Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Για τις Li-Po γνωρίζουμε όλοι πλέον πολλά.
Πολλοί νεώτεροι όμως στο χώρο δεν είχαμε την εμπειρία χρήσης μπαταριών NiMH (Nickel-Metal Hydride) οι οποίες βρίσκουν ακόμα ευρεία εφαρμογή στον τηλεκατευθυνόμενο μοντελισμό, όπως στα τ/κ αυτοκίνητα, σε δέκτες και πομπούς.
Παρακαλούνται οι γνώστες να μοιραστούν τις γνώσεις τους στους ακόλουθους άξονες:
1/ Ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης: Φόρτιση και αποφόρτιση. Χρόνοι / ρεύματα.
2/ Πιθανοί κίνδυνοι: Τι πρέπει να προσέχουμε και τι να αποφεύγουμε κατα τη χρήση τους.
3/ Ασφαλής αποθήκευση: Θερμοκρασία, φορτία.
Φιλικά
Γ.Χ.
Πολλοί νεώτεροι όμως στο χώρο δεν είχαμε την εμπειρία χρήσης μπαταριών NiMH (Nickel-Metal Hydride) οι οποίες βρίσκουν ακόμα ευρεία εφαρμογή στον τηλεκατευθυνόμενο μοντελισμό, όπως στα τ/κ αυτοκίνητα, σε δέκτες και πομπούς.
Παρακαλούνται οι γνώστες να μοιραστούν τις γνώσεις τους στους ακόλουθους άξονες:
1/ Ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης: Φόρτιση και αποφόρτιση. Χρόνοι / ρεύματα.
2/ Πιθανοί κίνδυνοι: Τι πρέπει να προσέχουμε και τι να αποφεύγουμε κατα τη χρήση τους.
3/ Ασφαλής αποθήκευση: Θερμοκρασία, φορτία.
Φιλικά
Γ.Χ.
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Οι βασικές διαφορές από τις Lipo ειναι:
1. Αν θες να "ζησουν" τις φορτίζεις στο 10% της χωρητικοτητας ολο το βραδυ (πχ αν ειναι 2000ma τις φορτίζεις στα 0,2A)
2. Οταν αποφορτίζουν, δεν σου παρέχουν σταθερό βολταζ, όπως κάνουν οι Lipo. Η ταση σου με λίγα λογια πεφτει κατα την χρήση.
3. Δεν ανατιναζονται, δεν βράζουν και έχουν (θεωρητικα) αμετρητες φωρτίσεις - απορφορτισεις.
4. Οταν μενουν καιρό, στο ραφι, αποφορτιζονται μονες του. Οπότε για να τις φορτίσεις θέλει 2-3 φορες φορτιση - αποφορτιση.
5. Ειναι πιο ογκώδεις από τις lipo.
_Β_Ο
1. Αν θες να "ζησουν" τις φορτίζεις στο 10% της χωρητικοτητας ολο το βραδυ (πχ αν ειναι 2000ma τις φορτίζεις στα 0,2A)
2. Οταν αποφορτίζουν, δεν σου παρέχουν σταθερό βολταζ, όπως κάνουν οι Lipo. Η ταση σου με λίγα λογια πεφτει κατα την χρήση.
3. Δεν ανατιναζονται, δεν βράζουν και έχουν (θεωρητικα) αμετρητες φωρτίσεις - απορφορτισεις.
4. Οταν μενουν καιρό, στο ραφι, αποφορτιζονται μονες του. Οπότε για να τις φορτίσεις θέλει 2-3 φορες φορτιση - αποφορτιση.
5. Ειναι πιο ογκώδεις από τις lipo.
_Β_Ο
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Mogolos έγραψε: ↑Οι βασικές διαφορές από τις Lipo ειναι:
1. Αν θες να "ζησουν" τις φορτίζεις στο 10% της χωρητικοτητας ολο το βραδυ (πχ αν ειναι 2000ma τις φορτίζεις στα 0,2A)
Είχα αρχικά την εντύπωση πως φορτίζουν με τον κανόνα του 1C όπως οι LiPo.
Έπεσε στα χέρια μου μια 1600mAh η οποία αναγράφει "Fast charge: 1,6Α". Προφανώς λοιπόν αυτό που γράφεις είναι ορθότατο ~!!
Ευχαριστώ
Γ.Χ.
-
- Δημοσιεύσεις: 59
- Εγγραφή: Δευ Απρ 27, 2009 12:35 am
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Να μια ωραια σελιδα με γραφήματα και αναλύσεις για τον τρόπο που αδειαζουν οι NI MH μπαταρίες και σε συγκριση με τις αλκαλικές των 1,5 v...
http://www.eznec.com/Amateur/1.5_vs_1.2_Volt_Batteries.pdf
http://www.eznec.com/Amateur/1.5_vs_1.2_Volt_Batteries.pdf
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Βλέπω, Στελάρα, εχεις κάνει "διατριβή" στις γιουκαρ!!:D
-
- Δημοσιεύσεις: 59
- Εγγραφή: Δευ Απρ 27, 2009 12:35 am
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Αυτό που αξίζει να προσεχθεί απο το διάγραμμα είναι ότι οι ΝΙ ΜΗ κρατάνε περισσότερη ώρα σταθερά volt αλλά πρέπει να είμαστε προσεχτικοί διότι μόλις πέσουν λίγο μετά θα έχουμε απότομη κάθοδο...Δεν ξέρω τι λέει η δική σας εμπειρία γιατι εγω δεν έχω κάνει διατριβή ακόμα(Γιάννη..!!)
Μόνο στις γιούκαρ που είμαι και χορηγός!!!(Έχω κρεμάσει μία απο το πάραγκον))χαχαχα...
Μόνο στις γιούκαρ που είμαι και χορηγός!!!(Έχω κρεμάσει μία απο το πάραγκον))χαχαχα...
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
pilot-stelios έγραψε: ↑Αυτό που αξίζει να προσεχθεί απο το διάγραμμα είναι ότι οι ΝΙ ΜΗ κρατάνε περισσότερη ώρα σταθερά volt αλλά πρέπει να είμαστε προσεχτικοί διότι μόλις πέσουν λίγο μετά θα έχουμε απότομη κάθοδο...Δεν ξέρω τι λέει η δική σας εμπειρία γιατι εγω δεν έχω κάνει διατριβή ακόμα(Γιάννη..!!)
Μόνο στις γιούκαρ που είμαι και χορηγός!!!(Έχω κρεμάσει μία απο το πάραγκον))χαχαχα...
Εχεις κάνει Στελιο...
Ξεχνας πως επεσε το SF? Κατα την γνώμη μου εγινε cut off λόγο ρευματος.
Το ιδιο επαθα στο Ακραίφνειο, με το p 47, αλλα ευτυχώς επανήλθε!!
-
- Δημοσιεύσεις: 59
- Εγγραφή: Δευ Απρ 27, 2009 12:35 am
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Γιάννη στο SF είχα Lipo...Δεν φταίει αυτό..
Αν ξέραμε περίπου τι ρεύμα σε Amp τραβάνε 4 σερβο κατά την πτήση τότε
φαντάζομε ότι με το παραπάνω διάγραμμα ξέρεις περίπου και και τον χρόνο σε πτήση που μπορείς να έχεις με nιmh pack..
Μήπως ξέρει κανείς??
Αν ξέραμε περίπου τι ρεύμα σε Amp τραβάνε 4 σερβο κατά την πτήση τότε
φαντάζομε ότι με το παραπάνω διάγραμμα ξέρεις περίπου και και τον χρόνο σε πτήση που μπορείς να έχεις με nιmh pack..
Μήπως ξέρει κανείς??
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Πράγματι οι NI MH κρατάνε περισσότερο από τις αλκαλικές και παραδίδουν το πνεύμα απότομα
Αυτό πολλές φορές μπορεί να ξεγελάσει τον μετρητή στο πομπό η τα λαμπάκια στον δέκτη
Βλέπεις καλή ένδειξη πετάς και ξαφνικά γονατίζει τελείως και τότε…………………
Στην dx6i μου στην αρχή έβαλα επαναφορτιζόμενες αλλά βλέποντας τη ταχεία πτώση που είχαν από ένα σημείο και μετά τις αντικατέστησα με αλκαλικές και ξέρω ότι δεν θα κάνουν ξαφνική βύθιση ώστε να μείνω ξαφνικά
Στους φορητούς ασυρμάτους που η κατανάλωση είναι αρκετή όταν είχαμε επαναφορτιζόμενες μιλάγαμε και ξαφνικά ο πομποδέκτης έσβηνε ………αντίθετα με αλκαλικές είχες σημάδια ότι το τέλος του πλησιάζει και πάλι μίλαγες έστω και με μειωμένη απόδοση
Στις lipo το τέλος έρχεται ποιο γραμμικά
τις καταναλώσεις των servo καλό είναι να τις μετράς πάνω στο αεροπλάνο αλλά και πάλι είναι διαφορετικές σε συνθήκες πτήσης που στα πηδάλια υπάρχει φορτίο και τα servo καταναλώνουν περισσότερο
Αυτό πολλές φορές μπορεί να ξεγελάσει τον μετρητή στο πομπό η τα λαμπάκια στον δέκτη
Βλέπεις καλή ένδειξη πετάς και ξαφνικά γονατίζει τελείως και τότε…………………
Στην dx6i μου στην αρχή έβαλα επαναφορτιζόμενες αλλά βλέποντας τη ταχεία πτώση που είχαν από ένα σημείο και μετά τις αντικατέστησα με αλκαλικές και ξέρω ότι δεν θα κάνουν ξαφνική βύθιση ώστε να μείνω ξαφνικά
Στους φορητούς ασυρμάτους που η κατανάλωση είναι αρκετή όταν είχαμε επαναφορτιζόμενες μιλάγαμε και ξαφνικά ο πομποδέκτης έσβηνε ………αντίθετα με αλκαλικές είχες σημάδια ότι το τέλος του πλησιάζει και πάλι μίλαγες έστω και με μειωμένη απόδοση
Στις lipo το τέλος έρχεται ποιο γραμμικά
τις καταναλώσεις των servo καλό είναι να τις μετράς πάνω στο αεροπλάνο αλλά και πάλι είναι διαφορετικές σε συνθήκες πτήσης που στα πηδάλια υπάρχει φορτίο και τα servo καταναλώνουν περισσότερο
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Κύριοι, αυτή η 6σελη κούκλα NimH 1600mAh που ανέφερα παλαιότερα, μετά από πολλούς μήνες στο ράφι, πήγα να τη φορτίσω με 0,5A και η τάση της σερνόταν στα 0,75V χωρίς να δείχνει πρόθυμη να αυξηθεί ενώ το ρεύμα φόρτισης δεν ξεπέρασε ποτέ το 0,1A,
Έχει καταστραφεί η μπαταρία ή υπάρχει ελπίδα. Είναι καινούρια, με μόνο μια φόρτιση -εκφόρτιση στο παρελθόν.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Γ.Χ.
Έχει καταστραφεί η μπαταρία ή υπάρχει ελπίδα. Είναι καινούρια, με μόνο μια φόρτιση -εκφόρτιση στο παρελθόν.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Γ.Χ.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
καλησπέρα
Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ξυπνήσει Μή την πετάξεις Γιώργο
Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ξυπνήσει Μή την πετάξεις Γιώργο
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Προσωπικά, ένα pack NiMH μου έχει στοιχίσει ένα αεροπλάνο (και από τα αγαπημένα μου). Κακή φόρτιση (όπως ακριβώς περίεγραψε ο Αντώνης), βιασύνη δικιά μου που κάτι δεν μου άρεσε αλλά με στένευε ο χρόνος, και το έχασα στον αέρα αφού ο δέκτης έμεινε από τάση. Ευτυχώς δεν χτύπησε κανέναν!
Χρησιμοποιούσα πολλά χρόνια NiCd, και ακόμα τις εμπιστεύομαι περισσότερο από τις NiMh, παρόλο που ξέρω τα μειονεκτήματα τους.
Αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει. Δεν νομίζω ότι μπορύν οι NiMh με κανέναν τρόπο να συναγωνισθούν τις Lipo, Life, Lion κ.λ.π.Λίγη προσοχή και παρακολούθηση και δεν χρειάζεται κάτι άλλο!
Γιώργος
Χρησιμοποιούσα πολλά χρόνια NiCd, και ακόμα τις εμπιστεύομαι περισσότερο από τις NiMh, παρόλο που ξέρω τα μειονεκτήματα τους.
Αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει. Δεν νομίζω ότι μπορύν οι NiMh με κανέναν τρόπο να συναγωνισθούν τις Lipo, Life, Lion κ.λ.π.Λίγη προσοχή και παρακολούθηση και δεν χρειάζεται κάτι άλλο!
Γιώργος
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Ευχαριστώ αγαπητοί. Αντώνη θα σε πάρω τηλέφωνο σύντομα. Η μπαταρία πάντως δεν χρησιμοποιείται σε αεροσκάφος οπότε no stress!
-
- Δημοσιεύσεις: 117
- Εγγραφή: Κυρ Οκτ 16, 2011 10:38 am
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Εχω καποιες ΑΑ NiMh που χρησιμοποιω στο φλας της dSLR μου.
Ο φορτιστης που εχω για αυτες ειναι της πλακας (Lidl) και σκεφτομαι μηπως μπορω να χρησιμοποιησω τον φορτιστη που εχω για τις μπαταριες του αερομοντελισμου που ειναι πληρως παραμετροποιησιμος.
Αυτο που μου λειπει ειναι ο τροπος να συνδεσω τα καλωδια πανω σε μια ΑΑ
Υπαρχει καποιος ανταπτορας, ή απλα κολλαω με κολλητικη ταινια 2 συρματα στους πολλους?
Ο φορτιστης που εχω για αυτες ειναι της πλακας (Lidl) και σκεφτομαι μηπως μπορω να χρησιμοποιησω τον φορτιστη που εχω για τις μπαταριες του αερομοντελισμου που ειναι πληρως παραμετροποιησιμος.
Αυτο που μου λειπει ειναι ο τροπος να συνδεσω τα καλωδια πανω σε μια ΑΑ
Υπαρχει καποιος ανταπτορας, ή απλα κολλαω με κολλητικη ταινια 2 συρματα στους πολλους?
-
- Δημοσιεύσεις: 296
- Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm
Απάντηση: Μπαταρίες NiMH = Γενικά =
Αγόρασε μια μπαταριοθήκη αναλόγως τις μπαταρίες που έχεις, λίγο καλώδιο και 2 μπανάνες βύσματα απο ενα κατάστημα ηλεκτρονικών και φτιάξε εναν αντάπτορα μόνος σου.
Μόνο μην δίνεις μεγάλα ρεύματα φόρτισης και εκφόρτισης, γιατί τα λαμάκια-ελατήρια της μπαταριοθήκης δεν αντέχουν πολλά-πολλά.
Καλοί φορτιστές επίσης για μεμονομένες μπαταρίες είναι οι
techno line bc 700
smart charger IQ328
Μόνο μην δίνεις μεγάλα ρεύματα φόρτισης και εκφόρτισης, γιατί τα λαμάκια-ελατήρια της μπαταριοθήκης δεν αντέχουν πολλά-πολλά.
Καλοί φορτιστές επίσης για μεμονομένες μπαταρίες είναι οι
techno line bc 700
smart charger IQ328