Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Ελεύθεροι χώροι πτήσης

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Kύριοι δεν υπάρχει μόνο άσπρο μαύρο στον αερομοντελισμό
Κάποιοι απολαμβάνουν το ελεύθερο camping και κάποιοι άλλοι το lux ξενοδοχείο
Ασφάλεια να υπάρχει καλή παρέα και λογική στην επιλογή του χώρου ανάλογα με τον τύπο του μοντέλου
Θα ήταν άδικο να περιοριστούν οι πτήσεις μόνο σε μοντελοδρόμια και εδώ στο petame έχουμε δώσει μάχη γι αυτό
Τα parkflyer είναι κατάλληλα για τα πάρκα και τις αλάνες …… έχουν δε σαφείς οδηγίες για ασφαλή πτήση
Τα ανεμόπτερα πάλι θέλουν βουνό πλαγιές πεδιάδες και το υδροπλάνο την θάλασσα η την λίμνη
Αντίθετα τα μεγάλα μοντέλα απαιτούν οργανωμένα μοντελοδρόμια με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας (για να το έχεις .........μάλλον έχεις χρήματα και για συνδρομή σε μοντελοδρόμιο)
Είναι υπερβολικό (ίσως και παράλογο) να πετάς σε μοντελοδρόμιο το easystar όσο και να πετάς το 10κιλο δίπλα σε κατοικημένη περιοχή
Ακόμη και αυτοί που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάρουν ένα μεγάλο μοντέλο και να πληρώνουν μοντελοδρόμιο έχουν το δικαώμα να πετούν το ηλεκτρικό μοντελάκι τους
Ο αερομοντελισμός δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο κάποιων εκλεκτών με παχυλά πορτοφόλια
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Ελεύθεροι χώροι πτήσης

Δημοσίευση από King Kostas »

Αντώνης Κριτζάς έγραψε:
Ο αερομοντελισμός δεν μπορεί να είναι προνόμιο μόνο κάποιων εκλεκτών με παχυλά πορτοφόλια


Ούτε ο Τσίπρας δε θα τα έλεγε έτσι:D

RESPECT, διότι πέρα από την πλάκα, αυτή η ελιτίστική φιλοσοφία και προσέγγιση μας έφαγε τόσα χρόνια.

Πιστεύω ότι για τον κόσμο της Αττικής, η αλάνα είναι μονόδρομος....μιας και σχεδόν όλα τα μοντελοδρόμια είναι στου διαόλου την μάνα….και τα πράματα είναι αρκετά ζόρικα…..από την άλλη και η λογική του κόβω 2 καφέδες ή 1 ποτάκι για να δώσω 25ευρώ το μήνα για την συνδρομή είναι για γέλια. Δε νομίζω ότι δεν μπορεί κάποιος να διαθέσει 25 ευρώ το μήνα….όμως δεν φτάνουν μόνο αυτά, διότι για να πάς και να έρθεις από το πεδίο και να πάρεις και ένα καφέ με ένα νεράκι θες άλλα 15 ευρώ την φορά….οπότε άμα πετάς 3 φορές το μήνα θες αμέσως αμέσως 70-80 ευρώ…χωρίς να βάλουμε τα καύσιμα του μοντέλου ή και καμιά αβαρία….οπότε, σκούρο το χαρμάνι…και κάτω από αυτές τις συνθήκες η αλάνα απλά θα ζει και θα βασιλεύει.

Από την άλλη πάλι, όσος κίνδυνος υπάρχει στο ΟΑΚΑ, άλλος τόσος υπάρχει στο ΣΕΦ, στο Γαλάτσι, στο Ελληνικό, στο Μαραθώνα, στην Ανάβυσσο. στο Σείριο, στη Χωράφα, στη Πεντέλη, στο Μίλεσι, στον Ασπρόπυργο, στη Σαλαμίνα, στο «Κάπου στον Κόρακα».....και δε σταματά η λίστα….

Καλό είναι η κλίμακα του μοντέλου να συνάδει με τον χώρο και την ιδιαιτερότητα της όποιας αστικής ζώνης....και την νοημοσύνη του κάθε μοντελιστή.

Από εκεί και πέρα ο καθένας είναι μεγάλο παιδί και πράττει αναλόγως βαλαντίου προτεραιοτήτων και όρεξης.

Η λογική των άκρων τύπου ή πάς σε μοντελοδρόμιο ή δεν πετάς δε με βρίσκει σύμφωνο. Άλλωστε και τα τρία μοντελοδρόμια που διαθέτει η Αττική αυτή την στιγμή έχουν και αυτά τα στραβά τους (και δε μιλάω για άτομα, κλίμα κτλ) που αφορούν σε περιβάλλοντα χώρο, διαστάσεις διαδρόμων, προσανατολισμούς, elevation κτλ….
nasa
Δημοσιεύσεις: 1052
Εγγραφή: Κυρ Απρ 11, 2010 9:17 am
Τοποθεσία: Marathonas

Απάντηση: Ελεύθεροι χώροι πτήσης

Δημοσίευση από nasa »

King Kostas έγραψε: Άλλωστε και τα τρία μοντελοδρόμια που διαθέτει η Αττική αυτή την στιγμή έχουν και αυτά τα στραβά τους (και δε μιλάω για άτομα, κλίμα κτλ) που αφορούν σε περιβάλλοντα χώρο, διαστάσεις διαδρόμων, προσανατολισμούς, elevation κτλ….


...απο τα τρία 'οργανωμένα' μοντελοδρόμια της Αττικής τα δύο τα φαντάζομαι ('ALDEX', 'Dounis') το τρίτο όμως ποιό είναι ...?
η ταν, η, τα πετάν...
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Ελεύθεροι χώροι πτήσης

Δημοσίευση από King Kostas »

nasa έγραψε: ...απο τα τρία 'οργανωμένα' μοντελοδρόμια της Αττικής τα δύο τα φαντάζομαι ('ALDEX', 'Dounis') το τρίτο όμως ποιό είναι ...?


Νικόλα, εκ παραδρομής έβαλα και το Hobby Box και ας μην είναι Αττική....
george_karasoulas
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: Δευ Σεπ 21, 2009 6:52 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από george_karasoulas »

Θα ήθελα επίσης να μου επιτρέψετε να συμπληρώσω ακόμα ένα-δυο πράγματα και κάποιες συμβουλές.

Κατ αρχήν, ο "ελληναράς", ο μάγκας κλπ. όπως τον αναφέρετε, δεν θα μετατραπεί αυτομάτως σε Άγγλο τζέντλεμαν με το που θα γραφτεί σε κάποιο οργανωμένο μοντελοδρόμιο. Αντιθέτως, θα μεταφέρει εκεί την κακή συμπεριφορά του, τη μαγκιά του κλπ. όσο τουλάχιστον "τον παίρνει", όσο δηλαδή του το επιτρέπουν οι διαχειριστές ή οι ιδιοκτήτες του χώρου, ΑΝ υποθέσουμε ότι ασχολούνται με την επιβολή κάποιων στοιχειωδών κανόνων και ΑΝ είναι παρόντες τις ώρες που υπάρχει πτητική δραστηριότητα και πολλοί αερομοντελιστές.

Προσωπικά πετούσα στην Ανάβυσσο από το 1980 μέχρι και το 2004. Και πιο πριν, πιτσιρίκι ακόμα, πετούσα στις αλάνες που υπήρχαν τότε πολλές στην Αθήνα, CONTROL-LINE και ελευθέρας πτήσεως αεροπλανάκια. Ήμουν γραμμένος στην ΕΑΑ που ήταν τότε στα Σπάτα, αλλά δεν πήγαινα εκεί καθόλου γιατί -αν και ήταν οργανωμένο μοντελοδρόμιο- δε μου άρεσε καθόλου το κλίμα και η συμπεριφορά πολλών ατόμων εκεί.

Υπήρχαν πράγματι -και ίσως υπάρχουν ακόμα- και στην Ανάβυσσο άτομα από αυτά που περιγράφετε, με την κακή συμπεριφορά. Υπάρχουν όμως και αξιολογότατα άτομα, ευγενικά, που σέβονται και βοηθούν τους άλλους αερομοντελιστές με το χαμόγελο στα χείλη.

Από την άλλη πλευρά μου έτυχε να δω σε οργανωμένα μοντελοδρόμια, τα πιο επικίνδυνα πράγματα, π.χ. μεγάλα θερμικά ελικόπτερα να κάνουν HOVER δίπλα στα PITTS σε απόσταση 4-6 μέτρων όχι από τον ιδιοκτήτη τους, αλλά από τον διπλανό ανυποψίαστο πιλότο, που πέταγε ήσυχα το αεροπλανάκι του. Δηλαδή η ασφάλεια και η ασφάλιση (ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ), για την οποία όλοι κοπτόμεθα τόσο πολύ σε αυτά τα FORUM , θα απαλύνει τον πόνο της οικογενείας του, αν σε περίπτωση ατυχήματος ο ρότορας αποκεφαλίσει τον ανυποψίαστο αερομοντελιστή;

Έχω δει να γίνονται επανειλημμένα φασαρίες για τέτοια ζητήματα σε οργανωμένους χώρους.

Ασφαλώς, δεν υπάρχει άσπρο-μαύρο σε αυτά τα θέματα, ο καθένας μπορεί να διαλέξει αυτό που θέλει. Ας μην επιτιμήσουμε όμως και τον αερομοντελιστή που προτίμησε με τα 300 Ευρώ της συνδρομής να αγοράσει ένα καινούργιο αεροπλανάκι στην αρχή της χρονιάς (το μοναδικό που θα αποκτήσει ενδεχομένως μέσα στην χρονιά ή και σε άλλες χρονιές) αντί να πετά το σαραβαλιασμένο και ετοιμόρροπο μοντελάκι του σε έναν "κυριλέ" διάδρομο.

Η πρόοδος στον αερομοντελισμό δεν επιτυγχάνεται μόνο στους ασφάλτινους διαδρόμους. Εδώ υπάρχουν πολλοί αερομοντελιστές που δεν ξέρουν να φτιάξουν ή -πολύ περισσότερο- να επισκευάσουν το μοντέλο τους σε κάποια βλάβη.

Εάν πάντως αποφασίσετε -και γιατί όχι;- να γραφτείτε σε κάποιο οργανωμένο μοντελοδρόμιο, ελέγξτε απαραίτητα τα εξής:

- Ζητείστε άδεια από τον ιδιοκτήτη να παραστείτε στον χώρο, χωρίς να πετάτε, για τουλάχιστον 4-5 φορές. Δείτε πως είναι το κλίμα, πως είναι τα άτομα που πετούν εκεί, αν υπάρχει σεβασμός στους στοιχειώδεις κανόνες πτητικής συμπεριφοράς

- Διαπιστώστε μόνοι σας τις υποτιθέμενες ευκολίες που παρέχει ο χώρος στους αερομοντελιστές, π.χ. στέγαστρα, εντευκτήρια και οτιδήποτε άλλο. Διαπιστώστε αν αυτά είναι πράγματι λειτουργικά, όχι αν απλώς υπάρχουν εκεί.

-Ελέγξτε αν στον χώρο υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες, που ενδεχομένως είναι αντίθετες ή δυσκολεύουν την απρόσκοπτη άσκηση του χόμπυ (για το οποίο πληρώνετε την συνδρομή). Γι αυτό και επιμένω ότι θα πρέπει να πάτε αρκετές φορές στον χώρο, προτού αποφασίσετε να εγγραφείτε.

- Ζητάτε οπωσδήποτε να διαβάσετε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο (αν υπάρχει) και απαιτείστε να σας δοθεί ένα αντίγραφο. Ελέγξτε αν η ημερομηνία του συμβολαίου αναφέρεται στην χρονιά που έχετε εγγραφεί, αν δηλαδή το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι σε πλήρη ισχύ.

- Ζητάτε οπωσδήποτε απόδειξη πληρωμής για την συνδρομή την οποία καταβάλλετε. Χωρίς αυτήν δεν είστε τυπικά μέλος του μοντελοδρομίου και το ασφαλιστήριο δεν σας καλύπτει.

- Είναι πρόθυμος ο διαχειριστής του χώρου να σας παρέχει τα παραπάνω, ή αν σας δει κάπως "ζόρικο" θα σας δείξει απλώς την ...πόρτα;

- Παρευρίσκεται ο διαχειριστής του χώρου ή κάποιος αντιπρόσωπος του (επόπτης πτήσεων) στο χώρο πτήσεων, ώστε να βοηθά τους αερομοντελιστές και να επιβάλλει όταν χρειάζεται τους κανόνες πτητικής συμπεριφοράς, να επιλύει διαφορές κλπ. ή ο καθένας κάνει ότι θέλει και οι αερομοντελιστές "τα βρίσκουν μόνοι τους"; Και πάλι επιμένω ότι θα πρέπει να πάτε στον χώρο αρκετές φορές προτού εγγραφείτε και μάλιστα Σάββατα και Κυριακές που ο κόσμος είναι περισσότερος.

- Γίνονται εκδηλώσεις στον χώρο, FLY-IN, αγώνες κλπ.; Αυτά είναι που προωθούν τον Αερομοντελισμό και όχι τόσο η πτήση ενός "κυριλέ" αερομοντέλου σε έναν "κυριλέ" διάδρομο.

Ελπίζω να μην σας κούρασα με όλα αυτά και να σας βοήθησα λίγο στην επιλογή του κατάλληλου χώρου για την άσκηση του αγαπημένου μας χόμπυ.

Φιλικά

Γιώργος Καρασούλας
King Kostas
Δημοσιεύσεις: 1361
Εγγραφή: Τρί Μαρ 31, 2009 12:06 am

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από King Kostas »

Γίωργη μαζί σου σε όσα έγραψες.

No comments
sav.in
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 26, 2009 3:47 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από sav.in »

Καλημέρα και από εμένα
Γιώργο Καρασούλα έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτά που λες
Δεν κάνει ένας διάδρομος το μοντελοδρόμιο. Είναι η γενικότερη συμπεριφορά και νοοτροπία του ιδιοκτήτη και μελών Έχω ακούσει τόσα και τόσα…………που τα περισσότερα τα αναφέρεις και εσύ εμμέσως και αμέσως.
Διάβασα στο forum ένα θέμα που αφορούσε τον νέο κανονισμό για τις πτήσεις των αερομοντέλων αλλά διάβασα προσεκτικά και όλες τις απόψεις των μελών Αυτό που κατάλαβα (και στραβός να ήμουν θα το έβλεπα) είναι ότι έγινε κάτω από συντεχνιακές συνθήκες για να ευνοηθούν τα μοντελοδρόμια και οι ασφαλιστικές
Πριν μερικά μηνύματα διάβασα ότι αερομοντελισμός χωρίς μοντελοδρόμια δεν μπορεί να υπάρξει Μεγάλο λάθος Η αλάνα είναι το φυτώριο των νέων που θα πιάσουν ένα μοντελάκι στα χέρια τους και θα αρχίσουν να πετούν Σιγά σιγά θα μεγαλώσουν τα μοντέλα, οι απαιτήσεις ,οι τεχνικές και τότε είναι η ώρα του μοντελοδρομίου
Δεν θα υπάρχουν μοντελοδρόμια αν δεν υπάρχουν αλάνες
Ποιος φαντάζεται ότι όταν ξεκίνησα τις πτήσεις με το πρώτο μοντελάκι και τον δάσκαλο μου δίπλα θα μπορούσα να το κάνω σε μοντελοδρόμιο καταλαμβάνοντας τον εναέριο χώρο του με την σχεδόν άναρχη πτήση μου ενώ πίσω θα περίμεναν ουρά τα μοντέλα να πετάξουν
Κούρασα και γι αυτό σταματώ εδώ με δύο τελευταίες αράδες
Όσο περνά ο καιρός και βαθαίνει η κρίση θα δούμε πολλούς που κουνούσαν το δάκτυλο αλαζονικά σε αυτούς που πετούν σε αλάνες να επιστρέφουν σε αυτές με πολύ μικρότερα μοντέλα
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Γεια σου Σάββα
Για τα λίγα χρόνια που έχεις από την επιστροφή σου στην Ελλάδα ........έχεις μπει για τα καλά στο νόημα
Δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί σου στα περισσότερα
Τα οργανωμένα μοντελοδρόμια είναι άκρως απαραίτητα και η αίσθηση της πτήσης σε αυτά είναι άλλου επιπέδου
Ήμουν μέλος σε ένα από αυτά και για οικονομικούς λόγους δυστυχώς διέκοψα την συνδρομή
Μακάρι να υπήρχαν περισσότερα και οικονομικότερα για πετούν όλοι ασφαλισμένοι σε αυτά Ακόμη και τότε η χρήση της αλάνας θα ήταν απαραίτητη για το νέο αίμα
Πράγματι όποτε προσπάθησα να εκπαιδεύσω νέο στο μοντελοδρόμιο αισθανόμουν άσχημα παρά την κατανόηση αρκετών (όχι όλων και το έδειχναν)
Ακόμη και εκείνη την εποχή ευχαριστιόμουν την πτήση στην αλάνα όπου γνώρισα πολλά και αξιόλογα άτομα με μεράκι και χωρίς επάρσεις Όμως οι κανόνες πτήσης που έμαθα στο μοντελοδρόμιο με συνοδεύουν και με έκαναν καλύτερο

palafdim
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: Τρί Ιαν 04, 2011 7:44 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από palafdim »

Αγαπητοί φίλοι αερομοντελιστές, να κάνω ένα γενικό σχόλιο που ναι μεν άπτεται του χόμπυ μας αλλά είναι όμως πολύ γενικότερο. Χωρίς να εξαιρώ τον εαυτό μου η νοοτροπία μας ως λαός έχει περάσει σε όλες τις δραστηριότητες της ζωής μας και τα αποτελέσματα αυτής τα βιώνουμε καθημερινά. Η προχειρότητα και το βόλεμα μας έχει φέρει στη σημερινή κατάσταση, δηλαδή σε μια πόλη 5 εκατ. ανθρώπων ουσιαστικά να μην υπάρχουν μοντελοδρόμια για να στεγαστεί το "πάθος" μας. Ασχολήθηκα για πρώτη φορά με τον αερομοντελισμό το 1978 ως αεροπρόσκοπος τότε. Εκείνο που διαπιστώνω σήμερα είναι ότι στα βασικά από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει σε τίποτα. Αλάνες τότε, αλάνες και σήμερα. Εξυπνάκηδες και τότε, εξυπνάκηδες και σήμερα. Κλίκες και τότε κλίκες και σήμερα. Κόντηδες και ποπολάροι τότε το ίδιο και σήμερα. Και τότε ήταν ένας από τους λόγους που το εγκατέλειψα, για να το ξαναθυμηθώ πάλι μόλις μια δεκαετία πριν ακούγοντας κάποιους οι οποίοι με "διαβεβαίωναν" ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλάνη οικτρή!! Το ότι έγινε πιο φτηνό το χόμπυ στις διεθνείς τιμές του δεν σημαίνει ότι το φτηνύναμε και στην Ελλάδα...γιατί η ανοργανωσιά δεν σημαίνει και φτήνια και αν κάποιος ασχοληθεί με νούμερα θα καταλήξει ακριβώς σε αυτό. Το ότι χρειάζεται η αλάνα διαφωνώ πλήρως και ειδικά για αρχάριους!! Χρειάζεται βέβαια στις δεδομένες συνθήκες όπου οι «καβαλημένοι στο καλάμι» παλιοί αερομοντελιστές εκνευρίζονται όταν πας να μάθεις ένα νέο!!!!....νοοτροπία.....και αν υπάρχει ένας κούκος αυτός μόνος του δεν φέρνει την άνοιξη. Αλλά έτσι πρέπει να είναι; Η απάντηση πιστεύω είναι ΟΧΙ. Απλά αυτά βόλευαν ερασιτέχνες και επαγγελματίες…αυτοί να πουλούν, εμείς να μη πληρώνουμε πολλά, να γίνονται ατυχήματα ώστε να ξαναπουλούν και γενικότερα ωχ αδελφέ…καλά δεν είμαστε; Τι ψάχνεις τώρα να βρεις; Ελλάδα είναι εδώ…..και άλλα πολλά τέτοια ωραία Ελληνοπρεπή….αλλά δόξα τω Θεώ από νόμους να φάνε και οι κότες….και όλα αυτά γιατί;….ε ένα χόμπυ είναι βρε αδελφέ…ένα παιχνίδι για να ξε…….με…….δε θα το κάνουμε και επιστήμη! Δε θα ξεχάσω τη πρώτη μου πτήση όταν επανήλθα στο χόμπυ όπου έσπασα το πρώτο μου μοντέλο στα πρώτα 5 λεπτά εξαιτίας λάθους «παλαιού» αερομοντελιστή που πήγε να μας σκοτώσει και κάναμε όλοι «αεροπορίααααα» όπως λέγαμε στο στρατό…και το αποτέλεσμα ….συγγνώμη…..με συγχωρείται αλλά από τότε που ανακαλύφτηκε το συγγνώμη χάθηκε το φιλότιμο!!...τι πρέπει να γίνει ή τι έπρεπε να έχει γίνει;…το ξέρετε όλοι καλά!!
Αλλά φοβάμαι, όπως συμβαίνει με όλα σε αυτή τη διαολοχώρα, ότι είναι αργά!!! Αυτά και σε άλλα με ΥΓΕΙΑ!!
gxaid
Δημοσιεύσεις: 501
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 27, 2008 4:26 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από gxaid »

Αγαπητοί φίλοι,


Διαβάζω παραγράφους για «πιασμένα κορόιδα» και «χώρους που αξίζουν τα χρήματα», για «διαδρόμους που δεν κάνουν το μοντελοδρόμιο», για «ελίτ» και «συντεχνιακά» φαινόμενα κλπ δηλαδή ζητήματα που είτε ήδη συνυπολόγισα είτε δεν έθιξα καν. Εν τέλει αναρωτιέμαι αν τα ελληνικά μου είναι τελικά τόσο φτωχά ή απλά το κείμενο που με μεγάλη προσοχή συνέταξα αναγνώστηκε επιπόλαια από ορισμένους συμφορουμίστες.


Παραθέτω σε επανάληψη μόνο τη παράγραφο-απόσταγμα του αρχικού μου μηνύματος:
“Ποιο σημαντικό είναι να εντοπίσουμε μεταξύ μας ανθρώπους που έχουν την όρεξη και τους πόρους να δημιουργήσουν μοντελοδρόμιο(α) και να στηρίξουμε τη προσπάθειά τους ΠΡΟΦΑΝΩΣ και με τη συνδρομή μας. Και αν αυτοί οι άνθρωποι βρεθούν, και το προϊόν που προσφέρουν είναι αξιόλογο, καλά θα κάνουν να βγάζουν και κέρδος από αυτό για να παραμένει και το κίνητρό τους ζωντανό, ήτοι το μοντελοδρόμιό "μας" (όλων μας) ανοιχτό.”


Δεν καταδίκασα τις αλάνες. Επεσήμανα ότι δεν θα μας πάνε μακριά. Μόνες τους σχεδόν πουθενά. Η γενικότερη Ελληνική πραγματικότητα σήμερα κραυγάζει για την έλλειψη ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ σε όλους τους τομείς (πλην λαμογιάς…). Πριν κάμποσα χρόνια ας πούμε ότι είχαμε 5 μοντελοδρόμια με τα καλά τους και τα κακά τους. Δεν είναι αυτό το θέμα μου τώρα. Αν αύριο μέινουμε με 2 μοντελοδρόμια (με προίκα τα καλά τους και τα κακά τους) και παράλληλα αναπτύξουμε ένα ονειρεμένο «δίκτυο αλανών», να με συγχωρήσετε αλλά αυτό δεν μπορώ να το εκλάβω ως ΑΝΑΠΤΥΞΗ.


Αγαπητέ g_k:
Προτιμώ να σπαταλώ φαιά ουσία πάνω σε υπαρκτά δεδομένα παρά σε υποθετικά σενάρια με βάση πολλαπλές αυθαίρετες παραδοχές.
Εξηγούμαι: καλύτερα να μπείς στη λογική να συγκρίνεις κόστη φραπέδων που εσύ δεν πίνεις αλλά πίνουν άλλοι, και κόστη λοιπών ανυποψίαστων μικροσπαταλών μας προκειμένου να εξοικονομήσεις 25, παρά να εστιάζεις σε 1. παλαβό 2. ιδιοκτήτη μοντελοδρομίου (να ήταν και πολλοί…), 3. με ικανοποιητική πληρότητα, ο οποίος 4. διπλασιάζει τη συνδρομή στην αυθαίρετη βάση του έτσι θέλω. Είναι πολλές οι παραδοχές…
Ένας σωστός ιδιοκτήτης μοντελοδρομίου, με σωστό προϊόν (από αυτούς που πιστεύω πως πρέπει να βρούμε) όταν θα έχει κόσμο και συνδρομές θα σου μειώσει τη συνδρομή και τότε θα μπορούν και φίλοι μας που σήμερα δεν έχουν τη δυνατότητα να πετάνε και αυτοί σε έναν όμορφο, «purpose-built» και ασφαλή χώρο. Αν σου διπλασιάσει τη συνδρομή προφανώς εσύ και εγώ θα πάμε σε άλλο μοντελοδρόμιο ή αλάνα και αυτός προς Δαφνί.

Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει χώρος που καταχρηστικά ονομάζεται μοντελοδρόμιο και είναι σαφώς υπερτιμημένος με βάση τα κριτήρια που θέτεις σε προηγούμενο μήνυμα σου και χώρος που το εξωτερικό θα τον ζήλευε, με βάση πάντα τα ίδια κριτήρια. Σε πληροφορώ πως ο τελευταίος ούτε πρό κρίσης δεν έπηξε από κόσμο, αν θες δεν πλησίασε τη δυναμική του.

Συνεχίζεται..._Β_Ο
gxaid
Δημοσιεύσεις: 501
Εγγραφή: Σάβ Σεπ 27, 2008 4:26 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από gxaid »

...συνέχεια_Β_Ο
Αγαπητέ Αντώνη:


Η ασφάλεια είναι μια έννοια που από το ελεύθερο camping έως το lux ξενοδοχείο διαμορφώνεται ευθέως ανάλογα. Το επίπεδό της σαφέστατα και δεν είναι όμοιο στις δύο περιπτώσεις.
Δεν ζήτησα να καούν τα parkflyers. Αυτά πετάω και εγώ και μάλιστα σε αλάνα. Το γνωρίζεις αυτό.
Δεν αναφέρθηκα ούτε υπονόησα ποτέ «ελιτίστικες φιλοσοφίες», «προνόμια εκλεκτών» «παχυλά πορτοφόλια» και «δικαίωμα πτήσης ηλεκτρικού μοντελακίου».
«Ελιτίστικο» αν θές, μου ακούγεται το “είναι υπερβολικό (ίσως και παράλογο) να πετάς σε μοντελοδρόμιο το easystar”. Γιατί? Ότι έχει, ότι αντέχει και ότι κάνει κέφι ο καθένας πετάει, από τη στιγμή που σέβεται(=τηρεί) τους κανονισμούς του χώρου στον οποίο συνδράμει.
«Εγκληματικό» αν θές από την άλλη μου ακούγεται η πτήση 5κιλου και άνω σκάφους σε αλάνα.
Δεν ευλόγησα ποτέ τις συντεχνιακού χαρακτήρα προεκτάσεις του πραγματικά άθλιου κανονισμού, κομμένου και ραμμένου στη στρεβλή σημερινή Ελληνική αερομοντελιστική πραγματικότητα.
Από την άλλη, αρνούμαι πεισματικά τη θεοποίηση της αλάνας και την ενίσχυση του θεσμού της όταν την ίδια στιγμή ακούω για το πόσο «αλλού» και προχωρημένοι είναι «οι έξω» ενώ εμείς δεν είμαστε άξιοι κλπ κλπ.
Στη εύκολη κριτική λοιπόν πάλι πρώτοι αλλά όταν έρθει η στιγμή να πράξουμε το κάνουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Προφανώς θα βρείς πληθώρα αξιόλογων ανθρώπων στην αλάνα, όταν μοντελοδρόμια δεν υπάρχουν. Προφανώς η αλάνα είναι φυτώριο όταν δεν υπάρχει κάτι άλλο πέρα από αυτήν.Τη σύγκριση με το εξωτερικό γιατί την κάνουμε για μία ακόμα φορά επιλεκτικά?
Στη Βρετανία, μια που αναφέρθηκε, στα μοντελοδρόμια γίνονται κανονικά μαθήματα σε αρχάριους και παρέχονται ακόμα και πιστοποιητικά βασικής ικανότητας στην πτήση. Δεν καταλαβαίνω γιατί στην εποχή του εξομοιωτή ο νέος μοντελιστής μόνο στην αλάνα μπορεί να εκπαιδευτεί.

Να βρούμε αλάνες λοιπόν, άχρηστες δεν είναι, αλλά ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ να στήσουμε με τη στήριξή μας υγιή μοντελοδρόμια. Ειδεμή, να κόψουμε μαχαίρι τη κριτική και τα επιφωνήματα θαυμασμού ως προς τα επιτεύγματα των ξένων γιατί και αυτοί δεν τα βρήκανε έτοιμα από πουθενά, θέσανε τους στόχους τους, δουλέψανε και τα στήσανε.


Από ʽκεί και πέρα να είστε σίγουροι πως ο καθένας μας θα βρεί τη θέση του, μιας και έγινε αναφορά σε δικαιώματα νωρίτερα. Μόνο που για να έχεις δικαιώματα πρέπει να έχεις και επιλογές.


Τον πήχη εμείς επιλέγουμε σε ποιο ύψος θα τον θέσουμε.

Προσωπικά βλέπω να έχουμε μόνο δύο επιλογές. Αυτό απλοποιεί τα πράγματα και το βρίσκω θετικό:


Μπορούμε να συρρικνωθούμε στον αερομοντελισμό αλάνας, προσευχόμενοι μαζικά για τους πετώντας λίγο μεγαλύτερα μοντέλα (γιατί το «πολύ μεγαλύτερα» το ξεχνάμε) να μην τους κάτσει καμιά στραβή (η οποία πιθανότατα θα επηρεάσει δυσμενώς όλους μας) και το βραδάκι ενέσεις και ονειροπόληση ενός «άλλου» αερομοντελισμού μέσω youtube.


ή


να αναζητήσουμε πόσο εξωτικός είναι τελικά αυτός ο «άλλος» αερομοντελισμός και πόσο μακριά (?) από εμάς είναι. Πιστεύω ειλικρινά πως θα εκπλαγούμε ευχάριστα.


Ευελπιστώ αυτή τη φορά να έγινα κατανοητός.
Φιλικά
Γ.Χ.
Skywalker
Δημοσιεύσεις: 583
Εγγραφή: Τρί Σεπ 14, 2010 4:57 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από Skywalker »

Ναι μεν, μπορεί να μην έχω πείρα χρόνων σε αλάνες, μοντελοδρόμια αλλά και από τα λίγα που έχω δει σαν πτήσεις είμαστε λίγο... δεν βαριέσαι. Ούτε φυσικά λέω ότι ξέρω αλλά πάνω απ' όλα ψάχνω. Και με την τύχη ή ατυχία του πήγαινε-έλα Αγγλια για σπουδές γράφω τα παρακάτω....

gxaid έγραψε:

Στη Βρετανία, μια που αναφέρθηκε, στα μοντελοδρόμια γίνονται κανονικά μαθήματα σε αρχάριους και παρέχονται ακόμα και πιστοποιητικά βασικής ικανότητας στην πτήση.

Γ.Χ.


Να συμπληρώσω για όσους δεν ξέρουν, το πιστοποιητικό παρέχεται δωρεάν από την Βρετανική Ομοσποσπoνδία Ιπτάμενων Μοντέλων μέσω των αναγνωρισμένων κλαμπ της ανά την χώρα, τα οποία έχουν κάποια στάνταρ σε εκπαιδευτές (που είναι μέλη του κλαμπ) και κανόνες κτλ. και παρέχουν με την συνδρομή και ασφάλιση κτλ.

Σε κανόνες πτήσης έχουν πολύ περισσότερους από τους δικούς μας και παραθέτω ένα απόσπασμα από ένα ποστ μου σε αγγλικό φόρουμ και τι μου έγραψε ένας τύπος όταν γενικά έψαχνα τι παίζει Αγγλία...

You don't say where you're from Skywalker, but you'll need to check that your TX is legal too.

Even if you fly 2.4Ghz, the power output from sets sourced in the USA (for instance) would be greater than is permitted here.
Νομίζω στην Ελλάδα δεν υπάρχει θέμα για νομιμότητα τηλεκατεύθυνσης βάση power output που υπάρχει στην Αγγλία (και ας είναι και 2.4)...

άλλο που μου έγραψαν όταν έψαχνα για να πετάξω γενικα στην αρχή...

One point, outside of Plymouth is a lot of National Trust property, and they have very rigid rules.
Κοινώς και σε αλάνα να πετάς με την δική μας έννοια... μπορείς να πας στην ψειρού στην Αγγλία γιατί ένα μέρος μπορεί να ανήκει πχ... στο κράτος.

Και φυσικά, κάτι που στην Ελλάδα δεν σκεφτόμαστε και δεν κράζουμε όσους πετάνε στυλ "εμείς οι βλάχοι όπου λάχει". Μου είπε άλλος Άγγλος στο φόρουμ όταν συζητούσαμε για ασφάλιση αερομοντέλων...

for the amount it costs, you would a very silly boy not to take it up, one accident will set us back years, and cost you a lot of money


Κοινώς για την `M` σου αν πετάς ανασφάλιστος και όπου γουσταρεις ένα ατύχημα μπορεί να μας πάει πίσω χρόνια σαν χόμπυ όλους στην χώρα (από έναν `M`). Πέρα του ότι οι δίκες κοστίζουν...

Αλήθεια πόσους έχουμε κράξει σε όλα τα ελληνικά φόρουμ όταν πετάνε μέσα σε κατοικημένες περιοχές με ολικό κίνδυνο για το χόμπυ μας? Απλά δεν λέμε τίποτα για να μην μπλέκουμε αφενός αλλά και για να μην χαλάμε φιλίες. Σε ξένα φόρουμ απλά τους ξεφτυλίζουν... και καλά κάνουν.


Ααααα και κάτι ακόμα... μπορεί να υπάρχουν οι κρατικοί νόμοι αλλά κάθε τόπος έχει και τους "υπο-νόμους" του οπότε μπορεί κάπου πάλι να μην καλύπτεσαι για να πετάξεις κάπου.

Φυσικά όλες αυτές οι δυσκολίες των νόμων δεν προμοτάρουν τα μοντελοδρόμια... αντιθέτως οι Άγγλοι έχουν οργανωθεί σε κλαμπ άπειρα (σε κάθε βλαχοχώρι υπάρχουν 3-4 κλαμπ). Έχουν βρει χώρους σε συννενόηση με τους ιδιοκτήτες αν υπάρχουν, τους δήμους, τα περιποιούνται γιατί πετάνε εκεί, και όλα μια χαρά.

Οπότε μετά από αυτή την κουβέντα την πρώτη για να μου δώσουν τους νόμους είδα ότι εδώ δεν είναι... Sparta. Οπότε βρήκα ένα κλαμπ από τα 4 της περιοχής και έχω ξεκινήσει επικοινωνία. Αριθμεί 80 μέλη περίπου.

Οι τιμή για τον χρόνο είναι κάτω από 100 λίρες συμπεριλαμβανομένου και την εγγραφή, και την ετήσια συνδρομή, και την συνδρομή στην Ομοσπονδία τους με όλα τα παρελκόμενα. Και από χώρος.... Αγγλία.

Περισσότερα νέα όταν επίσημα ξεκινήσω αλλά συμφωνώ με όλο το παρακάτω του qxaid.

gxaid έγραψε:


Τον πήχη εμείς επιλέγουμε σε ποιο ύψος θα τον θέσουμε.

Προσωπικά βλέπω να έχουμε μόνο δύο επιλογές. Αυτό απλοποιεί τα πράγματα και το βρίσκω θετικό:


Μπορούμε να συρρικνωθούμε στον αερομοντελισμό αλάνας, προσευχόμενοι μαζικά για τους πετώντας λίγο μεγαλύτερα μοντέλα (γιατί το «πολύ μεγαλύτερα» το ξεχνάμε) να μην τους κάτσει καμιά στραβή (η οποία πιθανότατα θα επηρεάσει δυσμενώς όλους μας) και το βραδάκι ενέσεις και ονειροπόληση ενός «άλλου» αερομοντελισμού μέσω youtube.


ή


να αναζητήσουμε πόσο εξωτικός είναι τελικά αυτός ο «άλλος» αερομοντελισμός και πόσο μακριά (?) από εμάς είναι. Πιστεύω ειλικρινά πως θα εκπλαγούμε ευχάριστα.
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

Δηλαδή στην Αγγλία και γενικά στο εξωτερικό δεν πετάνε σε αλάνες? :D:D
Τότε γιατί το intenet είναι γεμάτο με video από αλάνες πάρκα και λοιπούς χώρους
Μέχρι και τα simulator έχουν ένα σωρό sceneries με χώρους που δεν είναι μοντελοδρόμια
Πέραν τούτου σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι δεν είναι απαραίτητα τα μοντελοδρόμια και όποιος θέλει ας διαβάσει τα μηνύματα μου χωρίς να βγάζει βιαστικά συμπεράσματα για το θεαθήναι (κοινώς για τα μάτια του κόσμου)
Ήμουν μέλος σε μοντελοδρόμιο και όσοι με ξέρουν γνωρίζουν πολύ καλά ότι το παίνευα σαν τον καλύτερο και ασφαλέστερο χώρο πτήσης με τα προτερήματα και τα ελαττώματα του (Γιώργη το ξέρεις καλά αυτό …..τα έχουμε πει κατ επανάληψη) Είμαι από τα ιδρυτικά μέλη της ΠΕΤΜΕ κάτι που σημαίνει ότι πιστεύω στο μοντελοδρόμιο και την αξία του
Τώρα δεν έχω την δυνατότητα να πληρώσω συνδρομή Τι πρέπει να κάνω Είμαι καταδικασμένος Ε! όχι
Τώρα κατανοώ ακόμη περισσότερο αυτούς που δεν έχουν να πληρώσουν η αυτούς που δεν έχουν το χρόνο να τρέχουν 100 χιλιόμετρα μακριά για να πετάξουν αλλά θέλουν να κάνουν μία σύντομη πτήση με το ηλεκτρικό τους , να δουν δυο φίλους και να είναι το μεσημέρι στο σπίτι με την οικογένεια τους
Συνοψίζω την άποψη μου και ξαναλέω ότι το μοντελοδρόμιο μα και η αλάνα είναι εξίσου απαραίτητα για την πορεία του μοντελισμού
Δεν με κάνει ποιο πολιτισμένο και καλύτερο μοντελιστή μια συνδρομή και σίγουρα δεν με κάνει καλύτερο άνθρωπο η ανώτερο απο άλλους που δεν μπορούν ,ούτε μου προσθέτει σύνεση …….σύνεση που χρειάζομαι όπου και να βρίσκομαι
orck
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 06, 2011 10:31 am

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από orck »

Πολυ ωραια τα γραφεις. Δυσκολευομαι παντως να καταλαβω πως μπορει να υπαρξει υγιης μοντελοδρομιο, το οποιο φανταζομαι σαν πρωτο σημαδι υγιας θα ειναι οτι εχει και κοσμο που πεταει. Απο την στιγμη που ζητανε ενα σημαντικο ποσο για συνδρομη και το κοστος βενζινης ειναι επισης μεγαλο. Μην ξεχναμε οτι μιλαμε για την Ελλαδα της τροικας που θελει ακομη χαμηλοτερους μισθους απο 700 και αυτο φυσικα αν βρεις δουλεια.
Ο σημαντικοτερος λογος που εκγατελειψα/εβαλα στην ακρη αλλο αεραθλημα ειναι οτι δεν εχω την οικονομικη επιφανεια για το κοστος βενζινης για 2-3 επισκεψεις τον μηνα. w
Αντώνης Κριτζάς
Δημοσιεύσεις: 5688
Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 5:38 pm

Απάντηση: Αλάνες vs μοντελοδρόμια

Δημοσίευση από Αντώνης Κριτζάς »

(Παναγιώτη μάλλον δε απαντησες στο δικό μου μήνυμα )

Οταν πήρα την απόφαση να διακόψω την συνδρομή μου το έκανα μετά απο πρόχειρο υπολογισμό
Με 2 πτήσεις τον μήνα :
Καυσιμα ,διόδια συν την συνδρομή ήταν 1000 ευρώ ετησίως (τιμή καυσίμων πριν ένα χρόνο)
Ποσό που πλέον δεν μπορώ να διαθέσω ........τί πρέπει να κάνω? >>>>>>>>>Ru@%

έγραψε ποιο πάνω ο Σάββας και δυστυχώς έχει δίκιο
Όσο περνά ο καιρός και βαθαίνει η κρίση θα δούμε πολλούς που κουνούσαν το δάκτυλο αλαζονικά σε αυτούς που πετούν σε αλάνες να επιστρέφουν σε αυτές με πολύ μικρότερα μοντέλα

ΥΓ όμως δεν θα μπώ στην διαδικασία του........... Οσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πεδία Πτήσεων - Μοντελοδρόμια/flight fields”