ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
Πώς εκτελούνται οι ασκήσεις?
Για να δούμε τώρα σχηματικά κάθε άσκηση του πτητικού προγράμματος. Τα σκιτσάκια είναι από το εγχειρίδιο κανονισμών που βρίσκεται ανηρτημένο στον ιστότοπο της FAI.
Για να δούμε τώρα σχηματικά κάθε άσκηση του πτητικού προγράμματος. Τα σκιτσάκια είναι από το εγχειρίδιο κανονισμών που βρίσκεται ανηρτημένο στον ιστότοπο της FAI.
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ
Συνηθισμένα λάθη
-Κράτημα του μοντέλου από τον διαγωνιζόμενο ή τον βοηθό αφού καλέσει ΑΡΧΗ
-Εκτροπή πορείας του μοντέλου κατά την τροχοδρόμηση. Στα πισώροδα είναι αποδεκτή μια μικρή εκτροπή αφού το μοντέλο σηκώσει ουρά.
-Απογείωση πολύ νωρίς ή πολύ αργά.
-Πολύ γρήγορη επιτάχυνση
-Μη ομαλή απογείωση
-Πολύ μεγάλη ή πολύ μικρή γωνία ανόδου
-Μη χρησιμοποίηση flaps(αν υπάρχουν)
-Μη χρήση ανασυρσης τροχών (αν υπάρχουν)
-Μη ρεαλλιστική στροφή μετά τη φάση ανόδου
-Η στροφή μετά τη φάση ανόδου δεν είναι 90 μοίρες
Συνηθισμένα λάθη
-Κράτημα του μοντέλου από τον διαγωνιζόμενο ή τον βοηθό αφού καλέσει ΑΡΧΗ
-Εκτροπή πορείας του μοντέλου κατά την τροχοδρόμηση. Στα πισώροδα είναι αποδεκτή μια μικρή εκτροπή αφού το μοντέλο σηκώσει ουρά.
-Απογείωση πολύ νωρίς ή πολύ αργά.
-Πολύ γρήγορη επιτάχυνση
-Μη ομαλή απογείωση
-Πολύ μεγάλη ή πολύ μικρή γωνία ανόδου
-Μη χρησιμοποίηση flaps(αν υπάρχουν)
-Μη χρήση ανασυρσης τροχών (αν υπάρχουν)
-Μη ρεαλλιστική στροφή μετά τη φάση ανόδου
-Η στροφή μετά τη φάση ανόδου δεν είναι 90 μοίρες
- Συνημμένα
-
- απογειωση.jpg (81.13 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ 8
Συνηθισμένα λάθη
-Η είσοδος δεν γίνεται μετά από πορεία παράλληλη με τον διάδρομο
-Οι κύκλοι δεν έχουν ίδια διάμετρο
-Δεν διατηρείται ίδιο ύψος
- Οι κύκλοι δεν είναι κύκλοι αλλά τεθλασμένες γραμμές
-Το κέντρο της άσκησης, δηλαδή εκεί που τελειώνει ο πρώτος και αρχίζει ο δεύτερος δεν είναι το ίδιο σημείο και μάλλιστα μπροστά από τους κριτές
-Η έξοδος δεν έχει την ίδια κατεύθυνση με την είσοδο
-Η πορεία εισόδου και εξόδου δεν είναι παράλληλες με τους κριτές
-Η όλη μανούβρα δεν είναι ρεαλλιστική σε σχέση με το αληθινό αεροπλάνο
-Η κίνηση του μοντέλου δεν είναι ομαλή και σταθερή
-Η μανούβρα γίνεται πολύ κοντά/μακρυά ή πολύ ψηλά/χαμηλά
Συνηθισμένα λάθη
-Η είσοδος δεν γίνεται μετά από πορεία παράλληλη με τον διάδρομο
-Οι κύκλοι δεν έχουν ίδια διάμετρο
-Δεν διατηρείται ίδιο ύψος
- Οι κύκλοι δεν είναι κύκλοι αλλά τεθλασμένες γραμμές
-Το κέντρο της άσκησης, δηλαδή εκεί που τελειώνει ο πρώτος και αρχίζει ο δεύτερος δεν είναι το ίδιο σημείο και μάλλιστα μπροστά από τους κριτές
-Η έξοδος δεν έχει την ίδια κατεύθυνση με την είσοδο
-Η πορεία εισόδου και εξόδου δεν είναι παράλληλες με τους κριτές
-Η όλη μανούβρα δεν είναι ρεαλλιστική σε σχέση με το αληθινό αεροπλάνο
-Η κίνηση του μοντέλου δεν είναι ομαλή και σταθερή
-Η μανούβρα γίνεται πολύ κοντά/μακρυά ή πολύ ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- figure 8.jpg (77.86 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
Εδώ να κάνω μια παρένθεση για να ενημερώσω ότι το Πανελλήνιο πρωτάθλημα scale F4C & ARF θα διεξαχθεί για φέτος στο μοντελοδρόμιο Hobbybox στο Ακραίφνιο στις 17-18 Σεπτεμβρίου 2011. Ελπίζω σε , τουλάχιστον περισσότερες από πέρισυ συμμετοχές. Τώρα πια, όσοι διαβάζετε αυτές τις σελίδες και σας αρέσουν τα μοντέλα υπό κλίμακα, έχετε και ενημέρωση για τα περοσσότερα από εκείνα που χρειάζεται να γνωρίζετε για λάβετε μέρος.
Πολλοί ή λίγοι, πάντα περνάμε πολύ ωραία.
Πολλοί ή λίγοι, πάντα περνάμε πολύ ωραία.
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
Ακήσεων συννέχεια
ΚΑΘΟΔΟΣ 360 μοιρών
Συνηθισμένα λάθη
-Ο βαθμός καθόδου δεν είναι σταθερός
-Κάθοδος πολύ απότομη
-Τα στοιχεία του κινητήρα δεν είναι σταθερά ή είναι πολύ υψηλά
-Η οριζόντια προβολή του ίχνους του μοντέλου δεν είναι κύκλος
-Όχι ικανή απώλεια ύψους
-Το κέντρο του κύκλου δεν είναι μπροστά στους κριτές
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται σε ύψος μικρότερο από 6 μέτρα
-Η διεύθυνση εισόδου και εξόδου δεν είναι παράλληλα με τους κριτές
-Η κλήση αρχής και τέλους της άσκησης δεν γίνονται σε οριζόντια πορεία πτήσης
-Εκτέλεση πολύ μακτυά ή πολύ κοντά
ΚΑΘΟΔΟΣ 360 μοιρών
Συνηθισμένα λάθη
-Ο βαθμός καθόδου δεν είναι σταθερός
-Κάθοδος πολύ απότομη
-Τα στοιχεία του κινητήρα δεν είναι σταθερά ή είναι πολύ υψηλά
-Η οριζόντια προβολή του ίχνους του μοντέλου δεν είναι κύκλος
-Όχι ικανή απώλεια ύψους
-Το κέντρο του κύκλου δεν είναι μπροστά στους κριτές
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται σε ύψος μικρότερο από 6 μέτρα
-Η διεύθυνση εισόδου και εξόδου δεν είναι παράλληλα με τους κριτές
-Η κλήση αρχής και τέλους της άσκησης δεν γίνονται σε οριζόντια πορεία πτήσης
-Εκτέλεση πολύ μακτυά ή πολύ κοντά
- Συνημμένα
-
- 360descend.jpg (72.27 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ
Συνηθισμένα λάθη
-Η κάθοδος δεν ξεκινά στο βασικό σκέλος (base leg στο σκίστο)
-Η στροφή για την τελική δεν έχει σταθερό ρυθμό ή δεν είναι 90 μοίρες
-Η κάθοδος από το βασικό σκέλος δεν είναι σταθερή και ομαλή
-Το μοντέλο δεν επιτυγχάνει ορθή προσέγγιση πρίν την προσγείωση
-Το μοντέλο δεν ακουμπάει ομαλά
-Το μοντέλο αναπηδάει
-Ρίχνει φτερό
-Ακουμπάει ακροπτερύγιο στο διάδρομο
-Δεν επιβραδύνει ομαλά
-Τροχοδρομεί με ανεξέλεγκτη ταχύτητα ή στρίβει
-Κάνει nose over(μπρουμουτάει και σέρνεται η μύτη). 30% μείωση βαθμολογίας για nose over και μηδενισμός για ανεξέλεγκτη πορεία με υπερστροφή.
Συνηθισμένα λάθη
-Η κάθοδος δεν ξεκινά στο βασικό σκέλος (base leg στο σκίστο)
-Η στροφή για την τελική δεν έχει σταθερό ρυθμό ή δεν είναι 90 μοίρες
-Η κάθοδος από το βασικό σκέλος δεν είναι σταθερή και ομαλή
-Το μοντέλο δεν επιτυγχάνει ορθή προσέγγιση πρίν την προσγείωση
-Το μοντέλο δεν ακουμπάει ομαλά
-Το μοντέλο αναπηδάει
-Ρίχνει φτερό
-Ακουμπάει ακροπτερύγιο στο διάδρομο
-Δεν επιβραδύνει ομαλά
-Τροχοδρομεί με ανεξέλεγκτη ταχύτητα ή στρίβει
-Κάνει nose over(μπρουμουτάει και σέρνεται η μύτη). 30% μείωση βαθμολογίας για nose over και μηδενισμός για ανεξέλεγκτη πορεία με υπερστροφή.
- Συνημμένα
-
- προσγειωση.jpg (69.76 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
Πάμε τώρα στις ασκήσεις επιλογής
CHANDELLE
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο περνάει μπροστά από τους κριτές και πραγματοποιεί μία στροφή 180 μοιρών με ταυτόχρονη άνοδο προς την αντίθετη πλευρά από τους κριτές. Η έξοδος γίνεται πάλι σε ευθεία οριζοντία πτήση μπροστά από τους κριτές. Ο βαθμός ανόδου πρέπει να είναι ανάλογος των δυνατοτήτων του πραγματικού. Δηλαδή ένα αεροπλάνο με μικρή ισχύ κινητήρα θα πρέπει να την εκτελέσει με μικρό βαθμό ανόδου.
Η άσκηση αυτή είναι μόνο για μή ακροβατικά μοντέλα.
Συνηθισμένα λάθη.
-Η στροφή (και η άνοδος) δεν είναι σταθερή και συννεχής
-Το μισό του ύψους που κερδίζει δεν είναι στις 90 μοίρες
-Χρησιμοποιείται υπερβολική-μη ρεαλιστική ισχύς για να επιτευχθεί η άνοδος
-Μικρή συνολική άνοδος
-Αρχή και τέλος της άσκησης όχι μπροστά στους κριτές
-Διεύθυνση εισόδου-εξόδου μή παράλληλες με τους κριτές
-Έξοδος όχι στις 180 μοίρες από την είσοδο
-Είσοδος και έξοδος όχι σε ευθεία οριζοντία πτήση
-Εκτέλεση πολύ ψηλά ή πολύ μακρυά
CHANDELLE
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο περνάει μπροστά από τους κριτές και πραγματοποιεί μία στροφή 180 μοιρών με ταυτόχρονη άνοδο προς την αντίθετη πλευρά από τους κριτές. Η έξοδος γίνεται πάλι σε ευθεία οριζοντία πτήση μπροστά από τους κριτές. Ο βαθμός ανόδου πρέπει να είναι ανάλογος των δυνατοτήτων του πραγματικού. Δηλαδή ένα αεροπλάνο με μικρή ισχύ κινητήρα θα πρέπει να την εκτελέσει με μικρό βαθμό ανόδου.
Η άσκηση αυτή είναι μόνο για μή ακροβατικά μοντέλα.
Συνηθισμένα λάθη.
-Η στροφή (και η άνοδος) δεν είναι σταθερή και συννεχής
-Το μισό του ύψους που κερδίζει δεν είναι στις 90 μοίρες
-Χρησιμοποιείται υπερβολική-μη ρεαλιστική ισχύς για να επιτευχθεί η άνοδος
-Μικρή συνολική άνοδος
-Αρχή και τέλος της άσκησης όχι μπροστά στους κριτές
-Διεύθυνση εισόδου-εξόδου μή παράλληλες με τους κριτές
-Έξοδος όχι στις 180 μοίρες από την είσοδο
-Είσοδος και έξοδος όχι σε ευθεία οριζοντία πτήση
-Εκτέλεση πολύ ψηλά ή πολύ μακρυά
- Συνημμένα
-
- chandell.jpg (53.39 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
EXTEND AND RETRACT LENDING GEAR (FLAPS)
Το μοντέλο πλησιάζει το διάδρομο σε ευθεία οριζοντία πτήση με ύψος μικρότερο των 15 μέτρων και όταν φτάσει περίπου στην αρχή του διαδρόμου καλείται ΑΡΧΗ και ο διαγωνιζόμενος κατεβάζει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps). Στη συννέχεια πραγματοποιεί μια στροφή 360 μοιρών σε απόκλίνουσα διεύθυνση από τους κριτές. Όταν ξαναφτάσει μπροστά από τους κριτές ανεβάζει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps) και παίρνει ύψος σε ευθεία πορεία.
Η άσκηση αυτή πραγματοποιείται μόνο από μη ακροβατικά αεροπλάνα.
Συνηθισμένα λάθη.
-Η ταχύτητα του μοντλέλου είναι πολύ υψηλή φια να κατεβάσει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps)
-Το κατέβασμα των τροχών (ή των flaps) δεν γίνεται σε σημείο που το βλέπουν οι κριτές
-Όχι κυκλική τροχιά ή όχι σταθερό ύψος
-Εκτέλεση σε ύψος άνω των 15 μέτρων
-Το κέντρο του κύκλου δεν είναι μπροστά από τους κριτές
-Το ανέβασμα των τροχών (ή των flaps) δεν ξεκινάει μπροστά στους κριτές
-Είσοδος και έξοδος από την άσκηση όχι σε διεύθυνση παράλληλη με τους κριτές
-Υπερβολικός βαθμός ανόδου κατά την έξοδο
Εκτ'ελεση πολύ κοντά ή πολύ μακρυά
-Μόνο για flaps
αστάθεια του μοντέλου με τα flaps κατεβασμένα
όχι αλλαγή συμπεριφοράς του μοντέλου με τα flaps κατεβασμένα
Το μοντέλο πλησιάζει το διάδρομο σε ευθεία οριζοντία πτήση με ύψος μικρότερο των 15 μέτρων και όταν φτάσει περίπου στην αρχή του διαδρόμου καλείται ΑΡΧΗ και ο διαγωνιζόμενος κατεβάζει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps). Στη συννέχεια πραγματοποιεί μια στροφή 360 μοιρών σε απόκλίνουσα διεύθυνση από τους κριτές. Όταν ξαναφτάσει μπροστά από τους κριτές ανεβάζει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps) και παίρνει ύψος σε ευθεία πορεία.
Η άσκηση αυτή πραγματοποιείται μόνο από μη ακροβατικά αεροπλάνα.
Συνηθισμένα λάθη.
-Η ταχύτητα του μοντλέλου είναι πολύ υψηλή φια να κατεβάσει τους ανασυρόμενους τροχούς (ή τα flaps)
-Το κατέβασμα των τροχών (ή των flaps) δεν γίνεται σε σημείο που το βλέπουν οι κριτές
-Όχι κυκλική τροχιά ή όχι σταθερό ύψος
-Εκτέλεση σε ύψος άνω των 15 μέτρων
-Το κέντρο του κύκλου δεν είναι μπροστά από τους κριτές
-Το ανέβασμα των τροχών (ή των flaps) δεν ξεκινάει μπροστά στους κριτές
-Είσοδος και έξοδος από την άσκηση όχι σε διεύθυνση παράλληλη με τους κριτές
-Υπερβολικός βαθμός ανόδου κατά την έξοδο
Εκτ'ελεση πολύ κοντά ή πολύ μακρυά
-Μόνο για flaps
αστάθεια του μοντέλου με τα flaps κατεβασμένα
όχι αλλαγή συμπεριφοράς του μοντέλου με τα flaps κατεβασμένα
- Συνημμένα
-
- extend & retract land gear.jpg (66.69 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΒΟΜΒΩΝ Η ΔΕΞΑΜΕΝΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Αν οι βόμβες στο αληθινό μεταφέρονταν στο εσωτερικό του αεροπλάνου, πρέπει να ανοίξουν οι θύρες απόρριψης και μετά ρην ρίψη να ξανακλείσουν.
Αν οι βόμβες ή οι δεξαμενές ήταν εξωτερικές, πρέπει να βρίσκονται στη σωστή θέση και με τον σωστό τρόπο. Η απόρριψη πρέπει να γίνει με τον τρόπο που το έκανε το πρωτότυπο αεροπλάνο. Πχ άν θα ρίξει βόμβα ένα stuka θα πρέπει να κάνει βουτιά (dive) για να ρίξει και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει dive breaks.
Η απόρριψη πρέπει να γίνει μπροστά στους κριτές και σε σημείο που να είναι απόλυτα ορατή από αυτούς.
Αν η απόρριψη γινόταν με ειδική διαδικασία, εκτός του ότι πρέπει να την τεκμηριώσετε, πρέπει και να το δηλώσετε εκ των προτέρων στους κριτές.
Συνηθισμένα λάθη
-Οι δεξαμενές ή οι βόμβες δεν απορρίπτονται ή πέφτουν με ρεαλιστικό τρόπο
-Δεν πέφτουν μπροστά στους κριτές
-Η όλη μανούβρα δεν αναπαριστάται με ρεαλιστικό τρόπο
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Αν οι βόμβες στο αληθινό μεταφέρονταν στο εσωτερικό του αεροπλάνου, πρέπει να ανοίξουν οι θύρες απόρριψης και μετά ρην ρίψη να ξανακλείσουν.
Αν οι βόμβες ή οι δεξαμενές ήταν εξωτερικές, πρέπει να βρίσκονται στη σωστή θέση και με τον σωστό τρόπο. Η απόρριψη πρέπει να γίνει με τον τρόπο που το έκανε το πρωτότυπο αεροπλάνο. Πχ άν θα ρίξει βόμβα ένα stuka θα πρέπει να κάνει βουτιά (dive) για να ρίξει και ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει dive breaks.
Η απόρριψη πρέπει να γίνει μπροστά στους κριτές και σε σημείο που να είναι απόλυτα ορατή από αυτούς.
Αν η απόρριψη γινόταν με ειδική διαδικασία, εκτός του ότι πρέπει να την τεκμηριώσετε, πρέπει και να το δηλώσετε εκ των προτέρων στους κριτές.
Συνηθισμένα λάθη
-Οι δεξαμενές ή οι βόμβες δεν απορρίπτονται ή πέφτουν με ρεαλιστικό τρόπο
-Δεν πέφτουν μπροστά στους κριτές
-Η όλη μανούβρα δεν αναπαριστάται με ρεαλιστικό τρόπο
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
STALL TURN
Φαντάζομαι ότι αυτή η άσκηση είναι γνωστή σε όλους μας. Ας δούμε τον τρόπο που πρέπει να εκτελεστεί.
Το μοντέλο από ευθεία οριζοντία πτήση περνάει σε κατακόρυφη άνοδο μέχρι που χάνει όλη την κινητική του ενέργεια και σταματά. Σε αυτό το σημείο πραγματοποιεί στροφή διεύθυνσης (με το rudder) 180 μοιρών, παιρνει κατακόρυφη καθοδική πορεία και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πορεία στο ίδιο ύψος που μπήκε σε άνοδο. Ο διαγωνιζόμενος πρέπει να δηλώσει αν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνήθη λάθη
-Η είσοδος και η έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται παράλληλα με τη γραμμή των κριτών.
-Η άνοδος δεν γίνεται σε σημείο καλά ορατό από τους κριτές
-Το μοντέλο παίρνει ανεπαρκές ύψος
-Το μοντέλο δεν σταματά στην κορυφή της πορείας
-Ο διαγωνιζόμενος δεν δήλωσε άν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή ή δεν έκανε αυτό που δήλωσε
-Η είσοδος και έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται στο ίδιο ύψος
-Το ίχνος εξόδου είναι διαφορετικό από το ήμισυ του πτερυγικού ανοίγματος του μοντέλου.
-Είσοδος και έξοδος όχι παράλληλες με τη γραμμή των κριτών
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Φαντάζομαι ότι αυτή η άσκηση είναι γνωστή σε όλους μας. Ας δούμε τον τρόπο που πρέπει να εκτελεστεί.
Το μοντέλο από ευθεία οριζοντία πτήση περνάει σε κατακόρυφη άνοδο μέχρι που χάνει όλη την κινητική του ενέργεια και σταματά. Σε αυτό το σημείο πραγματοποιεί στροφή διεύθυνσης (με το rudder) 180 μοιρών, παιρνει κατακόρυφη καθοδική πορεία και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πορεία στο ίδιο ύψος που μπήκε σε άνοδο. Ο διαγωνιζόμενος πρέπει να δηλώσει αν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνήθη λάθη
-Η είσοδος και η έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται παράλληλα με τη γραμμή των κριτών.
-Η άνοδος δεν γίνεται σε σημείο καλά ορατό από τους κριτές
-Το μοντέλο παίρνει ανεπαρκές ύψος
-Το μοντέλο δεν σταματά στην κορυφή της πορείας
-Ο διαγωνιζόμενος δεν δήλωσε άν θα κάνει δεξιά ή αριστερή στροφή ή δεν έκανε αυτό που δήλωσε
-Η είσοδος και έξοδος από την άσκηση δεν γίνονται στο ίδιο ύψος
-Το ίχνος εξόδου είναι διαφορετικό από το ήμισυ του πτερυγικού ανοίγματος του μοντέλου.
-Είσοδος και έξοδος όχι παράλληλες με τη γραμμή των κριτών
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- stall turn.jpg (67.63 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
IMMELMANN TURN
Μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Αν δεν κάνω λάθος πήρε την ονομασία της από τον πρώτο πιλότο που την επιχείρησε στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο παίρνει ανοδική πορεία πραγματοποιώντας μισό loop. Όταν βρεθεί σε ανεστραμένη θέση πραγματοποιεί μισό roll και ξαναμπαίνει σε ευθεία οριζοντία πτήση προς την αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνηθισμένα λάθη
-Το μισό loop δεν έχει κέντρο τους κριτές
-Το μισό loop δεν είναι ημικυκλικό
-Το μισό roll γίνεται πολύ νωρίς ή πολύ αργά
-Μεγάλη απώλεια ύψους στην εκτέλεση του μισού roll
-Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά το μισό roll
-Δεν επιτυγχάνεται ευθεία οριζοντία πορεία σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου κατά την έξοδο
-Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τη γραμμή των κριτών
-Το μέγεθος και η ταχύτητα της μανούβρας δεν μοιάζει με αυτή του πραγματικού
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Αν δεν κάνω λάθος πήρε την ονομασία της από τον πρώτο πιλότο που την επιχείρησε στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο παίρνει ανοδική πορεία πραγματοποιώντας μισό loop. Όταν βρεθεί σε ανεστραμένη θέση πραγματοποιεί μισό roll και ξαναμπαίνει σε ευθεία οριζοντία πτήση προς την αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνηθισμένα λάθη
-Το μισό loop δεν έχει κέντρο τους κριτές
-Το μισό loop δεν είναι ημικυκλικό
-Το μισό roll γίνεται πολύ νωρίς ή πολύ αργά
-Μεγάλη απώλεια ύψους στην εκτέλεση του μισού roll
-Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά το μισό roll
-Δεν επιτυγχάνεται ευθεία οριζοντία πορεία σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου κατά την έξοδο
-Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τη γραμμή των κριτών
-Το μέγεθος και η ταχύτητα της μανούβρας δεν μοιάζει με αυτή του πραγματικού
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- immelmann.jpg (74.79 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
LOOP
Ας δούμε τώρα μια από τις πιο γνωστές ασκήσεις και ίσως την πρώτη ακροβατική μανούβρα που μαθαίνει ένας νέος αερομοντελιστής. Το loop.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο ξεκινάει έναν κυκλικό βρόγχο και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πτήση στην ίδια διεύθυνση ύψος και σημείαο από όπου ξεκίνησε τη μανούβρα. Τα στοιχελια του κινητήρα μειώνωνται στην κορυφή της τροχιάς ανάλογα μα τον τρόπο που θα το εκτελούσε το αληθινό και αυξάνονται εφ'όσον απαιτείται κατά την έξοδο από την άσκηση. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Ένα αεροσκάφος με μικρή ισχύ είναι φυσικό να μην μπορέσει να εκτελέσει την άσκηση σε τέλειο κύκλο αλλά σε μορφή έλλειψης. Σε αυτή την περίπτωση και εφ'όσον η άσκηση εκτελεστεί συμμετρικά το ελλειπτικό loop βαθμολογείται σαν κυκλικό. Όμως σε περίπτωση που δεν εκτελεστεί συμμετρικά η άσκηση και η τροχιά του αεροπλάνου παρεκλίνει έντονα από την κυκλική η βαθμολογία μειώνεται σημαντικά.
Συνηθισμένα λάθη
-Το ίχνος του μοντέλου δεν διαγράφεται στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο.
-Το loop δεν είναι κυκλικό, συσχετιζόμενο με τις δυνατότητες του πραγματικού αεροπλάνου
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Μέγεθος και ταχύτητα της άσκησης όχι παρόμοια με του αληθινού
-Η άσκηση δεν έχει κέντρο τους κριτές
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο σημείο και ύψος με την είσοδο
-Η μανούβρα δεν γίνεται παράλληλα με τους κριτές
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Ας δούμε τώρα μια από τις πιο γνωστές ασκήσεις και ίσως την πρώτη ακροβατική μανούβρα που μαθαίνει ένας νέος αερομοντελιστής. Το loop.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο ξεκινάει έναν κυκλικό βρόγχο και επανέρχεται σε ευθεία οριζοντία πτήση στην ίδια διεύθυνση ύψος και σημείαο από όπου ξεκίνησε τη μανούβρα. Τα στοιχελια του κινητήρα μειώνωνται στην κορυφή της τροχιάς ανάλογα μα τον τρόπο που θα το εκτελούσε το αληθινό και αυξάνονται εφ'όσον απαιτείται κατά την έξοδο από την άσκηση. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Ένα αεροσκάφος με μικρή ισχύ είναι φυσικό να μην μπορέσει να εκτελέσει την άσκηση σε τέλειο κύκλο αλλά σε μορφή έλλειψης. Σε αυτή την περίπτωση και εφ'όσον η άσκηση εκτελεστεί συμμετρικά το ελλειπτικό loop βαθμολογείται σαν κυκλικό. Όμως σε περίπτωση που δεν εκτελεστεί συμμετρικά η άσκηση και η τροχιά του αεροπλάνου παρεκλίνει έντονα από την κυκλική η βαθμολογία μειώνεται σημαντικά.
Συνηθισμένα λάθη
-Το ίχνος του μοντέλου δεν διαγράφεται στο ίδιο κατακόρυφο επίπεδο.
-Το loop δεν είναι κυκλικό, συσχετιζόμενο με τις δυνατότητες του πραγματικού αεροπλάνου
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Μέγεθος και ταχύτητα της άσκησης όχι παρόμοια με του αληθινού
-Η άσκηση δεν έχει κέντρο τους κριτές
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο σημείο και ύψος με την είσοδο
-Η μανούβρα δεν γίνεται παράλληλα με τους κριτές
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- loop.jpg (77.93 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
CUBAN EIGHT
Το μοντέλο εκτελεί 3/4 του loop μέχρι που η μύτη του μοντέλου βρίσκεται σε ανάποδη πτήση με γωνία 45 μοιρών. Συννεχίζει σε ανάποδη πτήση και όταν φτάσει μπροστά από τους κριτές κάνει μισό roll συνεχίζοντας πτήση υπό γωνία 45 μοιρών όχι όμως ανάποση πια.Όταν πλέον φτάσει σε αντιδιαμετρικό σημείο (ως προς τους κριτές) από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop ξεκινάει δεύτερο loop και εκτελεί την ίδια ρουτίνα προς την αντίθετη κατεύθυνση για να ολοκληρώσει την άσκηση από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop. Τα στοιχεία του κινητήρα μπορεί να μειωθούν κατά την ολοκλήρωση της ανόδου και να αυξηθούν κατά τη φάση της καθόδου(μετά το μισό roll) ανάλογα με τις δυνατότητες του αληθινού. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνηθισμένα λάθη
-Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
-Τα loop δεν είναι κυκλικά
-Τα loop δεν έχουν το ίδιο μέγεθος
-Τα μισά roll δεν γίνονται μπροστά στους κριτές
-Δεν επιτυγχάνεται κάθοδος 45 μοιρών κατά την έξοδο από κάθε loop
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο ύψος με την είσοδο
-Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Το μέγεθος και το σχήμα των loop δεν μοιάζουν με του αληθινού
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Το μοντέλο εκτελεί 3/4 του loop μέχρι που η μύτη του μοντέλου βρίσκεται σε ανάποδη πτήση με γωνία 45 μοιρών. Συννεχίζει σε ανάποδη πτήση και όταν φτάσει μπροστά από τους κριτές κάνει μισό roll συνεχίζοντας πτήση υπό γωνία 45 μοιρών όχι όμως ανάποση πια.Όταν πλέον φτάσει σε αντιδιαμετρικό σημείο (ως προς τους κριτές) από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop ξεκινάει δεύτερο loop και εκτελεί την ίδια ρουτίνα προς την αντίθετη κατεύθυνση για να ολοκληρώσει την άσκηση από εκεί που ξεκίνησε το πρώτο loop. Τα στοιχεία του κινητήρα μπορεί να μειωθούν κατά την ολοκλήρωση της ανόδου και να αυξηθούν κατά τη φάση της καθόδου(μετά το μισό roll) ανάλογα με τις δυνατότητες του αληθινού. Τα αεροπλάνα με μικρή ισχύ αναμένεται να πραγματοποιήσουν μια ελαφρά κάθοδο με πλήρη στοιχεία κινητήρα κατά την είσοδο στην άσκηση, ώστε να αποκτήσουν ικανή ταχύτητα.
Συνηθισμένα λάθη
-Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
-Τα loop δεν είναι κυκλικά
-Τα loop δεν έχουν το ίδιο μέγεθος
-Τα μισά roll δεν γίνονται μπροστά στους κριτές
-Δεν επιτυγχάνεται κάθοδος 45 μοιρών κατά την έξοδο από κάθε loop
-Η έξοδος από την άσκηση δεν γίνεται στο ίδιο ύψος με την είσοδο
-Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Το μέγεθος και το σχήμα των loop δεν μοιάζουν με του αληθινού
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- cuban 8.jpg (78.17 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
SPLIT S
Άλλη μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Είναι η ακριβώς αντίστροφη διαδικασία με το Immelmann turn. Στο Immelmann παίρνουμε ύψος, στο split s χάνουμε ύψος.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο κάνει μισό roll μπροστά στους κριτές ώστε να βρεθεί σε ανάποδη πτήση και αμέσως εκτελεί μισό loop ώστε να ολοκληρώσει την άσκηση σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα στοιχεία του κινητήρα μειώνονται στη φάση της καθόδου και αυξάνονται κατά την έξοδο από την άσκηση και την επίτευξη ευθείας οριζοντίας πτήσης με τρόπο που να ομοιάζει με το πραγματικό.
Συνηθισμένα λάθη
-Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά την εκτέλεση του μισού roll
-Μετά το μισό roll πετάει ανάποδα για πολύ/λίγο χρόνο
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
-Το μισό loop δεν είναι αρκετά ημικυκλικό
-Το μισό loop είναι πολύ γρήγορο ή μικρής ακτίνας(κλειστό)
-Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
-Το μισό loop δεν έχει κέντρο μπροστά από τους κριτές
-Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τους κριτές
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
Άλλη μια πολύ ωραία μανούβρα αποφυγής των μαχητικών αεροπλάνων. Είναι η ακριβώς αντίστροφη διαδικασία με το Immelmann turn. Στο Immelmann παίρνουμε ύψος, στο split s χάνουμε ύψος.
Από ευθεία οριζοντία πτήση το μοντέλο κάνει μισό roll μπροστά στους κριτές ώστε να βρεθεί σε ανάποδη πτήση και αμέσως εκτελεί μισό loop ώστε να ολοκληρώσει την άσκηση σε αντίθετη διεύθυνση από αυτή της εισόδου. Τα στοιχεία του κινητήρα μειώνονται στη φάση της καθόδου και αυξάνονται κατά την έξοδο από την άσκηση και την επίτευξη ευθείας οριζοντίας πτήσης με τρόπο που να ομοιάζει με το πραγματικό.
Συνηθισμένα λάθη
-Το μοντέλο αλλάζει διεύθυνση κατά την εκτέλεση του μισού roll
-Μετά το μισό roll πετάει ανάποδα για πολύ/λίγο χρόνο
-Λανθασμένη χρήση γκαζιού
-Το ίχνος του αεροπλάνου δεν διαγράφεται σε κατακόρυφο επίπεδο παράλληλο με τους κριτές
-Το μισό loop δεν είναι αρκετά ημικυκλικό
-Το μισό loop είναι πολύ γρήγορο ή μικρής ακτίνας(κλειστό)
-Η έξοδος δεν γίνεται σε ευθεία οριζοντία πτήση σε διεύθυνση ίδια με της εισόδου
-Το μισό loop δεν έχει κέντρο μπροστά από τους κριτές
-Η μανούβρα δεν εκτελείται παράλληλα με τους κριτές
-Πολύ μακρυά/κοντά ή ψηλά/χαμηλά
- Συνημμένα
-
- split s.jpg (70.32 KiB) Προβλήθηκε 54 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 235
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 28, 2010 9:01 am
Απάντηση: ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ SCALE
Μετά από λίγο καιρό απουσίας λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων επανέρχομαι για τις υπόλοιπες ασκήσεις.