Σύμβουλος αγοράς ελικοπτέρου - Βασικές πληροφορίες για νέους
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Σύμβουλος αγοράς ελικοπτέρου - Βασικές πληροφορίες για νέους
Με ενδιαφέρει το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο...
Θέλω να ασχοληθώ μαζί του!... Πως ξεκινάω; Πως επιλέγω;
Τι πραγματικά χρειάζομαι; Τι θα πει f3c;
Να πάρω 3d ελικόπτερο; Ποιες είναι οι απαιτήσεις μου;
Ποιες οι απαιτήσεις του μοντέλου από εμένα; Ποιες είναι οι τιμές;
Τι να προσέξω; Που απευθύνομαι;
Ποια τηλεκατεύθυνση μου χρειάζεται; Τι ηλεκτρικά να βάλω πάνω;
- Συνημμένα
-
- h0.jpg (63.23 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Πολύς κόσμος θα ήθελε να ασχοληθεί με το μαγικό χώρο του μοντελισμού, όμως οι υποχρεώσεις και η καθημερινότητα συνήθως στέκονται εμπόδια στην ευκαιρία της ενημέρωσης του σχετικά με το hobby.
Αναφέρομαι στην «ευκαιρία ενημέρωσης» γιατί θεωρώ (αν θέλετε και από προσωπική εμπειρία), ...ότι από εκεί ξεκινούν όλα και όχι από το χρόνο που διαθέτουμε εμείς.
ʼλλωστε όταν «μυηθούμε» στο χώρο του ελικοπτέρου (και του αεροπλάνου) τότε γίνονται τα αδύνατα δυνατά ...και αποδεδειγμένα ...χρόνος βρίσκεται πάντα!
Το αρνείται κανείς;
Θα προσπαθήσω να λύσω μερικές απορίες, ερωτήματα και σκέψεις που απασχολούν έναν αρχάριο, πριν την ένταξή του στο μοντελισμό και πριν την αγορά ενός μοντέλου. Απορίες και ερωτήματα που είχα και εγώ στο παρελθόν.
Αυτό το κάνω με το σκεπτικό ότι ίσως από εδώ, ο αρχάριος βοηθηθεί και κινηθεί με τέτοιο τρόπο που θα αποφύγει διάφορες «κακοτοπιές» που λίγο ως πολύ ...οι περισσότεροι έχουμε δυστυχώς ζήσει.
Οι «κακοτοπιές» αυτές, πέραν του ότι κοστίζουν στις περισσότερες των περιπτώσεων οικονομικά, ...κοστίζουν και ψυχικά. Ευτυχώς είναι λίγοι οι μοντελιστές που έχουν απογοητευθεί και έχουν παρατήσει το μοντελισμό, λόγω κακών επιλογών ή κακών συνεργατών-συμβούλων.
Ας μην υπάρξουν άλλοι!
Ασφαλώς θα προσπαθήσω επίσης ...πάση θυσία, να έχω ως οδηγό σε κάθε μου λέξη και σκέψη την αντικειμενικότητα στα όσα θα αναφέρω και στα όσα ενδεχομένως θα συμπληρώνω στο μέλλον, ζητώντας σε όσους από εσάς συμμετάσχετε σε αυτή τη συζήτηση, να πράξετε όμοια. Ζητώ την κατανόηση σας αν έχετε κάποιες διαφωνίες για τις οποίες θα περιμένω με ενδιαφέρον τη κατάθεση και τα επιχειρήματα τους.
Ας διατηρήσουμε αυτό το post αμιγώς συμβουλευτικό χωρίς διαλόγους, αν είναι είναι δυνατόν.
Ελικόπτερα είναι όλα αυτά; Ποιο να διαλέξω; Το μπλε ή το κίτρινο;
Να βγάζει καπνό ή όχι; Μεγάλο ή μικρό; Ποια μάρκα; Ποιο αρέσει πιο πολύ; Ποιο βλέπω συχνά μπροστά μου; Ποιο έχουν οι περισσότεροι; Αυτό να πάρω;
Αναφέρομαι στην «ευκαιρία ενημέρωσης» γιατί θεωρώ (αν θέλετε και από προσωπική εμπειρία), ...ότι από εκεί ξεκινούν όλα και όχι από το χρόνο που διαθέτουμε εμείς.
ʼλλωστε όταν «μυηθούμε» στο χώρο του ελικοπτέρου (και του αεροπλάνου) τότε γίνονται τα αδύνατα δυνατά ...και αποδεδειγμένα ...χρόνος βρίσκεται πάντα!
Το αρνείται κανείς;
Θα προσπαθήσω να λύσω μερικές απορίες, ερωτήματα και σκέψεις που απασχολούν έναν αρχάριο, πριν την ένταξή του στο μοντελισμό και πριν την αγορά ενός μοντέλου. Απορίες και ερωτήματα που είχα και εγώ στο παρελθόν.
Αυτό το κάνω με το σκεπτικό ότι ίσως από εδώ, ο αρχάριος βοηθηθεί και κινηθεί με τέτοιο τρόπο που θα αποφύγει διάφορες «κακοτοπιές» που λίγο ως πολύ ...οι περισσότεροι έχουμε δυστυχώς ζήσει.
Οι «κακοτοπιές» αυτές, πέραν του ότι κοστίζουν στις περισσότερες των περιπτώσεων οικονομικά, ...κοστίζουν και ψυχικά. Ευτυχώς είναι λίγοι οι μοντελιστές που έχουν απογοητευθεί και έχουν παρατήσει το μοντελισμό, λόγω κακών επιλογών ή κακών συνεργατών-συμβούλων.
Ας μην υπάρξουν άλλοι!
Ασφαλώς θα προσπαθήσω επίσης ...πάση θυσία, να έχω ως οδηγό σε κάθε μου λέξη και σκέψη την αντικειμενικότητα στα όσα θα αναφέρω και στα όσα ενδεχομένως θα συμπληρώνω στο μέλλον, ζητώντας σε όσους από εσάς συμμετάσχετε σε αυτή τη συζήτηση, να πράξετε όμοια. Ζητώ την κατανόηση σας αν έχετε κάποιες διαφωνίες για τις οποίες θα περιμένω με ενδιαφέρον τη κατάθεση και τα επιχειρήματα τους.
Ας διατηρήσουμε αυτό το post αμιγώς συμβουλευτικό χωρίς διαλόγους, αν είναι είναι δυνατόν.
Ελικόπτερα είναι όλα αυτά; Ποιο να διαλέξω; Το μπλε ή το κίτρινο;
Να βγάζει καπνό ή όχι; Μεγάλο ή μικρό; Ποια μάρκα; Ποιο αρέσει πιο πολύ; Ποιο βλέπω συχνά μπροστά μου; Ποιο έχουν οι περισσότεροι; Αυτό να πάρω;
- Συνημμένα
-
- h1.jpg (81.15 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Επιλέγουμε ελικόπτερο μετά από έρευνα!
Επιλέγουμε ελικόπτερο μετά από έρευνα, είτε η επιλογή μας αφορά θερμικό, είτε αφορά ηλεκτρικό. Το στάδιο αυτό θέλει υπομονή και επιμονή. Όσο μεγαλύτερο είναι το μοντέλο μας, τόσο μεγαλύτερο και το ποσό που θα χρειαστούμε για αυτό ...αλλά και για όσα θα χρειαστεί να τοποθετήσουμε πάνω του. Το ελικόπτερό μας θα πρέπει να κυκλοφορεί στην αγορά ευρέως ώστε να είναι ευκολόβρετα τα ανταλλακτικά του, όταν αυτά θα χρειαστούν. Ένας καλός τρόπος αναζήτησης πληροφοριών και ενημέρωσης σχετικά, είναι η επίσκεψη σε χώρο όπου πετούν μοντελιστές ή τα forums στο internet.
Τα forums σε Ελληνικό και διεθνές επίπεδο, είναι αρκετά κατατοπιστικά και αποτελούν την κύρια πηγή πληροφοριών. Θέλουν όμως ακόμη και αυτά προσοχή. Στα μεγάλα διεθνή forums κυρίως, και λιγότερο έως καθόλου στα Ελληνικά, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο των «μεταφορέων» ευμενών σχολίων για κάποια μοντέλα. (Παπαγαλάκια).
Οι «μεταφορείς» αυτοί είτε είναι εγκάθετοι από εταιρείες, είτε απλώς αθώα στηρίζουν με πάθος το μοντέλο που εκείνοι επέλεξαν, συμπαρασύροντας όμως και αναγνώστες στην όποια επιλογή τους ακόμη και αν αυτή δεν είναι η καλύτερη για την περίπτωση.
Λίγος χρόνος αν διατεθεί για την αναζήτηση και την έρευνα, θα αποφευχθούν πολλές «αστοχίες» και μελλοντικά παράπονα.
Τι είναι το «Ηλεκτρικό» ελικόπτερο;
Τα ελικόπτερα τα διαχωρίζουμε σε Ηλεκτροκίνητα και σε Μηχανοκίνητα ελικόπτερα (Ηλεκτρικά και Θερμικά).
Τα Ηλεκτρικά ελικόπτερα είναι ως επί το πλείστον ελαφρύτερα από τα θερμικά. Αυτό συμβαίνει ώστε να έχουν περισσότερη αυτονομία. Η μικρή τους αυτονομία είναι η μεγάλη τους πληγή.
Το μικρότερο τους βάρος, τα καθιστά περισσότερο ασταθή στον αέρα και περισσότερο νευρικά από τα θερμικά. Θα έλεγα ότι όσο τα ηλεκτρικά ελικόπτερα «εμποδίζουν» και «καθυστερούν» την εκπαίδευση ενός αδούλευτου χεριού νέου μοντελιστή, ...τόσο ίσως να το χαίρεται ένας πεπειραμένος πιλότος που ζητά νεύρο, και τίναγμα από το μοντέλο του.
Τα Ηλεκτρικά ελικόπτερα μπορούν να είναι ίσου μεγέθους με ένα 50άρι η και 60άρι θερμικό ή και μικρότερα έως και πολύ πολύ μικρά.
Αυτό αποτελεί και ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Ένας από τους λόγους που τα προτιμούν πολλοί για το ξεκίνημα τους, είναι ο όγκος τους. Αυτό όμως δε σημαίνει και ότι είναι ευκολότερα στη χρήση τους. Τουναντίον.
Η λειτουργία των Ηλεκτρικών ελικοπτέρων βασίζεται στην τροφοδοσία τους από μπαταρίες λιθίου. Οι κινητήρες τους είναι πολύστροφα μοτέρ τύπου Brushless των οποίων οι ταχύτητες ελέγχονται ηλεκτρονικά (Electric Speed Control) και που με το κατάλληλο γρανάζωμα μεταδίδουν την κίνηση στο στροφείο.
Οι μπαταρίες τους li-poly, είναι πανίσχυρες. Χρήζουν ειδικής φροντίδας και προσοχής, ώστε να πραγματοποιήσουν όσους περισσότερους κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης γίνεται. Το κόστος τους είναι αρκετά υψηλό και θεωρούνται αναλώσιμες, εφόσον η ζωή τους δεν υπερβαίνει τους 80-150 κύκλους (ανάλογα με τον τύπο). Με αυτού του τύπου τις μπαταρίες, μια ασφαλής χρονικά πτήση, δεν υπερβαίνει συνήθως τα 7-9 λεπτά.
Οι li-poly μπαταρίες φορτίζονται με ειδικούς πολύ-φορτιστές των οποίων το κόστος θα πρέπει να συνυπολογίζεται στην αρχική αγορά.
Επιλέγουμε ελικόπτερο μετά από έρευνα, είτε η επιλογή μας αφορά θερμικό, είτε αφορά ηλεκτρικό. Το στάδιο αυτό θέλει υπομονή και επιμονή. Όσο μεγαλύτερο είναι το μοντέλο μας, τόσο μεγαλύτερο και το ποσό που θα χρειαστούμε για αυτό ...αλλά και για όσα θα χρειαστεί να τοποθετήσουμε πάνω του. Το ελικόπτερό μας θα πρέπει να κυκλοφορεί στην αγορά ευρέως ώστε να είναι ευκολόβρετα τα ανταλλακτικά του, όταν αυτά θα χρειαστούν. Ένας καλός τρόπος αναζήτησης πληροφοριών και ενημέρωσης σχετικά, είναι η επίσκεψη σε χώρο όπου πετούν μοντελιστές ή τα forums στο internet.
Τα forums σε Ελληνικό και διεθνές επίπεδο, είναι αρκετά κατατοπιστικά και αποτελούν την κύρια πηγή πληροφοριών. Θέλουν όμως ακόμη και αυτά προσοχή. Στα μεγάλα διεθνή forums κυρίως, και λιγότερο έως καθόλου στα Ελληνικά, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο των «μεταφορέων» ευμενών σχολίων για κάποια μοντέλα. (Παπαγαλάκια).
Οι «μεταφορείς» αυτοί είτε είναι εγκάθετοι από εταιρείες, είτε απλώς αθώα στηρίζουν με πάθος το μοντέλο που εκείνοι επέλεξαν, συμπαρασύροντας όμως και αναγνώστες στην όποια επιλογή τους ακόμη και αν αυτή δεν είναι η καλύτερη για την περίπτωση.
Λίγος χρόνος αν διατεθεί για την αναζήτηση και την έρευνα, θα αποφευχθούν πολλές «αστοχίες» και μελλοντικά παράπονα.
Τι είναι το «Ηλεκτρικό» ελικόπτερο;
Τα ελικόπτερα τα διαχωρίζουμε σε Ηλεκτροκίνητα και σε Μηχανοκίνητα ελικόπτερα (Ηλεκτρικά και Θερμικά).
Τα Ηλεκτρικά ελικόπτερα είναι ως επί το πλείστον ελαφρύτερα από τα θερμικά. Αυτό συμβαίνει ώστε να έχουν περισσότερη αυτονομία. Η μικρή τους αυτονομία είναι η μεγάλη τους πληγή.
Το μικρότερο τους βάρος, τα καθιστά περισσότερο ασταθή στον αέρα και περισσότερο νευρικά από τα θερμικά. Θα έλεγα ότι όσο τα ηλεκτρικά ελικόπτερα «εμποδίζουν» και «καθυστερούν» την εκπαίδευση ενός αδούλευτου χεριού νέου μοντελιστή, ...τόσο ίσως να το χαίρεται ένας πεπειραμένος πιλότος που ζητά νεύρο, και τίναγμα από το μοντέλο του.
Τα Ηλεκτρικά ελικόπτερα μπορούν να είναι ίσου μεγέθους με ένα 50άρι η και 60άρι θερμικό ή και μικρότερα έως και πολύ πολύ μικρά.
Αυτό αποτελεί και ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά τους.
Ένας από τους λόγους που τα προτιμούν πολλοί για το ξεκίνημα τους, είναι ο όγκος τους. Αυτό όμως δε σημαίνει και ότι είναι ευκολότερα στη χρήση τους. Τουναντίον.
Η λειτουργία των Ηλεκτρικών ελικοπτέρων βασίζεται στην τροφοδοσία τους από μπαταρίες λιθίου. Οι κινητήρες τους είναι πολύστροφα μοτέρ τύπου Brushless των οποίων οι ταχύτητες ελέγχονται ηλεκτρονικά (Electric Speed Control) και που με το κατάλληλο γρανάζωμα μεταδίδουν την κίνηση στο στροφείο.
Οι μπαταρίες τους li-poly, είναι πανίσχυρες. Χρήζουν ειδικής φροντίδας και προσοχής, ώστε να πραγματοποιήσουν όσους περισσότερους κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης γίνεται. Το κόστος τους είναι αρκετά υψηλό και θεωρούνται αναλώσιμες, εφόσον η ζωή τους δεν υπερβαίνει τους 80-150 κύκλους (ανάλογα με τον τύπο). Με αυτού του τύπου τις μπαταρίες, μια ασφαλής χρονικά πτήση, δεν υπερβαίνει συνήθως τα 7-9 λεπτά.
Οι li-poly μπαταρίες φορτίζονται με ειδικούς πολύ-φορτιστές των οποίων το κόστος θα πρέπει να συνυπολογίζεται στην αρχική αγορά.
- Συνημμένα
-
- h2.jpg (82.36 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Τα ηλεκτρικά ελικόπτερα
Ττιμολογούνται από χαμηλά και φθάνουν οι τιμές τους να ξεπερνούν ακόμη και αυτές πολλών Θερμικών. Υπάρχει πληθώρα ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά.
Τα πολύ οικονομικά Ηλεκτρικά ελικόπτερα, συνήθως δεν είναι τα ιδανικότερα για πτήση και θα πρέπει να τα αποφεύγουμε.
Αυτό γιατί στο μέλλον προκειμένου να διορθώσουμε τα «σφάλματα» τους και τις ελλείψεις τους, θα αναγκαστούμε να επενδύσουμε σε αναβαθμίσεις και διορθώσεις περισσότερα χρήματα από όσα κοστίζει ένα καινούριο και καλύτερης ποιότητας ελικόπτερο. Μην ξεχνάμε πως μια «κακή πτήση» ενός προβληματικού ελικοπτέρου, προκαλεί με μεγαλύτερη ευκολία μια «κακή πτώση».
*Εξαιρούνται τα ελικόπτερα διπλού στροφείου Coaxial helis
(Αυτά μπορούν να θεωρηθούν εκπαιδευτικά. Απέχουν κατά πολύ από τη λειτουργία των απλών ή 3d ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων, αλλά είναι εύκολα στην προσαρμογή τους και φιλικά σε χέρια αρχάριου. Ιδανικά για πρώτη εξάσκηση και επαφή με την τηλεκατεύθυνση).
Ένα σωστό Ηλεκτρικό ελικόπτερο μεγέθους 400 - 450 δεν είναι πολύ φθηνό.
Το σύνολο του ποσού που θα διατεθεί για αυτό, είναι κατά λίγο λιγότερο ή αγγίζει περίπου το ύψος του ποσού που θα διετίθεντο για ένα θερμικό 30άρι ή και 50άρι (μήκος περίπου ενός μέτρου και άνοιγμα ελίκων 120cm).
Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, τα ηλεκτρικά ελικόπτερα ξεπερνούν το ποσό αγοράς ενός θερμικού.
Τελευταία, το 2007, κυκλοφόρησαν ένα δυό μοντέλα οικονομικά με αξιοπρεπείς επιδόσεις σε σχέση με την τιμή τους. Μερικά εξ αυτών είναι τα: Mini Titan, Cp Belt και όλες οι οικονομικές εκδόσεις του t-rex 450.
Όλα αυτά όμως δεν είναι άκρως εκπαιδευτικά ελικόπτερα. Δεν είναι καν εκπαιδευτικά.
Ττιμολογούνται από χαμηλά και φθάνουν οι τιμές τους να ξεπερνούν ακόμη και αυτές πολλών Θερμικών. Υπάρχει πληθώρα ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά.
Τα πολύ οικονομικά Ηλεκτρικά ελικόπτερα, συνήθως δεν είναι τα ιδανικότερα για πτήση και θα πρέπει να τα αποφεύγουμε.
Αυτό γιατί στο μέλλον προκειμένου να διορθώσουμε τα «σφάλματα» τους και τις ελλείψεις τους, θα αναγκαστούμε να επενδύσουμε σε αναβαθμίσεις και διορθώσεις περισσότερα χρήματα από όσα κοστίζει ένα καινούριο και καλύτερης ποιότητας ελικόπτερο. Μην ξεχνάμε πως μια «κακή πτήση» ενός προβληματικού ελικοπτέρου, προκαλεί με μεγαλύτερη ευκολία μια «κακή πτώση».
*Εξαιρούνται τα ελικόπτερα διπλού στροφείου Coaxial helis
(Αυτά μπορούν να θεωρηθούν εκπαιδευτικά. Απέχουν κατά πολύ από τη λειτουργία των απλών ή 3d ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων, αλλά είναι εύκολα στην προσαρμογή τους και φιλικά σε χέρια αρχάριου. Ιδανικά για πρώτη εξάσκηση και επαφή με την τηλεκατεύθυνση).
Ένα σωστό Ηλεκτρικό ελικόπτερο μεγέθους 400 - 450 δεν είναι πολύ φθηνό.
Το σύνολο του ποσού που θα διατεθεί για αυτό, είναι κατά λίγο λιγότερο ή αγγίζει περίπου το ύψος του ποσού που θα διετίθεντο για ένα θερμικό 30άρι ή και 50άρι (μήκος περίπου ενός μέτρου και άνοιγμα ελίκων 120cm).
Σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, τα ηλεκτρικά ελικόπτερα ξεπερνούν το ποσό αγοράς ενός θερμικού.
Τελευταία, το 2007, κυκλοφόρησαν ένα δυό μοντέλα οικονομικά με αξιοπρεπείς επιδόσεις σε σχέση με την τιμή τους. Μερικά εξ αυτών είναι τα: Mini Titan, Cp Belt και όλες οι οικονομικές εκδόσεις του t-rex 450.
Όλα αυτά όμως δεν είναι άκρως εκπαιδευτικά ελικόπτερα. Δεν είναι καν εκπαιδευτικά.
- Συνημμένα
-
- h3.jpg (56.98 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Θα πρέπει να εξεταστούν σοβαρά ή και να αποκλειστούν από τη σκέψη για αγορά Ηλεκτρικού Ελικοπτέρου οι περιπτώσεις των «πακέτων».
Τις περισσότερες φορές, τέτοιου είδους προσφορές που συμπεριλαμβάνουν και την τηλεκατεύθυνση, εξελίσσονται σε μια απογοητευτική αγορά και συνήθως αποτελούν μια αναξιόπιστη και ίσως επικίνδυνη λύση.
Και πάλι εξαιρούνται τα διπλόστροφα μικρά ελικόπτερα που κυκλοφορούν στην αγορά ως «πακέτα».
Τις περισσότερες φορές, τέτοιου είδους προσφορές που συμπεριλαμβάνουν και την τηλεκατεύθυνση, εξελίσσονται σε μια απογοητευτική αγορά και συνήθως αποτελούν μια αναξιόπιστη και ίσως επικίνδυνη λύση.
Και πάλι εξαιρούνται τα διπλόστροφα μικρά ελικόπτερα που κυκλοφορούν στην αγορά ως «πακέτα».
- Συνημμένα
-
- h4.jpg (69.75 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Η αγορά ενός μεγάλου ηλεκτρικού ελικοπτέρου (ίσο με 50άρι θερμικό) θα πρέπει να γίνει με σκέψη και ωριμότητα. Ο χειριστής του (συνήθως πεπειραμένος όπως προανέφερα) είναι βέβαιο ότι θα ικανοποιηθεί με τις επιδόσεις του, τη ροπή και το χρόνο που την αποκτά, εν συγκρίσει με ένα θερμικό ιδίου μεγέθους, όχι όμως και από το χρόνο πτήσης. Το γεγονός αυτό ο αρχάριος θα πρέπει να το γνωρίζει εκ των προτέρων. Μεγάλη δυσκολία θα συναντήσει ακόμη και στη φόρτιση των μπαταριών, στο μοντελοδρόμιο. Οι απαιτήσεις των μπαταριών είναι ιδιαίτερα υψηλές σε amperes, με αποτέλεσμα να ζορίζει αρχικά τη μπαταρία του αυτοκινήτου π.χ ή ακόμη και να φτάνει να την καταστρέφει στο μέλλον.
Υπάρχουν αξιόλογα 50άρια ή και λίγο μικρότερα ηλεκτρικά ελικόπτερα στην αγορά, σε ικανοποιητικές τιμές. Οι τιμές των μπαταριών όμως για αυτά τα μοντέλα είναι σχεδόν απαγορευτικές. Θα χρειαστούν τουλάχιστον δυό με τρεις μπαταρίες για μια πτήση 20-25 λεπτών. Το κόστος τους ξεπερνά ακόμη και το ποσό αγοράς του ελικοπτέρου (Τιμές που κυμαίνονται από 400-600e).
Από την άλλη πάλι, η έλλειψη κινητήρα και καύσιμου στα ηλεκτρικά ελικόπτερα είναι μια μεγάλη ευκολία για κάποιους. Το μοντέλο διατηρείται πάντοτε καθαρό και πέραν των αρχικών ρυθμίσεων σπάνια θα χρειαστούν άλλες. Είναι αθόρυβο και ο ήχος του αέρα όταν διαπερνά τα blades (έλικες) είναι συναρπαστικός.
Υπάρχουν αξιόλογα 50άρια ή και λίγο μικρότερα ηλεκτρικά ελικόπτερα στην αγορά, σε ικανοποιητικές τιμές. Οι τιμές των μπαταριών όμως για αυτά τα μοντέλα είναι σχεδόν απαγορευτικές. Θα χρειαστούν τουλάχιστον δυό με τρεις μπαταρίες για μια πτήση 20-25 λεπτών. Το κόστος τους ξεπερνά ακόμη και το ποσό αγοράς του ελικοπτέρου (Τιμές που κυμαίνονται από 400-600e).
Από την άλλη πάλι, η έλλειψη κινητήρα και καύσιμου στα ηλεκτρικά ελικόπτερα είναι μια μεγάλη ευκολία για κάποιους. Το μοντέλο διατηρείται πάντοτε καθαρό και πέραν των αρχικών ρυθμίσεων σπάνια θα χρειαστούν άλλες. Είναι αθόρυβο και ο ήχος του αέρα όταν διαπερνά τα blades (έλικες) είναι συναρπαστικός.
- Συνημμένα
-
- h5.jpg (62.03 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Τι είναι το «Θερμικό» ελικόπτερο;
Τα θερμικά ελικόπτερα λειτουργούν με μηχανές.
Ως μοντέλα κατασκευαστικά δε διαφέρουν σε τίποτα από τα ηλεκτρικά, πέραν της διαφοροποίησης στο frame (σασί) προκειμένου να στηριχθεί το Moteur. (κινητήρας).
Ο κινητήρας είναι δίχρονος. Ο άξονάς του μεταδίδει την κίνηση με τη χρήση αυτοανοιγόμενου σε υψηλές στροφές συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης αυτός εφάπτεται πάνω στο clutch (καμπάνα) το οποίο με τη σειρά του συνδέεται με το στροφείο.
Τροφοδοτείται με νιτρομεθάνιο και η διάρκεια πτήσης του είναι αμέσως εξαρτώμενη από τον τύπο του κινητήρα, το μέγεθός του, το βάρος του ελικοπτέρου και ασφαλώς από τον τρόπο πτήσης.
Κατά μέσο όρο πάντως η πτήση σε ένα 50άρι ελικόπτερο ευρείας κυκλοφορίας σε normal συνθήκες, διαρκεί από 12-15 λεπτά της ώρας. Σχεδόν όσο δυό μπαταρίες ενός ηλεκτρικού ελικοπτέρου δηλαδή.
Το μεγάλο «ατού» των θερμικών ελικοπτέρων απέναντι από τα ηλεκτρικά, είναι ακριβώς αυτό. Μπορεί να πετάει κανείς διαρκώς, μέχρι εξαντλήσεως!
Βεβαίως μειονεκτούν αλλού. Ο θόρυβος επί παραδείγματι για κάποιους είναι ενοχλητικός. Το λάδι και ο καπνός που εξάγεται από την εξάτμισή του, προϋποθέτει μεγάλο και άνετο χώρο πτήσης. Το καθάρισμα του μοντέλου από τα λάδια στο τέλος της πτήσης, είναι μια διαδικασία λίγο ως πολύ βαρετή.
Παλαιότερα οι τιμές των καυσίμων για θερμικά ελικόπτερα κυρίως* και αεροπλάνα, ήταν δυσβάσταχτες έως και απαγορευτικές. Σήμερα ο εγχώριος ανταγωνισμός «εκλογίκευσε» τους εισαγωγείς και είναι πλέον πιο προσιτές.
*Στα ελικόπτερα χρησιμοποιούμε ακριβότερο καύσιμο, πολύ πιο πλούσιο σε nitro και σε λάδι από αυτό που χρησιμοποιούμε στα αεροπλάνα.
Τα θερμικά ελικόπτερα θεωρούνται εκπαιδευτικά ελικόπτερα λόγω της σταθερότητάς τους, που οφείλεται στο μεγαλύτερό τους βάρος σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Το βάρος τους τα καθιστούν περισσότερο αδρανή, άρα και περισσότερο προβλέψιμα. Αυτός ο απειροελάχιστος χρόνος αδράνειας είναι αρκετά σημαντικός!
Στο σημείο αυτό σημαντικό είναι επίσης και το εξής στοιχείο:
Τα πλαστικά μέρη της κεφαλής ενός θερμικού ή ηλεκτρικού ελικοπτέρου, έχουν εξ αρχής λόγω της ελαστικότητας του υλικού -και αποκτούν περισσότερους εν καιρώ- πολύ πολύ μικρούς τζόγους. Η ελαστικότητα αυτή (μηδαμινοί τζόγοι), είναι χρήσιμοι ειδικά κατά το στάδιο της εκπαίδευσης.
Μια μεταλλική κεφαλή επενεργεί δραστικά πάνω στο ελικόπτερο κάνοντας το ιδιαίτερα απόλυτο πτητικά και άμεσο στις εντολές μας. Αυτό όμως συνήθως, είναι μια απαίτηση εμπειρότατου χειριστή, προκειμένου να κατορθώσει με απόλυτη ακρίβεια κυρίως ασκήσεις 3d (ή και f3c).
Εν προκειμένω, η αντικατάσταση της πλαστικής κεφαλής ενός ελικοπτέρου σε μεταλλική, είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τον αρχάριο μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα (Ίσως να μην τον απασχολήσει ποτέ).
Φθηνό μοντέλο, σταθερότητα στην πτήση, φθηνά ανταλλακτικά, μεγάλη διάρκεια πτήσης που δίνει δικαίωμα στην εξάσκηση κ.α. είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που δικαιωματικά κυρώνουν ένα 50άρι ελικόπτερο ως τον ιδανικότερο δάσκαλο για τα χέρια του αρχάριου και αρκετά οικονομικό.
Τα θερμικά ελικόπτερα λειτουργούν με μηχανές.
Ως μοντέλα κατασκευαστικά δε διαφέρουν σε τίποτα από τα ηλεκτρικά, πέραν της διαφοροποίησης στο frame (σασί) προκειμένου να στηριχθεί το Moteur. (κινητήρας).
Ο κινητήρας είναι δίχρονος. Ο άξονάς του μεταδίδει την κίνηση με τη χρήση αυτοανοιγόμενου σε υψηλές στροφές συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης αυτός εφάπτεται πάνω στο clutch (καμπάνα) το οποίο με τη σειρά του συνδέεται με το στροφείο.
Τροφοδοτείται με νιτρομεθάνιο και η διάρκεια πτήσης του είναι αμέσως εξαρτώμενη από τον τύπο του κινητήρα, το μέγεθός του, το βάρος του ελικοπτέρου και ασφαλώς από τον τρόπο πτήσης.
Κατά μέσο όρο πάντως η πτήση σε ένα 50άρι ελικόπτερο ευρείας κυκλοφορίας σε normal συνθήκες, διαρκεί από 12-15 λεπτά της ώρας. Σχεδόν όσο δυό μπαταρίες ενός ηλεκτρικού ελικοπτέρου δηλαδή.
Το μεγάλο «ατού» των θερμικών ελικοπτέρων απέναντι από τα ηλεκτρικά, είναι ακριβώς αυτό. Μπορεί να πετάει κανείς διαρκώς, μέχρι εξαντλήσεως!
Βεβαίως μειονεκτούν αλλού. Ο θόρυβος επί παραδείγματι για κάποιους είναι ενοχλητικός. Το λάδι και ο καπνός που εξάγεται από την εξάτμισή του, προϋποθέτει μεγάλο και άνετο χώρο πτήσης. Το καθάρισμα του μοντέλου από τα λάδια στο τέλος της πτήσης, είναι μια διαδικασία λίγο ως πολύ βαρετή.
Παλαιότερα οι τιμές των καυσίμων για θερμικά ελικόπτερα κυρίως* και αεροπλάνα, ήταν δυσβάσταχτες έως και απαγορευτικές. Σήμερα ο εγχώριος ανταγωνισμός «εκλογίκευσε» τους εισαγωγείς και είναι πλέον πιο προσιτές.
*Στα ελικόπτερα χρησιμοποιούμε ακριβότερο καύσιμο, πολύ πιο πλούσιο σε nitro και σε λάδι από αυτό που χρησιμοποιούμε στα αεροπλάνα.
Τα θερμικά ελικόπτερα θεωρούνται εκπαιδευτικά ελικόπτερα λόγω της σταθερότητάς τους, που οφείλεται στο μεγαλύτερό τους βάρος σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Το βάρος τους τα καθιστούν περισσότερο αδρανή, άρα και περισσότερο προβλέψιμα. Αυτός ο απειροελάχιστος χρόνος αδράνειας είναι αρκετά σημαντικός!
Στο σημείο αυτό σημαντικό είναι επίσης και το εξής στοιχείο:
Τα πλαστικά μέρη της κεφαλής ενός θερμικού ή ηλεκτρικού ελικοπτέρου, έχουν εξ αρχής λόγω της ελαστικότητας του υλικού -και αποκτούν περισσότερους εν καιρώ- πολύ πολύ μικρούς τζόγους. Η ελαστικότητα αυτή (μηδαμινοί τζόγοι), είναι χρήσιμοι ειδικά κατά το στάδιο της εκπαίδευσης.
Μια μεταλλική κεφαλή επενεργεί δραστικά πάνω στο ελικόπτερο κάνοντας το ιδιαίτερα απόλυτο πτητικά και άμεσο στις εντολές μας. Αυτό όμως συνήθως, είναι μια απαίτηση εμπειρότατου χειριστή, προκειμένου να κατορθώσει με απόλυτη ακρίβεια κυρίως ασκήσεις 3d (ή και f3c).
Εν προκειμένω, η αντικατάσταση της πλαστικής κεφαλής ενός ελικοπτέρου σε μεταλλική, είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει τον αρχάριο μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα (Ίσως να μην τον απασχολήσει ποτέ).
Φθηνό μοντέλο, σταθερότητα στην πτήση, φθηνά ανταλλακτικά, μεγάλη διάρκεια πτήσης που δίνει δικαίωμα στην εξάσκηση κ.α. είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που δικαιωματικά κυρώνουν ένα 50άρι ελικόπτερο ως τον ιδανικότερο δάσκαλο για τα χέρια του αρχάριου και αρκετά οικονομικό.
- Συνημμένα
-
- h6.jpg (65.87 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Τι πραγματικά χρειάζομαι; Τι να αγοράσω; Μπερδεύτηκα!
Tελική επιλογή γίνεται με βάση τις απαιτήσεις που έχουμε εμείς από το μοντέλο μας αλλά και τις απαιτήσεις που έχει εκείνο από εμάς!
Στο κεφάλαιο αυτό υποθέτουμε ότι κατασταλάξαμε στην επιλογή μεταξύ Ηλεκτρικών - Θερμικών.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα σχόλια και οι συγκρίσεις πλέον θα αφορούν τα δύο είδη παράλληλα και θα τα συγκρίνουν.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις μου; Πως ξέρω ότι δε θα αλλάξουν σύντομα;
Δεν ξέρουμε αν θα αλλάξουν στο σύντομο μέλλον. Η καλύτερη μέθοδος είναι να ακολουθήσουμε την «πεπατημένη» φροντίζοντας να επιλέξουμε ένα ελικόπτερο που πληροί σχεδόν όλες τις πτητικές προϋποθέσεις.
Λογικά λοιπόν, αν είμαστε λάτρεις των 3d, χρειαζόμαστε ένα ελικόπτερο με «άνεση» στις μανούβρες 3d, ενώ αν είμαστε λάτρεις του F3C χρειαζόμαστε ένα σταθερότερο και όχι τόσο νευρώδες ελικόπτερο.
Αυτό δε σημαίνει ότι θα αγοράσουμε ένα αμιγώς 3d μοντέλο ή ένα αμιγώς F3C.
Είναι κατανοητό. Σήμερα πλέον, όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούν -mερικά προαναφέρθησαν από εδώ- είναι ιδανικά για όλων των ειδών τις πτήσεις.
Ένα θερμικό ελικόπτερο 50άρι πάντως, βρίσκεται περίπου στη μέση.
Οικονομικά είναι ίσο η και φθηνότερο από ένα ισομεγέθες ηλεκτρικό (Υπολογίζουμε φορτιστή και τουλάχιστον δυό μπαταρίες)
Αν απαιτήσουμε από αυτό αργότερα εκπαίδευση σε ασκήσεις 3d, μας παρέχει αυτή τη δυνατότητα με άνεση. Την ίδια άνεση ΔΕΝ παρέχει σε όλες τις ασκήσεις ένα 30άρι πχ.
Το 30άρι ωστόσο, έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς. Αν ζητήσουμε από αυτό extra δυνατότητες, τελικώς θα πληρώσουμε την αρχική διαφορά και θα μαστορεύουμε.
Αν έχουμε πτώση με το 50άρι, τα ανταλλακτικά του είναι αρκετά πιο οικονομικά από αυτά ενός 60αριού ή ενός 90ριού ελικοπτέρου και της ίδιας τιμής με αυτά του 30ριού.
Τι θα επιλέξουμε λοιπόν;
Η τεχνική υποστήριξη και η εγγύηση από το κατάστημα αγοράς, είναι σημαντική. Σημαντική επίσης είναι η τεχνική γνώση άλλων μοντελιστών στο ελικόπτερο.
Τέλος, η διαθεσιμότητα τόσο του ίδιου του μοντέλου όσο και των ανταλλακτικών του, κατέχουν κύριο λόγο στην τελική απόφαση.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις του μοντέλου από εμένα;
Δυστυχώς αρκετές για όσους από εσάς θεωρούν ότι δε θα καταφέρουν να διαθέσουν περισσότερο χρόνο από αυτόν για την πτήση και μόνο.
Λέω «θεωρούν» γιατί η περίπτωσή μου είναι μια από αυτές. Όταν και εγώ στην αρχή «αντλούσα» όλες αυτές τις πληροφορίες που αντλείτε και εσείς ως αρχάριοι τώρα, έβλεπα μπροστά μου βουνά απροσπέλαστα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αναρωτιόμουν: Ποιος ο λόγος να ζήσω αυτή την ταλαιπωρία;
Βεβαίως, τάχιστα όλα ξεδιάλυναν και τελικά σίγουρα δε μετάνιωσα για τις αποφάσεις μου.
Εν ολίγοις μην αγχώνεστε. Χρόνος θα βρεθεί.
Το μοντέλο απαιτεί:
1) Αρχικά μέσο μεταφοράς. Αυτοκίνητο στην προκειμένη περίπτωση.
Ένα μικρό ηλεκτρικό με τρεις τέσσερις φορτισμένες μπαταρίες και ένα βαλιτσάκι προστασίας, ίσως να καταφέρετε χωρίς μέσο μεταφοράς να το πετάξετε σε παρακείμενο πάρκο ή κοντινό χώρο με ρίσκο*. Όχι όμως και τα μεγαλύτερα μοντέλα, Ηλεκτρικά - θερμικά (30άρια, 50άρια, 60άρια και 90άρια).
2) Συχνούς και επίμονους ελέγχους πριν και μετά από τις πτήσεις. Σταδιακά χρειάζεται επίσης και servis (λίπανση αξόνων, έλεγχος ντιζών, ball links, έλεγχο σε όλες τις βίδες του μοντέλου κλπ) ή αντικατάσταση εξαρτημάτων που έχουν φθαρεί.
(π.χ. ρουλεμάν κινητήρα & μοντέλου μετά από 100-150 περίπου πτήσεις.)
*Δεσμευόμενοι πάντα από το χρόνο πτήσης λόγω των μπαταριών αλλά και από τις καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι το μικρό ηλεκτρικό είναι επιρρεπές σε μεγαλύτερης έντασης ανέμους.
Tελική επιλογή γίνεται με βάση τις απαιτήσεις που έχουμε εμείς από το μοντέλο μας αλλά και τις απαιτήσεις που έχει εκείνο από εμάς!
Στο κεφάλαιο αυτό υποθέτουμε ότι κατασταλάξαμε στην επιλογή μεταξύ Ηλεκτρικών - Θερμικών.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα σχόλια και οι συγκρίσεις πλέον θα αφορούν τα δύο είδη παράλληλα και θα τα συγκρίνουν.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις μου; Πως ξέρω ότι δε θα αλλάξουν σύντομα;
Δεν ξέρουμε αν θα αλλάξουν στο σύντομο μέλλον. Η καλύτερη μέθοδος είναι να ακολουθήσουμε την «πεπατημένη» φροντίζοντας να επιλέξουμε ένα ελικόπτερο που πληροί σχεδόν όλες τις πτητικές προϋποθέσεις.
Λογικά λοιπόν, αν είμαστε λάτρεις των 3d, χρειαζόμαστε ένα ελικόπτερο με «άνεση» στις μανούβρες 3d, ενώ αν είμαστε λάτρεις του F3C χρειαζόμαστε ένα σταθερότερο και όχι τόσο νευρώδες ελικόπτερο.
Αυτό δε σημαίνει ότι θα αγοράσουμε ένα αμιγώς 3d μοντέλο ή ένα αμιγώς F3C.
Είναι κατανοητό. Σήμερα πλέον, όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούν -mερικά προαναφέρθησαν από εδώ- είναι ιδανικά για όλων των ειδών τις πτήσεις.
Ένα θερμικό ελικόπτερο 50άρι πάντως, βρίσκεται περίπου στη μέση.
Οικονομικά είναι ίσο η και φθηνότερο από ένα ισομεγέθες ηλεκτρικό (Υπολογίζουμε φορτιστή και τουλάχιστον δυό μπαταρίες)
Αν απαιτήσουμε από αυτό αργότερα εκπαίδευση σε ασκήσεις 3d, μας παρέχει αυτή τη δυνατότητα με άνεση. Την ίδια άνεση ΔΕΝ παρέχει σε όλες τις ασκήσεις ένα 30άρι πχ.
Το 30άρι ωστόσο, έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς. Αν ζητήσουμε από αυτό extra δυνατότητες, τελικώς θα πληρώσουμε την αρχική διαφορά και θα μαστορεύουμε.
Αν έχουμε πτώση με το 50άρι, τα ανταλλακτικά του είναι αρκετά πιο οικονομικά από αυτά ενός 60αριού ή ενός 90ριού ελικοπτέρου και της ίδιας τιμής με αυτά του 30ριού.
Τι θα επιλέξουμε λοιπόν;
Η τεχνική υποστήριξη και η εγγύηση από το κατάστημα αγοράς, είναι σημαντική. Σημαντική επίσης είναι η τεχνική γνώση άλλων μοντελιστών στο ελικόπτερο.
Τέλος, η διαθεσιμότητα τόσο του ίδιου του μοντέλου όσο και των ανταλλακτικών του, κατέχουν κύριο λόγο στην τελική απόφαση.
Ποιες είναι οι απαιτήσεις του μοντέλου από εμένα;
Δυστυχώς αρκετές για όσους από εσάς θεωρούν ότι δε θα καταφέρουν να διαθέσουν περισσότερο χρόνο από αυτόν για την πτήση και μόνο.
Λέω «θεωρούν» γιατί η περίπτωσή μου είναι μια από αυτές. Όταν και εγώ στην αρχή «αντλούσα» όλες αυτές τις πληροφορίες που αντλείτε και εσείς ως αρχάριοι τώρα, έβλεπα μπροστά μου βουνά απροσπέλαστα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αναρωτιόμουν: Ποιος ο λόγος να ζήσω αυτή την ταλαιπωρία;
Βεβαίως, τάχιστα όλα ξεδιάλυναν και τελικά σίγουρα δε μετάνιωσα για τις αποφάσεις μου.
Εν ολίγοις μην αγχώνεστε. Χρόνος θα βρεθεί.
Το μοντέλο απαιτεί:
1) Αρχικά μέσο μεταφοράς. Αυτοκίνητο στην προκειμένη περίπτωση.
Ένα μικρό ηλεκτρικό με τρεις τέσσερις φορτισμένες μπαταρίες και ένα βαλιτσάκι προστασίας, ίσως να καταφέρετε χωρίς μέσο μεταφοράς να το πετάξετε σε παρακείμενο πάρκο ή κοντινό χώρο με ρίσκο*. Όχι όμως και τα μεγαλύτερα μοντέλα, Ηλεκτρικά - θερμικά (30άρια, 50άρια, 60άρια και 90άρια).
2) Συχνούς και επίμονους ελέγχους πριν και μετά από τις πτήσεις. Σταδιακά χρειάζεται επίσης και servis (λίπανση αξόνων, έλεγχος ντιζών, ball links, έλεγχο σε όλες τις βίδες του μοντέλου κλπ) ή αντικατάσταση εξαρτημάτων που έχουν φθαρεί.
(π.χ. ρουλεμάν κινητήρα & μοντέλου μετά από 100-150 περίπου πτήσεις.)
*Δεσμευόμενοι πάντα από το χρόνο πτήσης λόγω των μπαταριών αλλά και από τις καιρικές συνθήκες, δεδομένου ότι το μικρό ηλεκτρικό είναι επιρρεπές σε μεγαλύτερης έντασης ανέμους.
- Συνημμένα
-
- h7.jpg (101.39 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Ποια τηλεκατεύθυνση μου χρειάζεται;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι προτάσεις και οι συμβουλές όλων των γραφόμενων αφορούν αρχάριους που διενεργούν έρευνα αγοράς. Έχουν ως στόχο δε, την καλύτερη δυνατή αγορά στην οικονομικότερη λύση.
Ποια πραγματικά μου χρειάζεται!
Σε αυτή την αγορά δεν κάνουμε πειράματα.
Η τηλεκατεύθυνση δύσκολα αντικαθίσταται στο μέλλον, είτε γιατί αφορά μια υπολογίσιμη επένδυση, είτε γιατί «πάνω της» έχουμε «στήσει» ένα ή και περισσότερα μοντέλα που το κάθε ένα έχει τις δικές του διαφορετικές και «επίπονες» στην περίπτωση των ελικοπτέρων ρυθμίσεις.
Όσοι ασχολούμαστε με ελικόπτερα, «αναγκαστικά» χρεωνόμαστε κάτι παραπάνω σε σχέση με τους σύντροφους μοντελιστές που πετούν αεροπλάνα, εφόσον τα μοντέλα μας ζητούν (και τις χρειάζονται) πολλές δυνατότητες για να ρυθμιστούν σωστά και για να μας κάνουν τη ζωή λιγάκι πιο εύκολη.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Futaba, η JR, η Hitec η Multiplex, κ.α είναι πλέον δοκιμασμένες και έμπιστες.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι προτάσεις και οι συμβουλές όλων των γραφόμενων αφορούν αρχάριους που διενεργούν έρευνα αγοράς. Έχουν ως στόχο δε, την καλύτερη δυνατή αγορά στην οικονομικότερη λύση.
Ποια πραγματικά μου χρειάζεται!
Σε αυτή την αγορά δεν κάνουμε πειράματα.
Η τηλεκατεύθυνση δύσκολα αντικαθίσταται στο μέλλον, είτε γιατί αφορά μια υπολογίσιμη επένδυση, είτε γιατί «πάνω της» έχουμε «στήσει» ένα ή και περισσότερα μοντέλα που το κάθε ένα έχει τις δικές του διαφορετικές και «επίπονες» στην περίπτωση των ελικοπτέρων ρυθμίσεις.
Όσοι ασχολούμαστε με ελικόπτερα, «αναγκαστικά» χρεωνόμαστε κάτι παραπάνω σε σχέση με τους σύντροφους μοντελιστές που πετούν αεροπλάνα, εφόσον τα μοντέλα μας ζητούν (και τις χρειάζονται) πολλές δυνατότητες για να ρυθμιστούν σωστά και για να μας κάνουν τη ζωή λιγάκι πιο εύκολη.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Futaba, η JR, η Hitec η Multiplex, κ.α είναι πλέον δοκιμασμένες και έμπιστες.
- Συνημμένα
-
- h8.jpg (57.16 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Εκπομπή 2,4 DSM (Digital Spectrum Modulation)
Προτείνεται η αγορά τέτοιου συστήματος εκπομπής και λήψης.
Όσοι από εσάς ξεκινάτε τώρα και δεν είστε ήδη κάτοχοι τηλεκατεύθυνσης (πομπού και δέκτη), καλό θα είναι να λάβετε σοβαρά υπ όψιν σας το νέο και αρκετά πλέον δοκιμασμένο σύστημα εκπομπής στη συχνότητα των 2,4 γιγακύκλων.
Το σύστημα αυτό, στην αρχή υπόσχονταν εξάλειψη στο ελάχιστο ή και αποκλεισμό κάθε εξωτερικής παρεμβολής. Οι περισσότεροι υπήρξαμε διστακτικοί.
Σήμερα πια, μετά από ένα περίπου χρόνο δοκιμασίας από την ημέρα που κυκλοφόρησε στο εμπόριο, μπορούμε να πούμε ότι πράγματι είναι ασφαλέστερο από κάθε άλλο σύστημα του παρελθόντος.
Προτείνεται η αγορά τέτοιου συστήματος εκπομπής και λήψης.
Όσοι από εσάς ξεκινάτε τώρα και δεν είστε ήδη κάτοχοι τηλεκατεύθυνσης (πομπού και δέκτη), καλό θα είναι να λάβετε σοβαρά υπ όψιν σας το νέο και αρκετά πλέον δοκιμασμένο σύστημα εκπομπής στη συχνότητα των 2,4 γιγακύκλων.
Το σύστημα αυτό, στην αρχή υπόσχονταν εξάλειψη στο ελάχιστο ή και αποκλεισμό κάθε εξωτερικής παρεμβολής. Οι περισσότεροι υπήρξαμε διστακτικοί.
Σήμερα πια, μετά από ένα περίπου χρόνο δοκιμασίας από την ημέρα που κυκλοφόρησε στο εμπόριο, μπορούμε να πούμε ότι πράγματι είναι ασφαλέστερο από κάθε άλλο σύστημα του παρελθόντος.
- Συνημμένα
-
- h9.jpg (43.45 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Στην ουσία θα χρειαστούμε έναν πομπό και δέκτη που να υποστηρίζει τουλάχιστον 7 κανάλια έως και 9. Οποιαδήποτε άλλη αγορά με περισσότερα κανάλια θεωρείται περιττή (οικονομικά).
Τα πιο διαδεδομένα και δημοφιλή συστήματα εκπομπής μέχρι σήμερα
-και πρωτού εμφανιστεί η εκπομπή στους 2,4 Ghz- είναι τα:
Συστήματα εκπομπής ΑΜ και συστήματα εκπομπής FM
(η διαφορά συνίσταται κυρίως στις διαμορφώσεις των εκπομπών).
Η επικοινωνία πομπού και δέκτη μέσω συστήματος FM είναι ασφαλέστερη και αποκλειστικά αυτή είναι που χρησιμοποιούμε στα ελικόπτερα.
Το σύστημα «διαμόρφωσης συχνότητας» (Frequency Modulation) δε μένει ανεπηρέαστο από εξωτερικές παρεμβολές και θόρυβους που συνεκπέμπονται την ίδια ώρα στην ίδια συχνότητα, απλώς όλα αυτά τα «φιλτράρει» καλύτερα από ότι το σύστημα AM.
Τα τελευταία χρόνια στα συστήματα FM προστέθηκε στην εκπομπή και ένας κώδικας (PCM) που όταν πάψει να λαμβάνεται από το δέκτη, τότε «κόβει» κάθε «ξένη» παρεμβολή, κλειδώνει προς κάθε ξένο θόρυβο, ενώ παράλληλα μένει σε αναμονή μέχρι την επόμενη λήψη του κώδικα.
Συνοψίζοντας:
Αν για οποιοδήποτε λόγο αποκλείσουμε από την αγορά μας πομπό και δέκτη με εκπομπή στους 2,4, τότε καλό θα είναι να προμηθευτούμε τέτοιο σύστημα που να μπορεί να απενεργοποιεί το σύστημα Fm Pcm σε Fm simple.
Αυτό γιατί αν στην πορεία ασχοληθούμε και με αεροπλάνα (πράγμα πολύ πιθανό)
θα μπορέσουμε να τα εξοπλίσουμε με απλούς Fm δέκτες των οποίων το κόστος είναι αρκετά μικρότερο.
Συμβουλή:
Τα servo που συνοδεύονται με τις τηλεκατευθύνσεις σχεδόν πάντα δεν είναι κατάλληλα για το μοντέλο μας. Καλό θα είναι λοιπόν, αν γίνεται, να υπάρξει συμφωνία με τον προμηθευτή ώστε να τα αφαιρέσει από τη συσκευασία και να γίνει μια καλύτερη οικονομική συμφωνία.
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός.
Πως «θωρακίζω» το ελικόπτερό μου; Τι να επιλέξω; Τι να προσέξω;
Τα «ηλεκτρικά» όπως τα ονομάζουμε, αφορούν αρχικά: τα servo, το γυροσκόπιο (Gyro), το δέκτη που θα συνεργαστεί με τον πομπό μας και την τροφοδοσία όλων, δηλαδή τις μπαταρίες.
Τα πιο διαδεδομένα και δημοφιλή συστήματα εκπομπής μέχρι σήμερα
-και πρωτού εμφανιστεί η εκπομπή στους 2,4 Ghz- είναι τα:
Συστήματα εκπομπής ΑΜ και συστήματα εκπομπής FM
(η διαφορά συνίσταται κυρίως στις διαμορφώσεις των εκπομπών).
Η επικοινωνία πομπού και δέκτη μέσω συστήματος FM είναι ασφαλέστερη και αποκλειστικά αυτή είναι που χρησιμοποιούμε στα ελικόπτερα.
Το σύστημα «διαμόρφωσης συχνότητας» (Frequency Modulation) δε μένει ανεπηρέαστο από εξωτερικές παρεμβολές και θόρυβους που συνεκπέμπονται την ίδια ώρα στην ίδια συχνότητα, απλώς όλα αυτά τα «φιλτράρει» καλύτερα από ότι το σύστημα AM.
Τα τελευταία χρόνια στα συστήματα FM προστέθηκε στην εκπομπή και ένας κώδικας (PCM) που όταν πάψει να λαμβάνεται από το δέκτη, τότε «κόβει» κάθε «ξένη» παρεμβολή, κλειδώνει προς κάθε ξένο θόρυβο, ενώ παράλληλα μένει σε αναμονή μέχρι την επόμενη λήψη του κώδικα.
Συνοψίζοντας:
Αν για οποιοδήποτε λόγο αποκλείσουμε από την αγορά μας πομπό και δέκτη με εκπομπή στους 2,4, τότε καλό θα είναι να προμηθευτούμε τέτοιο σύστημα που να μπορεί να απενεργοποιεί το σύστημα Fm Pcm σε Fm simple.
Αυτό γιατί αν στην πορεία ασχοληθούμε και με αεροπλάνα (πράγμα πολύ πιθανό)
θα μπορέσουμε να τα εξοπλίσουμε με απλούς Fm δέκτες των οποίων το κόστος είναι αρκετά μικρότερο.
Συμβουλή:
Τα servo που συνοδεύονται με τις τηλεκατευθύνσεις σχεδόν πάντα δεν είναι κατάλληλα για το μοντέλο μας. Καλό θα είναι λοιπόν, αν γίνεται, να υπάρξει συμφωνία με τον προμηθευτή ώστε να τα αφαιρέσει από τη συσκευασία και να γίνει μια καλύτερη οικονομική συμφωνία.
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός.
Πως «θωρακίζω» το ελικόπτερό μου; Τι να επιλέξω; Τι να προσέξω;
Τα «ηλεκτρικά» όπως τα ονομάζουμε, αφορούν αρχικά: τα servo, το γυροσκόπιο (Gyro), το δέκτη που θα συνεργαστεί με τον πομπό μας και την τροφοδοσία όλων, δηλαδή τις μπαταρίες.
- Συνημμένα
-
- h10.jpg (73.92 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Τα servo
Κατά κανόνα, τα ελικόπτερα έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους σερβομηχανισμούς εν αντιθέσει με τα αεροπλάνα π.χ.
Τα ελικόπτερα ζητούν μεγαλύτερης δύναμης και ταχύτητας servo, τα οποία παράλληλα θα πρέπει να είναι ανθεκτικά και στους κραδασμούς.
Οι σερβομηχανισμοί (servos) διακρίνονται σε ψηφιακούς και αναλογικούς.
Χονδρικά η διαφορά μεταξύ των δύο είναι η μεγαλύτερη ροπή που επιτυγχάνει το ψηφιακό servo έναντι του αναλογικού (μεγαλύτερη ροπή αλλά και σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση). Άλλη σημαντική διαφορά τους; Το ψηφιακό servo είναι ασύγκριτα ακριβέστερο στην κίνηση του, έναντι του αναλογικού (πράγμα απόλυτα χρήσιμο για ένα ελικόπτερο!)
Ένα καλό ψηφιακό servo για την ουρά, θεωρείται απαραίτητο*
Συνοψίζοντας
Αν και τα ψηφιακά servos είναι αρκετά ακριβότερα από τα αναλογικά, προτείνονται για τα ελικόπτερα.
Για μικρά ηλεκτρικά ελικόπτερα ιδανικά θεωρούνται τα HS55-56 και για μεγαλύτερα ηλεκτρικά και θερμικά (30άρια - 50άρια & 60άρια) τα δοκιμασμένα και αξιόπιστα ψηφιακά Futaba 9252 ή αν θέλουμε χαμηλότερο κόστος τα επίσης δοκιμασμένα αναλογικά Futaba 9202 ή τα ελαφρώς φθηνότερα Futaba 3010
Υ.Γ. Τελευταία κυκλοφόρησαν στην αγορά ακόμη ταχύτερα ψηφιακά servos που χρησιμοποιούν brushless moteur
Κατά κανόνα, τα ελικόπτερα έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους σερβομηχανισμούς εν αντιθέσει με τα αεροπλάνα π.χ.
Τα ελικόπτερα ζητούν μεγαλύτερης δύναμης και ταχύτητας servo, τα οποία παράλληλα θα πρέπει να είναι ανθεκτικά και στους κραδασμούς.
Οι σερβομηχανισμοί (servos) διακρίνονται σε ψηφιακούς και αναλογικούς.
Χονδρικά η διαφορά μεταξύ των δύο είναι η μεγαλύτερη ροπή που επιτυγχάνει το ψηφιακό servo έναντι του αναλογικού (μεγαλύτερη ροπή αλλά και σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση). Άλλη σημαντική διαφορά τους; Το ψηφιακό servo είναι ασύγκριτα ακριβέστερο στην κίνηση του, έναντι του αναλογικού (πράγμα απόλυτα χρήσιμο για ένα ελικόπτερο!)
Ένα καλό ψηφιακό servo για την ουρά, θεωρείται απαραίτητο*
Συνοψίζοντας
Αν και τα ψηφιακά servos είναι αρκετά ακριβότερα από τα αναλογικά, προτείνονται για τα ελικόπτερα.
Για μικρά ηλεκτρικά ελικόπτερα ιδανικά θεωρούνται τα HS55-56 και για μεγαλύτερα ηλεκτρικά και θερμικά (30άρια - 50άρια & 60άρια) τα δοκιμασμένα και αξιόπιστα ψηφιακά Futaba 9252 ή αν θέλουμε χαμηλότερο κόστος τα επίσης δοκιμασμένα αναλογικά Futaba 9202 ή τα ελαφρώς φθηνότερα Futaba 3010
Υ.Γ. Τελευταία κυκλοφόρησαν στην αγορά ακόμη ταχύτερα ψηφιακά servos που χρησιμοποιούν brushless moteur
- Συνημμένα
-
- h11.jpg (70.71 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- h10.jpg (73.92 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Το γυροσκόπιο
Η ουρά του ελικοπτέρου έχει την τάση να μην επανέρχεται στην προηγούμενη θέση της, αν της δώσουμε κάποια κίνηση. Γενικά είναι ασταθής και για αυτούς ακριβώς τους λόγους είναι επιβεβλημένη η χρήση ενός γυροσκοπίου.
(Να φανταστεί κανείς, ότι οι παλαιοί πιλότοι, στην αρχή δε χρησιμοποιούσαν γυροσκόπιο γιατί απλώς δεν υπήρχε, έως που εμφανίστηκε το μηχανικό γυροσκόπιο που αποτελούσε και ένα πολύπλοκο σύστημα ..όχι τόσο εύχρηστο. Το πέταγμα ενός ελικοπτέρου υπ'αυτές τις συνθήκες, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως "άθλος").
Το εικονιζόμενο γυροσκόπιο, είναι το πασίγνωστο GΥ401 της Futaba.
Αποτελεί δε το πλέον δοκιμασμένο και είναι ιδανικό για ελικόπτερα ηλεκτρικά μικρά και για ηλεκτρικά και θερμικά μεγέθους 30 - 50 & 60. (ακόμη και για 90άρι, αν κάποιος δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από αυτό. Π.χ. scale).
Η ουρά του ελικοπτέρου έχει την τάση να μην επανέρχεται στην προηγούμενη θέση της, αν της δώσουμε κάποια κίνηση. Γενικά είναι ασταθής και για αυτούς ακριβώς τους λόγους είναι επιβεβλημένη η χρήση ενός γυροσκοπίου.
(Να φανταστεί κανείς, ότι οι παλαιοί πιλότοι, στην αρχή δε χρησιμοποιούσαν γυροσκόπιο γιατί απλώς δεν υπήρχε, έως που εμφανίστηκε το μηχανικό γυροσκόπιο που αποτελούσε και ένα πολύπλοκο σύστημα ..όχι τόσο εύχρηστο. Το πέταγμα ενός ελικοπτέρου υπ'αυτές τις συνθήκες, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως "άθλος").
Το εικονιζόμενο γυροσκόπιο, είναι το πασίγνωστο GΥ401 της Futaba.
Αποτελεί δε το πλέον δοκιμασμένο και είναι ιδανικό για ελικόπτερα ηλεκτρικά μικρά και για ηλεκτρικά και θερμικά μεγέθους 30 - 50 & 60. (ακόμη και για 90άρι, αν κάποιος δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από αυτό. Π.χ. scale).
- Συνημμένα
-
- p-gy401.jpg (20.68 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- h12.jpg (62.26 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Το γυροσκόπιο στην ουσία ελέγχει διαρκώς την κίνηση του ελικοπτέρου γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του και «διορθώνει» κρατώντας σταθερό το μοντέλο.
Με λίγα λόγια, «εμποδίζει» κάθε παράγοντα που θα μπορούσε να αλλάξει τη θέση του ε/π (π.χ. αέρας) μεταβάλλοντας αυτόματα το βήμα του στροφείου στην ουρά του ελικοπτέρου δίνοντας την αντίστοιχη εντολή στο servo της ουράς.
*Ο κύριος λόγος που για τον έλεγχο της ουράς απαιτείται ψηφιακό servo με μεγαλύτερη ταχύτητα απόκρισης είναι η εξασφάλιση της γρήγορης εκτέλεσης των εντολών μας από το γυροσκόπιο και οι διορθώσεις του.
Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν πακέτα προσφορών με γυροσκόπια που συνοδεύονται με ένα ψηφιακό servo.
Ένας καλός συνδυασμός επί παραδείγματι, που αφορά μοντέλα 30άρια, 50άρια θερμικά και ηλεκτρικό ιδίου μεγέθους αποτελεί η συνεργασία του GY410 με το Servo Futaba 9254
Οι μπαταρίες
Η επιλογή των μπαταριών που θα τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρονικά μας (receiver, Gyro, Servo etc), βασίζεται πάνω στο αυτονόητο.
Χρειαζόμαστε pack μπαταριών που στο σύνολο τους να έχουν μικρό βάρος και αρκετά mhA
Με λίγα λόγια, «εμποδίζει» κάθε παράγοντα που θα μπορούσε να αλλάξει τη θέση του ε/π (π.χ. αέρας) μεταβάλλοντας αυτόματα το βήμα του στροφείου στην ουρά του ελικοπτέρου δίνοντας την αντίστοιχη εντολή στο servo της ουράς.
*Ο κύριος λόγος που για τον έλεγχο της ουράς απαιτείται ψηφιακό servo με μεγαλύτερη ταχύτητα απόκρισης είναι η εξασφάλιση της γρήγορης εκτέλεσης των εντολών μας από το γυροσκόπιο και οι διορθώσεις του.
Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν πακέτα προσφορών με γυροσκόπια που συνοδεύονται με ένα ψηφιακό servo.
Ένας καλός συνδυασμός επί παραδείγματι, που αφορά μοντέλα 30άρια, 50άρια θερμικά και ηλεκτρικό ιδίου μεγέθους αποτελεί η συνεργασία του GY410 με το Servo Futaba 9254
Οι μπαταρίες
Η επιλογή των μπαταριών που θα τροφοδοτήσουν τα ηλεκτρονικά μας (receiver, Gyro, Servo etc), βασίζεται πάνω στο αυτονόητο.
Χρειαζόμαστε pack μπαταριών που στο σύνολο τους να έχουν μικρό βάρος και αρκετά mhA
- Συνημμένα
-
- h14.jpg (63.59 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Δημοσιεύσεις: 1518
- Εγγραφή: Πέμ Μαρ 27, 2008 3:57 pm
Είμαι αρχάριος. Θέλω να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα! Τι κάνω;
Στα ελικόπτερα συνήθως χρησιμοποιούμε Ni Mi (αλλά και Ni cad) μπαταρίες χωρητικότητας από 2200mhA και πάνω που μας εξασφαλίζουν 3-4 πτήσεις χωρίς φόβο. Προσοχή στην τάση. Υπάρχουν servo που τροφοδοτούνται και με 6v.
Γενικά πάντως, απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση ενός Volt Checker που μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε ανά πάσα στιγμή, την κατάσταση του pack μας.
Τα στοιχεία του pack καλό είναι να συνδέονται μεταξύ τους με ηλεκτρόποντα*
Η ηλεκτρόποντα, παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια κατά της περίπτωσης αποκόλλησης από τους κραδασμούς του μοντέλου.
*Ηλεκτρόποντα πραγματοποιούν εξειδικευμένα καταστήματα μπαταριών, όπως π.χ ο «Δήσιος» και σε ορισμένα καταστήματά του ο «Γερμανός»
Ένα νέο σύστημα τροφοδοσίας των ηλεκτρονικών του μοντέλου μας, είναι η χρήση μίας li-poly μπαταρίας 2 στοιχείων (3,7volt ανά στοιχείο = 7,4volt).
Η li-poly μπαταρία προσφέρει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια αντοχής, άρα περισσότερες πτήσεις δίχως άγχος. Πέρα από αυτό, φορτίζονται σε πολύ λιγότερο χρόνο από όσο χρόνο χρειάζονται τα προαναφερθέντα packs μπαταριών.
Η χρήση regulator είναι απαραίτητη παράλληλα με τη χρήση li-poly μπαταριών.
Αυτό γιατί η τάση εξόδου της μπαταρίας (7,4volt) είναι πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη τάση τροφοδοσίας του δέκτη μας.
Χωρίς τη «ρύθμιση που αναλαμβάνει» το regulator, ο δέκτης και τα servo μας θα καταστρέφονταν.
Ένα άλλο αξεσουάρ του regulator τύπου: 2 in one είναι η κατάργηση της κλασσικής μπουζόπιπας, εφόσον ενεργοποίηση του μπουζί πραγματοποιείται από καλώδιο του συστήματος και που ασφαλώς τροφοδοτείται από την κεντρική li-poly μπαταρία.
Μειονέκτημα το κόστος του.
Παράδειγμα σύνδεσης regulator της Align:
Γενικά πάντως, απαραίτητη είναι και η τοποθέτηση ενός Volt Checker που μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε ανά πάσα στιγμή, την κατάσταση του pack μας.
Τα στοιχεία του pack καλό είναι να συνδέονται μεταξύ τους με ηλεκτρόποντα*
Η ηλεκτρόποντα, παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια κατά της περίπτωσης αποκόλλησης από τους κραδασμούς του μοντέλου.
*Ηλεκτρόποντα πραγματοποιούν εξειδικευμένα καταστήματα μπαταριών, όπως π.χ ο «Δήσιος» και σε ορισμένα καταστήματά του ο «Γερμανός»
Ένα νέο σύστημα τροφοδοσίας των ηλεκτρονικών του μοντέλου μας, είναι η χρήση μίας li-poly μπαταρίας 2 στοιχείων (3,7volt ανά στοιχείο = 7,4volt).
Η li-poly μπαταρία προσφέρει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια αντοχής, άρα περισσότερες πτήσεις δίχως άγχος. Πέρα από αυτό, φορτίζονται σε πολύ λιγότερο χρόνο από όσο χρόνο χρειάζονται τα προαναφερθέντα packs μπαταριών.
Η χρήση regulator είναι απαραίτητη παράλληλα με τη χρήση li-poly μπαταριών.
Αυτό γιατί η τάση εξόδου της μπαταρίας (7,4volt) είναι πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη τάση τροφοδοσίας του δέκτη μας.
Χωρίς τη «ρύθμιση που αναλαμβάνει» το regulator, ο δέκτης και τα servo μας θα καταστρέφονταν.
Ένα άλλο αξεσουάρ του regulator τύπου: 2 in one είναι η κατάργηση της κλασσικής μπουζόπιπας, εφόσον ενεργοποίηση του μπουζί πραγματοποιείται από καλώδιο του συστήματος και που ασφαλώς τροφοδοτείται από την κεντρική li-poly μπαταρία.
Μειονέκτημα το κόστος του.
Παράδειγμα σύνδεσης regulator της Align:
- Συνημμένα
-
- h15.jpg (67.82 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές
-
- Regu.jpg (63.3 KiB) Προβλήθηκε 125 φορές