Στήσιμο Ελικοπτερου

Απάντηση
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Στήσιμο Ελικοπτερου

Δημοσίευση από mrkaza »

Διαφορές στησίματος για:

1 ) Αρχάριο - Hover
2 ) Πρώτα βήματα στην πορεία
3 ) Πρώτα ακροβατικα
4 ) 3d πτήση
5 ) Γενικά βήματα ανεξάρτητα από το είδος της πτήσης

ʼκουσα από φίλο ότι δεν έβαλε καν D/R ή Expo ώστε να μάθει έτσι και ας είναι ακόμα σε επίπεδο Hover sad, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να το κρατήσει και απλά να φοβάται .

Πιστεύω ότι οι αρχαιότεροι στα ελικόπτερα, οφείλουν να γράψουν το πως πρέπει να στηθεί ένα εκπαιδευτικό ελικόπτερο.
ΠΟΤΕ και πως πρέπει να πας στο επόμενο βήμα κτλ κτλ smile .

Θά ξεκινήσω πρώτος γράφοντας την δική μου άποψη και θα ζητήσω από εσάς να την διορθώσετε, κρίνετε ...και φυσικά να γράψετε και τη δική σας
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Στήσιμο Ελικοπτερου

Δημοσίευση από mrkaza »

Θα γράψω σχετικά με το Raptor 50 (v2) Titan που είναι και το μοναδικό που γνωρίζω έστω και ελάχιστα .

Θα μιλήσω για τα Link θεωρώντας ότι τα υπόλοιπα έχουν γίνει σωστά .

Τα βασικά:

1) Ξεκινάμε μηδενίζοντας τα Trim ,sub-trim , epa στην κατεύθυνση μας .
2) Στο Pitch curve Βάζουμε 0 % 50 %100 % αν έχουμε 5 Point Curve 0 % 25 % 50 % 75 % 100 % (Αν και για αρχή μας ενδιαφέρουν το κέντρο, το 0 και το 100 %
3) Ίδια βήματα και για το γκάζι
4) Ελέγχουμε ότι τα Horns «κάθονται» στο κέντρο των servo. Αν όχι το διορθώνουμε .
5) Μετράμε τα ντιζάκια του elevator σύμφωνα με τις οδηγίες του Manual. Αν «φύγουμε» ελάχιστα από τις διαστάσεις αυτές, μικρό το κακό. Κεντράρουμε το Swash plate, βάζουμε τα link του elevator και τέλος τοποθετούμε κάθετα στην τραμπάλα του Elevator το Lever .
6) Ρυθμίζουμε τα υπόλοιπα ντιζάκια και τα τοποθετούμε. Αν τα έχουμε κάνει όλα σωστά το Swash plate θα κάθεται κεντραρισμένο χωρίς Trim. Σε αντίθετη περίπτωση ...αναζητάμε το λάθος.
7) Κοιτάμε για Bind (Τερμάτισμα διαδρομής και ζόρισμα servo). βγάζουμε όλα τα link της κεφαλής, γυρνάμε με το χέρι το Swash στη μέγιστη μηχανική θέση (πχ τέρμα αριστερά ) του γυρνάμε τέρμα από την κατεύθυνση και κοιτάμε αν το Servo θα έδινε μεγαλύτερη κίνηση από αυτή που μπορούμε να έχουμε. Αν συμβαίνει αυτό ρυθμίζουμε με το Epa ώστε να έχουμε τη μέγιστη κίνηση που δεν έχουμε Bind
8) Κατεβάζουμε το Trim του γκαζιού τέρμα κάτω και ρυθμίζουμε ώστε τέρμα κάτω το Stick να κάνει την μέγιστη διαδρομή και να μην τερματίζει και χτυπάει (Bind ) ελέγχουμε και το Τέρμα (με το Trim στο κέντρο). Φροντίζουμε ώστε στο κέντρο να είμαστε στο κέντρο της διαδρομής του γκαζιού. Αυτό το κάνω ώστε να έχω ρελαντί ποιο χαμηλά και να είναι πιο αναλυτική η καμπύλη μου. Έχει διαφορά το Range απο 20 % -100% γκάζι με το 30 % -100%. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε μικρότερη διάφορα ανά 1 % στο γκάζι smile .
9) Κοιτάμε στο κέντρο με 50 % στο Pitch curve Να έχουμε 0 μοίρες, στο τέρμα επάνω +10 εως +11 & κάτω -10 έως 11 καλλίτερα +11 & -10 παρά +10 & - 11. Αλλάζουμε με τα ντιζάκια ώστε να το πετύχουμε Το blade όπου θα μετρήσουμε το ονομάζουμε «βασικό» και το σημαδεύουμε για να το αναγνωρίζουμε.
10) Κοιτάμε αν το δεύτερο Blade έχει ίδιες μοίρες με το «βασικό» Αν όχι, διορθώνουμε (αυτό θα τελειοποιηθεί στην πτήση θα φανεί ως «tracking» )
11) Τσεκάρουμε ότι όλα είναι ευθεία ζυγισμένα - στοιχισμένα ...σαν να είναι στρατός .
12) Αλλάζουμε το Point 0 στο Pitch ώστε να έχουμε -4 μοίρες περίπου. Στο point 3 ώστε να έχουμε από 5 έως -5,5 μοίρες και στο 5 να έχουμε + 9 μοίρες Τα ενδιάμεσα ξεκινάμε με το μισό της διαφοράς. Αν π.χ. το 3 είναι 50 % και το 5 είναι 95 % τότε ι 95 - 50 =45 /2 = 22,5 άρα το 3 είναι 50 +22,5 δηλαδή 72,5
13) Στο γκάζι βάζουμε 20 - 35 - 50 75 100 %
14) Καθώς μιλάμε πάντα για αρχάριο βάζουμε ένα 10 %-15% D/R και -30 % Expo (futaba ) Σε όλα τα κανάλια εκτός του Ruder που βάζουμε μόνο expo
15) Βγάζουμε το Heading hold και κοιτάμε αν το servo και τα tail blades είναι κεντραρισμένα. Αν δεν είναι, ρυθμίζουμε τη ντίζα της ουράς.
16) Χρησιμοποιώντας ενα PADDLE GAUGE κοιτάμε να είναι στην ευθεία τα 2 Paddle

Το τελείωμα:

Το σηκώνει κάποιος εμπειρότερος και το κρατάει Hover. Μετράμε στροφές και προσπαθούμε να είμαστε κοντά στης 1600 -1650 rpm. Αλλάζουμε το point 3 στο γκάζι μέχρι να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα και μετά διορθώνουμε την καμπύλη του γκαζιού έτσι ώστε να έχουμε όσο είναι δυνατόν σταθερές στροφές κατά την πτήση .

Αφού τριμαριστεί, το δίνουμε στον τελικό χρήστη και βλέπουμε τα χούγια του και προσπαθούμε να τα κάνουμε λιγότερο εμφανή. Αν κάνει πολύ απότομες κινήσεις γύρο από το σημείο του hover, μειώνουμε τη διαφορά μεταξύ των point 2 ,3 & 4 στο pitch ώστε να «γλυκάνει» λίγο . Αν είναι απότομος στα aileron elevator, ανεβάζουμε το D/R (όχι πάνω από 15 % ) και ίσως λίγο ακόμα το expo (το θεωρώ υπερβολικό ).

Μετά αφού μάθει τα βασικά και δεν τρομάζει, θα αρχίσει μόνος του να κάνει ποιο απόλυτο το ελικόπτερο και πάνω από όλα ...στα μέτρα του! Αλλιώς πετάει ο Νίκος αλλιώς ο Γιώργος ...καθώς όπως λένε: ...περί ορέξεως κολοκυθόπιτα lol .0
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Στήσιμο Ελικοπτερου

Δημοσίευση από mrkaza »

Bind = "χτύπημα" ή τερματισμός της μηχανικής κίινησης του servo.
Αποτέλεσμα η κατανάλωση περισσότερου ρεύματος και η καταστροφή του

Pitch = Το βήμα

Pitch Curve = Καμπύλη του βήματος.

Throttle curve = Καμπύλη του γκαζιού

Epa = end point ορίζει μέχρι που θα κινείται το servo

D/R = Dual rates μειώνει την κίνηση και ενεργοποιείται με διακόπτη ώστε να μπορούμε να έχουμε μικρές κινήσεις αλλά και μεγάλες όταν το θελήσουμε, απλά αλλάζοντας θέση ενα διακόπτη.

Expo
= ʼλλο ενα βοήθημα όπου κάνει την κίνησηι ποιο μαλακή στο κέντρο ώστε να καλύψει τις σχετικά μεγάλες κινήσεις που κάνουμε γύρο από το κέντρο του stick (επίσης μπορεί να κάνει και το ανάποδο: ʼμεσα μεγάλη κίνηση extra ακρίβεια ποιο μετά).

Πιτσόμετρο= pitch meter = Εργαλείο που χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε το pitch σε ενα blade ( Photo )

Heading hold Λειτουργία στα μοντέρνα Gyro. Κρατάει την ουρά σταθερή

Paddle Gauze = Εργαλείο που μας βοηθάει να κεντράρουμε τα Paddles (Photo)

Συνημμένα
padlle gauze.jpg
padlle gauze.jpg (4.45 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
picth.jpg
picth.jpg (62.44 KiB) Προβλήθηκε 50 φορές
mrkaza
Δημοσιεύσεις: 594
Εγγραφή: Σάβ Μαρ 29, 2008 11:07 am

Απ: Στήσιμο Ελικοπτερου

Δημοσίευση από mrkaza »

Παιδια οτι διορθοσεις πειτε να το μαζεψω λιγουλακι :)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ρυθμίσεις Ελικοπτέρων”