Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Απάντηση
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

Καλησπερα, αντιμετωπιζω το εξης προβλημα και θα ηθελα τα φωτα σας...
Λοιπον, οταν κανω 1/4 αριστερα το stick της ουρας τερματιζει το tail slider, ομοιως οταν κανω 1/4 δεξια το stick παλι τερματιζει το tail slider, δηλαδη δεν υπαρχει μια συνεχεια στην κινηση μεταξυ stick - servo - tail slider , το tail slider τερματιζει πριν καν τερματισει το stick ειτε αριστερα ειτε δεξια. Φοραω το GYRO 401 και servo S9253. Σκεφτομαι μηπως δεν τροφοδειται με σωστο ρευμα το GYRO και κανει αυτα τα μπερδεματα ή τα εχει παιξει το GYRO? Δοκιμασα και ενα αλλο servo αναλογικο βεβαια και παλι τα ιδια εκανε, τερματιζε ειτε αριστερα, ειτε δεξια χωρις να εχει κανει ολη την διαδρομη το stick:-\
Ευχαριστω εκ τω πρωτερω.
gxaid
Δημοσιεύσεις: 501
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 27, 2008 4:26 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από gxaid »

salasgr έγραψε: Καλησπερα, αντιμετωπιζω το εξης προβλημα και θα ηθελα τα φωτα σας...
Λοιπον, οταν κανω 1/4 αριστερα το stick της ουρας τερματιζει το tail slider, ομοιως οταν κανω 1/4 δεξια το stick παλι τερματιζει το tail slider, δηλαδη δεν υπαρχει μια συνεχεια στην κινηση μεταξυ stick - servo - tail slider , το tail slider τερματιζει πριν καν τερματισει το stick ειτε αριστερα ειτε δεξια. Φοραω το GYRO 401 και servo S9253. Σκεφτομαι μηπως δεν τροφοδειται με σωστο ρευμα το GYRO και κανει αυτα τα μπερδεματα ή τα εχει παιξει το GYRO? Δοκιμασα και ενα αλλο servo αναλογικο βεβαια και παλι τα ιδια εκανε, τερματιζε ειτε αριστερα, ειτε δεξια χωρις να εχει κανει ολη την διαδρομη το stick:-\
Ευχαριστω εκ τω πρωτερω.


Ενδιαφέρον... Αν τερμάτιζε πρώτα το stick θα ήταν λίγο πιό φυσιολογικό...

Ερώτηση λοιπόν: Η ρύθμισή σου στην Τ/Κ για το travel adjustment (ή αλλιώς end points) ποιά είναι? Είναι στο 100%?

Επίσης φρόντισε τα Double Rates να είναι επίσης 100% και όχι περισσότερο.

Δοκίμασε να μετακομίσεις τη ντίζα στη χαμηλότερη τρύπα στο horn του servo (δηλ. όσο πιο κοντά στον άξονα του servo) ώστε να μικρύνεις τη μετατόπιση.
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

gxaid έγραψε: Ενδιαφέρον... Αν τερμάτιζε πρώτα το stick θα ήταν λίγο πιό φυσιολογικό...

Ερώτηση λοιπόν: Η ρύθμισή σου στην Τ/Κ για το travel adjustment (ή αλλιώς end points) ποιά είναι? Είναι στο 100%?

Επίσης φρόντισε τα Double Rates να είναι επίσης 100% και όχι περισσότερο.

Δοκίμασε να μετακομίσεις τη ντίζα στη χαμηλότερη τρύπα στο horn του servo (δηλ. όσο πιο κοντά στον άξονα του servo) ώστε να μικρύνεις τη μετατόπιση.


Ναι οντως....κοιτα ολα ειναι κανονικα ρυθμισμενα atv -d/r τωρα με την ντιζα θα δειξει αλλα τι συμβαινει...? Οταν κατεβαζω το atv κοντα στο 60% και αριστερα και δεξια (τ/κ futaba 8fg) καταφερνω να εχω μια συνεχεια στο servo με το stick και το tail slider `M`.
Μηπως τα εχει παιξει το gyro?
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από DjBac »

Τα ΑΤV/End points δεν τα πειράζεις.Αν τα πειράξεις αλλάζεις την ταχύτητα απόκρισης του στικ. Αυτά τα φτιάχνεις από το γυροσκόπιο.

Μάλλον μηχανικό είναι το πρόβλημά σου. Δοκίμασε να βάλεις την ντίζα πιο κοντά στο κέντρο του σέρβο!
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

DjBac έγραψε: Τα ΑΤV/End points δεν τα πειράζεις.Αν τα πειράξεις αλλάζεις την ταχύτητα απόκρισης του στικ. Αυτά τα φτιάχνεις από το γυροσκόπιο.

Μάλλον μηχανικό είναι το πρόβλημά σου. Δοκίμασε να βάλεις την ντίζα πιο κοντά στο κέντρο του σέρβο!


Το προβλημα ειναι οτι τερματιζει το servo ειτε αριστερα ειτε δεξια πολυ πριν τερματισει το ουραιο stick στην εκαστοτε κινηση.... Να προσθεσω οτι το limit στο gyro το εχω στο max 140 και παλι τα ιδια....
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από DjBac »

Ακριβώς γι'αυτό είναι μηχανικό το πρόβλημα! Δίνει μεγάλη κίνηση το servo arm. Δοκίμασε να βάλεις την ντίζα πιο μέσα και πες μας το αποτέλεσμα!
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

DjBac έγραψε: Ακριβώς γι'αυτό είναι μηχανικό το πρόβλημα! Δίνει μεγάλη κίνηση το servo arm. Δοκίμασε να βάλεις την ντίζα πιο μέσα και πες μας το αποτέλεσμα!


φιλε μου η δε σε καταλαβαινω η δε με καταλαβαινεις.....δεν εχει να κανει με την ντιζα και το σερβο αρμ, μαλλον δεν το εξηγω σωστα_Β_Ο Λοιπον κοιτωντας μονο την κεφαλη του σερβο....κανω σιγα σιγα το στικ αριστερα και πριν φτασει στο τερμα η κινηση αυτη(ολο το στικ αριστερα) και περιπου σε διαδρομη 1/4 εχει τερματισει το σερβο, το ιδιο συμβαινει και οταν μετακινω το στικ δεξια...
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από DjBac »

Τώρα το λες σωστά! Τι frame rate έχεις δηλώσει? Το έχεις βάλει για ψηφιακό σέρβο?
kordi
Δημοσιεύσεις: 93
Εγγραφή: Κυρ Απρ 18, 2010 9:36 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από kordi »

Έκανες κάποια αλλαγή και έχεις αυτό το πρόβλημα? ή είναι καινούργια η εγκατάσταση?
Έχεις την ίδια συμπεριφορά με το γυροσκόπιο σε Heading lock και σε Normal mode?
Πολλές φόρες σε Heading lock to 401 όταν κανείς μια κίνηση με το stick και δεν αισθάνεται ανταπόκριση (όταν το πίσω στροφιο δεν δουλεύει) συνεχίζει και δίνει μέχρι να τερματίζει το servo.
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

kordi έγραψε: Έκανες κάποια αλλαγή και έχεις αυτό το πρόβλημα? ή είναι καινούργια η εγκατάσταση?
Έχεις την ίδια συμπεριφορά με το γυροσκόπιο σε Heading lock και σε Normal mode?
Πολλές φόρες σε Heading lock to 401 όταν κανείς μια κίνηση με το stick και δεν αισθάνεται ανταπόκριση (όταν το πίσω στροφιο δεν δουλεύει) συνεχίζει και δίνει μέχρι να τερματίζει το servo.


Ναι επιλογη digital το εχω κανονικα - frame rate :-\
Αλλαγη ναι εχω κανει, αλλαξα δεκτη futaba R6008hs και τ/κ futaba 8fg, οντως με την αλλαγη ξεκινησαν τα μπερδεματα...
Επιπροσθετα ειτε ειμαι σε ΗΗ ειτε σε NM το ιδιο και το αυτο με μια ελαχιστη διαφορα οταν ειμαι NM
Οταν ειχα την eclipse ηταν πιο ευκολα τα πραματα, τωρα αυτη η τ/κ με εχει μπερδεψει αρκετα...καμια σχεση οι δυο τους...πχ αλλαζεις το ΗΗ σε NM απο μεσα απο την τ/κ και επιπλεον οι τιμες του rate παραμενουν ιδιες, δηλ αν βαλεις 70% και εισαι σε ΗΗ και γυρισεις σε ΝΜ παραμενει το ιδιο...>F<
Αν εισαι σε ΗΗ και βαλεις 30% δε σε βαζει σε ΝΜ, δεν σβηνει το λαμπακι απο το gyro...παραμενει σε ΗΗ, παρα μονο εαν το αλλαξεις manual απο ΗΗ σε ΝΜ.
DjBac
Δημοσιεύσεις: 408
Εγγραφή: Δευ Αύγ 02, 2010 9:00 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από DjBac »

Δοκίμασε να αλλάξεις από ΗΗ σε ΝΜ με αρνητικές τιμές! π.χ. -50% ή το αντίθετο!
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

DjBac έγραψε: Δοκίμασε να αλλάξεις από ΗΗ σε ΝΜ με αρνητικές τιμές! π.χ. -50% ή το αντίθετο!

Δεν παιρνει αρνητικες τιμες η συγκεκριμενη τ/κ ...
bladeskiller
Δημοσιεύσεις: 720
Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από bladeskiller »

Καταρχήν πρέπει να γίνει κατανοητό το εξής. Με το γυροσκόπιο σε ΗΗ, όσο μικρή κίνηση κι αν δώσει κανείς στο στικ ,το σερβό θα τερματίσει έτσι κι αλλιώς. Απλά ,αν η κίνηση είναι μικρή ,το σερβό θα κινηθεί προς το τέρμα πιο αργά. Αυτό γιατί σε ΗΗ ,το στικ δίνει εντολή στο γυροσκόπιο για το πόσο γρήγορη πρέπει να είναι η στροφή του ελικοπτέρου κι από κει και πέρα το authority για το βήμα της ουράς ανήκει αποκλειστικά στο γυροσκόπιο. Δηλαδή ,σε ΗΗ ,το στικ ελέγχει το βήμα του ουραίου μόνο έμεσα. Συνεπώς η ρύθμιση των ΕΡΑ από την τηλεκατεύθυνση δεν έχει καμιά επίδραση στα τέρματα του σερβό αλλά στα όρια της ταχύτητας περιστροφής στις δύο κατευθύνσεις. Τα τέρματα θα ρυθμιστούν από το τριμεράκι Limit που έχει πάνω του το γυροσκόπιο καθως και απο την τρύπα στην οποία θα συνδεθεί η ντίζα του ουραίου. Η επιλογή της τρύπας θα πρέπει να γίνει έτσι ώστε η ρύθμιση του limit να είναι κοντά όσο γίνεται στο 100%.
Η διαδικασία απλή. Αφού πρώτα έχουμε ρυθμίσει μηχανικά τον ουραίο ρότορα ώστε σε ΝΜ με το στικ και το τριμ στο κέντρο το slide να είναι περίπου στη μέση της διαδρομής του (βήμα μηδέν ή ελάχιστα προς τα δεξιά) γυρνάμε σε ΗΗ. Με τα ΕΡΑ 100% και στις δύο κατευθύνσεις δίνουμε και κρατάμε 1/5 στικ προς τα δεξιά και παρακολουθούμε τι κάνει ο ουραίος ρότορας. Ασχετα πόσο λίγο στικ έχουμε δώσει αυτός θα μετακινηθεί σιγά σιγά προς το τέρμα. Αν αυτό το τέρμα δεν δίνει αρκετό βήμα αυξάνουμε το τριμεράκι limit του γυροσκοπίου προις τα δεξιά μέχρι να τερματίσει η διαδρομή. Αν αντίθετα η διαδρομή είναι μεγάλη και το σερβό ζορίζει επειδή τερματίζει το slide μειώνουμε τη διαδρομή γυρνώντας το ίδιο τριμεράκι αριστερά. Αυτό όσον αφορά τα τέρματα του σερβό. Τώρα ,αν στη δοκιμή πτήσης το rudder φανεί πολύ απότομο ,ΤΟΤΕ θα πειράξουμε τα ΕΡΑ ώστε να ρυθμίσουμε το pirouette rate εκεί που θέλουμε.
Το "κλου" της υπόθεσης είναι ότι ,σε ΗΗ, τα ΕΡΑ ΔΕΝ ρυθμίζουν τα τέρματα του σερβό αλλά το pirouette rate. Τα τέρματα ρυθμίζονται από το τριμεράκι του γυροσκοπίου.



Φιλικά Κώστας.
salasgr
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 05, 2011 3:01 am

Απάντηση: Προβλημα με servo ουρας και stick ουρας

Δημοσίευση από salasgr »

bladeskiller έγραψε: Καταρχήν πρέπει να γίνει κατανοητό το εξής. Με το γυροσκόπιο σε ΗΗ, όσο μικρή κίνηση κι αν δώσει κανείς στο στικ ,το σερβό θα τερματίσει έτσι κι αλλιώς. Απλά ,αν η κίνηση είναι μικρή ,το σερβό θα κινηθεί προς το τέρμα πιο αργά. Αυτό γιατί σε ΗΗ ,το στικ δίνει εντολή στο γυροσκόπιο για το πόσο γρήγορη πρέπει να είναι η στροφή του ελικοπτέρου κι από κει και πέρα το authority για το βήμα της ουράς ανήκει αποκλειστικά στο γυροσκόπιο. Δηλαδή ,σε ΗΗ ,το στικ ελέγχει το βήμα του ουραίου μόνο έμεσα. Συνεπώς η ρύθμιση των ΕΡΑ από την τηλεκατεύθυνση δεν έχει καμιά επίδραση στα τέρματα του σερβό αλλά στα όρια της ταχύτητας περιστροφής στις δύο κατευθύνσεις. Τα τέρματα θα ρυθμιστούν από το τριμεράκι Limit που έχει πάνω του το γυροσκόπιο καθως και απο την τρύπα στην οποία θα συνδεθεί η ντίζα του ουραίου. Η επιλογή της τρύπας θα πρέπει να γίνει έτσι ώστε η ρύθμιση του limit να είναι κοντά όσο γίνεται στο 100%.
Η διαδικασία απλή. Αφού πρώτα έχουμε ρυθμίσει μηχανικά τον ουραίο ρότορα ώστε σε ΝΜ με το στικ και το τριμ στο κέντρο το slide να είναι περίπου στη μέση της διαδρομής του (βήμα μηδέν ή ελάχιστα προς τα δεξιά) γυρνάμε σε ΗΗ. Με τα ΕΡΑ 100% και στις δύο κατευθύνσεις δίνουμε και κρατάμε 1/5 στικ προς τα δεξιά και παρακολουθούμε τι κάνει ο ουραίος ρότορας. Ασχετα πόσο λίγο στικ έχουμε δώσει αυτός θα μετακινηθεί σιγά σιγά προς το τέρμα. Αν αυτό το τέρμα δεν δίνει αρκετό βήμα αυξάνουμε το τριμεράκι limit του γυροσκοπίου προις τα δεξιά μέχρι να τερματίσει η διαδρομή. Αν αντίθετα η διαδρομή είναι μεγάλη και το σερβό ζορίζει επειδή τερματίζει το slide μειώνουμε τη διαδρομή γυρνώντας το ίδιο τριμεράκι αριστερά. Αυτό όσον αφορά τα τέρματα του σερβό. Τώρα ,αν στη δοκιμή πτήσης το rudder φανεί πολύ απότομο ,ΤΟΤΕ θα πειράξουμε τα ΕΡΑ ώστε να ρυθμίσουμε το pirouette rate εκεί που θέλουμε.
Το "κλου" της υπόθεσης είναι ότι ,σε ΗΗ, τα ΕΡΑ ΔΕΝ ρυθμίζουν τα τέρματα του σερβό αλλά το pirouette rate. Τα τέρματα ρυθμίζονται από το τριμεράκι του γυροσκοπίου.



Φιλικά Κώστας.


Kωστα σε ευχαριστω πολυ και γενικα ολα τα παιδια που απαντησαν στο προβλημα μου!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων”