Εχω μπερδευτει τελικα ποιος ειναι ο σωστος τροπος για να ισορροπησεις το ελικοπτερο.
Βαζω στο swashplate το leveling tool http://www.helipal.com/lt-0039-swashplate-leveler.html
και ρυθμιζω με επιμελεια το swash. μια στο 100%, μια στο -100% και μια στη μεση του throttle. ολα οκ ως εδω.
Μετα βαζω το εργαλειο με τις φουσκες το http://www.helivibes.com/index.php?main_page=product_info&cPath=16&products_id=1286
ή μια αντιστοιχη κατασκευη και βρισκω διαφορες.
Ο λογος που βρισκω διαφορες ειναι οτι το swashplate leveler κρατιεται σταθερο απο τον κεντρικο αξονα ετσι και σε κλιση να εχεις ολο το ελικοπτερο παλι θα ακουμπαει κανονικα και τα 3 ποδαρακια του.
Το επιπεδο που ακουμπαω το ελικοπτερο ειναι επιπεδο 0 μοιρες (δεν ηταν στην αρχη μετα το εκανα αλφαδι) και θελω πανω σε αυτη τη δοκιμασμενη επιφανεια να ρυθμισω το ελικοπτερο. εχω ομως διαφορες.
Υπαρχει κανενας τροπος/συνδιασμος ωστε να στηθει σωστα?
Να σημιωσω οτι οι αποκλισεις ειναι σχεδον αμελητεες αλλα το ελικοπτερο παρουσιαζει drifting το οποιο στρωνει μεν με λιγο trim και κανει σταθερο hover αλλα γιατι να θελει να φτασω σε τοσο "micromanagement"
Ακουω ιδεες παιδια, το ελικοπτερο ειναι συμμετρικο κι ελεγμενο με digital caliper , πχ αποκλειουμε το ενα landing skid να ειναι πιο χαμηλα απο το αλλο.
τα μηκη των pull rod http://www.helipal.com/stgc-071-pull-rod.html
δεν ειναι ισα μεταξυ τους εχουν μικροδιαφορες της ταξης του ενος/μισου χιλιοστου, ειναι ετσι ρυθμισμενα ωστε να μην εχω ψαλιδισμα ουτε σε χαμηλες ουτε σε ψηλες στροφες και να εχω το pitch που οριζει ο κατασκευαστης στο κλειστο throttle, 0 στη μεση και +10μοιρες στο μεγιστο και μου πηρε ωρα να το στρωσω τοσο καλα και να πιασω τις τιμες που πρεπει, δεν θα ηθελα να το αλλαξω αν δεν υπαρχει σοβαρος λογος.
Ευχαριστω εκ των προτερων.
Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Απάντηση: Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Η επιφάνεια που βάζεις το ελικόπτερο λές ότι είναι επίπεδη.. Το επαλήθευσες με άλλο αλφάδι?
Το αλφάδι μπορεί να χάνει.. Για να είσαι σίγουρος μετρά με το αλφάδι σου κανονικά και μετά γύρνα το και δες αν δείχνει πάλι επίπεδο..
Όταν λεώ γυρνάς, εννοώ πώς το κάνεις περιστροφή 180 μοίρες στον οριζόντιο άξονα..
(δηλ η πλευρά που ήταν δεξιά σου να έρθει αριστερά σου)
Το αλφάδι μπορεί να χάνει.. Για να είσαι σίγουρος μετρά με το αλφάδι σου κανονικά και μετά γύρνα το και δες αν δείχνει πάλι επίπεδο..
Όταν λεώ γυρνάς, εννοώ πώς το κάνεις περιστροφή 180 μοίρες στον οριζόντιο άξονα..
(δηλ η πλευρά που ήταν δεξιά σου να έρθει αριστερά σου)
Απάντηση: Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Ναι φιλε μου ειναι σωστα αλφαδιασμενο, πρωτα δεν ητανε ειχε μια πολυ μικρη αποκλιση, μετρηθηκε με επαγγελματικο εργαλειο black and decker laser leveler, ειναι τραπεζι με μεταλικα ποδια τυπου βιδας τα οποια ρυθμιζονται πανω κατω και μπηκε threadlock να μη μου ξαναφυγουν. (γι αυτο εγραψα πριν οτι πρωτα δεν ηταν και μετα εγινε...τωρα παιζεις και μπιλιαρδο αμα θες εκει).
Να σημειωσω οτι οι διαφορες ειναι μικρες, και με ενα τριμαρισμα της ταξης του 2-3 κλικ φτιαχνει. οταν το προσγειωνω μετα απο σταθερο hover βγαλω το πανω μερος και ξανακοιταω το swash ειναι αλλου γι αλλου δεν βρισκω ουτε το leveling tool ουτε τις φουσκες να πατανε σωστα (λογικο αφου εχω τριμαρει απο την τηλεκατευθυνση) αλλα αμα ξαναβαλω το πανω μερος και κανω οτι πεταω βλεπω οτι υπακουει κι ας μην ειναι ρυθμισμενο ισα το swash.
Τι να πω αφου δουλευει εστω κι ετσι εμενα το ιδιο μου κανει. στο αερα αμα δωσω rudder γυρναει 360 ή οπου εγω επιθυμω και μενει στο ιδιο σημειο γεωγραφικα, δειχνει να δουλευει καλα, τα ηλεκτρονικα του ειναι ρυθμισμενα καλα ,δε θελω να τα πολυσκαλιζω κιολας, απλα εχω διαβασει τοσα για το ισιωμα του swashplate και τελικα βλεπω οτι αλλο η πραξη αλλο η θεωρια.
Δε ξερω αν η λογικη του στυλ ισιωσε το οσο μπορεις με οποιοδηποτε τροπο και μετα με λιγο μικροτριμαρισμα φερτο στα ισα του την ωρα που κανεις hover( πανω απο 1,5 μετρο προς αποφυγη στροβιλου) ειναι σωστη ?
Ε δε θελω και να φαω πολυ ωρα με μικρορυθμισεις μπορω να ζησω και με λιγο drift στη ζωη μου. μη χασουμε και την ουσια των πραγματων, το πηραμε για να πεταμε οχι για να το ρυθμιζουμε μια ζωη.
Να σημειωσω οτι οι διαφορες ειναι μικρες, και με ενα τριμαρισμα της ταξης του 2-3 κλικ φτιαχνει. οταν το προσγειωνω μετα απο σταθερο hover βγαλω το πανω μερος και ξανακοιταω το swash ειναι αλλου γι αλλου δεν βρισκω ουτε το leveling tool ουτε τις φουσκες να πατανε σωστα (λογικο αφου εχω τριμαρει απο την τηλεκατευθυνση) αλλα αμα ξαναβαλω το πανω μερος και κανω οτι πεταω βλεπω οτι υπακουει κι ας μην ειναι ρυθμισμενο ισα το swash.
Τι να πω αφου δουλευει εστω κι ετσι εμενα το ιδιο μου κανει. στο αερα αμα δωσω rudder γυρναει 360 ή οπου εγω επιθυμω και μενει στο ιδιο σημειο γεωγραφικα, δειχνει να δουλευει καλα, τα ηλεκτρονικα του ειναι ρυθμισμενα καλα ,δε θελω να τα πολυσκαλιζω κιολας, απλα εχω διαβασει τοσα για το ισιωμα του swashplate και τελικα βλεπω οτι αλλο η πραξη αλλο η θεωρια.
Δε ξερω αν η λογικη του στυλ ισιωσε το οσο μπορεις με οποιοδηποτε τροπο και μετα με λιγο μικροτριμαρισμα φερτο στα ισα του την ωρα που κανεις hover( πανω απο 1,5 μετρο προς αποφυγη στροβιλου) ειναι σωστη ?
Ε δε θελω και να φαω πολυ ωρα με μικρορυθμισεις μπορω να ζησω και με λιγο drift στη ζωη μου. μη χασουμε και την ουσια των πραγματων, το πηραμε για να πεταμε οχι για να το ρυθμιζουμε μια ζωη.
-
- Δημοσιεύσεις: 720
- Εγγραφή: Τρί Απρ 08, 2008 4:12 pm
Απάντηση: Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Καταρχήν αυτό που ενδιαφέρει, για καλύτερο τριμάρισμα ,είναι η καθετότητα του σουας ως προς τον κεντρικό αξονα και όχι ως προς την κατακόρυφο της βαρύτητας όπως δείχνει το αλφάδι με τις φούσκες. Το όργανο λοιπόν που μπαίνει σωληνωτά στον κεντρικό άξονα και δείχνει την καθετότητα του σουάς ως προς αυτόν ,είναι πολύ πιο αξιόπιστο από εκείνο με τις φούσκες το οποίο ,για να δουλέψει σωστά, θα πρέπει το ελικόπτερο να είναι στηριγμένο σε κατάλληλη βάση ,που να εξασφαλίζει πραγματικά την καθετότητα του άξονα ως προς την κατακόρυφο της βαρύτητας. Του άξονα και όχι του ελικοπτέρου που για χίλιους δυο λόγους μπορεί να μην είναι εντελώς κάθετο.
Κάτι άλλο που είναι επίσης σημαντικό είναι ο έλεγχος της καθετότητας του σουας ως προς τον άξονα, όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στις ακραίες θέσεις του collective, που ενδεχομένως να χρειαστεί διόρθωση μέσω της ρύθμισης των τερμάτων των σερβό αν διαπιστωθεί ότι χάνει ασθητά.
Από κει και πέρα ,όσο καλά κι αν είναι τριμαρισμένο ένα ελικόπτερο, δεν πρόκειται να κάτσει στο χόβερ μόνο του. Απλά ,ένα σωστά τριμαρισμένο ελικόπτερο, θα έρχεται στα ίσα του πολύ καλύτερα και πιο εύκολα από ένα χάρβαλο. Πάλι όμως οι μικροδιορθώσεις χρειάζονται.
Γενικά πάντως, μπορεί να είναι αλήθεια ότι στα ελικόπτερα ακόμη και η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της αλλά από την άλλη δεν χρειάζονται υπερβολές. Γιατί ακόμη κι αν κάνεις ΤΗΝ απολύτου ακριβείας ρύθμιση στο σουας ,πάλι θα έχεις ένα μικρό χάσιμο που θα οφείλεται είτε στους έστω και μικρούς τζόγους είτε στο ότι κανένα σερβό δεν είναι απόλυτα ακριβές οπότε τζάμπα πάει ο κόπος για να διορθωθεί το ένα δέκατο της μοίρας, που ενδεχομένως χάνει το σουας. Και φυσικά ορισμένα πράγματα παίζουν ρόλο μόνο όταν πας πλέον σε πολύ hard core πτήση. Δεν θέλω να σου πω με αυτό να λειτουργείς με τη λογική "έλα μωρέ σιγά τώρα" Αντιθέτως είναι γνωστό ότι είμαι φανατικός πολέμιος αυτής της λογικής, ειδικά στα ελικόπτερα. Εννοείται ότι θα ελέγχεις πάντα τη μηχανική κατάσταση του ελικοπτέρου γιατί, μια βίδα να φύγει στον αερα, τελειώσαν όλα. Εννοείται επίσης ότι οι ρυθμίσεις θα πρέπει να γίνουν όσο το δυνατό σωστά. Αν όμως το ελικοπτεράκι σου όσον αφορά τη μηχανική του είναι εντάξει και πετάει ικανοποιητικά ,τηρουμένων των αναλογιών όσον αφορά το πως πετάς ,τότε πέτα να το ευχαριστηθείς και μην ψυρίζεις άλλο τη μαιμού.
Φιλικά Κώστας.
Κάτι άλλο που είναι επίσης σημαντικό είναι ο έλεγχος της καθετότητας του σουας ως προς τον άξονα, όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στις ακραίες θέσεις του collective, που ενδεχομένως να χρειαστεί διόρθωση μέσω της ρύθμισης των τερμάτων των σερβό αν διαπιστωθεί ότι χάνει ασθητά.
Από κει και πέρα ,όσο καλά κι αν είναι τριμαρισμένο ένα ελικόπτερο, δεν πρόκειται να κάτσει στο χόβερ μόνο του. Απλά ,ένα σωστά τριμαρισμένο ελικόπτερο, θα έρχεται στα ίσα του πολύ καλύτερα και πιο εύκολα από ένα χάρβαλο. Πάλι όμως οι μικροδιορθώσεις χρειάζονται.
Γενικά πάντως, μπορεί να είναι αλήθεια ότι στα ελικόπτερα ακόμη και η παραμικρή λεπτομέρεια παίζει το ρόλο της αλλά από την άλλη δεν χρειάζονται υπερβολές. Γιατί ακόμη κι αν κάνεις ΤΗΝ απολύτου ακριβείας ρύθμιση στο σουας ,πάλι θα έχεις ένα μικρό χάσιμο που θα οφείλεται είτε στους έστω και μικρούς τζόγους είτε στο ότι κανένα σερβό δεν είναι απόλυτα ακριβές οπότε τζάμπα πάει ο κόπος για να διορθωθεί το ένα δέκατο της μοίρας, που ενδεχομένως χάνει το σουας. Και φυσικά ορισμένα πράγματα παίζουν ρόλο μόνο όταν πας πλέον σε πολύ hard core πτήση. Δεν θέλω να σου πω με αυτό να λειτουργείς με τη λογική "έλα μωρέ σιγά τώρα" Αντιθέτως είναι γνωστό ότι είμαι φανατικός πολέμιος αυτής της λογικής, ειδικά στα ελικόπτερα. Εννοείται ότι θα ελέγχεις πάντα τη μηχανική κατάσταση του ελικοπτέρου γιατί, μια βίδα να φύγει στον αερα, τελειώσαν όλα. Εννοείται επίσης ότι οι ρυθμίσεις θα πρέπει να γίνουν όσο το δυνατό σωστά. Αν όμως το ελικοπτεράκι σου όσον αφορά τη μηχανική του είναι εντάξει και πετάει ικανοποιητικά ,τηρουμένων των αναλογιών όσον αφορά το πως πετάς ,τότε πέτα να το ευχαριστηθείς και μην ψυρίζεις άλλο τη μαιμού.
Φιλικά Κώστας.
Απάντηση: Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Βρε Κωστα ωραια τα λες... ομως το δικο σου τρεχει .....^%^ !@/-=}{{
Απάντηση: Leveling tool ή Bubble leveler (καθε βοηθεια δεκτη)
Ακραια καλη ποιοτητα στα ηλεκτρονικα δεν εχω και το ξερω, και να θελω δε μπορω να εχω ισσοροποια λογω "medium budget" ηλεκτρονικων, δεν θα κατσω να σκασω και πολυ, εχω ξοδεψει battery cycles πολλα για την "ιδεατη" ισσοροπεια. Σε σημειο να νυχτωνει και να μην εχω χαρει ακομα μια πτηση.
Προχωραω λοιπων οπως μου προτεινεις με το swashplate leveler ε και αμα θελει και λιγο trim το παω σε κατασταση hover το trimαρω και συνεχιζω.
Ειναι ανουσιο να χανω τοσο χρονο με microtrimming, χανω το "δασος" κυνηγωντας το "δεντράκι" αν καταλαβαινεις τι εννοω.
Οσο και να trimmαρω στα 4-5 μετρα που ανεβαινω το φυσα ο αερας οποτε ολα πανε περιπατο, προτιμω να ξοδεψω το χρονο αυτο σε practice.
Παντως να 'σται καλα ρε παιδια εχω μπει σε γραμμη.
Το ψυρισμα της μαιμους το σταματαω. Συνιδητοποιησα οτι προκειτε για μια πτητικη μηχανη, που ειναι συνεχεια εν κινησει, με τις ροπες της με τα τζογαρισματα της, με τις ατελειες της, με οτι αλλο συνεπαγεται, θα το φερνω σε ενα καλο σημειο και απο εκει και μετα παιζει ρολο και ο "πιλοτος" αμα ειναι ολα τελεια δε θα μαθω και να πεταω ποτε, μια ζωη θα εχω training gear. Ασε να driftarei και λιγο να δουμε ποσο καλα θα το ξαναφερω στα ισα του... αν ηταν καραβι στη "φουρτουνα" λενε θα φαινώτανε.
Προχωραω λοιπων οπως μου προτεινεις με το swashplate leveler ε και αμα θελει και λιγο trim το παω σε κατασταση hover το trimαρω και συνεχιζω.
Ειναι ανουσιο να χανω τοσο χρονο με microtrimming, χανω το "δασος" κυνηγωντας το "δεντράκι" αν καταλαβαινεις τι εννοω.
Οσο και να trimmαρω στα 4-5 μετρα που ανεβαινω το φυσα ο αερας οποτε ολα πανε περιπατο, προτιμω να ξοδεψω το χρονο αυτο σε practice.
Παντως να 'σται καλα ρε παιδια εχω μπει σε γραμμη.
Το ψυρισμα της μαιμους το σταματαω. Συνιδητοποιησα οτι προκειτε για μια πτητικη μηχανη, που ειναι συνεχεια εν κινησει, με τις ροπες της με τα τζογαρισματα της, με τις ατελειες της, με οτι αλλο συνεπαγεται, θα το φερνω σε ενα καλο σημειο και απο εκει και μετα παιζει ρολο και ο "πιλοτος" αμα ειναι ολα τελεια δε θα μαθω και να πεταω ποτε, μια ζωη θα εχω training gear. Ασε να driftarei και λιγο να δουμε ποσο καλα θα το ξαναφερω στα ισα του... αν ηταν καραβι στη "φουρτουνα" λενε θα φαινώτανε.
- Dell Gatto Grande
- Δημοσιεύσεις: 1721
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 26, 2008 5:35 pm