήσουμε για ασφάλεια πτήσεων.
Έφερα το παράδειγμα του συγκεκριμένου ακροβατικού, γιατί έχει απαιτήσεις απο το πτητικό συνολο και ιδιαίτερα απο τον κινητήρα.

Επίσης και στην άνοδο, κατά την απογείωση ο κινητήρας εάν δεν έχει ρυθμιστεί καλά θα σβήσει.
Νομίζω έχει συμβεί σε όλους, στις πρώτες μας ωρες.
Εγώ προσπάθησα να βοηθήσω με αυτά που γνωρίζω, και όχι να μπερδέψω.

Εφαρμογή των οδηγιών του κατασκευαστή, και συζήτηση με άλλους χρήστες του συγκεκριμενου κινητήρα.
Και τα κρατάμε όλα απλά,( μια που είναι και το πρώτο )
Το έγραψα και στο προηγούμενο μύνημα.

Αυτά έγραψαν και οι χρήστες ankon και Κ.Μηχαιλίδης, εάν κατάλαβα καλά.

Νομίζω αυτό κάνουν παρα πολλοί μοντελιστές, σέ όλα τα μοντέλα τους, μικρά και μεγάλα.

Τέλος συμφωνώ με τους pani και mogolos, το χόμπυ μας κάνουμε, όχι αστροφυσική. Ας το κρατήσουμε απλό και ασφαλές.

Χρήστο να έχεις ανυσηχίες, και ψάξε για τις λύσεις,
μην ξεχνάς, '' οι καλλίτερες λύσεις είναι οι απλές και δοκιμασμένες λυσεις''.

φιλικά
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Mogolos »

Υπομονή παιδιά, δεν θα περάσει καιρός που κάθε μοτερ θα εχει επάνω και τον Η/Υ όπως στα αυτοκήνητα.
(μετα θα εχουμε αλλα προβλήματα φυσικά. Γαμω το μου χαλασε ο εγγέφαλος, ρε σεις που μπορώ να αλλαξω τσιπακι, κλπ, κλπ)
χαχαχαχαχα
vhal
Δημοσιεύσεις: 882
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 12:11 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από vhal »

Θα έχει και CTRL-ALT-DEL ?? :D

@d.corsair: δεν κατάλαβα που ακριβώς διαφωνούμε +(*)

Βαγγέλης
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Mogolos »

αν ειναι της microsoft μπλέ οθονη θα εχει
χαχαχα
Rnio
Δημοσιεύσεις: 79
Εγγραφή: Σάβ Απρ 04, 2009 3:03 pm

Απάντηση: Στροβιλισμοί που δημιουργούνται από τη ροή αέρα γύρω από το σύστημα τροφοδο

Δημοσίευση από Rnio »

Καλησπέρα

Μετά απο ψάξιμο, όλα αυτά που είπαμε παραπάνω χρειάζονται στην περίπτωση
που η τρομπέτα ή η είσοδος του αέρα στο καρμπιρατέρ είναι έξω απο το cowl
ή είναι σε τέτοια θέση όπου να υπάρχουν στροβιλισμοί.

Επίσης σε επίπεδη ή κάθοδος η μηχανή δουλεύει με πλούσιο μείγμα
αλλά στο έδαφος ή όταν ανεβαίνει δουλεύει κανονικά, με συνδυασμό τον
παραπάνω χρειάζεται να κάνουμε αυτήν την κίνηση
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μηχανολογικά - Εργαλεία - Καύσιμα”