χτυπημένη lipo

King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: lipo

Δημοσίευση από King Kostas »

μανος έγραψε: οτι χρειαζομουνα για κοψε ραψε.θα ασχοληθω τις επομενες μερες ~!!για τυχον αποριες θα με ξαναδιαβασετε!=B=σας ευχαριστω ολους!


Εάν δε πιάσει η επισκευή (που γενικά θα απέφευγα οποιαδήποτε επισκευή σε LiPo), πριν την πετάξεις φρόντισε να την αδρανοποιήσεις….διότι οι LiPo είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ.

Τουτέστιν, για μια 3S όπως η δική σου, γεμίζεις ένα πλαστικό ποτήρι ή taper με νερό. Φροντίζεις το μέγεθός του ποτηριού (ΟΧΙ μεταλλικά σκεύη) ή taper να είναι τέτοιο ώστε το νερό να μπορεί να σκεπάσει όλη την μπαταρία. Πριν τοποθετήσεις την μπαταρία στο νερό, με ένα λαστιχάκι πιάσε και μάζεψε τα καλώδια της μπαταρίας έτσι ώστε να κολλάνε στην πάκα, και βάλε και 4 κουταλιές αλάτι μαγειρικής. Η αναλογία είναι στα 250cc νερού βάζουμε 4 κουταλιές της σούπας αλάτι ψιλό. Ανακατεύουμε το νερό και τοποθετούμε τη μπαταρία την οποία αφήνουμε για 24 ώρες.

Με το που θα βάλεις τη μπαταρία στο νερό, θα αρχίσει να βγάζει πολύ μικρές φυσαλίδες από την άκρη της φυσάς φόρτισης και balancing και από το σημείο που έχει τραυματιστεί η μπαταρία.

Όταν σταματήσουν οι φυσαλίδες η μπαταρία θα είναι απόλυτα ουδέτερη και έτυμη για ανακύκλωση.

ΠΑΙΔΕΣ ΜΗ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LiPO……οι LiPO από την φύση τους μπορούν να δώσουν τεράστια φορτία σε πολύ μικρό χρόνο….αυτό από μόνο του δημιουργεί υπερθέρμανση που σε ακραία περίπτωση καταλήγει σε βραχυκύκλωμα….(κοινός αν λιώσει η εσωτερική πλακέτα της LiPO ή κάποιο καλώδιο)…..αρπάνε φωτιά η οποία είναι χημική και δε σβήνει ή περιορίζετε ούτε με απλό πυροσβεστήρα ξυρού άνθρακά. Ο πυροσβεστήρας του αμαξιού κάνει δουλειά αλλά όχι πάντα.

Τουτέστιν, αν έχετε έστω και μια μικρή υπόνοια για κάποιο στοιχείο…απλά ακολουθήστε την παραπάνω μέθοδο και αγοράστε άλλη μπαταρία.
ο Λακης ο Λωτος

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από ο Λακης ο Λωτος »

εκανα και εγω μια lipo λιγο ακορντεον αλλα οχι σκισιμο ουτε στο μπλε ουτε διαροη που8ενα.. απλα τσαλακωσε απο το νιαου που επαθα... θα βαλω και φωτο το γιομα να την δει και ο χαλαρης....μογγ ξερεις ποια λεω την τερνιτζι που φορτισαμε προχτε (ναι αυτη με τη λευκα!)...αναμεινατε κοντινες φωτο για αναλυση και βιοψια
GREECEPILOT
Δημοσιεύσεις: 401
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 14, 2010 11:51 am

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από GREECEPILOT »

Eδώ θα ήθελα να προσθέσω ότι μπορεί και να πάθει κάποιος μόνιμη ζημιά εάν δεν προσέξει. Κάποια στιγμή που προσπάθησα να αδρανοποιήσω μια μπαταρία 1σελ και την χάραξα στα πλάγια για να την βουτήξω στο αλατόνερο ,μου πέταξε στο πρόσωπο υγρό που δεν θέλω να σκεφτώ τι θα γινόταν αν έμπαινε σε κανένα μάτι!! Νευρίασα πολύ με τον εαυτό μου που τελευταία στιγμή τραβήχτηκα !!>:(>:(
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από King Kostas »

GREECEPILOT έγραψε:
....Κάποια στιγμή που προσπάθησα να αδρανοποιήσω μια μπαταρία 1σελ και την χάραξα στα πλάγια για να την βουτήξω στο αλατόνερο ,μου πέταξε στο πρόσωπο υγρό.....


Τα υγρά των LiPO είναι συμπιεσμένα, οπότε καλό είναι να αποφεύγουμε ταρζανιές....(ένα παραπάνω όταν δε γίνονται και ακορντεόν...τουτέστιν more pressure!!!!)

Δεν υπάρχει λόγος χάραξης....αποφορτίζον και φτάνουν το 0,1V (κοινός ίχνος τάσης που απλά είναι αδρανές) το κάθε στοιχείο και από την φύσα μια χαρά.
μανος
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: Πέμ Απρ 22, 2010 3:28 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από μανος »

ενταξει με πεισατε δεν νομιζω να ασχοληθω μαζι της αλλο εκτος απο την ψαροσουπα που μου ειπε ο κωστας να φτιαξω!αλλη απορια η μπαταρια ειναι 2200mha 3s 20c.το 20c τι σημαινει?τι διαφορα εχει με μια ιδια σε 25c ας πουμε?
asterixx25
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από asterixx25 »

Το c δηλώνει μέχρι πόσα Α μέγιστο μπορεί να δώσει αναφορικά με την ονομαστική χωρητικότητα της.

Δηλαδή μια μπαταρία 2.2ΑΧ 20c= 44Α max
2.2AX25c= 55A max
μανος
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: Πέμ Απρ 22, 2010 3:28 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από μανος »

Μμμμ επιτελους μου λυθηκε αυτη η απορια!ευχαριστω φιλε asterixx25.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από King Kostas »

asterixx25 έγραψε: Το c δηλώνει μέχρι πόσα Α μέγιστο μπορεί να δώσει αναφορικά με την ονομαστική χωρητικότητα της.

Δηλαδή μια μπαταρία 2.2ΑΧ 20c= 44Α max
2.2AX25c= 55A max


Σωστός.

Πρακτικά το C είναι μια σταθερά χωρίς μονάδες και μας υποδηλώνει 2 πραματάκια:


  • Το μέγεθος αποφόρτισης που μπορεί να αντέξει χωρίς να πάθει ζημιά. Συνήθως όσο ανεβαίνει το C ανεβαίνει σχεδόν γεωμετρικά και η τιμή της πάκας όπως και η «ποιότητα» της.
  • Πρακτικά αν έχεις μια πάκα 3S στα 2200mAh στα 20C αυτό σημαίνει ότι

    • Η μπαταρία σου μπορεί να δώσει τάση στα 11.1V (κάθε LiPO S = 3.7V άρα 3S = 3 x 3.7 = 11.1V) όπου τάση για τα μοντέλα μας σημαίνει ροπή στην προπέλα.
    • Να δίνει ρεύμα με ροή στα 2200mAh = 2.2Ah. Η ροή του ρεύματος στα μοντέλα μας μεταφράζετε σε στροφές στο μοτέρ, γι’ αυτό το λόγω τα μοτέρ έχουν στοιχεία σε Watt (κατανάλωση) και kV (στροφές απόδοσης)…..να έχεις βέβαια κατά νου ότι όσο μεγαλώνει το kV μικραίνει η προπέλα και το αντίθετο. Τουτέστιν, χαμηλό kV πολύ ροπή, ψιλό kV πολλές στροφές και γκάζια.
    • Το C (μιλάμε για C discharge) υποδηλώνει την ικανότητα μια μπαταρία να αποφορτιστεί σε σχέση πάντα με την ταχύτητα που αυτό θα ζητηθεί. Το βασικότερο όμως είναι ότι πρακτικά το C μας λέει τι speed controller να βάλουμε. Τουτέστιν, αν έχουμε μια μπαταρία στα 2200mAh και με C=20 τότε 2200 x 20 = 44000mAh ή 44Αh και αυτές είναι οι τιμές στο max, οπότε με αυτό τον τρόπο για να μη καταστραφεί ποτέ η μπαταρία σου επιλέγεις μοτέρ που στο maximum θα τραβά 15% λιγότερα Ah από όσα μπορεί να δώσει η μπαταρία…..και φυσικά θα βάλεις και ESC 20% μεγαλύτερο από τα max Ah που μπορεί να δώσει η μπαταρία. Οι LiPO, ονομαστικά, όταν ζεσταθούν μπορούν να φτάσουν σε pick και 5% παραπάνω από όσα λέει ο κατασκευαστείς. Οπότε με την παραπάνω συνταγή θα έχεις ένα αποδοτικό και «ψυχρό» σύστημα που θα ζήσει για περσότερο από 400 ώρες ασφαλούς και χαρούμενης πτήσης.


Υ.Γ. ΠΟΤΕ να μην μπερδεύουμε το C discharge με το C charge. To C charge είναι τα mAh που θα βάλουμε για να την φορτίσουμε στο charger/balancer. Αν μας λέει 1C τότε μια μπαταρία των 2200mAh δεν πρέπει να φορτίζετε με ροή μεγαλύτερη από τα 2200mAh. Αν έχουμε 2C τότε μπορούμε να φορτίσουμε με 2200 x 2 = 4400mAh. Βέβαια καλό είναι πάντα να φορτίζουμε με ανώτατο όριο το 15% παρακάτω από το C….με αυτό τον τρόπο η μπαταρία ζει σχεδόν για πάντα…..άμα και δεν την κάνεις ακορντεόν!!!!
Mogolos
Δημοσιεύσεις: 3255
Εγγραφή: Δευ Ιουν 29, 2009 8:57 am

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από Mogolos »

John Χάλαρης έγραψε:
Βέβαια καλό είναι πάντα να φορτίζουμε με ανώτατο όριο το 15% παρακάτω από το C….με αυτό τον τρόπο η μπαταρία ζει σχεδόν για πάντα…..άμα και δεν την κάνεις ακορντεόν!!!!


Θα διαφωνήσω μαζί σου Κωστή.
Οι lipo εχουν περίπου 200-300 φορτίσεις - αποφορτίσεις ζωή. Το πλεονέκτηκα, δε, σε συγκριση με τις άλλες, ειναι τα πολλά αμπέρ που μπορουν να δώσουν και Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ. Εχουν βγει στο εμπόριο lipo με 4-5 c φόρτισης!!
Εχουν περάσει από τα χέρια μου πολλές μπαταρίες όλων των ποιοτήτων. Lipo των 15 ευρώ και των 300. Δεν φόρτισα ποτέ κατω από 1,5 - 2 C και ποτέ καμία δεν ξεπέρασε το όριο των 300 φορτίσεων που δίνει ο κατασκευαστής.

Συνεπώς, κατα την γνώμη μου, παίδες, φορτίζετε γρήγορα και πετάτε όσο μπορείτε. Με 2 μπαταρίες 3C μπαταρία των 2200, στο μοντελοδρόμιο πετας ΟΛΗ ΜΕΡΑ!!!
ditman
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: Τετ Δεκ 02, 2009 8:02 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από ditman »

Συμφωνώ σε όλα με το Μογγ, και προσθέτω ότι, από τη δική μου εμπειρία, η ζωή της μπαταρίας είναι πιο κοντά στις 150-200 φορτίσεις, παρά στις 200-300.
Οι δε Turnigy είναι σαν τον άνθρωπο: άμα περάσει τις εκατό όλοι λένε "ζει ακόμα το θηρίο;"
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από King Kostas »

Νομίζω πάντως ότι και οι 300 φορτίσεις είναι ένα καλό όριο ζωής.

Anyway, θεωρώ ότι μιας και χρησιμοποιείτε κατεξοχήν LiPo στοιχεία θα ξέρετε κάτι παραπάνω.
pro8
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Σάβ Ιουν 19, 2010 9:52 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από pro8 »

συγγνωμη που παρεμβαινω στην συζητηση..πηρα μια μεταχειρησμενη ιδια μπαταρια με την παραπανω η οποια εχει 2 με 3 φορτισεις-αποφορτησεις.
το προβλημα ειναι οτι ειναι λιγο "πρησμενη"..ειναι λογικο αυτο?
asterixx25
Δημοσιεύσεις: 296
Εγγραφή: Τετ Φεβ 11, 2009 1:07 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από asterixx25 »

Είσαι σίγουρος πως είχε μόνο 2-3 φορτίσεις-αποφορτίσεις ?

Και αν ναι τότε πως γνωρίζεις τη χρήση, τους είχε κάνει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης.
Ή πόσο καιρό τις είχε στο ράφι, ή αν έτυχε καμιά φορά και η τάση τους έπεσε κάτω απο το κανονικό και τις επανέφερε.

Είμαι της γνώμης οτι τουλάχιστον σε θέματα μπαταριών θα πρέπει να προτιμούμε "αγνά" προϊ'οντα απο το ράφι του καταστήματος.

Είναι κάτι που δεν φαίνεται με το μάτι πόσος χρόνος ζωής του έχει απομείνει ή τι κακομεταχείρηση είχε κατά τη διάρκεια της.
ditman
Δημοσιεύσεις: 160
Εγγραφή: Τετ Δεκ 02, 2009 8:02 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από ditman »

Θα συμφωνήσω με τον... προλαλίσαντα και θα επαναλάβω ότι είχα πει και πιο πάνω: οι λίπο 99 στις 100 φορές δεν χαλάνε ξαφνικά. Το σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά είναι ότι κάποια σελς δεν ισορροπούν φυσιολογικά. Όσο η μπαταρία ισορροπεί χωρίς πολλά-πολλά, μην τη φοβάσαι, κι ας είναι πρησμένη.
Τώρα, άμα πας να τραβήξεις 50 Αμπέρ από μπαταρία που είναι για 20, θα πέσεις στη μία στις εκατό!
Προσοχή στο balancing και στα Αμπέρ, λοιπόν _Β_Ο
pro8
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: Σάβ Ιουν 19, 2010 9:52 pm

Απάντηση: χτυπημένη lipo

Δημοσίευση από pro8 »

επειδη τρελαινομαι με κατι τετοια ατομα που πουλανε "φυκια για μεταξωτες κορδελες" την εδωσα σ'ενα φιλο και της αλλαξε τα φωτα...αναμενονται φωτογραφιες..^%^
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φορτιστές - Μπαταρίες - Φόρτιση & Αποφόρτιση”