Είναι γνωστό ότι ορισμένοι δέκτες 2.4 έχουν επιλογή λειτουργίας μεταξυ normal mode και HRS mode. Η διαφορά είναι ότι, στο HRS mode ,η συχνότητα επανάληψης των παλμών στις εξόδους του δέκτη είναι διπλάσια από τη συμβατική ώστε να γίνεται καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των ψηφιακών σερβό. Τα αναλογικά σερβό όμως ,δεν αντέχουν τέτοιους ρυθμούς επανάληψης παλμών και καίγονται. Συνεπώς, για να δουλέψει ο δέκτης σε HRS mode ,θα πρέπει όλα τα σερβό ,που είναι συνδεδεμένα στα κανάλια του ,να είναι ψηφιακά.
Αν όμως, για οποιοδήποτε λόγο, θέλουμε να συνδέσουμε ένα αναλογικό σερβό σε ένα δέκτη που τον σετάραμε σε HRS mode ,για καλύτερη εκμετάλλευση των ψηφιακών σερβό ,αυτό μπορεί να γίνει με το επισυναπτόμενο κυκλωματάκι, που εξασφαλίζει ότι το σερβό δεν θα καεί. Ουσιαστικά ,είναι ένας διαιρέτης της συχνότητας επανάληψης παλμών δια του δύο ώστε ,το αναλογικό σερβό ,να παίρνει παλμούς με συχνότητα επανάληψης συμβατή.
Το κύκλωμα αποτελείται βασικά από ένα flip-flop και δύο NAND Smith triggers ενώ ,για καλύτερη εκμετάλλευση των δύο ολοκληρωμένων που χρησιμοποιούνται ,το σχέδιο που επισυνάπτεται είναι για δύο κανάλια. Αυτό γιατί το μεν 4013 έχει μέσα δύο flip-flops το δε 4093 τέσσερις πύλες. Αξιοποιώντας πλήρως λοιπόν τα δύο ολοκληρωμένα έχουμε ένα μετατροπέα, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα ή δύο κανάλια. Επιλέχθηκαν ολοκληρωμένα CMOS της σειράς 4000 γιατί μπορούν να λειτουργούν σε μια μεγάλη περιοχή τάσεων τροφοδοσίας, περιλαμβάνοντας τροφοδοσία ΝΙΜΗ 4.8 ή 6 βολτς, δίσελη Α123 6.6 βολτς αλλά ακόμη και δίσελη λίπο, μια και η μέγιστη ταση τροφοδοσίας τους ξεπερνά τα 15 βολτς.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η λειτουργία του είναι απλή και έχει ως εξής. Καταρχήν, αφού είπαμε ότι το κύκλωμα είναι δικάναλο, θα περιγράψουμε τη λειτουργία μόνο του ενός τμήματος γιατί ανάλογα πράγματα ισχύουν και για το άλλο. Ας πάρουμε λοιπόν το πάνω τμήμα. Η σύνδεση με την έξοδο του δέκτη γίνεται μέσω του βύσματος CH1 in. Το σήμα οδηγείται αρχικά στος δύο NAND Smith triggers, που είναι συνδεσμολογημένοι σαν αναστροφείς. Αυτό γιατί σε πολλούς δέκτες ,η τάση ΟΝ του παλμού σήματος είναι σχετικά χαμηλή και ενδέχεται να μην διεγείρει σωστά την είσοδο clock του flip-flop που ακολουθεί. Οι είσοδοι των Smith triggers όμως μπορούν να οδηγηθούν και με σχετικά χαμηλές τάσεις ,με ικανοποιητικό περιθώριο θορύβου. Με τον τρόπο αυτό ,στην έξοδο του δεύτερου αναστροφέα ,εμφανίζεται ο παλμός σήματος του δέκτη με το σωστό επίπεδο τάσης και οδηγείται στην είσοδο Clock του flip-flop το οποίο είναι συνδεσμολογημένο για λειτουργία toggle. Τι σημαίνει αυτή η λειτουργία για το συγκεκριμένο flip-flop? Σημαίνει ότι, σε κάθε θετικό μέτωπο παλμού ,η έξοδος Q αλλάζει κατάσταση. Ετσι στον πρώτο παλμό γίνεται High ,στον δεύτερο Low, στον επόμενο πάλι High και πάει λέγοντας. Ας υποθέσουμε τώρα ότι η έξοδος Q είναι χαμηλή. Μόλις έρθει ο παλμός από το δέκτη και φτάσει το εμπρόσθιο μετωπό του στην είσοδο ρολογιού ,η έξοδος Q γίνεται υψηλή. Τότε το τρανζίστορ Q3 ,του οποίου η βάση οδηγείται από την έξοδο Q μέσω της R2 γίνεται αγώγιμο και βραχυκυκλώνει τον παλμό σήματος, που έρχεται από την έξοδο του αναστροφέα μέσω της αντίστασης R1. Ετσι ,ο παλμός δεν μπορεί να διεγείρει το τρανζίστορ Q4, που είναι συνδεσμολογημένο σαν emitter folower και κατά συνέπεια δεν φτάνει στην έξοδο του βύσματος CH1 out για να καταλήξει στο σερβό. Ετσι ,το σερβό δεν δέχεται παλμό αφού ο εκπομπός του Q4 παραμένει σε μηδενικό επίπεδο τάσης καθόλη τη διάρκεια του παλμού. Στον επόμενο παλμό τώρα, με το που θα εφαρμοστεί το εμρός μέτωπό του στην είσοδο ρολογιού του flip-flop, μέσω των αναστροφέων, η έξοδος Q θα γίνει χαμηλή με αποτέλεσμα να αποδιεγερθεί η βάση του τρανζίστορ Q3, το οποίο θα πάψει να λειτουργεί σαν βραχυκύκλωμα, επιτρέποντας στον παλμό από την έξοδο του δεύτερου αναστροφέα να διεγείρει ελεύθερα τη βάση του Q4 με συνέπεια ο παλμός να περάσει στον εκπομπό του και κατόπιν στο βύσμα και τελικά στο σερβό. Ο εκπομπός θα παραμείνει σε υψηλή λογική στάθμη όσο διαρκεί ο παλμός και κατόπιν θα
ξαναπέσει σε μηδενικό επίπεδο. Στον επόμενο παλμό εισόδου ,η έξοδος Q του flip-flop θα ξαναγίνει υψηλή και ο κύκλος θα επαναληφθεί. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ,τελικά, ένας παλμός δεν περνέι στο σερβό, ο επόμενος περνάει, ο επόμενος πάλι δεν περνάει και πάει λέγοντας οπότε έχουμε υποδιπλασιασμό της συχνότητας επανάληψης των παλμών που πάνε για το σερβό ,πράγμα που είναι και το ζητούμενο.
Στο κύκλωμα υπάρχουν και μερικοί πυκνωτές όπως οι C1 και C2, που είναι για να αποροφούν τις αιχμές των παλμών και ο C3 για το καθάρισμα της τροφοδοσίας. Οι αντιστάσεις R7 και R8 χρησιμεύουν σαν pull down ώστε στην περίπτωση που κάποια από τις δύο εισόδους δεν χρησιμοποιείται ,να μην μένει στον αέρα γιατι ΠΟΤΕ δεν πρέπει να μένει στον αέρα είσοδος ενός ολοκληρωμένου CMOS ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη πύλη. Επίσης, κάτι που δεν φαίνεται στο σχέδιο, είναι η τροφοδοσία των ολοκληρωμένων η οποία και στα δύο γίνεται με σύνδεση του ακροδέκτη 7 στην αρνητική τροφοδοσία και του 14 στη θετική.
Η σύνδεση του κυκλώματος με το δέκτη μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας μια προέκταση σερβό, η οποία θα κοπεί στη μέση ώστε το ένα βύσμα να χρησιμοποιηθεί για τη σύνδεση του κυκλώματος με το δέκτη ενώ το άλλο για τη σύνδεση του σερβό με την έξοδο του κυκλώματος.
ΥΓ. Ας κάνουν κάτι οι mods για το θέμα της φώτο γιατί δεν καταλαβαίνω πως πρέπει να ανεβεί για να εμφανιστεί σωστά.
Φιλικά Κώστας.
Προσαρμοστικό αναλογικού σερβό σε δέκτη HRS mode
-
- Δημοσιεύσεις: 712
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Προσαρμοστικό αναλογικού σερβό σε δέκτη HRS mode
Δημοσίευση από bladeskiller »
- Συνημμένα
-
- servocr.jpg (33.44 KiB) Προβλήθηκε 88 φορές
Επιστροφή στο “Γενικά ηλεκτρονικά - Ιδιοκατασκευές - Σκέψεις”
Μετάβαση σε
- WWW.PETAME.GR
- ↳ PETAME.GR_Επαναλειτουργία.
- ↳ Καλωσόρισμα στο www.petame.gr/welcome page
- ↳ Απορίες & Προτάσεις που αφορούν το www.petame.gr
- ↳ Καλώς ήρθατε/welcome
- ↳ Ο Κάδος των Αχρήστων
- ↳ Ρυθμίσεις-Οδηγίες-πλατφόρμας Χρηστών.
- ↳ Ελεύθερη συζήτηση - Διαγωνισμοί
- ↳ Διαγωνισμοί του www.petame.gr
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ - Αεροπλάνα/Ελικόπτερα/Ανεμόπτερα/Free Flights
- ↳ Αεροπλάνα/RC Airplanes
- ↳ Θερμικά Αεροπλάνα
- ↳ Ηλεκτρικά Αεροπλάνα
- ↳ Scale Αεροπλάνα
- ↳ Jet - Τουρμπίνες
- ↳ Αεροπλάνο ...και φωτογραφία!
- ↳ Γιγάντια Αερομοντέλα
- ↳ Ελικόπτερα/RC Helicopters/multicopter
- ↳ Θερμικά Ελικόπτερα
- ↳ Ηλεκτρικά ελικόπτερα
- ↳ Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων
- ↳ Παρουσιάσεις Έλικοπτέρων
- ↳ FAI-F3C Ελικόπτερα
- ↳ 3D Ελικόπτερα
- ↳ Ελικόπτερο ...και φωτογραφία!
- ↳ Scale Ελικόπτερα
- ↳ multicopter
- ↳ Ανεμόπτερα/RC Gliders, Sailplanes and Slope Soaring
- ↳ Ανεμόπτερα ...και φωτογραφία
- ↳ Free Flights - Indoors - Ultra Micro
- ↳ Free flights ...και φωτογραφία!
- ↳ Μοντελισμός και παρελθόν
- ↳ FPVs - UAV/drones - on board cameras
- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΑΓΩΝΕΣ - ΚΑΙΡΟΣ - ΕΚΘΕΣΕΙΣ
- ↳ Events - Αγώνες - Ο Καιρός
- ↳ Αγώνες & Αποτελέσματα
- ↳ Ο Καιρός
- ↳ Πρόγνωση METEO.GR (Auto RSS Feed)
- ↳ Γενικές εκδηλώσεις
- ↳ Εκθέσεις - Μουσεία
- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ - ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
- ↳ Παρουσιάσεις Εργαστηρίων & Προσώπων - Κατασκευές - Ιδέες
- ↳ Εργαστήρια & πρόσωπα - Χώροι κατασκευών
- ↳ Βαφές - Κατασκευές - Επισκευές - Υλικά
- ↳ Κατασκευές - Ιδέες
- ↳ Μηχανολογικά - Εργαλεία - Καύσιμα
- ↳ Ηλεκτρονικά-RC Flight Simulators
- ↳ Φορτιστές - Μπαταρίες - Φόρτιση & Αποφόρτιση
- ↳ Moteur - Speed Controls
- ↳ Γενικά ηλεκτρονικά - Ιδιοκατασκευές - Σκέψεις
- ↳ Τηλεκατεύθυνση - Πομπός - Δέκτης - Servo - accessories & Flight Simulators
- ↳ Governors - Gyro e.t.c
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΙΚΑ ΕΙΔΗ - ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ - ΑΓΓΕΛΙΕΣ
- ↳ Καταστήματα - Εισαγωγές/Greek RC stores
- ↳ Αγγελίες
- ↳ Πωλείται
- ↳ Ζητείται
- ↳ Ανταλλαγές
- ↳ Χαρίζεται
- ↳ Εργασία (προσφορά και ζήτηση)
- ↳ Αρχείο "ληγμένων" αγγελιών
- ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ - FLIGHT SIMULATOR
- ↳ Flight Simulator - Εικονικές Πτήσεις & Αεροπορικές Εταιρείες
- ΣΥΛΛΟΓΟΙ & ΑΕΡΟΛΕΣΧΕΣ - ΠΕΔΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ - ΜΟΝΤΕΛΟΔΡΟΜΙΑ
- ↳ Σύλλογοι & Αερολέσχες/Greek rc clubs
- ↳ Πεδία Πτήσεων - Μοντελοδρόμια/flight fields
- ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ & ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
- ↳ Αερομοντελισμός και ο αεραθλητισμός του εξωτερικού
- ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ - PARAMOTEUR - PARAGLIDING
- ↳ Paragliding - Παραπέντε
- ↳ Ελαφρά αεροσκάφη - Ελικόπτερα - Υπερελαφρά - Ανεμόπτερα
- ↳ Αιωρόπτερα - μηχανοκίνητοι αετοί
- "ΠΕΤΑΞΤΕ" ...Video και Φωτογραφίες
- ↳ Video - Φωτογραφίες & Ευτράπελα
- ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ..."ΠΤΗΣΕΙΣ"
- ↳ Τεχνολογία & Εξελίξεις