Οπως ειχα ρωτησει τον μιστερ χερμπερτ στο tube τελικα ειναι εφικτο να πεταξει ειτε ελικοπτερο ειτε αεροπλανο με ελικα με μοναχα 1 blade αρκει να ισοζυγισεις το αλλο ακρο στο ακριβες βαρος του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ blade της ελικας ..ειτε ειναι ελικοφορο ειτε με αεροπλανο με προπελα..και ιδου η πραγματοποιηση και η αποδειξη..
Παραθετω...http://www.youtube.com/watch?v=wxY9snBbAAw&feature=sub
Πτηση με 1 (ΜΙΑ) Ελικα...
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Πτηση με 1 (ΜΙΑ) Ελικα...
Η ασυμετρία του βάρους ναι ,αντιμετωπίζεται με αντίβαρο. Η συμμετρία της ώθησης όμως? Στα pylon,που χρησιμοποιούντσι τέτοιες έλικες η ασυμμετρία αυτή μπορεί να μην έχει μεγάλη επίδραση γιατί η διάμετρος της έλικας είναι μικρή και συνεπώς και ο μοχλοβραχίονας της ροπής. Στα ελικόπτερα όμως, που το στροφείο ισοδυναμεί με έλικα μεγάλης διαμέτρου ,ο μοχλιβραχίονας της ασυμμετρίας είναι πολύ μεγαλύτερος και ο ρυθμός περιστροφής είναι πολύ χαμηλότερος και εύκολα μπορεί να συντονιστεί με το σώμα του ελικοπτέρου προκαλώντας απίστευτους κραδασμούς. Είναι σαν να πιλοτάρει κανείς ένα συμηθισμένο ελικοπτερο με ζυγισμένες μεν λεπίδες μεν αλλά πολύ μεγάλο tracking δε ,το οποίο ως γνωστό δημιουργεί προβλήματα.
Φιλικά Κώστας.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Πτηση με 1 (ΜΙΑ) Ελικα...
Εγω νομιζω οτι ειναι η λυση στο προβλημα του tracking, ασε που κανεις και οικονομια στα blades.....Ισως ομως σε αληθινο ελικοπτερο, ακομα και μεγαλο rc, το προβλημα να ειναι πιο πολυπλοκο:--)!!
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Πτηση με 1 (ΜΙΑ) Ελικα...
Το tracking ,η διαφορά δηλαδή στα ίχνη που αφήνουν οι δύο λεπίδες, οφείλεται στην ασυμμετρία της άντωσης που παράγουν οι λεπίδες όταν οι κλίσεις τους δεν είναι σωστά ρυθμισμένες ,και όταν προσπαθούμε να μηδενίσουμε το tracking σε ένα ελικόπτερο δεν το κάνουμε επειδή δεν μας κάθεται καλά στο μάτι να βλέπουμε δύο ίχνη. Στην πραγματικότητα ,θέλουμε να μηδενίσουμε την ασυμμετρία ώθησης των λεπίδων ώστε να μην έχουμε ατάθεια, κραδασμούς και υπερκαταπόνηση των μηχανικών μερών. Οταν μείνει η μία λεπίδα μόνο, έχουμε ότι χειρότερο από άποψη ασυμμετρίας. Επομένως ,ένα μονολέπιδο στροφείο, όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα της ασύμετρης άντωσης αλλά αντίθετα είναι ότι χειρότερο.
Το ξαναλέω, μην μπερδεύουμε τη στατική συμμετρία, που λύνεται με αντίβαρα, με τη δυναμική ασυμμετρία ώθησης που ΔΕΝ λύνεται με αυτόν τον τρόπο. Η μονόφυλλη έλικα ,έχει κάποια πλεονεκτήματα σε ορισμένες κατηγορίες αερομοντέλων αλλά εκεί ,λόγω του μεγέθους της έλικας, ο μοχλοβραχίονας της ασυμμετρίας είναι μικρός και δεν δημιουργούνται έντονα προβλήματα. Στα ελικόπτερα όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
Φιλικά Κώστας.
Το ξαναλέω, μην μπερδεύουμε τη στατική συμμετρία, που λύνεται με αντίβαρα, με τη δυναμική ασυμμετρία ώθησης που ΔΕΝ λύνεται με αυτόν τον τρόπο. Η μονόφυλλη έλικα ,έχει κάποια πλεονεκτήματα σε ορισμένες κατηγορίες αερομοντέλων αλλά εκεί ,λόγω του μεγέθους της έλικας, ο μοχλοβραχίονας της ασυμμετρίας είναι μικρός και δεν δημιουργούνται έντονα προβλήματα. Στα ελικόπτερα όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
Φιλικά Κώστας.