Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό και κυρίως συμμετρικό και ίσιο.
Χρονικά χρειάστηκα περίπου μια ώρα.



Συνημμένα
IMG_0963.jpg
IMG_0963.jpg (92.29 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0962.jpg
IMG_0962.jpg (89.69 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Επόμενη εργασία ήταν το άνοιγμα των τρυπών για τα φώτα του φτερού. Στο κάτω μέρος του ενός φτερού τα p51 είχαν τρία φώτα.
Η τρύπες έγιναν με το dremel, εύκολα και γρήγορα.



Σε αυτά τα σημεία θα μπούν λεντάκια και χρωματιστές "ζελατίνες¨.
Συνημμένα
IMG_0956.jpg
IMG_0956.jpg (108.33 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0955.jpg
IMG_0955.jpg (101.08 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

ΟΥΡΑ
Η ουρά όπως ερχεται από τον κατασκευαστή θέλει και αυτή "τριμάρισμα" για να ταιριάξει το rudder. To κόψιμο του περίσιου υλικού έγινε με ψαλίδι. Ειναι τελικά ο καλύτερος τρόπος για ίσιες επιφάνειες. Προσοχή όμως στης καμπύλες. Εκεί εβαλα να δουλέψει το dremel. Μετα γυλοχαρτάρισμα και ειναι έτοιμη να δεχτεί τα ξύλα στίριξης του rudder που δίνει ο κατασκευαστής.





Συνημμένα
IMG_0966.jpg
IMG_0966.jpg (99.39 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0965.jpg
IMG_0965.jpg (95.05 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0964.jpg
IMG_0964.jpg (95.88 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ψυξη μοτερ:
Το πραγματικό αεροπλάνο είχε τον αεραγωγό για να ψυχει το turbo του μοτερ του. Το ότι το μοντέλο δεν εχει turbo δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ψυξη. Συνεπώς πρέπει να ανοιχτεί ο αεραγωγός και με "μαλακους" αεραγωγούς θα στείλουμε αερα στο μοτερ.
Ανοιγουμε προσεκτικά, λοιπόν, τον αεραγωγό με dremel, μιας και το υλικό εκει ειναι αρκετά σκληρό και γυαλοχαρτάρουμε με την ίδια τεχνική, όπως στην καλύπτρα. Τακο για τις ευθείες, κύλινδρο για τις καμπύλες. Φυσικά θα μπεί μαύρη σίτα στην τρυπα.




Στο πίσω μέρος θα ανοιχτούν δύο στρογγυλές τρύπες, όπου θα εφαρμοστούν οι σωλήνες που θα μεταφέρουν τον αερα μπροστά στο μοτέρ.

Στην συνέχεια ανοίχτηκε και το σημείο "εκτόνωσης" του αερα, στο κάτω μέρος της ατράκτου. Το συγκεκριμένο "πορτάκι" θα ανοιγοκλείνει μαζί με το γκάζι. Ετσι το φαινόμενο bernuli θα δημιουργεί υποπίεση, και σε συνδιασμό με τον κεντρικό αεραγωγό, θα έχουμε πλήρη ψυξη του μοτέρ. Φτιάχνουμε με λίγα λόγια μια μηχανική ηλεκτρική σκούπα. Από τον κεντρικό αεραγωγό μπαίνει αερας, μεταφέρεται στο μοτέρ, και από εκει εκτονώνεται από την κοιλιά του σκάφους.



Προσεχώς νεότερα :)
Συνημμένα
IMG_0970.jpg
IMG_0970.jpg (91.97 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0969.jpg
IMG_0969.jpg (91.62 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0968.jpg
IMG_0968.jpg (93.81 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0967.jpg
IMG_0967.jpg (99.02 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ημέρα 3η: 06/06/2010

Φωτα στο φτερό
Φτιάχνουμε τα λεντάκια για το φτερό. Δεν ξεχνάμε να βάλουμε την μικρη αντίσταση στο "ΚΟΚΚΙΝΟ" καλόδιο, για να μην κάψουμε το λεντάκι



Από τις τρύπες που ανοιξαμε πρίν περνάμε τα καλόδια. Εφτιαξα ένα Ψ με τα καλώδια ώστε να έχω ένα καλόδιο μεσα στο φτερό (αντι για τρία) και στην άκρη έβαλα βισματάκια, ώστε αν χρειαστεί να μπορώ να αλλαξω τα λεντάκια.




Για "φωλιές" εκοψα και ενα χοντρό καλάμι. Σημερα με το καλό θα γίνουν και τα απαραίτητα τελικά τριμαρίσματα για να μπουν και τα τζαμάκια
Συνημμένα
IMG_0984.jpg
IMG_0984.jpg (111.14 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0982.jpg
IMG_0982.jpg (103.64 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0980.jpg
IMG_0980.jpg (101.85 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0977.jpg
IMG_0977.jpg (90.49 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0976.jpg
IMG_0976.jpg (89.46 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ημερα 4η
Ailerons


Πρώτη δουλεία ειναι να σημαδέψουμε τα σημεία όπου θα μπούν τα στηρίγματα.
Στην συνέχεια ανοίγουμε μια μικρές τρύπες ωστε να μην καταστρέψουμε την επιφάνεια του φτερού, και μετά τις μεγαλωνουμε.
Θεωρητικά εκει που ανοίγουμε τις τρύπες θα πρέπει να υπάρχουν (εσωτερικά στο φτερό) τακάκια μπάλσας. Ο γερμαναράς όμως ήταν πιομένος και "αστόχισε". Συνεπώς θα πρέπει να "διορθώσουμε αυτή την ατέλεια.








Ανοιγουμε λοιπόν το φτερό αρκετά ώστε να μπορέσουμε να του κάνουμε "γέμμιση".
Στην φωτό φαίνεται το τακάκι.
Συνημμένα
IMG_0996.jpg
IMG_0996.jpg (96.76 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0994.jpg
IMG_0994.jpg (94.65 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0993.jpg
IMG_0993.jpg (100.99 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0991.jpg
IMG_0991.jpg (97.11 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0990.jpg
IMG_0990.jpg (98.69 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ετοιμάζουμε κομματια μπάλσας, τα "μετράμε", και φτιάχνουμε epoxy.
Θα πρέπει να κάνουμε καλή γεμμιση μιας και οι δυνάμεις που θα ασκούνται δεν ειναι της πλάκας.
Βάζουμε στην κόλλα micro balloons για να "δεσει" καλύτερα και να μην είναι πολύ ρευστή. Ρίχνουμε μπόλικη στην τρύπα και μετα βάζουμε τα ξύλα που έχουμε προετοιμάσει.




Αφού στεγνώσει η epoxy ετοιμάζουμε εποξικό στόκο. Αναμίξτε τα δύο συστατικά αρκετή ώρα, μέχρι να "μελώσει".


Με τον στόκο κλείνουμε ότι κενά έχει αφίσει η epoxy. Ξαθαρίζουμε γρήγορα με ένα πανακι με οινόπνευμα τον περίσιο στόκο.



Την επόμενη μέρα (ο στόκος θελει πολλες ώρες για να στεγνώσει) ανοίγουμε ξανα τις τρύπες. Το αποτέλεσμα που θέλουμε είναι μια τρύπα "χωνι" (σε σχήμα V), και αυτό διότι τα "γόνατα" πρέπει να βρίσκονται "μέσα στο φτερό" πάνω σε εναν νοητό άξονα, γύρω από τον οποίο θα περιστρέφεται το aileron. (ελπίζω να έγινα κατανοητός :p)

Συνημμένα
IMG_1004.jpg
IMG_1004.jpg (94.8 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1002.jpg
IMG_1002.jpg (94.79 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1001.jpg
IMG_1001.jpg (94.05 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0998.jpg
IMG_0998.jpg (93.22 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_0997.jpg
IMG_0997.jpg (91.73 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ημερα 5η
Ailerons συνέχεια.

Αφού φτιάξουμε τις υποδοχές, ειμαστε έτοιμοι να κολλήσουμε τα "μεντεσεδάκια" στα ailerons.
Σε αυτό το σημειο ακολούθησα την συμβουλή του φίλου Παναγιώτη...
...σε ενα ξύλο, μέτρησα, σημείωσα και άνοιξα τρύπες στις ίδιες αποστάσεις που είναι και στο ailerons, προσέχοντας να ειναι σε μια ευθεία (για τον λόγο αυτό χρησιμοποίησα κλοστή). Στην συνέχεια τοποθέτησα τα "μεντεσεδάκια" στο ίδιο ακριβώς βάθος.




Αφού σιγουρεύτικα ότι όλα είναι σωστά, έβαλα λάδι στις "κλειδώσεις", ώστε να μην κολλήσουν με την κολλα. Εφτιαξα κολλα epoxy, την οποία έβαλα στις υποδοχές των ailerons και τα κόλλησα.

Συνημμένα
IMG_1010.jpg
IMG_1010.jpg (88.09 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1009.jpg
IMG_1009.jpg (90.67 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1008.jpg
IMG_1008.jpg (97.79 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Περιμένοντας να στεγνώσει η κολλα, ετοιμάζουμε τα "χορνακια" των ailerons.
Ο "γερμαναράς" έχει στο κιτ χορνάκια από κεβλαρ, τα οποία "καρφώνει" πάνω στα ailerons. Δύο τον αριθμό για κάθε κατευθυντήρια επιφάνεια (ailerons, flaps, elevator, rader).
Για την "ένωση" των χορν με τις ντίζες των σερβο, αγόρασα "αεροπλανικά ball links" 4mm.
Εχοντας, πλέον, στεγνώσει η κόλλα, σημαδεύουμε πάνω στο aileron (από την κάτω πλευρά) δύο μικρές γραμμές, στο σημείο που θα "φυτέψουμε" το χορνακι.


Ανοίγουμε, αρχικά με το ντρεμελ τις τρύπες, και μετά με ενα τρυπανάκι τους δίνουμε το απαραίτητο βαθος.
Θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι στο συγκεκριμένο σημείο του aileron ο γερμαναράς έχει φροντίσει να υπάρχει τακάκι μπάλσας, εσωτερικά.

Τσεκάρουμε, τσεκαρουμε, τσεκαρουμε, τσεκαρουμε, τσεκάρουμε εαν ταιριάζει το χορνακι στις τρύπες


Φτιάχνουμε μικρή ποσότητα εποξικής ρυτίνης, την οποία με προσοχή ρίχνουμε στις τρύπες.


Τοποθετούμε το χορνάκι στην θέση του και προσθέτουμε ρυτίνη. Σκουπίζουμε με πανακι και οινόπνευμα την περίσσια ρυτίνη.


Το τελικό αποτελεσμα:p


Χρονικά θα σας πάρει 5-7 ωρες για την κατασκευή και των δύο ailerons.
Συνημμένα
IMG_1018.jpg
IMG_1018.jpg (91.59 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1017.jpg
IMG_1017.jpg (101.34 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1014.jpg
IMG_1014.jpg (92.82 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1016.jpg
IMG_1016.jpg (101.36 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1015.jpg
IMG_1015.jpg (99.98 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1710
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από CARAPIS »

Γιαννη καλημεραααα


..., γιααα πες μου βρε 'συ, δεν πρεπει ο αξονας του μπολ-λινκ να ειναι περασια, με την γραμμη-κενο του φτερου με το πηδαλιο, ωστε να μην διαφοριζει και εχουμε απωλειες,χασιμο αναλυσης και δυσκολια στο σεταρισμα των κινησεων...!@/-=}{{.Οχι επειδη τα εβαλε ο Γερμανος ειναι και σωστα, εχει κανει ειδη ενα λαθος-παραληψη (με τους τακους στα φτερα για τους μεντεσεδες που δεν ειχε...). Γιαααααα προσεξετο λιγουλακι... _Β_Ο

Φιλικα
Χρησταρας
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ta αιλερον και τα φλαπς ειναι "χωνευτά" στο φτερό. Αν προσέξεις υπάρχει μια γραμμη στο aileron. Από την γραμμη και περα, χωνευεται στο φτερό οταν δουλεύει το aileron, και η γραμμή αυτή ειναι η προβολή του αξονα περιστροφής. Με λίγα λόγια δεν μπορεί να πάει πιο "μπροστά" το χορνάκι. Βασικά ειναι όπως το λές "σχεδοοοον" περασιά :>)
Δημήτρης Άρτα
Δημοσιεύσεις: 662
Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Δημήτρης Άρτα »

Mogolos έγραψε: Ημερα 5η


Αφού σιγουρεύτικα ότι όλα είναι σωστά, έβαλα λάδι στις "κλειδώσεις", ώστε να μην κολλήσουν με την κολλα. Εφτιαξα κολλα epoxy, την οποία έβαλα στις υποδοχές των ailerons και τα κόλλησα.


Μπορείς να βάλεις και βαζελίνη!Έτσι δεν έχεις κίνδυνο να σου τρέξει λίγο παραπάνω το λαδάκι!
Φοβερό αεροπλάνο!!!Αν μπορείς κράτα χρόνο κατασκευής και κόστος!
Καλή συνέχεια!
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ημερα 6η
Flaps


Τα φλάπς δεν "δενουν" πάνω στο φτερό με τον ίδιο τρόπο όπως τα ailerons. Μην ξεχνάμε ότι έχουν την δυνατότητα να κινούνται μονο προς μία κατεύθυνση (κατω). Συνεπώς ο άξονας περιστροφής δεν βρήσκεται στο κέντρο, αλλα στην "βαση" του flap.
Ο γερμαναράς έχει στο κιτ, πλαστικούς μεντεσέδες τους οποίους "φυτεύει" μεσα στα fpals.

Αρχικά μαρκάρουμε το σημείο που θα μπούν οι μεντεσέδες.



Με το dremel κάνουμε μια τομή κατα μήκος της "χαραξης" και στην συνέχεια μεγαλώνουμε την τρύπα. Εγώ εκανα δύο παραλληλα κοψίματα με το dremel, αφαίρεσα το κομματι και στην συνέχεια με λεπτο τρυπανακι (3mm) βαθυνα το ανοιγμα, ωστε να χωρέσουν οι μεντεσεδες





Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και στο 2ο σημείο στηριξης του flap.


Στην συνέχεια φτιάχνουμε κόλλα (αρκετη) και "γεμίζουμε" τις τρυπες. Βάζουμε λάδι ή βαζελινη (:>) Δημητρη) στα μεντεσεδάκια, και τα βυθίζουμε στην κολλα. Προσέχουμε να πάνε στο ίδιο βαθος όλα.
Αφινουμε να στεγνώσει η κόλλα, και κάνουμε την ίδια διαδικασία στο 2ο flap. Ο συνολικός χρόνος, και με την εμπειρία των ailerons, ειναι σχετικά μικρός 2-3 ωρες και για τα δύο. Φυσικά ακόμα δεν εχουμε βαλει τα χορνάκια, τα οποία θα μας δυσκολέψουν λιγο, μιας και σε αντίθεση με τα ailerons, αυτα βυθίζονται τελείως μέσα στα flaps.
Αναμενατε συνέχεια

Το τελικο "προϊόν"
Συνημμένα
IMG_1029.jpg
IMG_1029.jpg (99.01 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1032.jpg
IMG_1032.jpg (94.49 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1027.jpg
IMG_1027.jpg (97.48 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1026.jpg
IMG_1026.jpg (94.38 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1031.jpg
IMG_1031.jpg (100.76 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1710
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από CARAPIS »

Mogolos έγραψε: Ta αιλερον και τα φλαπς ειναι "χωνευτά" στο φτερό. Αν προσέξεις υπάρχει μια γραμμη στο aileron. Από την γραμμη και περα, χωνευεται στο φτερό οταν δουλεύει το aileron, και η γραμμή αυτή ειναι η προβολή του αξονα περιστροφής. Με λίγα λόγια δεν μπορεί να πάει πιο "μπροστά" το χορνάκι. Βασικά ειναι όπως το λές "σχεδοοοον" περασιά :>)



..., ωρααιοοοος...+(*)
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: Εngels Mustang P 51 (2,65m)

Δημοσίευση από Mogolos »

Ημερα 7η
Συνέχεια flaps και elevaror


Αφού αφίσουμε να στεγνώσει καλά η κόλλα στους "μεντεσέδες" των flaps, πρέπει να τους βάλουμε τα "χορνάκια". Στην περίπτωσή μας μονο "χορνάκια" δεν ειναι! Ειναι φτιαγμένα, και αυτά από κεβλαρ, εχουν το σχήμα "τομής" του flap, και πρέπει να "φυτευτούν εξολοκλήρου στα Flaps!
Για τον σκοπό αυτό, σημαδεύουμε, αρχικά, το σημείο όπου θα μπούν. Στην συνέχεια με το δρεμελ (μαγικό μηχάνημα) κάνουμε δυο τομές, οριοθετόντας το "άνοιγμα" που θα κάνουμε στο flap.



Στην συνέχεια με προσοχη, "αδιάζουμε" το φλαπ ώστε να μπεί το "χορνάκι". Κατα μήκος του φλαπ εσωτερικά, ο γερμαναράς έχει βαλει τακο μπάλσας, που πιανει τα 2/3 του πλάτους του! Ολη αυτή η μπάλσα στο σημειο του χόρν πρέπει να "καθαριστεί".



ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ, μιας και το "χορνάκι" ταιριάζει ΑΚΡΙΒΩΣ στο φλαπ, πρέπει να φύγει ολη η μπάλσα! Επάνω της όμως ειναι κολλημένη η "επιφάνεια" του φλαπ. Συνεπώς 10 φορές δοκιμάζουμε και μια κοβουμε την μπάλσα, ωστε να μην τραυματήσουμε την εξωτερική επιφάνεια του φλαπ!!





Αφού "καθαρίσουμε" την τρύπα μας (:D), δοκιμάζουμε εαν ταιριάζει το χορνάκι σε αυτήν. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η τρύπα πρέπει να έχει σχήμα (Τ) ώστε να "χωνέψει" το σημείο του ball link και την βίδα του

Βάζουμε εποξικό στόκο στην τρύπα και "φυτεύουμε" το χορνάκι. Δεν τσιγκουνευόμαστε τον στόκο!:p

Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και στο 2ο φλαπ. Στην φωτο δεν εχω βαλει ακόμα τον στόκο.

Συνημμένα
IMG_1047.jpg
IMG_1047.jpg (91.41 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1045.jpg
IMG_1045.jpg (99.91 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1044.jpg
IMG_1044.jpg (97.93 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1043.jpg
IMG_1043.jpg (102.11 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
IMG_1042.jpg
IMG_1042.jpg (104.77 KiB) Προβλήθηκε 56 φορές
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γιγάντια Αερομοντέλα ”