Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Το Low Wing 40 της Seagull είναι ένα ελαφρύ χαμηλοπτέρυγο «εκπαιδευτικό» μοντέλο το οποίο έχει ήπια και προβλέψιμα πτητικά χαρακτηριστικά. Στα χέρια του πιο έμπειρου χειριστή όμως μπορεί να εκτελέσει σχεδόν τα πάντα. Η Seagull το παρέχει σε μορφή ARF και είναι έτοιμο να δεχθεί κινητήρες .40 - .46 κυβ.
Το Low Wing 40 της Seagull είναι ένα ελαφρύ χαμηλοπτέρυγο «εκπαιδευτικό» μοντέλο το οποίο έχει ήπια και προβλέψιμα πτητικά χαρακτηριστικά. Στα χέρια του πιο έμπειρου χειριστή όμως μπορεί να εκτελέσει σχεδόν τα πάντα. Η Seagull το παρέχει σε μορφή ARF και είναι έτοιμο να δεχθεί κινητήρες .40 - .46 κυβ.
Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Σαν αρχάριος στο χομπύ αυτό, μετά από αρκετή σκέψη και ακούοντας τις συμβουλές του Α. Κριτζά, αποφάσισα να το αγοράσω σαν το δεύτερο μοντέλο μου και να προχωρήσω στην συναρμολόγηση του με ηλεκτρικό μοτέρ. Σημειώνω ότι αρχικά έκανα σκέψεις για ένα Parkzone T-28 η Multilex Mentor και σχεδόν είχα καταλήξει στο Mentor.
Ήθελα όμως μια μεγαλύτερη πρόκληση. Σίγουρα οι πρώτες πτήσεις θα είναι πολύ αγχώδεις για μένα αλλά ελπίζω ότι θα τα καταφέρω.
Έκανα λοιπόν αρκετή έρευνα για παρόμοιες μετατροπές και περιγράφω τα κύρια σήμεια της μετατροπής – τεχνικές που επίσης μπορούν να εφαρμοστούν. Μπορώ να πω ότι σήμερα υπάρχουν σχεδόν άπειρες επιλογές για τέτοιες μετατροπές αφού και τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν εξελιχθεί αλλά και τα συναφή ESC και μπαταρίες παρέχουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Για τη μετατροπή απαιτούνται τα ακόλουθα:
· Brushless Μοτέρ
· Βάση ηλεκτρικού μοτέρ
· Μπαταρία
· ESC
· Προπέλλα
· Velcro
· Epoxy 30 Λεπτών
· Συνδετήρες , 3.5mm, 4mm η Deans
Ήθελα όμως μια μεγαλύτερη πρόκληση. Σίγουρα οι πρώτες πτήσεις θα είναι πολύ αγχώδεις για μένα αλλά ελπίζω ότι θα τα καταφέρω.
Έκανα λοιπόν αρκετή έρευνα για παρόμοιες μετατροπές και περιγράφω τα κύρια σήμεια της μετατροπής – τεχνικές που επίσης μπορούν να εφαρμοστούν. Μπορώ να πω ότι σήμερα υπάρχουν σχεδόν άπειρες επιλογές για τέτοιες μετατροπές αφού και τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν εξελιχθεί αλλά και τα συναφή ESC και μπαταρίες παρέχουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Για τη μετατροπή απαιτούνται τα ακόλουθα:
· Brushless Μοτέρ
· Βάση ηλεκτρικού μοτέρ
· Μπαταρία
· ESC
· Προπέλλα
· Velcro
· Epoxy 30 Λεπτών
· Συνδετήρες , 3.5mm, 4mm η Deans
Συναρμολόγηση Πτέρυγας
Πρώτα έφτιαξα την κύρια πτέρυγα ακολουθόντας πιστά τις οδηγίες της Seagull. Δεν υπάρχει κάτι το διαφορετικό εδώ.
Η μετατροπή
Ένα Turnigy TR3548-1100Kv outrunner brushless μοτέρ θα παρέχει την ώθηση για αυτή τη μετατροπή. Το μοτέρ παρέχεται μαζί με 3.5mm για τη σύνδεση με το ESC, μια βάση γενικής χρήσης που όμως δεν μπορεί να αξιοποιηθεί για αυτή τη μετατροπή και prop adaptor. Υποστηρίζει μπαταρίες 2S μέχρι 5S.
Μετά από αρκετές δοκιμές με μπαταρίες 3S και 4S κατέληξα σε 3S αφού σε συνδυασμό με προπέλλα 12χ8 με πλήρη φορτισμένη μπαταρία, βγάζει 685 watt με φουλ throttle και τραβάει 56 Amps ρεύμα. To ESC για αυτή την υλοποίηση είναι ένα 80Αmp.
Κρίνω ότι αυτό είναι αρκετό για αρχή.....
Το συνολικό βάρος του μοντέλου είναι 2.6 κιλά η 5.7 λίβρες. Έχω διαβάσει ότι κατα κανόνα τα 100watt ανα λίβρα είναι αρκετά για sport flying.
Δεν θα το πετάξω, αρχικά τουλάχιστον με 4S γιατί ανησυχώ ότι, αν και με 4S έχει πολύ περισσότερη δύναμη (~1000w), ενδεχομένως να είναι παρακινδυνευμένο για το συγκεκριμένο μοτέρ. Όταν χρειαστεί, μπορώ να το αντικαταστήσω με ένα μεγαλύτερο μοτέρ με χαμηλότερo KV αλλά με μπαταρία 6S και προπέλλα 14-16χ.
Μετά από αρκετές δοκιμές με μπαταρίες 3S και 4S κατέληξα σε 3S αφού σε συνδυασμό με προπέλλα 12χ8 με πλήρη φορτισμένη μπαταρία, βγάζει 685 watt με φουλ throttle και τραβάει 56 Amps ρεύμα. To ESC για αυτή την υλοποίηση είναι ένα 80Αmp.
Κρίνω ότι αυτό είναι αρκετό για αρχή.....
Το συνολικό βάρος του μοντέλου είναι 2.6 κιλά η 5.7 λίβρες. Έχω διαβάσει ότι κατα κανόνα τα 100watt ανα λίβρα είναι αρκετά για sport flying.
Δεν θα το πετάξω, αρχικά τουλάχιστον με 4S γιατί ανησυχώ ότι, αν και με 4S έχει πολύ περισσότερη δύναμη (~1000w), ενδεχομένως να είναι παρακινδυνευμένο για το συγκεκριμένο μοτέρ. Όταν χρειαστεί, μπορώ να το αντικαταστήσω με ένα μεγαλύτερο μοτέρ με χαμηλότερo KV αλλά με μπαταρία 6S και προπέλλα 14-16χ.
Η μετατροπή
To firewall του Seagull 40 έχει μία μεγάλη τρύπα στη μέση για τις σωληνώσεις που δεν επιτρέπει την εύκολη προσαρμογή των στάνταρ βάσεων.
Επέλεξα μία αρκετά φθηνή βάση μετατροπής glow to electric, ελαφρία και κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου που επιτρέπει την τοποθετηση του μοτέρ στην σωστή απόσταση όπως τις προδιαγραφές της Seagull. Η απόσταση αυτή είναι 11.2 εκ.
H εγκατάσταση ήταν αρκετά εύκολη αν και ήταν απαραίτητο να γίνουν νέες τρυπες στο mount για να μπορώ να βάλω και τις 4 βίδες.
Επέλεξα μία αρκετά φθηνή βάση μετατροπής glow to electric, ελαφρία και κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου που επιτρέπει την τοποθετηση του μοτέρ στην σωστή απόσταση όπως τις προδιαγραφές της Seagull. Η απόσταση αυτή είναι 11.2 εκ.
H εγκατάσταση ήταν αρκετά εύκολη αν και ήταν απαραίτητο να γίνουν νέες τρυπες στο mount για να μπορώ να βάλω και τις 4 βίδες.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Η μετατροπή
Με γεια το νέο σου μοντέλο
το seagull 40 είναι ένα μοντέλο που σε καμία περίπτωση δεν θα το έλεγες όμορφο αλλά είναι ένα πολύ τίμιο εκπαιδευτικό με υπόσταση και πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά χάρη στη μελετημένη αεροτομή του
Το σχήμα και τα χρώματα του βοηθούν τον αρχάριο να μη το χάσει από τα μάτια του
Είναι κατάλληλο για δεύτερο μοντέλο μια και απαιτεί αρκετά παραπάνω από τα μικρά φοαμένια και σίγουρα δεν είναι μοντέλο που θα του άρεσαν οι απανωτές πτώσεις
Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορία είναι ότι μπορεί να σε προετοιμάσει σωστά για το πρώτο σου war bird κατηγορίας 40 καθώς και να του δωρίσει τα εξαρτήματα του αν το θελήσεις (μοτέρ servos κλπ)
Με σεβασμό στην άποψη σου να το κάνεις ηλεκτρικό θα σου πω δυο πράγματα που νομίζω πως πρέπει να γνωρίζεις
Αυτό που είδα είναι ότι το μοτέρ μάλλον θα του πέσει μικρό η οριακό μια και η εταιρία το προτείνει για μοντέλα έως 2 kgr (οι μετρήσεις που κάνεις είναι με full φόρτιση και ένα από τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών είναι ότι χάνουν την δύναμη τους όσο αποφορτίζονται)
Οι συνμοντελιστές μας που έχουν περισσότεροι εμπειρία στα ηλεκτρικά θα σου δώσουν περισσότερες πληροφορίες πάνω σε αυτό γιατί εγώ μπορεί να κάνω λάθος
Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι το βάρος του θερμικού μοτέρ είναι κοντά στα 450 γρ (συν τα καυσιμα) σε αντίθεση με το δικό σου που είναι 163 γρ δηλαδή θα πρέπει να βάλεις αρκετό βάρος μπροστά για να ζυγίσει σωστά πέραν των μπαταριών που θα μπουν στην θέση του ντεπόζιτου καυσίμων φυσικά …….Καλύτερα βέβαια να βάλεις δύο μπαταρίες αντί για μολύβια
Προχώρα και τα λέμε στην πορεία
το seagull 40 είναι ένα μοντέλο που σε καμία περίπτωση δεν θα το έλεγες όμορφο αλλά είναι ένα πολύ τίμιο εκπαιδευτικό με υπόσταση και πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά χάρη στη μελετημένη αεροτομή του
Το σχήμα και τα χρώματα του βοηθούν τον αρχάριο να μη το χάσει από τα μάτια του
Είναι κατάλληλο για δεύτερο μοντέλο μια και απαιτεί αρκετά παραπάνω από τα μικρά φοαμένια και σίγουρα δεν είναι μοντέλο που θα του άρεσαν οι απανωτές πτώσεις
Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορία είναι ότι μπορεί να σε προετοιμάσει σωστά για το πρώτο σου war bird κατηγορίας 40 καθώς και να του δωρίσει τα εξαρτήματα του αν το θελήσεις (μοτέρ servos κλπ)
Με σεβασμό στην άποψη σου να το κάνεις ηλεκτρικό θα σου πω δυο πράγματα που νομίζω πως πρέπει να γνωρίζεις
Αυτό που είδα είναι ότι το μοτέρ μάλλον θα του πέσει μικρό η οριακό μια και η εταιρία το προτείνει για μοντέλα έως 2 kgr (οι μετρήσεις που κάνεις είναι με full φόρτιση και ένα από τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών είναι ότι χάνουν την δύναμη τους όσο αποφορτίζονται)
Οι συνμοντελιστές μας που έχουν περισσότεροι εμπειρία στα ηλεκτρικά θα σου δώσουν περισσότερες πληροφορίες πάνω σε αυτό γιατί εγώ μπορεί να κάνω λάθος
Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι το βάρος του θερμικού μοτέρ είναι κοντά στα 450 γρ (συν τα καυσιμα) σε αντίθεση με το δικό σου που είναι 163 γρ δηλαδή θα πρέπει να βάλεις αρκετό βάρος μπροστά για να ζυγίσει σωστά πέραν των μπαταριών που θα μπουν στην θέση του ντεπόζιτου καυσίμων φυσικά …….Καλύτερα βέβαια να βάλεις δύο μπαταρίες αντί για μολύβια
Προχώρα και τα λέμε στην πορεία
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Αντώνη,
και εγώ έχω ένα προβληματισμό με το μοτέρ και έχω κάνει αρκετές στατικές δοκιμές για να δω πως συμπεριφέρεται με τη πτώση της τάσης της μπαταρίας. Μετά από 8-10 λεπτά συνεχίζει και βγάζει >500w.
Αυτό με 2 χ 3S3000 παράλληλες, δηλ 6000mah.
Για κάθε περίπτωση έχω για backup ενα TR5065-400 που με 6S βγάζει υπερδιπλάσιο thrust.
Φυσικά οι μπαταρίες(460γρ) θα μπούν μπροστά.
Πριν πετάξει, θα περάσει έλεγχο φυσικά από κάποιον έμπειρο.
και εγώ έχω ένα προβληματισμό με το μοτέρ και έχω κάνει αρκετές στατικές δοκιμές για να δω πως συμπεριφέρεται με τη πτώση της τάσης της μπαταρίας. Μετά από 8-10 λεπτά συνεχίζει και βγάζει >500w.
Αυτό με 2 χ 3S3000 παράλληλες, δηλ 6000mah.
Για κάθε περίπτωση έχω για backup ενα TR5065-400 που με 6S βγάζει υπερδιπλάσιο thrust.
Φυσικά οι μπαταρίες(460γρ) θα μπούν μπροστά.
Πριν πετάξει, θα περάσει έλεγχο φυσικά από κάποιον έμπειρο.
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
καλησπέρα και από εμενα Ανδρεα.Εγώ θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση σχετικά με τις γωνιές down & right thrust του μοτέρ μιας και στις φωτογραφίες τουλάχιστον φαίνεται να είναι ανύπαρκτες. Πρόσεξε το λίγο αυτό γιατί το μοντέλο δεν θα πετάξει. Καλές πτήσεις _P_P
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Λυκούγρο έχεις δίκιο μα ο φίλος μας Ανδρέας είναι πολύ νέος για να το γνωρίζει
Δεν ανέφερα κάτι για αυτό μια και η seagull έχει φροντίσει να υπάρχουν στο firewall οι ανάλογες κλίσεις
Δεν ανέφερα κάτι για αυτό μια και η seagull έχει φροντίσει να υπάρχουν στο firewall οι ανάλογες κλίσεις
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Λυκουργος έγραψε: ↑καλησπέρα και από εμενα Ανδρεα.Εγώ θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση σχετικά με τις γωνιές down & right thrust του μοτέρ μιας και στις φωτογραφίες τουλάχιστον φαίνεται να είναι ανύπαρκτες. Πρόσεξε το λίγο αυτό γιατί το μοντέλο δεν θα πετάξει. Καλές πτήσεις _P_P
Καλησπέρα Λυκ! To right thrust φαίνεται στη τέταρτη φώτο. Η βάση είναι έκκεντρα τοποθετημένη πάνω στο firewall ενώ ο άξονας βγαίνει στο μέσο. Για το down χρειάζεται όντως μια σωστή προφίλ φώτο για να βγεί ακριβές συμπέρασμα.
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Καλησπέρα Γιωργο .Πράγματι στην τελευταία φωτογραφία φαίνεται παράκεντρα τοποθετημένο το μοτέρ όμως με αντιθετη γωνια (left thrust)Καλησπέρα Λυκ! To right thrust φαίνεται στη τέταρτη φώτο. Η βάση είναι έκκεντρα τοποθετημένη πάνω στο firewall ενώ ο άξονας βγαίνει στο μέσο. Για το down χρειάζεται όντως μια σωστή προφίλ φώτο για να βγεί ακριβές συμπέρασμα.
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Παιδιά ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας.
Oi φωτογραφίες δεν είναι και ότι καλύτερο.....
Θα βγάλω νέες.
Γνωρίζω ότι το firewall έχει τις απαραίτητες κλήσεις. Ακόμα δεν έχω ασχοληθεί με thrust κλπ.
Υπάρχει η δυνατότητα για ρύθμιση στο mount.
Oi φωτογραφίες δεν είναι και ότι καλύτερο.....
Θα βγάλω νέες.
Γνωρίζω ότι το firewall έχει τις απαραίτητες κλήσεις. Ακόμα δεν έχω ασχοληθεί με thrust κλπ.
Υπάρχει η δυνατότητα για ρύθμιση στο mount.
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
στο πολύ καλό manual που έχεις στα χέρια σου θα διαπιστώσεις οτι δεν σου ζητά να βάλεις γωνίες
ουδέτερο λοιπόν το mound ,,,,,,,,,,,,, θα τα δούμε απο κοντά και αμέσως μετά την πρώτη πτήση θα κάνουμε όποια ρυθμιση χρειαστεί
ουδέτερο λοιπόν το mound ,,,,,,,,,,,,, θα τα δούμε απο κοντά και αμέσως μετά την πρώτη πτήση θα κάνουμε όποια ρυθμιση χρειαστεί
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Έχω κοιτάξει το θέμα της κλήσης του μοτερ και φαίνεται ότι με τις γωνίες που δίνει το firewall υπάρχει και down-thrust και right thrust.
Η βάση όπως είναι τοποθετημένη είναι γύρω στο 1.5mm παράκεντρη στο firewall προς τα αριστερά - όπως κοιτάμε από τη θέση του πιλούτου.
Μπροστά πάντως είναι κεντραρισμένο - άρα έχει right thrust.
Σήμερα το πρωί τελείωσα και με τα υπόλοιπα του μονταρίσματος.
Όπως σημείωσε και ο Αντώνης, έχω θέμα με το βάρος μπροστά.
Ακόμα και 460γρ μπαταρίας τέρμα μπροστά, δεν είναι αρκετό.
Χρειάζομαι άλλα 200 γρ.
Η βάση όπως είναι τοποθετημένη είναι γύρω στο 1.5mm παράκεντρη στο firewall προς τα αριστερά - όπως κοιτάμε από τη θέση του πιλούτου.
Μπροστά πάντως είναι κεντραρισμένο - άρα έχει right thrust.
Σήμερα το πρωί τελείωσα και με τα υπόλοιπα του μονταρίσματος.
Όπως σημείωσε και ο Αντώνης, έχω θέμα με το βάρος μπροστά.
Ακόμα και 460γρ μπαταρίας τέρμα μπροστά, δεν είναι αρκετό.
Χρειάζομαι άλλα 200 γρ.
Απάντηση: Seagull Models Low Wing 40 Electric Conversion
Ανεβάζω και άλλες φωτογραφίες που επιβεβαιώνουν αυτό που ανέφερε ό Γιώργος πιο πάνω.... πως το είδε μέσα από ΄κεινο το χάλι τη φωτογραφία είναι άξιο απορίας.... :)