μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
Μετα απο τη 1η γλυκα (παρολα τα απροοπτα) της πτησης με το μικρο φοαμενιο, αλλα κ ψαξιμο στο νετ, ειπα να ανοιξω αυτο το τοπικ για να γραφω τις μετατροπες κ βελτιωσεις (??) που εχουν γινει κατα καιρους στο estarter, και που θα κανω εν καιρω και εγω...
Καταρχην το 1ο πραγμα που εχει αλλαχθει ειναι το μαμα μοτερ με ενα brushless.. Η επιλογη μου (παρολο το κραξιμο του Αντωνη :) :)), ειναι ενα TowerPro 2409-12T, το οποιο παρεχει μεγιστη ισχυ 200W στα 25Α..αυτο συνδυαζεται με ενα 30αρι BEC και 4 servo HXT-900..παραλληλα εχω παρει αρκετες προπελες 8x4, 8x6 και 9χ5 (GWS αλλα κ APC style), και 4 μπαταριες 3S, 2200mA, 20 και 25C...
To 4 servo που εγραψα δεν ηταν τυπογραφικο λαθος (κανονικα χρειαζονται 3)...λογω του οτι τα ailerons δεν μου εκατσαν πολυ καλα, θα τα βγαλω, κ θα τα αντικαταστησω με νεα μπαλσινα με ξεχωριστο servo σε καθε φτερο...
Η επομενη μετατροπη που θα γινει θα ειναι στα landing gears...τοσο το μπροστινο οσο κ το πισω συστημα ως γνωστον, σηκωνουν πολυ βελτιωση...μια σκεψη ειναι να το κανω tricycle με μια ροδα εμπρος (steerable) και 2 πισω..η 2η ειναι απλα να ενισχυσω τα υπαρχοντα με πιο καλα ανταλλακτικα..εχω παραγγειλει καποια πραγματακια κ θα δουμε στη πραξη πως θα "κατσουν"..
to be continued.... :) :) :)
Καταρχην το 1ο πραγμα που εχει αλλαχθει ειναι το μαμα μοτερ με ενα brushless.. Η επιλογη μου (παρολο το κραξιμο του Αντωνη :) :)), ειναι ενα TowerPro 2409-12T, το οποιο παρεχει μεγιστη ισχυ 200W στα 25Α..αυτο συνδυαζεται με ενα 30αρι BEC και 4 servo HXT-900..παραλληλα εχω παρει αρκετες προπελες 8x4, 8x6 και 9χ5 (GWS αλλα κ APC style), και 4 μπαταριες 3S, 2200mA, 20 και 25C...
To 4 servo που εγραψα δεν ηταν τυπογραφικο λαθος (κανονικα χρειαζονται 3)...λογω του οτι τα ailerons δεν μου εκατσαν πολυ καλα, θα τα βγαλω, κ θα τα αντικαταστησω με νεα μπαλσινα με ξεχωριστο servo σε καθε φτερο...
Η επομενη μετατροπη που θα γινει θα ειναι στα landing gears...τοσο το μπροστινο οσο κ το πισω συστημα ως γνωστον, σηκωνουν πολυ βελτιωση...μια σκεψη ειναι να το κανω tricycle με μια ροδα εμπρος (steerable) και 2 πισω..η 2η ειναι απλα να ενισχυσω τα υπαρχοντα με πιο καλα ανταλλακτικα..εχω παραγγειλει καποια πραγματακια κ θα δουμε στη πραξη πως θα "κατσουν"..
to be continued.... :) :) :)
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
Σημερα εκανα αρκετη δουλιτσα (αν κ ξεχασα να παω να παρω μπαλσα για τα ailerons`M`)...αρχικα, εβαψα το κατω μερος των φτερων για να ξεχωριζουν καλα κατα την πτηση....(η φωτο ειναι απο το τελος της διαδικασιας γιατι η μπαταρια της φωτογραφικης ηταν αφορτιστη στην αρχη...)
στη συνεχεια σχεδιασα και εκοψα στο κατω μερος των φτερων οσο foam χρειαζοταν για να μπει ενα micro servo στο καθενα
στη συνεχεια σχεδιασα και εκοψα στο κατω μερος των φτερων οσο foam χρειαζοταν για να μπει ενα micro servo στο καθενα
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
και επισης εκοψα λιγο ακομα foam για το καλωδιακι του καθε servo
επομενο βημα ηταν να κολλησω τα σερβο στις τρυπες που ανοιξα, (τα ειχα καλυψει προηγουμενως με ταινια). Πανω απο καθε καλωδιο εβαλα ταινια για να τα καλυψω κ ξαναεβαψα τα μαυρα κομματια. Επισης εβαλα μαυρη ταινια κ πανω απο τα σερβο για να φαινεται οσο το δυνατον πιο ομοιορφο το φτερο
Η συνεχεια περιλαμβανει την αγορα κ τοποθετηση των μπαλσινων ailerons, κ ευελπιστω μεχρι τη Παρασκευη να εχει ερθει κ το πακετο που περιμενω για να φτιαξω κ τα σκελη....
επομενο βημα ηταν να κολλησω τα σερβο στις τρυπες που ανοιξα, (τα ειχα καλυψει προηγουμενως με ταινια). Πανω απο καθε καλωδιο εβαλα ταινια για να τα καλυψω κ ξαναεβαψα τα μαυρα κομματια. Επισης εβαλα μαυρη ταινια κ πανω απο τα σερβο για να φαινεται οσο το δυνατον πιο ομοιορφο το φτερο
Η συνεχεια περιλαμβανει την αγορα κ τοποθετηση των μπαλσινων ailerons, κ ευελπιστω μεχρι τη Παρασκευη να εχει ερθει κ το πακετο που περιμενω για να φτιαξω κ τα σκελη....
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
μπηκαν χθες και τα μπαλσινα ailerons...
ετσι ηταν αρχικα το σχημα απο τη μπαλσα που αγορασα (trail edge)..
με λιγο "φαγωμα" με το κοπιδι κ αρκετο τριψιμο τελικα πηρε αυτο το σχημα για να εχει μεγαλυτερο ευρος κινησης
εδω το aileron κομμενο κ ετοιμο να τοποθετηθει με τη βοηθεια 4 hinges
το φτερο του estarter χωρις το aileron
και εδω με το aileron τοποθετημενο
ετσι ηταν αρχικα το σχημα απο τη μπαλσα που αγορασα (trail edge)..
με λιγο "φαγωμα" με το κοπιδι κ αρκετο τριψιμο τελικα πηρε αυτο το σχημα για να εχει μεγαλυτερο ευρος κινησης
εδω το aileron κομμενο κ ετοιμο να τοποθετηθει με τη βοηθεια 4 hinges
το φτερο του estarter χωρις το aileron
και εδω με το aileron τοποθετημενο
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
Eδω το horn τοποθετημενο (ισως τα βιδακια κ η εξτρα βαση να ηταν υπερβολικα, αλλα τα εβαλα τελικα)
μπηκαν κ οι ντιζες
κ τελος, το φτερο ετοιμο
Αρχικα φοβομουν λιγο το προγραμματισμο της Futaba για 2 ξεχωριστα servos στα ailerons, αλλα τελικα ηταν παρα πολυ ευκολο (για να μην πω αστειο)...μαλιστα εχει ενεργοποιηθει κ η λειτουργια για flaps αλλα μαλλον ειναι αχρηστη για το estarter....
μπηκαν κ οι ντιζες
κ τελος, το φτερο ετοιμο
Αρχικα φοβομουν λιγο το προγραμματισμο της Futaba για 2 ξεχωριστα servos στα ailerons, αλλα τελικα ηταν παρα πολυ ευκολο (για να μην πω αστειο)...μαλιστα εχει ενεργοποιηθει κ η λειτουργια για flaps αλλα μαλλον ειναι αχρηστη για το estarter....
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
γεια σου Σταύρο
το ότι έκανες τα aileron μεγαλύτερα σε φάρδος θα έχει αντίκτυπο στην πτέρυγα στο βάρος και στην κίνηση Αν και από την αρχή σου πρότεινα να μην ασχοληθείς ......θα πρότεινα να τα κάνεις τουλάχιστον σαν τα παλιά σε διαστάσεις Τα μεγάλα aileron θα σου δίνουν υπερβολική κίνηση που ειδικά τώρα στην αρχή είναι περιττή Ότι και αν αποφασίσεις να ξέρεις ότι το ζύγισμα που κάναμε δεν ισχύει πλέον και θα χρειαστείς ακόμη περισσότερο βάρος μπροστά
Συγνώμη που επεμβαίνω
το ότι έκανες τα aileron μεγαλύτερα σε φάρδος θα έχει αντίκτυπο στην πτέρυγα στο βάρος και στην κίνηση Αν και από την αρχή σου πρότεινα να μην ασχοληθείς ......θα πρότεινα να τα κάνεις τουλάχιστον σαν τα παλιά σε διαστάσεις Τα μεγάλα aileron θα σου δίνουν υπερβολική κίνηση που ειδικά τώρα στην αρχή είναι περιττή Ότι και αν αποφασίσεις να ξέρεις ότι το ζύγισμα που κάναμε δεν ισχύει πλέον και θα χρειαστείς ακόμη περισσότερο βάρος μπροστά
Συγνώμη που επεμβαίνω
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
τι συγγνωμη βρε Αντωνη?? καθε συμβουλη απο παλαιοτερους ειναι ευπροσδεκτη...
Θυμαμαι τη συμβουλη σου, αλλα ηταν πολυ στραβα οπως τα ειχα φτιαξει, κ γι αυτο ειπα να πειραματιστω λιγο :) :) :) ...
Τα ailerons τα εκανα πιο μεγαλα γιατι οι διαστασεις των μαμα ailerons ηταν ακριβως μεταξυ αυτων που εβρισκα σε μπαλσα. Οποτε απο το να τα κανω μικροτερα προτιμησα το μεγαλυτερα....(στη 1η φωτο , τα ακοφτα ειναι τα μικρα, και στη 2η τα κομμενα ειναι τα μεγαλα που τελικα εβαλα)...Σιγουρα το trim που καναμε δεν ισχυει, αλλα τουλαχιστον οσον αφορα τις κινησεις, μπορω να τις ρυθμισω απο την τ/κ οπως θελω εγω κ να τις περιορισω αρκετα (εχω 2 settings τωρα ενα στο 100% και ενα στο 70% το οποιο ειναι πολυ κοντα στο ευρος κινησεων των μαμα ailerons).... για το βαρος κ παλι εχεις δικιο, αλλα τουλαχιστον θα υπαρχει αρκετη δυναμη απο το μοτερ (200W) και θα το εξισορροπησει καπως το disadvantage....καλως εχοντων των πραγματων θα ειμαι τη Κυριακη στο Σχοινια οποτε θα το δεις κ απο κοντα :)
Θυμαμαι τη συμβουλη σου, αλλα ηταν πολυ στραβα οπως τα ειχα φτιαξει, κ γι αυτο ειπα να πειραματιστω λιγο :) :) :) ...
Τα ailerons τα εκανα πιο μεγαλα γιατι οι διαστασεις των μαμα ailerons ηταν ακριβως μεταξυ αυτων που εβρισκα σε μπαλσα. Οποτε απο το να τα κανω μικροτερα προτιμησα το μεγαλυτερα....(στη 1η φωτο , τα ακοφτα ειναι τα μικρα, και στη 2η τα κομμενα ειναι τα μεγαλα που τελικα εβαλα)...Σιγουρα το trim που καναμε δεν ισχυει, αλλα τουλαχιστον οσον αφορα τις κινησεις, μπορω να τις ρυθμισω απο την τ/κ οπως θελω εγω κ να τις περιορισω αρκετα (εχω 2 settings τωρα ενα στο 100% και ενα στο 70% το οποιο ειναι πολυ κοντα στο ευρος κινησεων των μαμα ailerons).... για το βαρος κ παλι εχεις δικιο, αλλα τουλαχιστον θα υπαρχει αρκετη δυναμη απο το μοτερ (200W) και θα το εξισορροπησει καπως το disadvantage....καλως εχοντων των πραγματων θα ειμαι τη Κυριακη στο Σχοινια οποτε θα το δεις κ απο κοντα :)
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
μπορείς ακόμη και τώρα αν παρουσιαστεί πρόβλημα να τα κόψεις .......θα το δούμε την Κυριακή.......
σε ότι αφορά την δύναμη του μοτέρ μη την υπολογίζεις γιατι το μοντέλο πρέπει να πετά σωστά και με το μοτέρ σβηστό
σε ότι αφορά την δύναμη του μοτέρ μη την υπολογίζεις γιατι το μοντέλο πρέπει να πετά σωστά και με το μοτέρ σβηστό
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
καλησπερα,θα συμφωνησω με τον αντωνη οσο αφορα το βαρος του μοντελου,παιζει μεγαλο ρολο,μην ξεχναμε οτι με ενα δυνατο set up και το σωστο ζυγισμα μπορει να πεταξει ακομα και ενα τουβλο,το θεμα ειναι πως πεταει!να πεταει ομορφα αλλα και αργα στο κατεβασμα.η ταπεινη μου αποψη,παντα φιλικα...
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
thanx κ στους 2 για τις συμβουλες σας...σιγουρα εχετε δικιο για το οτι βαρος αυξηθηκε (το υπολογιζω συνολικα στα 50γρ εξτρα)....ελπιζω οχι τοσο που να το επηρεασει πολυ αρνητικα τη πτητικη συμπεριφορα (στα συν μαλλον πιανεται το οτι αφαιρεσα κ το βαρακι 10 γραμμαριων που ειχαμε βαλει τη προηγουμενη φορα στο φτερο). Σιγουρα αν το επηρεασει θα εχουμε κοψε-ραψε τη ερχομενη βδομαδα :) :) :)
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
Ετσι οπως το βλεπω και εγω μαλλον θα σου δωσει αχρειαστη κινηση το επιμηκες aileron... αμα το δεις και υπερβαλει την κυριακη ...κοψε ραψε,και θα γινει μια χαρα.. με τις ροδες 3 μπροστα ισως να ειναι πιο βολικο.. αλλα θα πρεπει να το ρυθμισεις να παταει σε αυτες τις 3 και καθολου πισω νομιζω...καλες πτησεις μαν...
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
thanx και σε σενα Λωτε...αν το κανω τελικα τρικυκλο :) , θα φυγει η πισω ροδα και θα μπει μια (μαζι με steering gear) μπροστα και 2 στη βαση που εχει κανονικα για τους πλωτηρες..
Δυστυχως τα πραγματα που περιμενα ηρθαν σημερα Ελλαδα, οποτε θα τα παραλαβω Δευτερα..αρα η αυριανη επισκεψη ακυρωνεται γιατι το αεροπλανακι δεν ειναι ετοιμο...το 4ημερο ομως που ερχεται (Π-Π-Σ-Κ) θα ειναι ετοιμο σιγουρα και καιρου επιτρεποντως θα γραψει αρκετες ωρες πτησης (εκτος απροοπτου παντα :) :) :) )...
Δυστυχως τα πραγματα που περιμενα ηρθαν σημερα Ελλαδα, οποτε θα τα παραλαβω Δευτερα..αρα η αυριανη επισκεψη ακυρωνεται γιατι το αεροπλανακι δεν ειναι ετοιμο...το 4ημερο ομως που ερχεται (Π-Π-Σ-Κ) θα ειναι ετοιμο σιγουρα και καιρου επιτρεποντως θα γραψει αρκετες ωρες πτησης (εκτος απροοπτου παντα :) :) :) )...
-
- Δημοσιεύσεις: 132
- Εγγραφή: Παρ Απρ 04, 2008 9:23 pm
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
Καλησπερα στην παρεα!
Τελευταια εχω αρχισει κ γω να ασχολουμε με το estarter,μιας κ αυτο ειναι το μονο ηλεκτρικο μοντελο που μου εμεινε.
Το μοντελο μου υστερα απο αρκετες πτωσεις εχει παθει αρκετη ζημια και ειναι γεματο epoxy για τα κολληματα και τις επιδιορθωσεις!^%^
Τα δικα μου aileron ειχαν παθει ζημια,αφου η ντιζα που ειχαν που τα συνεδεε με το σερβο ειχε χαλαρωσει
παρα πολυ με αποτελεσμα η πτησεις να μην ειναι πολυ σταθερες και λογω της πιεσης του αερα το αεροπλανακι να πλαγιαζε απο μονο του.
Ετσι λοιπον εκανα κ γω μια παρομοια πατεντα με το φιλο μας stav,μονο που αντι να βαλω μεγαλυτερα aileron
εβαλα σχεδον ιδιου μεγεθους οπως βλεπετε και στη φωτο και
τους εβαλα και λιγο μονοκοτ μαυρο για προστασια απο γραντζουνιες κλπ.
Τη ιδια δουλεια σκοπευω να κανω και στο elevator καθως και στο πηδαλιο (rudder) μιας και η ροδα πισω παρ ολη την κολλα που εβαλα στην τροχοδρομηση
το μοντελο εκανε μερικα ζιγκ ζαγκ αφου δεν ηταν σταθερη.
Σκοπευω να παρω μεσα στην εβδομαδα ενα καλυτερο πακετακι ετσι ωστε το αεροπλανακι να πεταει ποια ανετα με το περισσιο βαρος.
Θα επιστρεψω με περισσοτερα οταν παρω το πακετο με το καινουριο setup.
Κων/νος
Τελευταια εχω αρχισει κ γω να ασχολουμε με το estarter,μιας κ αυτο ειναι το μονο ηλεκτρικο μοντελο που μου εμεινε.
Το μοντελο μου υστερα απο αρκετες πτωσεις εχει παθει αρκετη ζημια και ειναι γεματο epoxy για τα κολληματα και τις επιδιορθωσεις!^%^
Τα δικα μου aileron ειχαν παθει ζημια,αφου η ντιζα που ειχαν που τα συνεδεε με το σερβο ειχε χαλαρωσει
παρα πολυ με αποτελεσμα η πτησεις να μην ειναι πολυ σταθερες και λογω της πιεσης του αερα το αεροπλανακι να πλαγιαζε απο μονο του.
Ετσι λοιπον εκανα κ γω μια παρομοια πατεντα με το φιλο μας stav,μονο που αντι να βαλω μεγαλυτερα aileron
εβαλα σχεδον ιδιου μεγεθους οπως βλεπετε και στη φωτο και
τους εβαλα και λιγο μονοκοτ μαυρο για προστασια απο γραντζουνιες κλπ.
Τη ιδια δουλεια σκοπευω να κανω και στο elevator καθως και στο πηδαλιο (rudder) μιας και η ροδα πισω παρ ολη την κολλα που εβαλα στην τροχοδρομηση
το μοντελο εκανε μερικα ζιγκ ζαγκ αφου δεν ηταν σταθερη.
Σκοπευω να παρω μεσα στην εβδομαδα ενα καλυτερο πακετακι ετσι ωστε το αεροπλανακι να πεταει ποια ανετα με το περισσιο βαρος.
Θα επιστρεψω με περισσοτερα οταν παρω το πακετο με το καινουριο setup.
Κων/νος
- Συνημμένα
-
- IMG_2386.jpg (88.4 KiB) Προβλήθηκε 80 φορές
-
- IMG_2383.jpg (90.76 KiB) Προβλήθηκε 80 φορές
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
μου ηρθαν χθες κ τα πραγματα που περιμενα...μεταξυ αλλων ειχα παραγγειλει κ αυτη τη βαση για το μοτερ
το μοτερ ομως που πηρα ειχε κ δικη του βαση στη συσκευασια, η οποια ειναι σαν κ αυτη
Ποια απο τις 2 λετε ειναι καλυτερα να βαλω... ( η 1η ειναι αλουμινενια και εχει υποτιθεται τα heatsinks για καλυτερη ψυξη του μοτερ)...
το μοτερ ομως που πηρα ειχε κ δικη του βαση στη συσκευασια, η οποια ειναι σαν κ αυτη
Ποια απο τις 2 λετε ειναι καλυτερα να βαλω... ( η 1η ειναι αλουμινενια και εχει υποτιθεται τα heatsinks για καλυτερη ψυξη του μοτερ)...
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: μετατροπές και βελτιώσεις για GWS E-starter
δεν βλέπουμε τίποτα καλύτερα να χρησιμοποιείς την καταχώρηση συνημμένων απο την επεξεργασία κειμένου