Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Άβαταρ μέλους
Dell Gatto Grande
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm

Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Dell Gatto Grande »

Ένα από τα λάθη που μπορούν να αποβούν μοιραία είναι ο λάθος προγραμματισμός των διακοπτών πάνω στην τηλεκατεύθυνση μας. και εννοώ την φορα λειτουργίας τους._Β_Ο

Αυτό σημαίνει ότι όταν το αεροπλάνο μας είναι έτοιμο προς απογείωση το οποιο σημαίνει: "ανασιρομενα" κάτω ,φρένα λιμένα ,αερόφρενα κλειστά, ο κινητήρας να δουλεύει και οι επιφάνειες να έχουν low rates ...
όλοι αυτοί οι διακόπτες πρέπει να έχουν την ίδια φορά για να μην μπερδευόμαστε = προς τα μπροστά.

Έτσι πριν ανοίξουμε πομπό και δεκτη δε ρισκάρουμε κατά την διάρκεια της πτήσης να σβήσουμε κινητήρα γιατί νιώσαμε ότι ο διακόπτης ήταν σε λάθος θέση, h να έχουμε κλειστά τα "ανασιρομενα" και το μοντέλο ξαφνικά να σκάσει στο έδαφος . Ru@%
Άβαταρ μέλους
CARAPIS
Δημοσιεύσεις: 1713
Εγγραφή: Δευ Μαρ 31, 2008 4:57 pm
Τοποθεσία: ΜΕΛΙΣΣΙΑ

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από CARAPIS »

Γεια σου Γιωργηηηηη...

..., και βαβαια σ υ μ φ ω ν ω..._Β_Ο
Υγ
..., με μια μικρη 'ενστανσουλα', αναλογως πως εχει συνηθισει καποιος αλλα παντα κατα την ιδια φορα ολα πανω ηηη ολα κατω για τους λογους που πολυ σωστα ειπες πιο πανω.

Χρησταρας
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από King Kostas »

Dell Gatto Grande έγραψε:

....όλοι αυτοί οι διακόπτες πρέπει να έχουν την ίδια φορά για να μην μπερδευόμαστε = προς τα μπροστά.



Είναι πολύ καλή πρακτική, όλα τα switches να έχουν την ίδια φορά._Β_Ο
Μάριος Παπαδόπουλος

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Μάριος Παπαδόπουλος »

Και εγώ θα συμφωνήσω όμως με το φίλο μας.
Οτι δηλαδή όπως έχει μάθει κανείς και όπως τον βολευεί.
Εγώ παραδείγματος χάριν έχω μάθει να κάνω ακροβατικά 3δ χωρίς να χρησιμοποιώ ζωνάρι στο λαιμό και χωρίς επίσης να πιάνω τα στίκ με τα δυό δάχτυλα όπως ενδικνύετε. Παρόλα αυτά εκτελώ τα ακροβατικά μου με αρκετή ακρίβεια και χωρίς προβλήματα.
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από King Kostas »

Μάριος Παπαδόπουλος έγραψε:
....έχω μάθει να κάνω ακροβατικά 3δ χωρίς να χρησιμοποιώ ζωνάρι στο λαιμό και χωρίς επίσης να πιάνω τα στίκ με τα δυό δάχτυλα όπως ενδικνύετε....


Οι ναυτικοί λόγω ναυτικού φυλλαδίου εξαιρούνται διότι είναι και του λιμανιού αλλά και του σαλονιού.....:p
Μάριος Παπαδόπουλος

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Μάριος Παπαδόπουλος »

Είσαι ωραίος Κώστα μου !!!!!! χαχαχαχαχαχαχαχαχα
pappy
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: Πέμ Απρ 03, 2008 3:54 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από pappy »

Η θέση των διακοπτών σε μία τηλεκατεύθυνση είναι ότι ακριβώς είναι και τα χειριστήρια και οι μανέτες σε ένα αληθινό κοκπιτ.
Η θέση και κίνηση των μανετών για τo σύστημα τροχών τα flaps και τα στοιχεία των κινητήρων ακόμα και στα Πυροσβεστικά οι emergency μανετες άφεσης νερού έχουν τέτοια φορά που ακολουθεί την πραγματικότητα.
Τι εννοώ για όσους δεν κατάλαβαν....
Τα flaps κατεβαίνουν οι τροχοί κατεβαίνουν οι πόρτες ανοίγουν προς τα κάτω και κλείνουν προς τα πάνω για άφεση νερού.
Αρα λογικά λοιπόν οι διακόπτες πρέπει να έχουν την λογική τους θέση στο On και το off αν θέλουμε να έχουμε το σωστό setup. Μπορεί να φαντάζει περίεργο, άλλοι διακόπτες να κινούνται αλλιώς και άλλοι αλλιώς αλλά ανάλογα με την φορά τους και λόγω του ότι ακολουθούν την φυσική κίνηση της επιφάνειας ή του συστήματος που ελέγχουν μπορούν να αποτυπωθούν καλύτερα στο μυαλό και μετά να περάσουν στο παρασυμπαθητικό σύστημα του εγκεφάλου προκειμένου με την εκπαίδευση και την συνεχή επανάληψη αυτές να γίνουν φυσικές κινήσεις και αντανακλαστικές!!!!

Δηλαδή
διακόπτης flaps
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
retracts
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
φρένα
ΑΝΩ= απεμπλεγμένα ΚΑΤΩ=ενεργοποιημένα
Air brakes
ΑΝΩ=ενεργοποιημένα Κάτω=απενεργοποιημένα

Σε περίπτωση που ο διακόπτης είναι στην επάνω μεριά της ΤΚ και όχι στα πλάγια τότε προς την μεριά του χειριστή είναι το ΑΝΩ και προς τα μπροστά είναι το ΚΑΤΩ.

Να πώ εδώ ότι θυμάμαι από τον πατέρα μου όταν πέταγε πριν από πολλά χρόνια με τα NORATLAS που μου έλεγε το κλασσικό ποιηματάκι που λέει ο συγκυβερνήτης στον Κυβερνήτη πριν δώσει στοιχεία στην άκρη του διαδρόμου για απογείωση:
FLAPS DOWN-SLATS UP-GEAR DOWN LOCKED (προσπαθείστε να το πείτε χωρίς κενά στις λέξεις είναι σαν γλωσσοδέτης!!!!!):D:D
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Η δική μου άποψη....
επειδή έχουμε να κάνουμε με ακούσια κίνηση διακόπτη που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε θα πρότεινα όλες οι κινήσεις να είναι οι κλασικές on off αυτό που έχουμε μάθει σε όλα τα είδη διακόπτη .....τραβάμε κάτω για να ανοίξει ότι και να είναι
Όλα λοιπόν πάνω off και για ενεργοποίηση κάτω Έτσι στην κρίσιμη φάση δεν χρειάζεται συνδυασμός αλλά ακουσία κίνηση Μόνο στα ανεμόπτερα χωρίς μοτέρ τα flaps μπαίνουν στο sτick του γκαζιού και είναι στην μέση ουδέτερα και ανάλογα ανεβαίνουν η κατεβαίνουν σε θέση airbrake η flaps Στην περίπτωση που έχουμε μόνο airbrake sto φτερό (καταστροφείς) τότε και πάλι με το stick πάνω είναι κλειστά και ανήgουν όσο το κατεβάζουμε
Δηλαδή καλό θα είναι πάντα να είμαστε με την ίδια κίνηση σε όλα τα είδη διακόπτη και σε όλα τα μοντέλα μας μοντέλα
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

Θα συμφωνήσω και εγώ με το Αντώνη και τον pappy. Όσοι πετούν και 1:1 αεροπλάνα είμαι σίγουρος οτι θα συμφωνούν σε αυτή την μόντα. Δεν είναι τυχαίο οτι οι λεβιέδες και οι διακόπτες "ορίζουν" την κατάσταση μέσα σε ένα κόκπιτ. Ακόμα και το φούλ γκάζι να επιτυγχάνεται με την μανέτα του γκαζιού προς τα μπροστά έχει αυτή την φιλοσοφία. Έτσι πρέπει να ορίζεται και η κατάσταση και σε μια τηλεκατεύθυνση. Αλλιώς ο καθένας μπορεί να πετάει το αεροπλάνο του και μόνο. Άσε που μπορεί και ο ίδιος να ξεχνάει μετά απο κάποιο καιρό τις θέσεις των διακοπτών αν δεν τις βάζει με αυτό τον τρόπο..
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από King Kostas »

Απορίες:


  • Τα high & low rates σε τι θέσει του switch τα βάζετε; (πάνω high και κάτω low κτλ)
  • Αν υποθέσουμε ότι πετάμε με Τ/Κ όπου το αριστερό stick είναι το throttle/rudder (νομίζω λέγετε και Mode1….θα θυμάμαι) τα high & low rates των Rudder, Ailerons και Elevator σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
  • Τα flaps και τα retracts σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;

Με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα είπαν όλοι οι φίλοι πριν.
NIKOS5113
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 04, 2010 1:54 am

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από NIKOS5113 »

Τρύφωνας έγραψε: Θα συμφωνήσω και εγώ με το Αντώνη και τον pappy. Όσοι πετούν και 1:1 αεροπλάνα είμαι σίγουρος οτι θα συμφωνούν σε αυτή την μόντα. Δεν είναι τυχαίο οτι οι λεβιέδες και οι διακόπτες "ορίζουν" την κατάσταση μέσα σε ένα κόκπιτ. Ακόμα και το φούλ γκάζι να επιτυγχάνεται με την μανέτα του γκαζιού προς τα μπροστά έχει αυτή την φιλοσοφία. Έτσι πρέπει να ορίζεται και η κατάσταση και σε μια τηλεκατεύθυνση. Αλλιώς ο καθένας μπορεί να πετάει το αεροπλάνο του και μόνο. Άσε που μπορεί και ο ίδιος να ξεχνάει μετά απο κάποιο καιρό τις θέσεις των διακοπτών αν δεν τις βάζει με αυτό τον τρόπο..


Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων. Προσωπικά ακολουθώ την τακτική του pappy και συμφωνώ μαζί του.
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από nasa »

pappy έγραψε: Τα flaps κατεβαίνουν οι τροχοί κατεβαίνουν οι πόρτες ανοίγουν προς τα κάτω και κλείνουν προς τα πάνω για άφεση νερού.
Αρα λογικά λοιπόν οι διακόπτες πρέπει να έχουν την λογική τους θέση στο On και το off αν θέλουμε να έχουμε το σωστό setup.
Δηλαδή
διακόπτης flaps
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
retracts
ΑΝΩ= κλειστα ΚΑΤΩ=ανοιχτά
φρένα
ΑΝΩ= απεμπλεγμένα ΚΑΤΩ=ενεργοποιημένα
Air brakes
ΑΝΩ=ενεργοποιημένα Κάτω=απενεργοποιημένα

Σε περίπτωση που ο διακόπτης είναι στην επάνω μεριά της ΤΚ και όχι στα πλάγια τότε προς την μεριά του χειριστή είναι το ΑΝΩ και προς τα μπροστά είναι το ΚΑΤΩ.


Αντώνης Κριτζάς έγραψε: Η δική μου άποψη....
επειδή έχουμε να κάνουμε με ακούσια κίνηση διακόπτη που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε θα πρότεινα όλες οι κινήσεις να είναι οι κλασικές on off αυτό που έχουμε μάθει σε όλα τα είδη διακόπτη .....τραβάμε κάτω για να ανοίξει ότι και να είναι
Όλα λοιπόν πάνω off και για ενεργοποίηση κάτω


NIKOS5113 έγραψε: Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων.



...φίλε NIKOS5113...αν προσέξεις λίγο επιστάμενα και ο pappy και ο Α.Κριτζάς λένε σε γενικές γραμμές το ίδιο πράγμα, δηλ. ΑΝΩ=off=κλειστά...ΚΑΤΩ=on=ανοικτά...!_Β_Ο...το ίδιο αφήνουν να εννοηθεί και οι Τρύφωνας και J. Χάλαρης ...άρα θα συμφωνήσω και εγώ με τους προλαλήσαντες..._P_P
η ταν, η, τα πετάν...
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Το μπέρδεμα έγινε γιατί πολλοί περιγράφουμε διαφορετικά το πάνω κάτω η το μπρος πίσω στην Τηλση ανάλογα με την θέση της
Εγώ μιλώ για τηλση όρθια στην οποία έχω μάλιστα φροντίσει όλα τα διακοπτάκια να έχουν την ίδια φορά
Αυτό που είναι σημαντικό είναι αυτό που είπε ο Τρύφωνας Ότι σε όλα τα συστήματα μας να έχουμε την ιδία μέθοδο Σίγουρα αν πετάξουμε με μοντέλο άλλου η θα τον ρωτήσουμε η θα δοκιμάσουμε τις κινήσεις
Τα δικά όμως μας πρέπει να είναι όλα ίδια
Ακόμη και στα αυτοκίνητα υπάρχει θέμα με διαφορετική λειτουργία Στο δικό μου αυτοκίνητο πρέπει να ανεβάζεις τον λεβιέ για τους καθαριστήρες ενώ στης γυναίκας μου να τον κατεβάζεις Φανταστείτε να χρειαστεί μια γρήγορη κίνηση επειδή κάποιος έπεσε σε λακκούβα και πέταξε λασπόνερα στο τζάμι σου Σε άλλα τραβάς για τα μεγάλα φώτα και σε άλλα σπρώχνεις κλπ Πάλι καλά που τώρα τελευταία όλοι έχουν το φλας στην ίδια θεση
Άβαταρ μέλους
Dell Gatto Grande
Δημοσιεύσεις: 1721
Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Dell Gatto Grande »

John Χάλαρης έγραψε: Απορίες:


  • Τα high & low rates σε τι θέσει του switch τα βάζετε; (πάνω high και κάτω low κτλ)
  • Αν υποθέσουμε ότι πετάμε με Τ/Κ όπου το αριστερό stick είναι το throttle/rudder (νομίζω λέγετε και Mode1….θα θυμάμαι) τα high & low rates των Rudder, Ailerons και Elevator σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;
  • Τα flaps και τα retracts σε ποια switches επιλέγετε να τα βάζετε;

Με βρίσκουν σύμφωνο τα όσα είπαν όλοι οι φίλοι πριν.


χρησιμοποιώ για όλες τις επιφάνειες έναν διακόπτη τριών θέσεων στα ακροβατικά που είναι low rates> high rates> 3d rates με τα τελευταία να είναι ο διακόπτης τραβηγμένος προς το μέρος μου .@P@
Τρύφωνας
Δημοσιεύσεις: 1431
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 30, 2008 12:40 pm

Απάντηση: Φορά διακοπτών τηλεκατεύθυνσης

Δημοσίευση από Τρύφωνας »

NIKOS5113 έγραψε: Πώς γίνεται να συμφωνείς και με τους δύο αφού είναι αντίθετες οι απόψεις τους? Ο Αντώνης υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχει μία θέση για το on και μια θέση για το off με την ίδια φορά σε όλους τους διακόπτες. O pappy υποστηρίζει ότι το αντίθετο, ότι η φορά των διακοπτών θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τις φυσικές και αντανακλαστικές κινήσεις του εγκεφάλου, όπως συμβαίνει και στα κοκπιτ των πραγματικών αεροπλάνων. Προσωπικά ακολουθώ την τακτική του pappy και συμφωνώ μαζί του.


Συμφωνώ γιατί εννοούν το αυτονόητο. Δεν είναι καθόλου αντίθετες οι απόψεις τους και πολύ σωστά το επισύμμανε ο nasa. Στην Γενική αεροπορία όπως και σε κάθε εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων επικρατεί επίσης το αυτονόητο. Απορώ πως δεν καταλαβαίνεις το αυτονόητο και διαφωνείς κιόλας!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Κατασκευές - Ιδέες”