Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1721
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Ένα από τα λάθη που μπορούν να αποβούν μοιραία είναι ο λάθος προγραμματισμός των διακοπτών πάνω στην τηλεκατεύθυνση μας. και εννοώ την φορα λειτουργίας τους._Β_Ο
Αυτό σημαίνει ότι όταν το αεροπλάνο μας είναι έτοιμο προς απογείωση το οποιο σημαίνει: "ανασιρομενα" κάτω ,φρένα λιμένα ,αερόφρενα κλειστά, ο κινητήρας να δουλεύει και οι επιφάνειες να έχουν low rates ...
όλοι αυτοί οι διακόπτες πρέπει να έχουν την ίδια φορά για να μην μπερδευόμαστε = προς τα μπροστά.
Έτσι πριν ανοίξουμε πομπό και δεκτη δε ρισκάρουμε κατά την διάρκεια της πτήσης να σβήσουμε κινητήρα γιατί νιώσαμε ότι ο διακόπτης ήταν σε λάθος θέση, h να έχουμε κλειστά τα "ανασιρομενα" και το μοντέλο ξαφνικά να σκάσει στο έδαφος . Ru@%
Αυτό σημαίνει ότι όταν το αεροπλάνο μας είναι έτοιμο προς απογείωση το οποιο σημαίνει: "ανασιρομενα" κάτω ,φρένα λιμένα ,αερόφρενα κλειστά, ο κινητήρας να δουλεύει και οι επιφάνειες να έχουν low rates ...
όλοι αυτοί οι διακόπτες πρέπει να έχουν την ίδια φορά για να μην μπερδευόμαστε = προς τα μπροστά.
Έτσι πριν ανοίξουμε πομπό και δεκτη δε ρισκάρουμε κατά την διάρκεια της πτήσης να σβήσουμε κινητήρα γιατί νιώσαμε ότι ο διακόπτης ήταν σε λάθος θέση, h να έχουμε κλειστά τα "ανασιρομενα" και το μοντέλο ξαφνικά να σκάσει στο έδαφος . Ru@%
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Γεια σου Γιωργηηηηη...
..., και βαβαια σ υ μ φ ω ν ω..._Β_Ο
Υγ
..., με μια μικρη 'ενστανσουλα', αναλογως πως εχει συνηθισει καποιος αλλα παντα κατα την ιδια φορα ολα πανω ηηη ολα κατω για τους λογους που πολυ σωστα ειπες πιο πανω.
Χρησταρας
..., και βαβαια σ υ μ φ ω ν ω..._Β_Ο
Υγ
..., με μια μικρη 'ενστανσουλα', αναλογως πως εχει συνηθισει καποιος αλλα παντα κατα την ιδια φορα ολα πανω ηηη ολα κατω για τους λογους που πολυ σωστα ειπες πιο πανω.
Χρησταρας
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Dell Gatto Grande έγραψε: ↑
....όλοι αυτοί οι διακόπτες πρέπει να έχουν την ίδια φορά για να μην μπερδευόμαστε = προς τα μπροστά.
Είναι πολύ καλή πρακτική, όλα τα switches να έχουν την ίδια φορά._Β_Ο
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Και εγώ θα συμφωνήσω όμως με το φίλο μας.
Οτι δηλαδή όπως έχει μάθει κανείς και όπως τον βολευεί.
Εγώ παραδείγματος χάριν έχω μάθει να κάνω ακροβατικά 3δ χωρίς να χρησιμοποιώ ζωνάρι στο λαιμό και χωρίς επίσης να πιάνω τα στίκ με τα δυό δάχτυλα όπως ενδικνύετε. Παρόλα αυτά εκτελώ τα ακροβατικά μου με αρκετή ακρίβεια και χωρίς προβλήματα.
Οτι δηλαδή όπως έχει μάθει κανείς και όπως τον βολευεί.
Εγώ παραδείγματος χάριν έχω μάθει να κάνω ακροβατικά 3δ χωρίς να χρησιμοποιώ ζωνάρι στο λαιμό και χωρίς επίσης να πιάνω τα στίκ με τα δυό δάχτυλα όπως ενδικνύετε. Παρόλα αυτά εκτελώ τα ακροβατικά μου με αρκετή ακρίβεια και χωρίς προβλήματα.
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Μάριος Παπαδόπουλος έγραψε: ↑
....έχω μάθει να κάνω ακροβατικά 3δ χωρίς να χρησιμοποιώ ζωνάρι στο λαιμό και χωρίς επίσης να πιάνω τα στίκ με τα δυό δάχτυλα όπως ενδικνύετε....
Οι ναυτικοί λόγω ναυτικού φυλλαδίου εξαιρούνται διότι είναι και του λιμανιού αλλά και του σαλονιού.....:p
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Είσαι ωραίος Κώστα μου !!!!!! χαχαχαχαχαχαχαχαχα
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Η θέση των διακοπτών σε μία τηλεκατεύθυνση είναι ότι ακριβώς είναι και τα χειριστήρια και οι μανέτες σε ένα αληθινό κοκπιτ.
Η θέση και κίνηση των μανετών για τo σύστημα τροχών τα flaps και τα στοιχεία των κινητήρων ακόμα και στα Πυροσβεστικά οι emergency μανετες άφεσης νερού έχουν τέτοια φορά που ακολουθεί την πραγματικότητα.
Τι εννοώ για όσους δεν κατάλαβαν....
Τα flaps κατεβαίνουν οι τροχοί κατεβαίνουν οι πόρτες ανοίγουν προς τα κάτω και κλείνουν προς τα πάνω για άφεση νερού.
Αρα λογικά λοιπόν οι διακόπτες πρέπει να έχουν την λογική τους θέση στο On και το off αν θέλουμε να έχουμε το σωστό setup. Μπορεί να φαντάζει περίεργο, άλλοι διακόπτες να κινούνται αλλιώς και άλλοι αλλιώς αλλά ανάλογα με την φορά τους και λόγω του ότι ακολουθούν την φυσική κίνηση της επιφάνειας ή του συστήματος που ελέγχουν μπορούν να αποτυπωθούν καλύτερα στο μυαλό και μετά να περάσουν στο παρασυμπαθητικό σύστημα του εγκεφάλου προκειμένου με την εκπαίδευση και την συνεχή επανάληψη αυτές να γίνουν φυσικές κινήσεις και αντανακλαστικές!!!!
Δηλαδή
διακόπτης flaps
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
retracts
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
φρένα
ΑΝΩ= απεμπλεγμένα ΚΑΤΩ=ενεργοποιημένα
Air brakes
ΑΝΩ=ενεργοποιημένα Κάτω=απενεργοποιημένα
Σε περίπτωση που ο διακόπτης είναι στην επάνω μεριά της ΤΚ και όχι στα πλάγια τότε προς την μεριά του χειριστή είναι το ΑΝΩ και προς τα μπροστά είναι το ΚΑΤΩ.
Να πώ εδώ ότι θυμάμαι από τον πατέρα μου όταν πέταγε πριν από πολλά χρόνια με τα NORATLAS που μου έλεγε το κλασσικό ποιηματάκι που λέει ο συγκυβερνήτης στον Κυβερνήτη πριν δώσει στοιχεία στην άκρη του διαδρόμου για απογείωση:
FLAPS DOWN-SLATS UP-GEAR DOWN LOCKED (προσπαθείστε να το πείτε χωρίς κενά στις λέξεις είναι σαν γλωσσοδέτης!!!!!):D:D
Η θέση και κίνηση των μανετών για τo σύστημα τροχών τα flaps και τα στοιχεία των κινητήρων ακόμα και στα Πυροσβεστικά οι emergency μανετες άφεσης νερού έχουν τέτοια φορά που ακολουθεί την πραγματικότητα.
Τι εννοώ για όσους δεν κατάλαβαν....
Τα flaps κατεβαίνουν οι τροχοί κατεβαίνουν οι πόρτες ανοίγουν προς τα κάτω και κλείνουν προς τα πάνω για άφεση νερού.
Αρα λογικά λοιπόν οι διακόπτες πρέπει να έχουν την λογική τους θέση στο On και το off αν θέλουμε να έχουμε το σωστό setup. Μπορεί να φαντάζει περίεργο, άλλοι διακόπτες να κινούνται αλλιώς και άλλοι αλλιώς αλλά ανάλογα με την φορά τους και λόγω του ότι ακολουθούν την φυσική κίνηση της επιφάνειας ή του συστήματος που ελέγχουν μπορούν να αποτυπωθούν καλύτερα στο μυαλό και μετά να περάσουν στο παρασυμπαθητικό σύστημα του εγκεφάλου προκειμένου με την εκπαίδευση και την συνεχή επανάληψη αυτές να γίνουν φυσικές κινήσεις και αντανακλαστικές!!!!
Δηλαδή
διακόπτης flaps
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
retracts
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
φρένα
ΑΝΩ= απεμπλεγμένα ΚΑΤΩ=ενεργοποιημένα
Air brakes
ΑΝΩ=ενεργοποιημένα Κάτω=απενεργοποιημένα
Σε περίπτωση που ο διακόπτης είναι στην επάνω μεριά της ΤΚ και όχι στα πλάγια τότε προς την μεριά του χειριστή είναι το ΑΝΩ και προς τα μπροστά είναι το ΚΑΤΩ.
Να πώ εδώ ότι θυμάμαι από τον πατέρα μου όταν πέταγε πριν από πολλά χρόνια με τα NORATLAS που μου έλεγε το κλασσικό ποιηματάκι που λέει ο συγκυβερνήτης στον Κυβερνήτη πριν δώσει στοιχεία στην άκρη του διαδρόμου για απογείωση:
FLAPS DOWN-SLATS UP-GEAR DOWN LOCKED (προσπαθείστε να το πείτε χωρίς κενά στις λέξεις είναι σαν γλωσσοδέτης!!!!!):D:D
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Η δική μου άποψη....
επειδή έχουμε να κάνουμε με ακούσια κίνηση διακόπτη που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε θα πρότεινα όλες οι κινήσεις να είναι οι κλασικές on off αυτό που έχουμε μάθει σε όλα τα είδη διακόπτη .....τραβάμε κάτω για να ανοίξει ότι και να είναι
Όλα λοιπόν πάνω off και για ενεργοποίηση κάτω Έτσι στην κρίσιμη φάση δεν χρειάζεται συνδυασμός αλλά ακουσία κίνηση Μόνο στα ανεμόπτερα χωρίς μοτέρ τα flaps μπαίνουν στο sτick του γκαζιού και είναι στην μέση ουδέτερα και ανάλογα ανεβαίνουν η κατεβαίνουν σε θέση airbrake η flaps Στην περίπτωση που έχουμε μόνο airbrake sto φτερό (καταστροφείς) τότε και πάλι με το stick πάνω είναι κλειστά και ανήgουν όσο το κατεβάζουμε
Δηλαδή καλό θα είναι πάντα να είμαστε με την ίδια κίνηση σε όλα τα είδη διακόπτη και σε όλα τα μοντέλα μας μοντέλα
επειδή έχουμε να κάνουμε με ακούσια κίνηση διακόπτη που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε θα πρότεινα όλες οι κινήσεις να είναι οι κλασικές on off αυτό που έχουμε μάθει σε όλα τα είδη διακόπτη .....τραβάμε κάτω για να ανοίξει ότι και να είναι
Όλα λοιπόν πάνω off και για ενεργοποίηση κάτω Έτσι στην κρίσιμη φάση δεν χρειάζεται συνδυασμός αλλά ακουσία κίνηση Μόνο στα ανεμόπτερα χωρίς μοτέρ τα flaps μπαίνουν στο sτick του γκαζιού και είναι στην μέση ουδέτερα και ανάλογα ανεβαίνουν η κατεβαίνουν σε θέση airbrake η flaps Στην περίπτωση που έχουμε μόνο airbrake sto φτερό (καταστροφείς) τότε και πάλι με το stick πάνω είναι κλειστά και ανήgουν όσο το κατεβάζουμε
Δηλαδή καλό θα είναι πάντα να είμαστε με την ίδια κίνηση σε όλα τα είδη διακόπτη και σε όλα τα μοντέλα μας μοντέλα
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Θα συμφωνήσω και εγώ με το Αντώνη και τον pappy. Όσοι πετούν και 1:1 αεροπλάνα είμαι σίγουρος οτι θα συμφωνούν σε αυτή την μόντα. Δεν είναι τυχαίο οτι οι λεβιέδες και οι διακόπτες "ορίζουν" την κατάσταση μέσα σε ένα κόκπιτ. Ακόμα και το φούλ γκάζι να επιτυγχάνεται με την μανέτα του γκαζιού προς τα μπροστά έχει αυτή την φιλοσοφία. Έτσι πρέπει να ορίζεται και η κατάσταση και σε μια τηλεκατεύθυνση. Αλλιώς ο καθένας μπορεί να πετάει το αεροπλάνο του και μόνο. Άσε που μπορεί και ο ίδιος να ξεχνάει μετά απο κάποιο καιρό τις θέσεις των διακοπτών αν δεν τις βάζει με αυτό τον τρόπο..
-
- Δημοσιεύσεις: 1361
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Απορίες:
Με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα είπαν όλοι οι φίλοι πριν.
- Τα high & low rates σε τι θέσει του switch τα βάζετε; (πάνω high και κάτω low κτλ)
- Αν υποθέσουμε ότι πετάμε με Τ/Κ όπου το αριστερό stick είναι το throttle/rudder (νομίζω λέγετε και Mode1….θα θυμάμαι) τα high & low rates των Rudder, Ailerons και Elevator σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
- Τα flaps και τα retracts σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
Με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα είπαν όλοι οι φίλοι πριν.
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Τρύφωνας έγραψε: ↑Θα συμφωνήσω και εγώ με το Αντώνη και τον pappy. Όσοι πετούν και 1:1 αεροπλάνα είμαι σίγουρος οτι θα συμφωνούν σε αυτή την μόντα. Δεν είναι τυχαίο οτι οι λεβιέδες και οι διακόπτες "ορίζουν" την κατάσταση μέσα σε ένα κόκπιτ. Ακόμα και το φούλ γκάζι να επιτυγχάνεται με την μανέτα του γκαζιού προς τα μπροστά έχει αυτή την φιλοσοφία. Έτσι πρέπει να ορίζεται και η κατάσταση και σε μια τηλεκατεύθυνση. Αλλιώς ο καθένας μπορεί να πετάει το αεροπλάνο του και μόνο. Άσε που μπορεί και ο ίδιος να ξεχνάει μετά απο κάποιο καιρό τις θέσεις των διακοπτών αν δεν τις βάζει με αυτό τον τρόπο..
Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων. Προσωπικά ακολουθώ την τακτική του pappy και συμφωνώ μαζί του.
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
pappy έγραψε: ↑ Τα flaps κατεβαίνουν οι τροχοί κατεβαίνουν οι πόρτες ανοίγουν προς τα κάτω και κλείνουν προς τα πάνω για άφεση νερού.
Αρα λογικά λοιπόν οι διακόπτες πρέπει να έχουν την λογική τους θέση στο On και το off αν θέλουμε να έχουμε το σωστό setup.
Δηλαδή
διακόπτης flaps
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
retracts
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
φρένα
ΑΝΩ= απεμπλεγμένα ΚΑΤΩ=ενεργοποιημένα
Air brakes
ΑΝΩ=ενεργοποιημένα Κάτω=απενεργοποιημένα
Σε περίπτωση που ο διακόπτης είναι στην επάνω μεριά της ΤΚ και όχι στα πλάγια τότε προς την μεριά του χειριστή είναι το ΑΝΩ και προς τα μπροστά είναι το ΚΑΤΩ.
Αντώνης Κριτζάς έγραψε: ↑Η δική μου άποψη....
επειδή έχουμε να κάνουμε με ακούσια κίνηση διακόπτη που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε θα πρότεινα όλες οι κινήσεις να είναι οι κλασικές on off αυτό που έχουμε μάθει σε όλα τα είδη διακόπτη .....τραβάμε κάτω για να ανοίξει ότι και να είναι
Όλα λοιπόν πάνω off και για ενεργοποίηση κάτω
NIKOS5113 έγραψε: ↑Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων.
...φίλε NIKOS5113...αν προσέξεις λίγο επιστάμενα και ο pappy και ο Α.Κριτζάς λένε σε γενικές γραμμές το ίδιο πράγμα, δηλ. ΑΝΩ=off=κλειστά...ΚΑΤΩ=on=ανοικτά...!_Β_Ο...το ίδιο αφήνουν να εννοηθεί και οι Τρύφωνας και J. Χάλαρης ...άρα θα συμφωνήσω και εγώ με τους προλαλήσαντες..._P_P
η ταν, η, τα πετάν...
-
- Δημοσιεύσεις: 5688
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
Το μπέρδεμα έγινε γιατί πολλοί περιγράφουμε διαφορετικά το πάνω κάτω η το μπρος πίσω στην Τηλση ανάλογα με την θέση της
Εγώ μιλώ για τηλση όρθια στην οποία έχω μάλιστα φροντίσει όλα τα διακοπτάκια να έχουν την ίδια φορά
Αυτό που είναι σημαντικό είναι αυτό που είπε ο Τρύφωνας Ότι σε όλα τα συστήματα μας να έχουμε την ιδία μέθοδο Σίγουρα αν πετάξουμε με μοντέλο άλλου η θα τον ρωτήσουμε η θα δοκιμάσουμε τις κινήσεις
Τα δικά όμως μας πρέπει να είναι όλα ίδια
Ακόμη και στα αυτοκίνητα υπάρχει θέμα με διαφορετική λειτουργία Στο δικό μου αυτοκίνητο πρέπει να ανεβάζεις τον λεβιέ για τους καθαριστήρες ενώ στης γυναίκας μου να τον κατεβάζεις Φανταστείτε να χρειαστεί μια γρήγορη κίνηση επειδή κάποιος έπεσε σε λακκούβα και πέταξε λασπόνερα στο τζάμι σου Σε άλλα τραβάς για τα μεγάλα φώτα και σε άλλα σπρώχνεις κλπ Πάλι καλά που τώρα τελευταία όλοι έχουν το φλας στην ίδια θεση
Εγώ μιλώ για τηλση όρθια στην οποία έχω μάλιστα φροντίσει όλα τα διακοπτάκια να έχουν την ίδια φορά
Αυτό που είναι σημαντικό είναι αυτό που είπε ο Τρύφωνας Ότι σε όλα τα συστήματα μας να έχουμε την ιδία μέθοδο Σίγουρα αν πετάξουμε με μοντέλο άλλου η θα τον ρωτήσουμε η θα δοκιμάσουμε τις κινήσεις
Τα δικά όμως μας πρέπει να είναι όλα ίδια
Ακόμη και στα αυτοκίνητα υπάρχει θέμα με διαφορετική λειτουργία Στο δικό μου αυτοκίνητο πρέπει να ανεβάζεις τον λεβιέ για τους καθαριστήρες ενώ στης γυναίκας μου να τον κατεβάζεις Φανταστείτε να χρειαστεί μια γρήγορη κίνηση επειδή κάποιος έπεσε σε λακκούβα και πέταξε λασπόνερα στο τζάμι σου Σε άλλα τραβάς για τα μεγάλα φώτα και σε άλλα σπρώχνεις κλπ Πάλι καλά που τώρα τελευταία όλοι έχουν το φλας στην ίδια θεση
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1721
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
John Χάλαρης έγραψε: ↑Απορίες:
- Τα high & low rates σε τι θέσει του switch τα βάζετε; (πάνω high και κάτω low κτλ)
- Αν υποθέσουμε ότι πετάμε με Τ/Κ όπου το αριστερό stick είναι το throttle/rudder (νομίζω λέγετε και Mode1….θα θυμάμαι) τα high & low rates των Rudder, Ailerons και Elevator σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
- Τα flaps και τα retracts σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
Με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα είπαν όλοι οι φίλοι πριν.
χρησιμοποιώ για όλες τις επιφάνειες έναν διακόπτη τριών θέσεων στα ακροβατικά που είναι low rates> high rates> 3d rates με τα τελευταία να είναι ο διακόπτης τραβηγμένος προς το μέρος μου .@P@
Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης
NIKOS5113 έγραψε: ↑Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων. Προσωπικά ακολουθώ την τακτική του pappy και συμφωνώ μαζί του.
Συμφωνώ γιατί εννοούν το αυτονόητο. Δεν είναι καθόλου αντίθετες οι απόψεις τους και πολύ σωστά το επισύμμανε ο nasa. Στην Γενική αεροπορία όπως και σε κάθε εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων επικρατεί επίσης το αυτονόητο. Απορώ πως δεν καταλαβαίνεις το αυτονόητο και διαφωνείς κιόλας!