Lipo Charge vs Lipo Balance
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Τότε επιλέγεις λειτουργία lipo και δεν έχεις πρόβλημα!
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Αν επιθυμείς πιό εξειδικευμένο και ακριβή "ρουφιάνο" υπάρχει και αυτό. Το έχω προμηθευτεί αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα.
http://www.hobbyworld.gr/newshop/index.php?main_page=product_info&cPath=28_79&products_id=2784&zenid=b38ef6b5335ccab8dd84759a73aa9d37
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Το σωσςτότερο είναι να κάνεις μπάλανς την μπαταρία σου, το μόνο μειωνέκτημα είναι οτι αργεί λίγο!!!!
Για να ξυπνήσεις μια Λίπο θέλει να την φορτίσεις για ακριβώς 3 λεπτά σαν NiMh και μετα κανονική φόρτιση σαν lipo......*SAR*
Για να ξυπνήσεις μια Λίπο θέλει να την φορτίσεις για ακριβώς 3 λεπτά σαν NiMh και μετα κανονική φόρτιση σαν lipo......*SAR*
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
2planos έγραψε: ↑to sostotero einai na kaneis blance stin mpataria sou, to mono mionektima einai oti argei ligaki!!!!
gia na ksipnisis mia lipo 8elei na tin fortisis AKRIVOS 3 lepta san NMH kai meta kanoniki fortisi san lipo......*SAR*
Χμμ, περίεργο ακούγεται αυτό.
Ξέρουμε το γιατί;
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Ο ΛΑΚΗΣ Ο ΛΩΤΟΣ έγραψε: ↑Αααα.. και που σαι qxaid..Αυτη ειναι 196 γραμ...και 219 ειναι η 3000...λες να βαραινει πολυ?χαχαχχαχαχ
Ωρέ "άνθρωπα", αυτό που ήθελα να σου περάσω με το λογίδριο είναι να μήν κοιτάζεις μόνο ένα χαρακτηριστικό ενός κρίκου του setup σου αλλά συνολικά τις προδιαγραφές του και πως επηρεάζει η κάθε μια.
Γιατί δε βάζεις μια προπέλα 13x8.5 στο Trojan σου?? Γιατί - μεταξύ άλλων απαγορευτικών λόγων - θα αλέθεις την άσφαλτο... ~!!
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
jkatsou έγραψε: ↑Χμμ, περίεργο ακούγεται αυτό.
Ξέρουμε το γιατί;
Αυτό χρειάζεται όταν μία lipo έχει αποφορτιστεί κάτω από τα όρια της και έτσι ο φορτιστείς δεν μπορεί να την "ΔΕΙ". άρα τη φορτίζεις με έναν απλό φορτιστή να πάρει λίγο ρεύμα και να ανέβει η τάση!
-
- Δημοσιεύσεις: 662
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 03, 2010 4:34 pm
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
.......Άμ γι'αυτό έχει γεμίσει το YouTube με βιντεάκια από μπαταρίες LiPo που έχουν εκραγεί κατά τη φόρτιση......!!
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Δημήτρης Άρτα έγραψε: ↑.......Άμ γι'αυτό έχει γεμίσει το YouTube με βιντεάκια από μπαταρίες LiPo που έχουν εκραγεί κατά τη φόρτιση......!!
Χαχχαχ!!:D:D
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Πες τα ντε!!... Οι μπαταρίες λίπο δεν χρειάζονται κανενός είδους ξύπνημα όπως οι ΝΙΜΗ ή οι NiCad κι αυτό γιατί δεν αυτοεκφορτίζονται. Λίπο που αυτοεκφορτίζεται ,πάει για τον κάδο ανακύκλωσης μπαταριών. Τόσο απλά. Γερασμένη λίπο επίσης μια από τα ίδια. Δεν πρόκειται να επανέλθει με κύκλους φορτοεκφόρτισης όπως οι ΝΙΜΗ για παράδειγμα, που κι αυτές δηλαδή επανέρχονται με κύκλους μόνο αν "τεμπελιάζουν" λόγω μακρόχρονης παραμονής στο ράφι κι όχι όταν είναι πραγματικά γερασμένες.
Η μόνη περίπτωση ,για να εκφορτιστεί σε τόσο μεγάλο βαθμό μια σε καλή κατάσταση λίπο, ώστε να μην την αναγνωρίζει ο φορτιστής ,είναι να την εξαντλήσουμε τελείως σε ηλεκτρικό μοντέλο ,που δεν έχει ρυθμιστή ταχύτητας με προστασία λίπο ή σε θερμικό μοντέλο με regulator, αν κατά λάθος ξεχάσουμε το διακόπτη στο ΟΝ.
Σε μια τέτοια περίπτωση όμως, ναι μεν ισχύει το "τρυκ" με την αρχική φόρτιση σε ΝΙΜΗ προγραμμα μέχρι που να πάρει λίγη τάση αλλά παρόλο που η μπαταρία φαινομενικά δείχνει να ξυπνάει, στην πραγματικότητα δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια μπαταρία. Ακόμη κι αν δεν μειωθεί αισθητά η χωρητικότητά της, η εσωτερική αντίσταση κάποιων ή και όλων των στοιχείων θα έχει αυξηθεί ,πράγμα που σημαίνει ότι η ικανότητα της μπαταρίας να διατηρεί την τάση της σε μεγάλα ρεύματα για αρκετό χρόνο θα είναι μειωμένη. Αυτό μπορεί να μη γίνει τόσο αισθητό σε θερμικά μοντέλα που μια λίπο τροφοδοτει σερβό και δέκτη αλλά στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης ,που η ζήτηση ρεύματος είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη, θα υπάρξει πιθανότατα πρόβλημα. Οχι μόνο το μοτέρ δεν θα τραβάει αλλά επιπλέον υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης της μπαταρίας (η ενέργεια που καταναλώνεται στην εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας τη θερμαίνει) με αποτέλεσμα το φούσκωμα και ενδεχομένως την ανάφλεξη.
Φυσικά ,το τρυκ με το πρόγραμμα ΝΙΜΗ απαιτεί μεγάλη προσοχή. Πολύ λίγο ρεύμα (1/10C) και να έχουμε ΔΙΑΡΚΩΣ τα μάτια μας στην μπαταρία γιατί αν κάποιο στοιχείο είναι τελείως παιγμένο δεν αποκλείεται να αρχίσει αμέσως να φουσκώνει, με πιθανότητα άσχημων συνεπειών.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί το εξής. Κάθε φορά που σκέπτεστε να κάνετε ματσακωνιές με τις λίπο φροντίστε να ξέρετε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ. Αλλιώς ,καλό είναι να έχετε υπόψη μια παροιμία, που λέει ότι "πολλές φορές πάει η στάμνα στη βρύση αλλά μια φορά σπάει". Δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που θα κάνουμε μ@%@&1@ με μια λίπο, αυτό θα καταλήξει απαραιτήτως σε ανάφλεξη. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις λίπο, που έχουν δεχθεί απίστευτη κακομεταχείριση ακόμη και τρύπημα και παρόλα αυτά δεν "έσκασαν". Ενα παράδειγμα είναι στο πανηγύρι ηλεκτρικών μοντέλων του 2009 όπου στο combat, συγκρούστηκαν δύο αεροπλάνα στον αέρα με αποτέλεσμα η λίπο του ενός να τρυπήσει αλλά παρόλα αυτά δεν έσκασε. Μάλιστα, ο κάτοχος (κακώς) την περιέφερε δεξιά κι αριστερά δείχνοντάς την στον κόσμο. Ομως ,το ότι καποιοι (πιθανόν πολλοί) σταθήκαν τυχεροί δεν σημαίνει ότι κάθε μέρα είναι του Αη Γιαννιού κι ότι ο κίνδυνος ανάφλεξης είναι απλά υπερβολή. Με τον ίδιο τρόπο,που όλοι όσοι οδηγούν μεθυσμένοι ,δεν καταλήγουν απαραίτητα σε τρακάρισμα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σωστή πρακτική να μπεκροπίνει κάποιος και μετά να πιάνει τιμόνι.
Υπάρχει σχετικό βιντεάκι στο youtube ,όπου σε ένα μοντελοδρόμιο στη Γαλλία ένα αμάξι έγινε παρανάλωμα γιατί προφανώς κάποιος νόμισε ΄'οτι τα μετρα ασφαλείας για τη φόρτιση των λίπο ήταν "υπερβολές" αλλά διαπίστωσε εμπράκτως και οδυνηρώς την πιοπάνω αναφερόμενη παροιμία.
Φιλικά Κώστας.
Η μόνη περίπτωση ,για να εκφορτιστεί σε τόσο μεγάλο βαθμό μια σε καλή κατάσταση λίπο, ώστε να μην την αναγνωρίζει ο φορτιστής ,είναι να την εξαντλήσουμε τελείως σε ηλεκτρικό μοντέλο ,που δεν έχει ρυθμιστή ταχύτητας με προστασία λίπο ή σε θερμικό μοντέλο με regulator, αν κατά λάθος ξεχάσουμε το διακόπτη στο ΟΝ.
Σε μια τέτοια περίπτωση όμως, ναι μεν ισχύει το "τρυκ" με την αρχική φόρτιση σε ΝΙΜΗ προγραμμα μέχρι που να πάρει λίγη τάση αλλά παρόλο που η μπαταρία φαινομενικά δείχνει να ξυπνάει, στην πραγματικότητα δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια μπαταρία. Ακόμη κι αν δεν μειωθεί αισθητά η χωρητικότητά της, η εσωτερική αντίσταση κάποιων ή και όλων των στοιχείων θα έχει αυξηθεί ,πράγμα που σημαίνει ότι η ικανότητα της μπαταρίας να διατηρεί την τάση της σε μεγάλα ρεύματα για αρκετό χρόνο θα είναι μειωμένη. Αυτό μπορεί να μη γίνει τόσο αισθητό σε θερμικά μοντέλα που μια λίπο τροφοδοτει σερβό και δέκτη αλλά στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης ,που η ζήτηση ρεύματος είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη, θα υπάρξει πιθανότατα πρόβλημα. Οχι μόνο το μοτέρ δεν θα τραβάει αλλά επιπλέον υπάρχει κίνδυνος υπερθέρμανσης της μπαταρίας (η ενέργεια που καταναλώνεται στην εσωτερική αντίσταση της μπαταρίας τη θερμαίνει) με αποτέλεσμα το φούσκωμα και ενδεχομένως την ανάφλεξη.
Φυσικά ,το τρυκ με το πρόγραμμα ΝΙΜΗ απαιτεί μεγάλη προσοχή. Πολύ λίγο ρεύμα (1/10C) και να έχουμε ΔΙΑΡΚΩΣ τα μάτια μας στην μπαταρία γιατί αν κάποιο στοιχείο είναι τελείως παιγμένο δεν αποκλείεται να αρχίσει αμέσως να φουσκώνει, με πιθανότητα άσχημων συνεπειών.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί το εξής. Κάθε φορά που σκέπτεστε να κάνετε ματσακωνιές με τις λίπο φροντίστε να ξέρετε ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ. Αλλιώς ,καλό είναι να έχετε υπόψη μια παροιμία, που λέει ότι "πολλές φορές πάει η στάμνα στη βρύση αλλά μια φορά σπάει". Δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που θα κάνουμε μ@%@&1@ με μια λίπο, αυτό θα καταλήξει απαραιτήτως σε ανάφλεξη. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις λίπο, που έχουν δεχθεί απίστευτη κακομεταχείριση ακόμη και τρύπημα και παρόλα αυτά δεν "έσκασαν". Ενα παράδειγμα είναι στο πανηγύρι ηλεκτρικών μοντέλων του 2009 όπου στο combat, συγκρούστηκαν δύο αεροπλάνα στον αέρα με αποτέλεσμα η λίπο του ενός να τρυπήσει αλλά παρόλα αυτά δεν έσκασε. Μάλιστα, ο κάτοχος (κακώς) την περιέφερε δεξιά κι αριστερά δείχνοντάς την στον κόσμο. Ομως ,το ότι καποιοι (πιθανόν πολλοί) σταθήκαν τυχεροί δεν σημαίνει ότι κάθε μέρα είναι του Αη Γιαννιού κι ότι ο κίνδυνος ανάφλεξης είναι απλά υπερβολή. Με τον ίδιο τρόπο,που όλοι όσοι οδηγούν μεθυσμένοι ,δεν καταλήγουν απαραίτητα σε τρακάρισμα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σωστή πρακτική να μπεκροπίνει κάποιος και μετά να πιάνει τιμόνι.
Υπάρχει σχετικό βιντεάκι στο youtube ,όπου σε ένα μοντελοδρόμιο στη Γαλλία ένα αμάξι έγινε παρανάλωμα γιατί προφανώς κάποιος νόμισε ΄'οτι τα μετρα ασφαλείας για τη φόρτιση των λίπο ήταν "υπερβολές" αλλά διαπίστωσε εμπράκτως και οδυνηρώς την πιοπάνω αναφερόμενη παροιμία.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
εμεις οπως θα ειδατε και προχτες τις τιναζουμε και εν πτηση το εχουμε εξελιξει......
(τζετακι -λιπο=0-1)
(τζετακι -λιπο=0-1)
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Συμφωνώ απόλυτα με τον bladeskiller. Παιχνίδια με τις Lipo δεν γίνονται. Είχα μια ανάλογη εμπειρία στο εργαστήριο μου από lipo που πήρε φωτιά. Παραλίγο να κάψω το εργαστήριο . Πιστέψτε με δεν σβήνει με τίποτε. Από τότε φορτίζω μόνιμα μέσα στις ειδικές θήκες που πουλάνε για αυτή την δουλειά και τις αποθηκεύω σε μεταλλικό δοχείο. Το ξύπνημα της Lipo στο πρόγραμμα NIMH είναι άκρως επικίνδυνο. Το ασφαλέστερο είναι να φορτιστεί ένα ένα στοιχείο από το balance port με ειδικό adaptor, και με τον φορτιστή ρυθμισμένο για 1S lipo. Όταν το κάθε στοιχείο φτάσει στα 3.0 V τότε την βάζουμε σε κανονική φόρτιση και την παρακολουθούμε.
Σχετικά με τον χρόνο που κρατά η μπαταρία και που ρωτούν κάποιοι φίλοι, γενικότερα δεν πρέπει να αφήνουμε την μπαταρία να πέσει κάτω από το 15% με 20%. Αυτό και για την ασφάλεια του μοντέλου ,ειδικότερα όταν δεν έχει προστασία ο ESC αλλά και για την ομαλή χρήση της μπαταρίας.
Για να ξέρουμε περίπου τον χρόνο που μπαταρία μπορεί με ασφάλεια να πετάξει το αεροπλάνο μας χρειάζεται οπωσδήποτε να ξέρουμε πόσα Α τραβάμε από την μπαταρία δε διαφορετικές θέσεις του γκαζιού. Ο πλέον ασφαλής τρόπος για τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι η χρήση ενός βατόμετρου που το κόστος του κυμαίνεται στα 25 με 40 Ε. Γνωρίζοντας τα Α κατανάλωσης για συγκεκριμένη θέση του γκαζιού μπορούμε να βρούμε τον χρόνο με τον ακόλουθο τύπο:
mAhμπαταρίας Χ 60 / 1000 = Χ (μετατρέπουμε τα mAhσε Α ανά min)
στην συνέχεια
Χ / Αμπέρ κατανάλωσης = Λεπτά πτήσης
Αν για παράδειγμα έχουμε μια μπαταρία 2200 mAh
2200 x 60 = 132000 / 1000 = 132
Aν η κατανάλωση που μας δείχνει το Βατόμετρο στα ¾ του γκαζιού είναι 12 Α τότε
132/12 = 11 min.
Έχουμε χρόνο περίπου 11 λεπτών με την προϋπόθεση ότι απογειωνόμαστε με φουλ γκαζι και στην συνέχεια πετάμε στα ¾. Αν θέλουμε να τηρήσουμε τον κανόνα ,όχι λιγότερο από 15% για τους λόγους που ανέφερα , τότε στα 9 λεπτά πρέπει να κατέβουμε.
Σχετικά με τον χρόνο που κρατά η μπαταρία και που ρωτούν κάποιοι φίλοι, γενικότερα δεν πρέπει να αφήνουμε την μπαταρία να πέσει κάτω από το 15% με 20%. Αυτό και για την ασφάλεια του μοντέλου ,ειδικότερα όταν δεν έχει προστασία ο ESC αλλά και για την ομαλή χρήση της μπαταρίας.
Για να ξέρουμε περίπου τον χρόνο που μπαταρία μπορεί με ασφάλεια να πετάξει το αεροπλάνο μας χρειάζεται οπωσδήποτε να ξέρουμε πόσα Α τραβάμε από την μπαταρία δε διαφορετικές θέσεις του γκαζιού. Ο πλέον ασφαλής τρόπος για τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι η χρήση ενός βατόμετρου που το κόστος του κυμαίνεται στα 25 με 40 Ε. Γνωρίζοντας τα Α κατανάλωσης για συγκεκριμένη θέση του γκαζιού μπορούμε να βρούμε τον χρόνο με τον ακόλουθο τύπο:
mAhμπαταρίας Χ 60 / 1000 = Χ (μετατρέπουμε τα mAhσε Α ανά min)
στην συνέχεια
Χ / Αμπέρ κατανάλωσης = Λεπτά πτήσης
Αν για παράδειγμα έχουμε μια μπαταρία 2200 mAh
2200 x 60 = 132000 / 1000 = 132
Aν η κατανάλωση που μας δείχνει το Βατόμετρο στα ¾ του γκαζιού είναι 12 Α τότε
132/12 = 11 min.
Έχουμε χρόνο περίπου 11 λεπτών με την προϋπόθεση ότι απογειωνόμαστε με φουλ γκαζι και στην συνέχεια πετάμε στα ¾. Αν θέλουμε να τηρήσουμε τον κανόνα ,όχι λιγότερο από 15% για τους λόγους που ανέφερα , τότε στα 9 λεπτά πρέπει να κατέβουμε.
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Τελικά η καλύτερη μπαταρία ειναι ειναι Νιτρομεθανόλη :D
Απάντηση: Lipo Charge vs Lipo Balance
Mogolos έγραψε: ↑Τελικά η καλύτερη μπαταρία ειναι ειναι Νιτρομεθανόλη :D
Οκ αλλα μη βαλεις μπαταρια δεκτη βαλε μεθανολη και εκει να σε δω :P