Και λίγο θεωρία
(οι φωτογραφίες σε αυτη την δημοσίευση δεν είναι από την κατασκευή μου, απλά τις έβαλα για να γίνει πιο κατανοητό το θεωρητικό κομμάτι).
Μόλις λοιπόν κοίταξα περισσότερο προσεκτικά το σχεδιο και είδα αυτο το shear web προσπάθησα να βρω πληροφορίες σχετικά με το τι ήταν για να δω την χρησιμότητα του μέσα στο μοντέλο.
Μετά από διάβασμα, (σιγά μην δεν είχε μελέτη η κατασκευή _Β_Ο ) είδα ότι αυτό το πράγμα ήταν πολύ σημαντικό για το μοντέλο και ότι θα έπρεπε να το σχεδιάσω και να το κατασκευάσω. Τι είναι λοιπόν αυτο το shear web?
Όταν για παράδειγμα έχουμε ένα φύλλο μπάλσα και το λυγίσουμε σχηματίζεται μια καμπύλη. Η μια πλευρά πιέζεται να μπει μέσα και η άλλη δέχεται μια πίεση προς τα έξω. Για παράδειγμα τι εννοώ στο περίπου.
Τα πηχάκια που έκανα συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (αν για παράδειγμα τα είχα κολλήσει κανονικά πάνω στο κομμάτι της πτέρυγας.) Όταν ένα φτερό σπάει συνήθως αυτό οφείλεται στο ότι δεν αντέχει το πηχάκι υπό πίεση. Αυτό δεν σημαίνει ότι το σχέδιο μας είναι λάθος. Απλά σημαίνει οτι το φτερό δέχτηκε περισσότερη πίεση γενικά από ότι ήταν τα όρια του ή απλά ότι δεν είχαμε ενισχύσει τα φτερά όσο έπρεπε.
Πάνω στην πτήση, τα φτερά δέχονται τέτοιες ακριβώς πιέσεις. Σαν να κάνουμε κάθετη μεγάλη βουτιά με ένα αεροπλάνο
ακατάλληλο και να το τραβάμε αμέσως να ανεβει πάνω. Τα φτερά δεν θα αντέξουν και θα σπάσουν.
Ένας τρόπος να ενισχύσουμε τα φτερά στο σημείο που μας καίει περισσότερο δηλαδή στα πηχάκια είναι να βάλουμε ανάμεσα τους αυτο το shear web. Για λόγους πρακτικούς και καθαρά λογικής θα το ονομάσω "τειχος" μιας που δεν ξέρω την ελληνική σωστή ορολογία. Ουσιαστικά με το τείχος αυτό ανάμεσα στα πάνω και κάτω πηχάκια των αεροτομών σχηματίζεται το λεγόμενο I-beam τείχος. Γιατί το λέμε έτσι?? Η απάντηση στις εικόνες από κάτω.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι τρόποι να μπει πέρα από το I-beam. Αλλά εγώ λέω για αυτό επειδή θα το χρησιμοποιήσω.